5°   dziś 10°   jutro
Niedziela, 24 listopada Flora, Emma, Emilia, Chryzogon, Jan, Aleksander, Roman

Żaden bank nie chciał dać gminie kredytu

Opublikowano 10.12.2018 06:35:00 Zaktualizowano 11.12.2018 08:18:19 pan

Jodłownik. Żaden bank nie zechciał udzielić gminie Jodłownik kredytu w wysokości 2,6 mln zł, którym samorząd miał uregulować „debet w budżecie”, wynikający z udziału finansowego gminy w inwestycji powiatu, realizowanej w Jodłowniku i Wilkowisku.

Urząd Gminy Jodłownik unieważnił postępowanie na udzielenie i obsługę kredytu w kwocie 2,6 mln zł na na sfinansowanie tegorocznego deficytu i spłatę wcześniejszych zobowiązań. To drugi nieudany przetarg na kredyt, którego zaciągnięcie jest konieczne, by uzupełnić w budżecie kwotę jaką samorząd wydał na realizowaną wspólnie z powiatem inwestycję, polegającą m.in. na budowie ronda w centrum Jodłownika.

- W przetargu na kredyt, który został przez nas zgłoszony, nie wpłynęła żadna oferta, choć zabezpieczenie, podjęte na ostatniej sesji, zostało przygotowane. Będziemy rozmawiać w najbliższym czasie, jak tą sprawę rozwiązać - powiedział radnym w środę, podczas nadzwyczajnej sesji rady Gminy Jodłownik wójt Paweł Stawarz.

Kilka dni wcześniej Rada Gminy Jodłownik na wniosek wójta Pawła Stawarza wyraziła zgodę na obciążenie hipoteką do wysokości 5 mln 200 tys. zł jeden z gminnych wodociągów. Na działce o powierzchni 23 arów w miejscowości Słupia znajduje się zbiornik wyrównawczy, stacja uzdatniania wody oraz sieć wodociągowa. Zabezpieczenie wynika z sugestii banku, który zadał pytanie do specyfikacji rozpisanego przez samorząd przetargu i wskazał jednocześnie, że hipoteka nie może być ustanowiona na budynkach użyteczności publicznej, takich jak na przykład szkoły. Wójt powiedział, że bank zasugerował zabezpieczenie w kwocie 5 mln 200 tys. zł. Ostatecznie, w przetargu „nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu”.

Zobacz również:

Gmina Jodłownik od kilku lat boryka się z problemem olbrzymiego zadłużenia. W poprzednich latach gmina, chcąc zdobyć środki, poza zaciąganiem zwykłych kredytów i pożyczek dokonywała tzw. sprzedaży zwrotnej kilku nieruchomości, które następnie dzierżawiła, by w przyszłości odkupić po tej samej cenie. Zobowiązania wynikające z tego mechanizmu opiewają na 8 mln 879 tys. zł.

Według ostatniej dostępnej w BIP wersji wieloletniej prognozy finansowej, na koniec tego roku zadłużenie gminy Jodłownik opiewać ma na 27 mln 573 tys. zł, co stanowi 72% dochodów budżetu.

Komentarze (32)

kris500
2018-12-10 07:00:56
0 14
Kula śnieżna zadłużenia się toczy i staje się coraz większa aż się zatrzyma i rozsypie.To tylko kwestia czasu a banki swój rozum mają no i może dobrze że nie chcą brać udziału w tym biznesie Wójta i Rady.
Szkoda mieszkańców gminy ale wybrali więc mają to co mają.
Odpowiedz
jkj2525
2018-12-10 07:48:19
0 13
Patrzę na budynek Urzędu Gminy i jakoś przypomina mi się film Titanic...
Odpowiedz
urzedas
2018-12-10 08:02:56
0 8
W tej gminie już dawno powinien być zarząd komisaryczny. Pytam gdzie była w ostatnich latach R i O. Przecież tam dawno były tzw. sprzedaże nie na zawsze. Mam nadzieje że obecnie jeżeli braknie środków na zadania statutowe gminy to szybko zajmą się tym odpowiednie organy władzy państwowej.
Odpowiedz
DRKidler
2018-12-10 09:17:52
0 8
Spokojnie, poza bankami mamy jeszcze firmy udzielające pożyczek pod zastaw.
A na poważnie. W dużym stopniu winne temu są władze gminy, także mieszkańcy tych gmin że się godzą na zadłużenie. Ale największym winnym tego zadłużenia jest w Sejmie RP. Wszystkich kadencji od transformacji. Powinna być ustawa zabraniająca władzom pochodzącym z wyboru zaciągania zobowiązań na czas dłuższy niż mają mandat do sprawowania władzy. Na koniec kadencji, władzę należałoby zdać następcom bez zobowiązań. Są niekiedy potrzeby zaciągnięcia większego zobowiązania, ale o tym powinni decydować mieszkańcy, czyli faktyczni płatnicy tych zobowiązań. Ciekawe czy w związku z tym zmniejszy się liczba urzędników gminnych czy wręcz przeciwnie - zwiększy?. Oto elektorat wójta. Pogarda dla ludzi i miłość do ich pieniędzy. Mam propozycje niech wójt ze swoimi radnymi (poprzednia kadencja) to spłacają. Jak rządzili to niech tego ponoszą konsekwencję .
Odpowiedz
stokroteczka
2018-12-10 10:24:59
0 10
witam,zdumiewa mnie ucieczka mieszkańców od odpowiedzialności za losy swojej gminy - Gminy Jodłownik
- ,ciekaw jestem jak wysokie ustalono pobory nowo wybranemu wójtowi ,według mnie pobory winny być zdecydowanie obniżone
- ciekaw jestem jak odpowiedzialnie zachowują się podczas głosowania nowi radni, ci z poza klubu Stawarza,
- ciekawi mnie czy dotarła wreszcie prawda o stanie zapaści finansowej i rozwojowej Gminy Jodłownik do statystycznego mieszkańca gminy.
Wszystkim mieszkańcom Gminy Jodłownik,głosującym za zmianami gratuluję,
wszystkim mieszkańcom,którzy akceptowali obecny stan Gminy Jodłownik dając głos obecnej władzy -życzę opamiętania się i szybkiej zmiany swoich decyzji.
Odpowiedz
konto usunięte
2018-12-10 10:38:58
0 9
Proszę zobaczyć jak kłamstwo ma krótkie nogi. Przed wyborami Pan wójt zapewniał na zebraniach araz w swojej gazetce że ma zabezpieczone pieniądze na wkład do budowy ronda. A teraz się okazuje że te niby zabezpieczone pieniądze to nic innego jak kredyt w postaci debetu. Teraz się pytam dlaczego pan wójt gminy i jego radni nie mówi przed wyborami o faktycznym stanie finansowym gminy. Żebyście mieli trochę honoru i troszeczkę regionalnego patriotyzmu.
Odpowiedz
xul
2018-12-10 10:44:17
0 5
hue hue hue - 27 mln 573 tys. zł = 72%, czyli 27.573 tys. + 8.879tys. = 36.452tys., co daje coś ponad 95% zadłużenia ^^ ciekawe jak na koniec tego roku, jak do tego się doda jeszcze 2.6tys to wyjdzie prawie 102% :D lub więcej, a pewnie więcej "tego" w 2018 było ...
Odpowiedz
zabawny
2018-12-10 11:13:30
0 7
Konieczne będzie zatrudnienie kilku specjalistów do spraw zadłużania - ci nowi urzędnicy koniecznie muszą być z otoczenia wójta i z poborami zbliżonymi do wójta. :)

Za komuny, próba poprawienia sytuacji w gminie pod rządami naczelnika byłaby prostsza - ale jak teraz na taczkach wywieść tego i tych , co SAMI WYBRALIŚCIE. :)))
Odpowiedz
konto usunięte
2018-12-10 11:45:28
0 5
Jest rzeczą oczywistą że decyzja o zaciągnięciu kredytu zapadła wiosną 2018 a więc odpowiada za to ""stara"" rada. Radnych którzy się temu sprzeciwiali dziś w radzie nie ma.
Trochę trudno uwierzyć że Gminie nikt nie poda w tej sytuacji ręki, przecież oprócz wodociągu co do zasady za długi samorządów odpowiada Skarb Państwa (patrz Ostrowice).
Zastanawiające jest jednak że organy Państwowe typu RIO muszą zastępować instytucje komercyjne.
Odpowiedz
kojot
2018-12-10 11:49:42
2 2
Sami sobie zgotowaliście to, na co was stać. A jak nie możecie wyjść z zaklętego kręgu długów, to proponuję kupić konia z cyrku, i zaorać to nieszczęsne rondo w kółko. @DRKidler, może polecisz tej gminie cyrk, który sprzedaje, lub promuje konie które mówią, może oni pomogą wyjść jej z opresji. Ale oprócz tej złośliwości, przyznaje Ci rację, że za zaciągnięcie kredytu powinni ręczyć mieszkańcy. Bo cóż znaczą, nazwijmy ich "wybrańcy", którzy identyfikują się nie z chwilową "władzą", której motto jest "odsunąć PiS od władzy". Nie chodzi chodzi mi tu o nawet o spór polityczny, tylko o gospodarkę. ("Po pierwsze gospodarka głupcze... mądrzejsi to stosują). I tak powinno być "na dole".
Odpowiedz
WSI
2018-12-10 12:01:26
1 10
Czy brak chętnych na udzielenie kredytu Gminie Jodłownik w wysokości 2,6 mln zł uratował Wodociąg na Słupi ??? Zapytacie dlaczego ??? ponieważ Hipoteka tego Wodociągu na szczęście nie została obciążona w wysokości 5,2 mln zł a co mogłoby się skończyć różnie nieprawdaż ??? Kolejna kwestia to taka iż Gminie Jodłownik brakuje funduszy na Oświatę co ładnie słychać z wypowiedzi Wójta na II sesji Rady Gminy od ok 53 min. 50 sek. transmisji i tu rodzi się pytanie co w dalszej perspektywie może się wydarzyć ??? Czy zamkną którąś Szkołę ??? Czy ograniczą koszty tak by utrzymać wszystkie Szkoły ??? Czas pokaże ale Czy ogólna perspektywa dla Gminy Jodłownik maluje się w jasnych Barwach ??? Czy rzec by można iż TŁUSTE LATA SIĘ SKOŃCZYŁY a teraz dopadła ją SZARA RZECZYWISTOŚĆ ???

https://limanowa.in/aktualnosci/retransmisja-ii-sesji-rady-gminy-jodlownik/43599
Odpowiedz
kojot
2018-12-10 12:06:52
3 2
Pani @grazynohayes, czy Pani mówi o dokumentaliście Grzegorzu Braunie, który chce zrealizować marzenie Łubianki, Moskwy? Na czym ono miałoby polegać? Na tym, aby Polska miała się zrzec suwerenności na rzecz "neutralności'? Proszę Pani. Czy Pani nie widzi ANALOGII do wypowiedzi Pani Merkel? Nie do uwierzenia!
Odpowiedz
antonino
2018-12-10 12:13:26
0 5
Stawarz rządzi na zasadzie "jeszcze jedna kadencja a nuż ludzie to kupią" a powoli ścieli sobie gniazdko w postaci dużego folwarku na gruntach dzierżawionych od państwa, po tej kadencji gdy gmina będzie dogorywać od długów będzie się śmiał z tych co będą musieli zarządzać tą "masą upadłościową"
Żyjemy w państwie które wierzy w zdrowy rozsądek ludzi wybierających swoich radnych i Wójta a niestety z tym bywa różnie.........problem polega na tym że inwestycje można zobaczyć gołym okiem np. rondo a kredyty w oparciu o które się tą inwestycję finansuje to już niekoniecznie i na tym żerują tacy cwaniacy jak Stawarz. Szkoda że RIO wcześniej nie ograniczała "sprzedaży nie na zawsze" bo wcześniej by wyszedł na jaw rzeczywisty stan finansów gminy Jodłownik pod rządami Stawarza i jego ekipy......
Odpowiedz
kojot
2018-12-10 12:20:25
0 1
@WSI, mam jedno pytanie: Kidy były te "tłuste lata"? Zresztą może i były, tylko i wyłącznie dla "tłustych misiów", których wypromowała UW, a później PO. I tak się stało, że i oni zaczęli zagrażać ręce, która ją karmiła i wypromowała. Powoli zostają szczątki tego nie dla wszystkich eldorado, które nazywało się POLSKA.
Odpowiedz
antonino
2018-12-10 12:27:39
0 5
Warto może jeszcze wspomnieć jaki sposób myślenia obowiązuje w tej gminie....
Kilka dni przed wyborami zorganizowano dla jubilatów huczną imprezę na której a jakże Wójt świetnie się bawił.....:)
Ile to kosztowało.....? Czy była to kiełbasa wyborcza....? Czy bankrutująca gmina powinna sobie na takie imprezy pozwalać....?
Odpowiedz
WSI
2018-12-10 12:31:41
0 7
@kojot czy Wójt Gminy nie miał TŁUSTYCH i PEŁNYCH SPOKOJU LAT ??? Czy jego świta przez te lata nie poprawiła swego bytu ??? Kosztem Kogo ??? lub Czego ??? Nie myślałem o Gminie pisząc to lecz o kim ??? Bo co w tej Gminie jest ??? A mogły to być tłuste lata dla Gminy Jodłownik i jej mieszkańców lecz Czy ktoś tego należycie nie wykorzystał ??? Czy może wykorzystał jak chciał ??? Czyli z pożytkiem dla kogo ???
Odpowiedz
pawell
2018-12-10 12:37:15
0 5
To przyczynek do zapytania społeczeństwa ktore banki rolują polskie długi i na czyje konto?
Odpowiedz
kojot
2018-12-10 13:27:40
0 3
@WSI, a o czym pisałem? Przecież miedzy innymi o haśle w pewnych wiadomych kręgach: "A co ja z tego będę miał'? Każdy, nawet zmanipulowany mieszkaniec gminy będzie popierał tego, od którego choć parę okruchów spadnie w jego ręce. Wpierw należ popatrzyć na siebie, należało nie korzystać z przywilejów znajomości, a później psioczyć i popierać podobnego osobnika z nadzieją, że znów może coś uszczknę z tego torcika. Wszyscy politykują, a nie zajmują się gospodarką. Pani @grazynahayes pisze coś o wodzie jako podstawą bytu. Ma rację. Ale jak można przejść do porządku prawnego, który zapewnił by np. bezpłatne zaopatrzenie w wodę. Prawdopodobnie nie pamięta Pani, jak wodociągi np. na wsiach, wykonane ludzkimi rękami zostały "upaństwowione" (czyt. zagrabione) i powstały rozmaite spółdzielnie? Było tak, że w miastach odległych od wodociąu ok 50km takowe powstały i pobierały opłatę większą za 1m/3 jak w Krakowie nie dokładając do interesu ani złotówki. Teraz proszę sobie spojrzeć kto siedzi w zarządach tych nowo powstałych spółek. Sami prominenci byłej epoki, podobnie jak w spółdzielniach mieszkaniowych. W tej chwili nie płacimy za wodę, ale na pensje dla pracowników tych rozpasionych spółek i za zrzuty, czyli kanalizację. Gospodarka wodą? Nie!. Kogo to obchodzi, że oczyszczalnie nie mogą "przerobić "zrzutów"? Kogo wreszcie obchodzi to, że podwyżki są podyktowane zwiększającym się napływem ścieków, nie kontrolując nielegalnych podłączeń np. ze spustów dachowych? Wreszcie kto za to płaci? Ten uczciwy! Czy trzeba stosować się do utartego kanonu złodziejskiego, że "uczciwość nie popłaca"? Paranoja i to w kraju, gdzie samorządy są, a jakże SAMORZĄDNE. W kraju gdzie wody niedługo może zabraknąć?
Odpowiedz
antonino
2018-12-10 13:37:58
0 2
Co do "tłustych lat" to oczywiście trzeba zauważyć że w gminie Jodłownik zawsze było"na bogato" .....najwyższa w okolicy pensja wójta i to w czasach gdy zarobki wójtów na tle reszty społeczeństwa przyprawiały o zawrót głowy, bo tak to było 15 lat temu. Stawarzowi udawało się "sprzedać społeczeństwu" fałszywą informację że gmina jest wzorowo zarządzana a pieniądze płyną strumieniami....tyle że były to inwestycje do których wkład własny pochodził z kredytów zaciąganych na wiele lat. Były więc huczne imprezy, rozdęta administracja itp.,
Przecież na tle innych gmin gmina Jodłownik ma jedne z wyższych dochodów w swojej klasie gmin wiejskich na tle okolicznych gmin limanowszczyzny, dlaczego więc by uzyskać porównywalny poziom inwestycji musi mieć rekordowe zadłużenie.....? Czy to "dobre gospodarowanie" wójta to sprawiło....?
Odpowiedz
konto usunięte
2018-12-10 13:42:24
1 4
@kojot Daruj sobie te klamstewka o rzekomym prorosyjskim Grzegorzu Braunie.
PISowcy na okrągło wciskają tę ciemnotę ludziom, a sami z nimi współpracują, kupują od nich wegiel i nie tylko.
Otworz oczy szeroko te PIS, PO SLD, PSL i inne wynalazki realizują globalistyczną politykę marksistowską,
PIS i Ci wskazani tak w praktyce to centroLEWICOWE partie.
Natomist powiedzenie wprowadzone przez Grzegorza Brauna o Polsce widzi i powtarzają za nim już MILIONY Polaków. !!!

System pokrągłostołowych dogadancow niszczących Polskę i Polakow już się kończy, teraz polscy patrioci i Narodowcy wchodzą na scenę polityczną.
Odnośnie tego patologiczne prawa pozwalającego zadłużać polskie gminy to stworzopno je po to , aby BANKSTERZY przejmowali majątek polski za friko, ustawa S447 czeka na realizację , tak więc wsadź sobie te demagogie pomiędzy bajki.
Odpowiedz
kojot
2018-12-10 15:21:45
0 0
Pani@grazynohayes, a przypomina sobie Pani kto doprowadzi dp projektu powstania ustawy S447, o której Pani pisze?(która nas do niczego nie zobowiązuje w świetle prawa międzynarodowego) A pamięta Pani nocne głosowanie w grudniu 2014r, w którym próbowano dokonać "nocnej zmiany" konstytucji, która to de facto miała umożliwić sprzedaż Lasów Państwowych? Nie udało się to głosom PiS i tzw. Gowinowców. Proszę Pani, niechże Pani prześledzi cały proces tworzenia tej ustawy, a dowie się Pani kto rozpoczął i komu zależało aby cały ten proces doprowadzić do końca. Za zmiana głosowało PO,PSL,TR i SLD. Czy to wystarczy, aby Pani miała pełny obraz? Jeśli nie, to odsyłam Panią do internetu. ( nie złośliwie) Przy okazji proszę sprawdzić w Konstytucji jak zabezpieczono sprzedaż tej części majątku. Co zaś do Narodowców, to szczerze? Myśle tak: Wchodzą na scenę polityczną jakby po trupach, by później z niej zejść. Po prostu nie lubię tak sprzedawczyków, jak i kupczyków którzy zawierają ze sobą wszelkiego rodzaju umowy zdradliwe dla kraju. Pani jest gotów zawrzeć umowę z diabłem?
Odpowiedz
konto usunięte
2018-12-10 15:39:24
0 4
@kojot W całej rozsciągłości tematu zgadzam się z Twoją interpretacją w ostatnim komentarzu.
Nigdy tego nie negowałam, powodem takiego stanu rzeczy była i nadal jest grabieżcza polityka rzadzących po II W.Ś aż po dzień dzisiejszy polskojęzycznych "okupantów" Polski.

Ten stan rzeczy należy zmienić i oddawać głosy na polskich patriotów, nie ważne czy sa oni tymi bezpartyjnymi, Narodowcami czy też tymi wyciszonymi przez "górę" w swoich partiach.
Możemy się różnić poglądami, różną wizją Polski, ale jak długo łączyć Nas będzie poczucie odpowiedzialności o dobro społeczne, przyszłość Polski i Polaków, tak dlugo jest szansa na wolną, bogatą i szczęśliwą Polskę.
Wszystkich takich ludzi można nazwać polskimi patriotami.

Wystarczy wydobywać bardzo zasobne zloża naturalne w Polsce, wówczas NIKT nie będzie biedakiem. ;-))
Muszą to jednak robić obywatele tego kraju dla wspólnego dobrobytu Polski i Polaków.

Skandaliczne natomiast było oddanie polskich wód w ręce obcego kap[itału, spółka " Wody Polskie" nie jest polską spółką, a nowa ustawa tzw. prawo wodne jest najgorszą z możliwych do tej pory.

Teraz obcy, izraelski monopolista będzie wprowadzał wszelkie ograniczenia dla tubylczego , polskiego narodu i jednostronne narzucał astronomiczne ceny za wodę.
Odpowiedz
34607szczawa
2018-12-10 17:24:33
0 2
Kojot, lipiec 2018r. w sprawie Lasów Państwowych:
https://www.m.pch24.pl/protesty-pomogly--prawo-i-sprawiedliwosc-na-razie-nie-sprywatyzuje-lasow-panstwowych,61686,i.html

Tak nie pozwolili sprzedać PO a kilka lat później sami próbowali sprzedać. Myślę że o L P jeszcze usłyszymy.
Odpowiedz
bonia
2018-12-10 17:26:27
0 5
To sadownicy I strazacy OSP wybrali znow "swojaszka" ze swoim zapleczem. Zobaczcie jak glosowaly obreby gdzie nie ma lub jest niewiele sadow I nie ma remiz...??? Daje do myslenia. Kupil sobie ten elektorat durny sprzedajny,niewiele rozumiejacy.
Odpowiedz
WSI
2018-12-10 17:33:06
0 6
Sesja za sesją ??? czyżby grunt palił się pod nogami ???
Z III sesji Rady Gminy można dowiedzieć się ciekawych informacji a mianowicie :
1. Wójt twierdzi iż na tzw. SOLARY Gmina Jodłownik ma zabezpieczony wkład własny na sumę ok.4mln zł (ok .2 min. 38sec.) i tu pytanie jak to się ma do obecnej sytuacji finansowej ??? Czy może gruszki na wierzbie albo śliwki na sośnie ??? Czy kolejny KREDYT ??? Czy Gmina chce więcej ugryźć niż może przełknąć ???
2. Nowym Skarbnikiem Gminy Jodłownik ma być pani która jest Skarbnikiem w Gminie Raciechowice ( zaczyna się od 17min. 17sec.) i tu kolejne pytanie czy chętnych brak ??? Czy może trzeba by ogłosić jakiśkonkurs lub nabór na to stanowisko ??? by ludzie mięli równe szansę a Gmina miała większy wybór wśród kandydatów. Jakaś pani się już przyucza na to stanowisko o czym mówi Wójt ale..... (16min. 48sec.-17min. 18sec.) to wszystko pozostawia BARDZO DUŻY NIESMAK gdyż myślę iż są ludzie którzy mają odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie tylko czy zostaną taką szansę ??? Chyba znamy odpowiedz .
3. W temacie Radnych brak słów kłania się tylko JPRD.
Czy lepiej postawić manekiny ???

https://jodlownik.sesja.pl/2018/12/06/iii-sesja-rady-gminy/
Odpowiedz
kojot
2018-12-10 17:43:26
0 0
@grazynahayes, nie sądzę aby dyskusja na temat "sprzedawczyków" została zakończona. Rozumiem co Pani ma na myśli, pisząc o "dorwaniu się do korytek". Na miłość Boską, to, że doszedł ktoś do władzy legalnie w demokratycznych wyborach, to ma wziąć do pracy w ministerstwach ludzi z ulicy? Tak jak było? Kupa chłopaczków rżnących w gałę w krótkich spodenkach? No nie! No to kogo? Może doradców Putina? Wpuszczać lisa do kurnika, tylko dlatego, że będą takie właśnie oskarżenia? Zostaje ostatnie pytanie. To kogo wziąć do rządzenia żeby nie zostać posądzonym o "dorwanie się do korytka". Przypuszczam, że równie dobrze, oskarżenie to było by skierowane do członków ekipy rządzącej z Pani ugrupowania. W tej chwili z tego "korytka" w jakiejś mierze starcza dla wszystkich. Ja nie strajkuję o podwyżkę, ani nie narzekam, choć mam poniżej 1500zł emerytury. Niech dostaną w pierwszej kolejności ci, którzy mają mniej. To, co Pani nazywa BIERNOŚCIĄ i poddańczością PiS wobec USA, czy Izraela, to jest możliwość dyskusji na tyle, na ile jest to dopuszczalne poprzez sytuację stworzoną przez polskich "patriotów inaczej", mających w haśle "ulica i zagranica". Mając to hasło na uwadze, myślę, jak natychmiast przywrócić godność i honor naszej Ojczyźnie, kiedy tak ją zhańbili. Co zaś do USA i Polonii, to mam dość dobre rozeznanie w tym temacie. Będąc tam, widziałem na własne oczy tych ludzi, którzy donosili na mnie. To oni zostali wysłani tam wcześniej, niż ci, którzy dostali one way ticket. Wkręcili się wszędzie, przykładowo nawet do związków Podhalan. Proszę niech Pani nie pisze, że to GP podzieliła Polonię. Przecież tam też "działali" w Polonii Rychu, Michu, czy jak im tam. A Pan Czuma? Też tam był. Mam kontakt z Polonią i wiem również o tym, że takie głosy zniecierpliwienia jakie Pani prezentuje, też są słyszane. Ale nie jest to stricte podział. Proszę nie pytać i co z tego? Ano to, co widać. W całości popieram te wartości, które Pani wymieniła. Jest tylko jedno ale. Nie mogę stać się radykałem w pewnych poczynaniach, ponieważ jest to krótka droga, jak to mogę nazwać w tej chwili, do nowoczesnego niewolnictwa. Chociaż i innym wymiarze ono istnieje. Pomijam inne, stare nazwy nasuwające mi się na myśl.
Odpowiedz
cichy1
2018-12-10 17:45:06
0 6
Nowa wiadomość o przekrętach w grupach producenckich sadowników ,już aresztowano grupę a co z JODLIMEM ,ILE WYDANO PIENIĘDZY NA PROJEKT BUDOWY PRZECHOWALNI NA 400 TON . Projekt był pieniądze wydane a przechowalni nie ma .Zaznaczam,że w tym okresie był Stawarz Paweł wielkim Prezesem tam zatrudnionym , nie piszę na jakich zasadach,ale wiem. Tak właśnie realizuje swoje dzieło ,pod siebie .Ocknij się Narodzie bo czeka was dalszy ciąg ciemnogrodu.Który zadawala się marchewką wyborczą.
Odpowiedz
cichy1
2018-12-10 17:54:45
0 6
Dodam jeszcze,że działka gdzie odbywają się święta owocobrania są własnością Jod limu, którą pan Stawarz na ostatnim święcie ogłosił,że jest do sprzedania i Gmina ją odkupi.
Odpowiedz
cichy1
2018-12-10 20:15:16
0 0
kojot : Nie wiem gdzieżyłeś w latach 80-tych do okrągłego stołu i kilkanaście lat po nim. Ale to co ja przeżyłem i nie uskarżam się przez to,że nie poszło tak jak ,jako stary działacz Solidarności nie mogę się pogodzić z tym,że mi lat przybywa a My nie umiemy wyjść z tego marazmu afer,przekrętów i cwaniactwa sitw,kolesiów i grup niszczących nasze społeczeństwo. Pokaż mi mechanizmy ahy to w tryhie natychmiastowym zakończyć. Czyżby przykład Rumuni w sposób radykalny dał takie rozwiązanie a może innych krajów byłej post komuny,gdzie odsuwano stare elity i służby od władzy. Dlaczego u nas to nie zadziałało ,no bo oni dalej mają wpływy.
Odpowiedz
antonino
2018-12-10 22:07:03
0 0
Też wątpię czy sadownicy z Jod limu głosowali na Stawarza.....:)
Nie za miło chyba wspominają jego rządy w tej spółdzielni, były wielkie plany.......... tyle że nie realne a skończyło się na długach...........:)
Odpowiedz
Hiena
2018-12-11 09:22:11
0 0
Ooo! Widzę, że koleżanka Grażynka ma nowego idiola, ks.Natanka
Odpowiedz
BRZEGI
2018-12-13 20:52:19
0 0
..jaki problem... ..finansowy ..z materiałów ' wyborczych " .....rada gminy ..zabezpieczyło ok 4 mln na solary i ok 1 mln ..na przedszkola......a tu widać ze nawet nie ma na ...2,6 mln na tzw debet.... a gdzie te ok 5 mln na w/w inwestycje...
.....zabrania wiejskie .....
zebrania w sprawie solarów .....jubileusze ...to była czysta kampania wyborcza....
.....
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Żaden bank nie chciał dać gminie kredytu"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]