8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Przejście, którego nie widzą kierowcy

Opublikowano 04.05.2016 00:08:15 Zaktualizowano 04.09.2018 18:58:27 pan

Limanowa. Według znaków przejście jest, jednak kierowcy go nie zauważają, bo na jezdni nie namalowano pasów. Gdy w tym miejscu przechodzą piesi, niektórzy kierowcy mają do nich pretensje i „pukają się po głowach”.

W ubiegłym roku samorząd miasta zrealizował przebudowę mostu w ciągu ul. Grunwaldzkiej w Limanowej, obok niewielkiego ronda przy zbiegu tej ulic z ulicami Sikorskiego i Czecha. Na moście położono nową nawierzchnię, a tuż przy skrzyżowaniu zlokalizowano przejście dla pieszych.
O jego istnieniu świadczą pionowe znaki drogowe po obu stronach jezdni. Zapomniano jednak o tym, by na nawierzchni drogi wymalować pasy. Kierowcy często nie zwracają uwagi na znaki i przejścia w tym miejscu nie zauważają.
- Na moście są znaki, ale na ulicy nie ma pasów, więc zdaniem niektórych kierowców przejścia tam nie ma. Albo tego nie widzą, albo nie chcą widzieć. Z pozoru może się to wydawać błahostką, ale kiedyś może dojść tam do tragedii, zwłaszcza że chodzą tamtędy dzieci - mówi jeden z mieszkańców Limanowej.
Jak dodaje, sam często korzysta z tego przejścia i wiele razy przechodząc przez jezdnię wzbudza emocje u kierowców, którym wydaje się że jako pieszy przechodzi w miejscu nieoznakowanym.
- Pukają po głowie, odgrażają się, a przecież przechodzę przez drogę zgodnie z przepisami - dodaje.
Zobacz również:

Komentarze (23)

sweetfocia
2016-05-04 05:06:50
0 0
Może ślepy jestem, ale coś mi się widzi, że z jednej strony są barierki.
Prawidłowo przejście powinno być z chodnika na chodnik.
W obrębie skrzyżowania przez drogę dwukierunkową, gdzie jest tylko po jednym pasie ruchu, nie jest zabronione przechodzenie przez jezdnię nawet gdy nie ma wyznaczonego przejścia dla pieszych.
Ktoś tam powiesił znak, ale mam nadzieję, że jak samorząd otrzyma te 200 tyś. dofinansowania (opisane w sąsiednim artykule) to się sprawie przyjrzy, a może wcześniej ?
Odpowiedz
EZZIO
2016-05-04 07:02:51
0 1
@sweetfocia
Zgadza się, pieszy może przechodzić w obrębie skrzyżowania, przez jezdnię poza przejściem dla pieszych. Również poza skrzyżowaniem, jest to możliwe, ale wówczas od jednego przejścia do drugiego odległość nie może być większa niż 100m. Tylko pamiętać należy że nie ma on takich przywilejów jak na przejściu, więc musi udzielić pierwszeństwa jadącym pojazdom i nie może spowodować zagrożenia w ruchu, a także utrudnić ruchu pojazdom. Tak więc, jedynie nie dostanie mandatu za niedozwolone przechodzenie przez jezdnię, ale żaden pojazd nie musi się zatrzymywać przed pieszym, a w razie potrącenia winny jest pieszy. Co do tego konkretnego skrzyżowania to znaki pionowe są, a w zimie też nie zawsze widać zebrę, więc nie wiem jaki problem mają z tym kierowcy, ja też jeżdżę po tym śmiesznym rondzie i jakoś z pieszymi zatargów nie miałem.
Odpowiedz
daglas
2016-05-04 08:35:18
0 2
hierarchia ważności na drodze :

- policjant, lub inna osoba uprawniona do kierowania ruchem
- sygnały świetlne
- znaki pionowe
- znaki poziome żółte
- znaki poziome białe
- ogólne przepisy zawarte w kodeksie drogowym.

wg. powyższego, przejście dla pieszych jest.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-05-04 08:38:55
4 1
Strzeże to przejście w tym miejscu wogóle jest niepotrzebne!Ktoś je wymyślił chyba tylko po to żeby denerwować kierowców!!!
Odpowiedz
maslo7
2016-05-04 08:40:49
1 1
@EZZIO
przepis, że wolno przechodzić na skrzyżowaniu poza przejściem, dotyczy tylko skrzyżowań na których nie ma przejść dla pieszych. Jeżeli jest przejście dla pieszych na skrzyżowaniu to pieszy nie ma prawa przechodzić przez jezdnię obok. W drugim przypadku, nie od jednego przejścia do drugiego, tylko od przejścia dla pieszych do miejsca w którym przechodzisz. Mała różnica, ale istotna i może kosztować mandat.
Odpowiedz
maslo7
2016-05-04 08:43:58
1 1
@sweetfocia
tak ślepy jesteś :D Żartuję, zdjęcie jest obcięte i dlatego nie widzisz. Kliknij na zdjęcie i zobacz, że po obu stronach drogi jest chodnik, barierka jest za chodnikiem od strony rzeki.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-05-04 09:25:24
1 3
@landa, co ja się ozastanawiałam o co chodzi w wyrazie 'strzeże' i po jakimś czasie doszłam, że to ma być 'szczerze', ej dobre
Odpowiedz
konto usunięte
2016-05-04 09:46:03
1 0
@123asd!SZCZERZE to masz spóźniony zapłon Takie to śmieszne że aż zabawne haha
Odpowiedz
sweetfocia
2016-05-04 10:17:34
0 0
W takim razie słupek, na którym są zamocowane znaki powinien być umiejscowiony w chodniku od strony jezdni, wtedy dolna krawędź najniższego znaku nie może być niżej niż 220 cm. (na poboczu 200 cm.)
Odpowiedz
maslo7
2016-05-04 10:23:39
1 0
@sweetfocia
nie znam takiego przepisu o umiejscowieniu znaków. Możesz podać link do niego?
Odpowiedz
maslo7
2016-05-04 10:31:53
1 0
znalazłem bez pomocy. Znaki umieszczone po prawej stronie jezdni jeżeli jest chodnik mają znajdować się w odległości 0,5-2m od krawędzi jezdni. Twój przepis o umiejscowieniu znaków w chodniku od strony jezdni nie obowiązuje. Wysokość się zgadza.
Odpowiedz
EZZIO
2016-05-04 11:11:56
1 0
@masło7
Podszkol się trochę, bo w błąd ludzi wprowadzasz.
Odpowiedz
sweetfocia
2016-05-04 11:13:03
0 0
Dobrze nie bądźmy tacy szczegółowi dokładnie w którym miejscu chodnika.
Mają być w chodniku, a nie poza nim.
Weź pod uwagę, że bywają chodniki mające szerokość kilku metrów, jak pod Biedronką.
Odpowiedz
maslo7
2016-05-04 11:46:25
1 0
@sweetfocia podaj przepis o tym że MUSI być w chodniku, a nie w koronie drogi, albo po prawej stronie jezdni... bo dalej twierdzę, że sam go wymyśliłeś.
@EZZIO nie mogę znaleźć przepisu o tym, że jak jest przejście na skrzyżowaniu to nie można przejść obok - więc możliwe, że masz rację i wtedy mnie policja w konia kiedyś zrobiła - na szczęście pouczenie. A propos 100m - to Ty się doucz, odległość pieszego w miejscu przechodzenia musi wynosić min. 100m od przejścia, a nie 100m między przejściami - to nie dotyczy skrzyżowań. art 13.2 kodeksu drogowego
Odpowiedz
maslo7
2016-05-04 12:08:13
1 0
@EZZIO
policja jednak mogła mieć rację. Przepis stanowi, że 'przechodzenie jest dozwolone na skrzyżowaniu' nawet jeżeli odległość od przejścia dla pieszych wynosi mniej niż 100m. Nie ma przepisu, który pozwala przejść inaczej niż po wyznaczonych przejściach dla pieszych na tym skrzyżowaniu. Dopiero jeżeli nie ma wyznaczonego przejścia to można przejść przez skrzyżowanie inaczej korzystając z prawa przyznanego w tym paragrafie. Pierwsze zdanie art 13 ust 2 pozwala na przechodzenie poza przejściem, a drugie na skrzyżowaniu, nie ma wzmianki o przechodzeniu i poza przejściem i na skrzyżowaniu. Jak jesteś przekonany do swojej interpretacji to spróbuj wygrać w sądzie z policją...
Odpowiedz
wartownik
2016-05-04 13:14:04
0 1
@sweetfocia nie pajacuj, bo coraz większe głupoty piszesz
Odpowiedz
sweetfocia
2016-05-04 13:28:37
0 0
Jeżeli chodnik przylega do jezdni i jest odpowiednio szeroki, to wtedy umieszcza się w chodniku. Wychodzi ci to z odstępów, które podałeś. Gdyby był daleko odsunięty od jezdni, albo jakiś wąski, to wtedy poza nim.
Mówimy tu o jakimś normalnym chodniku przy jezdni, bo niektóre nie mają oficjalnego statusu chodnika ze względu na warunki techniczne.
Jest jeszcze taki jeden szczegół techniczny, że w miejscach gdzie są poziome przejścia dla pieszych, dopuszczalna prędkość maksymalna nie może być wyższa niż 70 km/godz. nawet jeżeli jest ruch kierowany.
Sprawdzałem to i w Małopolsce tego przestrzegają, bo nie spotkałem większej.
Odpowiedz
maslo7
2016-05-04 13:44:49
1 0
Chodnik przylega do jezdni, ale chyba tylko idiota zwęziłby go znakiem, bo minimalna odległość od jezdni wynosi 0,5m, więc wypadłby gdzieś w połowie chodnika, albo po jego prawej stronie - przeszkadzając każdemu korzystającemu z chodnika - ergo dalej przypięty do barierki jest zgodnie z przepisami.
A ten wpis odnośnie prędkości to w sprawie jakiego przejścia dla pieszych, bo chyba nie tego?
Odpowiedz
EZZIO
2016-05-04 15:02:18
0 0
@masło7
Co do pierwszej wypowiedzi wkradł się z mojej strony błąd, wiadomo o co mi chodziło, no ale masz rację może to kogoś wprowadzić w nie lada tarapaty, co do skrzyżowania, poczytaj o wyrokach sądów, wcale nie jest powiedziane, że policja zawsze wygrywa, (tylko czy opłaca się walczyć w sądach za 100 zł mandatu.) Głównie mi chodziło o wypowiedź sfeetfoci, aby nie wprowadzał ludzi w błąd, bo nie którzy mogli pomyśleć, że jeżeli nie ma przejścia na skrzyżowaniu, to mają takie same prawa jak na przejściu. Nie pisałem dosłownie o tym skrzyżowaniu, bo tu przejście jest, więc się nie spinaj tak bardzo.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-05-04 19:25:59
0 0
Zacząć należy od nieporozumienia z tz. ' rondem ' nie było problemów gdy było skrzyżowaniem i tyle w temacie .......
Odpowiedz
zabawny
2016-05-04 20:44:27
0 0
Dorzućcie znak A16 i duży napis przejście, i tak niektóre 'bystre' umysły tego nie ogarną. :)))
Odpowiedz
Mateo
2016-05-04 21:10:21
0 1
Jak już tak ładnie przytaczacie przepisy odnośnie ruchu pieszych, pamiętajcie o jeszcze jednym bardzo ważnym: skręcając w drogę poprzeczną należy ustąpić pierwszeństwa pieszym.
Odpowiedz
maslo7
2016-05-05 08:15:52
1 0
i równie ważny, jak nie ważniejszy, jest zakaz wchodzenia bezpośrednio pod nadjeżdżający pojazd, również na przejściu dla pieszych. To akurat nie dotyczy aut skręcających w drogę poprzeczną, tylko jadących stale jedną drogą.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Przejście, którego nie widzą kierowcy"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]