8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

O bezrobociu na antenie Polsat News

Opublikowano 09.05.2014 06:51:37 Zaktualizowano 05.09.2018 08:11:29 top

Limanowa. O bezrobociu w Limanowej rozmawiano wczoraj w porannym paśmie telewizji Polsat News. W wejściach „na żywo” o sytuacji na tutejszym rynku pracy opowiadali mieszkańcy, przedsiębiorcy i przedstawiciele władz. Gdy jedni podkreślali, że Limanowianie są optymistami i szukając pracy nie dają za wygraną, inni dowodzili że bez protekcji jej znalezienie graniczy z cudem.

Wczorajszy poranne pasmo telewizji Polsat News poświęcone było problemowi bezrobocia. Tym razem cykl pn. „Praca pilnie poszukiwana” nadawany był z Limanowej, ponieważ dziennikarze odwiedzają miejscowości w poszczególnych województwach, które w największym stopniu dotyka ten problem.

- Przyglądamy się bezrobociu od początku tego miesiąca. Jesteśmy od poniedziałku do czwartku w innym województwie, w każdym z nich staramy się trafić do powiatów które mają najwyższy poziom bezrobocia i pytać samorządowców, firmy, a także urzędników z Urzędu Pracy, co mogą zrobić by ten problem zmniejszyć - mówił w zapowiedzi prezenter Polsat News, Bartosz Kurek.

Bezrobociu na Limanowszczyźnie poświęcono cztery, trwające po kilka minut wejścia antenowe „na żywo”. W tym czasie telewidzowie w całym kraju mogli poznać opinie Limanowian oraz spostrzeżenia miejscowych władz.

Jako pierwszy wypowiadał się dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Limanowej, Marek Młynarczyk. - Powiat limanowski zaliczany jest do powiatów o najtrudniejszym rynku pracy w Małopolsce. Stopa bezrobocia w powiecie limanowskim na koniec marca według danych GUS-u wynosi 18,8%, a więc znacznie przekracza średnią w województwie i w kraju. Bezrobocie, odkąd istnieje statystyka, zawsze było wysokie. Wynika to z różnych względów: z położenia, ukształtowania, dostępności komunikacyjnej i wielu innych elementów. Niemniej jednak my nie tracimy wiary w to, że ta sytuacja stopniowo będzie ulegać poprawie - mówił przed kamerą dyrektor PUP. - Oczywiście, wiele zależy od rozwiązań systemowych, mam tu na myśli przede wszystkim koszty pracy. Nasi lokalni pracodawcy, a są to w większości mikroprzedsiębiorstwa, mówią że to jest największą bolączką przy tworzeniu nowych miejsc pracy.

W województwie małopolskim najwięcej bezrobotnych osób mieszka na wsi – jest to około 100 tys. Wśród powiatów, które z tym zjawiskiem radzą sobie najgorzej, są powiat dąbrowski i powiat limanowski. Według statystyk z końca kwietnia liczba bezrobotnych zarejestrowanych w PUP w Limanowej wynosi 9961 osób. W porównaniu do marca jest to liczba mniejsza i to o 600 osób, z kolei miesiąc wcześniej zatrudnienie znalazło 300 osób.

W kolejnej odsłonie wczorajszego programu nadawanego z Limanowej poruszano temat emigracji zarobkowej. Województwo małopolskie to jedno z tych, w których poziom emigracji do niedawna należał do z najwyższych w kraju. - Bardzo wielu ludzi opuszcza Limanowszczyznę, szukając pracy. Jeśli chodzi o to, co dzieje się z tymi ludźmi na przykład po zakończeniu studiów czy też na starość, rozmawialiśmy z nimi. Mówią że jakoś sobie radzą, chcą zakasać rękawy i brać się do roboty, niezależnie od tego jaka by nie była - informował widzów reporter Tomasz Skowroński.

W tej kwestii głos zabrał starosta Jan Puchała. - Nie wszyscy młodzi ludzie wyjeżdżają z Limanowej. W okresie ostatnich 8 lat powstało 3,2 tys. nowych, małych przedsiębiorstw, czyli mieszkańcy Limanowszczyzny, w tym ludzie młodzi którzy są bardzo przedsiębiorczy i pracowici, starają się tutaj szukać miejsca pracy, zakładać i rozwijać swoje firmy. I my, jako samorząd pomagamy w dofinansowaniu, aby powstały te nowe przedsiębiorstwa. Oczywiście część wyjeżdża zagranicę lub szuka pracy w innych rejonach Polski - odpowiedział Jan Puchała na pytanie dziennikarza, który dociekał czy w powiecie limanowskim młodzi mają czego szukać, czy też zmuszeni są uciekać. - Największy problem to koszty pracownicze. U nas dużo jest firm budowlanych i około budowlanych, które w zimie ponoszą duże koszty i muszą zwalniać ludzi. Gdyby rząd pomyślał, by obniżyć ZUS dla firm budowlanych w zimie, to wszyscy by płacili i Skarb Państwa miałby pieniądze, a pracodawcy nie zwalnialiby swoich pracowników - proponował starosta z przekonaniem.

W rozmowie z Janem Puchałą Tomasz Skowroński zauważył, że Limanowianie mimo odczuwalnego problemu bezrobocia, wcale nie załamują się ciężką sytuacją na rynku pracy, pozostają optymistami i starają się być przedsiębiorczy.

- To prawda. Jestem dumny, że jestem starostą powiatu limanowskiego gdzie mieszkają tak przedsiębiorczy i pracowici ludzie. Pomimo tego, że jest tak trudno, że jest kryzys globalny i że pracy trzeba szukać przy niesprzyjających warunkach, to mimo wszystko nie narzekają i dają radę. To jest bardzo pocieszające - dodał na koniec starosta.

Podczas trzeciego wejścia antenowego na temat lokalnego rynku pracy wypowiedzieli się przedstawiciele stowarzyszeń zrzeszających pracodawców, w tym prezes limanowskiego oddziału Krakowskiej Kongregacji Kupieckiej Ryszard Kulma.

- Sytuacja wygląda nie najlepiej, ale musimy sobie radzić, aby ten kamień który prowadzimy, prowadzić dalej. Jeżeli chodzi o zatrudnienie, jest bardzo ciężko w związku z niekorzystnymi obciążeniami fiskalnymi, dotyczącymi zatrudniania ludzi. Na naszym rynku jest bardzo duże bezrobocie z tego względu, że dużo młodzieży emigruje, nie mając szans na pracę na terenie własnego miejsca zamieszkania - mówił Ryszard Kulma widzom Polsat News. Przyznał też rację dziennikarzowi, który stwierdził że Limanowianie są bardzo przedsiębiorczy. - Widać to po tym, że są organizacje branżowe, tak kupców, jak usługodawców i rzemieślników, którzy zrzeszają chętnych. Ludzie są bardzo pracowici, bardzo dużo chcieliby zrobić,a le koszty fiskalne samej pracy są bardzo wysokie. Oczekujemy zmian na lepsze.

Na temat problemu bezrobocia w regionie wypowiadali się również sami Limanowianie. - Jak ktoś chce pracować, to znajdzie pracę. Raz lepszą, a raz gorszą - mówiła jedna z mieszkanek miasta. - Był taki problem ze znalezieniem pracy, że musiałam otworzyć własny interes, ale gdzie indziej. I jest bardzo ciężko - przekonywała inna. - Od nas bardzo dużo ludzi wyjeżdża za pracą, przyjeżdżają na święta i dłuższe weekendy. Pracy na miejscu za dużo nie ma - mówił inny Limanowianin.

Podczas wszystkich odsłon prezentowano pozytywne nastawienie tutejszych mieszkańców – podkreślano, że mimo trudności nie poddają się i starają znaleźć zatrudnienie. Gdy to się nie udaje, stawiają na przedsiębiorczość i zakładają własne firmy.

Zupełnie inaczej limanowski rynek pracy przedstawiali telewidzowie w wysyłanych do redakcji wiadomościach e-mailowych. Gdy jeden przekonywał, że „ludzie w powiecie limanowskim nadal mentalnie żyją w czasach komunizmu”, twierdząc że praca im się należy, inny dowodził że w Limanowej znalezienie pracy graniczy z cudem, bo są tu „układy, układziki protekcje”, a „młodzież po studiach pracuje w mleczarni”.

Z kolei pochodząca z Limanowej 36-letnia Danuta, która od 3 lat z rodziną mieszka w Krakowie, tłumaczyła że bezrobocie jest wysokie, bo pracujące „na czarno” osoby rejestrują się w Powiatowym Urzędzie Pracy, by skorzystać z ubezpieczenia zdrowotnego. Z kolei etaty w tzw. „budżetówce” są zarezerwowane dla krewnych przedstawicieli władz.

Co ciekawe, gospodarzem wczorajszego pasma porannego „Nowy dzień z Polsat News” był Bartosz Kurek, dziennikarz i prezenter pochodzący z Tymbarku.

Zobacz również:

Komentarze (46)

Ratownik
2014-05-09 07:37:27
0 0
Gdzie ja słyszałem podobne wystąpienie? A! Już wiem:
https://www.youtube.com/watch?v=V61NL9O5PGE
Odpowiedz
adamsky
2014-05-09 07:48:36
0 0
Szanowny mówi, że firmy powstają? Chyba na rok. Szanowny się chwali? Tylko czym? Bieda, układy, koneksje, dziadostwo, zero Inicjatyw powiatu w pomoc firmom, muzealnastrefa ekonomiczna, to jest obraz po 8 latach tak zzwanego starosty.
Odpowiedz
marlehill
2014-05-09 08:04:07
0 0
adamsky

niestety masz racje ,po prostu -skansen na folwarku....
Odpowiedz
MAJA12
2014-05-09 08:17:05
0 0
Największy problem to koszty pracownicze. U nas dużo jest firm budowlanych i około budowlanych, które w zimie ponoszą duże koszty i muszą zwalniać ludzi. Gdyby rząd pomyślał, by obniżyć ZUS dla firm budowlanych w zimie, to wszyscy by płacili i Skarb Państwa miałby pieniądze, a pracodawcy nie zwalnialiby swoich pracowników - proponował starosta z przekonaniem.

Szanowny panie starosto zima to okres martwy nie tylko dla budowlańców praktycznie dla każdej branży. To budowlanka jest motorem napędzającym rynek pracy i tą wiedze ma już gimnazjalista nie trzeba mieć wyższego wykształcenia. Co pan zrobił przez 8 lat aby zmniejszyć bezrobocie NIC !. Idąc dalej pana głupim rozumowaniem to trzeba obniżyć ZUS w każdej branży bo jak budowlańcy nie pracują to sklepy nie sprzedaja transport nie jeździ i tak dalej!
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-09 08:25:49
0 0
http://www.wiocha.pl/756135,By-zylo-sie-lepiej

to jest winowajca a nie starosta
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-09 08:27:09
0 0
i jego wilcze ślipia
Odpowiedz
LimE
2014-05-09 09:04:50
0 0
Koszty pracownicze są wszędzie takie same . A czemu nic się o turystyce nie wypowiedziała nasza władza , przecież co wybory o tym mowa , że z tego będziemy żyli ?? Po 20 latach się zorientowali , że to lipa ??
Odpowiedz
JAN
2014-05-09 09:14:46
0 0
Skoro tak dużo mieszkańców limanowszczyzny uważa,że winny bezrobocia jest starosta/chociaż akurat to jest wielką nieprawdą/ to należy gremialnie na niego zagłosować, odejdzie do Europarlamentu, a tu tylko w Starostwie zostanie /co bardzo słuszne byłoby/ wymienionych co najmniej 3/4 urzędniczych miernot, arogantów i uprzykszających życie społeczeństwu i jak to niektórzy nazywają z'rodzinnych układów zamkniętych '
Odpowiedz
MAJA12
2014-05-09 09:20:16
0 0
@Jan
Kto pracuje w starostwie
Wujek, Ciocia , Kuzyn ,Szwagier. Tak jak mówisz rodzinny układ zamkniety
.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-09 09:35:11
0 0
Jeżeli Powiat limanowski i dąbrowski jest zaliczany do powiatów o najtrudniejszym rynku pracy w Małopolsce i wg danych GUS wynosi 18,8% a więc znaczenie przekracza średnią w województwie i kraju, to dlaczego zasiłek dla osób bezrobotnych w tych powiatach został zmniejszony z 12 miesięcy do 6 miesięcy ? Dlaczego Urząd Pracy nie zrobił w tym kierunku aby przywrócić zasiłek na 12 miesięcy, skoro wiadomo jaka jest sytuacja z pracą w Limanowej, statystyki nie kłamią. Sytuacja z pracą może i się poprawiła bo Koral zatrudnił bezrobotnych ale nikt o tym nie pisze i nie mówi, że tylko na 3 miesiące ludzie dostali umowy o pracę, potem nie wiadomo co będzie dalej, może przedłużą umowy a może nie i bezrobocie powiększy się z końcem roku. Nikt też nie mówi, że Koral podpisał umowę z siecią Biedronka i dlatego produkcja lodów ruszyła w Limanowej.
Odpowiedz
kpiarz
2014-05-09 09:41:33
0 0
Pan Młynarczyk: 'Niemniej jednak my nie tracimy wiary w to, że ta sytuacja stopniowo będzie ulegać poprawie'

Pan Kulma: 'Oczekujemy zmian na lepsze'

Drodzy Panowie - wierzyć to można w Boga, a oczekiwać to można lepszej lub gorszej pogody, bo się nie ma na nią wpływu. Tutaj trzeba się wziąć do roboty i działać aktywnie na rzecz zmniejszenia bezrobocia a nie tylko 'wierzyć' i 'oczekiwać'. Samo się nic nie zrobi.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-09 09:45:02
0 0
@JAN
z tego co się słyszy i czyta to ten pan nie ma szans do Brukseli a co do zajmowanego stołka obecnie to zostało jeszcze pare miesiecy.Potrzeba zrobic wietrzenie biurek łacznie z ich włascicielami.
Odpowiedz
ktosik2014
2014-05-09 11:07:23
0 0
oj wietrzenie biurek przyda się ... pewnie będzie trzeba poczekać jeszcze z parę lat na normalność,która zatrzyma młodych przed emigracją zarobkową(choćby na Podhale)Ostatnio dzwoniłam do pewnego pensjonatu w Białym Dunajcu w sprawie pracy i..jak pani z drugiej strony telefonu dowiedziała się skąd dzwonię?-z Mszany Dolnej...ach tak to praca jest za 50zł/dzień(czyli tak średnio po obliczeniu daje 3.30zł/godz.) a pan panie starosto w Brukseli ile będzie pan miał na godzinkę???...
Odpowiedz
kinia434
2014-05-09 14:55:18
0 0
@MAJA12..co jak co ale ostatnia zima nie spowodowała przestoju w budowlance bardziej ucierpiały składy opałowe,ile osób pracuje na czarno na wyjazdach a ubezpieczenia mają z PUP ,masa jest takich osób błąd tkwi w tym że osoby zarejestrowane bez prawa do zasiłku zgłaszają się co trzy miesiące do podpisu niech zrobią tak jak było 20 l temu 4 razy w miesiącu się zgłaszało do podpisu,wtedy zobaczylibyście jaki byłby spadek bezrobotnych w Powiecie.
Odpowiedz
Doradca
2014-05-09 15:02:42
0 0
@ MAJA12 jesteś w błędzie ostatnio Szwagier się zwolnił sam :)
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-09 15:04:32
0 0
@kiniu
Jestem tego samego zdania!!! Nawet mogą zwracac koszty dojazdów i tak my podatnicy zyskamy.
A tak wiekszosc pracuje na czarno i ma ubezpieczenie.
Odpowiedz
kinia434
2014-05-09 15:16:32
0 0
@lg1..a Tobie się pogorszyło że jesteś tego samego zdania co ja ? czy wpuszczasz mnie w przysłowiowe 'maliny'?
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-09 15:20:52
0 0
Widzisz @kiniu mamy rózne zdania na rózne tematy ale nie wszystkie pamietaj.
A pogorszyc to się co najwyżej Tobie może!!!
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-09 15:37:02
0 0
A co z tym połączeniem kolejowym Piekiełko-Kraków? Tylu ludzi dojeżdża do Krakowa, niektórzy nawet codziennie do pracy, takie szybkie połączenie to krytyczna inwestycja!!! dzięki temu ludzie mieliby większe perspektywy a nie byli skazani na znalezienie sobie pracy przez znajomości.
Odpowiedz
aniaxxx
2014-05-09 16:04:01
0 0
Nie będzie żadnego połączenia kolejowego Piekiełko - Kraków.
Odpowiedz
aniaxxx
2014-05-09 16:22:49
0 0
Pan Jan Puchała jest dumny - ' to jest pocieszające bo ludzie nie narzekają i dają radę' A alarmujące statystyki przemocy w rodzinach ,których jest najwięcej na Limanowszczyźnie skąd się biorą!? NIE MA PRACY, NIE MA PIENIĘDZY , NIE MA NIC.! Czy Pan Puchała o tym wie, czy ten problem swoich mieszkańców zna !
Odpowiedz
MAJA12
2014-05-09 16:33:16
0 0
@Kinia434
20 lat temu tak było,że urzędnicy PUP za bezrobotnych podpisywali obowiazek zgłoszenia i jeszcze cos innego

@Doradco
Szwagier sie zwolnił,ale pozostały jeszcze: ciocia,wójek,syn ,córka,synowa, zięć, może wnuk itd. jest to Powiatowe Starostwo RODZINNE w Limanowej
Odpowiedz
kinia434
2014-05-09 16:33:36
0 0
'NIE MA PRACY,NIE MA PIENIĘDZY' Ale na alkohol jest a on nie jest tani! przestańcie pieprzyć głupoty bo za co ludzie się bawią na różnych imprezach organizowanych jeżdżą pijani,kto chce to i pracę ma,najlepiej aniaxxx upatrzyć sobie winnego i jechać jak po szmacie.P Puchała Twoim zdaniem ma chodzić po wsiach i domach i pytać o sytuacje bytowe i finansowe ludzi ?od tego chyba są GOPS nieprawdaż?
Odpowiedz
kinia434
2014-05-09 16:38:44
0 0
lg1..jak tak to spoko:)

@MAJA12..ja wiem jak było i dlatego piszę więc nie wymyślaj jakiś bajek i to było by najlepsze rozwiązanie.. oj byłby spadek bezrobotnych bez prawa do zasiłku.
Odpowiedz
aniaxxx
2014-05-09 16:42:57
0 0
Kinia- prawdaż, prawdaż.
Odpowiedz
MAJA12
2014-05-09 16:46:33
0 0
@Kinia434
Jesteś pracownikiem PUP
Nic nie wymyslam bo wiem jak było.
Odpowiedz
kinia434
2014-05-09 16:58:55
0 0
@MAJA12..wiesz? to powiesz gdzie się wtedy ludzie zgłaszali do podpisów?
Odpowiedz
bearchen
2014-05-09 17:00:15
0 0
Dziwne, ze najbardziej narzekaja Ci co ta prace maja.

Jak na razie nasz od siedmiu bolesci rzad ma inne sprawy na glowie.
Na Ukrainie znow sie leja, wiec ich oczeta tam sa skierowane, co tam Polacy i ich problemy. My mamy oni nie maja, to im nalezy pomoc.

Aniaxxx przemoc piszesz?
Znam rodziny, ktore zyja w dostatku, a co weekend sie leja.
Znam rodziny ubozsze, gdzie pieniedzy zawsze brakuje, ale nikt nigdy z tego powodu na nikogo reki nie podniosl.
Znam rodziny, gdzie maz i zona pracuja i wszystko przepijaja, a dzieci po sasiadach sie plataja za kromka z dzemem.

No ale przeciez Starosta wszystkiemu winien... nawet temu, ze nie potrafi w pore zlapac za reke kata, ktory zneca sie nad rodzina. heh...
komiczne myslenie.
Odpowiedz
MAJA12
2014-05-09 17:03:10
0 0
@Kinia 434
W byłym budynku KCPZPR a obecnym UM
Odpowiedz
kubrik
2014-05-09 17:22:53
0 0
oprócz bezrobocia jest też problem niskich zarobków; 1,5 mln Polaków pracuje przez agencje i zarabia 400-1200 zł itd...
Odpowiedz
kinia434
2014-05-09 17:33:45
0 0
a zaraz po tym był przeniesiony na ul Szwedzką obecnym zakładem Pogrzebowym..w trzech garażach od strony cmentarza były ustawione stoliki i pracownicy UP tam przyjmowały podpisy bezrobotnych bez prawa do zasiłku, zgłoszenia były 4 razy w miesiącu tak było od wiosny do późnej jesieni..mylę się w czymś MAJA12?
Odpowiedz
takajakja
2014-05-09 17:36:47
0 0
O tak tak świetny pomysł wrócic do starych obyczajów sprzed 20 lat jestem przekonana ze spadek ukrytego bezrobocia radykalnie sie zmieni.Cztery razy w miesiącu dlaczego nie pięć razy a jeszcze trzeba bedzie parking zapłacić.A za chwile jakby nie daj Bóg nózka sie podwinęła i byłaby utrata pracy to na przykład matki samotnie wychowujące dzieci podniosą krzyk że dojazdy kosztuja parking itd itd i że nikt o nich nie pomyślał ech ...Pozdrawiam
Odpowiedz
kubrik
2014-05-09 17:45:29
0 0
http://wyborcza.biz/pieniadzeekstra/1,138161,15919822,Kielbasa_polska__czyli_jak_wyglada_jakosc_zywnosci.html#BoxBizTxt
Odpowiedz
kinia434
2014-05-09 18:05:53
0 0
Tak lepiej krzyczeć STAROSTA WINNY,,@takajakja od samotnych matek z daleka, pracuję i płacę podatki!i wiele takich również matek znam,a Ty proś Boga żebyś sama samotną matką nie została zbyt szybko, bo nikt nie wie w której minucie śmierć może zapukać do drzwi,,a jej nie da się nie otworzyć i Twój krzyk również może być głośny..
Odpowiedz
takajakja
2014-05-09 18:14:56
0 0
@kiniu zlituj sie nie pisz do mnie przypomnij sobie jak protestowałas odnosnie lodowiska że np nikt nie pomyślał o samotnych matkach puszukaj sobie sprawdź na pewno znajdziesz tekst a raczej twoja opinie i być może wtedy zrozumiesz o co mi chodzi bo u ciebie są niesamowite problemy z czytaniem ze zrozumieniem to po pierwsze a po drugie kto ci dał prawo zaglądać do cudzego portfela za co pije za co chodzi na imprezy kobieto co cie to obchodzi !!!!.Nie znam drugiej osoby takiej jak ty która wszem i wobec opisuje swoje ciężkie zycie pomijam twoje list na priv.Bo jak cie grzecznie poprosiłam żebys do mnie nie pisała to sobie wymyśliłaś że mam sie od ciebie za kogoś lepszego Nie kiniu nie mam się za nikogo lepszego mam dość swoich spraw i swoich problemów i nie potrzebne mi są informacje na twój temat Zajmij się swoim życiem swoim portfelem a ja Ci gwarantuję że będziesz lepszą kobietą matką człowiekiem.
Odpowiedz
takajakja
2014-05-09 18:27:29
0 0
@kiniu jeszcze jedno wybacz ale daruj sobie ten dramatyczny krzyk pukająca śmierć, samotna matka itd Ja sie w twoje klocki nie bawie a Ty kochana moja nadal ubolewaj obrażaj krytykuj wyliczaj kto i za ile ....na pewno bedzie ci się lepiej żyło bo za każdym razem piszesz że się nigdy nie skarżyłaś a niestety przy każdym nadarzającym sie temacie piszesz o swojej traumie i o swoich nieszczęściach.Kiniu mimo wszystko cie pozdrawiam ach jeszcze jedno ja też pracuje i tez płace podatki ale jakoś nie przeszkadza mi to że ktoś pracuje i jednocześnie jest na zasiłku z prawem czy bez prawa wszystko jedno.Naucz się kochać ludzi!!!
Odpowiedz
kinia434
2014-05-09 19:03:38
0 0
pewnie że tak i dlatego jest tak a nie inaczej w PUP więc nie wincie Starosty bo problem tkwi w ludziach.takajakja ty pierwsza do mnie napisałaś podając przykład swoich niby znajomych z wypadku,ja ci tylko przytoczyłam inny przykład miałam również do tego prawo,dziś natomiast specjalnie przypiłaś do mojej osoby,nikomu nie zaglądam nigdzie ale jak już są takie komentarze więc mówmy prawdę,bo niby taka ogromna bieda jest tu,co cię tak zabolało, a co do lodowiska to sprawdz dobrze ja zadawałam pytania ktoś na nie odpowiadał,dziś również ty swoją gębę tu wsadziłaś tak się to robi? ja twoje komentarze mijam a nawet nie czytam więc ty zrób to samo,a w co się bawisz to mnie guzik obchodzi!możesz chlać bawić się do upadłego.
Odpowiedz
takajakja
2014-05-09 19:42:55
0 0
@kiniu ależ przez ciebie przemawia agresja fałsz i obłuda przypomne w 2013 12 07 o godz,16.53.54 pierwsza napisałaś do mnie na priv odnosząc sie do mojego komentarza w wiadomości do mnie przedstawiłaś mi swoje kilkunastoletnie życie sprawdź przeczytaj jeszcze raz sprawdź i przeczytaj POLECAM!!!PO drugie nie czytasz moich komentarzy poniewaz ich prawie nie ma piszę bardzo rzadko -sprawdź POLECAM- po trzecie właśnie czytałam jak to uważasz że kazdy ma prawo do swojego zdania moje przedstawiłam ale widocznie nie daj Bóg żeby ktoś odbiegał od twojego zdania wtedy napadasz na ludzi i reagujesz agresją Wiem wiem kochana najlepszą obrona jest atak ale wiesz tak sobie myślę że najlepsza metodą na atak jest doskonałe powiedzenie MĄDRY GŁUPIEMU USTEPUJE a że jestes kobietą do której musi należeć ostatnie zdanie więc czekam na twą ciekawą i adekwatną ripostę Kiniu pozdrawiam i życze wiary nadziei miłości i odrobine pokory
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-09 19:49:11
0 0
@kinia
Jakbys mijała i nie czytała jej komentarzy to bys nie wiedziała o czym są!!!Zaprzeczasz sama sobie czy to normalne myslenie czy chore!!!Odpowiedz sobie sama!!!
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-09 19:56:04
0 0
@kinia
Ma bardzo dobrą pamięć tylko krótką!!!
Ale to przychodzi z wiekiem.
Odpowiedz
PasazerLinii7
2014-05-09 20:02:15
0 0
Szczególnie interesujące były wypowiedzi Kulmy:

- 'ale musimy sobie radzić, aby ten kamień który prowadzimy, prowadzić dalej'
Kulma zmienił branże na kamieniarską, czy chodzi mu o grę w curling?

- 'na naszym rynku jest bardzo duże bezrobocie z tego względu, że dużo młodzieży emigruje'
Ja myślałem, że zależność jest dokładnie odwrotna, a tu taki klops.

Że też głupi limanowscy wyborcy nie docenili tak wybitnego umysłu.
Odpowiedz
karolwielki
2014-05-09 20:13:39
0 0
czym sie tu chwalić na polsacie ?!!
Odpowiedz
kinia434
2014-05-09 20:37:11
0 0
@lg1..oj zmieniłeś zdanie,szkoda no ale cóż..

wybacz takajakja ale to ty wbiłaś dziś zęby we mnie w komentarzu 32 nie ja w ciebie,nie bronię ci mieć własnego zdania ale nie pij do mnie,we mnie agresja? czy nie po twoim komentarzy został utworzony post i ujadanie na Księdza Proboszcza z Pasierbca,MIŁOŚĆ 'kochaj bliźniego jak siebie samego' WIARA 'nie widziałem a uwierzyłem' NADZIEJA 'lepsze jutro' POKORA ty publicznie pisałaś mam swoje wykształcenie.....dwoje dorosłych.....ogród ...itp i komu by się ona się przydała? nie pisałaś trochę ale widzę że już doszłaś do siebie po zabiegu? na sali nie byłaś taka pyskata,tak napisałam ci na pw ale nie wiesz kogo ci opisałam była to odp na twój komentarz skierowany do mojej osoby,pamiętam to doskonale.tylko tobie wolno był przytoczyć mi tragiczny wypadek twoich znajomych tylko wiesz jaka różnica ja im naprawdę współczułam bo wypadki chodzą po ludziach i dużo stracili i nie na własne życzenie, ty z tamtej co ja ci napisałam się napierdalasz i drwisz, tym się różnimy kobieto.
Odpowiedz
bearchen
2014-05-09 21:05:52
0 0
Popieram @kinia434
Zglaszanie do bezrobocia 4 razy w miesiacu i wowczas poznamy faktyczna liczbe osob pozostajacych bez pracy.

@takajakja
Wyluzyj troszke bo nie masz powodu, zeby sie tak napinac.
Zupelnie nie rozumiem po co wywlekasz jakies stare privy, ktore kompletnie nie sa zwiazane z tematem.
Odpowiedz
Doradca
2014-05-09 21:37:00
0 0
Jest super jest super więc o co Ci chodzi ?.

http://www.youtube.com/watch?v=zqXj3oiOXwg
Odpowiedz
Doriska
2014-05-09 21:45:28
0 0
@takajakja
Chyba Ty nie umiesz czytac ze zrozumieniem, przeczytaj, pomysl bo to nie boli i wówczas sie wypowiadaj!

Twa wypowiedz nie jest merytoryczna!
Uczepiłas sie @kini434 jak rzep psiego ogona za prawde!

Proponuje wyluzowac... oszczedzisz nerwów...
@kinia434 ma racje a Ty nie mozesz sie z tym pogodzic...
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"O bezrobociu na antenie Polsat News"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]