8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Wyniki kontroli RIO: 28 nieprawidłowości z winy pracowników, byłej wójt i obecnego wójta

Opublikowano 18.02.2021 05:32:00 Zaktualizowano 19.02.2021 07:15:24 pan

Regionalna Izba Obrachunkowa w Krakowie opublikowała wnioski po kompleksowej kontroli w gminie Łukowica. Stwierdzono 28 nieprawidłowości, za które odpowiedzialnością obarczono poszczególnych pracowników urzędu, a także byłą wójt Czesławę Rzadkosz i obecnego włodarza samorządu, Bogdana Łuczkowskiego.

W październiku ubiegłego roku wójt gminy Łukowica Bogdan Łuczkowski wydał oświadczenie dotyczące "donosów", zawierających jego zdaniem bezpodstawne zarzuty, przez które przedstawiciele samorządu oraz urzędnicy gminy musieli "w atmosferze podejrzeń" tłumaczyć się m.in. przed policjantami i inspektorami z Regionalnej Izby Obrachunkowej.

- Wójt i pracownicy urzędu gminy przez dwa miesiące tłumaczyli się przed kontrolerami RIO z tych samych zarzutów oraz wielu innych absurdalnych podejrzeń zamieszczonych w donosie. Musieliśmy składać ustne i pisemne wyjaśnienia, załączając setki stron dokumentów potwierdzonych za zgodność z oryginałem - pisał Bogdan Łuczkowski. - W efekcie, w trudnym czasie, naznaczonym obostrzeniami epidemicznymi – przez ostanie sześć miesięcy musieliśmy się tłumaczyć z absurdalnych zarzutów, udowadniać uczciwość, tracąc przy tym wiele czasu i energii, które można było spożytkować na poprawę działania gminnej administracji, odpowiadanie na budujące inicjatywy mieszkańców, a przede wszystkich na budowę jedności i współpracę.

Temat został poruszony w trakcie poprzedniej sesji Rady Gminy Łukowica. Z wnioskami pokontrolnymi chciała zapoznać radnych i mieszkańców przewodnicząca Klaudia Janik-Wojtanowska. Odczytała zaledwie kilka punktów z protokołu pokontrolnego RIO, liczącego ponad 20 stron.

Zobacz również:

- O ten donos oskarżono część radnych, teraz okazuje się że kontrola była zaplanowana przez RIO. Proszę to wytłumaczyć – zwrócił się do wójta radny Lucjan Majka.

- Tak, kontrola była zaplanowana, ale RIO otrzymała donos z podpowiedzią na czym należy się skupić – odpowiedział Bogdan Łuczkowski. 

Wyjaśnienia radnym przedstawił także sekretarz Janusz Bieniek. Jak mówił, kompleksowa kontrola RIO odbywała się w II i III kwartale 2020 roku. Wnioski pokontrolne dotarły do samorządu 18 listopada, a w ciągu 30 dni gmina wysłała swoją odpowiedź na wystąpienie pokontrolne. Gminie przedstawiono 28 wniosków dotyczących nieprawidłowości, ale zdaniem sekretarza żadna z nich nie stanowiła naruszenia dyscypliny finansów publicznych. - Nie mamy powodów, żeby się wstydzić – zapewniał Janusz Bieniek. 

Kolejno na sesji nastąpiła wymiana zdań między radnymi – jedni chcieli omawiać wykryte nieprawidłowości, inni przekonywali że wraz z ustaleniami i zaleceniami RIO należy przedstawiać także odpowiedź gminy. Część radnych wnioskowała, by kontynuować porządek obrad, a dokumenty opublikować w BIP. Wójt sugerował, by dyskusja odbyła się na komisjach stałych, a jeśli ma być szeroko omówiona na sesji, zaproponował aby wprowadzić taki punkt do porządku obrad kolejnej sesji, aby wszystko przygotować. 

Wbrew zapowiedziom przedstawicieli samorządu, w biuletynie informacji publicznej gminy Łukowica do tej pory nie zostało opublikowane wystąpienie RIO w Krakowie wraz z odpowiedzią, zawierającą uwagi do wniosków, jaką wystosował samorząd.

Wystąpienie z kontroli kompleksowej opublikowała niedawno sama Regionalna Izba Obrachunkowa. Zawiera ono opis 30 stwierdzonych nieprawidłowości (w tym dwóch, które ostatecznie nie zostały objęte wnioskiem pokontrolnym), wraz ze wskazaniem osób odpowiedzialnych za ich powstanie.

Zastrzeżenia kontrolerów RIO wzbudziła działalność urzędu gminy m.in. w obszarze zamówień publicznych (np. nieterminowe publikowanie ogłoszeń), gospodarki nieruchomościami (sprzedaż nieruchomości w trybie bezprzetargowym bez wymaganej zgody Rady Gminy), dotacji dla podmiotów spoza sektora finansów publicznych, realizacji wydatków bieżących (np. wypłacanie radnym w 2019 r. diet za udział w posiedzeniach stałych komisji rady mimo braku potwierdzenia ich obecności), a także realizacji dochodów z tytułu podatków czy też księgowości i inwentaryzacji.

Jako osoby odpowiedzialne za powstanie nieprawidłowości wskazywano zarówno poprzednią wójt, jak i obecnego wójta. Kontrola wykazała też nieprawidłowości, za które odpowiedzialnością obarczono wspólnie Czesławę Rzadkosz i Bogdana Łuczkowskiego. Winnymi nieprawidłowościom w kilku przypadkach byli wyłącznie pracownicy urzędu gminy (skarbnik, bądź inspektorzy z wydziałów). 

- Niezależnie od wyszczególnienia indywidualnej odpowiedzialności za powstanie nieprawidłowości w poszczególnych dziedzinach funkcjonowania gminy Łukowica, poprzez wskazanie merytorycznych pracowników, były oraz obecny wójt gminy i skarbnik gminy ponoszą w odpowiednim zakresie odpowiedzialność z tytułu nadzoru za opisane w wystąpieniu pokontrolnym nieprawidłowości - zaznaczyła Regionalna Izba Obrachunkowa w Krakowie.

Do tematu będziemy powracać. 

(Fot.: UG Łukowica)

Komentarze (76)

konto usunięte
2021-02-18 06:21:25
3 14
No to pięknie wyszło. Czarno na białym.
wójt robi z siebie ofiarę.
Jak tak można?
Jak można mówić, że kontrola była przez donos a w rzeczywistości była zaplanowana?????
Głupokowate oświadczenia nic nie są warte.
Dla mnie ten człowiek stracił wiarygodność.
Odpowiedz
powazny7005
2021-02-18 06:39:09
2 12
Ktos dobrze zauważył w poprzednim artykule, że wyniki kontroli i podwyżka wypłaty wójta była w tym samym czasie.
Wiedzieli że po opublikowaniu tej kontroli wójt nie będzie miał szans na podwyżkę i przez to się spieszyli.
Jakie wyrachowanie z ich strony
Trochę nie ładnie jak wójt wydaje takie oświadczenia
Odpowiedz
fredy39
2021-02-18 06:52:22
2 9
Kłamstwo ma krótkie nogi.
Wybraliście to macie osobę młodą, bez pojęcia jak dysponować finansami bez doświadczenia. Doświadczenie robi robotę i to w każdej dziedzinie.
Odpowiedz
jazok
2021-02-18 06:56:54
1 7
Ojej a miało być tak pięknie. A tu wójt pokazuje jak nie wolno postępować. Najlepiej płakać i udawać ofiarę losu niestey wyniki kontroli nie kłamią. A ta pani Marta radna z Łukowicy tak pięknie uzasadniała jago zasługi uzasadniając podwyżkę, a raport był już znany. Dla tego tak się spieszyli. Ale obłuda.
Odpowiedz
scigany01
2021-02-18 07:01:12
10 3
W sumie donos to jednak był,czytając tekst,wyraźnie tam pisze że udzielone zostały podpowiedzi RIO na czym mają się skupić. Czyli nie tylko w czasach komuny,ale również i teraz konfidenci dalej są. I pomyśleć że to wszystko w prawie najpobożniejszej gminie w Polsce. Nikogo nie dziwi nawet fakt,że Ci co najbardziej zamęt sieją ze złożonymi rączkami do komunii przed ołtarz biegają... Czy to jest normalne zachowanie Polaka katolika? Widać w odniesieniu do Łukowickiej rzeczywistości chyba tak...
Odpowiedz
scigany01
2021-02-18 07:06:39
10 7
jazok,dzień dobry. Widać świeżutkie konto założone specjalnie na tę okoliczność. Widać totalna opozycja nie śpi, czuwa.
Odpowiedz
lenny
2021-02-18 07:13:52
2 10
To teraz Państwo radni czekamy na odpowiedź, za co była ta PODWYŻKA???? Pani Marto- czekamy na odpowiedź.
Przecież musieliście już znać informacje zawarte w tym raporcie.
Jestem ciekaw, co wami kierowało- bo na pewno nie dobro swoich wyborców- w końcu jakby nie liczyć, to średnio co miesiąc Wójt co spierdzielił.

A wy mówiliście podczas sesji o dobrej pracy i nauce? Za naukę to on powinien płacić, a nie wy mu.
Może radni posiadający firmy, a głosowali za podwyżką, w ramach nauki dadzą Wójtowi poprowadzić ich firmy? W końcu tak dobrze chłopak sobie radzi, to i wam pomoże w biznesie.
Odpowiedz
34607szczawa
2021-02-18 07:15:55
0 1
Fredy39 nie wiek a kompetencje są ważne. Zobacz na "wieloletnich" wójtów z innych gmin.
Jedni zadłużają a inni kupują aby sprzedać ze stratą.
Pytanie tylko dlaczego gm. Łukowica jest tak wałkowana a o reszcie cichutko, czy RIO działa wedle swoich upodobań?
Odpowiedz
odpowiedzialna
2021-02-18 07:42:25
2 7
Do Szczawa. O Łukowicy bo tu miało być tak pięknie. A tu klops. Wójt nie rozliczył poprzedniczki i poszedł w stare układy. to się mści. Robi to samo bo wyszedł z pod jej ręki. nauka nie poszła w las. Tylko las jest coraz rzadszy i coraz więcej śmieci z niego wypływa.
Odpowiedz
scigany01
2021-02-18 07:49:55
7 4
lenny dzień dobry, następne super konto założone specjalnie na potrzeby kampanii wyborczej totalnej opozycji...
Kurde,jaką kreatywnością i przebiegłością trzeba się wykazać aby się nie pogubić w tych wszystkich kontach,i ile czasu trzeba mieć aby to wszystko ogarnąć. Widać są ludzie co tylko polityką i intryga i żyją... Podziwiam.
Odpowiedz
jazok
2021-02-18 07:55:09
1 5
Prawda w oczy kole. Rozmawiałam ze znajomymi ludzie mówią dużo więcej. Myślę że to nie koniec afer. Tylko jak się czuje nasz radny P. Jasiński który go tak popiera? Chyb wiedział o układzie wyborczym z wójciną. O tym u nas głośno.
Odpowiedz
lenny
2021-02-18 07:58:23
2 5
@scigany01
Do niedawna polityka mnie nie interesowała zbytnio. Ale patrząc co się wyprawia w naszej gminie, nie można zostać obojętnym i trzeba zacząć pisać prawdę- w końcu prawda zwycięży, a przecież o to nam wszystkim chodzi, w naszej małej ojczyźnie.
Odpowiedz
peres
2021-02-18 08:05:20
2 7
A wydawało się, że kiedy zakończy się epoka Czesławy, to nastanie jako taka normalność. Podobnie jak inni na to liczyłem, a może tylko się łudziłem? Nie da się ukryć, że ten wójt jest bez doświadczenia w zarządzaniu czymkolwiek. Nie zna uwarunkowań prawnych, finansowych i społecznych. Przepraszam, może do tej pory już czegoś się nauczył, ale zaczynał jak? Wszyscy wiedzą. Skupia się tylko na wrzucaniu postów na Facebooku chwaląc się czymkolwiek się da. To jakieś dziury w asfalcie załatają, to schodki zrobią, ściany gdzieś pomalują . Wszędzie jest ojciec chrzestny tych prac, jakże radośnie pozując do zdjęć i wyrzucając Facebooka. Czas zrozumieć, że pełnienie funkcji wójta, to nie tylko piękne chwile, ale również zetkniecie się z problemami i jakże różnorodnością zdań. Tego raczej obecny wójt nie ogarnia.
Odpowiedz
peres
2021-02-18 08:08:41
0 10
@ścigany01 a może lepiej zabrzmi Justyna? Jak się nie może argumentami obronić wójta, to chociaż można wytknąć innym, że świeże konta założyli? Kiedyś trzeba je założyć. To coś złego i psuje wizerunek wójta?
Odpowiedz
fredy39
2021-02-18 08:23:13
1 8
@34607szczawa ale przyznaj że doświadczenie i kompetencje idą z wiekiem. Gdyby nie urzędnicy i radni, którzy powiedzmy że jako tako się znają, to pewnie wójt wyszedł by blado. Studia to nie wszystko, musiałby być kierunek studiów politologii to może, ale życie i tak to zweryfikuje. Ja interesuje się od dłuższego czasu budżetem samorządowym, lecz nie odważyłbym się zostać wójtem to jest duże wyzwanie jak dla mnie. Mimo że umiałabym rozpisać przetarg, najgorszy jest kontakt z ludźmi. RIO nie upatrzyli sobie tylko Łukowicę, powiecie było kilka kontroli planowych i problemowych. A także okoliczne gminy miały kontrolę: Łącko, Podegrodzie, Limanowa gmina. Nowy Sącz Miał problemową kontrolę, czyli zgłoszoną przez radnych. Radni są po to aby kontrolować wydatki itp. gminy. Czy się wójtowi podoba czy nie. Może teraz trzeba zbierać podpisy o obniżenie wynagrodzenie dla wójta, może decyzja podniesienia wynagrodzenia było przed wczesne.
Odpowiedz
limanowianin1980
2021-02-18 08:50:21
1 5
Fredry i peres w punkt wszystko napisane. Bycie wójtem to nie tylko sweet focie na Facebooku przy jednej załatanej dziurze po 10 razy.

A wyobrażacie sobie jakli teraz popłoch i panika w sztabie dowodzeniowym u wójta- co zrobić żeby naprawić "nieskazlitelny" wizerunek wójta
Odpowiedz
heraklit
2021-02-18 08:57:38
2 6
Ja mam pytanie do Radnej Marty Król i pozostałych radnych, którzy głosowali za max podwyżką dla Wójta, czy w obecnej sytuacji z własnych pieniędzy będziecie pokrywać co miesięczny koszt podwyżki? – Bogdan Łuczkowski nie zasługiwał na poprzednie wynagrodzenie a wy daliście mu podwyżkę. Marta czy naprawdę znałaś wynik kontroli RIO? Czy nadal uważasz, ze „żyje się tu i teraz” a reszta dla ciebie i pozostałych błaznów nie ma znaczenia. Marta jak teraz będziesz patrzyć mieszkańcom Gminy Łukowica w oczy.
Odpowiedz
bigi18
2021-02-18 09:07:44
7 4
Czytaliście ten raport RIO? Przecież tam nic konkretnego nie ma. Nie wiem o co tyle szumu. To że ktoś rachunek za późno przyniósł? Albo to że ktoś się spóźnił parę dni z publikacją czegoś? Czy nikomu z was nie zdarzylo się nigdy zapłacić rachunku po terminie lub wysłać jakiegoś pisma? Dla mnie to nic poważnego. Jedynie Pan od liczenia mógłby się trochę podciągnąć. Czy są gminy gdzie nie ma podobnych niedociągnięć? Jedno jest pewne. Donos był. I co ciekawsze chyba żaden z donosów się tu nie znalazł.
Co do tego że wiek jest wyznacznikiem jakości w ogóle się nie zgodzę. Przykład ów do sokoła nie brakuje. Chęć do działania i chęć współpracy to jest najważniejsze.
Odpowiedz
lenny
2021-02-18 09:16:06
1 4
@bigi18
Jak chodzi o współpracę i szanowanie obywateli to tutaj jest cytat jednej z mieszkanek, która zamieściła post na FB:
..."Pan Wojt powinien byc w gminie dla ludzi a nie ze umawia sie z nim na dwa razy w gminie a nagle mu wypada spotkanie w nowym saczu z czego finalnie widzi sie go na terenie gminy. A potem ludzie sie szarpia miedzy soba..."

Nadal uważasz, że ten człowiek nadaje się do czegokolwiek poza błaznowaniem do fotek? Przecież on nikogo nie szanuje i tylko o kasę tutaj chodzi.
Odpowiedz
bigi18
2021-02-18 09:26:06
3 3
Lenny
Skąd wiesz że ta Pani pisze prawdę? Ma jakieś zdjęcia, lub potwierdza to ktoś inny? Ja tam nie miałem problemu z wójtem się spotkać. Trzeba się umówić i tyle. Ja braku poszanowania nie odczuwam. A poza tym z trzech realnych kandydatów w ostatnich wyborach nie było lepszego. Stara wójtowi którą nic nie robiła? Czy Pan Lis o którym wlasna rodzina tak zle rzeczy mowi?
Odpowiedz
konto usunięte
2021-02-18 09:27:02
3 1
Mam pytanie natury prawnej, formalnej:
Czy wiecie co oznacza słowo NIEPRAWIDŁOWOŚĆ w wykładni prawnej?
Okazuje się bowiem, iż pojęcie nieprawidłowości interpretowane przez NAS- Naczelny Sąd Administracyjny pokrywa się dokładnie z wykładnią legislacji Unii Europejskiej.

Innymi słowy to Unia dba o to, aby jej europarlamentarzyści mieli wystarczająco kasy na kosztowne, bezcelowe migracje w "obradach" , a raczej pilnowaniu interesów KARTELI chemiczno-farmaceutycznych.

Stad też, UWAGA , zgodnie z ich definicją NIEPRAWIDŁOWOŚCI, można pohukiwać , obwiniać za coś co się JESZCZE NIE WYDARZYŁO. !!
można WSKAZAĆ JAKO NIEPRAWIDŁOWOŚĆ COŚ co być może za skutkuje w przyszłości czymś złym

To wszystko jednak ocenia często omylny człowiek.

Tutaj macie te definicje według Unii , w której ogórek nie może być krzywy i inne tego typu rewelacje.

"NSA, dokonując wykładni pojęcia „nieprawidłowość”, odwołał się do rozporządzenia 1083/2006 i wskazał, że naruszenie przepisów prawa wspólnotowego wynikające z działania lub zaniechania określonego podmiotu stanowi „nieprawidłowość”, jeżeli:

wynika z działania lub zaniechania podmiotu gospodarczego,
stanowi naruszenie prawa,
powoduje lub mogłoby spowodować szkodę w budżecie ogólnym Unii Europejskiej,
w konsekwencji powyższego spowodowałoby lub mogłoby spowodować finansowanie nieuzasadnionego wydatku z budżetu ogólnego.
Stwierdzenie „nieprawidłowości” w rozumieniu art. 2 pkt 7 rozporządzenia 1083/2006 wiąże się zatem z wykazaniem wystąpienia łącznie czterech wskazanych wyżej przesłanek, a wykazanie ich wystąpienia należy do organu. To ten podmiot musi zatem wykazać potencjalną lub rzeczywistą szkodę w budżecie ogólnym Unii Europejskiej, sprowadzającą się do potencjalnego lub rzeczywistego finansowania nieuzasadnionego wydatku z budżetu ogólnego. "

źródło:
http://www.codozasady.pl/czym-jest-nieprawidlowosc/

Ocenę postępowań ZAWSZE zaczynajcie od wykładnio prawnej, od oficjalnych definicji.

Odpowiedz
konto usunięte
2021-02-18 09:34:01
2 0
Przepraszam miało być NSA , a nie NAS .

Swoją drogą tak dokonuje się oceny badawczej , zaczyna się od takich aspektów sprawy.
Odpowiedz
konto usunięte
2021-02-18 09:34:17
2 0
Przepraszam miało być NSA , a nie NAS .

Swoją drogą tak dokonuje się oceny badawczej , zaczyna się od takich aspektów sprawy.
Odpowiedz
konto usunięte
2021-02-18 09:54:46
3 2
@jazok Stawianie mi minusa nic nie zmieni.
Popatrzcie na ten aspekt sprawy z pozytywnej strony, to znaczy jak Wy możecie to wykorzystać dla dobra publicznego.
Podam Wam przykład:

Już dawno temu obawiałam się wraz z innymi komentującymi tutaj, o galopująco idące zadlużenie naszej gminy.

Obawiałam sie , że obce podmioty mogą te dobro publiczne w przyszłości odebrać narażając Nas , ludzi na straty i zagrożenie naszego zdrowia i życia.
Woda w rękach obcych= zagrożenie egzystencji ludzi, narodu.

Wójt poczuł się znieważony takimi wpisami, a ja tutaj mu wykaże bazując na tym prawodawstwie, że moje. nasze obawy są uzasadnione.
Ba, mam asa w rękawie, który POTWIERDZA PRZEJMOWANIE POLSKICH WODOCIĄGÓW, KANALIZACJI PRZEZ WROGIE POLSKIEMU INTERESOWI PODMIOTY.

robi TO BOWIEM PODMIOT ZAGRANICZNEJ FIRMY POD POLSKĄ NAZWĄ tej firmy, ale głupki dali w mediach oświadczenie kogo naprawdę reprezentują i dlaczego NAPRAWDĘ chcę przejąć wodociągi, kanalizacje,
No po to, aby SZANTAŻOWAĆ, pociągać za sznurki SAMORZĄDY POLSKIE. !!

tE MOJE SMERFOWANIE PO RÓŻNYCH MEDIACH MA POZYTYWNE SKUTKI DLA SPOŁECZEŃSTWA.

;-))
Odpowiedz
scigany01
2021-02-18 10:04:02
2 2
Peres plus dla Ciebie ale tylko dla jaj,ha ha,tylko dla jaj...
Odpowiedz
maat
2021-02-18 10:15:02
0 4
@scigany01, ty to masz fajnie. Justyna to całkiem ładne imię. Ciekawe, kiedy awansujesz na królową Elżbietę he he he :))
Odpowiedz
lenny
2021-02-18 10:15:49
2 1
@bigi18
Może zacznij podawać konkrety, jak już coć piszesz, bo takie opowiadanie bajek z palca wyssanych do niczego nie prowadzi.
A wypowiedź, którą przytoczyłem możesz sobie u wójta na FB znaleźć- chyba, że już zdążył usunąć.
Odpowiedz
zabawny
2021-02-18 10:17:07
0 3
CZY KOGOŚ JUŻ ARESZTOWANO w związku z zarzutami . :)
Odpowiedz
straznik5
2021-02-18 10:33:22
1 4
Przeczytałem raport z kontroli, jaką przeprowadziło RIO w Gminie Łukowica, wyniki potwierdzają to o czym pracownicy UG mówili np. O umarzanie podatków zanim powstały zalęgłości podatkowe, oczywiście pewno dla wybranych. Organ kontrolny przytacza art. 67 a § 1 p3 naruszenia Ordynacji Podatkowej takie decyzje podejmuje Wójt. RIO zwraca uwagę na nieprawidłowość np. na bałagan w rocznych sprawozdaniach jednostkowych z wykonania dochodów budżetowych. Wniosek pokontrolny nr 27 zwraca uwagę na nieprawidłowe zapisy w umowach dotyczących obsługi bankowej do dysponowania środkami finansowymi gminy - bezpośrednio przez Bank np. umowa zawarta 12.09.2018r która obowiązuje do dnia 30.11.2022r. Tych nieprawidłowości jest 28 z czego 14 dotyczący okresu dwóch lat, zarządzania przez obecnego Wójta Bogdana Łuczkowskiego a 14 nieprawidłowości dotyczy byłej Wójt i okresu 4lat. RIO w stosunku do Pani Czesławy Rzadkosz używa słusznego określenia były Wójt. Obecny Wójt który nie radzi sobie z zarządzaniem gminą - co potwierdza miedzy innymi wynik kontroli RIO powinien sam zrezygnować, bo może być zmuszony do odejścia w niesławie.
Odpowiedz
RAGTIME
2021-02-18 10:44:39
2 4
Ale sensacja ,w każdym samorządzie taka kontrola to norma, tym bardziej jak dobrzy ludzie pisali donosy na nowego włodarza gminy, z raportu pokontrolnego , którego tak naprawdę nie znamy szczegółowo wynika, że poprzednia władza również ma coś za uszami,reasumując z dużej chmury mały deszcz.
Odpowiedz
negocjacje
2021-02-18 11:07:57
0 5
W gminie była zorganizowana grupa kolesi robili co chcieli na czele była wójt
Odpowiedz
konto usunięte
2021-02-18 11:12:16
2 4
@bigi wystarczy spojrzeć na analize jaką zrobił @strażnik5 - i bynajmniej nie wynika z niej, że wyniki kontroli - jak to napisałeś "jakieś drobnostki typu chwilowy brak papieru w łazience".

@Bigi i @ragtime weźcie ustalcie wspólne stanowisko - bo jeden pisze, że kontrola była przez "donos", drugi pisze, że takie kontrole to norma

a co do skarbika - trochę jego winy też jest, ale jakby nie on -- to Boguś już dawno by gminę puścił z torbami
Odpowiedz
straznik5
2021-02-18 11:16:20
0 3
RAGTIME masz rację w każdej gminie RIO przeprowadza kontrole, zgodnie z założonym wcześniej planem, ale mało jest gminy z takim bałaganem jak w Łukowicy.
Odpowiedz
34607szczawa
2021-02-18 11:28:14
0 0
Szkoda że raportu nie ma pod artykułem. Wtedy komentarze mogą byc zupełnie inne.
Odpowiedz
34607szczawa
2021-02-18 11:29:50
0 1
Fredy39 tak zgadzam się ale w ogólnej ocenie. Idąc w konkrety już niekoniecznie tak jest.
Odpowiedz
peres
2021-02-18 11:30:33
2 7
@Grazyna wszędzie musisz wrzucać te swoje nieprzystające do rzeczywistości filozofie? Przecież tego, co piszesz nie da się strawić. Ja rozumiem, że kiedy ma się problemy z emocjami, stanem umysłu, to informacje od normalnych ludzi mogą do ciebie nie trafiać, ale może masz kogoś w rodzinie albo wśród znajomych, kto ci to wreszcie wytłumaczy i dasz sobie spokój? Proszę.
Odpowiedz
peres
2021-02-18 11:32:31
1 4
Coś mało zwolenników wójta broni go. Na Facebooku jest więcej serduszek i łapek w górę. Tylko na tyle ich stać? Pewnie na więcej, bo oni wiedzą, oni są mądrzejsi i nie będą wchodzić w dyskusje ze złem.
Odpowiedz
heraklit
2021-02-18 12:06:12
2 4
peres Zwolennicy Wójta czytaj radni Łuczkowskiego, wytoczyli ciężkie działo w obronie Wójt radny Mrowca wydał polecenie, grazynahayes wypaliła kilka razy.
Odpowiedz
polak08
2021-02-18 12:07:03
3 3
Pan Wójt robi co może żeby ta gmina miała ręce i nogi. Ile on zrobił przez to kilka lat, a ile zrobiła poprzednia pani wójt przez cały czas.
Odpowiedz
peres
2021-02-18 12:13:05
2 2
@polak08 nie myl pojęć. Jeżeli coś w tej gminie fajnie wyszło, to tylko dzięki poszczególnym pracownikom, którzy mają pojęcie o swojej robocie. Wójta można pochwalić za to, że dobrał dobrych ludzi do tej pracy albo tym, którzy już pracowali pozwolił pracować na ich zasadach, czyli zgodnie z ich umiejętnościami. Zresztą wyboru nie miał, bo sam takich umiejętności nie posiadał.
Odpowiedz
heraklit
2021-02-18 12:28:30
3 3
@polak08 Ty taki świeżutki jesteś Odnosząc się do twojego wpisu to ty masz rację Wójt stara się jak może marnotrawić nasze pieniądze, to ławeczki do ładowania telefonów, to siłownie z których nikt nie korzysta, to dom seniora tak bardzo konieczny w Łukowicy, to stołówka która żywi Wójta i kilku urzędasów a płacą za to podatnicy. To kredyt na dwie kadencję, można by tak wyliczać.
Odpowiedz
konto usunięte
2021-02-18 12:30:36
4 1
@peres Żuczku, po co mnie tutaj wołasz, dla podbicia liczby wejść, poczytalności na tym portalu ?
;-))
Pamiętaj z PRAWEM się nie dyskutuje, a ty nazywasz prawo filozofią?

Nie wzywajcie m,nie już tutaj, skup się na MERYTORYCZNE komentarzy( o ile potrafisz to zrobić) , a nie na PRYMITYWNYCH zaczepkach personalnych.

;-))
Odpowiedz
bigi18
2021-02-18 12:50:13
3 2
Strażnik 5
Doszukujesz się jakiś oszustw w czymś co jest oczywiste. Co do umarzania podatków to u mnie we wsi jest alkoholik samotnie mieszkający, który żyje z zasiłków i on podatku nie płaci. A mają go zamknac za to 50 zł? Co do umów z bankiem to chyba każdy opłaca tak większość rachunków stałych że daje automatyczne polecenie i bank sam co miesiąc bierze sobie pieniądze z konta.
Boxbox
Ja wbrew do Ciebie nie muszę ustalać z nikim wspólnej wersji gdyż pisze sam swoje zdanie. Donos był i to jest oczywiste i niepodważalne.
Lenny
Na Facebooku można sobie pisać co się chce i to też nie muszą być konkrety. Ja podaje konkrety. To że była wójtowi nic nie robiła tylko w Łukowica i w siebie inwestowania to ostatnim czasem chyba większość z nas sama zauważyła. Co do Pana Lisa to weź się zainteresuje jego osoba. Po pytaj gdzie ma w gminie rodzinę. Jak się miewają, co o Panu Leszku mogą powiedzieć. Musisz się trochę potrudzic. Podpowiem że możesz popytać w Jadamwoli na przykład o starszą ciotke.
Odpowiedz
lenny
2021-02-18 13:05:05
0 3
@bigi18
A to ciekawe, że jego poprzedniczka nic nie robiła. Rozumiem, że gdyby nie Bogdan, to do dzisiaj nie byłoby żadnych budynków, zaplecza sportowego i wielu innych rzeczy? I zanim zaczniesz nadawać na poprzedniczkę, to dopytaj się wójta o jego spotkania z poprzedniczką poza gminą Łukowica. Może Ci opowie jak planowali współpracę- także jak wspierasz wójta, to nie obrażaj jego pomocników, bo się obrazić może
Odpowiedz
bigi18
2021-02-18 13:25:08
2 1
Lenny
Jeśli ma o co to się obrazi. Ja uważam że nie ma o co. Uważam że za mało robiła i nie w tym kierunku co mnie interesuje. I to nie jest obrażanie. Czyżby mój argument o Panu Lisie coś Ci mówił że z tego wątku dyskusji zrezygnowalas?
Odpowiedz
bho
2021-02-18 13:28:42
0 2
Ktoś zrobił donos na kogoś a tym samym sam oberwał rykoszetem.
Tym bardziej nie ma ludzi idealnych, nie ma na co liczyć. Ani tym bardziej nadawać jedni na drugich, sami widzicie.
Odpowiedz
bigi18
2021-02-18 13:35:38
1 1
Chciałbym tylko napomniec, że Gmina Łącko ktora tak świetnie się rozwija i panuje tam w miarę zgoda, to znaczy nikt na nikogo donosów nie pisze, ma aż 26 nieprawidłowości ujawnionych przez ta komisje.
Odpowiedz
lenny
2021-02-18 13:47:53
0 2
@bigi18
Przecież kazałeś mi się najpierw popytać, to na jaki komentarz liczyłeś w tym temacie? Chyba, że to znowu tylko plotki i próba szkalowania? To ja może zapytam radnej Joli, chyba, że lepsza jest była Pani inspektor, której się już wójt pozbył?? Co sądzisz? Chyba, że masz sprawdzone źródło, to podaj, nie będę musiał szukać po wsi
Odpowiedz
fredy39
2021-02-18 13:48:22
2 4
@bigi18 Nie podawaj publicznie nazwisk osób prywatnych za to jest paragraf. Pan Leszek L. Jak mi wiadomo jest tylko nauczycielem więc osobą prywatną. Radni, sołtysi, wójt oraz pracownicy urzędu w czasie pracy są osobami publicznymi. To po pierwsze, ja jestem z Jadamwoli i wiem jak z tą ciotką było. Ona zawsze była jakaś inna, oderwana od rzeczywistości, więc pan Leszek oddał ją w ręce opieki domu starców jak się dobrze pamiętam. Więc nie opowiadaj bzdur. Ale ta sprawa jest jego osobista. Tylko przydupasy i lizusy Łuczkowskiego rozpowszechniają tą wiadomość. Na Łuczkowskiego też perełek bym znalazł z życia prywatnego, lecz to jest prywatna sprawa i po co to upubliczniać. Trzeba mieć godność i honor aby takie rzeczy trzymać za zębami.
Odpowiedz
lenny
2021-02-18 14:12:34
3 3
@fredy39
Czyli jak zwykle, próba robienia zasłony dymnej w wykonaniu bigi18, aby sprawę odciągnąć od Łuczkowskiego i problemów gminnych.
@bigi18
A ty chłopie dzwoń po instrukcje do swojego mocodawcy, bo wyszło, że historyjka z du..y wyciągnięta i trzeba szukać nowej.
Odpowiedz
straznik5
2021-02-18 14:14:19
1 5
bigi18 Znam podobnych do ciebie supermenów, dom wybudowany za kredyt czasami wypasiona fura, można korzystać z automatycznych poleceń i bank „bierze sobie pieniądze z konta” jak nie ma na koncie to wyła upomnienia, następnie komornika, bank ma sprawę prostą. Jak tacy supermeni sami ryzykują, własnym majątkiem to ich sprawa, natomiast Wójt jest odpowiedzialny za finanse publiczne. RIO po to przeprowadza kontrole, aby chronić pieniądze podatników i aby pseudo supermeni nie marnotrawili naszych pieniędzy z podatków. Co do umarzanych podatków to Organ kontrolny jakim jest RIO na pewno właściwie ocenił słuszność podjętych decyzji. Twoje próby rozmycia odpowiedzialności za złe decyzje Wójta niczego nie zmieniają.
Odpowiedz
your
2021-02-18 14:56:26
2 2
E co tam tylko kilkadziesiat zarzutow i kilkanaście stron raportu. Wazne ze kasa Bogusiowi sie zgadza na wypłatę. A radni wojta zachwyceni. Przecez to nie ich pieniadze.
Odpowiedz
bigi18
2021-02-18 15:18:37
0 1
To nie zadna zaslona. Ja nie zaufalbym komus kto sie do czegos zobowiazuje a potem wychodzi inaczej. Z reszta kazdy niech oceni ta sytuacje na swoj sposob.
Fredy39
Każdy o każdym może powiedzieć że jest dziwny, niepotrzebny i się go pozbyć. Niektórzy mieszkańcy mają inne zdanie. W dodatku każdy wie na jakich zasadach u nas się dziedziczy nieruchomości po rodzinie. Nie wszyscy krewni tej Pani byli zadowoleni z obrotu sprawy. Ja nie mogłem takiej osobie zaufać.
Strażnik 5
Nie mam kredytu, dom wybudowałem za pracę bez żadnych układów. Wiec jednak mnie nie znasz. Z udogodnień korzystam bo po to sa. Czlowiek inteligetny stara sobie stale ulatwiac zycie. Po co marnowac czas i martwic sie terminem skoro moze sie to zrobic latwiej? Jeśli się pracuje a nie kombinuje to banku się nie ma co bac. W dodatku RIO nic nie ocenia tylko wskazuje nieprawidlowosci z których nic nie wynika. Do oceny i wyciągania konsekwencji może dojść dopiero później jeśli zajdzie potrzeba.
Odpowiedz
bigi18
2021-02-18 15:21:14
1 1
Straznik5
Dodam nawet że tylko raz wziąłem coś na raty, ale i tak splacilem to w 3 ratach, bo nie lubię mieć wobec nikogo zobowiązań.
Odpowiedz
bigi18
2021-02-18 15:55:37
1 0
Fredry 39
W którym miejscu przytoczyłem jakakolwiek osobe z imienia i nazwiska? Poza tym to Ty odpowiedziałeś całą ta historię. Ja ja tylko przytoczyłem, aby Ci co ja znają sobie przypomnieli bez żadnych detali. To Ty zdradzilles szczegoly. No ale to tylko przykłady Pana Bogdana takie sprawy powtarzają. Ja ja słyszałem od bliskiej osoby tej Pani, ktora poprostu wyrażała niezadowolenie z obrotu tej sprawy, bo miało być według niej inaczej. I tyle bez żadnych szczegółów. Kto wie o co chodzi to wie. Kto nie ten dalej nic nie wie z mojego postu.
Odpowiedz
jandy
2021-02-18 16:21:01
0 8
Z artykułu można wywnioskować że tylko Przewodnicząca Rady Janik-Wojtanowska i radny Lucjan Majka wykazali chęć dokładnego wyjaśnienia sprawy. Są osobami, którym można śmiało zaufać.
Odpowiedz
straznik5
2021-02-18 16:22:18
0 8
bigi18 = Radny Andrzej Sułkowski- tak dla przypomnienia. Z oświadczenia majątkowego wynika, że masz jeszcze nie spłacony kredyt.
Odpowiedz
jazok
2021-02-18 16:26:37
1 4
Tak Jandy. Jeszcze radny Bugajski, Oleksy czasem Dyrek próbują wypełniać solidnie mandat radnego dopytując i zadając merytoryczne pytania.
A nie to co ten krzykacz radny z Roztoki. Rodzina jego musi być dumna. Czy to prawda że nawet ojciec nie chce z nim mieć nic wspólnego?
Odpowiedz
powazny7005
2021-02-18 16:42:49
1 3
Jak już jesteśmy przy radzie gminy. Powie mi ktoś co się stało ze Staszkiem Sewiłą, że teraz jest taki - jakby to ująć łagodnie - lizusem wójta?
Odpowiedz
bigi18
2021-02-18 17:03:55
3 2
Poważny
Po prostu zrozumiał że rzucanie w kogoś nieprawdziwych obelg nie ma sensu. Dostrzegł to że Bogdan się stara zrobić coś nie tylko dla Świdnika i Łukowicy i zaczął współpracować. Człowiek mądry popełnia błędy, ale uczy się na nich i poprawia się. Człowiek głupi popełnia błędy ale nie wyciąga z nich wniosków i ciągle jest głupi.
Strażnik 5
Zalosny jestes. Ty wiesz lepiej ode mnie kim ja jestem. W przeciwieństwie do Ciebie klamcom nie jestem. Więc jak mówię że nie mam to nie mam. Nawet nie pochodzę z Roztoki. Masz jakies dowody aby potwietdzic swoja hipoteze co do mojej tożsamości?
Odpowiedz
straznik5
2021-02-18 17:16:17
2 3
bigi18 Nie prowokuj, nie obrażaj, Kolega z Roztoki opowiadał mi bardzo ciekawą historię pewnej rodziny i działki na której zbudowałeś dom, uważaj bo to bardzo ciekawa historia.
Odpowiedz
odpowiedzialna
2021-02-18 18:08:53
0 1
Jazok: zapomniałeś o radnym Nowaku z Jastrzębia on też kilkakrotnie jasno upominał się o sprawy ważne dla mieszkańców. A tak na mardinesie to jak w raporcie nic nie ma tylko zalecenia to dla czego raport był tak utajniany przez wojta i do dzisiaj nie ma go na BIP Gminy. Trzeba szukać go na BIP RIO w Krakowie
Odpowiedz
bigi18
2021-02-18 18:28:34
1 0
Strażnik 5
Nie opowiesz. Nie masz jaj. Ale może wtedy byś się przekonal w końcu czy masz racje.
Odpowiedzialna
Na stronie wielu samorządów nie ma tego raportu. Bo tak powinien pracować radny. Co jest dobre to poprzeć, co źle to nie i zgłaszać potrzeby mieszkancow. A nie tylko wszystko krytykować.
Odpowiedz
straznik5
2021-02-18 18:38:39
2 1
bigi18 To długa historia skomplikuje się twoje życie i jeszcze kilku osobom, mogę ją przedstawić w kilku odsłonach. Jeszcze jedno czekaj kiedy to się stanie, będzie ciekawie.
Odpowiedz
bigi18
2021-02-18 19:27:31
1 2
Moja zgodę masz. Jak jesteś pewny że ja to Andrzej to opowiadaj. Po co straszysz jak tego nie zrobisz? Tylko wiedz sobie że nie wiem jak Pan Andrzej na to zareaguje. Ale jeśli jesteś pewny to wal.
Odpowiedz
konto usunięte
2021-02-18 20:03:26
2 5
Jak się wybrało na wójta chłopca, który jedyne co umie to robić sweet focie, to nie ma się co dziwić, może Boguś zrobi teraz fotkę z fajnym raportem, tak dla funu
Odpowiedz
straznik5
2021-02-18 20:18:30
1 2
bigi18 Tak to jest prawdziwa historia, dowodów nie da się ukryć, zatem czekajcie z panem Andrzejem na bieg wydarzeń, bigi odwiedź dobrego adwokata na pewno będzie wam potrzebny.
Odpowiedz
konto usunięte
2021-02-18 20:41:21
1 2
@strażnik5 nie mów mu. Niech żyje w napięciu.
Co prawda też jestem ciekaw ...
Odpowiedz
bigi18
2021-02-18 20:41:59
2 1
To jednak już nie jestem Panem Andrzejem?

Co wy się tak uczepiliscie tego raportu? Przecież tam nic nie ma. W innych samorządach też był i nikt się tego tak nie czepia. Przypominam że Gmina Łącko miała 26 nieprawidłowości i nikt z tego problemu nie robi! A Wy przezywacie to żeby tylko sztucznego ruchu narobic. Czemu w Łącku nie było żadnej afery z tego powodu?
Odpowiedz
heraklit
2021-02-18 20:45:38
1 3
A to dopiero, Wójt ma obrońcę radnego, który sam może mieć problemy, widać nie źle się dobrali.
Odpowiedz
konto usunięte
2021-02-18 21:31:29
2 5
Bigi doskonale wiesz czemu się czepiamy, gdyby wójt nie mówił ze to jest z donosu.
Tak się nie robi po prostu, że swoje niepowodzenia próbuje się zakryć innymi tematami
Odpowiedz
fredy39
2021-02-18 22:24:21
1 3
@bigi18 chodzi mi o to że takie osoby jak ty, rozpowszechniają nieprawdziwe informacje. Znam Pana Leszka i takie oczernianie, tyle nie przyjemności nie spotkało go nigdy jak podczas kampanii i po wyborach. Pan wójt i jego ludzie straszyli prokuraturą i sądami. Pamiętacie jak w kampanii młodzi ludzie z Roztoki lub okolic zawiesili kota co pan Łuczkowski oskarżał Pana Leszka!? Teraz oskarża radnych, wyrzucił na bruk osoby przed emeryturę min pana Bargieła. Oj nazbierało by się jeszcze parę zdań na wójta dlatego uznaje Pana wójta jako człowieka bez kręgosłupa i moralności, po trupach do celu.
Odpowiedz
roomserwis
2021-02-18 22:56:03
0 1
Fajny artykuł.
Takie wieści można by tak naprawde ogłosić w każdej gminie.
Dlaczego w tej?
- bo w tej jest najwięcej pieniaczy :)
Reasumując :
biznes jest biznes.
Można być dziennikarzem, jak też można być biznesmenem.
Zawód jest zawodem.
... rozkminiając powyższe, spokojnie można dojść do wniosku że każda prawda ma swoje odzwierciedlenie w "piniądzu"
Odpowiedz
bigi18
2021-02-19 02:43:04
2 3
Boxbox
No ale przecież donos był. Prawda?
Fredy39
Ja nie wiem jak z tym kotem było I kto to zawiesił, ale chyba nikt nikomu winy nie udowodnił w tej sprawie, więc nie wiadomo kto komu tego kota zawiesił.
W kampanii obaj grali ostro. Bogdan też się nasłuchal, że nic nigdy nie robił i że matka go utrzymuje i tam podobne. Ty masz tak o Bogdanie. Ja mam podobnie o Panu Lisie. Długo przed wyborami slyszalem o tej całej sprawie spadkowej i już miałem swoje zdanie wyrobione. Uważam jednak że skoro został tym wójtem to powinno się mu pozwolić już rządzić. Ocenimy go przy następnych wyborach. Ciągle podkladanie mu świń na pewno w niczym mu nie pomoże. Wszystko jest krytykowane. Czy dobre czy zle. Czemu w innych gminach nikt tego raportu tak nie przeżywa jak u nas? Czemu w innych gminach nie piszą donosów na wójta? Czemu co niektórzy radni po nocach chodzą i sprawdzają każda inwestycje? Czemu nie robili tak za starej wojtowej? Wszyscy wiemy kto stoi na czele opozycji i kto tym kieruje. Chyba nie ma osoby , która nie słyszała o tajnych zebraniach pewnej grupy radnych w Świdniku. Dobrze że już chociaż Andrzejem Sulkowskim przestałem być. Koniec tematu jak dla mnie. Każdy ma swój rozum i swoje zdanie, ale nie krytykujmy wszystkiego.
Odpowiedz
lenny
2021-02-19 08:03:02
1 3
@bigi18
Ciekawsze rzeczy można usłyszeć o spotkaniach Wójta i byłej Wójtowej pod Łysą.

Tutaj radni, skoro spotykali się w Świdniku, to w żaden sposób się nie ukrywali z tym faktem.

Co do Wójta, to nie wiem kto go utrzymywał, ale w trackie wyborów robił z siebie wielkiego biznesmena, gdzie na końcu wyszło, że nawet auto miał wypożyczone, aby lepsze wrażenie robić. I niestety, ale wyszedł również brak kompetencji, co uwidocznił ten raport. A spraw prywatnych, jakoś nikt mu nie wyciągał- przynajmniej ja nic nie słyszałem.

Ale jak to mówią, oprócz wyższego wykształcenia, dobrze byłoby mieć przynajmniej podstawowe wychowanie i wiedzieć co wypada, a co jest po prostu przejawem zwykłego buractwa i braku ogłady.
Odpowiedz
bigi18
2021-02-19 13:52:17
0 0
Lenny
Widocznie słyszałaś tylko to co chciałaś. Samochód miał i ma swój. Nikt go nie utrzymywał bo pracował w normalnej firmie. Nic nie wiesz, a opowiadasz swoje, wyssane z palca plotki. Skoro jawnie się spotykali to dlaczego samochodami na stację nie podjezdzali tylko gdzie indziej auta parkowali? Mówisz o wychowaniu a oczerniasz człowieka nie mając żadnych na to dowodow?
Wychowany też jest na pewno strażnik 5 ktory tylko i wyłącznie na podstawie swojego widzi mi się potrafi mi wmawiać że jestem radnym Andrzejem i straszyć mnie jakimiś sądem? Mi rodzice jednak trochę inne normy społeczne przekazali. Zero faktów same domysły. Tak samo jak i z tym raportem. W innych samorządach jest i są nieprawidłowości i nikt tego nie komentuje bo co niby? To że strażak za późno fakturę przyniósł? To że komuś 50 zł podatku umozyli? Śmiech na sali. Pozdrawiamy i miłego do badania przy następnej okazji, bez żadnych faktów.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Wyniki kontroli RIO: 28 nieprawidłowości z winy pracowników, byłej wójt i obecnego wójta"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]