8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Więcej patroli wieczorem i nocą

Opublikowano 27.03.2011 13:21:07 Zaktualizowano 05.09.2018 11:58:55 top

Limanowa. Na piątkowej sesji Rady Miasta Limanowa nowy komendant Komendy Powiatowej Policji w Limanowej Robert Hahn przedstawił radnym priorytety, które chce wprowadzić w limanowskiej komendzie.

Robert Hahn na sesji Rady Miasta gościł po raz pierwszy od objęcia stanowiska w Limanowej. - Zwiększenie ilości służb mundurowych na terenie miasta, wieczorem i nocą, a jednocześnie zmniejszenie ilości przestępstw o charakterze najbardziej dokuczliwym – kryminalnym, czyli włamania, uszkodzenie mienia – mówił o swoich priorytetach Robert Hahn, komendant KPP w Limanowej. – Kolejnym to poprawa stanu bezpieczeństwa w ruchu drogowym na terenie miast. To są priorytety zgodne z tymi dotyczącymi całego województwa. Mam nadzieje, że będziemy je skutecznie realizować.

Komendant odpowiadał także na pytania radnych. Walenty Rusin zapytał m.in. o wprowadzenie nakazu zamknięcia drzwi na stacjach benzynowych w nocy po ostatnich napadach. – To jest zjawisko nowe, niespotykane i mam nadzieję, że schwytamy sprawców. Zgadzam się, iż można wprowadzić tego rodzaju ograniczenia, ale my możemy je tylko sugerować – odpowiedział komendant. – System prawny, który obowiązuje nie daje nam uprawnień do nakazywania ograniczeń. Czas pracy i sposób, w jaki działalność handlowa danej jednostki jest prowadzona zależy od właściciela. Natomiast dzielnicowi i służby kryminalne rozpoczęły akcję informacyjną zmierzającą do podniesienia bezpieczeństwa na stacjach benzynowych i innych całodobowych placówkach. Chodzi tu m.in. o montaż przez właścicieli monitoringu, czy podłączenie do alarmów agencji ochrony.

Zygmunt Liszka sugerował komendantowi obstawienie policjantami w godzinach szczytu głównych skrzyżowań na terenie miasta. – Dwa lata temu było to robione przez 2-3 miesiące i szalenie usprawniło to ruch. Później pozmieniały się władze w komendzie i zostało to zaniechane - mówił radny. - Postaram się tę sugestię uwzględnić - odpowiedział komendant. – Niestety Wydział Ruchu Drogowego musi zabezpieczyć całość powiatu.

Kolejny głos zabrał Mieczysław Sukiennik, który zwrócił komendantowi uwagę na funkcjonariuszy siedzących w radiowozach np. w Rynku. Według radnego lepszym rozwiązaniem byłyby patrole piesze.

- Zgadzam się, że „pilnowanie” radiowozu nie najlepiej wygląda, ale zaznaczę, iż policjanci siedzący w radiowozie ze względu na braki paliwowe i oszczędności po wykonaniu czynności nie zjeżdżają do bazy, by sporządzić dokumentację, tylko robią to w radiowozach. Dzięki czemu np. na Rynku działają prewencyjnie, są widoczni – tłumaczył Robert Hahn. – Oczywiście, jeśli tego nie robią, to nic nie stoi na przeszkodzie, by przeszli się w pieszym patrolu. Warto jednak zwrócić uwagę, że obecnie zmienia się kategoria zdarzeń, z jakimi mamy styczność. Mniej jest przestępstw kryminalnych, a więcej przemocy w rodzinie, nadużywania alkoholu, co powoduje, że policjanci muszą być dyspozycyjni i muszą szybko reagować. Patrol pieszy w tym przypadku nie jest za skuteczny.

Radni sugerowali także komendantowi częstsze kontrolowanie np. ścieżki zdrowia, czy parku w Łososinie Górnej.
- Jak sami Państwo widzicie, liczba sugerowanych punktów, które mamy nadzorować przerosłaby ilość naszych funkcjonariuszy – odpowiedział komendant. – Sugeruję by propagować szybką informację do policji o aktualnych naruszeniach przepisów prawa.

Zobacz również:

Komentarze (19)

bulkatarta
2011-03-27 13:30:52
0 0
Tyle piorytetów i wyznaczonych celów,a będzie jak zawsze tak samo.Niemiłosierne korki na skrzyżowaniach to już norma.
Odpowiedz
konto usunięte
2011-03-27 13:49:48
0 0
„Kolejny głos zabrał Mieczysław Sukiennik, który zwrócił komendantowi uwagę na funkcjonariuszy siedzących w radiowozach np. w Rynku. Według radnego lepszym rozwiązaniem byłyby patrole piesze”
A to się koledzy Policjanci Panie Mietku ucieszą… bo mam wrażenie… że nie wszyscy wiedzą iż jest Pan Policjantem na Policyjnej emeryturze…Czy za Pana czasów chodził Pan na nogach po terenie podległym Komisariatowi w Laskowej…nie… wozili Pana…jak to szybko się zapomina…życzę powodzenia w spotkaniu kolegów z pieszych patroli… będą bardzo pomocni w ściganiu przestępców na własnych nogach… taki bieg wokół rynku zarejestrowany kamerą miejską będzie na pewno przez długi czas pokazywany na YUTUBE PL …z podpisem na wniosek Radnego Miejskiego byłego Policjanta jako kaganek nowoczesności…proponuję zakupić im rowery najlepiej „damki” to budżet miasta wytrzyma…a może patrol konny…konie by można było popaść na nieużytkach na pięknych bulwarach…będzie taniej…
Odpowiedz
kubrik
2011-03-27 14:04:43
0 0
mało jajeczne to wszystko
Odpowiedz
kolesgit
2011-03-27 14:24:56
0 0
'Zwiększenie ilości służb mundurowych na terenie miasta, wieczorem i nocą... ,Kolejnym to poprawa stanu bezpieczeństwa w ruchu drogowym na terenie miast.' Pytam po co, jak się spotykam ze znajomymi z innych miast, którzy przejeżdżają przez limanową, zawsze mówią, że mijają kilka błądzących bez celu patroli. Kiedyś wracał z zagranicy, przejechałem kilka tysięcy kilometrów, nie spotkałem żadnego radiowozu, wjechałem do limanowej i przede mną jedzie ostentacyjnie radiowóz policji 30 km/h.
Odpowiedz
konto usunięte
2011-03-27 14:36:33
0 0
Panie MIETKU,a może gdzieś w pana domu wisi na ścianie zabytek marki WSK,na której pan z takim entuzjazmem ścigał młodocianych przestępców za 'niemanie' światła przy rowerze lub łowienie rybek bez karty..pamiętam jak biedaczysko chciało mi wypuścić powietrze z kół za karę,że wiozłem kolegę na bagażniku..ale wentylki były zakręcone kombinerkami i pan Mietek nie mógł odkręcić swoimi delikatnymi paluszkami,ale za ucho maluszków wyszarpać i postraszyć umiał..więc bez sentymentu panie Mietku-ściągnij pan WSK-ę z honorowego miejsca i obdaruj kolegów.Niechaj służy NARODOWI!CZUJ CZUJ CZUWAJ!!!ZHP!
Odpowiedz
BOSS7X
2011-03-27 17:06:13
0 0
POPIERAM POMYSŁ RADNEGO PANA WALENTEGO RUSINA. DZIĘKI TAKIEMU ROZWIĄZANIU NIE DOSZŁOBY DO ZDARZENIA NA STACJI TZN. PANA KTÓRY OBERWAŁ SIEKIERĄ, BO ZNALAZŁ SIĘ W NIEODPOWIEDNIM MIEJSCU O NIEODPOWIEDNIM CZASIE....

POZDRAWIAM ;D
Odpowiedz
konto usunięte
2011-03-27 19:39:56
0 0
'.....czy parku w Łososinie Górnej.' Ha, ha ale się uśmiałem tam patrole się nie zapuszczają ...bo tam oko na wszystko ma ORMO-członek S.B. Literatura z jego patroli dostępna na biurku komendanta średnio co dwa dni.
Odpowiedz
format5
2011-03-27 22:09:24
0 0
A może godzina policyjna dla małolatów po 22, bo takich najwięcej widać na ulicach Limanowej, to ich po 1 browarze energia rozpiera najbardziej.
Odpowiedz
Mateo
2011-03-27 22:56:44
0 0

'braki paliwowe' hehe... a jak zapierdzielali z Krakowa radiowozami do Limanowej i poźniej z Limanowej na okoliczne stoki to braków nie było. i tak co łikend - sobota, niedziela tam i spowrotem. Polska to ****kraj...

Odpowiedz
konto usunięte
2011-03-28 12:40:19
0 0
Wiecej patroli to wieksze koszty... ale ok, nie mam nic przeciwko, oby tylko ta zwiekszona ilosc pracownikow rzeczywiscie poprawila bezpieczenstwo w naszym powiecie.
Odpowiedz
dusik
2011-03-28 13:21:24
0 0
W pewien weekend dzwonołem z limanowej na policję i otrzymałem odpowiedź że najbliższy patrol znajduje się w siekierczynie i trzeba czekać !!! W mieście powiatowym powinni zjawić się w kilka minut tym bardziej w weekend
Odpowiedz
boberek
2011-03-28 14:34:33
0 0
Potrafia zatrzymac do kontroli 2 razy dziennie ten sam samochod prawidlowo jadacy podajac jako powod rutynowa kontrole drogowa zamiast lapac piratow drogowych .I jeszcze ta ich skutecznosc zlapanych na rowerach nietrzezwych kierowcow ,brawo tak trzymac smiechu warte
Odpowiedz
forfiter
2011-03-28 19:37:21
0 0
'Sugeruję by propagować szybką informację do policji o aktualnych naruszeniach przepisów prawa.'- To jest logiczne, choć trochę mało odkrywcze zachęcanie do donosicielstwa, pewnie w Krakowie zdało egzamin skoro komendant to chce wdrożyć.Jeżeli ma to być skuteczne u nas to czemu nie, będziemy dzwonić z tą szybką informacją. Tylko co robić w momencie gdy widzimy że wykroczenie popełnia policjant ?Czy też dzwonić do jego kolegów z takim newsem ?
A co np. jeżeli widzimy jak policjant pryska kogoś gazem ? To nie od razu wiemy, czy on obezwładnia przestępcę, czy robi sobie hecę na festynie, czy też pojemnik się mu nieoczekiwanie niechcący uaktywnił i nie może go okiełznać? Tak więc czasem jest dylemat....
Odpowiedz
glosrozsadku
2011-03-30 00:39:45
0 0
Zacząłem czytać artykuł i wydawło się to rozsądne,że będą nowe pomysły Radnych, ale czytam dalej i mam wrażenie,że to spotkanie Radnych z Komendantem to coś w stylu życzeń do Komendanta z których Radni mają życzenia, których Komendant raczej nie bardzo chce spełnić - wystarczy uważnie przeczytać odpowiedzi Komendanta.
Odpowiedz
glosrozsadku
2011-03-30 00:42:38
0 0
Cytat.
Walenty Rusin zapytał m.in. o wprowadzenie nakazu zamknięcia drzwi na stacjach benzynowych w nocy po ostatnich napadach. – To jest zjawisko nowe, niespotykane i mam nadzieję, że schwytamy sprawców. Zgadzam się, iż można wprowadzić tego rodzaju ograniczenia, ale my możemy je tylko sugerować – odpowiedział komendant. – System prawny, który obowiązuje nie daje nam uprawnień do nakazywania ograniczeń. Czas pracy i sposób, w jaki działalność handlowa danej jednostki jest prowadzona zależy od właściciela. Natomiast dzielnicowi i służby kryminalne rozpoczęły akcję informacyjną zmierzającą do podniesienia bezpieczeństwa na stacjach benzynowych i innych całodobowych placówkach. Chodzi tu m.in. o montaż przez właścicieli monitoringu, czy podłączenie do alarmów agencji ochrony.
Czyli jedyne co Komendant poradził to tylko montaż kamer, nagrywanie i w razie problemów przekazywanie tego co się nagra na Policje, a na Policji może być tak,że mogą znać tych którzy mogą napadać na stacje, mogą ich nie znać, jak nie znają to jeśli nagranie jest niewyraźne nic nie zrobią, więc moim zdaniem doradzenie kamer to oczywistość o której chyba wie każdy właściciel stacji benzynowej.
Odpowiedz
glosrozsadku
2011-03-30 00:44:37
0 0
Cytat.
Zygmunt Liszka sugerował komendantowi obstawienie policjantami w godzinach szczytu głównych skrzyżowań na terenie miasta. – Dwa lata temu było to robione przez 2-3 miesiące i szalenie usprawniło to ruch. Później pozmieniały się władze w komendzie i zostało to zaniechane - mówił radny. - Postaram się tę sugestię uwzględnić - odpowiedział komendant. – Niestety Wydział Ruchu Drogowego musi zabezpieczyć całość powiatu.
Komentarz - czyli Wydział Ruchu Drogowego musi zabezpieczyć całość powiatu - w domyśle - z pomysłu raczej nici bo trzeba zabezpieczyć całość powiatu, a to znaczy,że może nie być takiej opcji jaką chciał Zygmunt Liszka.
Odpowiedz
glosrozsadku
2011-03-30 00:47:26
0 0
Cytat.
Kolejny głos zabrał Mieczysław Sukiennik, który zwrócił komendantowi uwagę na funkcjonariuszy siedzących w radiowozach np. w Rynku. Według radnego lepszym rozwiązaniem byłyby patrole piesze.

- Zgadzam się, że „pilnowanie” radiowozu nie najlepiej wygląda, ale zaznaczę, iż policjanci siedzący w radiowozie ze względu na braki paliwowe i oszczędności po wykonaniu czynności nie zjeżdżają do bazy, by sporządzić dokumentację, tylko robią to w radiowozach. Dzięki czemu np. na Rynku działają prewencyjnie, są widoczni – tłumaczył Robert Hahn. – Oczywiście, jeśli tego nie robią, to nic nie stoi na przeszkodzie, by przeszli się w pieszym patrolu. Warto jednak zwrócić uwagę, że obecnie zmienia się kategoria zdarzeń, z jakimi mamy styczność. Mniej jest przestępstw kryminalnych, a więcej przemocy w rodzinie, nadużywania alkoholu, co powoduje, że policjanci muszą być dyspozycyjni i muszą szybko reagować. Patrol pieszy w tym przypadku nie jest za skuteczny.
Komentarz - Można odnieść wrażenie,że to zdanie 'Warto jednak zwrócić uwagę, że obecnie zmienia się kategoria zdarzeń, z jakimi mamy styczność. Mniej jest przestępstw kryminalnych, a więcej przemocy w rodzinie, nadużywania alkoholu, co powoduje, że policjanci muszą być dyspozycyjni i muszą szybko reagować. Patrol pieszy w tym przypadku nie jest za skuteczny.' - że to zdanie zdaje się być zdaniem w stylu - jestem za ale przeciw.
Odpowiedz
glosrozsadku
2011-03-30 00:49:24
0 0
Cytat.
Radni sugerowali także komendantowi częstsze kontrolowanie np. ścieżki zdrowia, czy parku w Łososinie Górnej.
- Jak sami Państwo widzicie, liczba sugerowanych punktów, które mamy nadzorować przerosłaby ilość naszych funkcjonariuszy – odpowiedział komendant. – Sugeruję by propagować szybką informację do policji o aktualnych naruszeniach przepisów prawa.
Komentarz - Zdanie 'Sugeruję by propagować szybką informację do policji o aktualnych naruszeniach przepisów prawa.' zdaje się mówić - wszystko zostaje po staremu bo za dużo pomysłów mieli Panowie Radni i wszystkich pomysłów chyba nie da się zrealizować.
Odpowiedz
konto usunięte
2011-03-30 21:05:19
0 0
zlosciwiec oj co się dziwisz ..Sukiennik to stary wyjadacz ....który pracował jako milicjant i policjant
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Więcej patroli wieczorem i nocą"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]