11°   dziś 12°   jutro
Sobota, 05 października Igor, Flawia, Placyd, Apolinary, Rajmund, Justyna

Dzięki oszczędnościom na odśnieżaniu gmina wyremontuje drogi

Opublikowano 11.09.2020 05:10:00 pan

W związku z oszczędnościami finansowymi, powstałymi głównie z tytułu zimowego utrzymania dróg, za aprobatą Rady Gminy Limanowa samorząd przeznaczył kwotę 1 mln 500 tys. zł na modernizację dróg na terenie gminy.

Aby jak najefektywniej wykorzystać zgromadzone środki w pierwszej kolejności wytypowaliśmy do modernizacji drogi asfaltowe znajdujące się w najgorszym stanie - pozwoliło to już w tym roku efektywniej rozdysponować masę asfaltową przewidzianą na doraźne naprawy, czyli zaoszczędzić również na kosztach bieżącego utrzymania. 

W wyniku postępowania przetargowego wyłoniono trzy firmy wykonawcze, które wykonają modernizację 9 dróg gminnych, o łącznej długości przekraczającej 5 kilometrów. Koszt powyższej modernizacji wyniesie ok. 950 tys. zł. Modernizacje będą polegały głównie na wykonaniu nowej nawierzchni asfaltowej, udrożnieniu rowów oraz wykonaniu poboczy. Niebawem powyższe odcinki dróg zostaną przekazane wykonawcom robót.

Z uwagi na zakwalifikowanie odcinków drogi „Zakopane” w Starej Wsi i drogi „Morgi” w Siekierczynie, do protokołu szkód powodziowych, drogi te zostały wycofane z przetargu i będą realizowane po otrzymaniu wsparcia środkami rządowymi przewidzianymi na ten cel.

Zobacz również:

Aktualnie z uwagi na korzystne ceny robót, jakie gmina otrzymała w pierwszym przetargu, wytypowano kolejnych 5 dróg do modernizacji. Niebawem zostanie ogłoszony przetarg na te roboty.

- Mamy nadzieję, że podjęte działania w znacznym stopniu przyczynią się do podniesienia komfortu funkcjonowania mieszkańców naszej gminy, szczególnie w miejscach gdzie infrastruktura wymaga natychmiastowych działań – informuje Urząd Gminy Limanowa. 

Komentarze (19)

kris500
2020-09-11 08:56:16
3 5
Zobaczcie mieszkańcy podatnicy miasta Limanowa na działania włodarzy gminy.
Zamiast przeznaczyć środki na pokrycie zwiększonych kosztów edukacji swoich dzieci w miejskich szkołach ponoszonych przez nas z naszych podatkow bo subwencja nie starcza robią sobie drogi.
A my zamiast robić drogi fundujemy im edukację ich dzieci a jest to ich obowiązek i wtoryja im w tym niektorzy radni miasta.
Odpowiedz
Boruta
2020-09-11 09:15:52
4 2
kris500, masz rację niech mieszkańcy miasta Limanowa patrzą na działania włodarzy gminy. Widać tam dbałość o potrzeby mieszkańców i są podejmowane konkretne przemyślane działania. A w Limanowej co? Targowisko Mały rynek, na którym nikt nie chce handlować, dworzec, z którego nikt nie korzysta, park dla psów itd. Wywalone grube miliony, miasto zadłużone po uszy a ty kris500 winisz za to władze gminy!? To m. in twoja wina. Jaki doradca to takie wyniki.
Odpowiedz
kris500
2020-09-11 09:28:55
1 4
Boruta czytaj że zrozumieniem co ja napisałem.
To Pan Burmistrz swoimi działaniami zmierzających by gmina zapłaciła za edukację swoich dzieci bo to ich psi obowiązek dba o nasze podatki w przeciwieństwie do radnych którzy wspierają mieszkańców gminy a nie miasta a przecież to z ich podatków otrzymują diety.

Zobacz ile przybyło majątku miasta a udział własny kosztuje .
I w tym zadłużeniu można by też ująć koszty gminnych dzieci.
Boruta czy mieszkaniec miasta Limanowa winien płacić za edukację dzieci gminnych że swoich podatków.

Tak czy NIE
Odpowiedz
Boruta
2020-09-11 10:08:59
4 2
kris500, W limanowskich szkołach uczy się coś ok. 600 dzieci z gminy Limanowa. Za każdym z tych dzieci idą pieniądze-subwencja oświatowa. Dzięki dzieciom z gminy te szkoły funkcjonują, gdyby ich tam nie było to musielibyście zwalniać nauczycieli i redukować pozostały personel, itd, a nawet zamykać szkołę. To gmina w tym układzie traci, bo pieniądze z subwencji za te 600 dzieci trafiają do miasta a nie do gminy, a gmina i tak musi utrzymać istniejące szkoły i jakoś sobie z tym radzi. A wy w mieście macie raptem 4 szkoły i beczycie z tego powodu. Jeżeli rzeczywiście w mieście koszty oświaty są takie duże to dlaczego nie pozbędziecie się problemu i nie oddacie szkoły w Łososinie na rzecz gminy Limanowa, skoro chcą ją przejąć. Wtedy na oświatę wydawalibyście mniej pieniędzy-mielibyście oszczędności.
Odpowiedz
vvv
2020-09-11 10:30:54
0 3
Masz rację @kris, do dzieci nie dołożą bo nie (wg. nich miasto zarabia na edukacji) do cmentarz też nie, przecież miasto za nich wykonuje to zadanie (rozbudowa cmentarza). Jeszcze mieszkańcy gmniy domagają się miejsca od miasta na działalność gospodarczą, poprzez obywatelska inicjatywę uchwałodawczą, przy wsparciu niektórych radnych miasta.
Odpowiedz
byle_nie
2020-09-11 11:30:45
1 3
@vvv my mieszkancy Limanowej chcemy znać nazwiska tych radnych.
Odpowiedz
kris500
2020-09-11 13:17:44
0 2
Boruta a ty wiesz że gmina dostaje większa subwencje niż miasto ale i tak więcej dopłaca na statystycznego ucznia niż miasto.
Więc policz jaki mają zysk z tych 600 uczniów.
Rozumiał bym twoje myślenie gdyby gmina NIE doplacala do subwencji mimo że ma ja większa niż miasto.
PANIMAJU
Odpowiedz
kris500
2020-09-11 13:39:23
1 3
byle_nie gdy oglądam sesję Rady Miejskiej mogę się mylić ale chyba być chodzi o:
IRENE
JOLE
ADAMA
JANKA
KAROLA.

Mogę się mylić ale takie są moje przypuszczenia .
Odpowiedz
szaradaa
2020-09-11 15:08:33
2 0
Na pewno jestem ostatnią osobą, która chwali urzędników czy tam samorządowców jak kto woli, ale Wójtowi Skrzekutowi nie można zarzucić niegospodarności i szukania oszczędności jeżeli tylko jest taka możliwość i razem z Radą Gminy nie chcą trwonić grosza bez potrzeby.
Jak ktoś mieszka w mieście pod progiem ma ulicę którą mu państwo urządzilo, utrzymuje i odśnieża to nigdy nie zrozumie problemu z jakimi borykają się ludzie jeżdżacy po drogach wiejskich latami za darmo ludzie odrabiają "szarwark' na drodze, żeby móc jakoś dojechać do domu a jeszcze czasem znajdzie się jakiś podlec mający układy, który by po gotową drogę łapę wyciągnął.
A problemu z uczniami na pewno by nie było, gdyby mezalians miasta i gminy nie został rozdzielony około trzydziestu lat temu.
Patrząc na te targi w sprawie dzieci to odnoszę wrażenie,że czasem mniej śmierdzi wiejskie gówno niż miejskie chamowo.
Odpowiedz
kris500
2020-09-11 15:22:31
0 2
Szaradaa chyba nie chcesz przekonac mieszkancow gminy że zapłata przez Wójta na rzecz miasta należności za edukację gminnych dzieci było by trwonieniem gminnych środków publicznych.
A mieszkańcom miasta chyba nie chcesz pokazać Wójta jako szukającego oszczędności ich kosztem bo to za ich podatki uczą sie dzieci z gminy zamiast iść na rozwój miasta.
Albo jest się samorządem albo nie.
Śpiewał Rosiewicz
Coraz więcej przebierańców coraz trudniej o oryginał.
Odpowiedz
kris500
2020-09-11 15:35:37
0 2
Szaradaa zadanie od gminy należnej kwoty za koszty edukacyjne przewyższające subwencje nazywasz CHAMOWO.
Ciekawe gdyby było odwrotnie też byś to samo śpiewał.
Odpowiedz
kris500
2020-09-11 15:55:58
0 2
Wskazałeś @szaradaa nowy sposób na szukanie oszczędności kosztem drugiego samorządu a gdy ten słusznie żąda zwrotu ponoszonych kosztów okreslasz to słowem CHAMOWO.

Odpowiedz
szaradaa
2020-09-11 17:11:40
2 0
@kris500 Według Talmudu 'zły sąsiad widzi twoje dochody nie widzi wydatków' i to działa w dwie strony,ale bylo by miło abyś nie robił się księgowym do pieniędzy Gminy na jaki cel zamierzają je wykorzystać skoro zaoszczędzili, wydaje mi się,że chcą je dobrze zagospodarować.
Nie są to czasy odległe kiedy Wójt Pazdan podczas dyskusji z przedstawicielami Urzędu miasta w sprawie dopłat do uczniów o mało ze skóry nie wyskoczył więc nie jest to temat nowy tylko jest to taki trup w szafie i zawsze trzeba rozmawiać aby jakiś consensus wypracować a nikt nie mówi, że będzie to łatwe.
To że w interesie Wójta jest aby zapłacić jak najmniej a w interesie Burmistrza aby dostać jak najwięcej to takie jest prawo rynku, ale Wójt nie podrzuca miastu żadnego kukułczego jaja.
Odpowiedz
ukulele56
2020-09-11 18:43:45
2 0
kris500 gdybyscie razem z "szefem" byli takimi geniuszami to miasto nie mialoby takiego dlugu, smieci bylyby tansze i nawet ptaki by radosniej cwierkaly.
Szukasz na sile winnych wlasnych nieudolnych zadow. Dzis cala Polska sie smieje ze tylko w Limanowej dzieci dopelniajace klasy sa kosztem :):):):) Dajcie Skrzekutowi wszystkie szkoly miejskie to bedzie budowal 4x tyle drog.
Z takim liczeniem to pogonili z Laskowej, pogonia i z Limanowej.
Odpowiedz
kris500
2020-09-11 19:07:59
0 2
Mnie dziwi po co wójt i włodarze gminy posyłają na naukę swoje dzieci do szkół miejskich a nie edukuja ich w swoich które sa świetne jak twierdzą chcąc przejac szkoły miejskie
Odpowiedz
kris500
2020-09-11 19:11:18
0 2
Skąd by wzięli kasę na dopłatę do subwencji skoro dzisiaj doplacaja więcej niż miasto a otrzymuja wieksza .
Gdyby przejęli szkoly miejskie subwencja była by miejską a więc niższa więc dopłata jeszcze większą.
Odpowiedz
kris500
2020-09-11 19:23:01
0 2
Ciekawe kto ukrywa sie pod nowymi nickami?.
CZY CZASEM BYC MOZE :

IRENA
JOLA
JAN
ADAM
KAROL
Odpowiedz
ciemnylud
2020-09-11 19:35:07
0 2
Zastanawiam się jak się czuje mieszkaniec miasta podatnik gdy dowiaduje się ze gmina ma oszczędności które przeznacza na remonty dróg a on swoje podatki przeznacza min.na dopłatę do edukacji dzieci z gminy a tym samym drog mu nie wyremontuja bo gmina nie chce partycypowac w kosztach edukacji swoich dzieci szkołach miejskich.
A jeszcze jak zrozumie że część radnych zamiast bronić interesów miasta i jego mieszkańców brata się z gminą a przecież diety biorą z ich podatkow.

Już widzę śpiewających uradowanych mieszkańców miasta idących w kierunku Siedziby urzędu gminy by podziękować wójtowi że przejął szkoły miejskie i będzie nadzorował edukacje ich latorosli.
Odpowiedz
Dagi
2020-09-11 19:58:06
0 2
@ukulele A czy gmina limanowa zadłużenia nie ma?, a jakie większe inwestycje gmina prowadzi/ła/?, w większości kanalizacji nie ma, ścieki do fosy, potoków, rzeki, wodociągi też w ograniczeniach, ludzie do własnych studni dowożą wodę beczkowozami, żłobka nie ma , przedszkola też na terenie miasta gmina nie ma, a byłoby to wygodą dla rodziców , którzy pracują w mieście.
A co do rozliczeń do uczni z gminy uczących się w szkołach miejskich, to wójtowi żadna propozycja nie pasuje, a miasto dopłaca i to dwa miliony rocznie, czy Burmistrz ma nadal się na to godzić?, podatnicy miasta też?, a to niby w imię czego?. W szkołach miejskich jest ponad 600 dzieci z terenu gminy, można przyjąć że w każdym roczniku może być 20 dzieci z gminy, to jest jedna klasa dodatkowo, więc ile więcej musi być nauczycieli?, a wynagrodzenia nauczycieli to kto płaci?. I tak właśnie Ci w/w radni sprzedają miasto, to się w głowie nie mieści.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Dzięki oszczędnościom na odśnieżaniu gmina wyremontuje drogi"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]