8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

27 nowych zakażeń w powiecie. Skuteczność szczepionki spada - nowe wyniki

Opublikowano 12.12.2021 07:56:00 Zaktualizowano 12.12.2021 10:43:38 top

Najnowsze informacje na temat COVID-19:


10:43

10:41

POWIAT LIMANOWSKI
Liczba zakażonych: 27
Liczba zakażonych na 10 tys. mieszkańców: 2,05 
Liczba przypadków śmiertelnych: 0
Liczba osób objętych kwarantanną 2018
Liczba wykonanych testów: 122
Liczba testów z wynikiem pozytywnym: 31 

10:40

MAŁOPOLSKA
Liczba nowych zakażeń: 1791
Liczba przypadków śmiertelnych: 0
Liczba osób na kwarantannie: 53445
Liczba wykonanych testów: 6607
- w tym z wynikiem pozytywnym: 1894

10:39

POLSKA
Mamy 19 452 nowe i potwierdzone przypadki zakażenia #koronawirus z województw: 
- śląskiego (3044), 
- mazowieckiego (2652), 
- wielkopolskiego (1899), 
- małopolskiego (1791), 
- dolnośląskiego (1781), 
- pomorskiego (1223), 
- łódzkiego (1110), 
- kujawsko-pomorskiego (975), 
- zachodniopomorskiego (895), 
- opolskiego (835), 
- podkarpackiego (751), 
- lubuskiego (654), 
- warmińsko-mazurskiego (628), 
- lubelskiego (445), 
- świętokrzyskiego (439), 
- podlaskiego (189). 
141 zakażeń to dane bez wskazania adresu, które zostaną uzupełnione przez inspekcję sanitarną.
Z powodu #COVID19 zmarło 11 osób, natomiast z powodu współistnienia COVID-19 z innymi schorzeniami zmarły 54 osoby. 

Liczba zakażonych koronawirusem 3 828 248/ 88 479 (wszystkie pozytywne przypadki/w tym osoby zmarłe). W związku z korektami wprowadzanymi na bieżąco przez laboratoria w systemie EWP, globalna liczba zakażeń i zgonów od początku pandemii może nie być sumą kolejnych dziennych zakażeń lub zgonów. 

09:35

POLSKA
Warto szczepić dzieci, ponieważ nie jest prawdą, że dzieci zawsze przechodzą COVID-19 łagodnie – powiedział PAP prezes Warszawskich Lekarzy Rodzinnych dr Michał Sutkowski. Dodał, że obecnie w szpitalach jest zdecydowanie więcej dzieci niż było w poprzednich falach.

Szczepienia przeciw COVID-19 dzieci w wieku 5-11 lat rozpoczną się w Polsce 16 grudnia i będą wykonywane preparatem Comirnaty (Pfizer-BioNTech) w dostosowanej do wieku dawce pediatrycznej. Schemat szczepienia jest dwudawkowy, przy zachowaniu rekomendowanego odstępu co najmniej 21 dni między dawkami.

Według dr. Sutkowskiego, "warto szczepić dzieci, ponieważ nie jest prawdą, że dzieci zawsze przechodzą COVID-19 łagodnie".

"Musimy zdawać sobie sprawę z dosyć dużej liczby hospitalizowanych dzieci, szczególnie w wariancie delta, który króluje póki co na świecie a także w Polsce" - podkreślił ekspert.

Dodał, że na oddziałach covidowych w całej Polsce jest zdecydowanie więcej dzieci niż było w poprzednich falach, a u hospitalizowanych dzieci jest bardzo wiele przypadków koinfekcji.

Dr Sutkowski przyznał, że u części dzieci, podobnie jak i u dorosłych, COVID-19 przebiega bezobjawowo lub skąpoobjawowo, jednak część przechodzi infekcję ciężko, zdarza się też sporo powikłań.

"Jeżeli 14-letni chłopiec ma udar, jeżeli dziecko leży pod respiratorem, jeżeli dziecko ma ciężkie zapalenie płuc i niewydolność oddechową - to jest powikłanie, które nie tylko grozi utratą zdrowia, ale nawet życia" - ocenił.

Jak stwierdził prezes Warszawskich Lekarzy Rodzinnych, ważnym powodem, dla którego należy szczepić dzieci jest także fakt, że nawet te dzieci, które przechodzą infekcję łagodnie, zarażają innych.

"Szczepienie dzieci jest działaniem, które ma na celu zmniejszenie pandemii, zmniejszenie ryzyka zgonów u innych dzieci - na przykład tych, które jeszcze nie mogą się zaszczepić, bo nie mają jeszcze 5 lat - oraz ciężko chorych dorosłych z otoczenia" - wyjaśnił.

Ekspert podkreślił, że "im większa część populacji się zaszczepi, tym mniejsze problemy będziemy mieli teraz i w przyszłości". "Chodzi m.in. o to, że nie będzie narastał dług zdrowotny, bo więcej osób będzie mogło leczyć się w szpitalach i przychodniach na inne choroby niż COVID-19" - zastrzegł.

Dr Sutkowski wyjaśnił, że wirus SARS-CoV-2 wciąż tworzy nowe warianty. "Im więcej osób się zaszczepi - w tym dzieci - tym niebezpieczeństwo wytworzenia kolejnego niebezpiecznego wariantu będzie mniejsze" - zastrzegł. Dlatego - jak podkreślił - nie należy odwlekać szczepienia dzieci.

Prezes Warszawskich Lekarzy Rodzinnych zastrzegł, że szczepionki są "skuteczne i bezpieczne". "Badania nad ich bezpieczeństwem, które robił producent, były prowadzone wiele miesięcy dłużej niż badania nad szczepionkami dla dorosłych i były prowadzone w wielu miejscach na świecie. Te badania udowodniły, że niepożądanych odczynów poszczepiennych jest bardzo niewiele, a te, które są, to NOP-y bardzo łagodne" - stwierdził.

Dodał, że w ramach obowiązkowych szczepień ochronnych dzieciom jest często podawane kilka szczepionek naraz, a w przypadku COVID-19 jest to pojedyncza szczepionka. "Nie ma więc powodów, by w przypadku koronawirusa martwić się nadmiernie" - ocenił.

Zdaniem eksperta, dzieci nie chcą szczepić najczęściej ci rodzice, którzy sami się nie zaszczepili. "Potrzebna jest nam bardzo solidna kampania na ten temat, ponieważ szczepienie dzieci tuż za progiem, a my na ten temat praktycznie nie rozmawialiśmy. W ten sposób oddajemy pole tym, którzy chętnie zbiją na tym jakiś kapitał - medialny, polityczny lub medyczny - czyli ruchom o charakterze antyszczepionkowym" - mówił. Dodał, że "powinniśmy się bać choroby a nie profilaktyki"

"Zachęcam do szukania informacji w dobrych, sprawdzonych źródłach np. na stronach Ministerstwa Zdrowia. Dobrym źródłem informacji jest też kontakt z lekarzem rodzinnym" - polecił.(PAP)


07:56

WŁOCHY
Po pięciu miesiącach od przyjęcia drugiej dawki szczepionki jej skuteczność w zapobieganiu zakażeniu, zarówno objawowym, jak i bezobjawowym obniża się z 74 do 39 procent- to najnowsze ustalenia włoskiego Instytutu Służby Zdrowia, przedstawione w sobotę.

W raporcie Instytut podkreślił, że skuteczność w zapobieganiu ciężkiemu przebiegowi Covid-19 u osób zaszczepionych w ostatnich pięciu miesiącach wynosi 93 procent. Ponadto według badań trzecia dawka preparatu zapobiega ciężkiej chorobie w ponad 90 proc. przypadków. Tzw. dawka przypominająca we Włoszech podawana jest po co najmniej pięciu miesiącach od poprzedniej.

Rząd Włoch, jak podają media, pracuje nad mechanizmem, który ma automatycznie prowadzić do zawieszenia działania przepustki Covid-19 u osób, u których wykryte zostanie zakażenie. Obecnie paradoks polega na tym, że posiadacze tzw. Green Pass mają ważny dokument także wtedy, gdy otrzymują pozytywny wynik testu. Według nowego projektu ważność przepustki przywracano by dopiero w momencie, gdy osoba zakażona otrzyma potem negatywny wynik testu.

Minionej doby na Covid-19 zmarło 96 osób i wykryto ponad 21 tys. zakażeń w 565 tys. testów. To znaczy, że 3,7 proc. z nich dało wynik pozytywny. Bilans zmarłych od początku pandemii wzrósł do 134 765. Obecnie zakażonych jest 273 tys. osób. W szpitalach przebywa ponad 7,3 tys. zakażonych koronawirusem, w tym 818 na intensywnej terapii.

Komentarze (51)

Mcdonald
2021-12-12 08:24:26
1 12
To nie jest szczepionka
Odpowiedz
konto usunięte
2021-12-12 08:58:53
3 15
Dokładnie, to nie jest szczepionka. Wielu ludzi po niej ciężko choruje, a wielu młodych I zdrowych NAGLE umiera. Zobaczcie: https://www.pzh.gov.pl/serwisy-tematyczne/niepozadane-odczyny-poszczepienne-covid-19/

Tu są oficjalne listy NOP. Ponad 60 stron.

Przechodziłeś ciężko wirusa i tego nie widzisz, że przez zaszczepienie... jest mnóstwo zgonów młodych i zdrowych ludzi. Zainteresuj się tym.
Odpowiedz
wasylis
2021-12-12 09:02:34
2 17
Niedługo trzeba będzie ją częściej przyjmować, niż tabletki antykoncepcyjne.
Odpowiedz
konto usunięte
2021-12-12 09:37:15
2 17
Ludzie nie mają pojęcia co się dzieje , jak mówiłem ostrzegałem na wiosnę żeby tego nie brać to mi oo głowie pukali , jak mówiłem poczekajcie na zimę jakie pokłosie będzie zimą to teorie spiskowe, jeżeli coś robią na siłę to zapamiętajcie to nie jest dla waszego tylko dla ich dobra
Odpowiedz
sydney
2021-12-12 09:38:36
2 16
Jawnie dają do zrozumienia ze to gowno jest testowane, a jołopy tego nie rozumieją, tylko lecą po ten eliksir.
Odpowiedz
bigi18
2021-12-12 09:44:29
0 18
Wszystko jedno wielkie kłamstwo. Nawet przed ciężkim przechodzeniem szczepionki nie chronią. Komuś zależy żeby nie podawać prawdziwych danych. A po szpitalach coraz częściej połowa osób na oddziałach covidowych to zaszczepieni. Moja żona w ciąży przechodziła covida i nic się jej powaznego nie działo! A podobno to takie niebezpieczne. A ja się od niej nawet nie zarazilem! Popatrzcie na swoje otoczenie i powiedzcie ile waszych znajomych zmarło typowo na samego covida? Ilu waszych znajomych zmarło tak po prostu w domach na starość czy inne dolegliwości bez objawów covida a po smierci okazało się nagle że mieli covida? Ilu waszych znajomych miało covida i nic im się nie działo? Bo w mojej rodzinie już każdy miał covida. Grupa co najmniej że 100 osób i nikt nie zmarł, a tylko 5 przypadków przechodzilo go ciężko, ale bez hospitalizacji. Z tego nie wiem czy chociaż 25% jest zaszczepionych. Cały ten covid jest straszny tylko w mediach! A gdyby nie Ci lekarze którzy się boją leczyć chorych na covid to w szpitalach była by połowa mniej ludzi! Mój wujek dwa tygodnie chorował na covida, był bardzo słaby, nie jadł miał gorączkę, ostry kaszel brak smaku. Wystarczyła jedna wizyta u znanego większości lekarza, który nie boi się leczyć chorych i wujek na drugi dzień od przyjęcia lekarstw jest jak nowy! Tak więc są lekarstwa którymi można leczyć covida i jego powikłania, tylko niektórzy lekarze takich pacjentów boją się przyjmować i leczyć!
Odpowiedz
konto usunięte
2021-12-12 09:57:47
4 15
W każdym powiecie powinna powstać grupa osób która bedzie weryfikować kto namawiał do tego eksperymentu i zapisywać nazwiska bo to jest działanie zbrodnicze ze szkodą dla narodu,mam nadzieje że zmarli i oszukani doczekają się sprawiedliwości
Odpowiedz
alepoco
2021-12-12 10:04:12
0 13
dr Michał Sutkowski to ten gośc co jest robił test maseczek na YT pozdrawiam. I ludzie mają takie coś za experta...
Odpowiedz
kyniu
2021-12-12 10:15:24
0 10
"Jak stwierdził prezes Warszawskich Lekarzy Rodzinnych, ważnym powodem, dla którego należy szczepić dzieci jest także fakt, że nawet te dzieci, które przechodzą infekcję łagodnie, zarażają innych."
Ale dorośli zaszczepieni nie transmitują wirusa i dlatego nie muszą odbywać kwarantannę. Widzicie w tym działaniu naszego rządu i ich doradców z rady medycznej , troskę o nasze zdrowie i życie??? Ja widzę ich troskę o swoje portfele!!!
Odpowiedz
kyniu
2021-12-12 10:20:55
0 5
@bigi- dokładnie. Powiem więcej,im to się finansowo nie opłaca.
Odpowiedz
maat
2021-12-12 10:25:39
0 12
Większość studentów musiała "dobrowolnie " przyjąć preparat, by móc przekroczyć próg uczelni. Niektórzy z nich bardzo ciężko chorowali (wiem osobiście, bo takowe przypadki zdarzyly się w moim otoczeniu). Nikt tego nie nagłaśnia....Dlaczego? Jak długo będziemy czekać? Aż nas przywiażą łańcuchem jak psa do budy???
Odpowiedz
konto usunięte
2021-12-12 10:28:13
0 13
Oni już przed tym wyreżyserowanym scenariuszem robili sobie prawo pod siebie np dopisanie do ustawy o przeciwdziałaniu chorobom zakaźnym że kto dokonuje zakupu środków ochronnych w imię walki z pandemią nie ponosi odpowiedzialności karnej , tak samo z ochronką dla lekarzy żeby się obawiali podawania tej smiercionki zostało dopisane że lekarz nie ponosi Odpowiedzialności karnej za kroki podjęte w związku z walką covid , wszystko wcześniej zaplanowane nawet ubezpieczenie podmiotu wykonującego eksperyment jest są papiery wszystko jest a naród dalej otępiały nic nie widzi
Odpowiedz
Jaworina
2021-12-12 10:46:51
11 1
nagroda Nobla za to odkrycie. przecież odkąd funkcjonują szczepionki antywirusowe to wiadomo że po paru miesicąch ich skuteczność spada. wystarczy odnieść się do szczepionki grypy na która trzeba się szczepić co roku przed sezonem zachorowań. Ten tytuł artykułu wymyślił jakiś tytan intelektu.
Odpowiedz
Jaworina
2021-12-12 10:51:13
10 0
ale pasuje do ilorazu inteligencji osób na tym portalu.co było do udowodnienia. moim adwersarzom unaoczniam fakt ze nic o tym ilorazie nie nabąknęłam jaki jest - wysoki czy zerowy wiec jeżeli będą się czuć obrażeni to ................................
Odpowiedz
Jaworina
2021-12-12 10:54:40
11 3
NIEWAŻNE ile jest zarażonych i czy byli szczepieni czy nie. Ważne jaki procent, ilu przechodzi covida potrzebując szpitala i respiratora i jaki procent zarażonych umiera. NIKOGO daniellu nie obchodzi ilu jest zarażonych bo to i tak nie jest do policzenia w żaden sposób
Odpowiedz
Jaworina
2021-12-12 10:57:11
10 1
liczy się ten procent od liczby ludności w kraju, województwie, powiecie czy gminie. I to jest od dawna jasne dla osobników o ilorazie inteligencji wyższym od matoła.
Odpowiedz
konto usunięte
2021-12-12 11:34:42
0 11
@ jaworina ale zaszczepieni potrzebują respiratora i umierają może nie wiesz więc ci mówię szczepionka miała chronić przed zachorowaniem potem przed ciężkim przebiegiem potem przed śmiercią a wyszło jak wyszło ludzie umierają zaszczepieni w bambuko was zrobili, skoro nie widzisz zależności że tam gdzie nie było szczepień nie występuje praktycznie covid to twoje zaślepienie sięga kosmosu , wystarczy spojrzeć na województwa wschodnie Polski tak piętnowane że się nie szczepią ilość przypadków przez pół mniejsza niż w województwach z dużą wyszczepialnoscią,
Odpowiedz
konto usunięte
2021-12-12 12:24:00
0 8
@ jaworina może otwórz co wkleił tusik i spójrz na ogrom Nopów oficjalnych ,to jest zbrodnia, i ty ją popierasz kiedykolwiek się tu wypowiadasz, przyjdzie czas że vza to odpowiesz i nie uratuje cie niewiedza że nie wiedziałaś że to eksperyment albo że rząd mówił że to nie eksperyment, Przemyśl sobie to i przejrzyj te nopy których ilość przekroczyła ilość nopow po wszystkich innych szczepionkach od 30 lat podawanych
Odpowiedz
chlopzlasu
2021-12-12 12:25:35
7 3
Ciekawym jest że ci którzy się zaszczepili rzadko przekonują niezaszczepionych o tym jacy są głupi , natomiast przeciwnicy szczepień usilnie przekonują zaszczepionych jakimi to są baranami i głupcami . W dodatku przeciwnicy szczepień prawie wszystkich lekarzy uznają za przekupionych i biorących udział w spisku światowym. I tu znamiennym jest taki przykład Gerarda Wolskiego któremu jakoś nie pomogła wspaniała Amantadyna ( nie mówię że w części przypadków jest pomocna) i trafił do szpitala covidowego. Dziś jego retoryka jest jakby trochę inna. Albo przypadek Johanna Biacsicsa który na własną rękę leczył się dwutlenkiem chloru.
Dajcie spokój lekarzom bo oni w większości narażają swoje zdrowie aby ratować chorych . Życzę też wszystkim zdrowia aby nie musieli być mądrymi po szkodzie jak pan Gerard.
Odpowiedz
konto usunięte
2021-12-12 12:28:55
2 6
@ chlopzlasu znakomita część zaszczepionych już wie jak została zrobiona w balona więc nie namawia do tej smiercionki proste, jedynie namawiają ci którzy mają realny zarobek na tym, przegladnij nopy po tym dziadostwie i wtedy zadaj sobie pytanie czy namawialbys kogoś do tego
Odpowiedz
bjd
2021-12-12 12:39:04
4 1
@Tusik to jaki jest % tych NOPów w stosunku do liczby podanych szczepionek? Dla kolegi pytam.
Odpowiedz
goofy
2021-12-12 12:39:15
1 11
@Jaworina- pamiętasz co mówił Horban i inne nasze asy z rządu przed akcją szczepień? Jedna szczepionka i po problemie. Tylko po co zakontraktowali ponad 130 mln. dawek szczepionki.
Odpowiedz
Jaworina
2021-12-12 13:12:14
3 0
daniell @a gdzie ja napisałam że cokolwiek albo kogokolwiek popieram ?????
Odpowiedz
Jaworina
2021-12-12 13:16:26
6 3
goofy @ łżesz, nikt nigdy tak nie powiedział - że JEDNA szczepionka wystarczy - bo na wszystkie zarażenia wirusowe ( np. grypy)
od wielu wielu lat trzeba się szczepić co roku bo odporność spada po kilku miesiącach po zaszczepieniu i wszystkie wirusy mutują.
Odpowiedz
konto usunięte
2021-12-12 13:22:00
1 6
@ jaworina popierasz i chwalisz odkąd tutaj jesteś ten eksperyment
Odpowiedz
konto usunięte
2021-12-12 13:24:15
0 7
Teraz bedzie i jest fala zgonów poszczepionkowych oczywiście wszystko będzie wpisane że na covid ale coraz więcej lekarzy już mówi o tym a jak się zacznie palic pod tyłkiem to wszyscy zgodnie powiedzą że oni nie brali w tym udziału https://www.facebook.com/groups/481797433000535/permalink/502242937622651/
Odpowiedz
konto usunięte
2021-12-12 13:32:35
0 4
Osoby zaszczepione powinny sobie zrobić D Dimer test , najszybszy sposób żeby się dowiedzieć czy dostały placebo czy właściwy preparat i jak najszybciej podjąć właściwe leczenie
Odpowiedz
j72
2021-12-12 13:35:07
0 6
Dlaczego Statystyki oficjalnie zaklamuja.Calym zlem i problemem sa niezaoczkowani ktorzy stanowia wiekszosc hospitalizawanych. Tylko wedlug wytycznych osoba niezaoczkowa to tez ta ktora przyjela 1 dawke i ta ktora przyjela 2 dawke i nie uplynelo 2 tygodnie. W tym okresie jest najwiecej powiklan aleee oficjalnie to sa osoby nie zaszczepione.Covidianie Pozdrawiam was serdecznie czy wlaczycie myslenice czy nie zalezy tylko od was samych.
Odpowiedz
Jaworina
2021-12-12 13:41:38
6 1
daniell @ trudno dyskutować z kimś kto nie umie czytać ze zrozumieniem. Mylisz prostowanie ewidentnych łgarstw i przekłamań oraz podawanie faktów z namawianiem i agitacją, Ale to twój problem ale może nie Twoja wina biedaku.
Odpowiedz
Jaworina
2021-12-12 13:54:26
5 1
daniell @ otwarłam linky podany przez Tusika. i co tam wyczytałam na początku :
- NOPy stwierdzono u 0, 05 % zaszczepionych z czego 6.4 % określane są jako poważne. To oficjalne dane do 31 listpada 2021 roku. ????????????
Odpowiedz
konto usunięte
2021-12-12 14:38:15
0 6
@ dodaj sobie zgony z powodu szczepionki które nie są wpisywane za NOP , dodaj sobie drugie tyle nopow nie zgłaszanych bo ludzie nie skojarzyli że po szczepionce , i dodaj drugie tyle którym się nie udało nopa zgłosić bo zgłoszenie nopa graniczy z cudem u lekarza
Odpowiedz
konto usunięte
2021-12-12 14:42:56
0 4
@ Jaworina wez jeszcze pod uwagę że na 100% szczepionek tych właściwych jest 30% reszta to placebo to robi skalę powikłań olbrzymią
Odpowiedz
konto usunięte
2021-12-12 14:42:57
0 2
@ Jaworina wez jeszcze pod uwagę że na 100% szczepionek tych właściwych jest 30% reszta to placebo to robi skalę powikłań olbrzymią
Odpowiedz
Jaworina
2021-12-12 14:44:52
8 1
daniell @ taaaaaaaaaaaaaaa, wychdzi na to że jedyne źródło vwiarygodnej informacji to daniell and company. Miłego dnia życzę
Odpowiedz
Jaworina
2021-12-12 14:46:51
6 1
daniellku @ wiesz co to jest placebo ???? bo przypuszczam że watpię nie kompromituj się ostatecznie, wstydu oszczędź. Bez odbioru
Odpowiedz
kyniu
2021-12-12 14:49:58
0 7
Z moją mamą ,w szpitalu leżała kobieta zaszczepiona dwiema dawkami. Już jej nie ma w wśród żywych. Córka mojej kuzynki z Krakowa też przyjęła dwie dawki. W minionym tygodniu miała kontakt z osobą zakażoną i ma covida i kwarantannę.
Odpowiedz
kyniu
2021-12-12 14:52:30
1 7
@daniell- nie przejmuj się. Jaworina jest najmądrzejsza i wszystkich poucza. To chodząca encyklopedia.
Odpowiedz
bjd
2021-12-12 14:53:21
5 0
@kyniu, wszyscy mówią, że palenie szkodzi, a ja znałem gości, którzy palili po dwie paczki dziennie i dożyli 90. To szkodzi to palenie czy nie?
Odpowiedz
kyniu
2021-12-12 14:56:39
0 5
@Jaworina-zazdroszczę ci tak rozległej wiedzy. I tak bogatego zasobu słów. I znajomości znaczenia tych słów.
Odpowiedz
kyniu
2021-12-12 14:58:38
0 6
@bjd - nie wiem. Spytaj Jaworiny. Wiem jedno, na pewno nie szkodzi myślenie.
Odpowiedz
bjd
2021-12-12 15:05:44
4 0
@kyniu Ciebie pytam, na pewno masz kogoś znajomego co wie, albo skoro jesteś taki myślący, to sam wiesz, co to zmienność osobnicza
Odpowiedz
burmistrz85
2021-12-12 16:54:23
0 6
Jakie to społeczeństwo jest ślepe i tępe to już nie ma słów , przecież cała ta propaganda to celowe i zaplanowane zniewolenie i ogłupienie narodu .Nagłaśniają medialnie wszystkie zgony i przypisują wirusa by zastraszyć społeczeństwo żeby każdy leciał po ich zbawienny eliksir który nie ma nic wspólnego z prawdziwą szczepionką .Czy wszyscy obudzą się ze snu czy dalej będą zahipnotyzowani.
Odpowiedz
nieufny
2021-12-12 17:25:28
0 4
@bjd, a jaki jest % procent tych zgonów z powodu tylko i wyłącznie COVID-19? Dla siebie pytam.
Jaki, według Ciebie, jest właściwy procent zgonów z powodu tzw. szczepionki i kto ma prawo o tym decydować? A gdyby wśród tych poszkodowanych ciężkimi lub śmiertelnymi NOP-ami był ktoś z Twoich bliskich lub Ty sam, też byś tak lekko komentował ten niby nikły , oczywiści według Ciebie" procent? Bjd, za tymi procentami kryją się tragedie ludzkie, zupełnie niepotrzebne, czas, żebyś sobie zdał z tego sprawę.
Odpowiedz
goofy
2021-12-12 18:10:29
0 3
@Jaworina- po pierwsze primo- teraz tak mówią. Po drugie primo- obejrzyj ten film w całości,w nim MZ przyznało się ile szczepionek Polska zakontraktowała: http://m.youtube.com/watch?v=VIdHNYfqhko
Odpowiedz
goofy
2021-12-12 18:22:32
0 3
@Jaworina- jak obejrzysz ten film,daj znać kto łże. A jak ci będzie mało ,to poproś wujka Google, on ci da więcej informacji na ten temat.
Odpowiedz
bjd
2021-12-12 18:50:22
1 0
@nieufny nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale zgon lub ciężkie powikłania u osób niezaszczepionych (czyli przeważająca liczba przypadków) nie jest już tragedią? Idąc dalej Twoim tokiem myślenia, przykładowo u jakiego % osób stosujących aspirynę akceptujesz wystąpienie zapalenia wątroby , bo taki może być efekt uboczny działania tego leku?
Odpowiedz
goofy
2021-12-12 19:07:15
0 3
@Jaworina- pomogę ci trochę. https://serwisy.gazetaprawna.pl/zdrowie/artykuly/8246684,polska-kupione-szczepionki-koronawirus.html
99 mln. dawek - to już daje wiecej niż jedna dawka na łebka.
Moim zdaniem wiceminister zaniża liczbę lub miała na myśli tylko szczepionki od Pfizer.
Odpowiedz
goofy
2021-12-12 19:08:34
0 2
I jeszcze taka ciekawostka. Jesteśmy tak bogatym krajem , że stać nas na darowizny.
Odpowiedz
konto usunięte
2021-12-12 20:40:20
0 2
Bjd swoimi wpisami tylko potwierdzasz że farmaceutyka Rockefellerów jakimikolwiek w cudzysłowiu lek byś nie wziął ma w ulotce dziesiątki powikłań czyli to nie jest medycyna tylko lecząc pacjenta robisz mu kolejną chorobę na którą są kolejne pseudoleki az do śmierci, najbardziej strzeżony sekret farmacji to organizm leczy się sam tylko trzeba mu stworzyć warunki ,choroba jest de facto leczeniem się organizmu sekret
Odpowiedz
bigi18
2021-12-13 23:07:42
1 1
Jaworina
Nie śmiem podważać Twojej mądrości ale poczytaj o szczepieniach obowiązkowych na Odrę tezca krztusiec itp. I odpowiedź ma jedno zajebiscie proste pytanie. Dlaczego tych szczepień nie trzeba powtarzać co pół roku? Powiedz dlaczego za pomocą tych szczepionek udało się osiągnąć odporność społeczną, a dlaczego za pomocą szczepionek na covida nawet w krajach gdzie wyszczepialnosc jest powyżej 94% tej odporności nie osiągnięto?
Odpowiedz
mnimitz
2021-12-13 23:53:49
0 0
szczepionka i odporność społeczna na jakakolwiek chorobę?????
bigi ...
miej litość
kazda szczepionka jest ohydą, która powoduje tylko utratę naturalnej odporności
musisz widać nie czytasz mądrości proroka
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"27 nowych zakażeń w powiecie. Skuteczność szczepionki spada - nowe wyniki"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]