2°   dziś 1°   jutro
Piątek, 22 listopada Marek, Cecylia, Wszemiła, Stefan, Jonatan

Fala protestów w sprawie otaczarni

Opublikowano 25.02.2013 08:34:40 Zaktualizowano 05.09.2018 10:30:20 top

Limanowa. Łącznie aż kilkanaście protestów wystosowali mieszkańcy do Urzędu Miasta Limanowa w sprawie wydania decyzji przez Urząd Miasta Limanowa dla przedsiębiorstwa, które ma zamiar formalnie rozszerzyć zakres robót o produkcję masy bitumicznej na terenie zakładu przy ul. Fabrycznej.

O sprawie informowaliśmy już kilkakrotnie. W ubiegłym tygodniu do UM mieszkańcy złożyli kilkanaście protestów w tej sprawie.

- Zwracamy się do Burmistrza Miasta Limanowej o wydanie negatywnej decyzji zabraniającej w/w Przedsiębiorstwu produkcję masy bitumicznej - piszą w jednym z nich mieszkańcy okolicznych ulic. - Protestujemy przeciwko takiej działalności. Boimy się chorób i smrodu, które wywołują emisje naftalenu i węglowodorów aromatycznych oraz wszelkiego rodzaju emisja zanieczyszczeń energetycznych powstająca podczas spalania oleju opałowego. Hałasu, powstającego podczas prac maszyn i urządzeń, który jest nieodzowny przy tego typu działalności, a który będzie dla nas mieszkańców niezwykle uciążliwy. Rozjeżdżonych dróg, które są i tak już mocno naruszone, a dodatkowy transport ciężkiego sprzętu oraz samochodów ciężarowych pogorszy jeszcze bardziej ich stan oraz spadku cen nieruchomości znajdujących się wokół w/w przedsiębiorstw, a zwłaszcza naszych działek i domów - napisali mieszkańcy. - Limanowa to miasto turystyczne gdzie ludzie szukają ciszy, którą dają otaczające nas pola i lasy oraz zamieszkująca w nich zwierzyna coraz rzadziej już spotykana, a także znaczna odległość od przelotowych dróg. Chcemy żyć, jak dotychczas, w spokoju i ciszy, jaką zapewnia nam nasza miejscowość. Nie chcemy, aby zostało narażone zdrowie nasze i naszych dzieci przez toksyczne wyziewy, spaliny samochodowe i wycieki trujących substancji do wód gruntowych.


Przeciwni powstaniu otaczarni są także miejscowi radni. - Pamiętam jak w 2009 roku na zebraniu w szkole z mieszkańcami poprzednie władze miasta zapewniały, iż tam nie będzie produkcji masy bitumicznej, tylko suszarnia piasku, a teraz mamy co mamy - mówi Jan Winiewski, obecny wiceprzewodniczący Rady Miasta Limanowa. - Ja jak w 2011 i 2012 roku pracowałem w jednym z pobliskich zakładów na drugą zmianę, to wieczorem trudno było oddychać. Lepsze powietrze było na lakierni niż przed budynkiem, bo tam już była uruchamiana produkcja masy. Okoliczni mieszkańcy wzywali policję, która nie interweniowała w ogóle, albo po 40 minutach stwierdzając, że na teren zakładu nie może wejść. Mieszkańcy posiadają obszerną dokumentację zdjęciową. Jako radni byliśmy i jesteśmy temu przeciwni. Mamy nadzieję, że protesty odniosą skutek.

- Na dzień dzisiejszy mamy opinię limanowskiego sanepidu, która jest pozytywna - mówi Władysław Bieda, burmistrz miasta Limanowa. - Czekamy na opinię Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Wszystkie protesty które spłynęły przesyłamy do RDOŚ, która ma wydać swoją opinię, tak aby instytucja ta miała pełną świadomość jaki stosunek jest lokalnej społeczności do tego typu przedsięwzięcia. Gdy otrzymamy opinię, przed wydaniem decyzji, będziemy mocno analizowali wszystkie dokumenty.

Kiedy to nastąpi? Nie wiadomo.

Zobacz również:

Komentarze (84)

Rita25
2013-02-25 09:28:38
0 0
Tak walczcie dopóki macie szansę!!! Potem nie będzie mocnych jak już ruszy produkcja. Jest już jedna smolarnia ( 3km ) na Przylaskach z której smród rozchodzi się po okolicy. Nie życzę nikomu życia w pobliżu smolarni. Nie odpocznie wieczorem po pracy przed domem, nie otworzy okna bo tylko smród. Ludzie mieszkający w okolicy chorują na raka.Nie trujmy się. Można takie zakłady budować na odludziu a nie zatruwać mieszkańcom życia.
Odpowiedz
znany
2013-02-25 09:38:08
0 0
'...Przeciwni powstaniu otaczarni są także miejscowi radni. - Pamiętam jak w 2009 roku na zebraniu w szkole z mieszkańcami poprzednie władze miasta zapewniały, iż tam nie będzie produkcji masy bitumicznej, tylko suszarnia piasku, a teraz mamy co mamy - mówi Jan Winiewski, obecny wiceprzewodniczący Rady Miasta Limanowa...'

I przecież w tamtej kadencji nie było, prawda!?
Wtedy przedsiębiorca nie występował o takie pozwolenie, więc władze potwierdzały stan faktyczny.
Jeżeli Państwo Radni mieliście informacje, że z czasem o takie pozwolenie wystąpi, to należało złożyć inicjatywę uchwałodawczą o zmianę w Planie Przestrzennego Zagospodarowanie, polegającą na obostrzeniu warunków dot, ochrony środowiska na całym tym terenie, bo to o ile się orientuję jedyny możliwy sposób na zablokowanie tego typu inwestycji.
Czasu było aż nadto. Jeżeli tamte władze Wam się nie podobają, to przecież rządzicie już ponad dwa lata i można było to z powodzeniem przeprowadzić!!!
Same protesty mogą jedynie sprawę wydłużyć, ale nie mogą zablokować, bo nie od protestów uzależnione jest wydanie, lub nie wydanie takiej decyzji.
W obecnej sytuacji władze Miasta powinny bardziej aktywnie włączyć się w sprawę, bo bierne przesyłanie protestów do Krakowa i robienie za skrzynkę pocztową, to trochę, jak na takie buńczucznie rozgłaszane na lewo i prawo, przez wazelinę możliwości, to o wiele za mało.
Odpowiedz
antoni
2013-02-25 09:57:49
0 0
Po słowach burmistrza to ja widzę że temat jest już na przegranej pozycji bo już jest czekanie na opinie tych i tamtych, swojego zdania nie ma. Każdy z nas wie jak to jest masz dziś pieniądze to załatwisz wszystko....

a ja jednak pozostał bym przy organizacji protestu, przykład prosty 'ekrany' , mieszkańcy jak wyszli zainteresowali się tym wszyscy i dało się kompromis zbudować ?
Odpowiedz
mon
2013-02-25 10:11:06
0 0
...normą w naszym kochanym kraju jest to, że władza kłamie, żeby siedzieć na swoich wygodnych stołkach. Obiecują ludziom złote góry, składają deklaracje, zapewniają itd. Jak można działać tak nie profesjonalnie i zapewniając mieszkańców nie sporządzić żadnego dokumentu jako gwarantu, że takowa otaczarnia nie powstanie w tym właśnie miejscu. Dzisiaj nie byłoby tego problemu. Nasuwa się pytanie, czy aby ktoś nie zadbał tylko o swoje interesy, oczywiście za odpowiednią dole? ...Kiedy w końcu zacznie się wyciągać prawne konsekwencje za tak złe postepowanie urzędników?
Odpowiedz
videvinci
2013-02-25 10:13:29
0 0
'Gdy otrzymamy opinię, przed wydaniem decyzji, będziemy mocno analizowali wszystkie dokumenty.'

tak mówi Pan Burmistrz Bieda.

Należy pamiętać, że mieszkańcy Sowlin udowadniali już, że umieją walczyć o swoje. To podobno w Sowlinach kilka miesięcy temu zrodził się pomysł referendum w sprawie odwołania Burmistrza Miasta.
Dlatego uważam, że ze zdaniem mieszkańców należy się liczyć bardzo poważnie, bo przecież pomysł może odżyć.
Odpowiedz
malpigaj
2013-02-25 10:25:13
0 0
Ztymi referendami w Polsce to nie tak prosto jest. Tak że spokojnie.
Odpowiedz
konto usunięte
2013-02-25 10:34:31
0 0
Wybory juz za rok... Z nas mieszkańcow Sowlin od dawna się robi kpiny...
Dobrze - zapamiętamy to przy urnach... jak nas będą truć już w przyszłym roku ze smolarni.
Plan MPZP mozna jeszcze zmienic i zablokowac ta inwestycję. Trzeba działać, a nie 'analizować dokumenty'. Czy aby napewno wszystkim zależy zeby tą inwestycję zablokować...
Odpowiedz
mon
2013-02-25 10:36:12
0 0
Szkoda, że buzodrom został już zaadaptowany na centrum informacji turystycznej. Ja osobiście właśnie w tym miejscu widzę lokalizację tej otaczarni, fajnie komponowałaby się z kominami spółdzielni rejonowej, a i z dojazdem do niej nie byłoby żadnego problemu. Wtedy te trzy kominy tworzyłyby niejako obraz takiego naszego limanowskiego WTC. A czy to jest ścisłe centrum czy też teren odległy od niego o jakieś 2500m w lini prostej, to chyba nie powinno mieć już znaczenia.
Odpowiedz
konto usunięte
2013-02-25 10:37:25
0 0
papier wszystko przyjmie, a opinie wydane przez poszczegolne instytucje nie posłużą jako lekarstwo w przypadku gdy mieszkańcy zacznął chorować
Odpowiedz
videvinci
2013-02-25 10:48:22
0 0
@malpigaj,
znalazłem krótki opis zainicjowania takiego referendum, np. w sprawie odwołania Burmistrza ze stanowiska:

'Referendum przeprowadzane z inicjatywy mieszkańców[edytuj]
Z inicjatywą przeprowadzenia referendum na wniosek mieszkańców jednostki samorządu terytorialnego wystąpić może:
grupa co najmniej 15 obywateli, którym przysługuje prawo wybierania do organu stanowiącego danej jednostki samorządu terytorialnego, a w odniesieniu do referendum gminnego - także 5 obywateli, którym przysługuje prawo wybierania do rady gminy,
statutowa struktura terenowa partii politycznej działająca w danej jednostce samorządu terytorialnego,
organizacja społeczna posiadająca osobowość prawną, której statutowym terenem działania jest co najmniej obszar danej jednostki samorządu terytorialnego.
Inicjator referendum powiadamia na piśmie przewodniczącego zarządu danej jednostki samorządu terytorialnego o zamiarze wystąpienia z inicjatywą przeprowadzenia referendum. Przewodniczący zarządu jednostki samorządu terytorialnego niezwłocznie potwierdza na piśmie otrzymanie powiadomienia. Na pisemny wniosek inicjatora referendum przewodniczący zarządu jednostki samorządu terytorialnego, w ciągu 14 dni od otrzymania wniosku, powiadamia w formie pisemnej inicjatora referendum lub jego pełnomocnika o liczbie mieszkańców jednostki samorządu terytorialnego uprawnionych do głosowania, objętych stałym rejestrem wyborców w gminie na koniec kwartału poprzedzającego złożenie wniosku. Liczbę tę dla powiatów i województw ustalają i niezwłocznie przekazują właściwym starostom i marszałkom województw komisarze wyborczy na podstawie kwartalnych meldunków o stanie rejestrów wyborców składanych przez wójtów (burmistrzów, prezydentów miast) do 10 dnia miesiąca następującego po zakończeniu kwartału. Inicjator referendum w sprawie odwołania organu stanowiącego jednostki samorządu terytorialnego przed upływem kadencji powiadamia o zamiarze wystąpienia z taką inicjatywą również komisarza wyborczego. Inicjator referendum, na swój koszt, podaje do wiadomości mieszkańców danej jednostki samorządu terytorialnego przedmiot zamierzonego referendum, przy czym podanie do wiadomości w gminie następuje w sposób zwyczajowo przyjęty w danej gminie, a w powiecie i w województwie - poprzez ogłoszenie w prasie codziennej ogólnodostępnej w danej jednostce samorządu terytorialnego.
W terminie 60 dni od dnia powiadomienia przewodniczącego zarządu jednostki samorządu terytorialnego o zamiarze wystąpienia z inicjatywą przeprowadzenia referendum, jego inicjator zbiera podpisy mieszkańców uprawnionych do wybierania organu stanowiącego danej jednostki samorządu terytorialnego, którzy chcą poprzeć inicjatywę w tej sprawie. Mieszkaniec jednostki samorządu terytorialnego popierający wniosek o przeprowadzenie referendum podaje na karcie nazwisko, imię, adres zamieszkania i numer ewidencyjny PESEL. Dane te potwierdza własnoręcznym podpisem. Wycofanie udzielonego poparcia jest bezskuteczne.'

Wydaje się to proces dość przejrzysty i jasny.

Zresztą, autorzy pomysłu w Sowlinach chyba znają te procedury prawne.
Odpowiedz
znany
2013-02-25 11:17:38
0 0
A swoją drogą ciekawe dlaczego w poprzedniej kadencji Przedsiębiorca nie złożył takiego wniosku, a dopiero teraz?
Czyżby wtedy wiedział, że nie ma szans, a dopiero teraz szansę taką widzi?
Warto by się coś na ten temat dowiedzieć.
Pan Redaktor z takim doświadczeniem śledczym, to zapewne w następnym artykule nam tą osobliwość wyjaśni:)
Odpowiedz
staruch
2013-02-25 11:20:19
0 0
Dobre są też oplaty za smieci, dla wiekszej rodzinki niezla suma rocznie wychodzi
Odpowiedz
P36
2013-02-25 11:26:58
0 0
PRODUKCJA ASFALTU NA FABRYCZNEJ (OTACZARNIA) = JAWNE KPINY Z MIESZKAŃCÓW

winny jest właściciel i władze miasta, tej i poprzedniej kadencji, i nie ma co się tłumaczyć, jest syf i ktoś to musi posprzątać - jak z ekranami przy piłsudskiego - będą protesty, będzie telewizja, będzie wstyd i kolosalna antyreklana i antypromocja :) i bardzo dobrze :)
Odpowiedz
videvinci
2013-02-25 11:30:24
0 0
PS36, jak mówiłem, mieszkańcy Sowlin już udowodnili, że walczyć o swoje potrafią wspólnie. Myślę, że limanowa.in pomoże.

Patriotyzm lokalny Topa zapewne będzie Was wspierał.

Jeśli mieszkańcy Sowlin myśleli już o referendum odwoławczym dla Burmistrza, to emocje muszą sięgać zenitu.
Odpowiedz
ebi
2013-02-25 12:40:54
0 0
@vide - rozumiem, ze takie same procedury dotyczą referendum w sprawie odwołania Rady Powiatu i Zarządu?
pewnie tego nie wiesz - bo nie pracowałeś jeszcze wtedy w Starostwie - że w 2009 roku ówczesny Starosta i ówczesny Burmistrz tłumaczyli mieszkańcom Sowlin, że na tym terenie nie MA MOŻLIWOŚCI BUDOWY OTACZARNI.
I jeszcze do znanego - taaak mądralo czemu na to nie wpadłeś przed sprzedażą nieruchomości przez Powiat?
Odpowiedz
videvinci
2013-02-25 12:45:30
0 0
za czasów poprzedniego Burmistrza nikt nawet nie wpadł na pomysł zwracania się do Urzędu Miasta o zgodę na taką działalność.

Dziwnym trafem, teraz taka procedura się rozpoczęła a obecne władze Miasta biorą pod uwagę udzielenie takiej zgody.

W związku z powyższymi faktami to obecne władze Miasta biorą pod uwagę wydanie takiej zgody.

Dość nieudolne jest mieszanie poprzednich władz miasta z obecnymi decyzjami.
To są decyzje jakie podejmuje obecny Burmistrz i to Jego decyzja.

Co do referendum, pomysł powstał wśród mieszkańców Sowlin.

Napisałem o tym fakcie w kontekście opisywanego protestu.

Ile jeszcze czasu @Ebi wszystko co się dzieje złego w Limanowej będziecie starać się tłumaczyć winą poprzedniej władzy?

Dwa lata minęły i czas rozliczać i oceniać Twoje i Kolegi osiągnięcia:)
Odpowiedz
terorist
2013-02-25 13:18:26
0 0
A gdzie można złożyć protest aby mieszkańcy Limanowej przestali palić byle czym w piecach co pewno powoduje jeszcze więcej chorób niż otaczarnia? Oby wasze protesty nie przyniosły zakładanego skutku limanowscy hipokryci zatruwający wszystkich dookoła.
Odpowiedz
berik23
2013-02-25 13:44:01
0 0
Niech sie tylko przewożnicy dowiedzą o referendum zaraz dołączą.
Odpowiedz
zuzu
2013-02-25 13:50:02
0 0
do terorist. Ciekawe czym Ty palisz ze tak ludzi od hipokrytów wyzywasz?? Zastanów się troszkę co piszesz bo nie każdy jest taki sam(pewnie nawet nie mieszkasz w Limanowej tylko sporadycznie tutaj wpadasz). Odrazu odpowiem ci na pytanie ze ja mam piec gazowy i staram się dbać o środowisko,dzieci tez tego uczę. Uważam ze jesteś CH....(albo idiota co wpada do limanowej w odwiedziny)za to co napisałeś 'Oby wasze protesty nie przyniosły zakładanego skutku limanowscy hipokryci '. Mieszkam daleko od Sowlin a mimo to wciąż w Limanowej i chętnie przyłącze się do protestu bo ten smród ze smolarni zatruje cala okolice i czym wtedy będą oddychać nasze dzieci???? i w nosie mam wszystkie twoje odpowiedzi na mój komentarz wiec nawet się nie wysilaj,
a może jesteś spokrewniony z właścicielem przyszłej smolarni? hmm
Odpowiedz
LimE
2013-02-25 13:53:18
0 0
Pretensje można mieć tylko do poprzednich władz , że teren ma takie a nie inne przeznaczenie w planie zagospodarowania !! Trudno się dziwić przedsiębiorcy , że zainwestował w teren a teraz chce z niego korzystać zgodnie z prawem. To tak jak by ktoś kupił działkę budowlaną i mu Burmistrz domu nie pozwolił wybudować. Na szczęście Burmistrz nie ma takiego prawa !! Teraz wyjściem z sytuacji jest albo zgoda , albo wypłata odszkodowania . Machanie szabelką mam nadzieję nic nie da bo jak do tej wiochy ściągnąć jakiegokolwiek inwestora ?? Ludziom nic nie pasuje , co wyprawiali i mówili jak się Emiter budował ?? I gdzie są dzisiaj ci krzykacze ?? Na szczęście jest prawo i instytucje których opinie są brane pod uwagę a nie słucha się ginekologów i innych przekup :)!!
Odpowiedz
MAJA12
2013-02-25 13:58:32
0 0
@znany do komentarza 2 – cyt. Jeżeli Państwo Radni mieliście informacje, że z czasem o takie pozwolenie wystąpi, to należało złożyć inicjatywę uchwałodawczą o zmianę w Planie Przestrzennego Zagospodarowanie, polegającą na obostrzeniu warunków dot, ochrony środowiska na całym tym terenie, bo to o ile się orientuję jedyny możliwy sposób na zablokowanie tego typu inwestycji.
Kiedy przedsiębiorca nabył tą działkę to pan był radnym i to za pana kadencji przed sprzedażą działki chyba przez powiat należało zmienić plan zagospodarowania przestrzennego , a nie teraz. Ciekawi mnie czy słyszał pan o RENCIE URBANISTYCZNEJ . Życzę powodzenia otaczarnia powstanie na 100% restę pozostawiam opinii publicznej.
Odpowiedz
CUDNA
2013-02-25 14:06:07
0 0
@LimE - Masz rację.
Niemniej jednak co tu ma do gadania ginekolog?

'Na szczęście jest prawo i instytucje których opinie są brane pod uwagę a nie słucha się ginekologów i innych przekup :)!!'
Odpowiedz
videvinci
2013-02-25 14:12:15
0 0
@lime i @cudna
ale przecież obecna władza miasta jest już obecna na świeczniku od dwóch lat,

dlaczego w ciągu dwóch lat nie poczyniono starań o zmiany jakie wymieniacie?

czy ktoś odebrał Burmistrzowi przywilej wnoszenia inicjatyw uchwał?

przecież w ciągu ostatnich dwóch lat o tym problemie zrobiło się już kilka razy głośno, dlaczego teraz obecna władza zwala winę na poprzedników?

przecież to obecna władza podejmuje decyzję, to obecny Burmistrz Miasta sprawuje urząd od dwóch lat...

nie zmieniajmy tematu tej owocnej dyskusji.
Odpowiedz
LimE
2013-02-25 14:17:59
0 0
Ginekolog podczas protestów w sprawie budowy Emitera występował jako ekspert :) Oczywiście , że Burmistrz może przekształcić teren na inny , ale wiąże się to z wypłatą odszkodowania !!
Odpowiedz
videvinci
2013-02-25 14:21:02
0 0
@berik23
'Niech sie tylko przewożnicy dowiedzą o referendum zaraz dołączą.'

Nie wiem kto do referendum chce się przyłączyć, ja słyszałem tylko o takiej inicjatywie w Sowlinach.

Natomiast mieszkańcy pewnie wiedzą tam więcej.
Może coś napiszą.
Odpowiedz
terorist
2013-02-25 14:37:29
0 0
Widzisz Zuzu w Limanowej nie bywam okazjonalnie lecz mieszkam, a skoro mieszkam to widzę i czuje czym duża część mieszkańców Limanowej zwykła palić w piecach. Cieszę się, że ty gazem palisz tylko problem jest w tym, że nie wszyscy tak robią. A co do samej otaczarni. Wy już czujecie ten smród i widzicie szkody dla środowiska tak samo jak w przypadku krematorium. Jeszcze nic nie ma ale trzeba oprotestować żeby przypadkiem ktoś nie zarobił i biznes mu nie wypalił. Z takim podejściem to niedługo w Limanowej będzie 50% bezrobocie. Pewno jakby inwestor jakiś chciał gumki w Limanowej produkować to ludzie by protestowali, że jak w takim świętym mieście można antykoncepcję produkować. Szkoda słów na wasze zaściankowe podejście.
Odpowiedz
P36
2013-02-25 14:55:54
0 0
terorist - przestań już... pogrążasz się... żal komentować...

LimE - ty też... powąchaj emitera i powąchaj otaczarnię np. na przylaskach - i nie pierdziel o bezrobociu bo lepiej nie mieć TAKIEJ roboty niż na raka zdychać w TAKIEJ robocie

mieszkam daleko od przyszłej otaczarni ale wiem czym to pachnie... jestem z sąsiadami tego 'zakładu' mającego przynieść miastu prosperity... :)
Odpowiedz
mbanonim
2013-02-25 15:06:08
0 0
Mogli sie mieszkancy zastanawiac jak wycinali drzewa na osiedlu zeby sobie sznurki na pranie zamontowac.To byl jedyny zielony akcent miedzy blokami,ktory chronil nasze pluca. Mamy jeszcze kawalek parku ,ale pytanie jak dlugo.Bo moze naszej zarzadzajacej przyjdzie do glowy parking tam zrobic.A tak na marginesie jaka jest roznica miedzy otaczarnia a smolarnia ?Jedno i drugie jest szkodliwe.
Odpowiedz
LimE
2013-02-25 15:10:55
0 0
Tak teraz Emiter jest ok:) !!! Trzeba było nie siać kłamliwej propagandy jak go budowali to teraz by może ktoś ich poparł a nie traktował jak oszołomów:) !! Sami są sobie winni .
Odpowiedz
zuzu
2013-02-25 15:18:06
0 0
do terorist.wiesz nie jestem przeciwko powstaniu krematorium i innych nowości - a wręcz przeciwnie,ale otaczania to już zupełnie coś innego i po części się z Tobą zgadzam ze w limanowej ciężko coś stworzyć co ludzie by nie potępiali bo zawsze się znajdzie jakieś ale,z tym ze taka smolarnie robi się całkiem na uboczu miasta a nie prawie w centrum-bo ok 2km od rynku.Tym razem chodzi o zdrowie i przyszłość dzieci które tutaj dorastają nie mówiąc o nas którzy będziemy to wdychać tak długo aż padniemy. A turyści?? nikt mi nie napisze ze smród z otaczani będzie atrakcyjny dla turystów. wystarczy ze basen w parku zakopali i już było mniej koloni,wiec po co jeszcze dolewać oliwy do ognia??
Odpowiedz
znany
2013-02-25 15:55:38
0 0
'Grzech pierworodny' jaki popełniono, to brak planu zagospodarowania tego terenu, który powinien być zlecony do opracowania, natychmiast po przejęciu przez byłego starostę Pana Biedę Władysława.
Wiadomo było, że jest to teren głęboko skażony i może tam być zlokalizowana wyłącznie strefa przemysłowa, ze wszystkimi tego konsekwencjami, ale również zastrzeżeniami.
Wiadomo było, że teren ten będzie sprzedawany w formie pojedynczych działek i należało wytyczyć ogólnodostępne drogi z wjazdem również od strony ul. Witosa.
Gdyby wtedy tego nie zaniedbano, to dzisiaj pewnie tych oprotestowywanych problemów, by nie było.
Natomiast sytuacja prawna w poprzedniej kadencji, jak i przez te dwa lata jest identyczna, to znaczy do czasu wystąpienia tego Przedsiębiorcy z nowym wnioskiem.
Natomiast bardzo zastanawiające jest to, że taki wniosek wpłynął dopiero teraz, bo przecież w tamtej kadencji otrzymał On pozwolenie, wyłącznie na suszarnię piasku, a to zupełnie inna sytuacja.
Odpowiedz
Dagi
2013-02-25 16:17:24
0 0
znany- Pan Bieda jak był Starostą zabiegał o przejęcie tych terenów i zadziałał skutecznie, a po nim to już chyba trzecia kadencja starostowania więc dlaczego poprzedni Starostowie nie występowali o jakiekolwiek zmiany,nie przygotowali planu zagospodarowania?. W poprzedniej kadencji utworzono tam strefę ekonomiczną, trzeba było przynajmniej wtedy o tym pomyśleć, a ponadto przypomnij sobie 'znany', że już wtedy mieszkańcy Sowlin zgłaszali poprzez radnych na sesjach, że tam działa smolarnia. Obłuda i zakłamanie, aż kipi z ciebie.
Odpowiedz
konto usunięte
2013-02-25 16:18:26
0 0
panie znany, a czemu Pan wtedy wraz z poprzednimi władzami Miasta nie wprowadził zmian w planie zagospodarowania przestrzennego miasta, tak aby nie można było zlokalizować tego typu zakładu blisko centrum miasta? Pan Czeczótka był Burmistrzem przez 8 lat i co zrobił w tek kwestii?Już Pan nie pamięta o tym, jakie są problemy ze sprzedaną działką przy basenie?Miało być lodowisko, a co jest?Gdzie Pan wtedy był? Referendum w sprawie odwolania to powinno być zorganizowane, ale co najmniej dwa lata temu.
Odpowiedz
konto usunięte
2013-02-25 16:28:08
0 0
A poza tym, jak Starostwo sprzedawało działkę Panu Tomaszkowi to już wtedy wiadomo było jaką działalność gospodarczą prowadzi - zajmował się produkcja materiałów do budowy dróg, a nie np.hodowlą pieczarek.
Odpowiedz
bearchen
2013-02-25 16:35:50
0 0
Jak Burmistrz Miasta moze dopuscic do tego, aby powstala smolarnia w takim miejscu?
Trzymam kciuki za mieszkancow Sowlin.
Odpowiedz
znany
2013-02-25 16:39:18
0 0
Plan zagospodarowania terenu powinien być zlecony natychmiast po przejęciu terenu, bo jeżeli ma być opracowany dobrze, to powinien być, przed zatwierdzeniem i przyjęciem skonsultowany ze specjalistami z różnych dziedzin i być może wtedy powinien zostać opracowany PPZ tego terenu. Następnie powinni się tam pojawić geodeci, a dopiero potem można było rozpocząć proces przetargowy na sprzedaż.
Jak widać z tego jest to proces długotrwały i dlatego NATYCHMIAST!!!
Przecież napisałem, że w poprzedniej kadencji wydano pozwolenie wyłącznie na suszenie piasku!
No to tylko notoryczny matoł może cokolwiek zwalać na poprzedników.
Otaczarnia to problem tej kadencji, a dlaczego, to proszę pytać w Magistracie, a nie mnie:)
Ja przecież wielokrotnie pisałem, że bycie burmistrzem, to o wiele trudniej niż by się mogło wydawać.
Nie wystarczy mieć o sobie wysokie mniemanie, ale trzeba umieć rozwiązywać te najtrudniejsze problemy.
Odpowiedz
Dagi
2013-02-25 16:50:42
0 0
I to NATYCHMIAST nie nastąpiło przez tyle kolejnych lat , kolejnych kadencji, tylko notoryczny matoł może cokolwiek zwalać na poprzedników /na obecnego Burmistrza, gdy był ponad 10 lat temu Starostą/.
Odpowiedz
vvv
2013-02-25 16:56:15
0 0
@znany w tym temacie to powinienieś zamilknąc i w ogóle się nie odzywać, bo tylko jak to pisałeś 'notoryczny matoł' może udawć głupa, że nic wiedział o zamiarach kupującego i łatwowiernie zawierzył przedsiębiorcy że będzie tylko suszył piasek ;)
Odpowiedz
MAJA12
2013-02-25 17:00:56
0 0
@znany plan zagospodarowania był uchwalony uchawlą Rady Miasta Limanowa nr.XXXIII/199/2004 z dnia 10 grudnia 2004 roku,a wczesniej obowiązywał MPO. Działki są na terenie miasta Limanowa i to miasto sporządzało plan to Radni Miasta siedzieli na stołkach i co zrobili nic.Powiat mógł jedynie wnioskować o zmiane planu . Od 2004 można było dokonać punktową zmiane planu w porozumieniu z powiatem jeżeli Pan był radnym to pan zawalił całą sprawe.
Odpowiedz
videvinci
2013-02-25 17:07:56
0 0
Rozbudza moją radość fakt, że gdy tylko zaczyna się dotykanie tematu pana Burmistrza lub kogoś z kręgu KOLESIÓW, to pojawia się morze ników jednego autora które jak lwy bronią Burmistrza i mocodawców.

Rozumiem, klient płaci to klient wymaga ;)

Wasze wybiegi, zwalanie winy na poprzedników, inne urzędy nie zmienia faktów:

1.Burmistrzem Miasta Limanowa od dwóch lat jest Pan Bieda a zastepcą Pan Zoń - i to decyzja tych Panów pozwoli/lub nie/ istnieć otarczarni/smolarni

2. Problem był już sygnalizowany w czasie obecnej kadencji Pana Biedy i jakoś nikt się nim nie zajmował
3. To obecny Burmistrz Miasta Limanowa wyda lub nie decyzję pozwalającą na funkcjonowanie zakladu
4. To nie poprzednia Władza ale obecna rozważa wydanie takiej decyzji i wzbogacenie tym samym składu chemicznego powietrza w Limanowej
5. To nie za poprzedniej kadencji ale obecnej Inwestor zwrócił się z wnioskiem - więc to obecna Władza a nie poprzednia może i musi na wniosek odpowiedzieć
6. To obecna Władza przejmuje określony porządek prawny i przez okres dwóch lat(minęło) nic w tym temacie nie robi - przynajmniej niemedialnie
7. To obecna Władza - nie poprzednia - w oczach mieszkańców Sowlin jest odpowiedzialna za obecny stan rzeczy, dlatego głosy o referendum w sprawie odwołania obecnego Burmistrza.

Tak to generalnie na ten moment wygląda.
I chyba żadne propagandowe nicki przywołane na życzenie klienta/mocodawcy tego stanu rzeczy nie zmienią.

Ewentualne protesty mieszkańców też będą skierowane nie przeciwko poprzedniej władzy, jak to chcecie kreować, lecz przeciwko ewentualnym decyzjom obecnej Władzy Miasta która takie decyzja/na tak/ rozważa.

No bo to nie poprzednia Władza może takie decyzje podejmować lecz tylko obecna.

Więc po co takie 'kombinacje norweskie' i szukanie innych odpowiedzialnych za decyzje które ma podejmować obecna władza miasta.
Panowie, nadszedł czas aby za decyzje odpowiadać a potem brać je na klatę.
To już za daleko żeby zwalać winę na poprzedników lub inne instytucje.

Wasze decyzje to WASZA odpowiedzialność przed społeczeństwem. I żaden 'adwokat diabła' WAM nie pomoże ;)
Odpowiedz
ebi
2013-02-25 17:13:55
0 0
vivaldi - masz rację! obecna władza ponosi odpowiedzialność za swoje decyzje!
w związku z tym mam małe pytanko - czy powiat jest stroną postępowania i czy wniósł zastrzeżenia do postępowania w sprawie wydania decyzji środowiskowej? - spytaj Pana Starostę i daj znać jak to jest.
Odpowiedz
Doradca
2013-02-25 17:19:09
0 0
@ videvinci:

1.Pozyskiwanie i zarządzanie informacją o zewnętrznych źródłach finansowania dla przedsięwzięć i projektów,
2.Opracowywanie analiz uzasadniających możliwości formalne, techniczne i ekonomiczne realizacji projektów,
3.Koordynowanie działań służących pozyskiwaniu funduszy zewnętrznych w ramach współpracy z Zespołami Projektowymi powoływanymi doraźnie na potrzeby określonych projektów,
4.Przygotowywanie projektów zarządzeń stanowiących podstawę do działania dla poszczególnych Zespołów Projektowych,
5.Przygotowywanie wniosków aplikujących o środki pozabudżetowe,
6.Koordynowanie działań związanych z przygotowywaniem i realizacją projektów,
7.Monitorowanie, raportowanie i rozliczanie zadań realizowanych ze środków pozabudżetowych,
8.Współpraca z Wydziałem Rozwoju i Gospodarowania Nieruchomościami przy realizacji i monitorowaniu projektów inwestycyjnych prowadzonych przez Wydział,
9.Pozyskiwanie partnerów zewnętrznych do realizacji projektów, a także koordynacja współpracy z tego rodzaju partnerami,
10.Prowadzenie działań promocyjnych związanych z realizowanymi projektami,
11. Monitorowanie zmian w prawie wspólnotowym i jego wpływu na prawo lokalne, a także bieżąca analiza i monitoring aktualnych wersji najważniejszych dokumentów programowych.

Hm,hm,hm :)
Odpowiedz
videvinci
2013-02-25 17:23:26
0 0
Ebi, znajdź kontakt na stronie starostwa i udaj się pod wskazany tam adres, nie jestem biurem informacji publicznej, agencją lub innym tworem aby na Twoje wpisy biegać i kogoś o coś pytać,

mam takie samo prawo uzyskania informacji jak TY

przestańcie być śmieszni i żenujący zarazem.
nie umiecie wziąć na siebie żadnej mało popularnej decyzji?

rozumiem, że za ceny wody w limanowej jest winny Pan Koral,
rozumiem, że ceny śmieci to według Was wina 'nowej'(od lipca 2012) obowiązującej ustawy,

ja wiem, że tylko liczy się propaganda sukcesu!

ale tym razem sooooryyyyy PANOWIE!

To są Wasze decyzje i rozliczajcie się z nich przed społeczeństwem jak prawdziwi faceci a nie szukajcie winy w innych( w tym poprzednikach).

EBI więc DO ROBOTY i tyle w temacie :)

TO JEST DECYZJA PANA BURMISTRZA BIEDY i Jego EKIPY.
NIKOGO INNEGO.

Może drukowanymi dotrze to świadomości ;)
Odpowiedz
videvinci
2013-02-25 17:24:41
0 0
...i teraz Panowie, żadna próba zamazania tematu już Wam nie pomoże ;)...
Odpowiedz
konto usunięte
2013-02-25 17:25:14
0 0
Doradco, Videvinci akurat wtedy jak to pisał był w pokoju promocji :)
Odpowiedz
videvinci
2013-02-25 17:38:13
0 0
Ciekawe, czy Pan Redaktor zrobi research tematu jaki dzisiaj przewija się w komentarzach, a dotyczy wiadomości z Sowlin, że powstał tam pomysł referendum w sprawie odwołania Burmistrza.

Ale się musicie dzisiaj naprodukować tych komentarzy jakie mają zakryć prawdziwych odpowiedzialnych za podejmowanie decyzji w sprawie otaczarni :)

Zaczyna to przypominać Mistrzostwa Świata w zamazywaniu tematu i problemu.
Wręcz specjalizację na jakiejś uczelni powinniście otworzyć: zamazywanie tematu i zwalanie odpowiedzialności na innych ;) Taką nazwę proponuję:)

Cóż - już wiemy kto się pod decyzjami podpisze i kto je podejmuje - Pan Burmistrz Miasta Limanowa.

Ciekawe ile czasu/zgodnie z obowiązującym prawem/ ma Pan Bieda na podejmowanie takiej decyzji?
Odpowiedz
Dagi
2013-02-25 17:39:24
0 0
Jeżeli wszelkie wymagane urzędowe opinie będą pozytywne, to Burmistrz decyzję musi wydać pozytywną, władza nie może działać według swojego kaprysu, tylko zgodnie z prawem.
Odpowiedz
videvinci
2013-02-25 17:42:20
0 0
@Dagi, a co zrobicie z tym tłumem który w ramach protestu pojawić się może pod Urzędem Miasta, który ewentualnie wpadnie na pomysł zablokowania ulicy? Warto pomyśleć o takich społecznych skutkach decyzji.
Odpowiedz
Doradca
2013-02-25 17:44:13
0 0
@ videvinci mieści się to w zakresie promocji, kultury,turystyki czy współpracy międzynarodowej ? :)
Odpowiedz
Dagi
2013-02-25 18:05:44
0 0
Wydanie decyzji zgodnie z prawem nie jest uzależnione od protestów. I mieszkańcy mają świadomość, że można było dużo wcześniej temu zapobiec, by otaczarnia tam nie powstała, ale jeszcze próbują się przed tym bronić.
Odpowiedz
videvinci
2013-02-25 18:07:11
0 0
@Doradca, pudło, widzę, że wraca w Tobie stary nawyk robienia zamieszania i fermentu :)

Oj, byłeś w tym dobry :)

Wracając do tematu głównego.
Mam dwa pytania, ile czasu ma Pan Burmistrz na podjęcie decyzji?
I dlaczego jest napisane, że nie wiadomo kiedy ona zapadnie, przecież każda procedura ma swój czas i termin w urzędzie.

Mam tez pytanie, czy zostanie zgłębiony temat tej plotki, jaka niesie wieść,że ktoś ma pomysł na referendum w sprawie odwołania pana Burmistrza Biedy w Limanowej w kontekście tych decyzji?

Ostatnie pytanie, czy portal limanowa.in i Pan Top włączą się w pomoc mieszkańcom podczas organizacji ewentualnych protestów?
Czy mieszkańcy mogą na Pana Topa liczyć? Podobnie jak mogli liczyć na zaangażowanie portalu podczas walki z ekranami wzdłuż ulicy Piłsudskiego?

Będę wdzięczny za Wasze opinie, to dość ciekawy aspekt tej sprawy.
Odpowiedz
konto usunięte
2013-02-25 18:24:40
0 0
Może jeszcze da się rade zmienić MPZP przed wydaniem decyzji i pozwoleniam na budowę... Przy dobrej woli urzędu powinno to się dac załatwić szybko. Inny możliwy sposób na zablokowanie tej inwestycji to brak zgody na rozbudowę zakładu z powodu braku odpowiedniej infrastruktury... dojazd, kanalizacja... itp.
Odpowiedz
namoR
2013-02-25 19:04:59
0 0
Panie i Panowie!
Zagladnalem na portal po krotkiej przerwie aby przeczytac 'niusy' i co widze...to samo, czyli wielka upartosc w pokazywaniu kto ma racje z Szanownych Komentatorow, brak zgody, przerzucanie sie tym i owym, wracanie do przeszlosci, szukanie winnych, oskarzanie itd., a w rzeczywistosci, nic to nie daje i do niczego dobrego to nie prowadzi...
Ja jestem ciekawy czy doczekam sie kiedys takiej chwili gdzie nie bedzie 'wielonikowcow' i gdzie wszyscy sie zgodza sie chociaz pod jedna publikacja...

Eeeehhhh nie mam do Was sil, bawcie sie dalej, to nie dla mnie... na razie :))

PS. A wracajac jeszcze do tematu, moje zdanie jest takie: Urzad Miasta i Powiatu powinni zorganizowac wspolne i publiczne spotkanie razem z mieszkancami, sasiadami, inwestorem, wszystkimi radnymi itd. Tak to przynajmniej u nas dziala. Zanim cokolwiek ktos zaplanuje czy wybuduje np. smolarnie, piekarnie, spalarnie, lodziarnie, cieplarnie czy smazalnie itd , rozsylane sa listy do okolicznych mieszkancow w dosyc duzym promilu informujace o tym spotkaniu w sprawie wydania pozwolenia na cokolwiek. Kazdy lacznie z investorem moze wyrazic swoje zdanie, zgode lub nie, kazdy moze wypowiedziec sie na ten temat i przedstawic swoj glos na tym spotkaniu. Mozna rowniez zobaczyc wszystkie plany, co gdzie jak i kiedy itd. Wszyscy Ci ktorzy ktorzy wydaja pozwolenie czy decyzje lub zezwolenie na jakakolwiek dzialalnosc, zawsze kieruja sie glosami tych, ktorzy poparli swoje glosy czy racje argumentami czy odpowiednimi dokumentami w ktorych zawarte sa informacje o tym dlaczego dana budowla czy fabryka jest dobra lub zla i nie powinna miec miejsca w danej okolicy. Zadnych protestow nie ma, decyzja jest finalowa. Koniec i kropka.

Pozdrawiam i dobrego tygodnia Wam wszystkim zycze. :)
Odpowiedz
voldo2
2013-02-25 20:03:19
0 0
@videvinci - nie komentuje za dużo ale powiem Ci, że kiedyś też był taki jeden aktywny zwał sie BOGU :)( chyba każdy go pamięta )gdzie on jest? ... zmienileś nicka :) wygodniej ?
Odpowiedz
TuronGorski
2013-02-25 20:16:54
0 0
-opinia sanepidu jest pozytywna- Czyli jak zwykle ,szykuje się pośmiewisko z Limanowej na całą Polskę.
Odpowiedz
trout
2013-02-25 20:25:50
0 0
Namo u nas (w Polsce) jest dokładnie tak samo
każdy (nawet ja chociaż nie mieszkam w Lim) mógł zapoznać się z dokumentującą i wnieść uwagi
co więcej do każdej uwagi nawet najbardziej absurdalnej Burmistrz musi się odnieść w swojej decyzji
niczym więc Polska w tym zakresie się nie różni od USA (jeżeli tam jesteś)(przynajmniej w teorii)
Odpowiedz
zabawny
2013-02-25 20:30:26
0 0
@videvinci. :):):)

http://pl.wikipedia.org/wiki/Ban_%28informatyka%29

http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20090425211359/nonsensopedia/images/thumb/5/57/Coins_of_Romania_1_Ban_2005.jpg/200px-Coins_of_Romania_1_Ban_2005.jpg
Odpowiedz
Doradca
2013-02-25 20:54:41
0 0
@ videvinci :'Doradca, pudło' hm, takie jedno pudło już było i pękło.

Co tyczy się tematu napiszę co wiemipowiem.

Czy będzie otaczarnia w Sowlinach której miało nie być wszak tak zapewniał sam Przedsiębiorca?.

Moim zdaniem nie powinno jej tam być. Jaki będzie finał zobaczymy, na pewno droga do ostatecznej decyzji jest daleka.

@ WW dziwię się tobie , bardzo się dziwie wszak Pan Burmistrz jest stroną w postępowaniu i nie może się wypowiadać jaka będzie decyzja.

Po pierwsze bo to byłoby podstawą do zaskarżenia każdej Jego decyzji, po drugie bo postępowanie jest w toku.

Starostwo nie jest stroną w postępowaniu więc powinno złożyć w wymaganym terminie protest jeżeli już tak jest tą sprawą zbulwersowane.
Czy złożyło takowy protest w wyznaczonym terminie ?

Termin upływał chyba 20 lutego, czy jakiekolwiek pismo w wyznaczonym terminie wpłynęło do Pana Burmistrza ?.
To gwoli uwielbienia.

Piszesz o ewentualnym referendum. Piszesz, że wyszło to z Sowlin a ja myślę, że z Tymbarku.
Urodziło się w Tymbarku i rzeczną 'rzeczką' dopłynęło do Limanowej.

Pan Burmistrz rozsądnie odpowiedział 'Gdy otrzymamy opinię, przed wydaniem decyzji, będziemy mocno analizowali wszystkie dokumenty'.

Nikt nie wie jaka będzie opinia RDOŚ i kiedy Pan Burmistrz takową otrzyma.
Spokojnie ww. Idź popracuj za pieniądze podatników i zmień negatywne nastawienie do rzeczywistości.

Przy okazji poczytaj przepisów i napisz coś normalnego. Twoje komentarze są boże się pożal.
Odpowiedz
namoR
2013-02-25 21:04:18
0 0
@trout
W takim razie, jezeli nie ma roznic (przynajmniej w teorii) to nie widze tutaj zadnego problemu i obawy sa bezpodstawne. Jezeli przeciwni sa wszyscy mieszkancy (lub wiekszosc z nich) przeciwni sa takze miejscowi radni, pozostaje tylko zaczekac na opinie Regionalnej Dyrekcji Ochrony Srodowiska ktora prawdopodobnie bedzie tez negatywna lub nie (?)... i Pan Burmistrz na pewno podejmie wlasciwa decyzje po przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw. Przeciez nikt nigdy nie podejmuje decyzji lub nikt nie udziela zezwolenia biorac pod uwage tylko opinie Sanepidu i samych checi do rozszerzenia zakresu robot o produkcje masy bitumicznej przez wlasciciela tego przedsiebiorstwa...
Odpowiedz
trout
2013-02-25 21:44:10
0 0
Namo
dopisałem - przynajmniej w teorii
a jak jest w praktyce … nie ma co pisać
ja widzę to czarno
nie widziałem dokumentów ale postawię dolary USA (trochę trzymam w skarpecie)przeciw kasztanom jadalnym, że wykazano w nich nieskazitelną jakość powietrza po uruchomieniu smolarni
zakład stoi?
Odpowiedz
trout
2013-02-25 21:57:24
0 0
jeszcze uzupełnię
Pan Burmistrz już podjął decyzję
z tego co pamiętam jest przedstawiona tutaj
http://www.limanowa.in/wydarzenia/news;nie-damy-sie-zatruc,8904.html

„Szczerze mówiąc, że wyobrażam sobie, żeby otaczarnia powstała w Sowlinach – przyznał po wysłuchaniu dyskusji Władysław Bieda. – Chciałbym również uspokoić mieszkańców, bo nic nie będzie postanowione bez ich wiedzy. Nie może być taka sytuacja, że nagle obudzą się rano i mieszalnia mas bitumicznych będzie działała. Jestem po stronie mieszkańców, ale proszę o cierpliwość, bo musimy działać zgodnie z procedurami”
Odpowiedz
trout
2013-02-25 21:58:17
0 0
przepraszam za pogrubienie tak wyszło po skopiowaniu
Odpowiedz
Doradca
2013-02-25 22:05:50
0 0
'- Szczerze mówiąc, że wyobrażam sobie, żeby otaczarnia powstała w Sowlinach – przyznał po wysłuchaniu dyskusji Władysław Bieda'

To jest problem z tekstu wynika, że Pan Burmistrz wyobraża sobie żeby otaczarnia powstała w Sowlinach i jest po stronie mieszkańców tylko nie wiem których ?.:)
Odpowiedz
namoR
2013-02-25 22:20:37
0 0
@trout
Mnie to najbardziej cieszy ze Pan Burmistrz jest po stronie mieszkancow (z pewnoscia wiekszosci!) wiec wszyscy uzbrajamy sie w cierpliwosc i czekamy...

PS. Jezeli chodzi o zaklad...hmmm, to musisz sie tu przyznac jaki numer butow nosisz i z jakiego materialu ta Twoja skarpetka jest, mam na mysli elastycznosc i rozciagalnosc ha ha ha ... ja wtedy napakuje taka skarpetke dolarami i zobacze o jaka stawke tutaj chodzi :)) aha ...jeszcze jedno, nie wiem ktore to wizerunki twarzy prezydentow lubisz najbardziej i trzymasz w tej skarpetce, to tez jest wazne aby ustalic wysokosc naszego zakladu...ha ha :))
Pozdrawiam
Odpowiedz
namoR
2013-02-25 22:41:54
0 0
@Doradca
Dolaczysz do naszego zakladu? Moze ustalimy jakas stawke i obstawiamy jaka bedzie decyzja Pana Burmistrza. Po ostatecznej decyzji wszystkie pieniazki przeznaczymy na cel charytatywny lub dla kogos kto ich najbardziej potrzebuje.... Co Ty na to?
Ja obstawiam, ze Pan Burmistrz NIE zgodzi sie aby powstala mieszalnia mas bitumicznych.
Odpowiedz
trout
2013-02-25 22:57:54
0 0
jestem tradycjonalistą więc
Franklin
rozmiar buta 45
skarpeta bawełna 100 %

sprawdź też ile kasztanów tam wejdzie

pozostaje mi postawić odwrotnie
Odpowiedz
namoR
2013-02-25 23:09:00
0 0
Ja obstawiam 100 Washingtonow za negatywna decyzje Pana Burmistrza, poniewaz mysle ze tyle kasztanow do tej bawelnianej skarpetki wejdzie....:))
Odpowiedz
albeo172
2013-02-25 23:09:00
0 0
Niestety trzeba uczciwie przyznać, że ani obecna władza, ani poprzednia nie zrobiły kompletnie nic dla mieszkańców Sowlin. Sypiące się chodniki z płyt pamiętających zamierzchłe czasy, dziurawe drogi to tylko nieliczne na to dowody. Widać za to staranie, by upchnąć tutaj wszystko, czego gdzie indziej nie chcą. Mam nadzieję, że 'troska' władzy o tę część miasta znajdzie odzwierciedlenie w wyborach.
Odpowiedz
Doradca
2013-02-25 23:11:06
0 0
Chodzi o to żeby przegrać? :)

Tak,zdecydowanie tak na cel charytatywny bez zastanowienia obstawiam.

Stawiam wartość 100 dolarów USA, że Pan Burmistrz wyda decyzję zezwalającą na rozszerzenie zakresu robót o produkcję masy bitumicznej na terenie zakładu przy ul. Fabrycznej.
Odpowiedz
robik
2013-02-25 23:14:30
0 0
witam

Sprawa wraca jak bumerang i wracać będzie, jak zwykle ucierpią ludzie:
Kilka kwestii w telegraficznym skrócie:
1. Kłamca zawsze pozostanie kłamcą - to odnośnie właściciela Pana ... cytuję 'Mieszkańcy mogą być pewni nigdy nie planowałem i nigdy produkcji masy bitumicznej w moim zakładzie nie będzie' cytat ze spotkania inwestora z mieszkańcami
2. Organem administracji właściwym do wydania decyzji w tej sprawie jest Burmistrz Miasta Limanowa - żadne głosy władz Limanowej nie zmienią faktu to Pan Burmistrz jest władny podjąć decyzję i to On będzie wspominany pozytywnie lub będzie jedną z wielu osób w tej sprawie którą mieszkańcy będą przeklinać.
3. Na dzień dzisiejszy mamy opinię limanowskiego sanepidu, która jest pozytywna - mówi Władysław Bieda - Mam pytanie do mieszkańców, dziennikarzy i do samego Pana burmistrza bo w Sanepidzie w Limanowej o informacje można nawet nie pytać, tam i tak wszyscy wiedzą jaka decyzję powinno się podjąć. Na jakiej podstawie Sanepid w Limanowej wydal pozytywną decyzję. Jeżeli na podstawie Raportu zleconego przez właściciela to nie wiem czy śmiać się czy płakać ? ubolewać nad niekompetencją czy głupotą. Jedno jest pewne sanepid nie prowadził żadnych własnych badań.
4. [namoR] pięknie piszesz o porozumieniu, zgodzie i zebraniach. To wszystko już było inwestor mieszkańcom pluł w twarz i mówił że deszcz pada. I co i nic ....
5. [Dagi] Wydanie decyzji zgodnie z prawem nie jest uzależnione od protestów. I mieszkańcy mają świadomość, że można było dużo wcześniej temu zapobiec - Mieszkańcy nie są od zapobiegania - od zapobiegania są kompetentne służby i kompetentni urzędnicy a że w Limanowej i nie tylko takich jak na lekarstwo to i mieszkańcy muszą brać sprawy w swoje ręce.
6. [Dagi] Jeżeli wszelkie wymagane urzędowe opinie będą pozytywne, to Burmistrz decyzję musi wydać pozytywną, władza nie może działać według swojego kaprysu, tylko zgodnie z prawem. - A jeżeli te pozytywne decyzje z prawda mają tyle wspólnego co ja z lotami w kosmos to co wtedy ??? Na to co pisze są dowody, jak już wspomniałem pytanie tylko dlaczego jest tak a nie inaczej co jest powodem, nieścisłości, braków, zakłamań i głupot w raportach, decyzjach, ??
7. Do Pana [terrorist] nie ma nawet sensu się odzywac bo kopanie się z koniem nie ma najmniejszego sensu, są ludzie, którzy z natury są przeciw ja rozumiem argumenty, praca, bezrobocie, przemysł, biznes, ale nie kosztem mieszkańców, i innych przedsiębiorców.
Komentujecie wszyscy włącznie z autorem tekstu na limanowa.in pytanie ilu z Was przeczytało Raport o oddziaływaniu na środowisko tej inwestycji. ??? w sumie to tylko 70 kilka stron kompletnego bełkotu bez ładu i składu pisanego prawie technicznym językiem z czterema stronami jak to autor ujął 'Streszczenie w języku niespecjalistycznym informacji zawartych w raporcie'

Generalnie dla Tych, którzy nie czytali w Sowlinach powstaje ekologiczna inwestycja, która zgodnie z Raportem poprawi jakość powietrza oraz wpłynie na ochronę środowiska w Limanowej, a jej niepowstanie doprowadzi do upadłości zakładu.
CO WIĘCEJ stwierdzenie 'NIE BĘDZIE' pojawia się w Raporcie 50 razy słownie pięćdziesiąt razy autor pisze że inwestycja 'nie będzie negatywnie oddziaływać'
Nie ma tu miejsca żeby wypisać wszystkie błędy zawarte w Raporcie na podstawie którego urzędnicy wystawiają pozytywne opinie. Nic dodać nic ując, ja wiem że wielu z Was powie czepia się, pali w piecu, bezrobocie. Ten pan nikogo tam więcej nie zatrudni bo wg Raporty nic w produkcji się nie zmieni !!! Generalnie powodzenia i obyście pod oknami nie mieli takiego fiołkami pachnącego ogródka.
Odpowiedz
albeo172
2013-02-25 23:15:17
0 0
Niestety trzeba uczciwie przyznać, że ani obecna władza, ani poprzednia nie zrobiły kompletnie nic dla mieszkańców Sowlin. Sypiące się chodniki z płyt pamiętających zamierzchłe czasy, dziurawe drogi to tylko nieliczne na to dowody. Widać za to staranie, by upchnąć tutaj wszystko, czego gdzie indziej nie chcą. Mam nadzieję, że 'troska' władzy o tę część miasta znajdzie odzwierciedlenie w wyborach.
Odpowiedz
namoR
2013-02-25 23:31:17
0 0
@Doradca
Poniewaz jestes 'ojcem' tego portalu i w zwiazku z tym ze obstawiamy wazna decyzje Pana Burmistrza, wyznacz prosze odbiorce wygranych lub przegranych zakladow, moze byc na PW lub tutaj. Zapraszam rowniez innych do obstawiania, tu nie ma przegranych, ktos kto potrzebuje pomocy bedzie zwyciezca....
Odpowiedz
trout
2013-02-25 23:42:18
0 0
przepraszam za żarty bo temat jest zbyt poważny

robik mam propozycję
może grupa osób zaproponuje Burmistrzowi aby na koszt gminy zlecił wykonanie kontrekspertyzy
na pewno są firmy, które potrafią to zrobić i poprowadzić temat
co prawda trochę to późno ale lepiej późno niż wcale
Odpowiedz
namoR
2013-02-25 23:55:28
0 0
Rok temu czytalem ta publikacje:

http://limanowa.in/wydarzenia/news;nie-damy-sie-zatruc,8904.html

Mam pytanie, poniewaz na poczatku jest napisane ze:

'...Burmistrza miasta Limanowa nie wyobraża sobie, aby w centrum Sowlin powstała mieszalnia mas bitumicznych...'

Natomiast w dalszej czesci tej publikacji jest napisane:

'...- Szczerze mówiąc, że wyobrażam sobie, żeby otaczarnia powstała w Sowlinach – przyznał po wysłuchaniu dyskusji Władysław Bieda...'

To jak to jest z tym wyobrazaniem....
Odpowiedz
Doradca
2013-02-25 23:57:32
0 0
@ Roman mam dylemat.
Tyle dzieci potrzebuje pomocy.
Wybierz Roman ja nie potrafię chciałoby się pomóc wszystkim:

http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=lach%20limanowa&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CC8QFjAA&url=http%3A%2F%2Flach.limanowa.eu%2F&ei=PekrUe2eI-6P4gTZvIDQBw&usg=AFQjCNE72jr0eXZUQCY9iEkt_aey-utmgA&bvm=bv.42965579,d.bGE
Odpowiedz
zabawny
2013-02-25 23:58:49
0 0
Dobranoc.
I do spotkania jutro, podczas kłótni w nowym temacie.:)))
Odpowiedz
Doradca
2013-02-25 23:59:59
0 0
Moim zdaniem błąd w tekście :)
Odpowiedz
SALWADORE
2013-02-26 00:12:10
0 0
Witam to tylko radny Jan Winiewski nas broni a gdzie pozostali radni Pani Brajner i Pan Ligas wam państwo radni nie śmierdzi pozdrawiam .
PIOTR MUSIAŁ
Odpowiedz
robik
2013-02-26 00:30:47
0 0
[trout] Nie chcę wprowadzać w błąd ale Burmistrz jako strona nie może zlecić opracowania Raportu, On wydaje decyzję o wszczęciu postępowania o Ochronie środowiska Zgodnie z ustawą - zaczyna się procedura, Raport pisany na zlecenie wnioskodawcy czyli inwestora, finansowany przez inwestora przez autora wybieranego przez inwestora. czyli inwestycja ekologiczna. Burmistrz w oparciu o Raport Sanepidu, któremu albo nie zależy bo i tak go będą likwidować lub ma swój własny nie pojęty cel w tym żeby ta inwestycja działała. Do tego jeszcze opinia z Wydziału Ochrony Środowiska z Krakowa, który i tak opiera się na tym co jest w Raporcie inwestora no i oczywiście w uwagach społeczeństwa, a że społeczeństwo z natury nie kumate, nie czytate i wszsystko można mu wcisnąć (włącznie z tym że czarny dym z komina to para wodna, masa bitumiczna wyciekająca z samochodów to nie asfalt tylko przepłukany żwir bo Tylko to inwestor może robić, no i oczywiście Policja która nie może interweniować bo to teren prywatny, kontrole, które przyjeżdżają trzy dni po fakcie i twierdzą że nic nie śmierdzi) Nic tyko przyczepić tabliczkę inwestycja dotowana ze środków na Ochronę środowiska. Po Tym wszystkim Pan Burmistrz przeanalizuje jeszcze raz dokumenty i zgodnie z tym co powiedział że nie wyobraża sobie Śmierdziela w Sowlinach wyda pozytywną decyzję bo nie ma innego wyjścia zgodnie z dotychczasowymi pozytywnymi dokumentami i przy niewielkim sprzeciwom społecznym bo jak to autor w Raporcie napisał że każda lokalizacja inwestycji niesie ze sobą możliwość wystąpienia konfliktu społecznego. a jest to spowodowane brakiem dostatecznej informacji społeczeństwa o realizowanym przedsięwzięciu. Czyli wracając Ciemny lud to kupi. Wszyscy są szczęśliwi. Właściciel bo zarabia kasę nie płacąc wysokich podatków, miasto bo ma tańszy asfalt na drogi a że się rozwala to nie ważne i tak na końcu winy jest Premier. Co prawda jest jeszcze inne wyjście Burmistrz nie podpisuje zgody i wtedy albo Inwestor zaskarży decyzję administracyjną, co w świetle błędów w raportach, protestów, niejasności w całej procedurze od początku i już istniejącej produkcji, Dałoby Panu Burmistrzowi możliwość zlecenia już jako stronie wykonanie Raportu ale przez niezależnych ekspertów. Co dalej tego nie wiem, jest jeszcze kwestia Państwa Radnych, w których to gestii jest złożenie wniosku o zmianę a raczej już chyba tylko o zaostrzenie warunków inwestycyjnych w tej części Limanowej. Wracając do początku najbardziej ucierpią mieszkańcy bo przecież nimi nikt się nie przejmuje.

ps przepraszam za błędy ale już trochę późno
Odpowiedz
robik
2013-02-26 00:49:07
0 0
A i jeszcze żeby rano wam się dobrze komentowało to cytat (a ze nie wolno mi cytować) więc lekka parafraza

'Teren objęty opracowaniem zgodnie z przeznaczeniem ‐ tereny (rolne) – mogą być
przeznaczone pod lokalizację (oczyszczalni gnojowicy bydlęcej). Wykorzystywanie tego terenu
przez instalację do (oczyszczania gnojowicy bydlęcej) nie wpłynie na stan środowiska, ponieważ
jest to urządzenie nowoczesne, dotrzymujące najbardziej restrykcyjnych standardów emisji (zapachowych) do powietrza oraz (związków trujących). Ponadto podczas procesu (oczyszczania gnojowicy) nie powstają żadne odpady technologiczne, nie wykorzystywana jest woda
jako surowiec. Bliskie sąsiedztwo licznych (pól uprawnych) na których wskazane jest wykonanie (nawożenia) jak również (zaoranie nowych pól) na potrzeby której miałaby powstać planowana (oczyszczalnia gnojowicy bydlęcej) eliminuje do minimum uciążliwość transportu i dowozu (gnojowicy na pole). Z powyższych względów przyjęty wariant (uprawy pola) uznano za najbardziej korzystny i nie przewiduje się innych wariantów oczyszczania gnojowicy.

Kilka słów mojego komentarza istniejąca (oczyszczalnia gnojówki) już funkcjonuje, więc nic więcej się nie zmieni, będziemy oczyszczać gnojowicę zamiast gnojówki, trzeba tylko dobudować trzy szamba o pojemności kilku tysięcy litrów, Parowozownię przerobimy w sumie to ona już przerobiona na stację naprawy szambowozów. Ludziom nie będzie to przeszkadzać bo wszyscy albo mają półotwarte szamba albo robią za przeproszeniem na trawnik (jak to tu niektórzy komentują) Generalnie perfumeria.
A i zapomniałbym że przecież wg Raportu Gnojowicę bydlęcą na tej działce to czyszczono już od 30 lat.

ps. gnojowicę bydlęca proponuję zastąpić wiadomo czym

Pozdrawiam
Odpowiedz
trout
2013-02-26 01:05:31
0 0
robik czytałem Twoje komentarze każdą literę (te i wcześniejsze)
b. interesujące
nie zgodzę się tylko z tym że burmistrz nie może zlecić koreferatu kontrekspertyzy
moim zdaniem burmistrz nie jest stroną jak twierdzisz ale organem prowadzącym sprawę
i jako taki może wszystko tylko pytanie czy chce
mając na względzie społeczny sprzeciw i swoje wątpliwości przy takiej wadze problemu
bezwzględnie powinien to zrobić
Odpowiedz
trout
2013-02-26 01:15:13
0 0
nawet jak sanepid i ochrona środowiska w krakowie będzie za to on ma prawo zbierać dowody w sprawie
idź do radcy w urzędzie miasta zapytaj i nie poddawaj się
pozdrawiam
Odpowiedz
Janek64
2013-02-26 19:00:22
0 0
Witam .Piotrek bron swojego !!!! Jestem za inwestycjami ale niech one spelniaja wszystkie normy zwiazane z czystoscia powietrza .Najwazniejsi sa mieszkancy .Pozdrawiam
Odpowiedz
werbung
2013-02-26 23:24:49
0 0
Drodzy Ziomale Filozofowie,

W tej dyskusji powiem tylko jedno, jak sanepid zacznie badać to 70% chałup zamnknac powinien. Bo taki jest syf jak się w piecach pali wszystko. Zapytajcie tego chlopaka z filmu co biegnie na Krzyż jaki czad się unosi.
Śmieci do lasu wyrzucać się nie wstydzicie, ale otoczarnia wam przeszkadza. Moralnosc poniżej krytyki.

Jak tak właśnie ten film promocyjny oglądałem, to zastanawiam się czemu nie pokazuje się Właśnie Emitera, który nie wiedzieć czemu jeszcze daje wam robotę. Jest to jeden z bardzo prężnie rozwijających się przedsiębiorców a z tego co pamietam, bo tam pracowałem, miasto a szczególnie mieszkańcy starali się ten rozwój jedynie hamować vel blokować. Z czystej zasciankowej zazdrości.

Pozdrawiam

Ps . Gosciu w filmie to kolejny inwestor, który ucieka a barany....Barwny film nie powiem
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Fala protestów w sprawie otaczarni"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]