8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Stop aborcji - wystawa przy kościele

Opublikowano 22.09.2010 07:57:10 Zaktualizowano 05.09.2018 12:07:50 top

Limanowa. Od kilku dni wystawa 'Wybierz życie' budzi sumienia, wywołuje dyskusje, ale i kontrowersje, a wszystko przy bazylice Matki Boskiej Bolesnej w Limanowej. Zobacz zdjęcia.

Plakaty te krążą po całej Polsce. Do Limanowej trafiły w ostatnich dniach ze Starego Sącza. Parafia umieściła je na płocie po lewej stronie bazyliki (przed schodami prowadzącymi do ołtarza polowego).

- Niektórym wydaje się, że aborcja to temat zastępczy. Myślą, że ważniejsza jest ciepła woda w kranie i ogólnie dobrobyt. Zabijaniem dzieci w łonach matek nie warto się ich zdaniem zajmować, bo to wywołuje podziały - tłumaczy Mariusz Dzierżawski, z Fundacji  Pro - Prawo do Życia, która ma siedzibę w Gdańsku. - Są też patrioci, uważający podobnie. Najważniejsza jest Polska, suwerenność, bezpieczeństwo energetyczne itd. Zabijanie dzieci ma mniejsze znaczenie. Do małodusznych egoistów z pierwszej grupy trudno dotrzeć. Przedstawiciele drugiej powołują się często na Jana Pawła II. Warto im przypomnieć słowa wielkiego Papieża: „Naród który zabija własne dzieci jest narodem bez przyszłości”.

 

Zobacz zdjęcia:

Zobacz również:

Komentarze (54)

kataforeza
2010-09-22 08:02:56
0 0
A czy to nie jest tak, że prawo aborcyjne mamy dosyć restrykcyjne? Więc po co taka wystawa? Może lepiej powiesić zdjęcia księży pedofilów, którzy śmieją się z sądów, a skrzywdzone przez nich dzieci krzywą psychikę będą miały do końca życia
Odpowiedz
antika
2010-09-22 08:26:52
0 0
kogoś już widzę zabolała ta wystawa, może nie szukaj tematu zastępczego, bo aborcja to istotny problem i warto się nad nim zastanowić przy okazji tej wystawy,
Odpowiedz
batat
2010-09-22 08:36:38
0 0
Kościół zawsze uciekał od własnych problemów. Księża wiedzą przecież lepiej jak mamy się kochać, czy stosować środki antykoncepcyjne oraz czy pary nie mogące mieć dzieci mogą korzystać z metody in vitro.
Odpowiedz
Hiena
2010-09-22 08:51:30
0 0
Antika, Ty się nie aborcji a eutanazji bój. Ja tam uważam, że powinna być legalna i ogólnie dostępna a to matka ma prawo zadecydować czy chce mieć dziecko czy nie. Kościołowi nic do tego, miesza się we wszystko, sztuczne zapłodnienie też im się nie podoba bo mentalnie żyją w zaścianku. Nie jesteśmy państwem wyznaniowym by kościół miał prawo zabierać głos w czymkolwiek prócz wiary ale wyłacznie do osób tym zainteresowanych. Mnie, jak również innych mieszkańców cywilizowanej Europy nie obchodzą sprawy kościoła i ich problemy. Można natomiast stwierdzić, iż to co członkowie duchowni i świeccy kościoła katolickiego wyprawiają świadczy jedynie o tym, że są żywym dowodem na to aby właśnie aborcja była legalna.
Odpowiedz
unagi
2010-09-22 09:01:19
0 0
Mówicie o dwóch różnych rzeczach, aczkolwiek granica między nimi jest cienka... ale do sedna... Sprawy zakazu antykoncepcji przez Kościół to jedno, a aborcja czyli zabijanie nienarodzonych dzieci to co innego!!!! a wątek pedofilii wśród księży zostawcie innemu wątkowi, nie o tym są zdjęcia. Widziałam tą wystawę, przeraziły mnie niektóre obrazy, ale zarazem dotarły (myślę, że do niejednego widza) Jest to bardzo delikatny temat, bo ciąże zdarzają się z różnych sytuacji, często bardzo przykrych, jednak to, co te zdjęcia ukazują jest straszne i myślę, że warto je obejrzeć, a każdy zajmie swoją indywidualną pozycję, co do tej sprawy. Myślę, że aborcja nie powinna być tylko zakazem czy tym podobne, ale chodzi o to ,żeby każdy człowiek był świadomy jak ona wygląda, aby nigdy nawet nie była 'jedną z opcji' ...
Odpowiedz
konto usunięte
2010-09-22 09:05:22
0 0
Tak się składa hieno że te plakaty wisiały w większych miastach i kościół nie ma z tym nic wspólnego(czyt. ze zrozumieniem fundacja Pro tym się zajmuje) Poza tym czemu matka nie przeprowadziła na tobie aborcji skoro tak mówisz-nie było by takich niedouczonych ludzi jak ty na tym świecie co nie wiedzą jak strasznie aborcja wpływa na matkę-jak ZABIJE SWOJE DZIECKO!!
Odpowiedz
unagi
2010-09-22 09:06:28
0 0
ps. nie jestem jakąś wielbicielką kościoła, ale co do tej sprawy się zgodzę. Zaznaczam, że nie wypowiadam się na temat zakazu czy nakazu aborcji, tylko uświadamiania ludzi!!!!! Żaden ksiądz nie zaprowadzi cie do lekarza ani stamtąd nie wyciągnie, tu chodzi tylko i wyłącznie o własne sumienie i własne decyzje. Pozdrawiam.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-09-22 09:17:39
0 0
Dodam iż te plakaty powinny wisieć na środku rynku tak jak było to zrobione w innych miastach a nie z tyłu za kościołem. Uświadamienie nikomu nie zaszkodzi, wręcz może pomóc...
Odpowiedz
borek
2010-09-22 09:29:06
0 0
candy;co do pk.6 odnośnie ciebie;szczyt bezczelności byłby mniejszy.Ale nie o to chodzi.Zrozumcie wreszcie;sex-to nie zabawa.
Odpowiedz
kataforeza
2010-09-22 09:49:46
0 0
Unagi, dobrze piszesz, zabijanie nienarodzonych dzieci jest złem, tylko że po co taka wystawa u nas, skoro prawo aborcyjne jest restrykcyjne, i zdaje się że nie można ot tak po prostu z ulicy wejśc do lekarza i załatwić sprawę. Można usunąc ciąże, jesli jest np wynikiem gwałtu, lub płód ma poważne uszkodzenia. Zdaje mi się że taki kompromis jest jak najbardziej OK. Wolałbym, żeby zamiast kilku lekcji religii na tydzień zrobić przedmiot uświadamiający młodzież w kierunku świadomości seksualnej, bo jak ktoś zauwazył sex może być zabawny, ale nie jest zabawą.
Odpowiedz
Fever
2010-09-22 09:59:55
0 0
Borek sex może być zabawą między dwojgiem kochających i rozumiejących się w tej kwestii ludzi. Nie sprowadzajmy go tylko do poziomu przymusu reprodukcyjnego, w końcu jesteśmy na wyższym poziomie świadomości niż inne gatunki zamieszkujące ziemię, ale to też wymaga od nas abyśmy byli odpowiedzialni za to co robimy. Nie zgadzam się z wypowiedzią Hieny, że aborcja powinna być legalna. Jeżeli kobieta nie chce mieć dzieci, może zapobiegać temu w inny sposób, a nie wydawać wyrok śmierci na tą kruszynę która rośnie pod jej sercem. Aborcja to nie jest sprawa kościoła, a sprawa ludzkości. O jakiej cywilizowanej Europie Ty mówisz. Popatrz na kraje zachodu, są rozwinięte gospodarczo, ale zgniłe moralnie. Odnoszę się z dużą rezerwą do postępowania Kościoła w obecnych czasach i nie jestem ich zwolennikiem, ale jakiś twardy kręgosłup zasad moralnych powinniśmy posiadać bo inaczej będziemy inwalidami moralnymi. Hieno nie wiem czy masz dzieci, czy nie, ale wnioskuję że nie masz. Kiedy w przyszłości będziesz miała szczęście posiadać dziecko i będziesz przytulać tą nieporadną kruszynę do siebie, to może zrozumiesz jak daleko byłaś od cywilizacji.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-09-22 10:04:08
0 0
A moze by tak zamiast tych plakatow zrobic wiekszy nacisk na nauke o zyciu seksualnym w szkolach?? Mowic o bezpiecznym wspolzyciu otwarcie i glosno, a nie tak jak za moich czasow szkolnych bylo, ze slowo 'sex' z trudem przechodzilo mojej katechetce przez gardlo. Moze taki rodzaj uswiadamiania narodu potrafi uniknac niechcianej ciazy a co za tym idzie rowniez i aborcji.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-09-22 10:14:10
0 0
Fever wina w przypadku aborcji nie lezy tylko po stronie kobiety...
Odpowiedz
Fever
2010-09-22 10:29:24
0 0
Nie powiedziałem, że winna jest tylko kobieta, bo również lekarz, który to dokonuje, partner kobiety jak również rodzina jeżeli o tym wie. Odpowiedziałem tylko na stwierdzenie Hieny, że kobieta powinna mieć wolny wybór jakby to był zakup torebki w sklepie. Ciąży można zapobiegać na różne sposoby, a nie likwidować jej skutki. Myślę że prawo w Polsce w tej sprawie jest dobre i są wskazane przypadki kiedy można usunąć ciąże.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-09-22 10:41:29
0 0
Kataforeza jeszcze bys sie zdziwil czy w Polsce nie mozna latwo usunac ciazy! Znam osobe ktora poszla do gina i od razu dostala tabletki na poronienie mimo ze byla juz kilka tyg w ciazy. Prawo zabrania, ale za zamknietymi drzwiami gabinetu zdaje sie to nie miec wiekszego znaczenia.
Odpowiedz
Fever
2010-09-22 10:53:56
0 0
Bearchen, powiedz szczerz, czy o tej osobie która to zrobiła możesz powiedzieć, że jest świadoma i w pełni odpowiedzialna za to co zrobiła. Nie mówię tylko o usunięciu ciąży, ale o momencie w którym doszło do poczęcia - właśnie może tam brakło świadomości, a właśnie Katoforeza mówi o zbudowaniu większego nacisku na budowanie świadomości seksualnej. Słyszałem kiedyś doskonałe stwierdzenie jakiegoś pana socjologa, że młodzież dzisiaj doskonale zna wszystkie pozycje z kamasutry, a nie zna procesu biologicznego w wyniku którego dochodzi do zapłodnienia.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-09-22 11:51:56
0 0
Po jaką ciężką cholerę ta wystawa została zamieszczona koło kościoła?Jeśli księża chcą zobaczyć co jedliśmy na obiad, to niech spytają, a nie prowokują i szokują... To jest chwyt poniżej pasa!Pomyśleli może o tym jak będą się czuć małe dzieci widząc takie zdjęcia rodem z horrorów? Ktoś tu jeszcze myśli?
Odpowiedz
batat
2010-09-22 12:08:58
0 0
A ja się pytam dlaczego o tym wszystkim mają nas informować księża. Niech się zajmą tym do czego są powołani.
Odpowiedz
reniferlopez
2010-09-22 12:28:02
0 0
a o co ten szum? dobry katol i tak nie usunie! a do sumień nie-katoli kościół i tak nie ma dostępu. Ergo: akcja bezcelowa.
Odpowiedz
reniferlopez
2010-09-22 12:28:39
0 0
btw, wiecie jaka w Polsce grozi kara za pedofilię?
Odpowiedz
Fever
2010-09-22 12:29:36
0 0
Szanowni Państwo proszę czytać, ze zrozumieniem. Organizatorem jest Fundacja Pro-Prawo do Życia. Gdzie w Limanowej ta wystawa mogła by się odbyć? Na rynku, gdzie trwa remont Buzodromu, gdzie 'fantastyczna i kulturalna ' młodzież poniszczyła by plakaty lub je pomalowała - a to chyba nie jest temat do drwin. W Bibliotece Miejskiej nie wiem czy starczyło by miejsca, z resztą ile tam osób chodzi na wystawy - oczywiście są ludzie którzy to robią, ale jest to mały odsetek limanowian, a w akcji tej chodzi o to by jak najwięcej osób to widziało i interesowało się tym, a nie chowało głowy w piasek. Mrpinky nie martw się o dzieci. Na co dzień oglądają gorsze rzeczy w pseudo kreskówkach, czy grach komputerowych. Z resztą one też kiedyś dorosną i niech uczą się wrażliwości od małego.
Odpowiedz
Madziunia
2010-09-22 12:48:02
0 0
Jestem całkowicie za taką formą akcji.Szkoda tylko,że nie jest zorganizowana w innym miejscu niż mury kościelne bo ludzie błędnie mylą to z jakąś manifestacją kościoła.W większych miastach jest to normalne tylko limanowianie widzą w tym coś strasznego.To jest normalna rzecz a pewne fakty jak się widzi to sobie człowiek to lepiej uzmysławia.A jeśli chodzi o dzieci to malutkie same tego nie zobaczą a te większe to uwieżcie mi gorsze rzeczy ściągają z netu i oglądają.Więcej takich akcji w Limanowej.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-09-22 13:01:21
0 0
Do mnie te zdjęcia przemawiają... trzeba się przyglądnąć każdemu zdjęciu z uwagą i zamyśleniem - z pewnością każdy z nas stwierdzi po tym, że w 100% jest przeciw zabijaniu nienarodzonych dzieci... pokazane jest bowiem jak one cierpią... Choć to straszny widok, jestem pewien, że taka wystawa zrobi więcej dobrego niż złego i nie mieszałbym jej z problemami Kościoła.
Odpowiedz
Bogdan
2010-09-22 13:18:46
0 0
Mnie te zdjęcia mówią ;do czego Człowiek jest zdolny i co kryje się pod słowem sex-bez odpowiedzialności.MASAKRA.
Odpowiedz
Szyderca
2010-09-22 13:57:04
0 0
@Hiena - nie chcesz wiedzieć gdzie mam Ciebie i twoją cywilizowaną Europę. Nie podoba się to wyjazd z kraju.
Odpowiedz
Madziunia
2010-09-22 14:56:07
0 0
Popieram Was (Tusik,Bogdan i Szyderca)trzeba odczytać z każdego tego zdjęcia płynące przesłanie,odpowiednio je zredagować i głupot nie gadać.Aborcja to poważny problem w którym chodzi o życie ludzkie.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-09-22 15:08:34
0 0
ja uważam że potrzebne są takie zdięcia aby ludzie zdawali Sobie sprawę jak krzywdzą niewinne dzieci jak zabijają dziecko to jest smutne ale tak jest
Odpowiedz
Hiena
2010-09-22 15:20:59
0 0
Candy, niestety brak wiedzy u Ciebie jest bolesny. Najwyraźniej nie wiesz co to aborcja a co przedstawiają zdjęcia. W każdym razie jak Cię ktoś zgwałci czego Ci nie życzę i zajdziesz w niechcianą ciążę to osobiście poczujesz jak bardzo chcesz poizbyć się obcego z siebie. Więc i Ty i kościół pomyśl!!! A tak na marginesie skoro Bóg życie daje i odbiera to po co chodzisz do lekarza i przedłużasz swój żywot lekami?? Przecież leki jak również aborcję, antykoncepcię etc. wymyśliła nauka, czy Bóg tego chciał czy nie...
Odpowiedz
skorpion
2010-09-22 16:02:34
0 0
Hiena masz rację-Bóg dał człowiekowi wolną wolę,KOBIECIE TEŻ i nic nie pomogą paragrafy,świat jest teraz malutki jak nie tu to tam...
Odpowiedz
mand5
2010-09-22 17:20:50
0 0
http://www.rotfl.com.pl/szukaj,1,22.html -polecam prezentację pt.Dlaczego? dodaną przez Sofię w kategorii sentymentalne ze strony 22. opowieść - to wołanie dziecka do matki - ten ppes daje dużo do myślenia .
Odpowiedz
mand5
2010-09-22 17:37:22
0 0
łatwo znaleźć wchodząć na stronę rotfla i w prawym dolnym rogu w rankingu użytkowników odnaleźć Sofię i wybrać 22 stronę.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-09-22 18:44:13
0 0
Hiena czemu mamusia ciebie nie usunęła?? Nie byłoby tyle zła na świecie jesli tacy ludzie twojego pokroju nie zaśmiecali by naszej planety...:)
Odpowiedz
konto usunięte
2010-09-22 18:53:11
0 0
Hiena a co to jest na tych zdjęciach nie aborcja?? Twój poziom intelektu mnie przeraża... Czepiasz się mnie nie wiem nawet o co?... Jesli by mnie ktoś zgwałacił to i tak bym dziecka nie zabiła bo TO BY BYŁO TAKŻE MOJE DZIECKO. Także pomyśl co piszesz!! I ile razy trzeba ci powtarzać, ze wystawa nie jest kościela ale fundacji!! Czytaj ze zrozumieniem?? Może literowac ci trzeba?? A jesli chodzi o leki to ich uzywa się w celu leczenia. Aborcja czy antykoncepcja nie jest formą leczenia... ile ty masz dziecko lat?? Bo porównanie tych kwestii mija się z celem. Aborcja to ZABÓJSTWO, a antykoncepcja chociazby hormonalna szkodzi zdrowiu...
Odpowiedz
mon
2010-09-22 18:59:13
0 0
JUŻ WCZEŚNIEJ O TYM PISAŁAM TO NIC INNEGO JAK ZAGŁADA ,WCZORAJ CYGANIE ,ŻYDZI,NO I TERAZ HIENA . JA MU DAJESZANSĘ NA PRZEMYSLENIA GŁÓWNIE O ŻYCIU, NIE TYLKO SWOIM.POZDRAWIAM
Odpowiedz
woj7ek
2010-09-22 19:18:53
0 0
czy po to jest ta wystawa żeby się kłócić? nie ona jest po to żeby ratować dzieci , żeby ludzie się nie zniżali do tak bardzo haniebnych czynów jak aborcja, jeśli ktoś to ogląda to wystarczy że się zamyśli na 30 sekund , a wie o co chodzi
Odpowiedz
ROBUR
2010-09-22 19:56:17
0 0
CI KTÓRZY OPOWIADAJĄ SIĘ ZA ABORCJĄ I EUTANAZJĄ CZY SĄ RÓWNIEŻ ZA : - ZAMACHAMI TERRORYSTYCZNYMI - CZYSTKAMI ETNICZNYMI (np. te ukazane na wystawie) - WOJNAMI w wszystkich tych przypadkach giną ludzie (jak w czasie aborcji) wszystkie w/w sytuacje są wynikiem czyjegoś nieograniczonego czynu (jak aborcja)
Odpowiedz
olciak
2010-09-22 19:59:44
0 0
BRAWO!! Świetna akcja, przyda się napewno w Limanowej! Każdy dojrzały człowiek wie co to jest sex i wie jakie konsekwencje z tego mogą wyniknąć. Ten kto zabija taką kruszynkę, jest niczym innym jak zabójcą! Przecież każdy ma prawo do życia, nawet takie maleństwo.
Odpowiedz
Imhoteph
2010-09-22 20:18:02
0 0
aborcja jest ogólnie postrzegana jako zło, jest w tym jakaś racja ale: przypuśćmy że kobieta która jest w ciąży i nagle się okazało że, gdy będzie rodzić to ONA umrze :> co wtedy?. Inna sytuacja: dziecko urodzi się 'warzywem'... to czy nie lepiej wykonać zabieg niż patrzyć jak WEGETUJE przez te kilka lat 'życia' ??? patrzeć jak cierpi ???
Odpowiedz
konto usunięte
2010-09-22 20:43:57
0 0
Olcia TY masz racje myślisz mądrze tak jak ja
Odpowiedz
konto usunięte
2010-09-22 20:51:04
0 0
Mamy niemal koniec września 2010 roku. Zastanawiam się, ile kochanek księży usunęło od 1 stycznia tego roku ciążę? Zastanawia się również ile 'znachorek, znachorów' i tym podobnych zarobiło w tym roku na aborcji dokonując tego zabiegu 'na czarno'... ?
Odpowiedz
Mary27
2010-09-22 21:38:00
0 0
Wystawa daje do myślenia. Wreszcie mówi się o tym głośno, pokazuje na czym polega aborcja! Więcej takich akcji! Niedawno czytałam artykuł, w którym napisali, że w jednym stanie USA planują wprowadzić obowiązkowe badanie usg w czasie aborcji, na które matka ma patrzeć!!! Okazuje się, że dzieciątko, które lekarz chce usunąć broni się jak może przed tym- raczkami i nóżkami!!! A miejsce i czas na wystawę jest dobre. Kończy się właśnie Odpust Limanowski więc tłumy ludzi miało możliwość to zobaczyć.
Odpowiedz
woj7ek
2010-09-22 21:48:55
0 0
dla mnie najgorsze jest to , że jedni chcą aborcji a inni in vitro, niestety się to wyrównuje i to jest najgorsze......
Odpowiedz
olciak
2010-09-22 22:44:38
0 0
Mary27 faktycznie dzieciątko się przed tym broni, o ile dobrze pamiętam to taki filmik pokazywali nam podczas spotkania przed ślubem w Kościele. To było okropne, to jest niestety okropne, że ludzie nie zdają sobie sprawy z tego co popełniają. Morderstwo na niewinnym dziecku!
Odpowiedz
Currara
2010-09-23 01:13:50
0 0
Ale się Hiena popisał/a(!) Jestem pod wrażeniem Twojego 'nowoczesnego' podejścia do tego tematu. Dziękuję też, że wypowiedziałeś/aś się w imieniu mieszkańców cywilizowanej Europy (tylko proszę wyjaśnij, którzy to). Oby nikt nigdy nie decydował o Twoim życiu w taki sposób jakbyś chciał/a aby matki decydowały o życiu tych dzieci(kierując się wyłącznie swoim 'widzi mi się'). 'Zacofani' członkowie Kościoła będą się za Ciebie modlić.
Odpowiedz
mistrzyni
2010-09-23 05:23:15
0 0
Nawet najbardziej ucywilizowany kraj nie powinien zgadzac sie na zabijanie tych najbardziej bezbronnych... I argument, ze kobieta ma prawo 'pozbyc sie' poprzez aborcje niechcianego dziecka, do mnie nie trafia. Bo niby czemu nie pozwolic matce zabic dziecka juz po narodzinach, nawet juz starszego, bo nie jest takie jak chciala?! bo to juz by sie nazywalo 'zabojstwem', prawda? Wiec chyba tak samo jest z nienarodzonym dzieckiem. Nawet jesli kobieta nie chce tego dziecka, to jest wiele innych rozwiazan i aborcja nie powinna byc jednym z nich... Co do wystawy, to ja bynajmniej nie uwazam, ze jej umiejscowienie jest nieodpowiednie. @batat 'A ja się pytam dlaczego o tym wszystkim mają nas informować księża. Niech się zajmą tym do czego są powołani.' No wlasnie do tego sa powolani by pomoc nam uswiadomic sobie jak wielkim zlem jest aborcja... Co do kwestii edukowania na temat zycia seksulanego, to tu sa juz dwie opinie... Religia i edukacja... I to zalezy od danej osoby, ktora z metod powinien wybrac...
Odpowiedz
petent
2010-09-23 07:55:20
0 0
Młode przyszłe matki, a może już matki- musicie zdawać sobie sprawę że: 1. Dziecko (nawet dopiero poczęte) to ŻYCIE. 2. Aborcja to MORDERSTWO 3. A księża będą odpowiadać za swoje grzechy , a Wy za swoje. Wcale nie trzeba być katolikiem żeby mieć wrażliwe sumienie i odróżniać dobro od zła! Pozdrawiam wszystkie matki które co noc czuwają przy swoich maleństwach, którym czasem brakuje siły, a nawet środków finansowych, a jednak za rzadne skarby nie odały by swoich mniejszych czy większych pociech, walczą o ich byt i życie, dla swojego dziecka poświęciły by wszystko.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-09-23 10:06:56
0 0
niech każdy zastanowi sie nad sobą co robi a bedzie dobrze po co mieszacie do tego księży ile jest matek które by chciały mieć dziecko a nie mogą; ile matek walczy o życie dziecka w szpitalu to wszystko jest przykre i przykre jest to że ludzie myslą tylko o sobie a nie o dziecku co ono czuje jak ono cierpi i Ty nie zdajesz sobie sprawy że Ty zabijasz człowieka odbierasz życie.
Odpowiedz
111ksiadz
2010-09-23 10:42:17
0 0
Co za zakłamanie i obłuda?Po co ta dyskusja? Własne sumienie i moralność,czy nakazy i zakazy sukienkowych?Po co kieckowi kupczyli z czerwonymi,jaka aborcja?Przecież dla nas katolików(taka większość tu występuje)jest dekalog i jasne-NIE ZABIJAJ!Jakie uświadamianie młodzieży w sprawach współżycia i sexu?Sukienkowi mówią jasno,żaden sex przedmałżeński,współżycie współmałżonków tylko w celach prokreacji!Ile razy tatuś zdejmie spodnie-po dziewięciu miesiącach kołyska!A co z badaniami prenatalnymi?A w cholerę z nimi!Sukienkowi z własnej kieszeni(państwo jest za biedne,bo po części ograbione przez sukienkowych)pomogą rodzicom wychowującym chore upośledzone dzieci.Wiem,że każde dziecko jest kochane przez rodziców(są wyjątki)ale wiem też jakim kosztem,wyrzeczeniami,krwawicą i łzami-w tedy,brak sukienkowych!Bóg dał człowiekowi wolną nie przymuszoną wolę i w odróżnieniu od zwierząt-rozum!Niech więc sukienkowi nie wchodzą w macicę kobiet-jest przykazanie-NIE ZABIJAJ!
Odpowiedz
Fever
2010-09-23 11:37:05
0 0
111ksiądz- nie uważam, żeby ta dyskusja była zbędna. Temat aborcji wywołuje wiele emocji, często skrajnych. Dla kogoś pokroju Hieny aborcja to niewiele więcej jak jakaś grypka z którą można iść do przychodni. Dla Ciebie jest synonimem walki z KK. Co się tyczy KK to w wielu tezach pewnie bym Cię poparł, ale jeżeli chodzi o aborcję to nie jest sprawa KK, tyko całego społeczeństwa wierzącego czy nie wierzącego wszystko jedno. Nie jeden ateista jest lepszym człowiekiem od nie jednego katolika. Uważasz, że nie powinno się uświadamiać młodzieży i myślę że jesteś w błędzie. Musi być jakaś praca u podstaw i nie jest powiedziane , że muszą robić to księża. Przecież jest tylu psychologów, pedagogów, socjologów itp. To na nich powinna spoczywać ta praca u podstaw. Niestety w Polsce temat aborcji jest w większości stosowany do przepychanek politycznych-tych rozmów o niczym, albo wcale się o tym nie wspomina. A sprawa jest poważna i trzeba rozmawiać tylko rzeczowo. W Polsce aborcja jest zakazana z wyjątkami, a turystyka aborcyjna kwitnie w najlepszego, bo w Niemczech można to załatwić bez problemu, tyko nie ma się co dziwić że naród niemiecki pomału wymiera.
Odpowiedz
111ksiadz
2010-09-23 11:59:53
0 0
Nie z kurtuazji,ale za rzeczową odpowiedz,przyznaję Tobie rację.Ale jest jedno ale...Zaznaczyłem,że większość to wyznawcy jedynej słusznej wiary i religii.Przecież Oni nagminnie grzeszą(a gdzie mocne postanowienie poprawy).Sukienkowi mówią jasno-ŻADNYCH STOSUNKÓW PRZEDMAŁŻEŃSKICH,WSPÓŁŻYCIE TYLKO MAŁŻONKÓW W CELACH PROKREACJI.
Odpowiedz
Fever
2010-09-23 12:50:32
0 0
Niestety żyjemy w takich czas gdzie głos sumienia jest nieustannie tłamszony przez tzw popkulturę. Tak jak napisałem wcześniej sprawa nie dotyczy jednej tyko części społeczeństwa czyli katolików,skądinąd słabych i o zmiennych poglądach, ale całego społeczeństwa i nie boję się powiedzieć całej ludzkości. Co do 'sukienkowych' to na naukach przed małżeńskich jest lansowana naturalna metoda antykoncepcji, która zresztą ma wielu zwolenników nie tylko w szeregach katolików.
Odpowiedz
kubrik
2010-09-23 17:46:47
0 0
gdyby ciąża nie pochodziła z 'grzesznej przyjemności' pies z klawą nogą by się nią nie zainteresował
Odpowiedz
konto usunięte
2010-09-23 20:19:54
0 0
Popieram Fever. Brakuje nam niestety wrażliwości. Działa medialna pralnia mózgów na miarę Goebbels'a. Nie rozumiem po co czepiać się kościoła. Sama jestem niewierząca, ale mam szacunek do sporej części Kościoła. Poza tym zauważyłam, że każdy problem etyczny ostatnio rozstrzyga się na zasadzie ' skoro tak mówi kościół - to jest be, chce być trendy to powiem jak mówią w tv/onecie/itp'. Co do samej aborcji-popieram tylko i wyłącznie, jeśli są wskazania medyczne (tzn.wysokie ryzyko śmierci matki). Co do 'warzywa' jak to ludzi nazywa Imphoteph, to często są przesłanki, że dziecko umrze po narodzinach, po czym żyje długo i szczęśliwie. Medycyna wbrew pozorom nie jest na tyle rozwinięta by prorokować.
Odpowiedz
konto usunięte
2010-09-23 20:28:52
0 0
I tak sobie myślę, że tyle się tu mówi o 'niechcianych' dzieciach, na których dokonuje się aborcji, ale nigdy nie wspomina się o konsekwencjach tych psychicznych i fizycznych dla matek po usunięciu ciąży.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Stop aborcji - wystawa przy kościele"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]