8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Burmistrz zabiera głos w sprawie protestu

Opublikowano 24.05.2013 11:06:37 Zaktualizowano 05.09.2018 08:49:15 top

Władysław Bieda, burmistrz miasta Limanowa komentuje zapowiadany przez 16 przewoźników poniedziałkowy protest. Zapowiada, że w takiej sytuacji jest zmuszony do podjęcia 'czynności które spowodują aby przewoźnicy zaczęli przestrzegać prawo'.

- Jest dla mnie rzeczą zaskakującą, że przewoźnicy, którzy powinni ułatwiać ludziom życie poprzez organizowanie transportu zbiorowego nie dosyć, że nie chcą zorganizowania jednego dworca autobusowego z którego podróżni mogliby odjeżdżać we wszystkich kierunkach, to jeszcze chcą sparaliżować miasto w poniedziałek rano od godziny 7. do 9. gdy ruch jest największy - komentuje Władysław Bieda, burmistrz miasta Limanowa. - Rozpowszechniane są przez nich nieprawdziwe informacje, że miasto chce zlikwidować przystanki komunikacji zbiorowej, nieprawdziwe są tez informacje, że nie przestrzegamy prawa i postępujemy niezgodnie z obowiązującymi przepisami. Ponad pół roku oczekujemy na to, że przewoźnicy zaczną kierować się rozsądkiem, niestety widać, że to wszystko idzie w złym kierunku, w związku z tym zmuszeni będziemy do podjęcia czynności które spowodują aby przewoźnicy zaczęli przestrzegać prawo.

Nie wiadomo o jakie 'czynności' chodzi. Burmistrz jedynie dodaje, że urząd przygotowuje wyczerpującą inofmrację na temat związany z dworcem autobusowym, przystankami na terenie miasta i próbą uporządkowania komunikacji zbiorowej. - Myślę, że dziś lub jutro, będzie można się z nią zapoznać - mówi Władysław Bieda.

Informacja ma zostać opublikowana w internecie oraz rozłożona w sklepach.

O sprawie pisaliśmy już w artykułach:

Przewoźnicy wydali biuletyn protestacyjny oraz Protest sparaliżuje Limanową?

Komentarze (67)

voldo2
2013-05-24 11:18:08
0 0
Maxbusiarze chcą dyktować warunki w Limo? 2 władza w Limanowej. Bez nich nikt nie wydostanie się z Limo. Śmieszne. To oni są dla nas, czy my dla nich? :|
Odpowiedz
arosiek87
2013-05-24 11:22:20
0 0
Burmistrz walczy z bezrobociem...

Skasuje kolejne firmy zatrudniające naszych mieszkańców.
Albo przynajmniej doprowadzi do ich bankructwa.

Dorośli ludzie szukają konsensus.
Nie wiem...
* dzierżawa dworca przez miasto albo organ niezależny
* kupno dworca
* inny punkt centralny

Upór powoduje że cierpią ludzie.
Czasy totalitaryzmu chyba już się skończyły...

Żeby było jasne - Ten strajk jest z winy zarówno przewoźników jak i przedstawicieli miasta limanowa.

pozdrawiam
ar
Odpowiedz
niepis
2013-05-24 11:30:15
0 0
tak trzymać Panie Burmistrzu,porządek musi być
Odpowiedz
konto usunięte
2013-05-24 11:32:00
0 0
Racje zawsze są po obu stronach... niemniej jednak, przedwczoraj miała miejsce sytuacja, która nie powinna mieć miejsca...

-gdy szedłem koło bloku 29 ZA na nową siłownię (kryta pływalnia), zaczepiła mnie jedna pani z dzieckiem, która szła w tym samym kierunku co ja i kierowała swe kroki w dół potoku... z daleka jednak było widać, że zagubili się i błądzą... spytała się mnie Pani czy dobrze idzie (w dół potoku) na dworzec PKS? - mówię jej, że w sumie jak przejdzie potok, to wyjdzie na ul. Kościuszki i tam łatwo trafi. Zdziwiłem się jednak - co ona tu robi? (chyba przeszła całą Limanową). Znając 'sytuację' z busami w mieście i domyślając się, że chodzi tej Pani o tzw. 'PKS' na Zygmunta Augusta (gdzie odjeżdżają busy m.in. na Kraków i Mszanę), spytałem się jej gdzie chce Pani jechać. Odpowiedziała, że do Mszany... oczywiście wskazałem jej ten 'Pe-Ka-eS' w pobliżu, na naszym Osiedlu ZA (z pewnością łatwo trafiła, wskazałem jej główną ulicę ZA by poszła w dół w prawo jakieś 200 metrów).

@ Obawiam się jednak, że to nie jest jedyny taki przypadek (i będzie ich więcej), że ludzie błądzą po całym mieście w poszukiwaniu odpowiedniego 'PKS-u', który by zabrał ich do celu podróży.

Oczywiście, mamy wygodę z tym odjazdem busów z naszego Osiedla ZA, ale obawiam się, że znacznie większa część społeczeństwa oraz przyjezdni, turyści (w wakacje zawsze jacyś są!), mają i będą mieć spore problemy z tym związane. I na tym Limanowa traci.

Ten bałagan musi zostać jak najszybciej uporządkowany dla dobra Podróżnych.
Odpowiedz
mb3
2013-05-24 11:33:01
0 0
Sądzę, że dwa do pięciu radiowozów ITD w poniedziałek rano w Limanowej rozwiązało by sprawę.
Odpowiedz
MAJA12
2013-05-24 11:46:12
0 0
Panie burmistrzu najwyżsy czas ,aby przewoźnicy przestrzegali prawo,ale i Pan też musi przestegać a tym daje się przykład innym na chwiile obecną Pan też prawo łamie.
Odpowiedz
mari
2013-05-24 11:54:02
0 0
Tusik, masz obsolutną rację. I ja niestety też tak błądziłam, a jeśli odwiedza mnie rodzina to zawsze muszę ich odebrać z Limanowej, pomimo tego, że 20 m od mojego domu jest przystanek. Oni po prostu nie będą wiedzieli jak trafić na przystanek w Limanowej z którego odjeżdża bus do mnie a że busy są źle oznakowane to też mogą wsiąść do innego busa (np zamiast do dolnej Siekierczyny kuzyn dojechał do górnej Siekierczyny, bo bus był źle oznakowany).
Odpowiedz
mari
2013-05-24 11:56:30
0 0
Arosiek, o ile mi wiadomo to dworzec jest wydzierżawiony przez miasto Limanowa na okres 10 lat.
Odpowiedz
stranger
2013-05-24 12:13:18
0 0
Pałami ten protest rozpędzić, a prowodyra do paki.
Odpowiedz
Julek
2013-05-24 12:25:15
0 0
W miescie rzadzi Burmistrz. Takie jest prawo!
On wyznacza przystanki i dworce!

Panie Burmistrzu, żadnych negocjacji, bo to nic nie da.
Wydać oficjalną decyzję co do ustalenai dworca i przystanków, kto się nie podporządkuje wystąpić o cofniecie koncesji. Na ich miejsce przyjdą inni przewoźnicy, tym razem prawdziwi.
Muszą się pojawić prawdziwe autobusy i mini autobusy, a te wycieczkowe puszki do konserw magą woziś ferajnę weselną.

Pomysł z inspekcja drogowa jest super, pan Burmistrz oficjalnie powinien ich zaprosić w poniedzialek. Okaże sie, ze nie tylko nie będzie blokady, ale oni w ogole nie wyjadą na miasto.
Odpowiedz
alexx81
2013-05-24 12:33:48
0 0
Jaki protest !!!!!? przeciwko czemu??? co to w ogole ma znaczyc....Oczekuja ze miasto dalej bedzie sie przygladac tej samowolce...Gdzie sa wladze POWIATU ...ja sie pytam.... Kto im dal koncesje na te zlomy!!!! To jakas kpina §§§
Odpowiedz
AdamKnight
2013-05-24 12:41:52
0 0
I ja również, choć jestem mieszkańcem Limanowej, ostatnio chciałem się wyjątkowo dostać do pewnej miejscowości i latałem jak głupi z ciężkim plecakiem po przystankach (z okolic rynku na PKS, z PKSu pod PKP), by w końcu z wywieszonym językiem dotrzeć do celu i dowiedzieć się, że mam jeszcze 20 minut na przyjazd busa. Sytuacja jest po prostu poniżej wszelkiej krytyki. Odechciewa się gdziekolwiek jeździć, a przyjezdnym zapewne jeszcze bardziej odechciewa się przyjazdu. Ja przynajmniej wiedziałem jak z jednego przystanku dostać się na drugi nie tracąc czasu na błądzenie (choć i tak zastanawiałem się, czy będzie lepiej wrócić pod sąd czy dawać pod PKP).

Tylko, że busiarzy zapewne akurat mało to interesuje.
Odpowiedz
konto usunięte
2013-05-24 15:16:13
0 0
Może do wiadomości Burmistrza jeszcze nie dotarło że system komunistyczny uoadł w Polsce,jest wolny rynek i od klientów zależy czy Maxbus będzie miał klientów,a do tej pory busy w/w firmy jeżdżą pełne, może niech burmistrz jak taki jest mądry to niech otworzy firmę przewozową i jeździ z dworca autobusowego.Poza tym urzędnicy są powołani do tego ,aby służyć społeczeństwu,a nie utrudniać ,jak to czyni Pan Bieda.
Odpowiedz
konto usunięte
2013-05-24 15:19:59
0 0
Będąc pasażerem busa i sądzę że większość pasażerów dwoma rękami podpisałoby się pod tym aby wszystkie busy odjeżdżały z jednego miejsca, bo teraz jest czeski film, nikt nic nie wie. Jeden bus jedzie stąd, drugi stamtąd, jeden jedzie przez rynek, inny gdzieś jeszcze indziej, masakra
Odpowiedz
konto usunięte
2013-05-24 15:41:36
0 0
Popieram w 100% działania Pana Burmistrza. W końcu może zrobi sie porządek z tymi busami - bo to co jest to jakaś kpina z ludzi.
jak wygląda parking busów na ulicy Kilińskiego czy Zygmunta Augusta - samo błoto (chociazby dzisiaj) i ludzie mają po tym chodzić, a potem ubłoceni iść do pracy, a dworzec limanowski który jest w miarę przystosowany do swoich zadań stoi pusty, bo kilku wlaścicieli busów ma gdzieś prawo, ludzi tylko mysli o tym jak by tu nakraść jeszcze więcej (a propos - biletów w busach to prawie nikt nie bije - i wiadomo ze kasa idzie dla szefa , a potem mowią jakie to koszty i straty mają)
Zenada i kpina z ludzi - i jeszcze miasto bedą blokowac, a ludzi pozbawiac srodka transportu do pracy.
Odpowiedz
AdamKnight
2013-05-24 15:51:49
0 0
Aleksa, to co piszesz kupy się nie trzyma. Napisałaś: 'Poza tym urzędnicy są powołani do tego ,aby służyć społeczeństwu,a nie utrudniać ,jak to czyni Pan Bieda.'
I to jest właśnie ten przypadek, że burmistrz chce służyć społeczeństwu (bo dla kogo ten wspólny dworzec?), tylko się jeden przewoźnik z drugim uparł i przez te firmy cierpi społeczeństwo.
Busy jeżdżą pełne, bo po prostu niektórzy nie mają specjalnego wyboru. I mnie się zdarza jeździć od czasu do czasu.
Odpowiedz
konto usunięte
2013-05-24 16:56:16
0 0
Panie burmistrzu najwyższy czas ,aby zrobić porządek z tym prowodyrem całego bałaganu komunikacyjnego w naszym mieście właścicielem Maxbusa, jak mu nie pasuje aktualny dworzec na ul. Targowej to niech sobie idzie do Wójta niech mu wybuduje w Pisarzowej. Łaski żadnej nie robi że obsługuje przystanki w Limanowej, bo za to kroi kasę od każdego. Nie ma ludzi ani firm niezastąpionych, ludzie i bez jego usług jeźdzli i będą jeździć. Wystarczy zrewidiwać ilość zgłoszonych a wystawionych kursów na przystankach z ilością jaką fizycznie realizuje. Do tego trzeba ściągnąć Inspekcję Transportu Drogowego do wnikliwej kontroli jednocześnie (praktykowane kontrole przez ITD w kilku miejscach w jednym czasie) po kilku przystankach i na pseudodworcu przy ul.Z.A. oraz na firmę. A reszta przewoźników szybko się opamięta jak prowodyr będzie brany za d..ę .
Odpowiedz
exkalibur
2013-05-24 17:00:53
0 0
tak dowalic mu bo ma jaja,i nietrzesie portkami przed panem burmistrzem jak wiekszosc radnych i wazeliniarzy ,ale ubaw
Odpowiedz
joga
2013-05-24 17:06:04
0 0
Pozostawmy propagandę i reklamę UM i popatrzmy na sprawę logicznie: 1) jeden dworzec dla wszystkich, w zasadzie pomysł dobry-ale, nie został wcześniej odpowiednio skonsultowany z busiarzami i obecnie trwają zapasy prestiżowe „kto kogo”. Bo jak jest naprawdę z kwestią władania dworcem? Tj kto i jak długo będzie określał opłaty, czy miasto /jak twierdzi burmistrz/, czy też Pasyk&Gawron / jak twierdzą busiarze/. 2) Zastanawiam się czy aby racji nie mają busiarze, że dworzec PKS-u dla wszystkich jest jednak za mały, nawet po likwidacji parkingu. Pamiętam dworzec z lat 70-tych i 80-tych, morze ludzi, jakoś się mieściliśmy, ale, /znowu/ tuż obok była zajezdnia MKS-ów, które zbierały ludzi po przystankach na ulicach i jeździły do okolicznych miejscowości, nawet do Laskowej. Po 3) komuś by przeszkadzało gdyby Maxbus / bo to o niego tak naprawdę chodzi/ wyjeżdżał ze „swojej” zajezdni –przystanku na Z.A i po drodze /nawet do NS/ zajeżdżał na dworzec PKS-u? Mnie osobiście przewoźnik jest obojętny, liczy się godzina odjazdu/ przyjazdu/ i jadę tym czym jest. Tylko rozmowy, rozmowy, mogą przynieść wyjście z tej sytuacji a nie eskalacja działań- bo obawiam się, że w przypadku zorganizowanej kontroli krokodyli, odpryskiem po kieszeni dostanie wielu zwykłych kierowców / w tym zakresie itd. ma uprawnienia jak policja /.
Odpowiedz
TuronGorski
2013-05-24 18:05:51
0 0
podobno Bieda ma ogłosić -stan wojenny-......
a na trasy wprowadzić furmanki..
Odpowiedz
konto usunięte
2013-05-24 18:06:37
0 0
exkalibur- jak właściciel Maxbusa prowadzi działalność uczciwie i nie łamie żadnego prawa to mu włos z głowy nie spadnie, a krokodyle przyczynią się tylko do bezpieczeństwa przewozu osób. Dobrze że radni i burmistrz w tej sprawie są zdecydowani, napewno podniesie to standart przewozu dla osób korzystających z ich usług.
Odpowiedz
jas55
2013-05-24 18:17:51
0 0
chwalę władze miasta za to co robią, bo dużo robią, ale ze stanowiskiem w sprawie busów i dworca u 'Pasyk-Gawron' się nie zgadzam... nie można Panie burmistrzu u jednego z przewoźników robić dworca dla wszystkich przewoźników bo wiadomo że stanowią oni dla siebie konkurencję i nigdy nie będą w takiej sytuacji przestrzegane zasady 'fair play' bo to jest biznes i nie ma w nim miejsca na sentymenty... oczywiście w Limanowej powinien być jeden punkt 'dworzec' z którego lub przez który powinny przebiegać wszystkie linie komunikacji publicznej, ale nie może on być własnością żadnego z tych przewoźników... proszę, niech dworzec przejmie miasto lub utworzona w tym celu firma, spółka samorządowa i wszyscy przewoźnicy będą mieli jednakowe prawa do takiego 'dworca', to wówczas ma sens i podejrzewam że każda z firm przewozowych na te warunki pójdzie; obecna eskalacja problemu nie służy nikomu, ani przewoźnikom ani pasażerom; trzeba utworzyć dworzec neutralny i to jest optymalne rozwiązanie...
Odpowiedz
irys122
2013-05-24 18:36:13
0 0
Panie Burmistrzu, dobrze wiemy, że nie chodzi Panu o nasze dobro. Tutaj chodzi o pieniądze, każdy ma w tym swój interes. Gawron na tym zarobi i osłabi konkurencje.
Nię będzie już swobody decydowania o której ma być dany kurs.
Bilety z tego powodu na pewno będą droższe. Jako pasażer jednego z tych busów NIE ZGADZAM SIĘ!
Tak jak wielu, bardzo wielu innych uczniów i pracowników dojeżdżających do Limanowej. Tak łatwo Pan nie wygra.
Dziękuje, dobranoc.
Odpowiedz
konto usunięte
2013-05-24 18:53:57
0 0
Zgadzam się jeden dworzec dla wszystkich busów. Zlikwidować ten syf z przystankami na różnych końcach miasta. Do tego przydałoby się wyywalić niektórych gburowatych kierowców nie mających w ogóle szacunku do pasażerów ( np. wąsala jeżdżącego trasą limanowa-szyk-jodłownik). Niestety to zależy już tylko od właściciela.
Odpowiedz
minka9
2013-05-24 19:02:45
0 0
Oczywiście to jasne że burmistrz chce żeby nabić kase Gawronowi i pomóc mu sie wybić ale na tym straca tylko pasazerowie co odczują nasze portwele zwykłych szarych ludzi którzy korzystaja z busów nie może być tak jak teraz, a Pan Burmistrz tylko straszy zamiast wspierać naszych przewożników bo tworzą miejsca pracy a Maxbus ma coraz lepszy komfort jazdy widać to po coraz nowszych busach jestem wieloletnią pasazerką Maxbusa i widać że jest lepiej busy są coraz ładniejsze i większe, widać że właściciel sie stara żeby jeżdziło nam sie lepiej a taki burmistrz zamiast wspierać rzuca mu tylko kłody pod nogi.
Nieładnie Panie Burmistrzu
Odpowiedz
Gaga
2013-05-24 19:04:48
0 0
Panie Burmistrzu. Takiej samowoli jaką robią limanowscy busiarze to chyba nie ma w Polscee.Jak powinna wyglądać komunikacja prywatna to proponuję zobaczyć w Nowym Sączu.Tam MaXbus musi się podporządkować decyzją prezydenta.Na temat kultury jazdy Limanowskich busów to lepiej się nie wypowiadać.Wystarczywyjeżdżając z Nowego Sącza to zaobserwować.Jaka kultura osobista taka kultura jazdy.Ciekawi mnie gdzie jest ITD.Właściciel Maxbusa - czy widział pan swój dworzec na ul.ZY.Augusta dzisiaj około godz.16.00.Jaki właściciel taki porządek.Jak to ma być limanowski przedsiębiorca to pożal się BOŻE.
Odpowiedz
minka9
2013-05-24 19:05:03
0 0
lawenda czytając ten komentarz odnosze wrażenie że to ty jesteś gburowata, może zmiany zacznij od siebie
Odpowiedz
minka9
2013-05-24 19:08:41
0 0
Po co jeżdzicie Maxbusem jak wam tak strasznie nie pasuje i plac i busy i kierowcy zaiwaniać na nogach jak sie nie podoba a nie narzekać nikt Was nie zmusza do jazdy tym Maxbusem jak jest dla was taki fe
Odpowiedz
HenrykV
2013-05-24 19:17:29
0 0
z tego co powszechnie wiadomo to miasto wydzierżawiło dworzec - a zatem jest to dworzec miejski.
za wjazd na ten dworzec Miasto pobiera opłatę - 1 (JEDEN) złoty.
ile bierze Pan Pietrucha za wjazd na plac na Zygmunta Augusta???? Może Pan Pietrucha powie to oficjalnie
dlaczego umowa, którą Pan Pietrucha przedstawił przewoźnikom, którzy korzystają z placu przy Zygmunta Augusta zawiera aż 12 miesięczny okres wypowiedzenia???
dlaczego dla pasażerów, którzy wysiadają na placu przy Z.Augusta nie ma nawet toalety?????
Ile kursów dziennie ma maxbus a ile pasyk i gawron. Wg mnie to Maxbus jest kilka razy większy niż Pasyk&Gawron więc o co chodzi?? od kiedy to większy boi się, że mniejszy go zje??
dlaczego rozkłady jazdy na przystankach są regularnie usuwane? czy nie dlatego, że przewoźnicy cczasem nie jeszcze zgodnie z zatwierdzonym rozkładem bo nie opłacają im się kursy puste???
dlaczego busy praktycznie w ogóle nie jeżdzą w dni wolne od pracy??/ jeżeli na codzień zbija się kokosy na przepełnionych do bólu busach to nie można trochę dołożyć do kursu w sobotę czy niedzielę??
dlaczego Pan Pietrucha nie postawił jeszcze do tej pory dworca tylko każe ludziom taplać się w błocie jak świniom jeszcze wmawiając im, że to dla ich dobra
Odpowiedz
konto usunięte
2013-05-24 19:20:16
0 0
Nie minko9 nie jestem gburowata a wręcz przeciwnie. Wyrażam tylko swoje zdanie do którego mam pełne prawo, podobne jak Ty. Zabierasz głos w każdym artykule,najeżdżasz na ludzi a nic nie wiesz. Ne znasz realiów każdej trasy. Ja nie twierdze że Maxbus ma brzydkie stare busy itd. Wiesz przeczytałam ogłoszenie w busie i kurcze pomyślałam, że poszaleli z tą likwidacją i obastawałam za Maxbusem ale teraz jak zaczęłam czytać
limanowa in to jestem absolutnie za jednym przystankiem na DWORCU!!!! Maxbus podaje niejasne informacje w swoim ogłoszeniu mydląc ludziom oczy i zbierając podpisy na petycji co to ma być. Nigdzie nie napisał że burmistrz chce JEDNEGO DWORCA A NIE KILKU!!!
Odpowiedz
konto usunięte
2013-05-24 19:21:59
0 0
do mojej miejscowości kursuje tylko Maxbus więc nie ma możliwości wyboru. busy i kierowcy są dla pasażerów nie my dla nich i to ich nikt nie trzyma na siłe droga wolna. minko9 dziękuję koniec tematu
Odpowiedz
zibi
2013-05-24 19:36:27
0 0
W 100%popieram Pana Burmistrza!!!!Myślę że 'Krokodylki'rozwiążą problem 'Maxbusowi'-zablokować to on se może własne podwórko ,a nie rynek w Limanowej.
Odpowiedz
pawell
2013-05-24 19:47:02
0 0
...to teraz przystanki...są na czyim utrzymaniu?...bo rozkłady jazdy nadal fatalnie rozplanowane...
Odpowiedz
eden75
2013-05-24 20:28:10
0 0
Najlepiej wypowiedzieć umowy z przewoźnikami, znajda się chętni z lepszymi busami ,albo przejmie przewozy PKS i będzie po kłopocie
Odpowiedz
rezystor
2013-05-24 20:29:36
0 0
kontrole ITD niczego nie załatwią, no bo i co mieliby wykryć? że jeździ za dużo pasażerów na kursie? u wszystkich przewoźników pakuje się ludzi do oporu do busa. że zły stan techniczny pojazdów? tego niech się boją inni przewoźnicy bo akurat maxbus ma najlepszą flotę w limanowej.
i jeszcze przenigdy mi się nie zdażyło, żeby kierowca maxbusa komuś nie wbił biletu na kasę. a to że sobie ktoś świstka nie weźmie to już jego sprawa. kierowca nie ma obowiązku martwić się czy się wzięło od niego bilet czy nie. to jak robienie zakupów sklepie. jak zapłacisz za zakupy a ich nie weźmiesz do domu to jest twoja wina a nie sklepu.
a jeśli komuś się nie podoba polityka firmy maxbus, to przecież są inni przewoźnicy. można jeździć zadymionymi przewozami na rozlatujących się fotelach to Krakowa, proszę bardzo.

a jak nie widać rezultatów ze wspólnym dworcem to proszę bardzo pisać list otwarty do Pana Burmistrza oraz do właścicieli firm przewozowych niech się wreszcie jakoś dogadają bo cierpią na tym pasażerowie. w końcu się tą akcją zainteresuje jakiś TVN czy inna telewizja i będzie znowu beka na pół Polski. albo niech Pan Burmistrz zrobi referendum.
Odpowiedz
gorcek123
2013-05-24 20:32:42
0 0
Fajnie, ze burmistrz i jego wspolpracownicy sami komentuja wypowiedzi szefa:) szkoda, zenikt z UM nie odnosi sie do argumentow przewoznikow. Jest tylko jakies zastraszanie blizej nieokreslonymi dzialaniami Burmistrza. Kto sie ma tym przerazic? Szkoda takze, ze jednak, ze roszczen przewoznikow nikt z nimi nie omawia. Uznane skargi na decyzje Miasta powoduja, ze ta nieomylnosc Burmistrza traci na wiarygodnosci. Jednak przewoznicy tez maja swoje racje. Tym czasem nie przezkadzam w kampanii komentarzy ktora ma chwalic nieomylnosc limanowskiej wladzy miasta.
Odpowiedz
Doradca
2013-05-24 20:38:33
0 0
@ gorcek123 nigdy jednak nie oceniam sytuacji pobieżnie.
Odpowiedz
batat
2013-05-24 20:40:27
0 0
Panie burmistrzu, niech Pan zrobi porządek. W żadnym porządnym mieście nie ma takiej samowoli z transportem miejskim jak u nas.
Odpowiedz
d2x
2013-05-24 20:41:04
0 0
Większość z Was wypowiada się nie znając dokładnie problemu. Dlaczego 17 przewoźników - 17 firm, nie tyko maxbus tak zaciekle broni się przed wejściem na dworzec? Już wyjaśniam

Załóżmy że nagle wszyscy zgodzili się korzystać z dworca. Dziennie na dworcu będzie ponad 400 odjazdów więcej niż dotychczas. Dla każdego kursu zarządca dworca wydaje zezwolenie w których godzinach dany bus / autobus może na dworzec wjechać i o której ma z niego odjechać. W godzinach szczytu czyli między 6 a 8 i między 15 a 17 dworzec nie będzie w stanie obsłużyć takiej liczby odjazdów jakie odjeżdżają teraz. Skutkiem tego będą przymusowe zmiany rozkładów jazdy dostosowane do przepustowości dworca. Część osób które np na 8 dojeżdżały do pracy / szkoły już tam nie dojadą bo bus którym jeździły będzie zmuszony odjeżdżać np godzinę później. Część kursów stanie się dla przedsiębiorców nieopłacalne i zostaną one zlikwidowane, a co za tym idzie część kierowców straci pracę.

Dlaczego nie może być tak jak przed budową ronda? Autobusy odjeżdżały z dworca busy z Targowej. Po co robić sztuczny tłok na dworcu skoro 20m obok są przystanki na których mogłyby się zatrzymywać busy pobliskich miejscowości. Było by to wygodne i dla pasażerów i przewoźników.
Odpowiedz
Doradca
2013-05-24 20:48:40
0 0
@ d2x to co teraz jest jest twoim zdaniem normalne ?.
Odpowiedz
bearchen
2013-05-24 20:56:11
0 0
@d2x Limanowa to nie Nowy York.
Na autobus nie sposob sie doczekac. Stalam ostatnio na dworcu, bo chcialam dojechac do Krakowa. Czekalam pol h w godzinach porannych i ani jeden autobus nie przyjechal, ani nie odjechal. O jakim Ty tloku mowisz??? Po pol h pojawil sie busik na przewozy miedzynarodowe no i wreszcie bus do Krk. To bylo wszystko!
Odpowiedz
mari
2013-05-24 21:07:03
0 0
d2x, na 'dworcu' na Z.A. Maxbusa są chyba tylko trzej przewoźnicy a reszta na dworcu PKS. O jakich więc 17 przewoźnikach mówisz? Być może w całej Limanowej nie ma nawet 12 przewoźników więc ta 'liczba 16' jest dla zastraszenia nas, podróżnych, że niby aż tak wielu popiera Maxbusa.
Odpowiedz
pasazer123
2013-05-24 21:53:06
0 0
Mari tak tak reszta jest na dworcu PKS proponuje jutro pospacerować po Limanowej i wtedy siąść przed kompem i pisać komentarze i oczerniać Maxbusa ;A jeśli nie chcesz czekać pół godziny na busa do Krakowa wybierz się na ZA
Odpowiedz
pasazer123
2013-05-24 21:56:07
0 0
Panie doradco panie znany a gdzie pan kpiaż ?? Pracuje jeszcze w UM już prawie 22 coś niesamowitego. Podziwiam
A prywatnych przewoźników szanuje i popieram bo dzięki nim dojeżdżamy przede wszystkim do szkoły i pracy...Walczcie o swoje bo jak nie będziecie mieli burmistrz Wam nie da
Odpowiedz
KarK
2013-05-24 22:01:09
0 0
Może szanowni włodarze miasta Limanowa powinni pomyśleć o mieszkańcach parę lat wcześniej, jak obiekt powiedzmy 'Dworzec w Limanowa' został sprzedany w prywatne ręce. Każdy kto ma oczy widzi jak się potoczyły losy tego obiektu - ruina to tylko działka z której ktoś czerpie kasę z wynajmu. Dworzec powinien służyć ludziom ale jako własność miasta, a nie być śmieszna dzierżawa za przysłowiową 1zł dla przewoźnika. Tylko idio... bo takich mamy włodarzy miasta może wciskać takie kity każdy wie ile co kosztuje. Czy ktoś sobie umie to wyobrazić jak się maja pomieścić przewoźnicy na dworcu który może za rok znowu zostanie przekazany we władanie Panów P&G bo w umowie istnieje taka furtka w tedy będzie kolorowo. Ktoś tyra i potrafi ogarnąć transport w limanowej żeby służyć społeczeństwu na co dzień bo tak jest z firmom MaxBus która naprawdę widać że inwestuje w potrzeby ludzi a to na prawdę nie jest takie proste w naszej Limanowej. Oglądnijmy się co naprawdę zostało w limanowej kolepka sklepów-hipermarketów wszystko się wycofuje z tego terenu. W co 3 dom ktoś z rodziny siedzi za granica bo nie ma pracy na tym terenie i śle pieniądze rodzinie na przetrwanie w Limanowej. Może miasto powiano wziąć przykład z właściciela takiej firmy. A no w urzędzie miasta mamy trochę etatów chyba nawet za dużo to ma kto pisać że nasz Burmistrz jest ok. Jak coś służy dobrze ludziom to powinno być dalej dla dobra szarych obywateli bo właśnie dzięki tym szarakom jeszcze nasze miasto istnieje. Pomijając to że zadłużenie miasta w kredytach rośnie. Ludzie paczcie własnego dobra. Nie dajcie się skusić marchewce na kiju bo to SZARY OBYWATEL JAK PRZYSŁOWIOWY OSIOŁEK MUSI NA CODZIENNY TYRAĆ.
Odpowiedz
Doradca
2013-05-24 22:01:39
0 0
Ja też szanuję wszystko co prywatne. Państwowego nie zostało nam wiele.

A kto to jest 'kpiaż' ?.
Odpowiedz
pasazer123
2013-05-24 22:02:30
0 0
Panie burmistrzu a przystanki koło dworca na ul, Targowej?? UM mówi co innego starostwo co innego to gdzie jest prawda?? Przystanek na ul, Kilińskiego?? to nie są przystanki zbiorowe?? czy nie zostaną zlikwidowane?? Nie wspomnę już o przystanku (nie dworcu bo dworcem to nie jest i nigdy nie było...to taki sam przystanek jaki był kiedyś na ul. Targowej) na ZA
Odpowiedz
pasazer123
2013-05-24 22:04:37
0 0
To jest nick jednego pana z UM i pan pewnie dobrze wie kto to...
Odpowiedz
Doradca
2013-05-24 22:12:44
0 0
@ pasazer123 nie spotkałem się z takim nickiem ni z takim panem tu na tym portalu.

Ale uznaję, że Ty wiesz lepiej.

Tak się składa @ pasazer123 że to Pan Burmistrz rządzi w Limanowej.
Dziwne jest to że UM i Starostwo to jakieś 400 metrów odległości a jakoś ciężko o wspólne stanowisko.
Odpowiedz
dyziu
2013-05-24 22:25:10
0 0
@d2x , spróbuję ci te ponad 400 odjazdów z dworca matematycznie wyjaśnić, załóżmy wyjazdy od 5.00 do 20.00 czyli 15godzin, załóżmy 8 stanowisk odjazdowych, gdyby z jednego stanowiska średnio odjeżdżał bus co 15min to daje z 8 stanowisk 32 odjazdy na godzinę a na 15 godzin 477 odjazdów, można by założyć co 13min wyjazd co daje 690 odjazdów, czyli istnieje realna możliwość pełnej obsługi wszystkich przewoźników i żadnego sztucznego tłoku raczej nie będzie oprócz dzisiejszej mydlanej logiki 'busiarzy'. Jeśli chodzi o przystanki przy dworcu które mają być zlikwidowane, to właśnie dla wygody pasażerów aby po jednej stronie ulicy na jednej z zatok czekały taxi, a po drugiej w cywilizowany, bezpieczny sposób pasażer mógł być dowieziony lub odwieziony z bagażem z dworca do swojego miejsca docelowego w samochodem prywatnym. Wszystko to ma służyć aby podnieść lepsze warunki dla podróżujących. Drodzy ' busiarze' żyd zawsze mawiał 'klient nasz pan' a u was? - 'baran nasz pan'.
Odpowiedz
john1505
2013-05-24 22:36:57
0 0
niech pan burmistrz da zgody na wszystkie przystanki to busy objadą całą limanową i będzie można wsiadać gdzie się chce
ja uważam że protest jest słuszny, przewoźnicy walczą o swoje i chcą po swojemu prowadzić interesy, więc dlaczego ktoś za nich ma decydować i zmuszać do czegokolwiek, w tej chwili to jakaś anarchia się tutaj szerzy gdyby to mnie bezpośrednio dotyczyło to stanął bym na głowie ale nie pozwolił bym sobie na żadną dyktaturę; w końcu władza ma być dla nas a nie nad nami
Odpowiedz
john1505
2013-05-24 22:44:39
0 0
ciekawa sprawa biuletynu UM jest tam piękne zdjęcie przystanku z podpisem '...będą wyglądać...' ale na razie są jakie są a poza tym to miasto odpowiada za wygląd przystanków a nie przewoźnicy ... kolejna obietnica a ani słowa o terminie realizacji. Ciekaw jestem kiedy to 'będą' wyglądać, a jeśli patrząc na ten 'super dworzec' to jak dla mnie to jest świetny pomnik minionej epoki i komunizmu w związku z tym proponuję tam utworzyć knajpkę w stylu retro z przywiązanymi sztućcami do stołu, bo będzie ona miała większe wzięcie jako ciekawe zjawisko, bo dworzec o przepustowości 400 odjazdów w tym wykonaniu nie da rady chyba że NASA go zmodernizuje...
Odpowiedz
dyziu
2013-05-24 23:02:36
0 0
@john1505 jeszcze niech wyjdą hadlarze, rolnicy z targowisk na płytę rynku ze swoimi towarami, produktami rolnymi, bydłem, drobiem, kozami,pietruszką, jajami itd., tam jest większy ruch i prędzej towary będą zbywać. Burmistrz co ma do prywatngo biznesu? niech siedzi sobie cicho w urzędzie i pi..dzi w stołek. Preferujesz wspaniłą logikę myślenia tylko pogratulować.
Odpowiedz
ebi
2013-05-25 00:42:23
0 0
najciekawsze w tym wszystkim jest to, że przewoźnicy protestują przeciwko Burmistrzowi blokując tak naprawdę ul. Józefa Marka - czyli Starostwo...!
Odpowiedz
minka9
2013-05-25 08:35:53
0 0
LAWENDA wiem jakie sa realia w MAXBUSIE bo codziennie dojeżdżam nim do pracy, skoro ty też jesteś pasażerką to dziwi mnie że obstajesz za tym żeby przenieśli sie na dworzec do Gawrona który dziś dzierżawi miasto i wjazd będzie za ZŁOTÓWKE ale za rok dworzec znów przejmie Gawron i wywinduje ceny za wjazd tak że my szaraczki odczujemy to na własnych kieszeniach jeden dworzec tak jak najbardziej ale nie na takich warunkach i nie u Gawrona
Odpowiedz
d2x
2013-05-25 08:47:00
0 0
@dyziu fajnie to sobie obliczyleś tylko nie uwzględniłeś że kierowcy muszą kręcić pauzy minimum 30min co kilka kursów i gdzie to mają robić? może mają parkowować na środku ronda? a poza tym nie ma tak że będzie po 32 odjazdy na godzinę. Między 7 a 8 będzie ich z 50 a między 11 a 12 może z 10 i co z tym zrobić? Kolejna sprawa to że nie mamy jeszcze w naszym kraju specjalnych tras tyko dla komunikacji zbiorowej i nie zawsze jest możliwe przyjechanie na czas, zdarza się że bus jest 15 min wcześniej a czasem 15 min później. I znów pytanie co wtedy? Spóźnienie wynikłe np z ciężkich warunków atmosferycznych często występujące w okresie zimowym, bus przyjeżdża na dworzec i nie ma jak ludzi zabrać bo minął jego czas na stanowisku. Dworzec musi uwzględniać większość nieprzewidzianych sytuacji by ruch na nim mógł być bezpieczny i sprawny.
A postój dla taxi? jak już ktoś pisał limanowa to nie nowy york dwie taxówki na całe miasto może 3 i muszą mieć nowe miejsce postojowe? bezsens.
Odpowiedz
d2x
2013-05-25 08:50:55
0 0
@doradca co wg mnie jest normalne? Normalne jest pozwolić pracować tym którzy chcą pracować a nie utrudniać im tego. czy normalne by było gdyby burmistrz nakazał wszystkim fryzjerom w limanowej robić tylko jedną fryzurę? albo sklepom sprzedawać chleb tylko z jednej piekarni?
Odpowiedz
pasazer123
2013-05-25 11:44:51
0 0
Panie doradco przepraszam pana najmocniej chodziło mi o pana 'kpiarza' a nie kpiaza moja wina a pan jest z tej sfery że na pewno się pan nie zorientował o kim mowa... pozdrawiam i jeszcze raz PRZEPRASZAM za błąd literowy...
Następnym razem będę pisał do pana ze słownikiem aby pan dobrze zrozumiał innym tez to polecam w stosunku do pana doradcy nie będzie się czepiał ani migał...Pozdrawiam i miłego weekendu życzę
Odpowiedz
kasia18
2013-05-25 12:31:37
0 0
Ale czy wyobrażacie sobie wszystkich kilkunastu przewożników na jednym dworcu? Bo ja nie. Ile sam Maxbus ma busów. A Mirobus i inne? A poza tym konkurencja? Przecież oni sie tam chyba zjedzą.
Odpowiedz
AdamKnight
2013-05-25 12:43:36
0 0
@przewoźnik123, to był błąd ortograficzny, a nie literowy.

Kasiu, ja sobie niestety też nie wyobrażam tych wszystkich przewoźników na jednym dworcu. To zbyt piękne, żeby mogło być prawdziwe.
Odpowiedz
Doradca
2013-05-25 13:43:37
0 0
@ d2x masz całkowitą rację tylko, że to nie Pan Burmistrz robi a li tylko Ci przewoźnicy, którzy myślą, że są pępkiem świata.
A cały rynek przewozowy ma należeć tylko li do nich.
To nie jest zdrowa konkurencja żadnej nazwy do tak pojmowanej konkurencji jeszcze nie wymyślono.
To jest właśnie tak postrzegane, że jeden przewoźnik dyktuje warunki wszystkim pozostałym i każę im tańczyć jak on im zagra.
Nie wiem, co chce ugrać Pan Pietrucha, ale moim zdaniem tą akcją strzelił sobie w przysłowiowe kolano.

pasazer123 hm, też pozdrawiam i miłego weekendu życzę .
Odpowiedz
Janek64
2013-05-25 14:01:24
0 0
Im wiecej przewoznikow tym wieksza konkurencja a tym samym lepiej dla pasazerow Reszte wyreguluje rynek .

Ps Panie Doradco a jak dzisiaj samopoczucie /?
Odpowiedz
rezystor
2013-05-25 18:53:03
0 0
@Doradca - nie mógł sobie strzelić w przysłowiowe kolano bo nie ma żadnego przysłowia, które byłoby związane ze strzelaniem sobie w kolano. to się nazywa związek frazeologiczny i proszę się tego nauczyć. Pani od polskiego byłaby zawstydzona.

a co do właściciela firmy Maxbus to ja go podziwiam, że jeszcze się nie dał i cały czas walczy o swoje. jeszcze zobaczycie, że dzięki temu co on robi osiągniemy jakieś sensowne porozumienie w tej sprawie.
Odpowiedz
Doradca
2013-05-25 19:14:00
0 0
@ rezystor 'że dzięki temu co on robi osiągniemy jakieś sensowne porozumienie w tej sprawie'

Ja natomiast myślę że swoim postępowaniem strzelił sobie w przysłowiowe kolano czyli (to odniesie skutek odwrotny do zamierzonego).

Moja Pani od Polskiego nie musi się, za mnie wstydzić.

Pozdrawiam moją Panią Profesor :)

Janek64 jest oki .
Odpowiedz
rezystor
2013-05-25 19:44:41
0 0
@Doradca - jak już mówiłem nie ma żadnego przysłowia związanego ze strzelaniem sobie w kolano. nie można tego tak używać. tak samo błędne jest powiedzenie 'przysłowiowy Kowalski'

a co do mojego stwierdzenia:
że dzięki temu co on robi osiągniemy jakieś sensowne porozumienie w tej sprawie.

tak właśnie myślę. jeśli się nie zrozumieliśmy, chodziło mi o to, że działania właściciela Maxbusa zwróciły uwagę mieszkańców i teraz każdy ma okazję wypowiedzieć się co myśli na temat wspólnego dworca, przystanków. problem został zauważony dzięki właśnie tym działaniom. a kto co już z tym zrobi to inna bajka
Odpowiedz
Doradca
2013-05-25 20:37:38
0 0
@ rezystor masz rację strzelić sobie w stopę lub strzelić sobie w kolano to związek frazeologiczny.
Słownik oksfordzki podaje zwrot shoot oneself in the foot, wariantywny zwrot shoot oneself in the knee jest również używany.
U nas częściej używamy zwrotu strzelić sobie w kolano.

Zgadzam się z Twoim komentarzem. Uważam jednak, że nieprzemyślane posunięcia będą wręcz odwrotne do oczekiwanych przez MAXBUS.
Odpowiedz
pinkfloyd
2013-05-25 21:37:04
0 0
Jeden dworzec i po nim przystanki-tak było-więc 'niech jest' i będzie, bo na razie to...-szkoda słów.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Burmistrz zabiera głos w sprawie protestu"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]