8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Postulują o racjonalne warunki na pływalni

Opublikowano 15.02.2011 22:53:49 Zaktualizowano 04.09.2018 14:23:02

Zawodnicy Limanowa „Swim” mają za sobą już pierwszy trening na krytej pływalni w Limanowej. Napotkane realia mocno zaniepokoiły władze klubu, które liczą, że władze samorządowe stworzą im odpowiednie warunki do treningów.

Cały problem polega na odpowiedniej organizacji. – Jest jeszcze sporo kwestii do uzgodnienia – powiedział trener i zarazem prezes klubu, Robert Lora. – Zawodnicy płacą za każdą chwilę spędzoną na basenie. Bez względu na to czy pływają czy też przeprowadzają rozgrzewkę, która musi poprzedzać każdy trening. Liczone są przerwy czy pobyt w szatni. Na razie zajęcia prowadzimy w ten sposób, że nerwowo patrzymy na zegarek i liczymy koszty. To trochę stresująca sytuacja i w dłuższej perspektywie nie do przyjęcia. Takie rozwiązania mogą pozbawić młodzież możliwości profesjonalnego trenowania. Czekamy na decyzję władz samorządowych w tej sprawie. Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że nasi zawodnicy za wstęp będą płacić, ale oczekujemy racjonalnych warunków, które umożliwią profesjonalne funkcjonowanie klubu. Wszystko można dopracować.

 Limanowa „Swim” jest jednak dobrej myśli. Władze samorządowe już kilka razy zapewniały bowiem o zainteresowaniu funkcjonowaniem klubu pływackiego w Limanowej. Zwłaszcza, że jest to możliwość do sportowego rozwoju dzieci i młodzieży. Chętnych do trenowania nie brakuje. Do klubu zapisało się już około 30 zawodników.

- Decyzje w sprawie zniżek za wstęp na basen będą podejmowane przez Zarząd Powiatu – powiedział Janusz Ruchała, dyrektor krytej pływalni w Limanowej. – Mam dwa tygodnie na przygotowanie zmiany cennika. Nie chciałbym w tej chwili przesądzać, dla kogo będę proponował ulgi. W tej sprawie zgłasza się do nas wiele różnych instytucji. Wszyscy mają argumenty, że zniżki im się należą. Rozmawiamy i analizujemy różne rozwiązania. Jednak podkreślam, moja decyzyjność w sprawie cennika jest żadna. Po przygotowaniu wniosku ostateczne rozwiązania podejmie Zarząd Powiatu.

Zobacz również:

 Limanowa „Swim” robi wszystko, aby zwrócić na siebie uwagę władz samorządowych i ewentualnych sponsorów. Na limanowskiej pływalni zorganizowano nawet pokaz z krótką prezentacją klubu. Przedstawiono zawodników reprezentujących barwy Limanowa „Swim”. W programie zorganizowano wyścig na 100m stylem zmiennym, 5 min koordynacji do stylu motylkowego, 5 min koordynacji do stylu grzbietowego, 5 min koordynacji do stylu klasycznego, 5 min koordynacji do stylu dowolnego oraz wyścig na 100m stylem dowolnym.

Aktualizacja 16.02.2011, godz. 8:34

Komentarze (24)

konto usunięte
2011-02-15 23:46:30
0 0
Postarajcie się o dofinansowanie, czy sponsorów dla klubu a nie o ulgi, gdy ja sobie pływam też płacę za wszystko, rozgrzewka szatnia itd. Co do organizacji... Ratownicy powinni zadbać o to by z dużego basenu znikły taplające się w nim dzieci które stoją tylko w płytkim miejscu i zajmują tory do pływania - od tego mają mniejszy basen.
Odpowiedz
konto usunięte
2011-02-16 00:11:58
0 0
WTF te dzieci tez placa ! jak ty, wiec patrz na siebie
Odpowiedz
meggi
2011-02-16 00:31:35
0 0
zgadzam się z WTF...niech postarają się o dofinansowanie albo niech płacą normalnie- jak wszyscy... sport wymaga poświęceń... po drugie - dzieci ledwo umiejące pływać na prawdę nie powinny znajdować się w torach basenu najgłębszego
Odpowiedz
konto usunięte
2011-02-16 07:26:18
0 0
na kluby piłkarskie daję niewielkie dofinansowanie to dlaczego klub pływacki nie miałby liczyć na pewne ulgi?
Odpowiedz
konto usunięte
2011-02-16 07:42:22
0 0
ciekawe jakie warunki mieli 'zawodnicy ' jak jeszcze nie było basenu w Limanowej ,no chyba że trenowali w Słopniczance
Odpowiedz
limonkaa
2011-02-16 08:26:35
0 0
Będąc kiedyś z dziećmi na basenie w Nowym Sączu byłem zaskoczony że jakiś klub ma rezerwacje 1.5 godziny i to w godzinach popołudniowych kiedy można z dziećmi po lekcjach i mojej pracy spokojanie popływać. Cała duża niecka zarezerwowana a pływających może było ok.30 osób.Więc dlaczego u nas nie można im pomóc?Płacąc za wszystko to koszty tego klubu są ogromne.Władze-Starostwo powinno im troche pomóc bo przecież reprezentują naszą miejscowość.Dać przykład innym że Limanowa nie jest gorsza od Nowego Sącza!
Odpowiedz
plywaklimanowa
2011-02-16 09:02:40
0 0
ZGADZAM SIĘ Z LIMONKAA NIE MA KLUBU SPORTOWEGO REPREZENTUJĄCEGO POWIAT ,LECZ NIESŁYCHANĄ RZECZĄ JEST FAKT OPŁAT ZAWODNIKÓW ZA WSTĘP NA PŁYWALNIE I WYMUSZANIE DODATKOWO ZAPŁATY ZA TOR 48ZŁZA 1 GODZINĘ,NIE DOŚĆ TEGO TRENER PŁACI ZA WSTĘP /TO JEST NIEDOPUSZCZALNE NIGDZIE W POLSCE TEGO NIEMA .MY LIMANOWIANIE MUSIMY SIĘ WYRÓŻNIAĆ!!!MOŻE KRONIKA KRAKOWSKA SIĘ TYM PRZYPADKIEM ZAINTERESUJE DZIAŁ SPORTOWO-REKREACYJNY .
Odpowiedz
konto usunięte
2011-02-16 09:29:03
0 0
Jezeli nie odpowiadaja im warunki treningowe na basenie, zawsze pozostaje mozliwosc rozgrzewki i treningu nad pobliska rzeka... . :)
Odpowiedz
bankier
2011-02-16 09:43:10
0 0
niektóre wpisy są żałosne, mówimy o propagowaniu sportu wśród dzieci i młodzieży z naszej okolicy, w tym przypadku ulgi dla klubu są jak najbardziej uzasadnione i w 100% popieram apel klubu, może za jakis czas narodzi sie kolejna Jedzejczak lub kolejny Korzeniowski w Limanowej, czego zycze z cvałego serca!!
Odpowiedz
Tusik
2011-02-16 10:49:35
0 0
Witam. Jestem radnym Miasta. Popieram powyższy wpis Bankiera. Musimy dbać o rozwój psychofizyczny dzieci i młodzieży, i tu powinniśmy mówić jednym głosem: http://www.limanowa.in/dziennikarstwo-obywatelskie,3434.html W dobie gier komputerowych i internetu coraz więcej z nich ma krzywy kręgosłup i właśnie klub pływacki i promocja pływania jest najlepszą alternatywą i rehabilitacją na uniknięcie tego. Życzę dużo sukcesów i jak najwięcej chętnych do trenowania młodych zawodników i zawodniczek dla nowego Klubu. Cieszmy się, że coś się dobrego dzieje.
Odpowiedz
limanowiok
2011-02-16 11:44:27
0 0
swim-dzialacze jak mysleliscie ze zalozycie klub i kasa sama splynie to blad. I jeszcze jedno - dlaczego niby zwylki mieszkancy maja placic wiecej niz Wy, czyli na Was i za Was? Rola działaczy klubu jest m.in takie działanie aby zapewnić członkom klubu (nie zarzadowi) deklarowane warunki treningu. POWODZENIA
Odpowiedz
roxy
2011-02-16 11:56:46
0 0
wdł mnie to normalne, że klub powinien być inaczej traktowany! to nie jest klub seksi lasek, które chcą moczyć tyłki w jacuzzi, tylko klub pływaków, którzy dzięki basenowi w naszym mieście mają szanse na lepsze treningi, a co za tym idzie rozwój i sukcesy! na basenach w krakowie to normalne, np. na koronie, że na niektóre wejścia się nie wchodzi bo korzystają wtedy kluby, to samo basen na rogozińskiego! dlatego nie wiem co was tak oburza? miasto powinno wspierać takie inicjatywy a zarząd basenu dostosować najlepszą porę, kiedy mogłyby się takie treningi odbywać bez presji czasowej następnych wejść! a przy tym nie utrudniając wolnych wstępów! a wy się opanujcie, bo jak ktoś z klubu zacznie zdobywać medale to pierwsi będziecie się chwalić że to człowiek od nas!
Odpowiedz
nakacu1
2011-02-16 12:09:06
0 0
superowo,zakładamy klub pływacki pod nazwą 'taplanie w basenie' będziemy się domagać wolnego wstępu na basen z rezerwacją co drugi dzień ,myślę że chętni się znajda,a co do działaczy niech ruszą dupę do sponsorów za pieniążkami ,a do tego za prowadzenie nauki pływania myślę że też biorą kasę.Tak jak poprzednicy pisali :gdzie treningi były wcześniej Tusik@ myslę że dla młodzieży szkolnej pobyt jeden raz na tydzień w ramach W-f-u sprawę rozwiązuje a reszta można sobie bilet wykupić zamiast paczki papierochów czy jakiegoś sikacza w puszce,a ci co chcą mieć zwichnięty kręgosłup i tak go będą mieli,nic nie poradzisz
Odpowiedz
szefo
2011-02-16 12:09:13
0 0
a ja jestem tego zdania że trzeba pomagać takim klubom tym bardziej iz wspieramy młodzież chcącą doskonalić swoje już nie małe talenty i za parę lat kto wie może będziemy mieli nowego motylka moja propozycja to stała godzina treningów tak aby ludzie mogli sie przyzwyczaić do terminów treningu klubu i koniecznie zniżka
Odpowiedz
limka
2011-02-16 12:30:43
0 0
pomagajmy ale z sensem, nie żeby klub miał codziennie zarezerwowany najlepszy czas na basenie / taki jest grafik że najstarsza grupa trenuje codziennie po 90 min a pozostałe 3 x w tyg po 45 min / to kiedy zwykli ludzie mieliby tam popływać?
Odpowiedz
spc
2011-02-16 12:52:31
0 0
zniżki dajcie moresom przecież im się należą za to że chcą tu mieszkać w mieście terroru samych rasistów :D:P
Odpowiedz
bankier
2011-02-16 13:42:48
0 0
do nakacu1, ok zaloz klub i wowczas sam sie przekonacz na czym to wszystko polega, na pewno nie na taplaniu w basenie, dodam, iz treningi grup plywackich np. w krakowie trwaja od godziny 6 do 8 rano, i ten czas nikomu nie przeszkadza
Odpowiedz
konto usunięte
2011-02-16 14:12:56
0 0
oczywiście 'SZUKAM' uprzedzam wszystkich dogryźliwych
Odpowiedz
Slawek964
2011-02-16 14:52:26
0 0
Przynajmniej macie duże zainteresowanie wśród dzieciaków i z pewnością będzie jeszcze większe. To powinno cieszyć klub. Reszta to problemy, z którymi z pewnością będzie się dało z czasem uporać. A tam gdzie jest zainteresowanie największe wśród młodzieży powinna iść największa pomoc samorządów czy sponsorów.
Odpowiedz
jacek272
2011-02-16 18:00:05
0 0
Ulgi owszem, ale na zdrowych zasadach, a nie tak ze ktoś jest z klubu to może bez organiczeń wchodzic na basen. Rezerwacje na treningi to raczej we wczesno porannych godzinach, lub późnowieczornych. Trzeba podejść do tematu z głową. A działacze zakładający klub pływacki muszą się liczyć z faktem, że jest to ciężki kawałek chleba jak się nie ma grubo wypchanego portfela i trzeba liczyć na łaskawość innych.
Odpowiedz
saxo3
2011-02-16 19:09:24
0 0
Moim zdaniem kluby powinny być traktowane w Limanowej na równych zasadach , nie tylko Limanovia powinna dostawać kasę , ale inne kluby także . Powinno się brać pod uwagę takie czynniki jak np. propagowanie zdrowego stylu życia , powszechność , liczebność danego klubu , sposób i jakość reprezentowania klubów w Polsce, wyniki itp. Dobrze ,że w Limanowej powstają nowe kluby i zwolennicy kopanej muszą się z tym pogodzić. Moim zdaniem powinny jeszcze powstać w Limanowej kluby bądź sekcje biegów narciarskich i narciarstwa alpejskiego. Pieniądze na te kluby powinny pochodzić z budżetów miasta,gminy,starostwa i sponsorów. Co do basenu no powinny być niższe ceny i opłacalne karnety , klub powinien mieć zniżki , przecież to żywa reklama basenu . Powinny być ustalone godziny aby mogli w miarę nie przeszkadzać innym i aby im też nikt nie przeszkadzał .A teraz co do przeszkadzających dzieci to proponuję też ustalić godziny czy dni dla tych co chcą robić kilometry na basenie i dla tych co chcą się tylko pomoczyć .My zamiast cieszyć się z basenu już robimy tylko problemy .
Odpowiedz
lim
2011-02-16 22:07:27
0 0
klub jeszcze dobrze nie zaczął działać a już zachowują sie tak jakby im wszystko trzeba dać. karatecy jakoś nie płaczą tylko działają.Panowie pseudo pływający działacze ochłońcie i coś zróbcie bo warunki macie lepsze niż limanovia.działanie nie polega na straszeniu prasą i telewizją bo was też można prześwietlić
Odpowiedz
lim
2011-02-16 22:13:35
0 0
a basen ma być dla ludzi, mają też korzystać szkoły gdzie dzieci będą uczyć sie pływać ,nie róbcie od razu wielkiego wyczynu i prywaty pod przykrywką klubu
Odpowiedz
Queen
2011-02-17 12:17:03
0 0
To ja mam taką propozycję, że jak oni będą udzielać lekcji pływania za darmo a nie kasować, to wtedy wstęp też będą mieć darmowy. Takie jest życie, za wszystko trzeba płacić. Narzekają na warunki, a wcześniej nic nie mieli więc powinni uszami klaskać, że nie muszę dojeżdżać na inną pływalnię. Przecież w Limanowej jest tyle firm, trzeba troszkę podreptać do jednych drzwi czy do drugich i starać się o sponsoring, jak już wcześniej napisali. Wszyscy muszą za wszystko płacić, to dlaczego oni nie!
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Postulują o racjonalne warunki na pływalni"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]