8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Odebranie części wynagrodzenia nauczycielom czy „skutek uboczny”?

Opublikowano 16.11.2019 05:30:00 Zaktualizowano 17.11.2019 07:37:43 pan

- Limanowa jest ewenementem w regionie, a możliwe, że i w całej Polsce, bo nie słyszałem, by gdziekolwiek nauczyciele zostali pozbawieni dodatku motywacyjnego – mówi prezes Małopolskiego ZNP, Arkadiusz Boroń. Władze miasta uczestniczą teraz w posiedzeniach rad pedagogicznych szkół, tłumacząc nauczycielom, dlaczego od września nie otrzymują dodatków motywacyjnych. Według burmistrza, to skutek uboczny: – Dyrektor nie przekroczył budżetu, ale wykorzystywanie środków było nierównomierne, a nauczyciele odczytali to tak, jakby coś zostało im odebrane – wyjaśnia Władysław Bieda.

Dodatek motywacyjny dla nauczycieli przyznawany jest przez dyrektorów szkół na okres od stycznia do końca sierpnia oraz od września do końca grudnia. Na rok 2019 w swoim budżecie miasto zarezerwowało na ten cel 385 tys. zł. Oznacza to, że został on przewidziany w mniejszej kwocie, niż rok wcześniej (o około 61 tys. zł).

– To nie jest tak, że zabraliśmy nauczycielom dodatek motywacyjny – zaznacza w rozmowie z nami burmistrz Władysław Bieda.

W minionym tygodniu odbyło się spotkanie władz miasta z nauczycielskimi związkami zawodowymi. Burmistrz stwierdził jednak, że informacja nie została przekazana wszystkim nauczycielom z miejskich szkół i przedszkoli, dlatego Władysław Bieda zamierza brać udział w posiedzeniach rad pedagogicznych w limanowskich placówkach, gdzie chce przedstawiać konkretne wyliczenia.

Zobacz również:

– Dyrektorzy wiedzą na początku roku kalendarzowego, jaką kwotą dysponują. Nie kontrolowaliśmy do tej pory, czy wydatkują te środki w sposób proporcjonalny, czy też zupełnie dowolny. Na okres od stycznia do sierpnia, dyrektorzy wypłacicli dodatki w takiej wysokości, że praktycznie wykorzystali całą pulę. Powstał więc skutek uboczny: dyrektor nie przekroczył budżetu, ale wykorzystywanie środków było nierównomierne, a nauczyciele odczytali to tak, jakby coś zostało im odebrane – wyjaśnia w rozmowie z nami burmistrz Limanowej.

Jak Władysław Bieda reaguje na wiadomość o ewentualnych krokach prawnych nauczycieli? Mówi, że „sądy są dla ludzi”, zaznaczając jednocześnie, że dodatek motywacyjny jest składnikiem uznaniowym nauczycielskiego wynagrodzenia. – Naruszenie przepisów nastąpiłoby np. wtedy, gdyby dodatek był przyznany, ale nie został wypłacony – twierdzi.

Arkadiusz Boroń, prezes małopolskiego okręgu Związku Nauczycielstwa Polskiego, mówi o konieczności znowelizowania budżetu samorządu, co jego zdaniem w prosty sposób rozwiązałoby problem. Jednocześnie, wskazuje na opór burmistrza. Zdaniem Arkadiusza Boronia, Limanowa w kwestii dodatku motywacyjnego dla nauczycieli jest ewenementem w skali kraju.

– W Małopolsce nie ma drugiego takie przykładu. Limanowa jest więc ewenementem w regionie, a możliwe, że i w całej Polsce, bo nie słyszałem, by gdziekolwiek nauczyciele zostali pozbawieni dodatku motywacyjnego. Taka sytuacja jest niedopuszczalna, bo to odebranie części wynagrodzenia nauczycielom. Rozwiązaniem jest nowelizacja budżetu miasta. Myślę, że jest to możliwe do wykonania, ale napotyka na opór ze strony burmistrza. Konieczne są negocjacje – ocenia Arkadiusz Boroń. – Jeśli się nie powiodą, część nauczycieli zapewne wystąpi do sądu pracy, a od ZNP otrzyma w tym zakresie pomoc prawną – zapowiada prezes małopolskiego ZNP.

Do tematu będziemy powracać.

Komentarze (35)

34607szczawa
2019-11-16 06:53:15
6 8
Nie chcieli protestowac to mają za swoje ?
Odpowiedz
loco00
2019-11-16 07:05:06
3 7
"W Małopolsce nie ma drugiego takie przykładu. Limanowa jest więc ewenementem w regionie, a możliwe, że i w całej Polsce," - z tym stwierdzeniem chyba każdy się zgodzi
Odpowiedz
Jaworina
2019-11-16 07:31:40
2 5
Burmistrz NIE ZABRAŁ, ale NIE DAJE - jak widać to " ludzkie " panisko, no i oczywiście wszystko zwala na dyrektorów. Wynika z tego że w Limanowej nie ma ANI JEDNEGO godnego takiego wyróżnienia pedagoga, natomiast cały urząd łącznie z burmistrzem - a ino - zasługują na wszelakie premije i dodatki jak powiedziała im BEATA ( niestety nie ta z Albatrosa ) !!!!. No ale jak wszystkim i wszem wiadomo prawie wszyscy nauczyciele to komuchy myślące samodzielnie, więc nijak nie pasujące do Limanowej i powiatu więc nie ma co ich rozpieszczać. A w razie spraw w sądzie - to DYREKTOR jest pracodawcą a nie burmistrz. Nieźle pomyślane .........
Odpowiedz
Oserwator
2019-11-16 08:41:54
0 10
Moze ktos mi wyjasni o co w tej polityce oswiatowej (nie tylko w Limanowej) chodzi. Wszelkimi sposobami probuje sie wyeliminowac z tego pieknego i zaszczytnego zawodu ludzi dobrze wyksztalconych i madrych, ktorzy bez problemu poradza sobie w innym zawodzie. Kto ma w tym interes, by nasze mlode pokolenie uczone i wychowywane bylo przez nauczycieli po jakichs studiach podyplomowych, ktorych poziom i jakosc jest powszechnie znana. Zle oplacany i zestresowany nauczyciel bedzie bez zaangazowania "odwalal" robote a skutki tego odczujemy dopiero za kilkanascie lat i znowu sprawdzi sie przaslowie "madry Polak po szkodzie" Kto jak kto, ale Bieda i Zon, ktorzy byli nauczycielam, powinni to rozumiec. Naszego kraju nie stac na rujnowanie oswiaty, bo slono za to zaplacimy.
Odpowiedz
vvv
2019-11-16 08:47:43
1 8
@jaworina "nieżle pomyślane" - nieźle pomyślał rząd, który dał podwyżki w środku roku budżetowego i niewystarczającą na nie subwencję. W Polsce jest już gmina, która nie wypłaciła nauczycielom wynagrodzeń za listopad bo brakło im pieniędzy. Ludzkie paniska z rządu przyznali podwyżki a te nie ludzkie samorządy mają za to zapłacić. No po prostu mistrzostwo , a przy okazji całe zło spływa na "nie dobre samorządy" i dalej rośnie antagonizm w społeczeństwie.
Odpowiedz
Jaworina
2019-11-16 09:58:17
1 4
vvvv @ zgadzam się w 100 %, robiło to już w małym stopniu PO, ale PIS jest w tym niedoścignionym mistrzem. ale oni się sami nie wybierali
Odpowiedz
lim
2019-11-16 10:18:13
6 4
jaki motywacyjny to nie komuna
Odpowiedz
BRZEGI
2019-11-16 10:33:52
5 3
..to teraz trzeba motywować do pracy i to nauczycieli....a jak oni motywują uczniów do nauki...przez długie przerwy w okresie roku..wakacje ,, ferie ..a nawet strajki...
Odpowiedz
jerykrol
2019-11-16 10:55:02
0 8
I to jest właśnie Polska po to jest jakaś premia motywacyjna żeby ją można było w każdej chwili zabrać. Dlatego masz się kajać przed władzą i przełożonymi, a powinno być jak jest na zachodzie płaca za godz i żadnych głupich premii, ile godzin pracujesz tyle masz a u nas władza na siłę domaga się szacunku.
Odpowiedz
pacho
2019-11-16 12:52:58
1 1
zwiększenie wydatków i odbieranie wpływów, za wyborcze obietnice najpierw będą płacić samorzady (czyli częściowo my - mniejsze inwestycje, większe opłaty ) i złość ludzi skieruje się na wójtów i prezydentów miast. Wobec braku kasy układni i lubiani przez rządzących dostana dotacje a mniej lubianym się wytknie że nie są gospodarni.
Odpowiedz
pacho
2019-11-16 12:59:54
0 1
@Jaworina, PO to robiło by ciąć wydatki w czasie kryzysu, niestety potem wpadli w samozachwyt i zapomnieli podziękować (tez materialnie) tym co wypruwali sobie żyły za możliwości chwalenia się "zieloną wyspą" (czyli większości Polaków) no i się dla nich tak skończyło jak się skończyło....
@vvv 100/100
Odpowiedz
zabawny
2019-11-16 13:04:08
0 4
Współczuję nieco nauczycielom, ale jeszcze bardziej wyjaśniającemu, który twierdzi że nic nie zostało obrane ALE, nie dostaną pedagodzy ani złotówki premii jaką jest dodatek motywacyjny.

Burmistrz obarcza winą dyrektorów szkół - WIĘC NIECH ZWOLNI DYREKTORÓW.
Hipotetycznie rzecz biorąc, leżeli wini są NIE dyrektorzy - TO ! mijającego się z prawdą należy podać do dymisji. Chyba że polska to kraj świętych krów i nikt za nic, na żadnym szczeblu władzy, nie ponosi odpowiedzialności.

"niechcem ale muszem -
-plusy ujemne i minusy dodatnie"
I inne niezwykłości pasują do tego artykułu. :)))
Odpowiedz
Spokojny
2019-11-16 14:33:55
2 2
Dzisiaj w telewizji trwam 1 słyszałem ze "dla nauczyciela pieniądze nie powinny być priorytetem. Sama satysfakcja z pracy z uczniami to największe wynagrodzenie" Przypuszczam ze rząd szykuje podwyżkę dla nauczycieli. Podobna nawet o 12 godzin tygodniowo.
Odpowiedz
Jaworina
2019-11-16 14:35:29
0 2
pacho @ nic dodać, nic ująć, ale tak bóło - jak mawia mój sąsiad. Ale JEDYNYM perspektywiczną troską naszych władz rządowych i samorządowych jest i bóło załapanie się na następną kadencję żeby dalej " SŁUŻYĆ " kochanemu narodowi.
Odpowiedz
2018limanowa
2019-11-16 14:40:59
0 2
jerykrol masz 100% rację. Pracowałem w instytucji państwowej gdzie obowiązywały (nadal obowiązują) premie motywacyjne. Wyjaśnię na czym to polega. Ni mniej ni więcej chodzi o to, że jeżeli będziesz właził do du....py szefowi, prezesowi, naczelnikowi czy komendantowi bez mydła, będziesz chwalił jego wątpliwe pod względem słuszności decyzje, masz wielką szansę na otrzymanie premii motywacyjnej, oczywiście należy jeszcze wpół zginać się jak tylko zobaczysz szanowną panią lub pana i krzyczeć z daleka "dzień dobry szefie". Premia motywacyjna nie ma nic wspólnego z premią za dobrze wykonywaną pracę. Jest to narzędzie dane przełożonym, żeby tylko i wyłącznie mogli oni wg własnego uznania nagradzać swoich przydupasów - i tyle w temacie.
Odpowiedz
burmistrz85
2019-11-16 17:13:23
3 4
Zasiłek motywacyjny to powinni dostać rodzice którzy poświęcają nieraz więcej czasu niż nauczyciele żeby ich dzieci miały wysokie stopnie.Nauczyciele to dzisiaj porażka więcej wolnego niż nauki, jeszcze mówią że jest im żle.Droga wolna zatrudniać się na budowach.
Odpowiedz
BRZEGI
2019-11-16 17:24:51
1 1
,,tak na poważnie...wynagrodzenie nauczyciela składa się z:
płacy podstawowej
dodatku stażowego
dodatku wiejskiego
dodatku za wychowawstwo/wychowawcy/
dodatku funkcyjnego / dyrektor ..opiekun stażu itp/
opłaty za godziny nadliczbowe lub zastępstwa/niekiedy teoretycznie/
dodatku motywacyjnego/ uznaniowy przez dyrektora ...a niekiedy traktowany jako dodatek podwyższający płacy aby władze samorządowe nie musiały płacić dodatku wyrównującego.........
ewentualnie dodatek wyrównujący tzw 14
premia roczna tzw 13
dodatek urlopowy
odpisy z funduszu świadczeń socjalnych...
...a dodatek motywacyjny jest ..uznaniowy....
Odpowiedz
hawk
2019-11-16 17:46:34
1 3
NIE wszyscy nauczyciele zasługują na dodatek motywacyjny z tzw automatu. Dodatek dać tylko tym co się wyróżniają A przecietniakom których jest znaczna większość niby za CO?
Odpowiedz
hawk
2019-11-16 17:54:34
1 1
Burmistrz85 na budowach jest miejsce dla ludzi którzy mają chęć do pracy i coś umią.
Odpowiedz
konto usunięte
2019-11-16 18:25:27
4 3
Burmistrz idioto a murarz bedzie uczyl twoje dzieci?je...bij sie w pis owski leb
Odpowiedz
pacho
2019-11-16 19:05:26
1 3
oczywiście nauczyciele, lekarze, pielęgniarki, policjanci, ... powinni wszyscy pracować w tych pięknych zawodach dla satysfakcji a nie pieniędzy , jedyni , którzy muszą być godziwie wynagradzani to członkowie rad nadzorczych w spółkach z nadania partyjnego, to przecież niezwykły stres :)

@BRZEGI wiesz doskonale ze ilość składników nie przekłada się na sumę ,
@burmistrz85 doskonale wie że program jest przeładowany przez ministerstwo do granic możliwości bo nikt nie słucha tych co mówią że nie ważne ile informacji naładujesz do mózgu do wypełniania testów tylko co z nią jesteś w stanie w życiu zrobić
@Oserwator , tak chyba jest jak piszesz, fundusze obietnic wyborczych powodują, że na inne rzeczy nie starczy skąd wynika że za dobra edukacje i lekarza będziemy niedługo płacić bardzo słono, prywatnie , a jak kogoś nie stać to znaczy że sobie w życiu nie radzi....


Odpowiedz
serko
2019-11-16 19:22:51
2 3
Na okres od stycznia do sierpnia, dyrektorzy wypłacicli dodatki w takiej wysokości, że praktycznie wykorzystali całą pulę..... to o co wam chodzi nauczyciele ?? było mniej brac dodatku to by wam starczyło na cały rok. . i z jakiej racji nauczyciel bierze dodatek motywacyjny w lipcu i sierpniu ? to do czego on go wtedy motywuje ???? oni sie oderwali od rzeczywistosci. powinno sie ich skierowac na rok do pracy przy tasmie w jakims zakładzie produkcyjnym gdzie sa nocne zmiany i wekendy pracujace to by im sie otworzyły oczy i by nabrali szacunku do tego co maja teraz z takimi przywilejami .
Odpowiedz
serko
2019-11-16 19:24:05
1 1
bo wielu ludzi po studiach tak pracuje i nie narzekaja
Odpowiedz
burmistrz85
2019-11-16 19:50:11
1 2
1221,, Nauczyciel specializuje się w jednej dziedzinie a murarz musi mieć wiedze ogólno budowlaną i jeszcze na dodatek musi pomagać swoim dzieciom w nauce.Wiesz po czym poznać idiote ,bo sam jest idiotom.
Odpowiedz
konto usunięte
2019-11-16 20:00:45
2 1
Pajacowali ten cały strajk był bez ładu i składu, kto się teraz o nich upomni, Na pewno nie ubiegłoroczni maturzyści a to teraz ludzie dorośli Wymienić na nowych wszystkich działaczy związkowych
Odpowiedz
kaka
2019-11-16 20:02:51
2 3
@BRZEGI
Tak poważnie, znasz realia dostawania poszczególnych dodatków?

- płaca podstawowej -należy się każdemu pracownikowi bez względu na zawód jaki wykonuje,
- dodatku stażowego – musi być wypracowany, dostają go WSZYSCY pracownicy sfery budżetowej,
- dodatku wiejskiego – przysługuje tym, który pracują na wsi. Dostaje się go tylko wtedy gdy nauczyciel ma połowę i więcej wymiaru zatrudnienia, wynosi 10% wynagrodzenia podstawowego,
- dodatku za wychowawstwo/wychowawcy/ - dostają TYLKO wychowawcy klasy, nie wszyscy nauczyciele.
- dodatku funkcyjnego / dyrektor ..opiekun stażu itp/ - dostają TYLKO dyrektorzy szkół. Rolę opiekuna stażu dostaje się raz na kilka lat. Do tego trzeba mieć odpowiedni stopień awansu, zatem nie jest on dla każdego. Jak wyżej nie wszyscy nauczyciele maja ten dodatek.
- opłaty za godziny nadliczbowe lub zastępstwa/niekiedy teoretycznie/ - Zastępstwa płatne są CZASAMI. Najczęściej są to łączenia które są bezpłatne.
- ewentualnie dodatek wyrównujący tzw 14 – nie 14 tylko JDU (jednorazowy dodatek uzupełniający) zależy od organu prowadzącego szkołę. Otrzymanie go to wielka niewiadoma.
- premia roczna tzw 13 – przysługuje WSZYSTKIM pracownikom sfery budżetowej
- dodatek urlopowy - raz w roku, zależny od wymiaru zatrudnienia. I wypłacany jak poprzednio WSZYSTKIM pracownikom sfery budżetowej.
- odpisy z funduszu świadczeń socjalnych... bon na jedne ze świąt (Boże Narodzenie lub Wielkanoc)
- dodatku motywacyjnego/ uznaniowy przez dyrektora ...a niekiedy traktowany jako dodatek podwyższający płacy aby władze samorządowe nie musiały płacić dodatku wyrównującego......... -> tutaj sedno Twojej wypowiedzi. Dyrektorzy może i taktują to w ten sposób, ale nie mają innej możliwości.
...a dodatek motywacyjny jest ..uznaniowy.... znam nie jeden przypadek gdzie motywacyjny wynosi 0zł lub oszałamiające 20-30zł miesięcznie.

Wymieniłeś 11 dodatków z których nauczyciel może być pewien 3, pozostałe są zależne do wymiaru zatrudnienia, stopnia awansu, stażu pracy i sytuacji w danej szkole.

Nauczyciel nie jest JEDYNYM, który otrzymuje 13!
13 dostają także zatrudnieni w Kancelarii Sejmu, Kancelarii Senatu, Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Trybunale Konstytucyjnym, Biurze Rzecznika Praw Obywatelskich, Sądzie Najwyższym, Naczelnym Sądzie Administracyjnym, Najwyższej Izbie Kontroli, Państwowej Inspekcji Pracy, Biurze Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, Krajowym Biurze Wyborczym, Biurze Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, Państwowym Urzędzie Nadzoru Ubezpieczeń oraz w Wyższym Urzędzie Górniczym na stanowiskach inspekcyjno-technicznych, samorządowych jednostkach sfery budżetowej, biurach poselskich, senatorskich lub poselsko-senatorskich oraz klubach, kołach albo zespołach parlamentarnych.

W tym roku do tej grupy dołączyli emeryci.

Czy ktoś zastanawiał się ile wyniesie WYNAGRODZENIE nauczyciela zatrudnionego na 4 godziny (przedmiot, który jest tylko w klasie 7 i 8 – np. j. niemiecki, chemia, fizyka. Mała szkoła dwie klasy tj 7 i 8. Przedmiotu jest po 2 godziny na klasę czyli 2x2=4) etat 0.22!
Pomijam szkoły średnie, gdzie wkroczył podwójny rocznik. Za kilka lat uczniowie wyjdą i godzin będzie znaczniej mniej jak jest teraz = zwolnienia.
płaca podstawowej – 406zł
dodatku wiejskiego – nie należy się
dodatku za wychowawstwo/wychowawcy/ - może a nie musi mieć
dodatku funkcyjnego / dyrektor ..opiekun stażu itp/ - nie należy się
opłaty za godziny nadliczbowe lub zastępstwa/niekiedy teoretycznie/ - opcjonalnie
ewentualnie dodatek wyrównujący tzw 14 –Otrzymanie go to wielka niewiadoma.
premia roczna tzw 13 – przysługuje dopiero gdy przepracuje rok i jest proporcjonalny do wysokości zatrudnienia.
NIE KAŻDY NAUCZYCIEL ZARABIA tak jak to opisują w mediach!

Taka osoba łączy godziny w kilku szkołach. Ewentualnie robi podyplomówkę by móc uczyć jeszcze innego przedmiotu. Tutaj znów naraża się na komentarze rodziców, że jest od wszystkiego.

@serko i w drugą stronę, niech każdy przyjdzie do szkoły na rok do pracy. Dowie się, że etat to nie czarodziejskie „18” tylko ogrom papierzysk, poprawy prac pisemnych, przygotowanie do lekcji, konferencje, wywiadówki – konfrontacje z rodzicami, wycieczki - czasem kilkudniowe, kółka zainteresowań, indywidualizacja pracy w klasie gdy jest uczeń, który tego potrzebuje, organizacja konkursów, apeli lub akademii z okazji różnych świąt.

Praca nauczyciela jest bardzo WYNISZCZAJĄCA, w tej grupie zawodowej jest najwięcej osób które szybko dotyka wypalenie zawodowe. Wszystko przez silne działanie presji psychologicznej i społecznej.
Czy jest inna grupa zawodowa na którą wylewa się takie wiadro pomyj?

Narzekasz na pracę nauczyciela? Choć do szkoły, zacznij uczyć. Pokaż jak to się robi!
Nie zapomnij wziąć dokumentów potwierdzających kwalifikacje. Miej świadomość, że jak już zostaniesz zatrudniony na cały etat to otrzymasz 1800 na konto co miesiąc.
Powodzenia.
Odpowiedz
nieufny
2019-11-16 20:32:42
2 2
Nauczyciele, dlaczego wy chcecie pieniądze za pracę, skoro w telewizji " Trwam" powiedziano ( jak twierdzi Spokojny), że pieniądze nie powinny być priorytetem. Sama satysfakcja pracy z uczniami, to największe wynagrodzenie". Hipokryzja tej rozgłośni przewyższa Himalaje!!!
Odpowiedz
maat
2019-11-16 21:06:34
0 2
A za co politycy tyle biorą??Tam dopiero jest koszenie siana! Może oni zrezygnują ze swoich dodatków?! Przecież tyle już wzięli, że pula dawno została wyczerpana!
Odpowiedz
BRZEGI
2019-11-16 21:46:44
0 1
...kaka@ ..mam za sobą wieloletnia pracę jako nauczyciel od 1990 .a żeby utrzymać rodzinę z pracowałem w porywach w 4 szkołach , oczywiście na w kilka godzin ..no w porywach ponad 30 i więcej na tydzień.....kwalifikacje mam szerokie...
....umie liczyć i odporny jestem na te Twoje 0.22 etatu i przeliczenia/wykorzystane do wyliczeń/ ..napisze krótki dobrej nocy życzę i nie rób ludziom wody z mózgu.....teraz jeszcze jest to ratunkowe 500 plus ..a za moich czasów lewica i chyba PO nawet rodzinne zabrali ......
..a dla informacji zarobek nauczyciela ok 1995 / po wymianie pieniędzy wynosił ok 600 zl /msc..ale to były inne czasy inni ludzie inna dzieci w szkole...inny świat...jeszcze raz dobrej nocy ...
Odpowiedz
kaka
2019-11-16 23:12:47
2 0
@ BRZEGI w porządku, znasz realia. Zgodzę się, że kiedyś były inne czasy, inni ludzie, inna dzieci w szkole ogólnie inny świat. Odnoszę wrażenie, że kiedyś to była praca jak każda inna. Szacunek był.

Obecnie nauczyciel to największe zło z jakim styka się rodzic. Wszelkie niepowodzenia dziecka zrzuca się własnie na szkołę/nauczyciela nie zwracając na to, że dziecko przyszło do szkoły już po części ukształtowane, nauczone pewnych zachowań, wyniesionych z domu. Szkoła ma wspierać w wychowaniu nie odwalać robotę za rodziców.

Nie robię wody z mózgu nikomu. Moim celem było zwrócenie uwagi, że na wynagrodzenie nauczyciela składa się wiele składników/czynników i znalezienie nauczyciela z 6000 zł, jak przedstawiają media, jest naprawdę trudne.
Odpowiedz
chlop
2019-11-17 10:13:05
1 1
@kaka , większość nauczycieli dyplomowanych zarabia 6 tys. miesięcznie.
Odpowiedz
Manitou
2019-11-17 10:25:49
0 3
@kaka jak nauczyciel zarabia 1800 na miesiąc to ja jestem Św.Wincenty ,chyba na ćwierć etatu!Znam osobiście kilku nauczycieli którzy pracują w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych i zarabiają znacznie więcej ,a przypomnę że etat nauczyciela to 18 h tygodniowo i masa wolnych dni w ciągu roku za które też mają płacone,a niejeden też korzystając z wolnego czasu daje korepetycje co daje im niezły dodatkowy dochód i to nieopodatkowany więc kto jak kto ale nauczyciele w Polsce nie mają źle!
Odpowiedz
ciekawy
2019-11-17 10:27:18
0 3
najlepiej być urzednikiem budżetowym i wiecznie żadać, nie ma przymusu pracy więc niezadowoleni mogą założyć własna działalność gospodarczą, płacić zuz i podatki orz zatrudniać innych, proste ???
Odpowiedz
burmistrz85
2019-11-17 11:04:58
0 2
Sprawcie sobie na BIP danego urzędu oswiadczenie majatkowe choć by kierowników placówek oświatowych ile zarabiają to będziecie mieli jakieś rozeznanie,dobrze że coś takiego jest bo już mamy jakąś jasność.Jeszcze powinny być oświadczenia dostępne nauczycieli i całej budżetówki i wtedy by ludzie zobaczyli jak oni to mało zarabiają.Podejrzewam że nie którym by czapki z głów pospadały.Często opinia publiczna jest wprowadzana w błąd gdyż nie zna rzeczywistości.
Odpowiedz
konto usunięte
2019-11-17 18:19:48
0 0
Burmistrz baranie pisowski a nauczyciel nie musi po pracy pomagac swoin dzieciom w nauce?niech ida na budowe a ukrainscy parobkowie budowlani beda uczyc twoje dzieci matolku pisowski
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Odebranie części wynagrodzenia nauczycielom czy „skutek uboczny”?"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]