8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Branża: otwarcia sklepów we wszystkie niedziele oczekują sami klienci

Opublikowano 20.02.2022 08:52:00 Zaktualizowano 20.02.2022 08:53:44 top

Otwarcia sklepów we wszystkie niedziele oczekują sami klienci - wskazują przedstawiciele sieci handlowych. Dodają, że 32 wyjątki przewidziane w ustawie o ograniczeniu handlu w niedziele prowadzą do dyskryminacji pracowników handlu.

Jak poinformowała PAP Eliza Orepiuk-Szymura z Grupy Muszkieterów, supermarkety zarządzanej przez Grupę sieci Intermarché prowadzą niezależni polscy przedsiębiorcy. Grupa Muszkieterów nie ingeruje w decyzje przedsiębiorców, a celem Intermarché jest rozwój szyldu z poszanowaniem prawa właścicieli supermarketów do decydowania o ich spółce - podkreśliła.

Wyjaśniła, że utworzenie w cieszyńskim obiekcie handlowych dwóch stanowisk dla autobusów, poczekalni, punktu informacyjnego oraz kasy biletowej i otwarcie ich w niedziele niehandlowe było odpowiedzią na oczekiwania podróżnych oraz mieszkańców. Podobnie powołanie klubu czytelnika w sklepie Intermarché było inicjatywą właściciela sklepu i wynikała z indywidualnej decyzji o rozszerzeniu zakresu oferowanych usług dla lokalnej społeczności.

"Każdy przypadek rozszerzania przez sklepy Intermarché zakresu usług dla lokalnej społeczności stanowi przejaw decyzyjności ich właścicieli oraz prawidłowego rozeznania potrzeb mieszkańców danego miasta i okolic" - zaznaczyła.

Zobacz również:

Wskazała, że każdy sklep działający w ramach Grupy to odrębna spółka kapitałowa, która jako firma funkcjonująca w konkretnym mieście płaci lokalne podatki, jest pracodawcą dla mieszkańców danej gminy i angażuje się w życie lokalnych społeczności. "Grupa Muszkieterów działa w zgodzie z przepisami polskiego prawa oraz jest sygnatariuszem Europejskiego Kodeksu Etyki Franczyzy przyjętego przez Europejską Federację Franczyzy oraz Kodeksu Dobrych Praktyk dla Rynku Franczyzy" - zwróciła uwagę.

Jak dodała Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, sieci handlowe zrzeszone w POHiD stosują się do obowiązujących przepisów prawa i od 1 lutego br. należące do nich placówki handlu wielkopowierzchniowego pozostają zamknięte w niedziele niehandlowe. Według organizacji uszczelniona ustawa o zakazie handlu nie jest idealna i wciąż daje niektórym sklepom możliwość otwierania się w niedziele.

"Zdajemy sobie sprawę z tego, że 32 wyjątki ustawowe nadal są kością niezgody i prowadzić będą do dyskryminacji pracowników handlu, gdyż pracownicy zatrudnieni w placówkach działających na zasadzie wyłączeń w ustawie w dalszym ciągu pracują w niedziele" - wskazała prezes POHiD Renata Juszkiewicz.

Podkreśliła, że branża od samego początku postulowała, aby pracownicy handlu mieli prawnie zagwarantowane dwie wolne od pracy niedziele w miesiącu. "Takie rozwiązanie umożliwiłoby wszystkim sklepom – zgodnie z oczekiwaniami konsumentów – otwarcie się we wszystkie niedziele oraz pozwoliłoby na osiągniecie celu, jaki leżał u podstaw wprowadzenia zakazu, tj. zapewnienie osobom zatrudnionym w handlu możliwości spędzania czasu z rodziną" - zaznaczyła.

We wtorek 1 lutego br. weszła w życie nowelizacja ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele i święta, ograniczająca możliwość omijania zakazu przez sieci, które podpisywały umowy z firmami kurierskimi i pocztowymi, umożliwiając w swojej placówce odbiór przesyłek.

Zgodnie z nowelą, w niehandlowe niedziele duże sklepy zatrudniające pracowników nie mogą działać pod pretekstem świadczenia usług pocztowych, jeśli przychody z tej działalności będą stanowić mniej niż 40 proc. przychodów ze sprzedaży danej placówki.

Nowelizacja wprowadziła określenie "przeważająca działalność", które oznacza rodzaj przeważającej działalności wskazany we wniosku o wpis do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej, jeżeli działalność ta jest wykonywana w danej placówce handlowej i stanowi co najmniej 40 proc. miesięcznego przychodu ze sprzedaży detalicznej.

Ustawa wprowadzająca stopniowo zakaz handlu w niedziele weszła w życie 1 marca 2018 r. Przewidziano także katalog 32 wyłączeń. Zakaz nie obejmuje m.in. działalności pocztowej, a ponadto nie obowiązuje w: cukierniach, lodziarniach, na stacjach paliw płynnych, w kwiaciarniach, w sklepach z prasą ani w kawiarniach. Za złamanie zakazu handlu w niedziele grozi od 1000 zł do 100 tys. zł kary, a przy uporczywym łamaniu ustawy – kara ograniczenia wolności.

Od 2020 roku zakaz handlu nie obowiązuje jedynie w siedem niedziel: ostatnie niedziele stycznia, kwietnia, czerwca i sierpnia, a także w dwie kolejne niedziele poprzedzające Boże Narodzenie oraz w niedzielę przed Wielkanocą.

Komentarze (43)

centus
2022-02-20 09:39:47
3 21
Tu chodzi tylko o kasę dla biznesu handlowego. A pracowników mają w du. Pracownicy są zadowoleni bo mogą teraz spokojnie spędzić każdą niedzielę z rodziną. Teraz niech sobie przeniosą sklepy np. do Niemiec i zobaczą jak tam wygląda handel w niedziele.
Odpowiedz
leo7171
2022-02-20 10:13:46
3 23
Popieram niedziele są dla ludzi ,jest sześć dni na zakupy a jak klienci domagają się handlowych niedziel to sami na kase do biedry
Odpowiedz
thenever1
2022-02-20 10:25:45
4 10
domagam się również ograniczenia handlu w watykańskich supermarketach
Odpowiedz
tom3331
2022-02-20 10:27:41
25 5
Biedronka powinna być otwarta zawsze w każda niedzielę otwarta
Odpowiedz
bigi18
2022-02-20 10:52:55
19 10
Dokładnie. W kościołach w niedzielę handel się odbywa normalnie, a też sam ksiądz tego nie robi. Które sklepy chcą to powinny być otwarte. Zawsze pracownik moze się zwolnić i zmienić pracodawcę.
Odpowiedz
Poludnie
2022-02-20 11:12:17
14 18
bigi18, walnij się w ten swój pusty łeb, po to jest niedziela aby iść i pomodlić się w Kościele, to 1 dzień w tygodniu. Szkoda tlenu dla takich jak Ty I Tobie podobni !!!!!
Odpowiedz
glober
2022-02-20 11:21:19
1 19
Widze ze zwolennicy otwartych sklepow w niedziele nie maja nikogo takiego co pracuja w takowych sklepach.... "Chcesz zabrac dzieci gdzies w niedziele to zabierz w gory lub do kina a nie do supermarketu"
Odpowiedz
Krzych
2022-02-20 11:46:52
8 6
@glober idąc twoim tokiem myślenia, pracownicy kin są nikim i oni mają pracować w niedzielę a pracownicy sklepów mają chodzić do kościoła ??
Sklepy w niedziele powinny być otwarte, pod warunkiem że rząd (o ile można to tak nazwać w tym kraju) powinien uregulować trochę przepisy o handlu w niedziele, przykładowo praca w niedziele płatna 200% i możliwość odebrania za pracującą niedziele dnia wolnego a za nierespektowanie tych przepisów przez pracodawcę powinny być nakładane wielotysięczne kary na pracodawców. to oczywiście przykłady. Jest wiele ludzi którzy chcą pracować w niedzielę, wtedy i branża handlowa będzie zadowolona i pracownicy. Ale niestety to się pewnie nie uda bo w tym kraju rządzi Kościół.
Odpowiedz
111ksiadz
2022-02-20 13:11:33
2 14
Miejsce matki,ojca w sobotę i niedzielę powinno być przy dzieciach! Walczyli o wolne soboty a teraz zapi.....w niedzielę.Najmądrzejsze łby wypowiadały się trzy lata temu,że jak markety będą zamknięte w niedzielę,pracodawcy będą masowo zwalniac pracowników.Gówno prawda,dalej nie mają pracowników.Bo płacą śmieszne pieniądze!Jednocześnie nie ukrywając że w Polsce to eldorado dla marketów.Poczytajcie wywiady w zachodniej prasie.Będzie taka potrzeba,będą płacić 200-300% za niedzielę i tak to nie uszczupli znacząco ich bajońskich dochodów.
Odpowiedz
tygrysek
2022-02-20 13:15:12
1 6
@Krzych- czyli też chcesz zamknąć sklepy w niedzielę:) bo pracodawcę jak obciążysz kosztami to-wiadomo-albo będzie kombinował i przymuszał pracowników,lub zamknie sklep na niedzielę...... W Szwajcari WSZYSTKIE!!!! markety kończą pracę w sobotę po południu :16-17!!! sklepy są otwarte w tygodniu do :20 a czwartek piątek do 21-22 i wystarczy.Każdy ma prawo do wolnego. A jak słyszę że nie ma ktoś czasu zrobić zakupów przed niedzielą gdzie markety i sklepy otwarte do 23 to chyba coś z takimi ludzmi jest nie halo.
Odpowiedz
Krzych
2022-02-20 13:26:48
2 1
@tygrysek Jeśli pracodawcę nie będzie stać by zapłacić pracownikom za pracę w niedziele, to niech sklepu w niedziele nie otwiera, lecz jeśli go na to stać to dlaczego nie ?
Odpowiedz
raziel
2022-02-20 13:49:23
2 6
Jak nie handlujemy w niedzielę to wszyscy. Czemu kierowca, kelner, pracownik stacji benzynowej, obsługa dworców, lotnisk itd. mają pracować w niedzielę?! Idea dobra, ale tylko przez zmianę prawa pracy a nie zamykaniu wszystkich. Zapraszam wszystkich zwolenników zamykania do hotelarstwa i gastronomii! Zobaczcie dopiero.
Odpowiedz
Audi5
2022-02-20 14:53:01
0 6
Najlepiej zamknąć wszystko i dodrukować kasy. Zamiast ustawowo max 2 niedziele pracujące. Oczywiście stawka 2-3 x większa jak w tygodniu i wolny dzień w zamian. Wówczas wilk syty i owca cała bo pracodawca jak mu będzie się opłacało płacić więcej to otworzy a i pracownik lepiej zarobi i też będzie zadowolony. Klient normalnie zrobi zakupy gdy np cały tydzień pracuje za granicą i zjeżdża tylko na weekend i musi stać w tych chorych kolejkach w sobotę. Albo jesteś w drodze i kupić głupia butelkę wody trzeba jechać do Obajtka czytaj Orlen. Ale przecież w całym zakazie handlu o to chodziło. Przecież o shop na Orlenie to nie sklep. ( Osobiście czasem pracuje w niedzielę i jak czytam komentarze typy że można iść do kina a sklepy mają być zamknięte bo to dla dobra pracowników itp to tam niby roboty pracują??
Odpowiedz
111ksiadz
2022-02-20 14:54:04
2 1
@raziel-to jest demagogia.Od zarania,qrwy,policjanci,wojskowi,księża,lekarze,pracowali w niedzielę(na okrągło) i tak niech zostanie.Praca kasjerki w biedronce,lidlu lub w innym zagrabanicznym kołchozie nie jest konieczna.Amen.
Odpowiedz
kyniu
2022-02-20 15:49:37
1 5
Ja jestem za dobrowolnością. Jeśli chce ktoś pracować w niedzielę, niech pracuje. Nie powinno się nikomu tego zabraniać odgórnymi zakazami. To jest chora sytuacja, a dowód na to mamy choćby z sytuacji w Ordo luris. Chcieli m.in. zakazu rozwodów, a sami się chyba będą rozwodzić. Chcieli nakazu życia według dekalogu, a sami tego nie robili. Zakazy nic nie dadzą, jeśli zakazujący nie będą dawać przykładu sami. To jest prawicowe wypaczenie.Ludzie już nie są tacy głupi ( przynajmniej część) i widzą co się dzieje. Jeśli taka np. sprzedawczyni dogada się z pracodawcą i jednej i drugiej stronie to się będzie opłacać, to jestem za.Tylko nie powinno być przymusu. Jeśli by do takiej sytuacji doszło, to kara powinna być tak surowa ,aby przymuszającym ,więcej taki pomysł nie wpadł do głowy.
Odpowiedz
kyniu
2022-02-20 15:55:24
0 3
@Audi5- masz rację. Obsługa kina nie chciałaby mieć wolnej niedzieli, aby ją spędzić w gronie rodziny i najbliższych??? Na pewno by chcieli, ale nie mogą, bo wpadnie chałastra obejrzeć film.
Odpowiedz
TSilver
2022-02-20 15:58:52
1 1
chcemy się porównywać do UE, gdzie np Niemczech, we Francji sklepy są zamknięte... jak są tam to niech u nas też będą zamknięte... hipokryzja... wszystko inne tak jesteśmy w UE a jeżeli chodzi o sklepy to niech będą otwarte... Kto nie miał nikogo z bliskich pracujących w nd sklepie to nie wie... jak to utrudnia życie rodzinne... Nie które osoby nie mają wyjścia by gdzie indziej pracować, to pracują w sklepie... więc komentarze typu niech zmienią pracę... nie trzymają się całości.
Odpowiedz
kyniu
2022-02-20 15:59:53
1 8
Idąc tym tokiem myślenia, to w niedzielę nie powinno być tacy w kościele. Nie powinno być sprzedaży gazet w kościołach. Idąc dalej - może kościoły powinny być w niedzielę zamknięte. Przecież ksiądz,zakonnice,koscielny, organista też ludzie i może też chcieliby mieć wolne niedziele i spędzić je w gronie rodziny.
Odpowiedz
goofy
2022-02-20 16:16:21
1 6
Moja kuzynka pracuje w sklepie. Opowiadała mi ,że jakiś miesiąc, może dwa temu, przyszła do nich do sklepu starsza pani i ubolewała, że muszą pracować w niedzielę. I , że w ogóle niedziele powinny być wolne. Kuzynka jej odpowiedziała: jakby pani i inni, nie przychodzili w niedzielę na zakupy to ja nie musiałabym pracować, bo właścicielowi nie opłacało by się otwierać sklepu. I co ciekawe, przyszła na te zakupy po mszy. Najwięcej o wolnych niedzielach nadają stare dewoty, które najczęściej chodzą w niedziele na zakupy. I to często po mszy. Hipokryzja.
Odpowiedz
konto usunięte
2022-02-20 16:20:03
2 1
Ten kryniu@ to jakis pi.......lec
Odpowiedz
studzianki
2022-02-20 16:22:38
1 7
Jak zwykle za co wezmą się imbecyle z pislamu to wszystko spier....... Wystarczyło wprowadzić minimalną stawkę godzinową rewaloryzowaną co roku o inflację a następnie + 25% za pracę w nocy w sklepie , + 50 % za pracę w sobotę , +100 % za pracę w niedziele . Sami właściciele sklepów by je zamykali w niedziele i nie było by kombinacji
Odpowiedz
goofy
2022-02-20 16:25:34
1 3
@Poludnie- nie narzucaj innym co mają robić w niedzielę! Ty jak chcesz, to możesz tam cały dzień przebywać ,jak ci to coś daje. Jak ci to w czymś pomaga. Możesz nawet tam przebywać 24h/ dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku.Tylko nie narzucaj innym swojej woli. Nie masz takich uprawnień. I jeszcze ich obrażasz! Tak ci ksiądz na kazaniu mówił ,żeby robić???
Odpowiedz
Audi5
2022-02-20 16:27:10
0 4
TSilver- lepiej będzie jak osoba pracująca w niedzielę będzie w sobotę do 24 tyrać bo będzie taki nawał. W końcu markety i tak znajdą obejście przepisów i znów będzie wyzysk w niedzielę za tę samą stawkę. A w tygodniu to już czasu z rodziną nie można spędzić. W dodatku gdyby były tylko max 2 niedziele pracujące w miesiącu. W zamian miałby czas w tygodniu. Sam pracuje w niedzielę i wiem że wolne w tygodniu przydaje się.
Odpowiedz
goofy
2022-02-20 16:29:00
1 3
@studzianki- zgadzam się z tobą. Oni jednak wolą to robić nakazami, aby pokazać swoją wyższość i władzę. Chcą w ten sposób się dowartościować. Chcą powiększyć swoje EGO.
Odpowiedz
Krzych
2022-02-20 16:32:12
1 5
Głupim jest porównywać inne kraje UE do Polski, np. Austria, zgadza się sklepy w niedziele są zamknięte a i nawet niektóre stacje paliw, ludzie robią sobie zakupy w tygodniu, wszystko git, tylko różnica między krajami UE a Polską są takie że w nich nie trzeba walczyć by jakoś w miesiącu budżetowo związać koniec z końcem nawet przy najniższej krajowej, nadliczbówek, dodatkowych dni pracujący nie potrzeba a bajki jak to Niemcy płaczą że nie ma kto z polski przyjechać na szparagi bo w Polsce tak się dobrze żyje, po prostu są kłamstwami, jeszcze wiele wody w rzekach upłynie nim będziemy mogli pracować sobie 5 dni w tygodniu po 8 godzin (bo tego chyba wszyscy chcecie) a nie pracować po dwa etaty, nadgodziny, praca w niedziele żeby jakoś opłacać rachunki a sami widzicie jak one się zmieniły w ostatnim czasie. Podejrzewam że te porównania piszą ci co nigdy nie musieli za pieniądzem z kraju wyjechać.
Odpowiedz
bho
2022-02-20 16:47:17
1 6
A czemu wszystko mieszacie z kościołem.
Widzę że jesteście tak sfrustrowani że nie potraficie nic logicznego napisać.
Za komuny sklepy były zamykane w sobotę o 15, nawet wcześniej bo niektóre już o 13. Nikt z głodu nie umarł, nikt nie protestował że kościoły też powinny być w niedzielę zamknięte.
Odpowiedz
bho
2022-02-20 16:49:28
2 2
Duże zagraniczne korporacje handlowe nigdy nie zgodzą się by płacić 200procent stawki za niedzielę.
Odpowiedz
goofy
2022-02-20 16:51:33
3 8
Przyrównywanie Polski do zachodnich krajów Unii, to jak przyrównywanie oka do dupy. Jeszcze nam daleko do tego, chociaż PiSiory mówią co innego.
Odpowiedz
kyniu
2022-02-20 16:56:11
1 1
@old- wyhamuj chłopie. Jeśli myślisz, że jesteś anonimowy w necie, to się grubo mylisz. A tak w ogóle to nie umiesz pisać. Powinno być kyniu, a nie kryniu.
Odpowiedz
TSilver
2022-02-20 16:59:49
0 1
@Audi5 Powiem Ci tak sam pracowałem przez wiele lat w sob i nd każdą plus święta... najwięcej ci na otwarty handel w nd krzyczą co najwięcej na tym zarabiają... nie oszukujmy się gospodarka nie cierpi na brak zamkniętych nd... a w sklepach duża cześć ludzi pracuje zmianowo, tak że w tyg ma czas załatwić coś w urzędach...
Odpowiedz
kyniu
2022-02-20 17:00:25
0 2
@bho- ty pamiętasz komunę z własnych doświadczeń,czy tylko wiesz o niej z opowiadań?
Odpowiedz
TSilver
2022-02-20 17:06:55
1 0
@bho też mnie dziwi że ludzie wszystko mieszają z kościołem... jak by kościół był wszystkiemu winny... idziesz do kościoła nikt Ci nie kazuje kupować prasy czy czegokolwiek... w tyg kościoły też są otwarte, wtedy można zakupić... a druga rzecz wiesz jak korporacje by omineły przepisy 200 % śmieciówkę dadzą i za normalną stawkę jak w zwykły dn... lub zatrudnią agencję pracy... jak robi np teraz jedna z wielkich sieciówek...
Odpowiedz
Audi5
2022-02-20 17:19:32
1 1
TSilver- pracowałeś w każdą niedzielę i dlatego masz taki uraz i niechęć ale gdyby to były tylko 2 w miesiącu i dobrze płatne to już jest zupełnie inaczej. I święta oczywiście też wolne. Nie chodzi mi o gospodarkę wiadomo że wszystkie ustawy są robione pod nich. Tylko o wolność wyboru kiedy chce robić zakupy.
Odpowiedz
raziel
2022-02-20 18:38:10
2 4
Komuna to jest teraz - ktoś będzie decydował kiedy mogę zakupy zrobić. Wolny rynek, wolna decyzja właściciela - nie będzie klientów to sam zamknie w każdą niedzielę, bo nie będzie miał zysku. Nagle popierający się troszczą o rodziny - rodzina to każda teraz widzi rachunek za gaz i prąd. Ustawa powinna być napisana przez ludzi ogarniętych, żeby każdy był zadowolony a nie jak sławny Polski Ład do którego nikt się nie chce przyznać.
Odpowiedz
Poludnie
2022-02-20 19:34:01
5 0
goofy, nie do Ciebie pętaku pisałam !!!! Ty lewusie do wszystkiego mieszasz Rząd i Kościół. Idź popaprańcu i pracuj w Niedzielę jak chcesz !!!!!
Odpowiedz
Krzych
2022-02-20 20:36:14
0 2
@Poludnie Bo kościół póki co tylko szkodzi, dawniej kościół był kościołem do którego można było przyjść, wyciszyć się, przemyśleć wiele spraw, teraz to tylko instytucja licząca pieniądze, chcąca za wszelką cenę sprawować władze nad każdym a nie każdemu się to podoba i dobrze że nie każdemu się to podoba. Ludzie odchodzą od kościoła bo to co tam się teraz wyprawia przechodzi ludzkie pojęcie.
Odpowiedz
niski
2022-02-20 21:16:53
0 2
nie mam czasu cały tydzień bo pracuję od rana do wieczora. Jak sądzę większość tak ma. Sobota, wiadomo, koło domu trzeba coś ogarnąć, itd. I w sumie chciałbym mieć możliwość, żeby w niedzielę pojechać do galerii i kupić sobie choćby ciuchy. Popieram pomysł, żeby w niedzielę sklepy były otwarte na warunkach: obowiązkowe co najmniej 2 niedziele wolne w miesiącu dla każdego pracownika, praca w niedzielę równa się 200% dniówki.
Ale takiej zmiany nie będzie, bo przecież zakaz handlu w niedzielę służy teraz przede wszystkim Orlenowi. Praktycznie każda stacja to dzisiaj mały supermarket otwarty 7/24 z dużymi marżami. Ale to teraz zakupy narodowe więc o prawach pracowników harujących na tych stacjach jest cicho - sza
Odpowiedz
limanowa24
2022-02-20 21:42:55
0 2
Jak będziecie płacić 300 procent stawki za niedzielę to sami zrezygnujecie z otwierania sklepów.A dajecie wolne za niedzielę i wykorzystujecie swoich niewolników na maksa za najniższą krajową.Już teraz macie problem z obsadą stanowisk przez 6 dni w tygodniu to widać jak kasjerka układa na półkach a jak jest klient przy kasie to biegnie kasować,a wieczorem pewnie jeszcze myje posadzkę jako sprzątaczka odpuście sobie ha ha.
Odpowiedz
M44
2022-02-20 22:19:59
0 1
Ciekawe czemu jak przykładowo sieć centrum była otwarta do pracownicy zapisywali się do koncs roku na niedzielę aby dorobić jak najwięcej w obecnej dobie inflacji i całego tego budelu dodatkowa kasa przyda się każdemu a dla wielu jest na wagę złota pracownik powinien decydować czy chce pracować w niedzielę czy nie a nie powinno być czegoś takiego że państwo nas uszczęśliwia na siłę
Odpowiedz
bigi18
2022-02-20 23:09:51
0 0
Południe
Ty naprawdę jesteś taka głupia czy tylko udajesz? Nie zdążyłaś zauważyć że do kościoła chodzi moze 70% społeczeństwa A reszta nie chodzi! Dla nich niedziela to normalny dzień! Dlaczego ksiądz bierze za niedzielną intencję kasę skoro nie wolno pracować? Dlaczego według Ciebie supermarkety mają być zamknięte a małe sklepiki mogą być otwarte? Dlaczego państwowa spółka jak orlen pracuje w niedzielę? Dlaczego kina maja byc otwarte? Dlaczego restauracje maja pracowac? To sa inni ludzie? Chcesz kogoś pouczać a podstaw nie masz. Czy ksiądz czy prezydent to w demokratycznym kraju każdy jest równy!
Odpowiedz
bigi18
2022-02-20 23:16:13
0 0
Poludnie.
Wez zacznij myslec i zauważ że nie każdy Polak jest wierzący. A jak kościół będzie się tak dalej w Polsce rządził to niedługo katolików będzie mniejszosc. Polska dla Polaków a nie tylko dla chrzescijan! Traktuj ludzi równo, a skoro taka katolicka z Ciebie to o czym była ewangelia u Was w Kościele? Nie o Tym żeby miłować swoich wrogów, dłużników i oprawców? Zauważ belkę w swoim sumieniu a nie szukaj drzazgi u kogoś!
Odpowiedz
bigi18
2022-02-20 23:16:14
0 0
Poludnie.
Wez zacznij myslec i zauważ że nie każdy Polak jest wierzący. A jak kościół będzie się tak dalej w Polsce rządził to niedługo katolików będzie mniejszosc. Polska dla Polaków a nie tylko dla chrzescijan! Traktuj ludzi równo, a skoro taka katolicka z Ciebie to o czym była ewangelia u Was w Kościele? Nie o Tym żeby miłować swoich wrogów, dłużników i oprawców? Zauważ belkę w swoim sumieniu a nie szukaj drzazgi u kogoś!
Odpowiedz
zajec
2022-02-21 06:55:51
0 1
Za komuny, w pewnej gminie zebrania partyjne cieszyły się wysoką frekwencją. Sekretarz wojewódzki partii gratulował sekretarzowi gminnemu tak zaangażowanych i świadomych politycznie członków. Sekretarz gminny przyznał, że źródłem sukcesów jest fakt taki, że zwoływał zebrania partyjne po mszy. Po zmianie godzin spadła znacznie i świadomość i zaangażowanie kolektywu.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Branża: otwarcia sklepów we wszystkie niedziele oczekują sami klienci"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]