8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Wójt o władzach powiatu: " Jak nie mają zamiaru brać się za robotę, to my przejmiemy chodniki"

Opublikowano 10.12.2019 06:30:00 Zaktualizowano 11.12.2019 08:48:02 pan

Jodłownik. Wójt gminy Jodłownik planuje „męską rozmowę” z władzami samorządu powiatu na temat budowy chodników. Punktem sporu jest niezrealizowana inwestycja w Krasnem-Lasocicach, o którą gmina zwróciła się do powiatu na początku roku. – Jak nie mają zamiaru brać się za robotę, to my przejmiemy chodniki. Zostaje tylko pytanie, po co powiat potrzebny? - mówił na sesji Paweł Stawarz. W odniesieniu do słów o „przejęciu chodników”, Starostwo odpowiada: - Nie ma żadnych przeciwwskazań, ażeby gmina była inwestorem realizacji planowanych chodników. Jeśli taki wniosek ze strony gminy wpłynie będzie on przedmiotem rozpatrzenia przez Zarząd Powiatu.

W swoim sprawozdaniu podczas ostatniej sesji, wójt gminy Jodłownik zapowiedział, że samorząd zamierza złożyć za pośrednictwem urzędu wojewódzkiego wnioski, umożliwiające pozyskanie środków na inwestycje w zakresie infrastruktury drogowej. W tym temacie, Paweł Stawarz w krytycznym tonie wypowiedział się o współpracy z powiatem limanowskim, w kontekście budowy chodnika przy drodze powiatowej przebiegającej przez Krasne – Lasocice, na odcinku o długości około 700 metrów, w rejonie tamtejszego ośrodka zdrowia i kościoła.

Jak mówił Paweł Stawarz, przez powiat nie został wykonany „żaden konkretny ruch”, choć zadanie „miało być zrealizowane w 2019 roku”, a gmina zadeklarowała wykonanie dokumentacji i partycypowanie w kosztach, w postaci zabezpieczenia połowy wkładu własnego.

- Jak nie mają zamiaru się brać za robotę, to my przejmiemy chodniki, będziemy składać wnioski i dostaniemy połowę, co roku wykonamy po kawałku i będziemy wiedzieć, na czym stoimy. Zostaje tylko pytanie, po co powiat potrzebny? - mówi do radnych wójt. Jak zapowiedział, czeka go w tej sprawie „męska rozmowa” z przedstawicielami powiatu. - Musimy coś w tej sprawie robić. Plany są gotowe, my deklarujemy, ale nic się nie dzieje – zauważył.

Zobacz również:

O spornej kwestii rozmawialiśmy już po sesji z wójtem gminy Jodłownik. – Ja o tym mówię jasno, bo zrealizowaliśmy szereg inwestycji, w których samorząd gminy partycypował, finansując opracowanie dokumentacji i połowę wkładu własnego. Myślałem, że tak będzie nadal. Gdyby ktoś deklarował takie rozwiązanie dla zadania własnego gminy, to ja takiej instytucji dziękuję i od razu ustalam termin realizacji – mówi Paweł Stawarz. - W styczniu wystąpiłem do Zarządu Powiatu Limanowskiego o realizację budowy chodnika w Krasnem-Lasocicach, na tej drodze jadąc samochodem trzeba się czasem trzeba się zatrzymać, by wyminąć się z innym pojazdem i nie narazić pieszego. Tymczasem kończy się 2019 rok i nie ruszyliśmy z tym tematem, dlatego napisałem kolejne pismo w którym ponawiam deklarację ze strony gminy.

Jak dodaje wójt, we wspomnianym piśmie wyszczególnił też kolejne zadania, czekające na realizację, m.in. budowę chodnika przy drodze powiatowej w Mstowie. - To jest bardzo dziwne. Dokładamy z własnej woli połowę pieniędzy, a ktoś to bagatelizuje – ocenia.

Z prośbą o zajęcie stanowiska zwróciliśmy się do starosty Mieczysława Urygi. W odpowiedzi na nasze pytania, Starostwo przypomina że „realizacja chodników przy drogach powiatowych następuje na wniosek Gminy w ramach inicjatyw samorządowych w relacji 50/50 po uprzednim przygotowaniu dokumentacji projektowej, zabezpieczeniu finansowym w budżetach jak i dopełnieniu formalności prawnych związanych z wykonaniem”.

W odniesieniu do słów wójta o „przejęciu chodników”, urząd odpowiada: - Nie ma żadnych przeciwwskazań, ażeby gmina była inwestorem realizacji planowanych chodników. Jeśli taki wniosek ze strony gminy wpłynie będzie on przedmiotem rozpatrzenia przez Zarząd Powiatu.

Do tematu będziemy powracać.

Komentarze (36)

loco00
2019-12-10 06:58:59
0 6
Zaczyna robić się ciekawie. Są deklaracje i obietnice. Zobaczymy na ile prawdziwe. Oby tylko to wszystko nie okazało się fantazją, bo mieszkańcy mogą poczuć się mocno oszukani.
Jednak najbardziej interesują mnie potworne dług gminy, który każdego dnia rośnie, a banki ręce zacierają.
Jeszcze trochę, a jodlownik zniknie z mapy.
Odpowiedz
konto usunięte
2019-12-10 07:36:09
4 1
Popieram wójta Stwarza. Zlikwidować powiaty.
GMINA W KAŻDYM MIEŚCIE.
Odpowiedz
zazula
2019-12-10 07:53:44
1 2
można iść dalej, gmina w każdej wsi
Odpowiedz
tygrysek
2019-12-10 08:12:11
0 6
Budować chodniki???-a gdzie obiecana kanalizacja i obiecane drogi????
Odpowiedz
abc58
2019-12-10 08:13:06
1 2
Po prostu z powiatów utworzyć gminy.
Odpowiedz
WSI
2019-12-10 08:32:06
0 12
Męska rozmowa ??? Czy żeby przeprowadzić taką rozmowę trzeba być mężczyzną ??? Teraz sedno sprawy Czy w Gminie Jodłownik zostały wykonane Wodociągi ??? Kanalizacje ??? Wyremontowane wszystkie drogi ??? Czy Gmina wykonała wszystkie swoje zadania jakie leżą w jej kompetencjach ??? Co jest ważniejsze chodniki ??? Czy może jednak Wodociągi ,Kanalizacja , Drogi itp. ??? Priorytety niestety jak to się mówi , Czy w tej Gminie wszystko stoi na głowie ??? Czy to jest próba pokazania ze Gmina ma pieniądze ??? Pytania typu po co powiat potrzebny nie przystoją , czy to była próba zdezawuowania ??? równie dobrze można zadać pytanie Po co Gmina potrzebna ??? A może idąc tym tokiem rozumowania po co Gmina i Powiat ??? no dochodzimy do absurdów nieprawdaż ??? Każdy niech pilnuje swojego podwórka.
Odpowiedz
stokroteczka
2019-12-10 09:03:51
0 2
ha,ha ha - rzuca się jak duszona wesz na igle - w beznadziejnym dla Gminy Jodłownik zacofaniu inwestycyjnym
Odpowiedz
konto usunięte
2019-12-10 09:16:25
0 5
ON tyle lat siedzi w samorządach i nie wie że chodniki zaczyna się budować pół roku przed wyborami żeby elektorat w idział że władza działa prężnie
Odpowiedz
BRZEGI
2019-12-10 09:44:13
0 6
..aby cos tworzyć trzeba współpracować....skłócenie sie władz gminy ze starostą ..nic dobrego dla gminy nie przyniesie ...no może szum medialny i komentarze ..od lasa do sasa..
....wszak ktoś tak powiedział że jeżeli radny nie będzie popierał władz ..gminy to inwestycje na jego terenie sa pod znakiem zapytania /sic/
...przenosząc to na teren powiatu można chyba powiedzieć podobnie ...każdy pokazuje swoją władzę..no i odwraca uwagę od wielu spraw....
...a sprawy są trudne ....i kosztowne ..a kasy nie ma ..w gminie
kanalizacja ...solary
.....szkoła muzyczna w Szczyrzycu
..sala gimnastyczna w Jodłowniku
....redukcja zadłużenia.....
..budżet na 2020....
a dyskusja o 700 m chodnika to zasłona dymna..aby ludzie mieli poboczny temat
..a tak po prostu jeżeli by ktoś z mieszkańców gminy po prostu zdenerwował by wójta ..to miałby łatwiej czy trudniej w załatwieniu spraw w urzędzie...? ....wszak wybory dopiero za 4 lata to jeszcze przed nami chyba różne ...akcje....
Odpowiedz
konto usunięte
2019-12-10 10:02:06
0 8
Kolejne chodniki, które potem zarastają chwastami , pozostawiane są bez serwisu?

Kolejne chodniki na które nie można wjechać autem w razie potrzeby , jak poprzednio na pobocze , gdyż te pobocza praktycznie znikną?
Gdzie tutaj jest bezpieczeństwo użytkowników dróg?
Może ktoś w końcu zajmie się w rządzie odpowiednią ustawą w tym temacie?
Kolejny chodnik z inwestycji 50/50% przy drodze powiatowej?

Jakim to prawem powiat podjął taką uchwałę z naszą gminą?
Prawem Kaduka? Przecież ustawa o drogach powiatowych mówi co innego?
Państwo w państwie? Pytałam o to osobiście Pana starostę , Pani wicestarosta , sekretarz i jeszcze jakiś pracownik byli na tym spotkaniu w starostwie./
Nawet pieniądze mi proponowali na nasze stowarzyszenie. ;-) Nie przyjęłam tej propozycji.

Pan starosta uporczywie czyścił ekran komórki i skrobał się nerwowo po głowie. Pani starościna głównie stawała w jego obronie.
Mam sporo innych informacji dotyczących , jak się wydaje, bezprawnych działań wójta
C.d.n.
.
Odpowiedz
luzak
2019-12-10 10:14:08
0 9
Trzeba mieć tupet. I niezłą fantazję żeby pokazać naiwny jakim jest się dobrym gospodarzem. A tak naprawdę to zbliża się Nowy Rok a z nim zebrania wiejskie na których wypadałoby się pokazać z dobrej strony. Więc najlepiej złożyć na niedobry powiat który to blokuje inwestycje tak bogatej gminy. Skoro Pan wójt ma tak dużo pieniędzy niech w pierwszej kolejności odda spółce wodociągowej w Sadku. Bo członkowie spółki to nie sponsorzy gminy. A logika podpowiada że wcześniej buduje się wodociągi i kanalizację a następnie buduje się drogi i chodniki. Ale cóż wójt lubi robić od d... py strony. Wracając do tematu chodników to może Pan wójt zacznie od chodników na drogach gminnych bo od lat mieszkańcy wsi proszą o chodnik do szkoły w Sadku Kostrzy. Bo jak dobrze pamiętam to wcześniej się nie dało a od dwóch kadencji tylko się obiecuje, a dzieci jak chodziły fosami tak dalej chodzą.
Odpowiedz
zabawny
2019-12-10 10:17:21
0 4
Pan w kolorowych portkach co na to mówi ? On tak świetnie potrafił rozwiązywać wszelkie spory miedzy-samorządowe w minionym okresie.. :)))
Odpowiedz
konto usunięte
2019-12-10 10:59:52
1 7
Pytałam również Pana starostę jak mogli być tak okrutni , aby brać pieniądze od naszej gminy na budowę ronda przy drodze powiatowej?
Wyraziłam moje zdanie, że poprzez te inwestycje 50%/50% przyczynili się ( powiat) do pogłębienia długu gminy.
Jak oni się z tym wszystkim czują?

Pytałam też o te nieszczęsne wodociągi, o niewydolne oczyszczalnie itp.
Zapytałam również dlaczego nie przyszedł na zebranie spółki wodociągowej w Sadku .
TAK CZY SIAK , o ile pamiętam, to on mówił coś o likwidacji spółki wodociągowej w Sadku.

Muszę przesłuchać te nagranie z tego spotkania, gdyż czytałam komentarze na tym portalu.
Ktoś pisał , że wójt obiecywał wsparcie budowy wodociągu w Sadku .
Jeśli jest to prawdą, to wydaje się to zaprzeczeniem tego o czym mówił starosta.

Muszę więc odsłuchać to nagranie ze spotkania w starostwie.
Nie mam na to czasu, bo ciągle ktoś zgłasza mi jakieś nieprawidłowości.

To czego dowiedziałam się wczoraj od poszkodowanych działaniami wójta mieszkańców oraz ich prawie trzyletnim procesie z wójtem wołają o interwencje od naszego stwórcy. !!

Wszystko wskazuje na to, że nasz wójt wysoce prawdopodobnie łamie prawo , zastrasza i posługuje się w tych poza proceduralnych działaniach interwencją Policji. !!

Policja z kolei na życzenie poszkodowanych nie robi sprawozdania, protokołu z bezprawnej interwencji wobec nich, na ich posesji. !!

Podobnych temu spraw znam więcej, stąd niekiedy piszę o domniemanym bezprawiu w tym powiecie. !!
C.d.n.
Odpowiedz
antonino
2019-12-10 11:18:16
0 9
A PO CO GMINA JODŁOWNIK gdy nie jest w stanie dziur w drogach załatać, a nieruchomości gminne w centrum wsi porastają "krzaczorami"......?:) Znam drogi gminne co 40 lat nie widziały złotówki z budżetu gminy a ten się bierze za powiatowe chodniki......Gminę zadłużył na maksa to teraz pewnie myśli o ewakuacji do powiatu bo tego jeszcze nie zdążył poprzedni starosta całkiem zadłużyć.......Nie wspomnę o reszcie obietnic.
Odpowiedz
antonino
2019-12-10 11:28:37
0 4
A może po prostu Starosta limanowski "nie chce współpracować" z "jaśnie panem wójtem stawarzem" jak to "jaśnie pan wójt" miewa w zwyczaju.....?:)
Odpowiedz
cichy1
2019-12-10 11:54:07
0 7
Dla siebie porobił wszystko co się dało a i pozyskał grunty z Agencji rolnej, to teraz z nudy pokazuje ,że chce coś zrobić . Tylko za co jak Gmina zadłużona po uszy. Teraz to może sobie bąka puścić siedząc na krześle .
Odpowiedz
antonino
2019-12-10 12:08:51
0 5
Skoro chodniki przy drogach powiatowych to zadanie powiatowe, to nie widzę powodu dla którego "masakrycznie" zadłużona gmina Jodłownik miałaby dokładać chociażby złotówkę "na ochotnika" do tych chodników.
Powiat swego czasu "utopił" sporo kasy w balneologii i na drogę uzdrowiskową a teraz "żebrze" od gminy na skraju bankructwa......
Odpowiedz
WSI
2019-12-10 12:22:19
0 7
@antonino twój komentarz :
"A może po prostu Starosta limanowski "nie chce współpracować" z "jaśnie panem wójtem stawarzem" jak to "jaśnie pan wójt" miewa w zwyczaju.....?:) "

Ciekawe pytanie ale idąc tym tropem należy zadać kolejne bo jeśli by tak było to jak powinna postąpić Gmina ???? Czy wybrać nowego Wójta ??? Czy pogodzić się z tą sytuacją ??? Czy ukorzyć się przed Starostwem i uznać jego wyższość ??? Czy Wójt powinien złożyć rezygnacje dla dobra Gminy ???
@Luzak powiedz jak to było ze Spółką Wodociągową Jodłownik-Sadek gdy "ktoś powiedział że z kimś nie będzie współpracował ".
Odpowiedz
geronimo
2019-12-10 14:31:32
0 5
Proszę bardzo łopata i kilof, sznurek i waga i dawaj Wojcie na plac budowy.
Odpowiedz
burmistrz85
2019-12-10 20:57:00
0 4
Wszędzie budują chodniki nawet w miejscach gdzie mało kto chodzi, czemu? bo to najlepsze pole do podziału.
Odpowiedz
nieufny
2019-12-10 21:04:39
0 1
Zlikwidować powiaty!!! Powiaty wydłużyły drogę obywatela do urzędu, np. odebrały gminom prawo rejestracji samochodów, wydawanie zgody na budowę domów. W gminach sprawy załatwiane były szybko, sprawnie, bez kolejek i było do nich blisko. Powiaty to czyste marnotrawstwo budżetowych pieniędzy, tak samo jak istnienie urzędu wojewódzkiego i urzędu marszałkowskiego. Po co i komu potrzebny ten drugi? Po co komu ta Rzeczpospolita urzędnicza, w której nie ma pieniędzy na należyte wyposażenie szpitali, szkół, na godziwe płace dla pielęgniarek, lekarzy, nauczycieli, ale zawsze są dla polityków, politykierów i "biurw".
Odpowiedz
luzak
2019-12-10 21:12:16
0 2
Kiedyś był łysy, doktor i wójt tzw. Trojca powiatu. Wydawało się że niema na nich mocnych a jednak szlag trafił układ i stanowiska i teraz ciężko się w tym wszystkim odnaleźć. Panie Wójcie lata świetności chyba mijają i czas na rozliczenia. A zapewniam że wyborcy już się w konia nie dadzą zrobić.,,Kto szablą wojoje od szably ginie''
Odpowiedz
saxon
2019-12-10 21:54:54
0 2
@GH - Pomijając wszystkie aspekty polityczno - socjologiczne , to chyba niewielu zaprzeczy , że to rondo w Jodłowniku jest jednak naprawdę fajne i funkcjonalne :-)
Odpowiedz
konto usunięte
2019-12-10 22:03:41
0 1
Nasz wójt faktycznie czuje się bardzo zagubiony bez wsparcia byłego starosty i powiatowej "wyroczni" choć z maltańskiego krzyża.
Ludzie wierzyli w przeogromną moc tego ostatniego , gdyż jak legenda niesie, nie można ruszyć masona.
O naprawdę?
A cóż takiego wielkiego ma w sobie masoneria czego nie ma UCZCIWY człowiek?

Paradoks polega na tym , że ta "duchowo" finansowa agentura NIE POTRAFI zrobić niczego dobrego bez wsparcia swoich i oraz PRACY UCZCIWYCH ludzi. !!
Tak to dorabiali się majątków na krwawicy publicznej.

Tak to każdy frajer potrafi zrobić, mają po swojej stronie podległe im jednostki , potrafiące nawet łamać obowiązujące ich procedury, prawo, aby ratować cztery litery członkom lokalnych klik. !

Teraz to TYLKO miejscowy " milioner", pseudo przedsiębiorca', zwany przeze mnie lokalnym " terrorystom", bo fika i fika do mnie.

Wydzierał się on na mnie na ostatnim zebraniu w Szczyrzycu , na spotkaniu z dyrekcją PKP, przeszkadzal TYLKO mi podczas moich zapytań.
Nie udała mu się ta publiczna PROWOKACJA, wiec wrzasnąl:
"
Odpowiedz
konto usunięte
2019-12-10 22:03:42
0 3
Nasz wójt faktycznie czuje się bardzo zagubiony bez wsparcia byłego starosty i powiatowej "wyroczni" choć z maltańskiego krzyża.
Ludzie wierzyli w przeogromną moc tego ostatniego , gdyż jak legenda niesie, nie można ruszyć masona.
O naprawdę?
A cóż takiego wielkiego ma w sobie masoneria czego nie ma UCZCIWY człowiek?

Paradoks polega na tym , że ta "duchowo" finansowa agentura NIE POTRAFI zrobić niczego dobrego bez wsparcia swoich i oraz PRACY UCZCIWYCH ludzi. !!
Tak to dorabiali się majątków na krwawicy publicznej.

Tak to każdy frajer potrafi zrobić, mają po swojej stronie podległe im jednostki , potrafiące nawet łamać obowiązujące ich procedury, prawo, aby ratować cztery litery członkom lokalnych klik. !

Teraz to TYLKO miejscowy " milioner", pseudo przedsiębiorca', zwany przeze mnie lokalnym " terrorystom", bo fika i fika do mnie.

Wydzierał się on na mnie na ostatnim zebraniu w Szczyrzycu , na spotkaniu z dyrekcją PKP, przeszkadzal TYLKO mi podczas moich zapytań.
Nie udała mu się ta publiczna PROWOKACJA, wiec wrzasnąl:
"
Odpowiedz
konto usunięte
2019-12-10 22:16:53
0 2
" Panie wójcie niech Pan wyrzuci stąd tę kobietę" !!

To było publiczne nawoływanie do przemocy wobec mnie.
Nie pierwsze to było jego wrogie wystąpienie wobec mnie.

Zastanawiałam się dlaczego tak ryzykował, skąd ta nienawiść wobec mnie i desperacja w wyciszeniu mnie.

No i doszłam do tego:
Ci Panowie już dawno temu ustalili sobie gdzie ma przebiegać trasa kolejowa no i cwaniaczki wykupili tam sobie działki za psie pieniądze licząc teraz na wysokie ŁUPY. !!

NO TAKIE TO SĄ " PRZEKRĘTY" . !!

Mało tego, wszystko robią na łapu capu z pominięciem obowiązujących procedur wymaganych prawem.
Praktycznie potencjalnym poszkodowanym prawie odebrano prawa w tym procesie, ale o tym napisze później.

Następna sprawa:
Jakoś ten niby milioner , kiedyś cienki Bolek, za pomocą chyba układów , jak nosi gminna fama, wszedł w posiadanie tanich akcji stali w Hucie , tak to z chyba masońskim błogosławieństwem, tanią wodą z lokalnej spółki i innych PREFEROWANYCH układzików rozepchał się łokciami i zionie ogniem piekielnym na strażników prawa jak np ja.

No i wyobraźcie sobie co teraz się stanie bo, tę HUTĘ kupił Hindus . !!
Chyba panika obleciała chłopaków z naszej gminy. !!
TYLKO kolej im została na pociechę i, zadłużona gmina, niezapłacone wykonawcom pieniądze, tudzież NIE ODDANE PIENIĄDZE CZŁONKOM SPÓŁKI WODOCIĄGOWEJ W SADKU??
'
Tacy to są "geniusze' czy niedorajdy?

Jednego dnia to Ci wszyscy poszkodowani przez nich się zjednoczą. !!

W razie " W" MOŻECIE NA MNIE LICZYĆ, JAK NA Zawiszę.
;-))

Odpowiedz
konto usunięte
2019-12-10 22:38:51
0 4
Teraz to TYLKO miejscowy " milioner", pseudo przedsiębiorca', zwany przeze mnie lokalnym " terrorystom", bo fika i fika do mnie, Został WÓJTOWI NA PUBLICZNYCH SPOTKANIACH DO WSPIERANIA GO. !!

Zostanie z nim do czasu jak długo będzie mu się to opłacało, tak sobie myślę.
Wypiły mi te hieny wiele zdrowej energii oraz nerwów.

TRZYMAJMY więc się razem w naszej wspólnej niedoli-doli MIESZKAŃCY TEJ GMINY. ;-))
https://www.youtube.com/watch?v=lj0XD1NFa1I&list=RDlj0XD1NFa1I&start_radio=1&ab_channel=B%26C

Teraz to już możemy sobie po świętować.

Oto pismo do wójta w sprawie domniemanego podejrzenia łamani prawa:

" Prezeska Stowarzyszenia Szczyrzyc 19-11-2019
„Zjednoczenie dla mieszkańców
Gminy Jodłownik
Mgr. Grażyna Hayes

Wójt gminy Jodłownik
Pan Paweł Stawarz

Szanowny Panie wzywam Pana do niezwłocznego umieszczenia na stronie urzędu gminy Jodłownik proponowanego przez Dyrekcję PKP planu przebiegu linii kolejowej na terenie naszej gminy.
Ustawodawca jasno określił obowiązki władz samorządowych w tym względzie w Ustawie z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej Dz.U.19.1429.
Nie do zaakceptowania jest Pana argumentacja , którą wyraził Pan publicznie na spotkaniu mieszkańców Szczyrzyca i Janowic z dyrekcją PKP oraz Panem i Panem sekretarzem gminy w dniu 15-11-2019 w budynku szkoły Podstawowej w Szczyrzycu , o odmowie umieszczenia wspomnianego planu na stronie urzędu gminy ze względu, jak Pan to nazwał , możliwość indywidualnego rozpatrywania , udostępniania tego dokumentu w budynku urząd gminy wraz z Panem.
Szanowny Panie, to nie Pan ustala zasady gry oraz to nie Pan ma władzę jednostronnego łamania prawa. USTAWA jest rzeczą świętą, którą musi Pan przestrzegać, bez względu na, jak się wydaje, wysokie mniemanie o sobie jakie PAN w ten sposób reprezentuje.
Nie może stawiać się Pan ponad prawem. Jakie przesłanki kierują Panem, że , jak się wydaje, boi się Pan umieszczenia tego planu na stronie urzędu gminy?
Jak sam Pan stwierdził, jako jedyny włodarz w powicie limanowskim, nie spełnił Pan prawnego wymogu umieszczenia planowej trasy przebiegu linii kolejowej w planie przestrzennego zagospodarowania pomimo posiadanej wiedzy w tym temacie od bardzo wielu lat.
Nie przeprowadził Pan także konsultacji społecznych z mieszkańcami gminy na temat przebiegu proponowanej trasy.
Ostatni raz wzywam Pana do przestrzegania prawa w przeciwnym bowiem wypadku nasze stowarzyszenie będzie zmuszone do podjęcia kroków prawnych w tej sprawie przeciwko Panu.
Grażyna Hayes:

Papier wszystko przyjmie i przyda się Nam wszystkim w razie " w", to jest sprawy zbiorowej przeciwko prawdopodobnemu bezprawiu URZĘDNICZEMU.
;-=))

Z Panem Bogiem, jego wsparciem wygramy. !!




Odpowiedz
stokroteczka
2019-12-11 08:32:07
0 2
Pytanie do komentujących: Czy uważacie Państwo, że nadszedł czas na zorganizowanie referendum dotyczące odwołania władz Gminy Jodłownik?
-bo dalsze komentarze ,wszystkie bardzo sensowne,nie powodują żadnej pozytywnej reakcji.
- pytanie kolejne: Czy wszyscy powyżej autorzy komentarzy są w stanie zasilić "komitet referendalny"
- niskie ukłony i pozdrowienia
Odpowiedz
konto usunięte
2019-12-11 08:37:40
0 2
@saxon To rondo w Jodłowniku jest TYLKO symbolem lokalnych układów, klik. Mam nadzieje, że te układy przejdą wkrótce do lamusa.
Musiałbyś przeżyć wszystkie upodlenia, zastraszania, zamordyzm jaki tutaj zaprowadziły lokalne kliki przeciwko godności lokalnych ludzi.
Począwszy od serwowania ludziom BRUDNEJ, skażonej wody z potoku, braku informacji o Awariach ( tak było zanim zaczęła się batalia o przywrócenie ludziom GODNOŚCI ), lewych , niezgodnych z faktem rzeczywistym odprowadzaniu składek do ZUS ludziom pracującym często nadgodziny, a tak naprawdę w papierach zatrudnionych na pół etatu, na przejmowaniu majątku publicznego, deprawacji majątku publicznego itp, a to wszystko w imię LOKALNEGO układu, sitwy.
Oby tym przy korycie dobrze się działo.

Tutaj ludzi traktowało lub czasami nadal się traktuje jak hodowlę pieczarek:
To jest trzyma się ich w "ciemnocie" ( zakłamaniu) i karmi ideologicznym gównem

Wszyscy Ci, którzy postanowili sprzeciwić się temu "mafijnemu" układowi byli i są SZYKANOWANI, publicznie atakowani. ośmieszania, a z niektórych UBeckim zwyczajem chciano zrobić wariatów. .

To przez co wraz z moim mężem przeszliśmy tutaj z tymi GADZINAMI, diabelskimi pomiotami to się w głowie nie mieści.
Nie udało się im wszystkim jednak Nas zniewolić i wyciszyć.

Książki wielotomowe mogę o ich domniemanych, bo jeszcze nie do końca przedstawionych w sądzie, przekrętach, zaczynając od podległego ich służbie naszego sąsiada.
Przyszedł czas rozliczeń i postawienie tamy temu ZAMORDYZMOWI.

Już wielu z nich od lat straszyło mnie sprawami w sądzie włącznie z zamordystycznym wójtem.

Jakoś do tej pory NIKT nie dotrzymał tej pogróżki.
Jedynie chciano uziemić mojego męża , ale ostatecznie ich zwyciężyliśmy i to SĄDOWNIE. !
PRZY OKAZJI DOSTAŁO SIĘ WSZYSTKIM W TEN PROCES ZAMIESZANYCH WŁĄCZNIE z Prokuratorką, NACZELNIKIEM POLICJI w Nowym Sączu i kilkoma innymi pomniejszymi bohaterami tej tragi-komedii.

Tutaj masońskie ręce były za krótkie lub za cienkie. ;-))
Odpowiedz
konto usunięte
2019-12-11 09:14:43
0 0
Referendum @stokroteczka moim zdaniem nie doprowadzi do zmian. Przecież Stawarz wygrał wybory zdecydowanie. Taką jak teraz politykę/gospodarkę w gminie prowadzi już 20 lat i większości to odpowiada. Pozostaje nam tylko uświadamianie społeczeństwa co się dzieje i ocenianie. Pozostaje jeszcze jeden problem. Priorytety w życiu. Powiedz komukolwiek dziś niech poświęci godzinę dla Ojczyzny, niech posprząta przylegający do jego teren publiczny.
Odpowiedz
stokroteczka
2019-12-11 09:53:42
0 0
Na obecnym etapie świadomości mieszkańców -referendum nie przyniesie zmian, ale uważam, że najpierw Ktoś w sposób zorganizowany ,kompetentny i systematyczny winien dotrzeć z realną wiedzą o stanie gminy do statystycznego mieszkańca i "Rad Parafialnych"a następnie zorganizować referendum.
Nikt tej zadłużonej gminie nie pomoże z zewnątrz.
Tylko mieszkańcy mogą to sami zmienić.
Nie będę oceniał ostatnich wyborów i kandydatów,ale wydaje mi się, że były to osoby , które" bardzo chciały być wójtem" -ale to za mało.
Odpowiedz
antonino
2019-12-11 09:59:54
0 1
Rok po wyborach referendum to trochę przesada, ale na pewno warto zwracać uwagę społeczności gminy na stan finansów gminy Jodłownik, poziom jej zadłużenia, a przede wszystkim kwotę pieniędzy przeznaczona na inwestycje(bo większość idzie na spłatę zadłużenia) w nowym budżecie na 2020 rok. Trzeba powiedzieć SPRAWDZAM i zadawać pytania o realizację obiecanych i koniecznych inwestycji w gminie......
Odpowiedz
xul
2019-12-11 11:24:59
1 2
Najlepszym rozwiązaniem dla tych mieszkańców, którym nie odpowiada obecny stan rzeczy w GJ, jest wyprowadzka do innej gminy ;) Ci którzy głosowali za obecnym układem w GJ widocznie są zadowoleni i nie widzą potrzeby jakiejś zmiany, ot co.

Jeśli chodzi o likwidację powiatów ... w sumie to gminy też nie potrzebne, biorąc pod uwagę przykład GJ gdzie wrony już zaczęły latać do góry nogami i defekować w sąsiednich gminach bo w GJ już nie ma po co. W sumie to województwa też nie potrzebne, ba - nawet państwa są już przestarzałe ... keine grenzen jak mawiał poeta :D ale nikt nie bierze pod uwagę tego co generuje tak naprawdę biurokrację w Polsce, czy liczba urzędów, czy liczba pierdół jakimi tam się zajmują. W powiecie jest kilkanaście gmin. Załóżmy, że powiaty zostały zlikwidowane i ich zadania przejęły gminy. W gminach zostają utworzone nowe komórki/stanowiska do obsługi tych "pierdół" jakimi wcześniej zajmowały się powiaty .... razy kilkanaście ... oszczędności po óju. No chyba że obecni urzędnicy będą robić dwa/trzy razy więcej niż robią, w co nie wierzę :D NIEKTÓRZY nic nie robią, to wiele więcej nie będą robić nawet jak obowiązków przybędzie :P to też lipa, nic z tego nie będzie, a płacić będzie im trzeba.

Ale tak wracając do meritum artykułu ... nie będę się rozpisywał na temat tego co zostało obiecane w GJ, bo w sumie to na tym się te "ważne" inwestycje kończą. Potwierdzam rondo w Jodłowniku jest fajne ... i tyle ... ale dalej nie rozumiem po co. Chodniki ważna rzecz, ale nie konieczna ... zwłaszcza biorąc pod uwagę intensywność ruchu w gminie w ogóle (patrz wrony z przykładu powyżej).
Pani Grażynko, nie wierzę, że nie powiedzieli Pani dlaczego tak wyglądało finansowanie ronda (50/50). Nikt go nie chciał z wyjątkiem wójta. Skoro dał kasę powiatowi, to rondo powstało ... nie będę wnikał skąd ją wziął, bo to już wyższa matematyka. Tu trzeba być "kreatywnym" jak obecna bardzo doświadczona pani skarbnik. Bo z zewnątrz mi to tak wygląda, jakby wójt wydawał rozkaz "ma być" ... i jest :) Coś mi to przypomina ... jakieś boskie moce :D
ehhh ... przyjdzie czas ... że z pustego i Salomon nie naleje ;) a wtedy "nie będzie niczego" ^^

antonino - referendum już było, przy wcześniejszych wyborach. Ludzie mieli do wyboru TAK/NIE, jednak wybrali na TAK. To w sumie nie wiem czy kolejne coś zmieni.
pzdr
Odpowiedz
konto usunięte
2019-12-11 12:21:51
1 1
@xul moje zdanie na temat likwidacji powiatów jest uzasadnione.
Dzisiejszy podział administracyjny jest z czasów kiedy komunikacja dziś można powiedzieć była niedorozwinięta. Dlatego należy przywrócić funkcję miast i tam utworzyć podstawowe jednostki samorządu. To oznacza że na terenie powiatu mielibyśmy dwie. Są w stanie sprostać wszystkim potrzebom a dotarcie nie stanowi dziś problemu.
Sytuacja gminy Jodłownik jest obok.
Odpowiedz
stokroteczka
2019-12-11 13:07:45
1 2
Gminy powstały właśnie po transformacji ustrojowej by dać nowe koryta dla nowych elit.Tak powstała Gmina Limanowa,Gmina Mszana Dolna,Gmina Słopnice.
Docelowo to jak widzimy błędna decycja, ale takie były trendy w polityce.
Obecnie Panowie nie ma mowy o likwidacji Gmin, bo by mogła władza przegrać kolejne wybory.Więc wróćmy do naszego podwórka i ponarzekajmy do następnych wyborów,gdzie w gminie Jodłownik strażacy ubrani galowo chodzili po wsiach z wiciami od kandydata na wójta -swojego chlebodawcy.
A inne media co rusz zapowiadały imprezy wójta podpisującgo WÓJT GMINY JODŁOWNIK,MAGISTER PAWEŁ STAWARZ.
Niestety ten tytuł i to nazwisko powtarzane było kilkaset razy-tak jak gdyby nikt z mieszkańców nie wiedział jak nazywa się ich wójt. A ten przydomek "magister" przy każdym ogłoszeniu ----------- to żałosne
Odpowiedz
konto usunięte
2019-12-11 13:37:32
0 1
Masz rację @stokroteczka. Panujące 20 lat temu bezrobocie tak samo determinowało podział administracyjny czego dowodem są oddziały urzędów wojewódzkich.
Ta sytuacja też uległa ostatnio diametralnej zmianie. Czas uwolnić pracowników administracji dla przemysłu!
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Wójt o władzach powiatu: " Jak nie mają zamiaru brać się za robotę, to my przejmiemy chodniki""
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]