8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Nowy blok operacyjny... do remontu

Opublikowano 12.12.2013 08:04:21 Zaktualizowano 05.09.2018 08:27:11 top

Limanowa. Otwarty przed wyborami w 2010 roku, a uruchomiony pół roku później - nowy blok operacyjny Szpitala Powiatowego w Limanowej musi przejść remont, bo się sypie, a dach przecieka. Naprawa pochłonie łącznie 400 tys. zł. Szpital na razie ma 150 tys. zł na ten cel z funduszu gwarancyjnego. Pozostałej kwoty brakuje, a wykonawca inwestycji - Grupa 3J - jest w upadłości.

W miniony czwartek rozpoczął się remont nowego bloku operacyjnego w Szpitalu Powiatowym w Limanowej i potrwa do końca stycznia.

- Powodem remontu są usterki i wady, które się ujawniły podczas użytkowania - mówi Marcin Radzięta, dyrektor Szpitala Powiatowego w Limanowej. - Wartość robót związanych z usunięciem usterek wynosi 150 tys. zł, remont realizuje miejscowa firma budowlana. Nie robi tego generalny wykonawca inwestycji, gdyż firma jest w upadłości.

150 tys. zł zostało zdeponowane przez ubezpieczyciela i zabezpieczone jako gwarancja. Za te pieniądze wykonana zostanie część niezbędnych prac naprawczych, które dotyczą m.in. naprawy szczelności sufitów, uzupełnienie brakujących włazów inspekcyjnych w sufitach, likwidacji pęknięć ścian oraz szczelin, czy wykucie i ponowny montaż futryn drzwi wejściowych do sal operacyjnych. Uzupełnić też trzeba uszkodzone wylewki pod podłogą.

Dzięki realizowanym teraz podstawowym pracom blok ma spełniać wymagania stanitarno-epidemiologiczne.

To jednak nie koniec wad i usterek, bo na nowym bloku przecieka jeszcze… stropodach. Prace te wymagają większego nakładu środków i dobrej pogody, gdyż np. trzeba usunąć kamień, którym jest wyłożony dach bloku - mówi Marcin Radzięta.

Łącznie prace remontowe, które należy wykonać na nowym bloku operacyjnym wyceniono na 400 tys. zł i mają być „sukcesywnie wykonywane” przez szpital.

Kto to pokryje? Najprawdopodobniej budżet szpitala. Normalnie wszystkie prace wykonać generalny wykonawca - Grupa 3J, ale ten, chociaż był potężny na początku 2012 roku ogłosił… upadłość stwarzając problemy np. budowie szpitala we Wrześni.

- Od połowy tamtego roku występowaliśmy do generalnego wykonawcy o usunięcie wad i usterek - mówi Marcin Radzięta. - Ze strony wykonawcy nie było żadnych reakcji właśnie ze względu na ogłoszoną upadłość.
Szpital próbuje w sądzie zabezpieczyć pieniądze na remont od upadającej firmy
- postępowanie trwa.

Zobacz również:

Komentarze (48)

antymon
2013-12-12 08:16:43
0 0
Już dawno pisano o wadach tego obiektu. Teraz wychodzi jak roboty skopano. Zamiast podwyżki remonty obiektu. Polityoa byłego Dyrektora przynosi kolejne owoce. Niestety.
Odpowiedz
elka43
2013-12-12 08:37:33
0 0
Jak ktoś buduje prywatny dom to tak sie nie dzieje a też bierze firmę do roboty i chociażby ta firma chciała jakąś fuszerkę przemycić to właściciel widzi i nie dopuści, więc na jakich zasadach ta budowa była czy nikt tego nie widział co oni robią ? to jest nienormalne,ja myślę, że tak się właśnie niszczy nasz kraj.Powinno się kogoś pociągnąć do jakiejś odpowiedzialności ale w naszym złodziejskim kraju są inne prawa.
Odpowiedz
styrmacz
2013-12-12 08:43:40
0 0
'...uzupełnienie brakujących włazów inspekcyjnych w sufitach...' A ja się pytam, gdzie był nadzór budowlany, ktoś musiał podpisać odbiór końcowy!? Kiedy doczekamy się czasów że za błędy będą odpowiadać panowie/panie z nadzoru... Dla przykładu powinno im się zabrać uprawnienia na rok, może dwa to wtedy inni koledzy z branży wyciągneli by wnioski, może..
Odpowiedz
zabawny
2013-12-12 08:54:28
0 0
'usterki i wady' - to coś niezrozumiałego, NO! chyba że, termin goni wykonawcę z powodów politycznych jakim są wybory.:)))
http://www.youtube.com/watch?v=Gv1aaSzuzCc
Odpowiedz
LimE
2013-12-12 09:06:26
0 0
I tyle nas kosztuje niekompetencja władz !!! Gdzie był inspektor nadzoru ?? Takie ważne i huczne inwestycje blok operacyjny i buzodrom . A teraz ze spokojem się nas informuje , że za błędy urzędników musimy zapłacić jeszcze raz !! Za co oni co miesiąc dostają wynagrodzenie ! Kto za to dziadostwo odpowie !! Jak się nic nie zmieni to już widzę jak będzie wyglądała inwestycja w Baseny termalne !!! Lepiej niech się za to nie biorą bo na remonty nam nie starczy .
Odpowiedz
konto usunięte
2013-12-12 09:16:56
0 0
Tak to jest jak wybiera sie najtansza oferte,obca nieznana niesprawdzona firme.Teraz da sie zatrudnic miejscowa firme?Co do nadzoru budowlanego to szkoda sie denerwowac ,prywatnemu inwestorowi to potrafia wybrac ptaki!!
Odpowiedz
JAN
2013-12-12 09:45:55
0 0
Skoro p.M.PINB dopuścił obiekt z tak poważnymi ustarkami do eksploatacji to wziął na swoją odpowiedzialność za te skandalicdzne usterki i wady. A skoro wziął na siebie to jest jedynym i niezapszczalnym winowajcą tego budowlanego bubla, za co powinien ponieść osobiste konsekwencje.Zreszta do dizś podobno jak kiedyś donosił KAT nie jest odebrany pawilon 'Imy' przy ul. Żwirki i Wigury ico ? I nic ! Czym się różnią dzisiejsze czasy od głębokiej komuny również w budownicywie państwowym ?
Odpowiedz
bearchen
2013-12-12 09:55:32
0 0
Nic mnie bardziej nie smieszy, jak slowa typu 'otwarty przed wyborami'.
Co chcial autor przez to powiedziec?
To juz przed wyborami nie wolno nic otwierac?
Dziwne myslenie maja niektorzy.
Druga sprawa. Jezeli ktos wykonal inwestycje, to jest chyba gwarancja na to. Nastala moda na 'upadajace firmy'?
Bo tak wygodniej? Zrobic byle jak i oglosic upadlosc?
Ale moze to i nawet lepiej, ze poszla z torbami, przynajmniej juz nikomy nie spapraja roboty.
Wielkie dziadostwo i zlodziejstwo w tej Polsce.

Niektorzy pewnie i tak uznaja, ze to wina Starosty! :))
Tylko oszczedzcie Pana Radziete, bo to nie on byl dyrektorem wtedy :)).
Znajac wasz zaped do plucia po wszystkim i wszystkich i jemu sie pewnie oberwie.
Odpowiedz
LimE
2013-12-12 10:33:22
0 0
Po pierwsze przed wyborami nie raz odbierało się na siłę inwestycje przymykając oko na ich jakość , żeby się było czym chwalić i to są fakty nie tylko z naszego podwórka. Po drugie trzeba przewidywać , że firma wykonująca usługę może upaść i dlatego najmuje się inspektora nadzoru , który za to bierze kasę , i tworzy tzw. fundusz gwarancyjny !! Jest jeszcze wiele innych możliwości przypilnowania inwestycji , ale trzeba do tego ludzi kompetentnych a w to przestałem wierzyć jak odsłonili 'BUZODROM'
Odpowiedz
konto usunięte
2013-12-12 10:35:39
0 0
Ten kraj... ten kraj... to... to ten kraj... to w sumie... właściwie... ten kraj to właściwie to jest Polska...
Odpowiedz
JG121
2013-12-12 10:40:47
0 0
Halo, halo, a za co to 'wyleciał' min. były dyrektor p. Socha???????????????? (jaka ta pamięc co niektórych krotka)

Może teraz te samorządy które tak 'zaciekle' broniły byłego dyrektora gm.Tymbark gm Laskowa m. Limanowa 'skrzyknęły by się ' ponownie i pokryły wynikłe straty!

Proszę, proszę jak to powolutku prawda dociera do społeczeństwa.
MILEGO DNIA WSZYSTKIM!
Odpowiedz
narciarz123
2013-12-12 10:44:29
0 0
Vixen nie jąkaj się a wylatywywanie to przed nami
Odpowiedz
kojot548
2013-12-12 11:21:34
0 0
No cóż liczy sie tylko cena... Nie jest dziwne że nasze lokalne firmy były droższe. Solidna robota musi kosztować.
Ale nikogo to nie obchodzi, musi być najtaniej a reszta już nikogo nie inetresuje, później podatnicy za wszytsko płacą. Tak jest z autostradami drogami stadionami itp. To jest cała Polska...
Odpowiedz
znany
2013-12-12 11:26:34
0 0
Inwestorem był szpital, szpital rozpisywał przetarg, szpital zatrudnił inspektora nadzoru i służby szpitala, tak na co dzień, miały ogląd wykonywanych robót. Wreszcie to szpital jako inwestor odbierał tą inwestycję od wykonawcy.
Odpowiedzialnym za całokształt działalności szpitala jest dyrektor, więc to ówczesny dyrektor w pełni odpowiada z tą inwestycję.
Widać więc, że nadzór nad podległymi jednostkami ze strony samorządów, a w tym przypadku, ze strony Starostwa, to nie może być poklepywanie, potakiwanie i słuchanie opowiastek o kwalifikacjach i menedżerskich zdolnościach. Jest to natomiast ogromna odpowiedzialność i bezwzględne egzekwowanie powinności.
Gdzie jesteście teraz ci wszyscy obrońcy i opluwacze w jednym?
Pytam zatem kolejny raz, kiedy miejscy Radni przeproszą Radę i Zarząd Powiatu? Kiedy przeproszą Pana Starostę?
Odpowiedz
konto usunięte
2013-12-12 11:48:46
0 0
@ZNANY zapomniałes dopisac a kiedy przeproszą Ciebie?
Odpowiedz
Ted1
2013-12-12 12:02:36
0 0
A gdzie MAJA12, że jeszcze nie pluje jadem!!!! Pewnie wreszcie coś się znalazło dla niej do roboty w UM.
Odpowiedz
LimE
2013-12-12 12:06:36
0 0
Znany a przypomnij mi kto wstążke przecinal?
Odpowiedz
konto usunięte
2013-12-12 12:51:21
0 0
Przecież nie ZNANY
Odpowiedz
konto usunięte
2013-12-12 13:04:41
0 0
@bearchen przecież Ty zawsze o wszystko sie plujesz i wszystkich którzy sie niezgadzają z Toba opluwasz!!!
Jedynie Starostwo miłujesz.Tyle pytan o bełkot Twoje słowa.
Miłego dzionka.
Odpowiedz
cococo
2013-12-12 13:19:16
0 0
Kto przypomni jaka firma wygrała przetarg na budowę ?
Odpowiedz
bearchen
2013-12-12 13:44:16
0 0
@lg1
Dobrze, ze robie to chociaz pod jednym nickiem.
W przeciwienstwie do Ciebie :)).
Twoje proby osmieszania mnie i podwazania wiarygodnosci moich postow nie robia na mnie wrazenia ;). Bylam na to przygotowana.

Musze milowac twoj UM, zebys zostawil mnie w spokoju?
Odpowiedz
konto usunięte
2013-12-12 13:55:23
0 0
@bearchen
Ja też pisze pod jednym nickiem!!!Gdzie sie dopatrzyłas drugiego mojego nicka, ciekawe tym niebianskim oczkiem?
Nie, nie musisz chwalic UM.Tylko jak ktoś napisze cos o UP(nie po Twojej myśli) to go zaraz opluwasz.
Odpowiedz
bearchen
2013-12-12 14:04:48
0 0
W 2012 roku Starostwo powolalo komisje, ktora miala wykryc nieprawidlowosci, ktore dopuszczono sie przy budowie.
Sprawe przejela prokuratura z Noweg Sacza bo limanowska sie wylaczyla.
Jaki byl w takim razie wynik prac prokuratury?

Wiecej tutaj:

http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/637199,szpitalny-blok-operacyjny-w-prokuraturze,id,t.html#czytaj_dalej

Czy sprawa jest w dalszym ciagu w toku?
Odpowiedz
Doradca
2013-12-12 14:07:42
0 0
Proszę przeczytać:


http://www.uspro.pl/offers/wview/227656/budowa-bloku-operacyjnego-z-trzema-salami-operacyjnymi-i-niezbednym-zapleczem-w-szpitalu-powiatowym-w-limanowej.html
Odpowiedz
Doradca
2013-12-12 14:38:32
0 0
Do prowadzenia budowy bloku operacyjnego w przetargu nieograniczonym wybrany został inwestor zewnętrzny nowosądecka spółka „Elma”.

Inwestor zastępczy to osoba lub firma, która na podstawie umowy z inwestorem bezpośrednim (czyli osobą posiadającą prawo do działki i zamierzającą na niej wznieść jakiś obiekt budowlany, np. budynek) podejmuje wszystkie czynności, do których zobowiązany jest inwestor w ramach procesu budowlanego, czyli właśnie zastępuje inwestora bezpośredniego, tak że tamten nie musi być bezpośrednio zaangażowany w budowę. Do obowiązków inwestora na budowie należy przede wszystkim zorganizowanie procesu budowy, zapewnienie opracowania projektu budowlanego, zatrudnienie kierownika budowy z uprawnieniami, czuwanie nad wykonaniem i odbiorem robót budowlanych. W przypadku zatrudnienia inwestora zastępczego to on wykonuje wszystkie te obowiązki.

„1. Zapoznanie się z dokumentacją projektowo-kosztorysową oraz przedstawienie Zamawiającemu opinii co do jej kompletności i jakości oraz ewentualnych wad i niedokładności.
2. W terminie uzgodnionym z Zamawiającym opracowanie harmonogramu realizacji inwestycji oraz aktualizacja corocznego harmonogramu realizacji zgodnie z posiadanymi przez Zamawiającego środkami finansowymi mając na względzie postanowienia umowy zawartej przez Szpital z Małopolskim Urzędem Marszałkowskim w Krakowie w ramach MRPO.
3. Przygotowanie w uzgodnieniu z Zamawiającym, zakresu robót budowlanych, wzoru umowy, Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wraz z załącznikami w celu wyłonienia w drodze postępowania o zamówienie publiczne wykonawców robót budowlano-montażowych i usług w zakresie realizowanej inwestycji.
4. Uczestnictwo w prowadzeniu postępowania o zamówienie publiczne na wybór Wykonawców robót budowlano-montażowych i usług, w tym pomoc w przygotowaniu dokumentów, w szczególności: odpowiednich ogłoszeń, odpowiedzi na zapytania Wykonawców, oraz udział w pracach komisji przetargowej.
Szczegółowy zakres usługi obejmuje pięć etapów: I etap - czynności przed rozpoczęciem robót:, II etap - nadzór nad realizacją robót, III etap - obsługa finansowo-księgowa, IV etap - odbiór robót i przekazanie inwestycji do użytkowania, V etap - czynności w okresie gwarancji i rękojmi - stanowiący załącznik do SIWZ.
Odpowiedz
kojot548
2013-12-12 14:47:05
0 0
Właśnie co z wynikami prac prokuratury????? Sprawa podobno była też w CBA Czemu nikt nie informuje o postępach, czy komuś postawili jakieś zarzuty????????
Odpowiedz
Doradca
2013-12-12 14:54:24
0 0
http://www.limanowa.in/wydarzenia/news;dariusz-socha-wolny-od-zarzutow,10990.html
Odpowiedz
tuskkaczor
2013-12-12 15:26:44
0 0
Jstotnie,bardzo śpieszono się z oddaniem owego bloku przed wyborami samorządowymi w 2010 roku,chwalono się tym blokiem we wszystkich możliwych mediach,łącznie z zebraniami wijskimi dla 'maluczkich'
Starosta do Europarlamentu!Barawo Super Powiat!
Odpowiedz
HenrykV
2013-12-12 16:03:15
0 0
jak nie wiecie kto wybudował blok to on wam powie:

Trzeba wiedzieć, że jesteśmy jedynym powiatem w Polsce, który ma 99 proc. nowych dróg powiatowych – to naprawdę ogromny sukces. Mamy najwięcej nowych chodników wybudowanych wspólnie z gminami, barier energochłonnych – wylicza Puchała.- Wielkim osiągnięciem jest to, że mamy ztermmodernizowaną każdą szkołę ponadgimnazjalną, ociepliliśmy, wymieniliśmy okna i instalacje, we wszystkich budynkach użyteczności publicznej jak internaty przy szkołach, DPS-y założyliśmy instalacje solarne, także w szpitalu, w którym wybudowaliśmy nowy blok operacyjny. We wszystkich oddziałach przeprowadzane są remonty, co roku starostwo dokupywało nowoczesny sprzęt - czyli jak się dostawało Innowatora 2012 to blok był dobry, choć było już po kontrolach, teraz się zepsuł.

A co powiecie o stanie remontowanych za ciężkie pieniądze dróg powiatowych: Laskowa - Ujanowice, Łostówka - Jurków, Tymbark - Dobra.
Warto też przyjrzeć się hali przy Zespole Szkół na Piłsudskiego, czy przeciekającemu Buzodromowi.

Słaby nadzór = poprawki, poprawki, poprawki
Odpowiedz
MAJA12
2013-12-12 16:26:43
0 0
koszt inwestycji to 16 mln , a suma gwarancyjna 150 tyś to jest ŚMIESZNE. Organem nadzorczym szpitala jest starostwo powiatowe, a starostą p. Jan Puchała. W 100% ponosi za tą inwestycje WINE!!!, TO JEGO WINA. Dlaczego nie sprawdził umowy z wykonawcą, suma gwarancyjna powinna wynosić ok 10% a nie jak w tym przypadku OK.0,9% Teraz nich pokryje to z własnej kieszeni.
Odpowiedz
camel2
2013-12-12 16:30:05
0 0
w pierwszej kolejności to odpowiedzialność powinien ponieść kierownik budowy, bo goście biorą kosmiczne pieniądze i nie zwracają uwagi że coś jest wykonane niezgodnie z projektem i sztuką budowlaną. Może lepiej nie zatrudniać takich ludzi skoro i tak maja gdzieś swoją robotę i nadzór nad przestrzeganiem przez wykonawcę pewnych zasad. A najważniejsze że ma budować zgodnie z projektem.
Odpowiedz
MAJA12
2013-12-12 16:30:27
0 0
Mam nadzieje,że wyborcy będą o tym pamiętać i wystawią odpowiednią ocene.
Odpowiedz
bearchen
2013-12-12 16:44:42
0 0
Kampania wyborcza juz sie zaczela he he :)).
Rutynowe szczekanie przez polaczkow he he ;).
Odpowiedz
MAJA12
2013-12-12 16:51:25
0 0
Sprawować urząd starosty to nie to samo co granie na instrumentach.
Odpowiedz
Dagi
2013-12-12 17:01:08
0 0
A inspektor nadzoru, to też w upadłości?

A kampania wyborcza już się dawno zaczęła, ale pan Starosta może być spokojny, gdzie by tylko mierzył, wszystko ma w zasięgu ręki, ponoć nikt mu nawet do pięt nie dorasta.
Odpowiedz
111ksiadz
2013-12-12 17:25:10
0 0
Tak,masz rację.Nawet Go do Brukseli chcą-chyba jako okaz limanowski z wykształceniem starachowickim,bez angielskiego i flamandzkiego-ciężko będzie,ale trzymam kciuki.
Odpowiedz
MAJA12
2013-12-12 17:38:10
0 0
za pieniądze się ożenię, za pieniądze ksiądz się modli, za pieniądze śluby daje, za pieniądze studia skończę, lecz za swoje, nie za nasze
Odpowiedz
Janek64
2013-12-12 19:40:53
0 0
Witam

Zadam jedno pytanie ? Za co zarzad starostwa zwolil bylego Pana Dyrektora ?

Odpowiedzcie sobie Panstwo sami na to pytanie !

Panie Dyrektorze Radzieta na Pana miejscu dzisaj zwolnibym bez skrupolow pare osob z Panskiego otoczenia inaczej ciagle ktos bedzie kopal dolki pod Panem . Pozdrawiam
Odpowiedz
exkalibur
2013-12-12 19:54:31
0 0
janek ma racje ,wskazane jest przewietrzenie kadr,bo zmiany wprowadzane przez pana beda sabotowane przez zyczliwych pozdrawiam
Odpowiedz
forfiter
2013-12-12 20:50:05
0 0
Nic się nie stało Limanowianie, nic się nie stało...

Przecież remont bloku to kolejna inwestycja.

A zakończenie inwestycji to znowu okazja do przecinania wstążek w blasku fleszy.

Więc inwestuj, ludu pracujący miast i wsi, inwestuj...

Przecież to dla Twojego dobra.
Odpowiedz
forfiter
2013-12-12 20:56:24
0 0
@Janek64: '...zwolnibym bez skrupolow pare osob...'

Co to takiego te 'skrópóły' ???

Jakiś rodzaj odprawy ?
Odpowiedz
Doradca
2013-12-12 22:00:38
0 0
@ forfiter pomijając pisownię, bo zapewne o to pytasz
@ Janek64 proponuje zwolnienie w sposób podobny jak byłego dyrektora tzn. kopa w cztery litery dodatkowo dokopać leżącemu żeby nie myśleli, że są cokolwiek warci.

Ty tego nie zrozumiesz, bo to zapisane jest w dekalogu.
Odpowiedz
bearchen
2013-12-12 23:06:54
0 0
Popieram!!! Panie Starosto wiem, ze Pan ma dobre serce, ale zrob Pan prosze selekcje w swoich szeregach, bo niektorzy wykorzystuja Panska dobroc, kopiac pod Panem dolki :))
W przyszlej kadencji niech Pan o tym pomysli ;)
Pocieszeniem moze byc to, iz predzej czy pozniej sami do nich wpadaja.
Niektorym juz sie nozia powinela chyba ;).
Jak cos kadydata moge wskazac, ktory jak to 'ojciec portalu'-@doradca ujal, powinien juz dawno dostac kopa w 4 litery :D:D.

Dobrej nocy wszystkim :)
Odpowiedz
konto usunięte
2013-12-12 23:47:48
0 0
@Doradca gdzie ty robiłeś ten doktorat?
Odpowiedz
Loddodrinkowpl
2013-12-13 00:00:35
0 0
http://cafr.pl/analiza-wynagrodzen-w-sektorze-publicznym/?utm_source=FreshMail&utm_medium=email&utm_campaign=tu_bedzie_tytul_twojej_kampanii
Odpowiedz
HenrykV
2013-12-13 07:57:54
0 0
możnaby powiedzieć, że to taka polska tradycja. jak coś robimy, to albo są awantury z ludźmi, bo jeden chce tak, a inny inaczej albo robimy fuszerki. Taka sprawa kanalizacji - większość się dogaduje z gminą i płaci swój udział, a pojawia się jeden mądry i rozwala całą wieś- bo on nie zapłaci. Nie mamy tradycji porządku, nie mamy dobrej organizacji pracy, no i mamy głupią ustawę o zamówieniach publicznych
Odpowiedz
Janek64
2013-12-13 19:17:15
0 0
Witam
Odpisze teraz gdyz nie tylko Limanowa.in zyje czlowiek .
Panie Doradco Pan jako szlachetny czlowiek nie musi sie niczego obawiac .

W komentarzu powyzej komentujacy wzywa do poprawy polskiego prawa. Wiec Panowie macie wplyw na to! zrobcie cos leszego dla dobra ogolu .

W zyciu bywaja precedensy ktore rodza wielkie rzeczy . Pozdrawiam
Odpowiedz
Doradca
2013-12-13 23:59:26
0 0
@ Janek64 wcześniej musiałbym tam pracować żeby mnie mogli zwolnić.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Nowy blok operacyjny... do remontu"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]