24°   dziś 19°   jutro
Wtorek, 24 września Gerard, Teodor, Tomira, Tomir, Rupert, Dora, Maryna

Tylko 33% środków – zwolnień nie będzie

Opublikowano 18.03.2011 19:08:25 Zaktualizowano 05.09.2018 11:59:30 top

Limanowa. Powiatowy Urząd Pracy w Limanowej otrzymał tylko 33% środków jakimi dysponował w ubiegłym roku na realizację programów rynku pracy. Urząd nie przewiduje jednak zwolnień pracowników ze swojej kadry.

- Na dzień dzisiejszy powiat limanowski na realizację w 2011 roku aktywnych programów rynku pracy (w ramach środków Funduszu Pracy i Europejskiego Funduszu Społecznego) ma przyznane łącznie 9 mln 335 tys. 400 zł i stanowi to ok. 33% środków jakimi dysponowaliśmy na ten cel w roku ubiegłym (28 mln 409 tys. 800 zł) – informuje Marek Młynarczyk, p.o. dyrektora PUP w Limanowej. - Według wstępnych wyliczeń przyznana kwota pozwoli na udzielenie wsparcia dla 1089 osób bezrobotnych. Liczymy, że w roku wyborów parlamentarnych, wkrótce zostaną uruchomione środki z rezerwy Ministra Pracy i Polityki Społecznej przeznaczone na aktywizacje bezrobotnych.

W ubiegłym roku z różnych form wsparcia skorzystało 3476 osób bezrobotnych, czyli o 2387 więcej niż zaplanowano w ramach tegorocznego limitu. W liczbie na 2011 rok znajdują się prace interwencyjne – 165 osób, staż – 330 osób w tym 65% osób kierowanych będzie do odbycia staży u pracodawców prywatnych, środki na rozpoczęcie działalności gospodarczej w kwocie do 14 tys. zł – 146 osób, refundacja doposażenia lub wyposażenia stanowiska pracy w kwocie do 14 tys. zł – 85 pracodawców, szkolenia (w toku indywidualnym i grupowym) – 363 osób.

W związku ze znacznym ograniczeniem środków na programy pojawia się pytanie, czy urząd będzie ograniczał ilość pracowników.

- W bieżącym roku nie planuje się redukcji zatrudnienia w PUP w Limanowej – odpowiada dyrektor. - Udzielanie wsparcia w ramach środków na aktywizację zawodową osób bezrobotnych jest tylko jednym z wielu zadań jakie realizuje Urząd na podstawie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. Ponadto mniej środków wcale nie oznacza dla nas mniej pracy, wręcz odwrotnie. W porównaniu do roku ubiegłego wpłynęło do Urzędu znacznie więcej wniosków, które trzeba rozpatrzyć zgodnie z procedurą. Trzeba monitorować, sprawdzać i rozliczać umowy podpisane w roku ubiegłym – rekordowym pod względem środków. Ponadto, biorąc pod uwagę liczbę obsługiwanych osób bezrobotnych oraz obszar działania Urzędu, posiadamy proporcjonalnie najmniej liczebną załogę ze wszystkich urzędów pracy w województwie małopolskim. Ponadto chce poinformować, że rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy określa minimalną liczbę pracowników urzędu zatrudnianych na stanowiskach kluczowych. Na dzień dzisiejszy PUP w Limanowej zatrudnia pracowników na minimalnym poziomie określonym w w/w rozporządzeniu.

Obecnie urząd zatrudnia pracowników na 61 etatach (w tym dwa na czas określony) finansowanych ze środków budżetu oraz na 3 etatach finansowanych do końca 2012 roku. - Pomimo znacznego zwiększenia w ostatnich latach zakresu realizowanych przez urzędy pracy zadań, m.in. utworzenie w ubiegłym roku Centrum Aktywizacji Zawodowej oraz uruchomienie Lokalnego Punktu Informacyjno-Konsultacyjnego w Mszanie Dolnej, utrzymujemy zatrudnienie na minimalnym dopuszczalnym poziomie – mówi dyrektor.

Obecnie rynek pracy na terenie powiatu limanowskiego statystycznie należy do najtrudniejszego w Małopolsce. Na koniec stycznia stopa bezrobocia w powiecie limanowskim wyniosła 20,1% (dąbrowski 19,6%, nowosądecki 19,5%). Na dzień dzisiejszy liczba osób bezrobotnych przekroczyła 10 tys. osób.- Wzrost liczby rejestrujących się osób bezrobotnych nie jest wynikiem zwalniania pracowników przez miejscowe firmy ale spowodowany jest głównie światowym kryzysem gospodarczym i powrotem mieszkańców powiatu limanowskiego, którzy utracili pracę poza powiatem lub zagranicą – tłumaczy dyrektor.

(Na zdjęciu budynek Starostwa Powiatowego w Limanowej, w którym znajduje się PUP)

Komentarze (25)

konto usunięte
2011-03-18 19:17:27
0 0
Powiatowy Urząd Pracy to fikcja. Przeliteruje to gdyby ktoś miał wątpliwości lub niedoczytał: F-I-K-C-J-A.
Odpowiedz
obslugamuzyczna
2011-03-18 19:29:05
0 0
zgodzę się z przedmówcą, wersja organizacji PUP powinna być książkowym przykładem jak firmy się nie organizuje, działania Urzędu nie są poddawane żadnej weryfikacji oraz zewnętrznej ocenie skuteczności!to bastion dla chcących spokojnie dobujać się do upragnionej emeryturki oraz córki wujka lub cioci...bo dla kogoś miejsce się trzyma!
Odpowiedz
blizniak
2011-03-18 19:33:16
0 0
Mistrz masarski zatrudnia 100 masarzy i czladników łącznie. Miesięcznie przerabiają 100 ton różnego rodzaju mięsa. Od 01.05.2011 będą przerabiać 50 ton mięsa. Pytanie brzmi. Ile kg. mięsa mniej przerobi przeciętnie jeden pracownik miesięcznie?
Odpowiedz
dionelwa
2011-03-18 20:14:00
0 0
Za dużo tam pracowników.To na pewno i jest tak samo jak ZUS przestażała i biurokratyczna machina która sama sobie podkłada bele pod Nogi. Do Zwolnienia połowa urzędników z Powiatu za dużo ich tam jest. urząd miasta przenieść do Powiatu bo miejsce się zrobi jak połowę tych 'nie robów z tamtą wywalą' cyt z ulicy. A i przy okazji wynając ten budynek pod jakieś biura czy sklepy.Zus też przenieść do Powiatu a budynek wynając i wystarczy tylko połowa prac z zus-u bo i tak tam nic nie robią podobno. I jak już wszyscy będą w jednej kupie To niech ustanowią że od swoich durnych ustaw lub błędów będą ponosić odpowiedzialnośc materialną i poniąsą koszty swoich złych decyzji. Może się też dogadają by ludziom żyło się lepiej i w jedny miejscu zakładoło się firmę i trwało to do 60 min i po 7 dniach urzędnik dzwonił iż już wszystko załatwił i jest gotowa kompletna teczka z dokumentami załatwiona.
Odpowiedz
urodzonyoszust
2011-03-18 20:14:08
0 0
Ni mniej ni więcej 500 kg.
Odpowiedz
blizniak
2011-03-18 20:18:09
0 0
urodzonyoszus odpowiedziałeś prawidłowo na pyranie.
Odpowiedz
urodzonyoszust
2011-03-18 20:19:17
0 0
Była przewidziana jakaś nagroda?
Odpowiedz
dionelwa
2011-03-18 20:19:31
0 0
Niech nasz samorząd patrzy w przyszłość. Niech nasze dzieci mają jeszcze możliwość oglądania zieleni czy wody czystej. Lasy zielone i grzyby w nich. Oszczędzajcie nasze pieniądze.A nie starym tokiem myślenia żę jak państwowe to niczyje i że można szastać kasą na lewo i prawo. Myślcie jak utrzymać u nas młodzież. Myślcie jak zrobić zbiornik retencyjny w młynnym nawet kosztem tylu ludzi bo za 20 lat uwieżcie mi że wody zacznie brakować i jak się jeszcze miasto rozrośni to podłącz dodatkowych domów już nie będzie możliwy. Prosty przykład 30 lat temu mogłem sięn kąpać w Sowliniance i na tamie koło Jaworz lub pod szpitalem. Teraz w łososinie już nie można bo po wejściu do wody robi się wysypka.
Odpowiedz
blizniak
2011-03-18 20:22:40
0 0
Tak. Otrzymujesz jako nagrodę wirtualną szyneczkę wielkanocną 500g. Gratuluję.
Odpowiedz
dionelwa
2011-03-18 20:25:44
0 0
Co trzeba zrobić byście otwarli oczy i patrzyli nie na swoje kieszenie lecz na przyszłość bo wam będzie dobrze lecz czy chcecie wiedzieć iż wasze dzieci będą musiały opuścić limanową by żyć. Co zmienicie w przepisach by to zaściankowe miasto i zabobonni ludzie przestali zatruwać rzeki lasy i powietrze. Co zostawicie po sobie innym Piękne miasto z możliwościamy rozwoju i wzrostu czy zabitą dechami dziurę które zostanie przysypane śmieciami a na szczycie tej góry będzie krzyż i napis Limanowa Byłe miasto a obecny rezerwat ludzi dzikich . Rezerwat głupoty . Miasto śmieciarzy.Wioska która sama zatruła sobie przyszłośc. !~!@!
Odpowiedz
blizniak
2011-03-18 20:29:31
0 0
Opowiadał mi dziadek, że jak przejeżdżali z sianem przez potok to można było widłami pstrąga z wody wyciągnąć spod kół, żeby go nie przejechać. Tak było.
Odpowiedz
dionelwa
2011-03-18 20:32:23
0 0
Ile długów spłacicie przez 4 lata.Ile domów podłączycie pod kanazlzację ściekową ile wysypisk dzikich zlikwidujecie. Co zrobicie dla przyszłych pokoleń. I dlaczego tak mało zrobicie. Urząd to nie tylko miejsce pracy gdzie pijecie kawę i jecie obiad z knajpy. Stanowisko które piastujecie jest dla ludzi i dla ludzi tam pracujecie. Nie fochy i grymasy że ktoś wszedł.To wy podobno jesteście mądrzy i nas reprezentujecie. Nie marnujcie czasu i pieniędzy także waszych i naszych podatków. Do jasnej chol....y Co zrobicie by żyło się tu dobrze i następne pokolenie też mogło ??????
Odpowiedz
asterix
2011-03-18 20:36:57
0 0
TOP zrób porównanie ile pracowników zatrudniają inne powiatowe urzędy pracy, np. sąsiadujące z powiatem limanowskim i porównaj proporcje ilości zatrudnienia do wydatkowania pozyskanych pieniędzy. Prawda jest taka, że większość bezrobotnych do pupu zgłasza się po to żeby wziąć zaświadczenie i potem otrzymać z opieki albo węgiel, albo wyprawkę do szkoły lub inną zapomogę. Są tacy, którym ubezpieczenie zdrowotne wystarcza Lenie, którym wygodnie jest na bezrobociu, a za minimalną żaden nie pójdzie robić lepiej wegetować i narzekać.
Odpowiedz
limonovion
2011-03-18 20:58:19
0 0
General Motors Corporation w jednej z fabryk zatrudnia aż 59 etatów czyli 2 mniej jak PUPa limanowska , ale produkuje sześciesiąt tysiecy samochodów wysokiej klasy rocznie... czyli 'porównywalnie' podobna ilość etatów...
Odpowiedz
Daro
2011-03-18 21:07:51
0 0
asterix masz racje biorą zaświadczenia z bezrobocia albo są na KRUS-ie - czyli dochodów żadnych a wiec droga wolna aby iść do Opieki Społecznej po zasiłek a w rzeczywistości pracują na budowach lub przy wykończeniówce itd, i jest ok, żonki w domu samochody pod domem i kaska z opieki i wszystko gra !!! a my dalej pracujmy na nich :(
Odpowiedz
niepis
2011-03-18 21:09:02
0 0
Mnie by bardzo interesowało ile z tych osób ,które w roku ubiegłym, a było ich z tego co Pan Młynarczyk podaje ponad 3 tyś.będzie prowadziło działalność po upływie wymaganego minimum czasowego.Trzeba wiedzieć,ze te osoby otrzymują na działalność po bodajże 18 tyś.Mam duże rozeznanie w terenie i wiem,że większość nie może się doczekać kiedy minie czas czyli 1 rok i firmę rozwiązują ,rejestrują się w bezrobociu,proszą Boga żeby im pracy ktoś nie zaproponował i się śmieją.Nie wiem czy kiedyś bezrobocie zmaleje bo dawanie pieniędzy za nic prowadzi do nikąd.Pan Dyrektor tak zafrasowany małą ilością środków a tu się aż prosi ,zeby tą załogę nie tylko zredukować ale po prostu zlikwidować.Mnie nie interesuje czy oni mają dużo roboty tylko komu ta ich robota jest potrzebna czyli co z niej wynika/nie wyłączjąc Pana Dyrektora/.
Odpowiedz
asterix
2011-03-18 21:14:56
0 0
limonovin, ile tych samochodów produkuje? Łącze się z Tobą w 'nadzieji', że w ortografii się podciągniesz i zarazem w 'bulu' bo takie wytykanie błędów ortograficznych na pewno Cię zaboli.
Odpowiedz
Rusalka
2011-03-18 21:23:57
0 0
@limonovion, Jakie Ty produkujesz plotki z tyłka wzięte, to Ty sam jeden wiesz. Ile tych samochodów? Coś Ci się poprzestawiało albo nie doczytałeś – podaj źródło swojej informacji o General Motors Corporation. Nadworny błazen, który chce się popisać brakiem wiedzy.
Odpowiedz
ekbiedronka096
2011-03-18 21:57:44
0 0
Swięta racja niepis, asterix i donelwa.
Odpowiedz
Julek
2011-03-18 22:33:11
0 0
Jak są pieniądze na staże, to niech będą na staże. Przydzielanie stażystów tzw. prywaciarzom to tylko wspieranie swoistej formy niewolnictwa. Pewien mój znajomy, specjalista elektronik, otrzymał skierowanie z UP Limanowa do pracy na staż u prywatnego przedsiębiorcy, który postanowił rozbudować firmę i potrzebował pomocników murarza. Z UP miał ich za darmo, gdyby musiał zatrudnić takiego, to 3000 miesięcznie by musiał zapłacić. Tak wyglądają staże z UP Limanowa. Bez sensu, bez logiki. Oczywiście prywaciarz po krótkiej rozmowie elektronika odesłał, bo aż tak nie chciał bezproduktywnie narażać Państwa na wydatek.
Szkolenia, też są takie, że na wartościowe się nie załapiesz, a na bezsensowną stratę czasu szkoda czasu.
Jedyną szansą jest dofinansowanie własnej działalności i jeśli nawet 50% z nich po roku zlikwiduje działalność, to i tak 50%-towy zysk tych co pozostaną na rynku jest największym zyskiem jaki PUP osiągnie. Staże to 5-cio miesięczne niewolnictwo nie dające nawet stażu pracy potrzebnego do zatrudnienia, dofinansowanie stanowiska pracy to ogólnie mówiąc bzdura, korzystna dla milionera ( z poprzednich artykułów na tym portalu, chyba dwa miliony na dwa stanowiska pracy). Tylko dofinansowanie na rozpoczęcie własnej działalności ma jakiś sens, ale obecne 14 000 tys. i to dla garstki jest tylko jałmużną dla 20,1% bezrobocia.
Odpowiedz
asterix
2011-03-18 23:20:54
0 0
Tak się podniecali rekordowe środki w 2010 r. dla PUP od razu porównania do lat ubiegłych. Nawet chyba do pierwszych lat działania urzędu, kiedy nie było kasy unijnej i innych możliwości, które dzisiaj są na wyciągnięcie ręki. Dobrze jest jak są pieniądze, a jak jej brakuje to klapa. Co to powiat nie zrobił, po powstaniu jednego z obiektów myślałem że trzeba będzie niektórych po rękach całować. Od tego na urzędzie jesteście żeby dla społeczności lokalne w powiecie limanowskim zamkniętej działać i powiat rozwijać. Wybraliśmy Was z nadzieją, że ciągle będziecie swoją pracą korzyści dla miasta, gminy, powiatu przynosić. Tak więc podsumowując bierzcie się Panie i Panowie do roboty, podnoście atrakcyjność powiatu i standard życia mieszkańców.
Odpowiedz
konto usunięte
2011-03-18 23:41:29
0 0
Przytoczę same liczby. Dają do myślenia. Szacunkowo w wieku produkcyjnym mamy 21 milionów ludzi. Urzędników 462 tys. Niech 1/3 ludzi dorosłych wybierze się do urzędu załatwić coś w tym samym dniu. Jeden urzędnik będzie musiał obsłużyć około 15 osób dziennie. Cykl pracy urzędnika to 8 godzin. Licząc przerwy w pracy urzędnik przy takim natłoku pracy będzie musiał obsłużyć 2 osoby na godzinę. Żadna to ameryka, ale daje do myślenia ;)
Odpowiedz
konto usunięte
2011-03-18 23:50:11
0 0
Kolejny fakt liczbowy. 1089 osób- tyle może liczyć na pomoc z funduszy PUP. 644 osoby- tyle zgarną instytucje samorządowe (o ile te 65% stażystów rzeczywiście pójdzie do firm prywatnych). 59% tyle dla instytucji samorządowych- czyli 5 mln 520 tys.
Odpowiedz
konto usunięte
2011-03-18 23:51:27
0 0
Promocja rejonu leży, w polityce przetaczają się jedne i te same osoby. Choć nie mają pomysłu na coś nowego nie dopuszczą ludzi, którzy chcieliby coś zrobić. Znam to z autopsji.
Odpowiedz
format5
2011-03-19 09:17:21
0 0
recenzent masz 100% racji
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Tylko 33% środków – zwolnień nie będzie"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]