2°   dziś 1°   jutro
Piątek, 22 listopada Marek, Cecylia, Wszemiła, Stefan, Jonatan

Limanowa przespała i ma 'pałę'

Opublikowano 19.01.2013 12:14:46 Zaktualizowano 05.09.2018 10:34:28 top

Gazeta Krakowska podsumowała ile funduszy unijnych pozyskały małopolskie gminy w latach 2007-2012. Najgorzej, bo na ostatnim miejscu rankingu znalazło się miasto Limanowa i od Gazety Krakowskiej otrzymało 'pałę'.

Gazeta Krakowska opublikowała ranking gmin w którym podliczyła pozyskane środki unijne w latach 2007-2012. Lata te to zbieg dwóch kadencji (2007-2010 - koniec listopad) oraz obecnej od grudnia 2010 roku.

W rankingu na pierwszy miejscu znalazł się Gródek nad Dunajcem, który w tych latach pozyskał 54,5 mln zł, co w przeliczeniu na mieszkańca daje blisko 6 tys. zł. Ranking na 182, miejscu zamyka miasto Limanowa, które pozyskało 1 mln 122 tys. zł, co w przeliczeniu na mieszkańca daje... 74,29 zł!

W artykule autorzy cytują zastępce burmistrza Limanowej Wacława Zonia, który zrzuca winę na byłego burmistrza i odsyła ich do niego, by zapytali dlaczego tak się stało. - Nowy burmistrz przyszedł w 2010 roku, ale nie da się wniosków o dofinansowanie przygotować od zaraz - tłumaczył.

Marek Czeczótka odpowiedział, iż winy obecne władze nie mogą zrzucać na niego, gdyż w czasie dwóch jego kadencji zdobyto z Unii około 20 mln zł (sama oczyszczalnia 10 mln, a na usuwanie osuwisk 5 mln zł) - odnosi się to do lat 2004-2006. Były burmistrz, a obecny wiceprzewodniczący Rady Powiatu Limanowskiego, przyznał, że przez budowę oczyszczalni zabrakło pieniędzy na wkład własny do kolejnych inwestycji.

Za ostatnie miejsce w rankingu Gazeta Krakowska przyznała miastu Limanowa 'pałę':

Niestety w pierwszej 50'tce rankingu Gazety Krakowskie nie ma żadnej gminy z terenu powiatu limanowskiego. Pierwsza z powiatu na liście pojawia się gmina Dobra (58. miejsce), która pozyskała ponad 15 mln zł, co w przeliczeniu na mieszkańca daje blisko 1600 zł. Kolejna jest gmina Jodłownik (67. miejsce) z blisko 12 mln zł, i 1 430 zł na mieszkańca. Zaraz za Jodłownikiem są Słopnice (69. miejsce) blisko 9 mln zł pozyskanych środków i 1 414 zł na mieszkańca. Później jest miasto Mszana Dolna (74. miejsce) z 10 mln 698 tys. zł i - 1 360 zł na mieszkańca. Na 90 miejscu jest gmina Kamienica z 9 mln zł - 1 173 zł na mieszkańca, a na 92. miejscu Niedźwiedź - 8 mln 144 tys. zł - 1 136 zł na mieszkańca. Laskowa zajęła 98. miejsce z 8 mln zł pozyskanych środków i 1 028 zł na mieszkańca, później na 108. miejscu Łukowica 8 mln 619 tys. zł. Kolejna na 112 miejscu jest gmina Tymbark 5 mln 543 tys. zł - 860 zł na mieszkańca, gmina Limanowa zajęła 146. miejsce - 13 mln 512 tys. zł i 556 zł na mieszkańca, gmina Mszana Dolna (149. miejsce) pozyskała 9 mln 309 tys. zł - 541 zł na mieszkańca i stawkę na 182 miejscu zamyka miasto Limanowa - 1 mln 122 tys. zł i 'aż' 74,19 zł wydanych w przeliczeniu na mieszkańca.

(Źródło: Gazeta Krakowska)

Komentarze (50)

joga
2013-01-19 12:23:21
0 0
Brawo, brawo włodarze miasta(?)Byli i obecni. Tak trzymac. Jeszcze ze dwa, trzy lata i nie będzie problemu śmieci, kanalizacji, braku wody, dziurawych ulic, wałęsających sie psów. Zaoraja nas.
Odpowiedz
forfiter
2013-01-19 12:29:54
0 0
Natomiast w rankingu 'Dziennika Gazety Prawnej' - 'Perła Samorządu 2012' burmistrz Limanowej otrzymał zaszczytne wyróżnienie.
I jak tu mają się te wszystkie rankingi i plebiscyty do rzeczywistości i do odbioru sytuacji przez samych mieszkańców ?
Myślę że te wyróżnienia i nagrody należy o kant du.. potłuc a nie zachłystywać się nimi.
Albowiem ci co zasiadają w tych gremiach oceniających być może nie wiedzą nawet gdzie leży np. Limanowa.
Odpowiedz
PasazerLinii7
2013-01-19 12:40:31
0 0
Trochę nie na temat - chodzi mi o zdjęcie.
TOP: skoro dysponujesz sprzętem latającym, to mógłbyś opublikować galerię Limanowej z lotu ptaka - tzn. galerię całej Limanowej, od osiedla ZA po Łososinę, a nie tylko Rynku z okolicami.
Odpowiedz
MAJA12
2013-01-19 12:52:58
0 0
Porównójąc te sumy to w Limanowej jest ok 16770 mieszkanców, jeżeli władza by osiągneła by taki wynik jak Gmina Gródek to miasto Limanowa miałoby ok 98,5 mln.
A tu masz babo placek Panie znany pracowaliście w trudzie i znoju, nad tym jak podnieśc podatki.Pan CZECZUTKA może być z siebie dumy 2 kadecje i AŻ 20mln, średnio 2,5mln na rok Panie Czeczutka WRÓĆ I BEDZIE RAJ.Tylko wcześciej na korepetycje do Grudka pzez TYCH władców miato sie cofneło 20 lat w tył
Odpowiedz
konto usunięte
2013-01-19 13:26:58
0 0
@MAJA12 zgadzam się w 100%. Niestety niektórzy zasłaniają własne błędy, błędami obecnej władzy. A tu lipa Panie znany - wyszło szydło z worka :D
oczywiście obecna władza również ma swoje za uszami. Ale przynajmniej nie plują się aż TYLE (żeby mi nikt nie zarzucił, że twierdzę że wcale) co poprzednicy. AMEN.
Odpowiedz
xxlejdi
2013-01-19 13:27:57
0 0
*Czeczótka bałwanie, wróć do podstawówki studiuj słownik potem się upokarzaj w internecie.
i co jak co, ale mieszkańcy nie mogą na Limanową narzekac, nowy basen, kręgielnia, asfalt, kanalizacja... nowe osiedle na ul spacerowej, sklepy, budynki. mozna by długo wymienac. a to ze gmina nie zarobiła milionów nie czyni jej najgorszej
Odpowiedz
znany
2013-01-19 13:31:22
0 0
Właśnie się dowiedziałem, że zapewne w nagrodę za zajęcie przez Miasto ostatniego miejsca w tym w/opisanym rankingu, są radni, którzy chcą podnieść pobory Pana Burmistrza o bagatela 1800 zł/mies.
No brawo przecież takie wyróżnienie się należy:))
Zająć ostatnie miejsce, to też sztuka nie lada:)))
Mamy kryzys, zwalniani są pracownicy, choćby, MZGKiM, a tu proszę, taki luksus, pewnie w nagrodę, za rozszerzenie płatnej strefy parkowania , podniesienie cen za wodę i ścieki i nawet ostatnio śmieci, brawo, tak dalej trzymać, będzie ganz odwrotnie niż obiecywano i o to chodzi, nieprawdaż?!:)))
Odpowiedz
meggi
2013-01-19 13:31:28
0 0
hahaha Gmina Dobra jak zawsze zaj****staaa :D:D:D ale wieś, tylko czekać jak znów po Limanowej furmanki zaczną jeździć i baby pługi zaczną ciągnąć ;p skoro już się cofacie w rozwoju ;p Pogratulować trafnych wyborów samorządowych - i jak zwykle, niech tradycji stanie się za dość i niech zaczną najwięcej szczekać Ci, który na wybory nie poszli.
Odpowiedz
konto usunięte
2013-01-19 13:34:32
0 0
Znany na bora bora byłeś, że się tak powtarzasz ??
Odpowiedz
Doradca
2013-01-19 13:39:25
0 0
Czasami Panie znany warto powstrzymać emocje.

I jeszcze jedno, co na to ten co wszystko wie?. Trochę to przykre, po wczorajszym przedstawieniu.
Odpowiedz
konto usunięte
2013-01-19 13:46:27
0 0
To co było wczoraj, dziś jest już nieważne, ważne jest to co dziś Znany wyczytał na pudelku :) i tego się będzie trzymał :)
Odpowiedz
wiemniepowiem
2013-01-19 13:47:10
0 0
Ponad 2 lata kadencji i...???
Zwalanie winy na poprzedników, to zabieg zmycia własnej winy:(

Wychodzą remonty, ronda, ulice a miliony a dofinansowanie ledwo 30% wartości inwestycji:(

Mierzyć siły na zamiary, mniej mówić a więcej robić, mniej opowieści a więcej faktów - to powiedź dla Jedynej Słusznej Władzy w Limanowej!

Może warto zaczynać dzień od pracy a nie Limaniowa.in i propagandy Panie Wacławie?

Nogi z biurka i do pracy:)
Powodzenia.
Odpowiedz
wiemniepowiem
2013-01-19 13:50:11
0 0
Doradco, no KLOPS...klops władzy - pozdrów KOLEGÓW - mniej intrygi i kombinowania jak uwalić innych a więcej pracy - jak to mawiają - matematyka i statystyka są bezlitosne:)
Odpowiedz
MAJA12
2013-01-19 13:55:52
0 0
Proponóje aby Czeczótce i jego Rade odznaczyć Tytułem Honorowego Obywatela za ZASŁUGI DLA mIASTA LIMANOWA
Odpowiedz
azam
2013-01-19 14:06:10
0 0
Tyle kasy koło nosa ,śmiać się czy płakać ?
Drugi raz taka szansa się nie powtórzy.
Niewiedza czy też nieudolność urzędników odpowiedzialnych za projekty i pozyskanie środków?
Pensje też powinny być adekwatne do wysokości pozyskania tych środków. Oby wyciągnąć z tego odpowiednie wnioski i nie popełniać takich błędów,bo drugi raz nie zaproszą nas wcale...
Odpowiedz
bearchen
2013-01-19 14:15:22
0 0
Unia daje, ale do czasu. Plakac beda Ci, jak Unia zacznie upominac sie o swoje.
Odpowiedz
namoR
2013-01-19 14:19:18
0 0
Szanowni Czytelnicy!
Nie ma sie co przejmowac, tak to czasami bywa, raz dostaje sie piatke a innym razem 'pale', czasami wyroznienia i medale a w innych miesiacach nic. Nie mozna przeciez wszystim dawac swiadectw z czerwonym paskiem, natomiast zawsze trzeba sie starac o najlepsze oceny, szczegolnie gdy ktos jest oceniany przez spoleczenstwo :)) Ja tylko mam pytanie do kogos kto zna odpowiedz, tak sobie tylko glosno mysle... Nie chce tutaj szukac winnych, ale po prostu mysle ze ktos ocenial te wnioski gdzies tam o udzielenie funduszy unijnych, czy jest gdzies taka informacja ile tych wnioskow bylo wyslanych w latach 2007-2012, na co i o jakie sumy miasto Limanowa i nasze gminy prosily, ile wnioskow zostalo pozytywnie rozpatrzonych a ile nie? Tak sie tylko zastanawiam, no bo przeciez jest sprawa oczywista ze nie wszystkie wnioski dostaly pozytywna odpowiedz. Chyba nikt nie pisal prosby o pomoc ze chce wybudowac wiekszy i wyzszy Palac Kultury i Nauki na srodku rynku w Limanowej, czy lotnisko miedzynarodowe w Mszanie Dolnej. Powtarzam tu jeszcze raz , nie chce na nikogo narzekac lub szukac winnych, poszukuje tylko odpowiedzi jakimi kryteriami kieruja sie Ci co rozpatruja te wnioski i prosby o pomoc, wiem natomiast ze ilosc mieszkancow odgrywa wazna role. Moze warto sie zastanowic na tym dlaczego inni dostali wiecej, jak to zrobili i wyciagnac wnioski na przyszlosc.
Odpowiedz
Janek64
2013-01-19 14:23:42
0 0
I tutaj jest prawdziwa prawda ze nie ma nic za darmo Dzisiaj to nam daja jutro bedziemy my oddawac .
Odpowiedz
Doradca
2013-01-19 14:23:43
0 0
@ wiemniepowiem 'Doradco, no KLOPS...klops władzy' dokładnie.
Odpowiedz
Janek64
2013-01-19 14:35:02
0 0
@ namoR alez Ty masz info ! wlasnie w Mszanie mialo powstac lotnisko nawet juz chciano tereny uwlaszczyc .

Szkoda ze nie wybudowano tak blisko bym mial he he:)Pozdrawiam
Odpowiedz
namoR
2013-01-19 14:44:31
0 0
@Janek64
No widzisz, gdybys sie zgodzil oddac te Twoje hektary pod lotnisko, wkrotce moglbys przecinac wstege do pasu startowego a jakbys na to pozwolil, to inni by przecinali do wiezy kontrolnej ha ha...
Odpowiedz
Doradca
2013-01-19 14:51:46
0 0
O to jest właśnie to:) Tych Janka64 ha zabrakło. I dlatego musi jechać na Balice :)

Ewentualnie może polecieć helikopterem :)
Odpowiedz
misiek33
2013-01-19 15:06:42
0 0
a nie ma wójta ani burmistrza nie mówiac o staroscie którzy to nie chwalili sie osiągnieciami a tu miejsca powyzej 100? ale kompromitacja totalna... az zapytam na zebraniu wójta czy dalej taki zadowolony z osiagniec i zajetej pozycji.
Odpowiedz
jeden1
2013-01-19 15:28:23
0 0
A gdzie zdjęcia szanownych bohaterów,błyski fleszy i rozpromienione twarze?Gratulacje urzędasy!
Odpowiedz
blizniak
2013-01-19 15:34:01
0 0
nie koniecznie gazety trzeba czytać wystarczy nie mieć nic do roboty zimą jak ja i siedzieć na Limanowa.in
Odpowiedz
Doradca
2013-01-19 15:42:33
0 0
Pała to pała raczej Bracie.
Odpowiedz
makaxx
2013-01-19 16:08:02
0 0
Śmiać się, czy płakać...?
Odpowiedz
blizniak
2013-01-19 16:15:24
0 0
Zgoda Bracie chciałem powiedzieć, że można do pewnych wniosków dojść na podstawie przemyśleń swoim rozumem czytając np. Limanowa.in będąc na bezrobociu.
Odpowiedz
Janek64
2013-01-19 17:12:50
0 0
@namor no to by sie dopiero narobilo jak by lotnisko w Mszanie wybudowano he he :)

@ Doradco my Zagorzanie mamay w sobie jakas zadre nie wiem czy to dobre czy zle. Ciezko nam przekazac nawet kawaleczek ziemi na cololwiek jakos odrazu sie dopatrujemy nie czystych intencji wladzy A przeciez potrzebne nam sa przekazniki telefoni komorkowej trasy narciarskie czy inne inwestycje Pozdrawiam
Odpowiedz
konto usunięte
2013-01-19 19:54:40
0 0
Hura Łukowica nie jest na ostatnim miejscu awe i chwała za to może się ludzie odwalą od naszej gminy bo nasza pani wójt jest zarąbista i inwestuje i po wielu latach odchamiliśmy się nawet Gmina Limanowa jest za nami :)
Odpowiedz
hejhej
2013-01-19 20:45:59
0 0
Janek64 przypomne Ci ul Słoneczną w Mszanie Dolnej.Były korytka a została po nich dziura,oczywiście na polecenie burmistrza Filipiaka zostały usuniete i przeniesione na inną ulice.Powiedz mi co ten chłop,który użyczył gruntu pod te korytka aby mieć w miare dobry dojazd jest winien temu,że ma teraz zryty kawałek pola i to podobno zgodnie z prawem.Przejedz się i zobacz na własne oczy jak ufać można władzy i sądom Rzeczpospolitej.Jak tak ma wyglądać praworządność to dziękuje zażycie w takim kraju.Dobrze ,że tu nie mam nic.
Odpowiedz
Junior
2013-01-19 21:43:07
0 0
Jest początek roku 2013 najwyższy czas aby w szanujących się urzędach i instytucjach zrobić uczciwy przegląd kadr w niektórych pokojach jest za dużo pracowników poobsadzanych, znajomków, nieudaczników, których należy pozbyć się jak najszybciej. Należy pozyskać osoby, które mają pewną wizję rozwoju, patrzą perspektywicznie i umieją się poruszać w istniejącym stanie prawnym i szybko się uczyć. Jeśli to nie zostanie zrobione Limanowa będzie w ogonie przemian i rozwoju.
Odpowiedz
kot
2013-01-19 22:48:12
0 0
Gdyby burmistrzem był Czeczótka,to Limanowa miała by obwodnicę.
Odpowiedz
exkalibur
2013-01-19 22:55:28
0 0
tak wybierajcie dalej nauczycieli to sa tepe strzaly ,nieudacznicy tyle w temacie
Odpowiedz
bearchen
2013-01-19 23:00:44
0 0
@exkalibur, nie wiem czy wiesz ale te 'tepe strzaly','nieudacznicy', jak to okresliles nauczycieli, nauczyly Cie pisac i czytac, zebys m.in w przyszlosci mogl pisac takie tepe i nieudolne komentarze jak ten powyzszy. Wiec powinienes byc wdzieczny.
Odpowiedz
exkalibur
2013-01-19 23:07:01
0 0
za ten bajzel mam byc wdzieczny ?mam juz tego dosc ,najwyzszy czas dac szanse ludziom co mysla glowa a nie d..a
Odpowiedz
exkalibur
2013-01-19 23:08:43
0 0
uczciwi ludzie niebiora sie za polityke .amen
Odpowiedz
ABS0LLUT
2013-01-19 23:12:09
0 0
@exkalibur: A którą z kilkudziesięciu definicji polityki bierzesz pod uwagę i czym dla Ciebie jest uczciwość?
Pytam z czystej ciekawości.
Odpowiedz
exkalibur
2013-01-19 23:16:49
0 0
a twraz pytanie do super radnych .za co ta podwyzka dla burmistrza 1800zl? jezeli burmistrz dostanie podwyzke to bedzie wam tak wdzieczny ze wam tez podniesie ,czy o to chodzi? jeszcze pan asystent i zastepca prosze niezapomnijcie o nich .tez najmniej po 2000zl.brawo trzeba uczcic ten kryzys u szarakow podatnikow.
Odpowiedz
exkalibur
2013-01-19 23:19:06
0 0
absolut niedyskutuje z toba poniewaz pracujesz dla UM i jestes nieobiektywny tyle .pozdrawiam
Odpowiedz
bearchen
2013-01-19 23:23:26
0 0
Niektorzy powinni poprostu polaczyc jezor z mozgiem zanim sie gdziekolwiek wypowiedza. Dobrej nocy.
Odpowiedz
exkalibur
2013-01-19 23:26:21
0 0
sa tu tacy ze gdyby pewne osoby sciagnely spodnie to utwozyla by sie kolejka do lizania rowka haha, ja dotakich nienaleze a zaraz sie przekonam kto pierwszy odpisze haha
Odpowiedz
ABS0LLUT
2013-01-19 23:29:43
0 0
@exkalibur: Po pierwsze - z założenia mylisz pojęcia *UM* i *Rada Miasta* (gdzie nauczycieli faktycznie dostatek), po wtóre - za podobne insynuacje grożą odpowiednie sankcje. Ciekaw jestem, czy powtórzysz to przed sądem.
Odpowiedz
bearchen
2013-01-19 23:31:04
0 0
odpisze z checia ,bo to co sobie w tym momencie o mnie pomyslisz mozesz napisac na kartce,wlozyc do koperty i wsadzic sobie w dupe.
Odpowiedz
bearchen
2013-01-20 00:12:48
0 0
@ex.. wychodz spod tej miotly. Jeszcze kilka minut temu tak odwaznie sobie poczynales w komentarzach.
Czegoz Tys sie zlakl?
Ty rozsiewasz falszywe informacje, wiec uwazaj, bo ja zaczne pisac prawde o Tobie. A wiem wiecej, niz Ci sie w tej pale moze pomiescic. Dobrej nocy 'bohaterze'
Odpowiedz
anilec
2013-01-20 09:26:47
0 0
Umkną mi wczoraj ten artykuł, ponieważ miałem problem techniczny.
Warto jednak zwrócić uwagę na to, jak dobrze radzi sobie Miasto Limanowa BEZ żebraniny w UE, powodzenia.

@bearchen 'napisac na kartce,wlozyc do koperty i wsadzic sobie w dup'
Ja zawsze popieram dobre rady. haha
Odpowiedz
wiemniepowiem
2013-01-20 15:14:24
0 0
Dlaczego pod taką ważną informacją Pan TOP nie napisał Od Autora?

Kolegów trzeba opisywać DeLiKatniej?

OD Autora:

Limanowa dostała pałę...czas zakończyć PR-owe zagrywki i snucie opowieści, jak wiele robimy.

Zadłużanie Miasta to nie jest recepta na budowanie rond!!!

Sprzedawanie działek, kredyty - to maja być Wasze recepty na rozwój Miasta Limanowa?

To dlatego Pan Asystent Jerzy Mol bierze podobno po 7 500 zł miesięcznie?

Ilu dzieciom w szkołach za takie pieniądze można kupić i podarować obiady?

Wypas darmozjadów trwa - pastwisko publiczne bo płaci podatnik zwierzynie hodowlanej!
Odpowiedz
ysza
2013-01-20 17:11:10
0 0
'PR-owe zagrywki i snucie opowieści, jak wiele robimy.

Zadłużanie Miasta to nie jest recepta na budowanie rond!!!

Sprzedawanie działek, kredyty - to maja być Wasze recepty na rozwój Miasta Limanowa?

To dlatego Pan Asystent Jerzy Mol bierze podobno po 7 500 zł miesięcznie?

Ilu dzieciom w szkołach za takie pieniądze można kupić i podarować obiady?

Wypas darmozjadów trwa - pastwisko publiczne bo płaci podatnik zwierzynie hodowlanej!'
NAJWIDOCZNIEJ trzeba - aby mieszkańcy zrobili 'zrzutkę' - po dodatkowej stówce i miasto ZUPEŁNIE
nie musi wykorzystywać EFS itp . Najlepiej uczyć się na błędach !! A tak szkoda tych środków na doszkalnie w pisaniu wniosków i rozpoznawanie możliwości ... Albo urzędasy wszystko mieli w głębokiem poważaniu ...Niech finanse SAME trafiaja do Królewskiego m i a s t a..
Odpowiedz
bubu2134
2013-01-20 21:05:08
0 0
Trzeba zatrudnić więcej urzędasów do pisania unijnych wniosków.KONIECZNIE !!!!!!!!!!
Odpowiedz
Rudy102
2013-01-21 11:56:27
0 0
Ponoć Burmistrz Miasta Limanowa ma takie wynagrodzenie jak Zastepca Burmistrza w Mszanie Dolnej.
Czy to tak powinno być,a Pan Tadeusz Filipiak ma tyle co ponoć Prezydent Krakowa.
A ile ma najlepszy Starosta w Polsce?
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Limanowa przespała i ma 'pałę'"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]