8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Ile zarabiają samorządowcy?

Opublikowano 26.01.2013 08:25:21 Zaktualizowano 05.09.2018 10:33:47 top

Bycie burmistrzem czy wójtem to nie tylko ogromna odpowiedzialność i szereg obowiązków związanych z władzą. To także zarobki, i to nie małe…

Rok 2011 największy dochód przyniósł staroście limanowskiemu, Janowi Puchale, który zarobił ponad 165 tysięcy złotych. W naszym rankingu tuż za nim znalazł się Władysław Pazdan, który jako wójt największej gminy w powiecie - Limanowa otrzymał 162 tys. zł wynagrodzenia, w tym specjalną nagrodę pieniężną w wysokości 4 tys. zł. Trzecie miejsce zajmuje Franciszek Dziedzina, wicestarosta limanowski z zarobkami na poziomie 160 tys. zł. Listę zamyka wójt gminy Tymbark, Lech Nowak, który w 2011 roku zarobił „tylko” 117 tys. zł.

Poniżej znajduje się ranking zarobków samorządowców z powiatu limanowskiego wg. oświadczeń majątkowych za 2011 rok.

1. Jan Puchała, starosta limanowski – 165 306,36 zł brutto
2. Władysław Pazdan, wójt gminy Limanowa – 162 205,65 zł brutto
3. Franciszek Dziedzina, wicestarosta limanowski – 160 055,14 zł brutto
4. Franciszek Bieda, zastępca wójta gminy Limanowa –157 518,51 zł brutto
5. Adam Sołtys, wójt gminy Słopnice – 155 443,46 zł brutto
6. Stanisława Niebylska, wójt gminy Laskowa – 154,984,51 zł brutto jako wynagrodzenie z Urzędu oraz 6 tys. zł, jako działalność wykonywana osobiście (umowy o dzieło, zlecenia),
7. Paweł Stawarz, wójt gminy Jodłownik – 154 919,80 zł brutto plus 220 tys. zł (przychód, dochód) z gospodarstwa rolnego.
8. Bolesław Żaba, wójt gminy Mszana Dolna – 153 412,10 zł brutto
9. Tadeusz Filipiak, burmistrz miasta Mszana Dolna – 151 411,51 zł brutto
10. Wacław Zoń, zastępca burmistrza miasta Limanowa – 141 852,38 zł brutto
11. Władysław Bieda, burmistrz miasta Limanowa – 139477,27 zł brutto
12. Benedykt Węgrzyn, wójt gminy Dobra – 139 188,07 zł brutto
13. Janusz Potaczek, wójt gminy Niedźwiedź – 134 421,94 zł brutto
14. Michał Baran, zastępca burmistrza miasta Mszana Dolna – 132 167,77 zł brutto
15. Władysław Sadowski, wójt gminy Kamienica – 130 187,74 zł brutto
16. Czesława Rzadkosz, wójt gminy Łukowica – ok. 121 545,25 zł brutto (104 140,36 zł netto)
17. Lech Nowak, wójt gminy Tymbark – 117 532,34 zł brutto



(fot. sxc.hu)

(Aktualizacja 10:22: rozbicie łącznej kwoty dochodu z Urzędu Gmin oraz dodanie pozostałych źródeł)

Komentarze (70)

hans23
2013-01-26 08:29:49
0 0
Bieda z nędzą jak tu przeżyć do pierwszego.
Jak tu żyć Panie Premierze, jak żyć...?
Odpowiedz
ezu
2013-01-26 08:54:22
0 0
Czyli lepiej byc zastępcą. Tu wszystko jest na odwrót.
Odpowiedz
andii575
2013-01-26 08:54:27
0 0
jak myślę że dołożyć po 40 tys premii każdemu
Odpowiedz
Sara
2013-01-26 09:01:12
0 0
K........wa bezrobocie w Limanowej rośnie a oni sobie nagrody przyznają ,g......wno robią a takie wielkie pensje
Odpowiedz
konto usunięte
2013-01-26 09:08:00
0 0
Jacy samorządowcy tylko organy wykonawcze ... a innym nawet parę groszy niektórzy skąpią....wójt na zagrodzie równy ....
Odpowiedz
konto usunięte
2013-01-26 09:13:41
0 0
Podajcie dla równowagi ile otrzymują radni chyba tez samorządowcy chociaż już innej jakości
Odpowiedz
marlehill
2013-01-26 09:14:47
0 0
Ksiądz pana wini,pan księdza a mi qoorwa zewsząd nędza.....
Odpowiedz
limman
2013-01-26 09:17:22
0 0
Sara zawsze możesz zająć ich stołki - kandyduj na urząd :)
Odpowiedz
kitek
2013-01-26 09:19:30
0 0
Premier steruje całym krajem i ma niewiele ponad 17tys. bruto miesiecznie.Za co starosta bierze 13 tys jaka odpowiedzialność,burmistrz zarządza mistem 16 tysiecznym.W porównaniu do premiera to Pikuś.
Odpowiedz
laskowiak
2013-01-26 09:32:02
0 0
Zrozumiał bym wszystko. Ze w miescie zarobi burmistrz ale oczywiście Laskowa musi byc na czele to są jaja w biały dzień. A do tego wszystkiego nawet burmistrz Mszany mniej połknie. No ale w sumie to pani wójt się należy bo musi to podzielić:::)))
Odpowiedz
bearchen
2013-01-26 09:32:19
0 0
@kitek to co starosta zarabia, nasz premier przepuszcza na same samoloty z Warszawy do Gdanska. Oczywiscie we wlasnych interesach nie w naszych. Starosta nie ma prywatnego mercedesa, nie ma ochrony i wielu innych przywilejow. Wiec Pan Premier znow tak bardzo pokrzywdzony nie jest.

Nie lubie nikomu zagladac do portfela.
Ale ktos tu slusznie zauwazyl, ze bardziej oplaca sie byc zastepca niz samym Wojtem.
Odpowiedz
duszpasztet
2013-01-26 10:01:07
0 0
http://www.wrotamalopolski.pl/NR/rdonlyres/2A28E344-DFFC-41A3-B175-239CE94AA913/978405/Waclaw_Zon050.pdf

gratuluję pani wójt Laskowej za zajęcie trzeciego miejsca. Zawsze to jakiś powód do dumy.
Odpowiedz
maly07
2013-01-26 10:05:03
0 0
Gratulacje dla p Starosty wszędzie pierwszy...
Odpowiedz
dyrygent
2013-01-26 10:16:35
0 0
Gdyby Panu Baranowi zaproponowali Burmistrza Miasta Limanowa to pewnie by odmówil.
Przeciez jako zastepca Filipiaka,nie wiem za co odpowida {chyba za BHP}ma tylko okoo 7 tys w skali roku mniej od Pana Biedy.To jest naprawde chore.
Poza tym z jego Pita dochod uzyskuje jego macierzysta gmina podobnie jak i z Pani Skarbnik.
TOP a moze porownac zarobki Skarbnikow?
Odpowiedz
maly07
2013-01-26 10:21:17
0 0
a co dla nas
Najniższa krajowa znów w górę: Od 1 stycznia już 1600 złotych.
Odpowiedz
Janek64
2013-01-26 10:43:35
0 0
Ja spokojnie bym popracowal za polowe tej stawki kazdego wyzej wymienionego Pozdrawiam
Odpowiedz
westerly
2013-01-26 10:49:28
0 0
Złotoustym, wiecznym malkontentom siedzącym przed komputerami a mającym bierne prawo wyborcze, utyskującymi na wysokość zarobków naszych partyjnych bonzów czy małopolskich kacyków proponuję działać, za niedługo znów wybory.
Jest demokracja, każdy może być prezydentem, burmistrzem, wójtem....
Odpowiedz
XxTrakerXx
2013-01-26 11:10:29
0 0
jeee jakby to na miesiąc zarabiali to ok nie wiek skąd u was tyle zazdrości ;) każdy z was mógłby być wielkim biznesmenem no ale jak siedzicie na portalu i durnie komentujecie to się nie dziwcie że nic nie osiągnęliście ;)
Odpowiedz
Rudy102
2013-01-26 11:18:30
0 0
Dyrygent nie wiem dlaczego masz pretensje o zarobki Pana Barana.Wiesz jaką on ma odpowiedzialność.
Po pierwsze musi dojeżdżać do pracy prawie 20km,a po drugie ma na głowie swojego szefa.
Są oni jak parka kanarków i może by wreszcie odfrunęli w siną dal.
Krzyż im na drogę.
Odpowiedz
1973
2013-01-26 11:28:27
0 0
'Lech Nowak, wójt gminy Tymbark – 117 532,34 zł brutto'
Aten za co zarabia tyle ,mosty nie odśnieżone ,drogi nie posypane siedzi w fotelu do którego się już nie mieści, a kasę i tak weźmie za co ? Za podpis i jazdę po imrezach,najgorszy wójt jaki był kiedy kolwie !!!
Odpowiedz
videvinci
2013-01-26 11:49:41
0 0
Zarobki podane są brutto, prezy takiej kwocie zarobków wpada się w wyższy podatek. Realni zarabiający Samorządoweic jako Wójt, Burmistrz, Starosta z 12 000 ma na rękę 7-8 tyś. Biorąc pod uwagę pracę w firmie prywatnej na stanowisku kierowniczyn, zarządzającym, można zarobić zdecydowanie więcej. Kwota 10-15 tyś jest standardem wkorporacji lub większej firmie dla dyrektora, czlonka zarządu. Dlatego zbytnie podniecenie wielkością zarobków tutaj w samorządzie jest przerysowaniem. Top, szkoda że nie można ujawnić zarobków Asystentów, Doradców oraz Audytorów. Podejrzewam, że pewnie przewijają się tam ładne kwoty uposażenia.
Odpowiedz
Doradca
2013-01-26 11:58:23
0 0
Zgodnie z podjętymi uchwałami z 2010 roku obiektywnie bez żadnych konkluzji :

Łukowica uchwała z 30 czerwca 2008 roku:
Zasadnicze- 5324,50
Funkcyjny- 1782,50
Za wieloletnią pracę -1064,90
Dodatek specjalny - 2842,80


Tymbark 2010 rok:

Zasadnicze- 4950,00
Funkcyjny - 1700,00
Specjalny-1330,00
+ dodatki za wieloletnią pracę jubileuszówki i inne świadczenia wynikające z przepisów.
Uchwała została zmieniona 12 grudnia 2012 roku :
1) wynagrodzenie zasadnicze - 5.400 zł,
2) dodatek funkcyjny - 1.700 zł,
3) dodatek specjalny w wysokości - 25 % łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego, tj. w kwocie - 1.775 zł,
2. Ponadto Wójtowi przysługują: dodatek za wieloletnią pracę, nagrody jubileuszowe i inne świadczenia wynikające z właściwych przepisów.

Gmina Laskowa:
Zasadnicze -5.500,00
Funkcyjny- 1.900,00
Specjalny- 2.200,00
Dodatek za wysługę lat- 1.064,90

Gmina Jodłownik:
Zasadnicze – 5.900,00
Funkcyjne- 1.900,00
Specjalny- 3.120,00
+ dodatek za wieloletnią pracę według odrębnych przepisów.


Gmina Słopnice:

Zasadnicze- 5.500,00
Funkcyjny- 1.900,00
Specjalny- 2.960,00
+ dodatek za wieloletnią pracę nagrody jubileuszowe i dodatkowe wynagrodzenie roczne

Gmina Kamienica :
Zasadnicze- 5.500,00
Funkcyjne- 1.800,00
Za wysługę lat- 715,00
Specjalny- 1.460,00

Gmina Mszana Dolna:
Zasadnicze – 5.000,00
Za wysługę lat 1.000,00
Funkcyjny – 2.000,00
Specjalny- 2.000,00
Zmieniona : dnia 31 sierpnia 2012 roku
Ustala się dla Wójta Gminy Mszana Dolna łączne wynagrodzenie miesięczne w kwocie 10 980,00 ( słownie: dziesięć tysięcy dziewięćset osiemdziesiąt złotych) składające się z:

1) wynagrodzenia zasadniczego zgodnie z załącznikiem Nr 3 do Rozporządzenia Rady
Ministrów z dnia 18 marca 2009 w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych w kwocie:
5 500,00 ( słownie: pięć tysięcy pięćset złotych).

2) dodatku stażowego w wysokości : 20% wynagrodzenia zasadniczego
w kwocie: 1 100,00 (słownie: jeden tysiąc sto złotych),

3) dodatku funkcyjnego zgodnie z załącznikiem Nr 2 do Rozporządzenia o którym
mowa w pkt.1 w kwocie: 2 100,00 ( słownie: dwa tysiące sto złotych),

4) dodatku specjalnego w wysokości 30 % wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego w kwocie: 2 280,00 ( słownie: dwa tysiące dwieście osiemdziesiąt złotych).

Teraz proszę porównać.
Odpowiedz
Doradca
2013-01-26 12:09:10
0 0
Przepraszam zapomniałem o Gminie Dobra:

- wynagrodzenie zasadnicze w kwocie 5. 500,00 zł słownie : (pięć tysięcy pięćset złotych ).


- dodatek funkcyjny w kwocie 1. 800,00 zł słownie :( jeden tysiąc osiemset złotych ).


- dodatek specjalny w wysokości 35% sumy wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego w kwocie 2. 555,00 zł słownie :(dwa tysiące pięćset pięćdziesiąt pięć złotych ).

- dodatek za wysługę lat według odrębnych przepisów.
Odpowiedz
konto usunięte
2013-01-26 12:25:48
0 0
Doradca - Dziękujemy Ci:)
Ładny, długi post z wyliczeniami ;).
A można jeszcze prosić o rozpis zarobków Zastępców?

Nasuwa mi się tylko pytanie dlaczego Z-cy zarabiają praktycznie tyle, co Burmistrzowie.
Z takiej proporcji zarobków można wywnioskować, że, mogą tak naprawdę rządzić ludzie, których nie wybieraliśmy.
Oczywiście mogę się mylić...

Ja chciałabym pogratulować Wójtowi gminy Jodłownik dobrze prosperującego gospodarstwa rolnego ( o ile to nie jest przychód, a dochód ), bardzo się cieszę, że ktoś może jeszcze wyżyć z rolnictwa na terenie.
Piękny przykład i oby takich było więcej!
Odpowiedz
Doradca
2013-01-26 12:27:21
0 0
I Niedzwiedz:


1. Ustala się wynagrodzenie miesięczne dla Wójta Gminy Niedźwiedź w wysokości:

1/ wynagrodzenie zasadnicze w wysokości – 5 000,00 zł
(słownie: pięć tysięcy zł)
2/ dodatek funkcyjny w wysokości 1 500,00 zł
(słownie: jeden tysiąc pięćset zł)
3/ dodatek stażowy w wys. 20% wynagrodzenia zasadniczego w kwocie 1 000,00 zł
(słownie: jeden tysiąc zł)
4/ dodatek specjalny w wys. 23 % wynagrodzenia zasadniczego i dodatku
funkcyjnego w kwocie 1 495,00 zł
(słownie: jeden tysiąc czterysta dziewięćdziesiąt pięć zł)
2. Wynagrodzenie określone w ust. 1 podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, oraz stanowi podstawę naliczenia składek na ubezpieczenia społeczne, oraz ubezpieczenia zdrowotne.
Odpowiedz
wampirek
2013-01-26 13:32:41
0 0
@ Rudy 102 burmistrz Mszany Dolnej i jego zastępca ta para kanarków kosztuje miasto 283 tyś jak pomnożymy przez 8 lat to działka sprzedana w centrum miasta idzie na ich utrzymanie a gdzie doradcy i cała świta których zatrudnił nie mówiąc ile miasto wydaje na propagandę sukcesu i kiepskie pomysły inwestowania w rozwój miasta klatka otwarta niech te kanarki odlatują szkoda na nich pieniędzy
Odpowiedz
subiekt
2013-01-26 13:59:55
0 0
Wampirek ktorys z internautow pisal ze nasz dzielny Pan Baran zarabia tylko o 7 tys.zl mniej od Burmistrza Limanowej.Zgadza sié.Niech mieszkancy miasta zobacza ile kosztuje nas czlowiek ktory jest nam kompletnie niepotrzebny.Taka mala gmina a musimy utrzymywac tak drogiego urzednika.Warto sie przyjrzec na BIP Mszana Dolna jaki zakres obowiazkow ma ten Pan,POWALAJACY.
A sie dziwie ze za tak marne grosze chce mu sie pracowac.
Gdyby przeliczy jego koszt wynagrodzenia za okres 8 lat to prawie 1 MILION ZLOTYCH.
Czyz to nie granda w bialy dzien.
Odpowiedz
Janek64
2013-01-26 14:03:54
0 0
Panowie prosze was dajcie dzisiaj spokoj i pare dni uszanujcie to miasto i pamiec zmarlego radnego tego miasta PANA ROBERTA.
Odpowiedz
Rudy102
2013-01-26 14:07:16
0 0
Janek64 tym wpisem wlasnie to zrobiles
Odpowiedz
Janek64
2013-01-26 14:11:08
0 0
na wszystko w zyciu jest czas i odpowiednia chwila !
Odpowiedz
dyrygent
2013-01-26 14:11:35
0 0
Czyli Pan Baran tyle kosztuje co zaciagany kredyt w 2013r.
Odpowiedz
AonNikt
2013-01-26 14:47:24
0 0
osz k....wa w zyciu tyle kasy nie widzialem i nigdy na koncie nie mialem
Odpowiedz
ABS0LLUT
2013-01-26 14:56:56
0 0
@AonNikt: Nikt Ci nie broni startować w wyborach.

A tak nawiasem mówiąc, jak już wspominali niektórzy, nie jest to jakaś wielka kasa w stosunku do tego, co mogliby zarobić w sektorze prywatnym, często pracując mniej godzin na dobę i dni w tygodniu.
Odpowiedz
forfiter
2013-01-26 15:11:18
0 0
Są to pobory dosyć konkretne, większość powie że to dużo za dużo, inni wręcz przeciwnie- że mogliby jeszcze więcej.
Ale zawsze pamiętać należy że na te ich wypłaty składamy się my wszyscy,
tak więc wolno nam oceniać ich wysokość oraz pracę którą one wynagradzają.
Odpowiedz
forfiter
2013-01-26 15:20:07
0 0
Niestety, gdyby nadawali się do sektora prywatnego na stanowiska menadżerskie za 20-30 tys/mies. to już by tam byli.
Odpowiedz
forfiter
2013-01-26 15:26:37
0 0
W następnym sondażu proponuję porównać dochody proboszczów tutejszych parafii, również będą to kwoty przyzwoite, porównywalne do tych dzisiejszych, tylko to już będzie netto, na rączkę.
Myślę że każdy poda te sumy bez problemu, przecież nie będą kłamać.
Odpowiedz
ABS0LLUT
2013-01-26 15:31:50
0 0
@forfiter: Co do prawa oceny wyników pracy za nasze pieniądze, nie podlega to oczywiście żadnej dyskusji, natomiast jeśli chodzi o sektor prywatny, to niektórzy już w nim dostatecznie dużo zarobili, by być stabilnymi finansowo i móc sobie teraz pozwolić na *politykę*, nie dla kasy.

Nie mówię o jakichś konkretnych samorządowcach, tylko ogólnie.

Jeśli chodzi zaś o księży - też nikt nikomu nie broni iść do seminarium i awansować w hiererchii kościelnej. ;)

EOT
Odpowiedz
ksp
2013-01-26 15:34:43
0 0
...od wiek wieków jest taka zasada: Jak dają to brać...,jak biją to uciekać...Ktoś takie wynagrodzenia przyznaje, więc każdy kto może korzysta...Inną sprawą jest to czy ktoś na to zarobił i czy wykonuje swoje obowiązki należycie,,,ale żeby to ocenić, należałoby przeanalizować każdy miesiąc pracy Wójta ,czy Starosty...Jak zawsze punkt widzenia zależy od punktu siedzenia...ale ,moja skromna subiektywna ocena mówi mi, że jednak za dużo biorą jak na dzisiejsze czasy ...ale to przecież... Grube Ryby...
Odpowiedz
forfiter
2013-01-26 15:41:42
0 0
@Absollut a to księża jednak pną się w hierarchii dla kasy???
Tak niekiedy słyszałem nie dając temu wiary, ale może masz rację, coś w tym musi być.
Odpowiedz
franek22
2013-01-26 15:49:39
0 0
i biedaki trzymaja sie stolka rekami nogami
Odpowiedz
forfiter
2013-01-26 15:50:56
0 0
Zaś co do polityków i samorządowców- nie kojarzę chyba żadnego który działał w sektorze prywatnym za kupę forsy by później dla relaksu babrać się w polityce.
W drugą stronę to owszem, działa i to nieźle, mianowicie politycy są zatrudniani przez prywaciarzy, często w podzięce za dawne zasługi.
Odpowiedz
HiKrush
2013-01-26 16:01:36
0 0
Pożyczyliby pare stówek do bezrobocia, chyba piętnastego dostanę.
Odpowiedz
franek22
2013-01-26 16:04:51
0 0
panie starosto co z tym burdelem w szpitalu za taka kase to powinno byc lepiej
Odpowiedz
bearchen
2013-01-26 16:06:18
0 0
Wyplata to jeszcze nic. A ile kasy idzie na niewiadome cele to juz nikt nie wie. O tym tez sie nie mowi i nie pisze. A ile ludzi przy tym jeszcze korzysta. Wcale sie nie dziwie, ze tyle chetnych jest i bedzie w wyscigu do koryta.

Ale ja im w ogole tego nie zaluje. Nie od dzis wiadomo, ze stolki sa dobrze oplacane i przeciez kazdy ma prawo startowac w wyborach a potem zyc z podatkow. Basta.
Odpowiedz
konto usunięte
2013-01-26 16:14:26
0 0
forfiter - Eeee.. Sztandarowy przykład, to Janusz Palikot - powinieneś to wiedzieć, przecież macie bardzo podobne poglądy.

Poza tym, co się tyczy polityków, to spora ich część, to wykładowcy, prawnicy, lekarze - czyli osoby bardzo dobrze sytuowane.

Dobre również zerknąć w historię naszego premiera - historyk z wykształcenia. Pracował jako publicysta, marketingowiec i ..... polityk.
Ciekawy przeskok:) No cóż jedni się uczą tego, z czym drudzy się rodzą;).
Odpowiedz
forfiter
2013-01-26 16:19:27
0 0
Tak tak, mam takie poglądy jak Palikot.... jeszcze mi wmów że palę marihuanę...
Odpowiedz
konto usunięte
2013-01-26 16:30:30
0 0
Forfiter - Aż tak dobrze się nie 'znamy';).
Wiem tylko, jaką masz obsesję na temat Kościoła a to mi wystarczy, jak punkt wspólny z Palikotem.
Odpowiedz
namoR
2013-01-26 16:36:52
0 0
Drodzy Czytelnicy!
Widze ze dzisiaj duzo dyskutujecie na temat pieniazkow, dochodow, rozchodow, zarobkow innych osob itd. Czemu nie, na wszystkie tematy mozna dyskutowac...
Moze nie wszyscy sa poinformowani o tym, ale ja juz wiem ze maly Karolek Talaska ze Starej Wsi bedzie potrzebowal jeszcze jedna skomplikowana operacje na poczatku 2014 roku ktora bedzie kosztowala okolo 150 tys zl. Pomyslcie o tym i odkladajcie jakies tam 'zaskorniaki', mysle ze kazdy z nas bedzie mial szanse w najblizszych miesiacach aby sie podzielic tym co zarabiacie, kazdy grosz sie liczy w tym przypadku, i nie jest wazne kto ile zarabia...
Zycze wszystkim milego wieczoru i wspanialej niedzieli.
---------------------------------------------------------
'...... APEL O POMOC
Podaruj Karolkowi 1% Podatku
Jesteśmy rodzicami dziewięciomiesięcznego Karolka , który urodził się 2 kwietnia 2012r z bardzo ciężką złożoną wrodzoną wadą serduszka:
Złożona wrodzona wada serca o typie pojedyńczej komory, dekstrokardia (serce po prawej stronie), atrezja zastawki trójdzielnej (zarośnięta zastawka), hipoplazja prawej komory (szczątkowa a właściwie brak prawej komory), przełożenie wielkich pni tętniczych, ubytki międzykomorowe (dziury między połówkami serca), ubytek międzyprzedsionkowy, zwężenie podzastawkowe i zastawkowe tętnicy płucnej, lewa żyła próżna górna do zatoki wieńcowej.
W wieku 6 miesięcy nasz synek pomyślnie przeszedł pierwszą bardzo ciężka i skomplikowaną operację jego maleńkiego serduszka. Niestety, czeka go jeszcze druga również ciężka operacja wrodzonej wady serca, do której został zakwalifikowany na początek 2014r w Klinice Uniwersyteckiej w Munster. Koszt operacji to 36 000 EURO a więc blisko 150 000 zł, który znacznie przerasta nasze wszelkie finansowe możliwości.
W związku z powyższym zwracamy sie do Państwa o przekazanie 1% podatku dla Karolka lub o pomoc w dofinansowaniu lub sfinansowaniu kosztów powyższej operacji ratującej życie naszego synka.

Dziękujemy ludziom, którzy nie są obojętni na potrzeby innych. Jesteśmy i zawsze będziemy bardzo wdzięczni za każdą pomoc.
Za każdy, nawet najmniejszy Dar Serca Serdecznie DZIĘKUJEMY!

Pragniemy również poinformować iż Karolek jest podopiecznym Fundacji na rzecz dzieci z wadami serca Cor Infantis jak i również Limanowskiej Akcji Charytatywnej.

Z wyrazami wdzięczności
Rodzice Karolka
Monika i Janusz Talaska ...'
--------------------------------------------------------
Odpowiedz
Doradca
2013-01-26 16:44:11
0 0
Może Roman któryś z tych dobrze zarabiających pomyśli, że wypadałoby pomóc z własnych pieniędzy bądź, co bądź zarabiają nie źle. Może chociaż ten 1% który i tak trzeba odprowadzić.
Odpowiedz
namoR
2013-01-26 16:52:16
0 0
@Doradca
Moze ktorys... a moze wszyscy razem sie polacza i kazdy podaruje ten 1% i uzbiera sie niezla suma....oj, oj to byl by ewenement warty nasladowania i do pokazania we wszystkich stacjach telewizyjnych calego kraju.....
Odpowiedz
marsia
2013-01-26 17:06:09
0 0
:)Można też zrobić ranking na najlepszego samorządowca bo BOGATY to nie to samo co sprawiedliwy i wspaniały!!!
Odpowiedz
Janek64
2013-01-26 17:08:28
0 0
popieram @ marysia
Odpowiedz
Janek64
2013-01-26 17:15:32
0 0
przepraszam @marsia napisalem marysia bo to takie piekne imie.Pozdrawiam
Odpowiedz
namoR
2013-01-26 17:42:33
0 0
@Janek64
Czy to prawda, ze podobno po dwoch dobrych grzancach wypitych powoli przy palacym sie kominku, szczegolnie w dlugie sobotnie zimowe wieczory, poszczegolne imiona zaczynaja sie podobac bardziej od innych?... :))
Odpowiedz
jendreczek
2013-01-26 18:47:13
0 0
A może weśta się ludziska za robote to przestaniecie jęczeć. MASZ ŁEB I CH...J TO KĄBIUJ.
Odpowiedz
Janek64
2013-01-26 18:48:52
0 0
@namoR jestes niesamowity Dokladnie tak jest ale zawsze musisz uwazac zebys nie pomylil tych pieknych imion he he. A jakim drewnem palisz w kominku chodzi mi o gatunek . Super skoczyl dzisiaj Piotrek Zyla .Pozdr
Odpowiedz
bearchen
2013-01-26 18:53:11
0 0
@namoR masz calkowita racje. Nie 'WY' a 'MY'. Ziarnko do ziarnka a zbierze sie miarka;). Pozdrawiam
Odpowiedz
Doradca
2013-01-26 19:37:48
0 0
Oddajmy wszyscy po tym 1 % i niech dzieci będą zdrowe.

http://lach.limanowa.eu/20_przekaz-1.htm
Odpowiedz
namoR
2013-01-26 19:43:36
0 0
@Janek64
Jakim gatunkiem? Hmmm...przewaznie tym co silny wiatr czasami wywroci, no i trzeba posprzatac, kilka takich burz z wichurami w lecie i mam drzewa na kilka zim...:)

@bearchen
Ja, Ty, My, Wy, Oni, Ci, Tamci, Owi, to tak jakby jedna wielka rodzina, ktora powinna zgodnie wspolpracowac i pomagac sobie nawzajem w kazdej potrzebie, bez klotni, zawisci, zazdrosci, chamstwa, obelg itd, a jak czasami jest, to chyba Ci nie musze opisywac...:)

Pozdrawiam Was i dobrej niedzieli zycze.
Odpowiedz
Janek64
2013-01-26 19:49:51
0 0
My tez Ciebie namorku Pozdrawiamy:)
Odpowiedz
bearchen
2013-01-26 19:50:38
0 0
I o to wlasnie chodzi. Dziekuje, nawzajem.:)
Odpowiedz
kinei
2013-01-26 22:16:59
0 0
ROZBÓJ W BIAŁY DZIEŃ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Odpowiedz
mrchipsik
2013-01-27 12:04:13
0 0
polityce powinni być dla ludzi a niestety w dzisiejszych czasach jest na odwrót...
Odpowiedz
Omar
2013-01-27 14:14:05
0 0
jedyne co mi się nasuwa to o kur...
to jeden magister zarabia 1200 drugi inżynier na budowie przy łopacie musi zapier.. za 2500 a tu głupi zastępca który nie ma nic do gadania tylko na zdjęciach sie musi ładnie uśmiechnąć ponad 10tyś...
Odpowiedz
elsiete
2013-01-27 15:20:46
0 0
Pensja Wójta, czy radnego, czy kolejnych 'betonów' powinna oscylować w granicach średniej krajowej i ani złamanego grosza więcej. Nie powinno być ustalania pensji wójta przez radnych i w drugą stronę, bo wiadomo, że ręka rękę myje. A pazerność ludzi na tych stanowiskach jak widać jest ogromna.
Odpowiedz
konto usunięte
2013-01-27 15:34:03
0 0
elsite - Nie zgodzę się z Tobą.
Pensje sprawujących władzę muszę być 'z deka' wyższe, aby nie dochodziło do korupcji.
Czy takie jest - mogę mieć tylko nadzieję, że tak.

Natomiast nie mam pojęcia, skąd takie pensje zastępców - może również jest to ustalane odgórnie?
Ja uważam to, za bezsens.
Odpowiedz
Rudy102
2013-01-27 17:01:53
0 0
kolorowymotyl w polowie sie z Toba zgadzam.
Gdzie jest duza gmina to zastepca musi byc.
Ale zeby w Mszanie Dolnej - miasto byl zastepca ktory kosztuje przez dwie kadencje prawie ' MILION ZLOTYCH ' TO ROZBOJ W BIALY DZIEN.
On chyba jest po to zeby wypelniac niewiedze Pana Burmistrza bo innego sensu trzymania go na samorzadowym garnku nie widze.
Ale chyba te czasy sie niedlugo skoncza.
Odpowiedz
bearchen
2013-01-27 17:10:18
0 0
@Rudy102
Co dwie glowy to nie jedna.
Odpowiedz
elsiete
2013-01-27 17:14:45
0 0
Kolorowymotyl, z deka wyższe, a tu jest stanowczo za wysoko. Nie wiem jak wy, ale jak dla mnie w przeciągu całej kadencji , lub kolejnych kadencji w takiej gminie za te bezsensownie wydane pieniądze można by było zbudować boiska dla dzieci, czy orlik.
Odpowiedz
dyrygent
2013-01-27 17:22:00
0 0
Mowi sie ze Pierwszy Milion trzeba ukrasc
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Ile zarabiają samorządowcy?"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]