8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Miasto chce budowy zakładu karnego?

Opublikowano 24.02.2023 15:00:00 Zaktualizowano 25.02.2023 22:18:20 pan

Limanowa. Radny Adam Król przedstawił dziś na sesji Rady Miasta nieoficjalne informacje o staraniach samorządu, który miałby dążyć do budowy na terenie Limanowej zakładu karnego. Burmistrz potwierdził, że władze miasta chcą pozyskać teren w rejonie ul. Łokietka, a równocześnie prowadzą rozmowy z instytucjami i ministerstwami, chcąc doprowadzić do inwestycji mającej przyczynić się do powstania nowych miejsc pracy i zwiększenia wpływów podatkowych do budżetu. Wątku budowy więzienia Władysław Bieda jednak nie potwierdził. Z różnymi instytucjami prowadzimy rozmowy, a skoro z ich strony nie padły żadne deklaracje, to nie jestem uprawniony, by takie rzeczy rozpowiadać​ - zaznaczył.

Pytanie o to, czy władze miasta czynią starania o budowę zakładu karnego na terenie Limanowej, złożył na dzisiejszej sesji radny Adam Król. Jak mówił, według jego wiedzy obiekt miałby być zlokalizowany na terenie Sowlin, w sąsiedztwie… jego domu.

W swojej wypowiedzi radny wyraził aprobatę dla pomysłów, mogących stworzyć w Limanowej nowe miejsca pracy, jednocześnie wyraził swoje obawy. - Zakład karny co do zasady jest zamknięty, ale wiemy, kto by nas odwiedzał. Nie każdy z osadzonych ma rodzinę czy znajomych, którzy byliby bezpiecznym towarzystwem - ocenił, dopytując, czy informacja polega na prawdzie, czy też jest “fake newsem”. 

W dalszej części obrad, w punkcie poświęconym odpowiedziom na interpelacje i zapytania radnych, do sprawy odniósł się burmistrz Władysław Bieda. 

Zobacz również:

- Różne rzeczy są rozpowszechniane. Z nieukrywaną radością usłyszałem, że powstanie tam coś, co stworzy 5 tysięcy miejsc pracy. Prowadzimy starania o pozyskanie terenu, aby miasto po jego nabyciu, w podobny sposób jak było to z Ministerstwem Obrony Narodowej w sprawie WOT, mogło zawrzeć umowy z instytucjami państwowymi, aby powstało na tym terenie coś, co stworzy nowe miejsca pracy i podniesie wpływy podatkowe do budżetu. Na dzień dzisiejszy prowadzone są rozmowy w różnych miejscach, ale będą mogły być prowadzone “na poważnie”, gdy będziemy posiadaczami terenu - mówił na sesji burmistrz. 

- W całej Małopolsce gospodarstwa były małe z powodu historycznych zaszłości, później były one jeszcze dzielone. Więc tutaj, w przeciwieństwie do północy kraju, nie ma dużych terenów, działka o powierzchni 2 ha to już dużo, a do poważnego przedsięwzięcia potrzeba gruntu o powierzchni między 16 a 20 ha. W dodatku w Limanowej mamy rozproszoną zabudowę. Chcemy, by takie przedsięwzięcie powstało na terenie miasta, bo da nam to korzyści m.in. w postaci podatków. Jeśli się to uda, to będzie to bardzo duża szansa dla Limanowej - zapewnił Władysław Bieda. 

Burmistrz potwierdził, że w zainteresowaniu samorządu jest rejon końcowej części ul. Łokietka. - Rozmawiamy z właścicielami tych działek, z niektórymi te rozmowy zostały już przeprowadzone, ci właściciele przedstawili swoje oczekiwania co do ewentualnej sprzedaży. Wszystkim mówimy jednak, że zakup musi dać miastu spójny teren o regularnym kształcie - zaznaczył. - Na pewno nie powstanie nic, co byłoby szkodliwe dla otoczenia. Natomiast na dzień dzisiejszy terenu nie mamy, więc nie ma żadnych konkretnych deklaracji z instytucji, z którymi rozmawiamy - zaznaczył. 

Jak mówił burmistrz, atutem Limanowej w przypadku starań o lokalizację bazy WOT było właśnie posiadanie odpowiedniego terenu. Nowy Sącz, Nowy Targ i Zakopane - także starały się o bazę na swoim terenie, ale nie wykazały wystarczającego gruntu. Według władz miasta dodatkowym atutem była wcześniejsza współpraca z PFR, dla którego Limanowa była “wiarygodnym partnerem do rozmów”. 

Radny Adam Król dociekał dalej, wnioskując do burmistrza o udzielenie konkretnej odpowiedzi, czy wątek budowy zakładu karnego jest brany pod uwagę. - Nie mogę udzielić takich odpowiedzi, z różnymi instytucjami i ministerstwami prowadzimy rozmowy, a skoro z ich strony nie padły żadne deklaracje, to nie jestem uprawniony, by takie rzeczy rozpowiadać - zakończył Władysław Bieda.  

Komentarze (56)

peryskop
2023-02-24 15:47:29
7 6
Radny Król pewno ma coś na sumieniu i boi się , że go tam zamkną, ale spokojnie panie radny żona będzie miała blisko na odwiedziny. A teraz widzenia i spotkania z żoną są możliwe.
Odpowiedz
Ratownik
2023-02-24 16:12:24
8 28
przyda się na pisiorów i ich pomagierów
Odpowiedz
Antykaczysta
2023-02-24 16:18:03
2 13
Na Koszarach niech postawią
Odpowiedz
pkygen
2023-02-24 16:25:53
1 8
@Peryskop, myślę że tu burmistrz myśli o swojej przyszłości kontrola NIK w urzędzie miasta już jest.
Odpowiedz
byle_nie
2023-02-24 16:28:53
1 6
Panie radny z którego ministerstwa lub ministera pan uzyskał taką informację. Nie tajemnica że pan z PIS więc info pewne czy tylko powielane usłyszanych informacji.
Odpowiedz
dzidek84
2023-02-24 16:30:12
7 5
To dobrze będzie więcej miejsc pracy
Odpowiedz
vvv
2023-02-24 16:42:14
3 13
Po wyborach ma być program cela+ to będzie potrzebna taka inwestycja
Odpowiedz
jazon
2023-02-24 17:39:00
1 0
Panie VVV to proszę o info czy w końcu mogę liczyć na to miejsce w ZK bo Pan na komisji kultury w zastępstwie Burmistrza twierdził że tak no niestety Pan Władysław już tak chętnie nie potwierdzał. No cóż taka wasza uroda
Odpowiedz
jazon
2023-02-24 17:51:15
2 4
@Byle nie , gdyby nie PIS i pieniądze z Polskiego ładu powoli mógłbyś siadać na osiołka bo z Budżetu Miasta nie potrafią nawet załatać dziur w ulicach.Ps nie należę do partii natomiast bliżej mi do PIS niż PO i wcale się nie mam zamiaru z tego tłaczyć
Odpowiedz
jazon
2023-02-24 17:52:05
3 4
@Byle nie , gdyby nie PIS i pieniądze z Polskiego ładu powoli mógłbyś siadać na osiołka bo z Budżetu Miasta nie potrafią nawet załatać dziur w ulicach.Ps nie należę do partii natomiast bliżej mi do PIS niż PO i wcale się nie mam zamiaru z tego tłumaczyć
Odpowiedz
Manitou
2023-02-24 17:53:02
3 3
no i niech budują, każda inwestycja w limanowskiem jest pożądana, choć wolałbym jakiś zakład czy fabrykę, ale cóż może przeciwko więzieniu nie będą protestować
Odpowiedz
abc58
2023-02-24 18:09:48
0 1
Jeszcze potrzebna byłaby bezpłatna komunikacja do centrum Limanowej dla tych więźniów co beda na przepustki wychodzić np raz w tygodniu
Odpowiedz
byle_nie
2023-02-24 18:17:25
3 7
@jazon ha ha ha nie zapominaj że te pieniądze z polskiego ładu są nasze obywateli a nie PiS. PIS nigdy nie miało swoich pieniedzy i zapamiętaj sobie raz na zawsze. Osiołka muszę kupić, jak mi kapną z polskiego ładu.
Odpowiedz
byle_nie
2023-02-24 18:17:27
0 1
@jazon ha ha ha nie zapominaj że te pieniądze z polskiego ładu są nasze obywateli a nie PiS. PIS nigdy nie miało swoich pieniedzy i zapamiętaj sobie raz na zawsze. Osiołka muszę kupić, jak mi kapną z polskiego ładu.
Odpowiedz
dzinio
2023-02-24 18:24:52
5 5
Niech budują i pozamykaja tych pisowskich zlodzieji
Odpowiedz
calcaneus
2023-02-24 18:29:03
0 3
@manitou, a czemu nie to i to, zakład karny razem z zakładem pracy, niech pracują sami na siebie.
Odpowiedz
Kolo74
2023-02-24 19:01:11
2 3
Ściągniecie tym do miasta wszelkiej maści szumowiny i recydywę odwiedzającą przestępców !!
Odpowiedz
rysiek1213
2023-02-24 19:05:41
0 9
Po pierwsze bardzo dziękuje Panu Radnemu Adamowi Król za działanie i wnoszenie interpelacji, to już nie te czasy gdzie wszystko było tajne, a obywatel nie interesował się tym co się dzieje w jego środowisku. Instytucja publiczna ,publiczne pieniądze to i wiedza podana do publicznej wiadomości .Po drugie może wybudować ośrodek dla niepełnosprawnych bo w tym mieście
Odpowiedz
rysiek1213
2023-02-24 19:10:23
2 9
nic się nie dzieje, a matki wyrywają sobie włosy z głowy co stanie się z ich pociechami po ich śmierci. Takie pomysły jeśli maja zamiar być realizowane to najpierw powinny być podawane do publicznej wiadomości. Niektórzy wolą aby nimi rządzono to łatwiejsze bo myślenie jest trudne na szczęście w tej miejscowości są jeszcze ludzie którzy potrafią logicznie myśleć .
Odpowiedz
jazon
2023-02-24 19:16:29
1 1
@Peryskopu moje sumienie jest w dobrej kondycji natomiast problem w tym że nie potrafisz czytać ze zrozumieniem ja zadałem proste pytanie i niestety Ci którzy według Ciebie mają czyste sumienie nie potrafią udzielić prostej odpowiedzi tak lub nie
Odpowiedz
agan
2023-02-24 19:19:03
3 13
Najprościej najłatwiej jest szkalować oczerniać ludzi którzy są radnymi a chcą dowiedzieć się prawdy. Otrzymują od Pana Burmistrza enigmatyczne odpowiedzi w wielu tematach.
Najlepszy przykład radnego Adama Króla który chce się dowiedzieć prawdy i otrzymać odpowiedź na konkretne pytania. Co napotyka? Niejasne niekompletne odpowiedzi Pana Burmistrza. Dlaczego tak jest? Jest to niezrozumiałe żeby Włodarz Miasta unikał odpowiedzi. Adam Król to człowiek honoru zasad który pomaga ludziom bezinteresownie. Ale najprościej jest pisać negatywne opinie o kimś kto chce dociec prawdy! Każdy z nas każdy mieszkaniec Miasta Limanowa ma prawo znać prawdę o działaniach i decyzjach Pana Burmistrza.
Odpowiedz
dorotamalpa
2023-02-24 20:14:58
4 18
Ludzie obudźcie się!! Zobaczcie co wyprawia Pan Burmistrz! Nie liczy się z opinią publiczną! Ma swoje wizję które nie mają pokrycia w rzeczywistości! Jest różnica między wizją a iluzją!! Więzienie? Kolejna wizja WIELKIEGO WIZJONERA,który nie pyta mieszkańców o opinie a powinien! Więzienie? A czy nie ma ważniejszych pilniejszych
inwestycji Miasta na które są potrzebne pieniądze! Ale Pan Burmistrz ma kolejną WIZJE! Adam Król to radny,który nie boi się głośno wypowiadać swojego zdania! Co w tym złego! Każdy z nas ma prawo do wypowiadania swojego zdania opini! Przestańcie rzucać kalumnie pod jego adresem! Większość radnych powinna brać z niego przykład!
Odpowiedz
powrotdzedaja
2023-02-24 20:15:39
0 1
Budowa domu dla siureski, lesbijanki i pierskiegooczka?
Odpowiedz
Hiena
2023-02-24 20:53:13
0 0
Wpływy do budżetu mista to taki pergam gwarantuje:
https://odpowiedzialnybiznes.pl/aktualności/amica-i-zaklad-karny-we-wronkach-rozwija-program-praca-dla-wiezniow/
Budowa kryminału to równie trafny pomysł jak wszystkie burmistrza...
Odpowiedz
minor
2023-02-24 20:57:41
0 3
Jak czytam te prostackie teksty "dziunio" i "byle-nie" to nasuwa się podstawowe pytanie co to za " wybitny " pełowski poziom. Czyżby po WSPBR ????? Masakra !!!!!!
Odpowiedz
katemich
2023-02-24 21:11:12
1 4
Panie radny Król niech pan podejmie rękawicę i kandyduje na burmistrza, skończmy z tym rządem demencji i wizji jednego człowieka, mieszkańcy mają dosyć.
Odpowiedz
vvv
2023-02-24 21:14:17
2 4
Dorotamalpa , radny o którym piszesz to tylko głośno krzyczy i robi często gównoburze. Ale to się widocznie miłośnikom populizmu podoba.
Odpowiedz
Dagi
2023-02-24 21:16:05
5 5
Jeżeli pan radny Król posiada taką wiedzę, że na terenie Sowlin ma powstać zakład karny, to powinien był wprost wskazać od kogo taką wiedzę posiada.
Niby o jakich decyzjach na dzień dzisiejszy miałby Burmistrz publicznie już informować, skoro jeszcze daleka droga nawet do wykupu terenu. Burmistrz potwierdził , iż z różnymi instytucjami prowadzone są rozmowy, ale skoro z ich stron nie padły żadne deklaracje, to nie jest uprawniony, by takie rzeczy rozpowiadać.
I to jest słuszna odpowiedź pana Burmistrza.
Ponadto gdyby faktycznie powstał zakład karny, to jaki to byłby problem dla mieszkańców?, Odwiedziny miałyby być przeszkodą?, a to w innych miastach w zakładach karnych nie ma odwiedzin?
Jest pewna grupa osób, że cokolwiek w Limanowej miałoby powstać ,czy jakaś fabryka , zakład taki czy owaki,to wsio trzeba oprotestować , najlepiej by się nic nie robiło.
Odpowiedz
markux
2023-02-24 21:39:20
0 6
Budowa burdelu bardziej by była opłacalna
Odpowiedz
katemich
2023-02-24 21:58:14
4 3
markux burdel to już jest w UM
Odpowiedz
vvv
2023-02-24 22:27:55
0 4
Katemich ten twój komentarz to świadczy tylko o Tobie , a dalsza dyskusja z Tobą mija się z celem . Mark Twain miał rację mówiąc " Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.."
Odpowiedz
pkygen
2023-02-24 23:29:26
1 1
Masz rację Dagi..... ludzie najpierw powinni oddać za bezcen burmistrzowi ziemię a później użerać się z zk za oknem....
Odpowiedz
Dagi
2023-02-25 07:24:18
0 2
@pkygen A dlaczego by mieli oddać ziemię za bezcen? , z sympatii do Burmistrza ? i na czym ma polegać to późniejsze użeranie się z ZK
Odpowiedz
PKM
2023-02-25 08:20:01
1 5
Super! Albo koszary (czyt. jednostka WOT) albo więzienie. Za chwilę Limanowa będzie jednym wielkim ośrodkiem instytucji państwowych których inne samorządy nie chcą, gdzie jedynym "wolnym ludem" są romowie! :D
Odpowiedz
pkygen
2023-02-25 08:27:40
1 2
@ dagi. Oferty składane przez burmistrza są stosunkowo niskie, zwłaszcza patrzeć przyszłościowo jeśli w przyszłości w tych okolicach miała by iść obwodnica Limanowej... Jeśli chodzi o użeranie się z ZK, nie każdy wychodzący ma rodzinę, bedzie szukal pomocy w pobliskch budynkach.Zazwyczaj osoby jak i ich bliscy są z marginesu społecznego, a przypomnę jeden margines już mamy w naszej Limanowej. Taki jest Mój tok rozumowania jeśli się mylę popraw mnie.
Odpowiedz
zorro
2023-02-25 08:38:58
5 5
Fakty są takie: Burmistrz stara się o skupienie i zakup dużej działki pod inwestycje, która przyniesie miejsca pracy dla mieszkańców i większe wpływy do budżetu Miasta poprzez które będzie można zrealizować więcej inwestycji. A o co Martwi się Pan Radny Adam Król (tutaj pod przykryciem @Jazon) ? O własny interes co powstanie u niego za płotem, a nie o interes mieszkańców. Czy Radny zostaje wybrany by reprezentować własne interesy, czy interesy mieszkańców ?
Odpowiedz
byle_nie
2023-02-25 10:24:08
0 3
W przeciwieństwie do radnego ja chce mieszkać obok więzienia,. Panie Burmistrzu oglądając wczoraj pańską wypowiedź na sesji o moście na ul.Lipowej zapomniał Pan dodać że z mostu polecimy na wprost na ul. Łokietka czy to prawda. Sprawdzałem na mapie gdzie jest ul. Łokietka i wyszło że praktycznie na wprost powstającej ćiupy...
Odpowiedz
konto usunięte
2023-02-25 11:46:26
0 0
Przynajmniej będzie porządnie wykonane.
W końcu budują dla siebie.
Odpowiedz
Jaworina
2023-02-25 11:53:07
0 0
Zgoda, pod warunkiem że to znowu nie będzie na działce kościelnej i toto ma być na tyle duże żeby pomieścić wszystkich samorządowych łapowników czyli złodziei z samorządów całego powiatu ( oczywiście jeżeli są takowi ) " dzięki' którym jeździmy dzisiaj po tragicznych drogach niszcząc nasze samochody, o nerwach nie mówiąc. Dzięki temu będzie również więcej miejsca w pierwszych ławach kościelnych na sumie bo oni podobno zwykle tam siadują. Pozdrawiam i miłego dnia życzę .......
Odpowiedz
papuas
2023-02-25 11:58:56
3 1
Radny król ma we łbie szambo zamiast mózgu ! kompletny idiota .
Odpowiedz
jazon
2023-02-25 12:08:08
0 1
@papuas mam pytanie czy radny nie ma prawa w imieniu mieszkańców pytać o to co dotyczy miasta ?ps.odnośnie szamba jak jesteś taki mocny pisząc taki komentarz podpisz się z imienia i nazwiska bardzo chętnie porozmawiam na ten temat w stosownym do tego miejscu.Adam K
Odpowiedz
jazon
2023-02-25 12:09:34
0 0
@papuas mam pytanie czy radny nie ma prawa w imieniu mieszkańców pytać o to co dotyczy miasta ?ps.odnośnie szamba jak jesteś taki mocny pisząc taki komentarz podpisz się z imienia i nazwiska bardzo chętnie porozmawiam na ten temat w stosownym do tego miejscu.Adam K
Odpowiedz
jazon
2023-02-25 12:31:32
0 0
@dagi jak jesteś tak pewna wszystkiego o czy piszesz uprzejmie proszę zdradź rąbek tajemnicy dotyczący własności drogi wjazdowej na dolny parking mojego rynku myślę że tutaj masz pełną wiedzę bo Miasto nie potrafi tego logicznie wytłumaczyć.
Odpowiedz
Dagi
2023-02-25 13:06:08
1 1
@pkygen Burmistrz może oferować niskie ceny, ale właściciel sprzeda za tyle ile według niego jest warta nieruchomość, albo nie sprzeda i tyle.
A co do osób bliskich dla więźniów, to nie można z góry zakładać , że wszyscy to patologia, często bywa tak, iż w porządnych, szanujących rodzinach znajdzie się czarna owca.
To, że wychodzący więzień może szukać pomocy w pobliskich domach , to albo mu ktoś pomoże, albo odmówi pomocy, proste, ale są to takie na wyrost dywagacje, założone uprzedzenia.
Odpowiedz
pkygen
2023-02-25 13:22:01
0 0
@dagi. Nie mówię że każdy jest zły, nie każdy jest dobry, nie jeden więzień jest lepszy od tego na wolnosci.Ale przez coś powstały stereotypy? A burmistrz jeśli chce inwestować to lepiej w firmy, ludzi z Limanowej jeżdżą do Sącza do Krakowa do pracy zamiast spokojnie pracować w swoim mieście.
Odpowiedz
vvv
2023-02-25 13:54:53
0 1
Jazon co raz to śmieszniejnszy robisz się w tych sowich komentarzach. Wszystko jest nie legalne a decyzje wydane przez odpowiednie organy tj. powiat, też , a Ty teraz to wyjaśnisz . No mistrzostwo.
Odpowiedz
mikolaj
2023-02-25 14:06:12
0 2
To w ramach programu CELA+
Odpowiedz
Dagi
2023-02-25 15:01:29
0 3
Panie jazon Już wyskoczyłeś do mnie z takim tekstem pod artykułem " Kontrola NIK w UM "cyt. "Pani Dagi może wypowie się Pani na temat wjazdu na dolny parking myślę że jako właściciel ma Pani pełną wiedzę"

Udzieliłam tam Panu pełnej odpowiedzi, a tu masz dalej to samo.

Panie jazon dziwię się bardzo, że jako radny poszukuje Pan informacji u osób postronnych. Jeżeli ta sprawa Pana interesuje, przecież nie jest to ,żadną tajemnicą kto jest właścicielem tego wjazdu , czy też jakichś innych nieruchomości. Można wszystko sprawdzić w mapach czy to UM czy Starostwa, a nawet w księgach wieczystych. Czyżby kolejna jakaś sensacja ?
Odpowiedz
vvv
2023-02-25 17:40:25
0 3
Dagi bo to tak jest, że Jazon tego sam nie wymyślił tylko działa według poleceń swych zleceniodawców i mętorów
Odpowiedz
Dagi
2023-02-25 18:34:25
0 2
vvvv Być może tak jest, Ale czy on swojego rozumu nie ma ?, pozwala sobą manipulować ,co chce przez to uzyskać ?, no można się domyślić. Tak czy siak to kiepsko mu to wychodzi.
Odpowiedz
jazon
2023-02-25 18:54:29
2 1
@VVV martwi mnie że tak nisko mnie cenisz ale widzę że temat jest dla ciebie niewygodny pozdrawiam to mój ostatni wpis mamy dużo czasu aby zastanawiać się mat pewnymi kwestiami tam gdzie ta to miejsce
Odpowiedz
lidiafol
2023-02-25 19:24:43
0 1
Super pomysł !!! Już trzeba się przygotować na pieniądze z programu CELA +
Odpowiedz
lidiafol
2023-02-25 19:24:44
0 0
Super pomysł !!! Już trzeba się przygotować na pieniądze z programu CELA +
Odpowiedz
TSilver
2023-02-25 20:02:37
0 0
chory pomysł... nie daleko jest więzienie... Nowy Wiśnicz ....@minor Wyższa Szkoła Bydła Rogatego :D wiadomo gdzie hehe
Odpowiedz
Dagi
2023-02-25 20:02:52
0 3
Panie jazon nie ma się co obrażać, bo coś w tym jest, dlaczego próbujesz wymusić ode mnie informacje w temacie z którym nie mam nic wspólnego, ta Twoja intryga jest nie na miejscu, dla mnie żałosna.
Przecież jeżeli ma pan jakieś przypuszczenia, haki na Burmistrzów , to teraz jest jedyna okazja by to udowodnić, przecież w UM jest kontrola NIK , a nie tworzyć kolejne spiski.
Odpowiedz
byle_nie
2023-02-25 20:53:11
0 2
@Dagi nie ma się czym przejmować :) obraził to obraził jego strata, ja mysle że ostatnio pozjadał wszystkie rozumy...
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Miasto chce budowy zakładu karnego?"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]