2°   dziś 1°   jutro
Piątek, 22 listopada Marek, Cecylia, Wszemiła, Stefan, Jonatan

Wzajemne zarzuty, personalne uwagi, odbieranie głosu – emocjonująca sesja

Opublikowano 16.08.2020 05:30:00 Zaktualizowano 17.08.2020 15:14:12 pan

Łukowica. Wzajemne zarzuty, personalne uwagi, odbieranie głosu – tak wyglądała dyskusja radnych na ostatniej sesji Rady Gminy Łukowica. Przewodnicząca Klaudia Janik-Wojtanowska, usiłując zdyscyplinować radnego, grożąc Andrzejowi Sułkowskiemu usunięciem z sali obrad. Ten z kolei zarzucał przewodniczącej nierówne traktowanie radnych i aroganckie zachowanie.

Według radnych, dużym problemem jest działanie gminnej oczyszczalni ścieków w Świdniku. Podnosił to m.in. Krzysztof Oleksy. - Mam zdjęcia, pobrałem próbki. Ta oczyszczalnia w ogóle nie działa, tylko wszystko się przelewa. To samo wypływa, co wpływa. Jak długo pan będziesz truł środowisko? Tam jest Natura 2000. W tamtym roku była o tym mowa, a pan nic nie zrobiłeś, to karygodne. Trzeba poinformować odpowiednie służby. Poniżej oczyszczalni ludzie mają studnie, woda z rzeki podchodzi. Pan trujesz ludzi - zarzucił wójtowi radny. 

Do tych słów odniósł się radny Andrzej Sułkowski. - Chciałem się zwrócić do Krzysztofa Oleksego. Problem z oczyszczalnią w Świdniku jest od „x” lat, co zrobił Krzysztof Oleksy jako radny w poprzedniej kadencji? Oprócz tego, że robi donosy do WIOŚ. Co zrobiłeś, powiedz? To nie są zaniedbania dwóch lat, tylko kilkunastu - powiedział. 

Krzysztof Oleksy odpadł, że prawdziwy problem rozpoczął się w momencie usunięcia „filtrów i membran”, które podnosiły koszty funkcjonowania obiektu.

Zobacz również:

- Ty pracujesz tam jako konserwator, czy znowu sobie coś wymyśliłeś? - pytał go Andrzej Sułkowski. - Żal tego słuchać, to co ty opowiadasz człowieku. Opanuj się. Skończ waść, wstydu oszczędź - powiedział. 

Przewodnicząca Klaudia Janik-Wojtanowska zaapelowała do radnych, by trzymali się porządku obrad i nie naruszali powagi sesji oraz by zwracali się do siebie grzeczniej.

- Pani przewodnicząca, niech pani zwróci uwagę Oleksemu, jak on się odnosi do wójta i urzędników. Nie tylko nam, jak kontrujemy. Niech pani nie daje mu tej satysfakcji tylko dlatego, że zagłosował kiedyś na panią, żeby pani została przewodniczącą - zarzucił Andrzej Oleksy.

- Panie Andrzeju, mieszkańcy oglądając nas teraz, najlepiej pana ocenią i wyciągną wnioski - stwierdziła przewodnicząca. 

- Tak, opiszecie mnie z tych swoich anonimowych kont... Ja wiem kto mnie opisuje - wspomniał Andrzej Sułkowski. 

Przewodnicząca oświadczyła, że odbiera radnemu głos. Ten jednak nie powstrzymał się od komentarza. - Pani se może odebrać głos. Oleksemu pani nigdy nie zwraca uwagi, jak mówi niestworzone rzeczy - powiedział. 

Klaudia Janik-Wojtanowska powiedziała, iż nie dosłyszała co radny powiedział, choć domyśla się że były to słowa obraźliwe. - To niech się pani domyśla, niech pani żyje w nieświadomości. Niech pani pisze donos na mnie - odparł Andrzej Sułkowski. 

- Pana zachowanie jest karygodne, ale mieszkańcy pana ocenią - uznała przewodnicząca. 

- A pani aroganckie zachowanie jest dalej takie, jakie było od początku - ocenił radny. 

- Przynajmniej jestem kulturalna - skwitowała przewodnicząca. 

Krzysztof Oleksy oświadczył, że nie składał żadnego donosu oraz że nie odpowiada za stan techniczny oszczyszalni. Andrzej Sułkowski uznał natomiast, że dalsza rozmowa jest daremna. 

Przewodnicząca próbowała zakończyć dyskusję na temat oczyszczalni. Później jednak znów doszło na tym tle do słownej utarczki między radnymi. - Jak pan się zachowuje? Chce pan opuścić salę obrad? Gdzie pan jest, na własnym podwórku? - zwróciła się do Andrzeja Sułkowskiego, ale radny przerwał jej wypowiedź. - A pani jest na własnym folwarku? Co sobie pani myśli? - pytał przewodniczącą. Klaudia Janik-Wojtanowska przypomniała, że jako przewodnicząca ma dbać o sprawny przebieg obrad. 

Emocjonalną dyskusję można obejrzeć poniżej:


Komentarze (68)

konto usunięte
2020-08-16 06:33:46
0 6
Nasi radni chyba zbyt dosłownie rozumieją to, że obradują w byłej oborze!
Odpowiedz
konto usunięte
2020-08-16 07:55:26
2 6
Dziwię się Sułkowskiemu. Ciekaw jestem czy się teraz wstydzi swojego zachowania. Bo powinien ...
Odpowiedz
straznik5
2020-08-16 08:04:50
2 5
Słowa uznania dla radnych, którzy rzetelnie starali się przeanalizować pracę wójta, to jak pracuje wójt ma pewne przełożenie na rozwój gminy.
Szkoda, ze tylko część radnych miała odwagę aby zwrócić uwagę na poważne problemy dotyczące gminy i pracy Wójta. Zachowanie radnego Andrzeja Sułkowskiego to szczyt prostactwa, zupełny brak kultury.
Odpowiedz
limanowianin1980
2020-08-16 08:10:57
1 3
Antoni Kuzar nie myślałem, ze jesteś takim tanim populistą, z matematyką u Ciebie to jest bardzo cienko - cytuje „żeby obrać wyczyścić rowy dróg gminnych potrzeba milion złotych” Rynkowa cena za obranie wyczyszczenie 1mb rowu z wywozem ziemi do 1Km wacha się od 4.50 do 6zł. Gmina Łukowica do zimowego utrzymania dróg w przetargu wystawiła odcinki w łącznej długości 36.05KM
36.05x1000=36050x6=216 300zł. Ktoś raz mówił, że twoje wywody na sesjach często są dziwne. Antek to jest zwykłe bajdurzenie, które nie może być traktowane poważnie.
Odpowiedz
beti
2020-08-16 08:11:44
0 3
Jednego i drugiego durnia odwolac z funkcji radnego i to natychmiastowo to nie są radni tylko ranni w te głupie głowy
Odpowiedz
beti
2020-08-16 08:15:44
0 4
I na dotatek jeszcze pieniadze dostana za posiedzenie wstyd na całą Polskę że takich popaprancow w radzie gminy mamy won z tąd krzykacze nic nie robiące
Odpowiedz
prudens
2020-08-16 08:29:46
0 3
Kłótnia jak kłótnia. Ale zastanawiające jest to, że na tej sesji za wotum zaufania i absolutorium było tylko 8 radnych. Pamiętam, że rok temu mimo większych podziałów niż dzisiaj wójt dostał niemal jednogłośne absolutorium. To daje do myślenia, że wójt zawiódł oczekiwania radnych.
Odpowiedz
straznik5
2020-08-16 09:10:26
1 2
prudens ci co nie głosowali - za mieli rację. Przykładowo jak zauważył limanowianin1980 wyczyszczenie rowów dróg gminnych to koszt 216 300zł ale Wójt nie jest zainteresowany utrzymaniem w dobrym stanie tych dróg, woli wydać 276 000zł na modernizacje kortów tenisowych, tak są poukładane priorytety u Wójta.
Odpowiedz
konto usunięte
2020-08-16 09:52:59
13 5
Ta kobieta to zwykła megalomanka . Jej ulubione słowa to:
"Odbieram panu głos." Z jej podejściem do sprawy oraz grupą radnych , którzy są w sitwie z nią, nigdy nie będzie można zrealizować żadnego projektu , ona neguje wszystko , np. ta sprawa oczyszczalni ścieku, ciągnie się jak smród od kilku kadencji, ale nie ona wraz z Oleksym postanowili zrobić sabat czarownic i czarnoksiężników i zrzucić ten problem na obecnego wójta.

Ludzie dojrzałości psychicznej to wy nie wykazujecie.
Podczas gdy ten Pan , który dyskutował z panem Oleksym odnosił się do sprawy MERYTORYCZNIE ta chodząca :obstrukcyjne działająca kobieta zabierała mu głos.

No jak mała dziewczynka z piaskownicy obraziła się i zabrała swoje wiaderko z łopatką.

Ciekawe jest czy wznowili już zarzut kradzieży drzewa pewnemu radnemu powiatowemu , jak się wydaje "mecenatowi: tej hucpy?

Zgoda buduje, niezgoda rujnuje.

Można mieć odmienne zdanie , kontrolować, rozliczać za pracę, ale wszystko musi być uczciwe i bezstronne.
Odpowiedz
konto usunięte
2020-08-16 10:05:20
13 4
O przepraszam, teraz przeczytałam tekst , gdyż wcześniej odsłuchałam tylko nagranie. Nie lubię bowiem sugerować się czyjąś opinią.

Wspomniany przeze mnie pan nazywa się Andrzej Sułkowski.
Chylę czoła Panie Sulkowski , potrafi pan merytorycznie dyskutować, tyle tylko, że nie ma pan równych panu adwersarzy.
Ma pan rację z tą pożal się Boże przewodnicząca , jest rzeczą wiadomą :
ludzie słabi wobec braku merytorycznych argumentów posuwają się do prymitywnych zachowań, to jest:
atakują personalnie lub odbierają komuś głos.

Ot takie to jest dziecinne zachowanie.

Czapki z głów panie Sulkowski, czapki z głów.

;-))
Odpowiedz
zabawny
2020-08-16 10:13:29
0 1
A w niektórych gminach radni żrą się w kuluarach , a szopka dla mieszkańców przed kamerką internetową , wygląda całkiem-całkiem znośnie . :)))
Odpowiedz
konto usunięte
2020-08-16 10:38:25
0 1
@prudens masz rację. Może chodzi o odwrócenie uwagi od absolutorium. Prudens zobacz, że w innych gminach wójtowie dostali absolutorium większością głosów tylko Wójt g. Łukowica nie dostał. Niektóre inwestycje budzą wątpliwości co do bezstronności w działaniach wójta.
Odpowiedz
prudens
2020-08-16 10:49:15
1 5
o jest i pani grazynahayes w wątku - teraz spodziewajcie się kolejnych nigdy niekończących się komentarzy o wszystkich i o wszystkim.
Koniec świata
Odpowiedz
konto usunięte
2020-08-16 10:56:24
2 6
Obejrzałem większość posiedzenia rady. Pana Wójta nie da się słuchać, odnoszę wrażenie, że nie wie o czym mówi, a sposób wypowiadania się, cóż warto trochę poćwiczyć sztukę retorycznej wypowiedzi, kiedy piastuje się urząd wójta. Cześć Państwa radnych z Panem Sułkowskim na czele, powinni publicznie przeprosić mieszkańców za to jak żenujący spektakl zafundowali mieszkańcom
Odpowiedz
limanowianin1980
2020-08-16 11:06:40
0 3
@Normalny masz rację, wójt nie potrafi się wysłowić. Ciężko go zrozumieć.

Emocje w tej gminie będą jeszcze długo, bo przecież Łuczkowski wójtem został przewagą niewielkiej liczby głosów.

@strażnik 5 masz rację wójt woli kupić piłkochwyy na orliki za 15 000 zł niż przeznaczyć te pieniądze na ważne sprawy
Odpowiedz
straznik5
2020-08-16 11:06:51
1 5
Grazynahayes Radny Sułkowski był taki merytoryczny jak ty jesteś obiektywna. Grażyna piszesz o sabacie czarownic dopiero co z niego wróciłaś i nie jesteś na bieżąco. Sączysz jad wprowadzasz dezinformacje, Grażyna twoje zabiegi są daremne ludzie oglądali sesję, Sułkowski ma takie poważanie w Łukowicy jak ty na portalu limanowa In. Grażyna tyle razy internauci przypominają ci ze byś nie myliła tabletek, pamiętaj bierz te właściwe i nie pisz głupot.
Odpowiedz
konto usunięte
2020-08-16 11:27:14
0 2
Po prostu cham, chamem pozostanie. A stroje regionalne to jest hit- gmina nie ma kanalizacji, problemy z oczyszczalnią, problem z wodą, a wydaje na nikomu nie potrzebne rzeczy ogromne pieniądze.
Odpowiedz
jandy
2020-08-16 11:58:59
1 3
Wstyd dla Roztoki za takiego radnego. Jak się czuje teraz jego rodzina?
Odpowiedz
kaczruk
2020-08-16 12:07:12
0 1
Przykład konwersacji idzie z góry - od parlamentarzystów. Tam w obradach sejmu też nie przebierają w słowach, np. chamska hołota, zdradzieckie mordy, itd. Samorządowcy mają być lepsi? Chyba nie można tego oczekiwać od nich najwyższych lotów kultury i taktu. Niektórzy się starają, ale niektórzy pomimo starań nie zmienią swoich nawyków i osobowości. Przewodnicząca Rady stara się być kulturalna, ale tylko stara się. Robi to samo, co marszałek sejmu. Jak brak argumentów, to wyłącza radnemu mikrofon. Z drugiej strony ten Oleksy, to już z samej wymowy jest jakiś "ciężki". Sposób jego wypowiedzi "ciągnie się, jak flaki z olejem". Podniósł istotny problem, ale radny nie jest tylko od tego, aby zauważał problemy lecz powinien mieć pomysł na jego rozwiązanie. A tutaj się okazuje, że problem trwa od wielu lat. To albo radny jest nieudolny albo nie jest poważnie traktowany. Możliwe też, że Wójt bagatelizuje problem i nic nie robi w kierunku poprawy sytuacji. Takie obrady rady powinny być krótsze, precyzyjne, wyznaczające kierunki działania dla wójta i określające jakieś ramy czasowe, w ramach których problem zostanie rozwiązany.
Odpowiedz
odpowiedzialna
2020-08-16 12:39:20
1 3
Masz rację Prudens. Zawiódł na całej linii. Zresztą jego inwestycje pokazują dla kogo jest wójtem.
Wystarczy popatrzyć na drogę w Świdniku. A podobno planuje drogę do radnego z Przyszowej, tego na górce? To poparcie za to musi być. A ten ze Stronia v-c ma też dług wdzięczności a co pozostali? Wszyscy patrzą na dobro mieszkańców? Tylko część radnych, pilnuje interesów mieszkańców..
Odpowiedz
pacho
2020-08-16 12:41:49
0 0
... a potem przyszli zaborcy i podzielili się tym co po kłótniach zostało....
Odpowiedz
konto usunięte
2020-08-16 12:54:29
1 1
Pan Mrowca Panią poseł będzie zapraszał buhahaha , no napewno pomoże ,,, a i okazuje się ze na długopisy, pióra i puchary Pan Wójt wydał kilkaset tysięcy .... no i jeszcze stroje regionalne po 5 tys. za sztukę ,,,, pewnie jeszcze Wójt aparat kupił , którymi zdjęcia na fb pstryka
Odpowiedz
konto usunięte
2020-08-16 13:01:25
1 1
Pan radny Kuzar - gminny matematyk buhahhah
Odpowiedz
bigi18
2020-08-16 13:08:11
1 0
Bardzo dobrze że korty tenisowe są w lukowicy. Dużo ludzi z nich korzysta. Ta solanka też bardzo relaksacyjna. Super sprawa. Co do radnych to Pan Sułkowski nie potrzebnie dał się sprowokować Oleksemu. Przeciez każdy kto ogląda sesję wie jaki z niego gbur i ze jest popychadlem w rękach opozycji Wójta. Chciałbym zauważyć że wodociąg też wszystkim nie jest potrzebny. Większość mieszkańców ma swoje źródła wody więc wodociąg też jest skierowany tylko do pewnej grupy. Kanalizacja tak samo. Można zbiornik sobie kupić raz na całe życie i nie potrzeba później płacić co miesiąc. Ale po co jak lepiej liczyć że gmina wybuduje, a potem narzekać że tak drogo się placi. Ja tam wolę Internet i park, latarnie i chodniki, od kanalizacji i wodociągu. Kazdy ma swoje priorytety.
Odpowiedz
konto usunięte
2020-08-16 13:21:41
1 0
@normalny lista bzdur na które wójt wydaje pieniądze jest coraz dłuższa.
A na Facebooku wójt robi lans na maxa. W wcześniej tą samą inwestycja dwa razy się chwalił a teraz to nawet się chwali, że wysłał wniosek na pozyskanie pieniędzy. Od wniosku do otrzymania pieniędzy dluuuuuga drogą. Sorki za nieścisłość nie on tylko pracownicy urzędu wysłali wniosek. Wójt nie ma na to czasu bo psyryka zdjęcia na Facebooka a to teczy a to zbożu i takim tam innym.
Odpowiedz
konto usunięte
2020-08-16 13:23:21
1 1
Tymi fotami wszystkiego i wszędzie osmiesza nie tylko siebie , ale też urząd który sprawuje ... przykre to bardzo
Odpowiedz
bigi18
2020-08-16 13:26:18
2 0
A poza tym to chyba normalne że każdy inwestuje więcej tam gdzie są mu ludzie przychylni, a nie gdzie wrodzy i co by nie zrobić to i tak będzie źle.
Odpowiedz
straznik5
2020-08-16 13:43:00
0 2
bigi 18 Powiedz swoim Wujkom którzy mieszkają na Jeżowej Wodzie ze korty tenisowe w Łukowicy są ważniejsze od drogi gminnej. Droga na Jeżową Wodę i Jaworze za nie długo będzie nie przejezdna.
Odpowiedz
bigi18
2020-08-16 14:45:41
0 0
Dlaczego mam cokolwiek, komukolwiek mówić? Każdy wie jakie ma potrzeby i na czym mu zależy. Trzeba napisać wniosek, zebrać podpisy sąsiadów i tyle. Nie wiem dokładnie o którą drogę Ci chodzi. Ta do zbiorników?
Odpowiedz
bigi18
2020-08-16 15:11:03
2 0
Dla mnie dobro gminy to także kultura i rozrywka. Skoro zespół potrzebuje stroi to niech im gmina kupi! To nie są mieszkańcy gminy? Skoro seniorzy nie chcą siedzieć w domach tylko chcą się spotykać i żyć towarzysko to niech mają dom seniora! Dla mnie super! Niech powstają świetlice wiejskie, kluby i inne punkty spotkań. Chodniki i drogi też oczywiście, ale nie jest to najważniejsze dla wielu mieszkańców!
Odpowiedz
straznik5
2020-08-16 15:28:44
1 1
bigi18 dobrze wiesz bo nieraz nią jeździsz, gdybyś poważnie traktował swoją funkcje- to inaczej byś się zachowywał i rozsądniej wypowiadał, abstrahując od samego głosowania. Wójt na modernizację kortów wydał 276 000zł na obranie rowów dróg gminnych starczy kwota 216 000zł Z takim podejściem do problemów gminnych nie można mówić o powadze sprawowanej funkcji. Andrzej nie bądź ślepym narzędziem bo to droga do kompromitacji i to jest nie odwracalne.
Odpowiedz
fredy39
2020-08-16 15:55:26
0 0
A co sądeckimi wodociągami? Czy powstanie wodociąg w Jadamwoli i Jastrzębiu? Przecież to m.in. pogrążyło poprzedniczkę, posiadanie wody ważna rzecz, na razie ludzie mają studnie, ale czy na długo? Bez sensu jest ciągnąć wody z Młynczysk do Łukowicy. Trzeba szukać alternatywnych źródeł. W sprawie kanalizacji też ważna rzecz, bo dzięki temu nie pijemy zanieczyszczeń ze studni bakterii. Nie pamiętam dokładnie, ale miało wejść coś takiego że wojewoda lub inny organ miał karać za brak kanalizacji w miejscach najbardziej zaludnionych. Bodajże powyżej 120 osób na km kanalizacji przy spadku powyżej 1% oraz 90 osób na km poniżej 1% . I chyba miało to wejść 2023r. mogli to zmienić i nie jestem pewny. Jeżeli tak będzie to za Świdnik i Jadamwole może I za Owieczkę będzie gmina płacić, musi wójt to sprawdzić.
Odpowiedz
bigi18
2020-08-16 16:59:29
0 0
Strażnik 5
Ty mnie z kimś mylisz. Nie jestem Andrzej żaden. U mnie row jest czysty. Droga też niczego sobie. A kort też się przyda bo sam sobie to nie wybuduje. A się jakbym miał row niedrozny przed dom to wziął bym łopatę i bym go udrozni.
Odpowiedz
straznik5
2020-08-16 17:25:13
0 1
bigi18 Panie Andrzeju z nikim Pana nie mylę, jestem skłonny zgodzić się ze może by Pan udrożnił rów. Wypada jednak pamiętać o zasadach savoir vivre.
Odpowiedz
magda82
2020-08-16 17:29:44
2 4
bigi 18 nie słyszałam o tym, że jest zespół regionalny w Młyńczyskach, wiele rzeczy jest potrzebnych - kultura również, ale są trzeba postawić sobie priorytety - co jest ważniejsze - edukacja i bezpieczeństwo, czy stroje za 5 000 zł dla zespołu, którego prawdopodobnie nie ma w Młyńczyskach. Nie zgodzę się również z tym, że to radny Sułkowski dał się sprowokować radnemu Oleksemu, bardziej prowokujące było zachowanie właśnie radnego Sułkowskiego, który chyba pomylił pilnowanie pijaczków na budowie z obradami sesji rady gminy.
Odpowiedz
prudens
2020-08-16 18:21:58
1 2
@Magda82 niektóre osoby najpierw trzeba wrócić do szkoły podstawowej żeby ich nauczyć kultury a dopiero później wchodzić na wyższy poziom kultury typu korty tenisowe. Najpierw podstawy. A patrząc na radnego Sułkowskiego to niestety brakuje elementarnej kultury.
Także @Magda82 nie oczekuj niemożliwych rzeczy
Odpowiedz
bigi18
2020-08-16 23:30:33
0 0
Oleksy już nie pierwszy raz gada coś od rzeczy? Ma jakieś opinie biegłych na temat działania tej oczyszczalni czy tylko domysły i własne przemyślenia? Aż żal słuchać takich głupot! Poza tym Magdą, dlaczego zakładasz że na budowie pracują same pijaki? Chcesz kogoś obrazić? Trzeba mieć rozgraniczenie i powtarzam, że dla mnie i wielu innych kanalizacja nie jest potrzebna. Mam własne szambo, oprozniam je 3 razy w roku i po kłopocie. Różni ludzie, różne priorytety. Stroje trochę drogie, ale od tego są komisje żeby sprawdzać czy te pieniądze zostały dobrze wydane.
Odpowiedz
bigi18
2020-08-16 23:32:59
0 0
Strażnik 5
Powtórzę jeszcze raz. Nie jestem tym za kogo mnie masz. Dodam nawet że nie jestem związany z żadną instytucją gminną.
Odpowiedz
bigi18
2020-08-16 23:42:33
0 1
Nie mówię że Pan Sułkowski dobrze zrobił, ale nawet jak się słucha transmisji i słyszy się niepoparte żadnymi ekspertyzami wypowiedzi Pana Oleksego, które rodzą tylko zamęt, a nie wnoszą nic, to ciężko się powstrzymać od głupiego komentarza. Czy w sprawie wodociągów, że tego czy tego się nie da, czy w sprawie zbiorników wodnych, czy teraz oczyszczalni, choć raz Oleksy miał jakieś dokumenty popierające jego tezę? Jakaś ekspertyzę? Nie. Więc po co robi zamęt? Na jakiej podstawie twierdzi że ma rację? Po co głosi coś o czym nie ma pojęcia? Nawet podobno Pan Oleksy zna przepływ wody w rowach bo koryta za małe mu włożyli koło drogi w Stroniu. Jak to zbadał? Nijak! Po prostu ktoś mu kazał siać zamęt to go sieje.
Odpowiedz
bigi18
2020-08-16 23:45:19
0 2
Panią przewodnicząca też pamiętam z lat szkolnych. Jakoś nigdy nie miała dużego grona przyjaciół. Od zawsze robiła wrażenie najmadrzejszej i naburmuszonej. Z resztą kto zna ten sam wie.
Odpowiedz
jandy
2020-08-16 23:48:42
0 0
Warto sprawdzić szambo pana radnego (bigi18). Chyba ma 50 tysięcy litrów pojemności skoro wywozi go raz na 4 miesiące.
Odpowiedz
scigany01
2020-08-17 08:34:29
1 2
Pan radny Oleksy wywodzi tezy jak Antoni Macierewicz w sprawie katastrofy Smoleńskiej,zna swoją prawdę i ma swoich ekspertów...
Pani przewodnicząca:wykształcenie to nie wszystko,ważny jest też honor,honor aby po zakończonej kadencji można było ludziom spojrzeć prosto w oczy.
Odpowiedz
straznik5
2020-08-17 08:38:35
1 3
bigi18 Do niektórych ludzi nie docierają żadne argumenty, zaślepia ich złość i nienawiść, przykładem jest zachowanie radnego Andrzeja Sułkowskiego i Marty Król. Radni co widać na zapisie sesji ostentacyjnie rzucając przedstawiony przez radnego Oleksego materiał na posadzkę. To jest dopiero popis bufonady i lekceważenia poważnego problemu. Dla nich nie ma znaczenia, zdrowie ludzi którzy mogą pić skażoną wodę. Gdyby radny Oleksy przyniósł ekspertyzy z najlepszego laboratorium zrobili by to samo. Nasuwa się jeden wniosek, że niektóre osoby nie powinny pełnić swoich funkcji.
Odpowiedz
odpowiedzialna
2020-08-17 08:53:07
1 2
Drodzy Państwo o honorze piszą ludzie którzy sami go nie mają, oskarżając innych o jego brak.
Pamiętajcie w internecie nic nie ginie. Sesje każdy może obejrzeć i sam stwierdzić kto ma rację.
Radni mają pracować dla dobra mieszkańców a nie dla spokoju Łuczkowskiego i interesów jego klakierów.
Odpowiedz
konto usunięte
2020-08-17 09:11:39
2 0
@prudens Twoja nazwa , to jest "prudens" oznacza z jeżyka łacińskiego: ostrożny, przezorny, roztropny.

Widzisz to jest jakieś nieporozumienie, przewrotność, obłuda, gdyż żadnych z wymienionych cech nie reprezentujesz.
Podobnie jak wspomniana megalomanka , nie potrafisz dyskutować MERYTORYCZNIE , więc zachowujesz się jak prymityw, atakując personalnie.
W taki oto sposób zachowują się ludzie pozbawieni wiedzy oraz dobrego zachowania.

Nie ty pierwszy i nie ostatni mnie atakujesz, Sedno jednak jest w tym , że prawie zawsze wychodzi na moje, podobnie jak z tą fałszywa pandemią, o której już od samego początku pisałam , iż jest fałszywa, podobnie jak i testy na wykrywanie swirowirusa są niewłaściwe.

Moja teoria na temat uwarunkowań przemawiających za logicznym myśleniem sprawdza się.
Nawet najwięksi cwaniacy , przekupni ludzie, członkowie klik, zorganizowanych grup przestępczych ulegają także tej zasadzie.

Zasada jest taka:
Prędzej czy później ludzie przejrzą na oczy , zobaczą prawdę i skutki bycia sprzedajnymi , muszą jednak paść twarzą w błoto, być skopanym przez życie, a nade wszystko odczuć finansowo, że coś utracili, tracą.
Z taką sytuacją mamy obecnie do czynienia .

To jednak jest początek tej gehenny , początek kryzysu finansowego , kryzysu upadku wszelkich wartości.

Ty jesteś jednym z wielu , którzy są symbolem tych zmian.

Zdrawiam serdecznie.

;-))
Odpowiedz
bigi18
2020-08-17 09:13:18
1 0
Jandy
Są szamba które można raz do roku wywozic. Musisz się doedukowac w tym zakresie. Zależy to o wsiakalnosci gruntu i długości drenażu. Kontroli się nieobawiam Powtórzę jeszcze raz. Nie jestem radnym, ale myślcie sobie co chcecie.
Odpowiedz
bigi18
2020-08-17 09:19:04
1 2
Gdyby Oleksy posiadał ekspertyzy to by tej dyskusji nie było. A poza tym rzeczywiście jest to problem nie tylko tej kadencji ale również poprzednich. Trzeba ta oczyszczalnie zmodernizowac i zmodernizowac. Podobny przypadek ma gmina kamienica. Do jakiegoś porozumienia trzeba dojść w tej sprawie, ale bez oskarżenia konkretnych osób, bo to trwa już zbyt długo żeby na nowego wójta zwalić wszystko.
Odpowiedz
konto usunięte
2020-08-17 09:21:53
0 0
@odpowiedzialna w Trzech krótkich zdaniach sama sobie zaprzeczyłaś.

'-)
Po pierwsze: skąd możesz wiedzieć kto pisał o honorze skoro oprócz mnie nikt tutaj nie podpisuje się swoim imieniem i nazwiskiem?
Po drugie : stosujesz zamordystyczne metody, wychodzi z ciebie dyktatorka , gdyż na dzień dobry straszysz:
" w internecie nic nie ginie"
No kochana PRAWDA , która boli pseudoelity często ginie , znam to z autopsji.
Po trzecie:pisząc te zdanie"
"Radni mają pracować dla dobra mieszkańców a nie dla spokoju Łuczkowskiego i interesów jego klakierów."

Publicznie zarzuciłaś korupcje , Po co mieszasz? Sama piszesz o honorze, którego jak się wydaje nie masz.
Zajmij więc się tą pracą na rzecz społeczeństwa i nie mieszaj.

Odpowiedz
konto usunięte
2020-08-17 09:48:00
1 0
Gdyby mądrość, roztropność, przezorność pani przewodniczącej dorównywała jej urodzie, a zaiste jest urodziwą osobą, to wszystko byłoby w porządku.
;-)

https://www.youtube.com/watch?v=3KFvoDDs0XM&ab_channel=RoyOrbison-Topic

Odpowiedz
prudens
2020-08-17 09:50:52
1 2
Grazynahayes litości przestań znów majaczyć, wprowadzasz dezinformacje o pandemii, prowokujesz zachowania osób którzy siebie i innych narażają na poważne zagrożenie dla zdrowia i życia. Uważaj z tym paplaniem żeby dla ciebie nie zabrakło respiratora. Grażyna piszesz o merytorycznych dyskusjach a to są twoje urojenia, teorie spiskowe, anarchizm itp. bzdety. Piszesz o kimś megalomanka – popatrz w lustro zobaczysz chorą megalomankę.
Odpowiedz
jerykrol
2020-08-17 09:59:19
0 3
CHŁOPCY ŁUKOWIANIE PO MORDACH SE DEJCIE TWARDO SIE POBIJCIE ZRÓBCIE SE GORZOŁY PRZY ŁOBRADACH PIJCIE; to wszystko będzie dobrze i szybko sprawy rozstrzygniecie, bo źle się dzieje jak chłop z chłopem nimoze sie dogodać !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Odpowiedz
konto usunięte
2020-08-17 10:14:02
3 0


@prudens Nie potrafisz panować nad emocjami? Gdzie jest tutaj merytoryczna dyskusja.
Gdyby megalomania była mierzona lokalnymi układami, to zaiste nie spełniam i nigdy nie spelnialazm tej definicji.

Miarą człowieczeństwa jest to co SAMI bez układów, znajomości, często z lokalnymi klikami potrafimy osiągnąć.

Najważniejsze przy tym jest bycie osobą empatyczną, czułą na ludzkie krzywdy, problemy.

Znając historię powołania tej pani na stanowisko przewodniczącej, zapisy z sesji gminnej , na których podnoszono ten aspekt, to jest zaprzedania wartości, wcześniejszych uzgodnień trudno jest zobaczyć tam niezależną osobę.

W moich przemyśleniach w tej sprawie narzuca się wątek zależności , współpracy z pewnym radnym powiatowym, który ponoć finalnie został fizycznie wyprowadzony z posiedzenia radnych gminy Łukowica .

Według informacji osób z tej gminy, ta osoba to człowiek z lokalnych klik.
Według informacji jakie dostałam, wójt gminy Łukowica jest atakowany przez ludzi z tej kliki.

Dlaczego?
Schemat jest taki w całej Polsce , jak opisano m.inn w książce Sumińskiego, majora Budzyńskiego, człowieka służb specjalnych "To tylko mafia: :

Wadze w Polsce , w tym te lokalne przejęli zdradzieckim układem komuniści, na których są HAKI ,
Haki to warunek bezwzględny, aby wodzić ludzi na sznurku, ten radny powiatowy , jak i wielu innych ponoć jest hakowany przez służby , te dawne służby,
Według autorów książek wielu władza w Polsce, to jest układy polityków z ludźmi biznesu, mediów, lokalnych służb dawnego WSI i tp. to nic innego jak ;
" zorganizowana grupa przestępcza"

Myk jest taki:
Wadze są zadaniowane w sposób jawny lub niejawny tj, polityką władz centralnych, poprzez tzw, dotacje, na korzyść międzynarodowych korporacji, banksterów.

Polska poprzez różne mechanizmy , w tym dotacje połączone bezwarunkowo z pożyczkami, ma być ZADŁUŻANA.

Zadłużone państwa, prawie bankruci są przejmowani bez jednego wystrzału , a ich narody są zniewalane przez tych psychopatów.

Każdy KTO odbiega od takiej "współpracy " ma wiatr w oczy, jest szykanowany.

Tutaj chyba wiadome jest , dlaczego atakują wójta , który odciął się od "mecenatu: wspomnianego człowieka?

@ pridens nie ośmieszaj się, o tym już krzyczą protestujący na ulicach wielu państw.




Odpowiedz
konto usunięte
2020-08-17 10:26:05
2 0
WŁADZE w Polsce , w tym te lokalne przejęli zdradzieckim układem komuniści, na których są HAKI ,

Służby mają haki na wielu rządzących, stąd nie odtajniono aneksu do raportu WSI .
Jak mawiał jeden z dwóch internowanych w stanie wojennym prokuratorów, Prokurator Andrzej Czyżewski najwięcej przy tym aneksie kombinowali Kaczyńscy.

To o czym napisałam powiedział ten prokurator w nagraniach poniżej.
"Prokurator Andrzej Czyżewski mówi, że kariery panów Morawieckich są związane z oficerami WSI "
https://www.youtube.com/watch?v=HptDHBZdP6Y&t=51s&ab_channel=Skyszaman

Tutaj cala seria jego wywiadów.
https://www.youtube.com/channel/UCkXu7dOntMsEnGKJC17-ptQ

@prudens Ja się nie bogaciłam na krzywdzie innych, na pieniądzu publicznym, na szantażach, na pieniądzach za nagrania tzw, szych ...................

Moje życie to nie układy z innymi.

;-)
Odpowiedz
konto usunięte
2020-08-17 10:38:53
1 2
Grażynko ów radny powiatowy, którego tak szczerze nienawidzisz, jest widziany co drugi dzień w urzędzie gminy u wójta. Z resztą sporo w ostatnim czasie inwestycji w pewnej miejscowości... Także Grażynko własnie ideał Twojego wyidealizowanego NIEZALEŻNEGO wójta Łukowicy runął.
Szkoda, że Twój ulubiony wójt nie powiedział Ci, że zmienił poglądy.
Odpowiedz
limanowianin1980
2020-08-17 10:44:29
2 1
@strażnik5 zgadza się z Tobą, że radna Marta Król i Sułkowski dali popis prostactwa rzucając dokument, który dał im Oleksy.

Grazyna zmień dealera lub bierz przez pół bo cały powiat się z Ciebie śmieje.
Odpowiedz
konto usunięte
2020-08-17 11:30:49
0 0
@limanowia1980 N ie masz wiedzy więc zachowujesz się jak człowiek na usługach służb, który osobie , która jest wolna od wszelkich nałogów (palenie papierosów, zażywanie narkotyków, picie alkoholu) nakazuje zmianę dealera.

;-)

Nie stać jest ciebie na merytoryczną dyskusję?
Zażywaj witaminę B12, B6, B9 bo widać, że proces degradacji komórek nerwowych masz zaawansowany.

Tak niestety działają wszechobecne metale ciężkie w połączeniu z technologią 5 G/
Detoksykacja ORGANIZMU TEŻ WIELE MOŻE POMÓC.

@boxbox Nie ulegaj pozorom, gdyby było tak jak piszesz NIKT by nie śmiał postawić się wójtowi.

Piłsudskiego też przedstawiają jako polskiego bohatera, a był zwykłym zdrajcą, o żydowskim prawdziwym nazwisku. , na usługach masonerii.
Odpowiedz
konto usunięte
2020-08-17 11:38:45
1 0

":Józef Piłsudski vel Selman, żyd litewski, agent austriacko-pruski, zdrajca Polski "
https://marucha.wordpress.com/2016/07/30/jozef-pilsudski-vel-selman-zyd-litewski-agent-austriacko-pruski-zdrajca-polski/


Pozory mylą..............
Odpowiedz
straznik5
2020-08-17 12:03:18
1 1
limanowianin1980, prudens nie piszcie z grazynąhayes - to chora kobieta nie uznaje żadnych wartości nie ma dla niej autorytetów, dzisiaj pluje po Józefie Piłsudzkim. Ja jak czytam ten bełkot to wątpię czy nalepi specjaliści mogą jej pomóc.
Odpowiedz
rysio68
2020-08-17 12:35:00
0 1
@straznik5, Istoty rozumne nie potrzebują "Autorytetów" bo potrzebne informacje mogą zdobyć i zweryfikować samodzielnie. Autorytety są do manipulacji intelektualnymi paprotkami. Na cepolska jest seria prelekcji n.t tego litewskiego przybłędy:
Jan Engelgard: Józef Piłsudski - od 100 lat kreuje się mit jedynego zwycięzcy w bitwie warszawskiej
https://www.youtube.com/watch?v=2ER2kOQ3UrM

Rozmowa carycy Katarzyny z Nikitą Paninem:
Dla czego pani nie lubi Polaków? Bo zdrajcom i renegatom stawiają pomniki...
Odpowiedz
straznik5
2020-08-17 13:06:51
1 1
Rysio88 Wszechnico wiedzy wszelakiej, czy zgłosiłeś do ochrony patentowej lek na covid-19 na bazie witaminy C, nie marnuj czasu na portalu, bo zostaniesz intelektualną paprotką.
Odpowiedz
fredy39
2020-08-17 13:25:26
1 1
Pani Grażyno czemu się pani udziela, jak nie pani gmina?! Pani gmina to Jodłownik. Powstała gównoburza na cały powiat a pani prowadzi w zestawieniu komentarzy. Pani przewodnicząca bardzo dobrze się zachowała ma prawo odbioru głosu szkoda że nie było wniosku o odebranie głosu i wyrzucenie pana radnego Sułkowskiego o obraźliwe słowa i to nie pierwszy raz jest jego zachowanie. Co do pana Oleksego może elokwentne jego wypowiedzi nie są, ale nikogo nie obraził na sali. Po części ma rację oczyszczalnia ledwo dyszy i pompowane pieniądze są bez sensu. Tu trzeba wykupić grunty i póki ludzie się godzą. A także jak wody polskie nie wybudowali zbiornik retencyjny w tym miejscu gdzie jest planowana nowa oczyszczalnia.
Odpowiedz
czesia1
2020-08-17 13:51:12
2 1
Dajcie spokój temu Andrzejowi, rozdrażniony, bo od rana pewnie nie zjadł ani kropelki, jak to budowlaniec XD Myślę, że obok oczyszczalni trzeba tanio sprzedać/oddać ziemię Panu, który plakaty wyborcze dla naszego Brada Pitta Bogdana drukował, to problem zostanie rozwiązany priorytetowo. Ja słyszałam, że Bogdan celowo nie chce tego teraz naprawić, bo oczyszczalnia jest blisko naszej czcigodnej Posłanki, a ta jak na złość tłumi jego wspaniałość na wspólnych zdjęciach jak tylko się pojawi, co ponoć zawsze psuje Bogdanowi resztę dnia.
Odpowiedz
zajec
2020-08-17 14:00:14
2 0
Gdyby Piłsudski przegrał, do dzisiaj byłby jedynym Wodzem Naczelnym, któremu wielu udzielało dobrych rad, on zaś nie słuchał.
A że wygrał, mówią, że wygrał ktoś inny, bo on uciekł do kochanki, bo wszystko stracone . Takie polskie piekiełko od stuleci.
Odpowiedz
scigany01
2020-08-17 16:21:03
0 0
@bigi18, co do uszczypliwego komentarza na temat przewodniczącej z lat szkolnych to łapka w górę przez pomyłkę dana,to co napisałeś jest złe i nie na miejscu.
Odpowiedz
konto usunięte
2020-08-17 17:49:09
1 0
Pomniki zdrajcom buduja inni dunazwiskowi zdrajcy. ot cala prawda o zprzancach.

Powiat limanowski ma SILNA TRADYCJE AGENTURALNA przeiwko Polakom, mowia o tym ludzie z IPNu, pisalo o tym wielu patrioto , w tym pan Pawel Zatrzezynski.

Patriotow to My mamy tutaj dwie kategorie, tj. polkich ora tych banksterskich zwanych chazarami czyli przebierancami udajacymi Zydow.

@rysio68 Tutaj te zaprzance pisz to z co im placi te srodowisko , to istny ciemnogrod.

Tutaj mowia prawziwi , rozsadni, normalni ludzie o tej calej HUCPIE zlodziejskiej , czyli psychopatycznych pseudoelitach i ich pacholkach w krajach narodowych.

Normalni ludzie wiedza o falszywej pandmi, natomiast ci zmanipulowani , zindoktrynowani , a najbardziej te zaprzance zdradzieckie pisza tutaj na okraglo glupoty.
To te zprzance NIGDY NICZEGO nie osiegnely uczciwa praca, tylko zdrada , korupcja i kombinatorstwem.

"STOP PLANDEMII WROCŁAW "
https://www.youtube.com/watch?v=Ru5jbLcr3Po

@fredy39 A KTO bogatemu zabroni?

'-)

Moge pisac na temat wszystkich gmin nie tylko w Polsce, ale i na siecie.

O gminie Jodlownik nie ma co pisac, bo jeszcze wojt zawalu dostanie, a po co?
My mamy nowy dom w nowej gminie.

Odpowiedz
konto usunięte
2020-08-17 18:02:17
1 0
Konkluzja tej całej burzy w szklance wody jest następująca:


Pomniki budują zdrajcom inni dwu- nazwiskowi zdrajcy. ot cala prawda o zaprzancach.

Powiat limanowski ma SILNĄ TRADYCJE AGENTURALNĄ przeciwko Polakom, mówią o tym ludzie z IPNu, pisało o tym wielu patrioto , w tym pan Paweł Zatrzeżynski.

Patriotów to My mamy tutaj dwie kategorie, tj. polskich oraz tych banksterskich zwanych chazarami czyli przebierańcami udającymi Żydów.

@rysio68 Tutaj te zaprzańce piszą to z co im płaci te środowisko , to jest istny ciemnogród.

Tutaj , to jest w linku poniżej, mówią prawdziwi , rozsądni, normalni ludzie o tej całej HUCPIE złodziejskiej , czyli psychopatycznych pseudoelitach i ich pachołkach w krajach narodowych.

Normalni ludzie wiedza o fałszywej pandemii, natomiast ci zmanipulowani , zindoktrynowani , a najbardziej te zaprzańce zdradzieckie piszą tutaj na okrągło głupoty.
To te zaprzańce NIGDY NICZEGO nie osiągnęli uczciwą praca, tylko poprzez zdradę lub , korupcję i kombinatorstwem.

"STOP PLANDEMII WROCŁAW "
https://www.youtube.com/watch?v=Ru5jbLcr3Po

@fredy39 A KTO bogatemu zabroni?

'-)

Mogę pisać na temat wszystkich gmin nie tylko w Polsce, ale i na świecie.

O gminie Jodłownik nie ma co pisać, bo jeszcze wójt zawału dostanie, a po co?
My mamy nowy dom w nowej gminie.

Wy teraz pijcie piwo, które sobie sami naważyliście.

Odpowiedz
straznik5
2020-08-19 16:50:48
0 0
Rysio68 tyle twoich wypowiedzi na temat leczenia covid 19 zastosowaniem witaminy C. Myślałem, że pomożesz światu i wymyślisz lek. Rysio teraz to już nie zdążysz bo Biomed z Lublia rozpoczął produkuje leku z przeciwciał ozdrowieńców zawartych w osoczu krwi. I tak Ryszardzie, pierwsza dawka ma zostać podana pacjentowi nie dalej niż za dziewięć tygodni. Rysio co można opatentować a co nie- reguluje Prawo patentowe, wątpię abyś miał szczegółową wiedzę w temacie. Firmy i korporacje które zgłaszają rozwiązania patentowe wzory użytkowe, korzystają z Kancelarii patentowych i prawników. Samo zgłoszenie obwarowane jest masą różnych wymogów.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Wzajemne zarzuty, personalne uwagi, odbieranie głosu – emocjonująca sesja"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]