9°   dziś 12°   jutro
Sobota, 05 października Igor, Flawia, Placyd, Apolinary, Rajmund, Justyna

Szpitalne zakażenia koronawirusem pod lupą prokuratury

Opublikowano 25.06.2020 06:30:00 Zaktualizowano 26.06.2020 00:10:20 pan

Limanowa. Po anonimowym zgłoszeniu Prokuratura Rejonowa w Limanowej sprawdza, czy doszło do przestępstwa polegającego na sprowadzeniu niebezpieczeństwa dla życia lub zdrowia wielu osób w postaci spowodowania zagrożenia epidemiologicznego lub szerzenia się choroby zakaźnej w Szpitalu Powiatowym w Limanowej.

Do limanowskiej prokuratury rejonowej wpłynęło anonimowe zgłoszenie o możliwości popełnienia przestępstwa, dotyczące nieprawidłowości w działaniu Szpitala Powiatowego w Limanowej im. Miłosierdzia Bożego po ujawnieniu zakażenia i zachorowań w związku z wirusem SARS-CoV-2 u pacjentów placówki. 

Chodzi o przestępstwo, określane w Kodeksie karnym jako „sprowadzenie niebezpieczeństwa dla życia lub zdrowia wielu osób”, w postaci powodowania zagrożenia epidemiologicznego lub szerzenia się choroby zakaźnej.

- Prokuratura prowadzi postępowanie sprawdzające w celu ustalenia, czy zachodzi uzasadnione podejrzenie popełnienia przestępstwa – informuje w odpowiedzi na nasz wniosek Mirosław Kazana, prokurator rejonowy w Limanowej.

Zobacz również:

Przypomnijmy, łączna liczba zakażonych wśród personelu szpitala wynosi 25 osób: pielęgniarki – 7, lekarz – 1, sekretarka – 1, pracownicy gospodarczy –16. 

Koronawirusa stwierdzono również u 8 pacjentów placówki. Część z nich zostało wypisanych do domów w dniu potwierdzenia SARS-CoV-2 u limanowskiej „pacjentki 0”. Z tego powodu, wśród kolejnych zakażonych mieszkańców powiaty znalazły się rodziny pacjentów. 

Do zakażeń doszło również wśród osób z otoczenia personelu, później stały się one źródłem kolejnych zachorowań m.in. w jednym z limanowskich zakładów z branży spożywczej.

Komentarze (19)

tezet
2020-06-25 06:50:30
4 8
Nasz kraj się rozwija. Anonimy znowu w modzie. I ktoś to traktuje poważnie? Grypy i wirusy były od setek lat , nie nosiliśmy maseczek, nie zamykano nas w domu... pokichało się , czasem 2 dni gorączki i wszystko. A teraz szał ciał. Do kina teatru można, do kościoła moźna, a dzieci do szkoły nie mogą. Pomimo że żadne dziecko na wirusa nie zmarło bo obchodzą bezobjawowo.
Odpowiedz
mikos
2020-06-25 08:33:45
0 7
Z całą pewnością można powiedzieć że ta wielka medialna propaganda przyniosła oczekiwane skutki strachu paniki aż do tego stopnia że w niektórych szkołach nawet różne przedmioty książki przechodzą 2 tygodniową kwarantannę!Przecież to już jest Cyrk totalna Paranoja w Polskich wydaniu!
Odpowiedz
pacho
2020-06-25 08:40:55
1 4
biorąc brak możliwości przetestowania się, kompletnie zatkane linie telefoniczne do Sanepidu i brak jednoznacznych procedur koordynujących pracę służby zdrowia i inspekcji sanitarnej, to zagrożenie sprowadzili na nas rządzący, którzy jednak zawsze mogą wytoczyć pozew Chińczykom....
Odpowiedz
zabawny
2020-06-25 08:43:26
1 3
Przed wynikami pierwszej chorej pacjentki, ta pajetka nie powinna znaleźć się w limanowskim szpitalu, jeżeli miała pobrane próbki do badania jeszcze przed pobytem w Bożym Miłosierdziu, to było podejrzenie że jest zarażona, a ZARAŻONYCH NIE WYSYŁA SIĘ W "PREZENCIE" INNYM SZPITALOM . To krakowski szpital w pierwszej kolejności POWINIEN iść pod lupę Prokuratora.

ANONIM - NO, NO ,ktoś w donosie musiał się powołać na znajomości w Prokuraturze Krajowej, lub nawet u samego prezesa na Żoliborzu . :)

Spodziewany przeze mnie wynik śledztwa to - winni ? , wnioski o ukaranie NIE . :)



Odpowiedz
Wywrotowiec
2020-06-25 08:57:33
0 6
Nie jestem fanem limanowskiego szpitala bo nie dalej jak wczoraj doprowadzili mnie w nim do szalu ale to co wypisuje ten portal szczujac dalej i przedstawiając niektore rzeczy których część kiedyś tam była przechodzi ludzkie pojęcie. Co do prokuratury ktora zajmuje się takimi pierdolami to brak słów. Życzę redakcji, choć to może nieładnie abyście wyli kiedyś pod bramą tego szpitala błagajac o pomoc i abyście nigdy jej nie otrzymali w nagrodę za wasze judzenie i codzienne straszenie swirusem którego tak naprawdę nigdzie niema.
Odpowiedz
Jaworina
2020-06-25 09:39:04
0 2
anonimowo ????, oskarżony szpital ???????, no ale ktoś musi być winny, byle nie nasz wspaniały rząd. to wstrętne i podłe oskarżać ludzi którzy z niesamowitym poświęceniem i narażeniem życia ratowali nam tyłki.
Odpowiedz
konto usunięte
2020-06-25 09:48:41
1 3
Kiedy już prawie cały świat ( oprócz psychopatycznych "elit," które to nakręcają tę paranoję) przejrzał na oczy i zobaczył CELOWE" zabijanie " niszczenie gospodarek narodowych , niszczenie miejsc pracy , doprowadzenie krajów narodowych, NARODÓW do planowanego KRYZYSU FINANSOWEGO, do działań wojennych, jakiś GALL ANONIM robi jakąś krecią robotę dla tych psychopatycznych "elit".

Te wszystkie działania są czynione pod płaszczykiem rzekomego wirusa, który na litość boską, NIE JEST NAWET ŻYWYM organizmem, lecz fragmentem RNA, ma niby zabić biliardy ludzkich komórek w organizmie ludzkim liczącym kilka naturalnych barier ochronnych , wychwytujących bakterie i wirusy oraz WYSOCE WYSPECJALIZOWANY system immunologiczny. !

Luizie czy Wy już tak tępi jesteście czy już tak wysoce zindoktrynowani?
Wiedza i działania wielu lekarzy też budzą wiele kontrowersji.

Jednym słowem największą religią w obecnych czasach jest PIENIĄDZ i dla niego wielu odda swoją duszę oraz przeobrazi się w w potwora na usługach ZŁEGO.
Zgodnie z angielskim powiedzeniem:
"Money talks
Bulshit walks"
Czyli "
" Pieniądze przemawiają ( w domyśle do ludzi)
a GŁUPOTY ( te medialne) są POWIELANE. !

Teraz odnośnie tego zgłoszenia do Prokuratury:

Każdy Prokurator w takiej sytuacji , to jest w sytuacji zgłoszenia PODEJRZENIA o zagrożenie ludzkiego zdrowia i życia, bo tym zaiste jest to domniemane podejrzenie, MUSI podjąć działania sprawdzające.

Z tego co zrozumiałam, robią oni teraz tak zwane postępowanie PRZYGOTOWAWCZE w celu finalnego stwierdzenia czy sprawa wejdzie na wokandę sądową czy też nie.

Jest to typowa procedura przy każdych tego rodzaju zgłoszeniach, nie wiem więc z czego więc limanowa.,in robi tutaj sensację?

@ Wywrotowiec zgadzam się z Twoim komentarzem.

Mamy dzisiaj piękny dzień, My LECHICI,
"POLIN"-owcom naszym kochanym humor jakoś nie dopisuje.
Jak zwykle mącą i mieszają. Oni chyba tak lubią.

Odpowiedz
konto usunięte
2020-06-25 15:13:09
0 0
Limanowa.in wy tutaj o podejrzeniu lamania prawa piszecie , a sami nagminnie go lamiecie. kasujac BEZPODSTAWNIE niektore moje komentarze.
Wy mojego prawa autorskiego, mysli tworczego traktowanej jako wartosc intelekualna niebbedziecoie rujnowac dla waszego widzi mi sie.
Bez wzgledu na piramide.................


Gdzie znowu podzial sie moj ostatni komentarz?
Te systemowcy , nie lamcie prawa. !

Wkleje go , bo nie bylo tam zadnego lamania prawa z mojej strony, a wy cenzorami w takich przypadkach byc nie mozecie , nawet gdy macie prywatne media to i tak OBOWIAZYJE was prawo prasowe i Konstytucja.

Odpowiedz
powrotdzedaja
2020-06-25 15:26:21
1 0
prażynkie, weź nie pajacuj. Skoro kasowanie twoich komentarzy, to zamach na prawo autorskie, twoje prawo autorskie, jak sama zaznaczyłaś, to dlaczego nie zgłosiłaś sprawy do prokuratury, swojej prokuratury? Zróbcie coś z tym głupim babonem. To zwykły troll, a portal ją jeszcze toleruje.
Odpowiedz
konto usunięte
2020-06-25 15:35:38
0 0
@
@powrotdzedaja Stachu to co napisałeś jest nawoływaniem do przemocy, cytat:
" Zróbcie coś z tym głupim babonem. To zwykły troll, a portal ją jeszcze toleruje. "

To jest łamaniem prawa i regulaminu tegoż portali i to własnie nadaje się do SKASOWANIA. !

Nie wspominając już, iż cały twój komentarz to osobisty atak na moją osobę i naruszanie moich dóbr osobistych.

O chamskim, zaczepnym języku i zwrotach nie wspominając.

Tak to już jest gdy brak wiedzy, dobrych manier oraz brak uczciwości nadrabia się KASOWANIEM kogoś komentarzy oraz osobistym a nie merytorycznym atakiem.

Nic dodać, nic ująć.
Oto taki prymitywny poziom tego portalu i ich "etatowych: komentujących.
Odpowiedz
konto usunięte
2020-06-25 15:45:55
1 0
@powrotdzedaja Odnośnie twojej sugestii zgłoszenia tego przeze mnie do Prokuratury, odpowiem tak:
Lokalna Prokuratura ma dość znacznie ważniejszych spraw do rozpatrzenia, a ja NIE DAM wam satysfakcji na którąś nie zasługujecie
Wy nie zasługujecie na moją uwagę Wielokrotnie mówiłam wam kim jesteście . i jak doszliście do tego co teraz robicie.
Odpowiedz
powrotdzedaja
2020-06-25 15:47:17
0 0
Mój atak na ciebie jest spowodowany twoich idiotycznym zachowaniem, którego nie muszą być świadkiem. Jeśli zachowujesz się jak idiotka, to licz się z tym, że ktoś to skomentuje jak należy. Piszesz, że ktoś łamie prawo autorskie, bo twój komentarz jest twoją twórczością. Więc jesteś artystką, bo piszesz komentarze. Brawo. Do niczego nie nawołuje, ty jesteś po prostu histeryczką. Łamiesz to ty zasady kultury, a ja jestem dla ciebie i tak za delikatny, Weź sole trzeźwiące i rozpocznij leczenie.
Odpowiedz
niteczka
2020-06-25 15:54:39
0 4
Pozwolę sobie skopiować swój komentarz do artykułu o szpitalu z dnia 24.05.20 do tej samej sprawy- ponieważ nic się nie zmieniło.
Szanowny Panie Kubo! Nie chce mi się czytać kolejnego artykułu na temat zakażeń w szpitalu, ponieważ jestem zmęczona po kolejnym dyżurze w szpitalu jednoimiennym w Bolesławcu. Pochodzę z Limanowej więc bardzo interesuje się tym co dzieje się w moim rodzinnym mieście, ale ostatnio jest nieznośnie nudno... Przynajmniej u Pana na portalu. W koło to samo... Do rzeczy: Praktycznie prawie na każdym dyżurze przyjmuję zakażonych pacjentów przekazanych z innych szpitali powiatowych lub miejskich, DPS-ów, bądź ZOLi. Zakażeni pacjenci są rozwożeni po całym województwie do szpitali jednoimiennych, a jednostki z których zostali przekazani są zamykane i dezynfekowane, po czym wracają do normalnej pracy po kilku lub kilkunastu dniach- najczęściej w zależności od dostępności personelu, który często również ulega zakażeniu. W dniu wczorajszym na przykład zamknięto Oddział Chorób Wewnętrznych w Kłodzku- proszę sobie sprawdzić. W związku z tym Pana podniecenie wystąpieniem infekcji koronawirusem w Limanowskim Szpitalu uważam za wybitnie przesadzone... Czemu równie zacnie nie opisuje Pan zakażeń powstałych w sklepach, urzędach itp... Nikt na świecie nie był przygotowany na taką sytuację.... NIKT!!! A Pan wymaga tego od Szpitala Powiatowego... Wiem ile trwało dostosowanie się szpitala w Bolesławcu do sytuacji jaka nas zastała - czyli stania się szpitalem jednoimiennym- gdzie pieniądze przeznaczone na środki ochrony osobistej, tworzenie izolatek, ogólnie całych warunków do tego aby stanąć do walki z koronawirusem są setki razy większe niż te co ma szpital w Limanowej... Plus niezliczone ilości darowizn itp. Proszę nie robić we własne gniazdo, bo uprzedzam, pracując w wielu szpitalach w wielu miejscach w Polsce- ten limanowski wcale nie jest taki zły- wręcz przeciwnie- jest na prawdę na dobrym poziomie. I jeszcze jedno- niech Pan nie zapomina, że swoimi artykułami codziennie nagannie ocenia Pan pracę setek oddanych temu miejscu osób, które z samego założenia że "mogą mieć kontakt z koronawirusem" bardziej prawdopodobny niż pracownicy sklepu czy urzędu (co bym kwestionowała) nie są osobami mile widzianymi w miejscach publicznych... A Pan dodatkowo sztucznie atmosferę podkręca. Zdrowia życzę!
Lek. Maria Chodyra
P.s. od tego czasu hospitalizowaliśmy
Również przeglądanych z tych samych powodów np. ze szpitala w Kowarach oraz kolejnych dolnośląskich DPSów.
Odpowiedz
powrotdzedaja
2020-06-25 15:55:44
0 0
Z cyklu, co pod deklem prażynkie:
"Zgłosiłabym do prokuratury, ale nie zgłoszę...."
Odpowiedz
konto usunięte
2020-06-25 16:09:37
0 0
@powrotdzedaja Najbardziej SKUTECZNE- jak widac na zalaczonym obrazku- jest moje prywatene dochodzenie w w/w sprawie.
To , te dochodzenie robie na portalu tych, ktorzy podejrzani sa o notoryczne lamanie prawa.

;-)

Sedziami natomiast sa wasi CZYTELNICY.

;-)
Niczego nie pisalam o zgloszeniu tego do prokuratury.

Pisze juz od pewnego czasu; i zadaje pytanie:
Jak mozna dochodzic PRAWDY w zaklamanych, diabolicznym sytemie?
To tak samo jak bicie sie ze samym soba.

To tak jak uwierzenie w rzekoma pandemie i w watpliwa skutecznosc zabijania, smierci tych niby chorych na COVID-19 przy ich wydolnym systemie ochronnym zwanym IMMUNOLOGICZNYM.

Kazdy UCZCIWY i dobrze wyksztalcony, z dobra wiedza lekarz wie, iz zaden taki wirusik nie zabije , gdy ma sie sprawny system imunologiczny , tym bardziej, iz jest to wirus grypopochodny.

Odpowiedz
bearchen
2020-06-25 18:18:53
0 0
Fascynujace..... Moze by tak wszczac sledztwo w sprawie postepowania naszego rzadu wobec epidemii???



Odpowiedz
maro
2020-06-25 20:45:29
0 1
Pod lupę tez bym wziął działania sanepidu.....wróżki które wróżyły, że ktoś nie jest chory a okazywał się chory, że oszczędzali na badaniach i ich nie zlecali i wiele by się jeszcze na ich sumieniu znalazło.
Pomijając wszystko gdyby w całym kraju przebadali ludzi jak na śląsku to by się okazało dopiero wtedy co w "trawie piszczy", no ale po co???
Odpowiedz
evrz
2020-06-26 07:01:12
0 0
Ktoś ewidentnie chce uwalić dyrektora szpitala. Poza tym ton wypowiedzi prezentowany przez ten portal w znaczący sposób podjudza opinie publiczną. To nie szpital powinien być ciągany po sądach, tylko SANEPID, bo to oni decydują, jak szpital ma działać.
Odpowiedz
powrotdzedaja
2020-06-26 12:16:25
0 0
Dlaczego ta wariatka pisze do mnie Stachu?

Żadnego obraza nie widzę, a twoje dochodzenia przyniosły jedynie ośmieszenie twojej własnej osoby. Śledcza grażynka ogłosiła, że redaktorzy portalu są podejrzani o notoryczne łamanie prawa. Dostaną mandaty, a wręcz im je strażniczka miejska grażynka.
O, widzę, że jeden komentarz grażynki zniknął. Jak miło.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Szpitalne zakażenia koronawirusem pod lupą prokuratury"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]