6°   dziś 8°   jutro
Sobota, 16 listopada Gertruda, Edmund, Maria, Małgorzata, Marek

Ogrodzenie basenu samowolą?

Opublikowano 25.09.2014 07:57:17 Zaktualizowano 05.09.2018 07:56:34 top

Limanowa. Od dwóch lat ciągnie się „batalia” o ogrodzenie wokół Pływalni Limanowskiej. Choć PINB w Limanowej nie ma żadnych zastrzeżeń, to zupełnie odmiennego zdania jest wojewódzki inspektorat, który ogrodzenie nazywa samowolą budowlaną.

Zarząd Powiatu zaskarżył decyzję MWINB do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, stojąc na stanowisku, że droga dojazdowa do obiektu użyteczności publicznej nie jest miejscem publicznym. Skarga została jednak oddalona i limanowski nadzór budowlany musi sprawę rozpatrzyć po raz trzeci.

Sprawa sięga listopada 2012 roku, kiedy na dziennik podawczy Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Limanowej wpłynęło pismo Bogdana Piszczka, właściciela działki sąsiadującej z budynkiem Pływalni Limanowskiej. Właściciel gruntu wnioskował do nadzoru budowlanego o podjęcie działań zmierzających do rozbiórki ogrodzenia pływalni, które bez stosownych pozwoleń zostało wybudowane w poprzek i wzdłuż drogi dojazdowej do obiektu.

PINB wszczął postępowanie administracyjne, w toku którego ustalono że wskazana przez wnioskującego droga jest dojazdem do budynku krytej pływalni i - jak wyjaśniali przedstawiciele władz powiatu - nie stanowi drogi publicznej ani miejsca publicznego, stąd też nie zachodziła konieczność dokonania zgłoszenia budowy ogrodzenia.

W marcu 2013 roku PINB odmówił wydania nakazu rozbiórki. Właściciel działki, który domagał się zdemontowania ogrodzenia, złożył odwołanie od tej decyzji do Małopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Krakowie. W listopadzie tego samego roku MWINB w całości uchylił zaskarżoną decyzję limanowskiego inspektoratu. Jak wskazano w uzasadnieniu, organ odwoławczy nie zgodził się z wysuwanym przez PINB i Powiat Limanowski argumentem, gdyż: „charakter użytkowania działki polegający na nieograniczonej dostępności użytkowania, a także ze względu na fakt iż w/w działka służy jako wewnętrzna droga dojazdowa do obiektu użyteczności publicznej, którymi są kryta pływalnia czy też budynek remizy OSP, przesądza o statusie 'innego miejsca publicznego' tej nieruchomości”.

- Jak wynika z dokumentacji, przedmiotowe ogrodzenie nie było objęte wcześniej wydanym pozwoleniem ani nie zostało zgłoszone. Dlatego też należy stwierdzić, iż w niniejszej sytuacji zachodzą wszelkie przesłanki do uznania budowy ogrodzenia wzdłuż i w poprzek działki jako samowoli budowlanej - brzmi część uzasadnienia decyzji MWINB.

Przy ponownym rozpatrywaniu sprawy limanowski PINB pozyskał do akt prowadzonego postępowania kolejne dokumenty, a następnie wydał następną decyzję – znów odmowną, po stwierdzeniu iż w sprawie nie zachodzą okoliczności, na jakie wcześniej wskazał wojewódzki nadzór.

I tym razem złożono od niej odwołanie do wyższej instancji. MWINB po przeprowadzeniu kontroli prawidłowości postępowania administracyjnego i decyzji PINB, po raz drugi dokonał rozpatrzenia sprawy i stwierdził, iż nadzór w Limanowej „nie uczynił zadość” przepisom prawa, gdyż „nie miał uzasadnionych podstaw do umorzenia postępowania”. Kolejny raz podniesiono, cytując nawet jedno z pism skierowane przez władze powiatu do właściciela działki sąsiadującej z krytą pływalnią, iż basen jest obiektem użyteczności publicznej, a z drogi dojazdowej i przyległego do niej parkingu mogą korzystać wszyscy – a tym samym mają charakter miejsca publicznego. Zaskarżoną decyzję znów oddalono i tym razem rozstrzygnięcie miało już charakter ostateczny.

Stronom przysługiwało jednak złożenie skargi na decyzję MWINB do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie. Okazuje się, że Zarząd Powiatu Limanowskiego w czerwcu tego roku skorzystał z tej możliwości: władze powiatu, reprezentowane przez starostę Jana Puchałę i wicestarostę Franciszka Dziedzinę, wskazały m.in. na naruszenie prawa, jakiego miał dopuścić się małopolski inspektorat. Ponadto stwierdził, iż organ ten „dokonał niewłaściwej oceny zebranego w sprawie materiału dowodowego”. Zarząd Powiatu złożył również wniosek o wstrzymanie wykonania decyzji – jak argumentowano w skardze, nakaz rozbiórki ogrodzenia spowoduje „trudne do odwrócenia skutki” i „całkowicie zbędne koszty”.

Skarga Powiatu Limanowskiego została jednak oddalona – nie dopatrzono się naruszenia prawa i Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego będzie musiał po raz trzeci rozpatrzyć sprawę. Co więcej, w minionym tygodniu WSA postanowił odmówić wstrzymania wykonania zaskarżonej przez władze powiatu decyzji.



Do tematu będziemy powracać.

Zobacz również:

Komentarze (60)

zabawny
2014-09-25 08:21:46
0 0
Jednakowo INB traktuje pływalnię i boisko szkolne, ale ja.a, ale j.ja. :)))
Odpowiedz
HenrykV
2014-09-25 08:26:52
0 0
a ja czekam na Pana @namoRa - specjalistę od ogrodzeń i murów oporowych. Przy okazji boiska dokonał tak pracochłonnej wykładni przepisów ze wskazaniem możliwych zagrożeń ze teraz z pewnością powie nam ile Powiat zapłaci za to, ze bez odpowiedniego zezwolenia wybudował samowole.

A jak sprawa muru oporowego na drodze do działki Pana Piszczka??
Odpowiedz
niski
2014-09-25 08:30:27
0 0
determinacja, którą wykazuje Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego broniąc Powiatu przed Małopolskim Wojewódzkim Inspektorem Nadzoru Budowlanego jest godna podziwu. Brawo, Panie Inspektorze.
Odpowiedz
racjonalny
2014-09-25 08:32:27
0 0
Nie ma to jak miły sąsiad.
A może inspektor zainteresuje się samowolą w Koszarach.
Niedługo to doniczki na parapecie będą wymagały projektu budowlanego i pozwolenia na usytuowanie łącznie z mapkami i pozwoleniem z ochrony środowiska
Odpowiedz
Ratownik
2014-09-25 08:33:16
0 0
NamoR przed tobą łatwe zadanie. Użyj dokładnie odwrotnych argumentów do tych które przedstawiłeś w sprawie boiska i broń Słońca Karpat. Broń, bo Słoneczko nasze, nasz Guru, Mentor, Sponsor i Wódz sam się nie obroni.
Odpowiedz
MAJA12
2014-09-25 08:38:09
0 0
Przecie PINB siedzi na garnuszku starosty co władza każe to sługa robi. Panie starosto miałem pana za wzór do naśladowania robi pan se JAJA za nasze pieniądze won z urzędu!!!
Odpowiedz
juzek
2014-09-25 08:54:38
0 0
nakaz rozbiórki ogrodzenia spowoduje „trudne do odwrócenia skutki” i „całkowicie zbędne koszty”.

Jeśli, sąd ostatecznie wykaże naruszenie prawa przez powiat i rozbiórka się odbędzie - te koszty proszę opłacić z kieszeni starosty a nie podatników.
Skoro potencjalne naruszenie prawa próbuje się argumentować kosztami, to po raz kolejny zarząd powiatu kompromituje się.

Gdzie jest poszanowanie obywateli i ich praw?
Odpowiedz
MAJA12
2014-09-25 08:57:58
0 0
Panie Sstarosto mam nadzieje, że pokryje pan koszty z własnej kieszeni.
Odpowiedz
kpiarz
2014-09-25 09:15:26
0 0
W końcu poruszono sprawę, o której dwa razy pisałem przy okazji 'wojny o ogrodzenie' boiska w Sowlinach. No ale wiecie Państwo mur murowi nie równy. To jak to będzie z tymi samowolami budowlanymi Panie Starosto? Rozbieramy wszystkie? Bo po trzykroć nakazano, a mur dalej stoi. Może przy okazji usłużny inspektor nabierze odwagi i na Koszarach coś z rozpędu rozbierze :)
Odpowiedz
JAN
2014-09-25 09:32:47
0 0
Bardzo dziwne jest podejście PINB do poważnych spraw, biednych łoi, a bogatych broni. Prawo jednak da się naginać PO sprawiedliwości !
Odpowiedz
konto usunięte
2014-09-25 10:41:03
0 0
Zawsze cieszę się z tego gdy gdzieś coś się buduje - czy to buduje się rozwijając konkretną infrastrukturę, czy buduje się drugiego człowieka, jednakowoż rozwijając jego różnorodne talenty.


Ciśnie mi się na usta kilka mądrości...

'Kto nie buduje, ten musi burzyć' (Antoni Kępiński).

'Nie ma trzeciej opcji w życiu człowieka: jeśli nie dokonuje on kreacji, popada w destrukcję' (Stowarzyszenie SIEMACHA).

oraz:

'Każda osoba wypchnięta z głównego nurtu życia społecznego, a tym samym pozbawiona możliwości kreatywnego udziału w biegu zdarzeń, zacznie sypać piach w społeczne tryby'. (Stowarzyszenie SIEMACHA).


Twórzmy dalej, budujmy, bo Limanowa pięknie się rozwija. Współpraca staje się coraz lepsza, daje się to zauważyć.


I na koniec... Jan Paweł II:

'Wy macie przenieść ku przyszłości to całe olbrzymie doświadczenie dziejów, któremu na imię 'Polska'. Jest to doświadczenie trudne. Chyba jedno z trudniejszych w świecie, w Europie, w Kościele. Tego trudu się nie lękajcie.

Lękajcie się tylko lekkomyślności i małoduszności. Z tego trudnego doświadczenia, które nosi nazwę 'Polska', można wydobyć lepszą przyszłość, ale tylko pod warunkiem uczciwości, trzeźwości, wiary, wolności ducha i siły przekonań'.


Dość tych niepotrzebnych swarów, które nie służą Polsce.

Miłego dnia. :-)
Odpowiedz
konto usunięte
2014-09-25 10:44:47
0 0
Masz rację, to co się wybuduje i tak kiedyś trzeba będzie zburzyć.
Odpowiedz
juzek
2014-09-25 11:05:31
0 0
To ja zacytuję:
'Wobec prawa wszyscy powinni być równo traktowani, nie ma usprawiedliwiania czynów niezgodnych z prawem, szczególnie gdy nie ponosi się za to odpowiedzialności finansowej z własnej kieszeni, a z publicznych (naszych) pieniędzy' - Juzek
Odpowiedz
Doradca
2014-09-25 11:50:39
0 0
Ja tylko grzecznie napiszę nawet najlepszym z najlepszych liderom wśród liderów odznaczanym i namaszczonym zdarzają się wpadki bo nie ma ludzi nieomylnych koń ma cztery nogi i też się potyka.

Nawet największym mistrzom, znawcą i specjalistą zdarzają się pomyłki i błędy bo nie ma ludzi nieomylnych.

@ Tusik bo zgoda buduje, wszystko dla dobra mieszkańców ponad podziałami.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-09-25 13:20:17
0 0
Jakoś głupio bez mądrego głosu (z)Ameryki.
Pewnie czkawką się odbija wcześniejsza wypowiedż!!!
Odpowiedz
MAJA12
2014-09-25 13:57:37
0 0
Wislak- Gdzie jesteś na Twoje SŁONKO chura nadeszła.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-09-25 14:32:06
0 0
A przy okazji co PINB zrobi/robi w sprawie Koszar?
Dziwny spokój!!!
Odpowiedz
namoR
2014-09-25 16:56:29
0 0
@HenrykV
@Ratownik
Pisalem wczesniej moja opinie na ten temat do ebi tutaj:

http://limanowa.in/wydarzenia;boisko-otwarte-burmistrz-tlumaczy,19066.html

Chcialem, by ze mna wymienil kilka zdan na ten temat, ale z jakiegos powodu uciekl i nie mial ochoty dalej pociagnac tematu :)

Powtorze dla Was jeszcze raz :
Jest to 'kogel-mogel' lub kisiel wymieszany z budyniem jak kto woli, ktorego nigdy do konca nie zrozumialem i prawdopodobnie nie zrozumiem. Ale mozecie sie klocic dalej, lokalne portale informacyjne beda miec o czym pisac a my bedziemy komentowac :))

Dlaczego Wy ciagle chcecie porownywac te dwie sprawy tzn. mur oporowy przy boisku do jak sie okazuje teraz ogrodzenia czy drogi przy basenie?
Czy to ogrodzenie jest polaczone z murem oporowym czy nie? Czy ogrodzenie jest murem oporowym? To jest podstawowa sprawa do rozstrzygniecia.

Znow wklejam kilka ciekawych zdan na temat roznic w interpretacji:

'Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu w jednym ze swych niedawnych orzeczeń badał różnicę pomiędzy murem oporowym a ogrodzeniem. Dokonanie prawidłowego rozróżnienia tych obiektów ma istotne znaczenie praktyczne, gdyż określa niezbędne wymagania formalne przed rozpoczęciem robót. Otóż w przypadku muru oporowego niezbędne będzie uzyskania pozwolenia na budowę. W przypadku zaś ogrodzeń reżim ten może być złagodzony do procedury zgłoszeniowej a w niektórych wypadkach nawet i zgłoszenie nie będzie potrzebne.
W sprawie, która stanowiła kanwę ww. orzeczenia inwestorzy, bez żadnych uprzednich formalności, wykonali solidny, na fundamencie betonowym mur oporowy wzdłuż granicy ich działki. Mur ten stanowić miał także taras kwiatowy.
Inwestycja ta uznana została za samowolę budowlaną.
WSA w Opolu, dokonując rozróżnienia pomiędzy murem oporowym a ogrodzeniem wskazał m.in., iż ten pierwszy ma przede wszystkim za zadanie zabezpieczenie terenu, przed osuwaniem się gruntu, podczas gdy ogrodzenia oddzielają od siebie części terenu. Jeżeli zatem dominującą funkcją konstrukcji jest zabezpieczanie przed osuwaniem się ziemi, na co może wskazywać również charakter użytych do jej wzniesienia materiałów zapewniających stabilność - należy uznać, że stanowi ona mur oporowy.
Jednocześnie przyjęto, że mur, który pełni funkcję konstrukcji oporowej, zabezpieczającej przed osuwaniem się ziemi z terenu wyżej położonego, nie jest ogrodzeniem. Bez względu bowiem na to, czy znajduje się na granicy z nieruchomością sąsiednią, czy też w innym miejscu, nie ma charakteru ogrodzenia, jako obiektu odgradzającego poszczególne części terenu, skoro jego podstawową funkcją jest zabezpieczenie skarpy (nasypu, wzniesienia) przed osuwaniem się. To, że przy okazji mur taki może pełnić funkcję ogrodzenia nie definiuje go jako ogrodzenia, gdyż funkcja ogrodzeniowa jest funkcją dodatkową pełnioną niejako przy okazji zabezpieczania skarpy przed osuwaniem. Nie wyłącza ona tym samym kwalifikacji muru oporowego, jako obiektu budowlanego, którego budowa wymaga uzyskania pozwolenia na budowę.'
Autor: radca prawny p. Marcin Stępień z Gdyni.
Źródło: http://www.informacjaprawnicza.pl

Wedlug mnie, w tej batalii trzeba sie cofnac do faktow z przeszlosci ktorych na dzien dzisiejszy nie znam. Trzeba spojrzec na dokumentacje sprzedazy tej dzialki. Czy dojazd lub droga do tej dzialki byla zaznaczona na mapie? Jezeli jej nie bylo, czy jest to prawda, ze UM obiecal ze takowa bedzie pozniej po zakonczeniu przetargu czy budowy basenu? Chetnie spojrzalbym na dokladna dokumentacje tego przetargu. Czy aby nowy wlasciciel nie kupil sobie 'kota w worku'?

Wielka szkoda, ze wszyscy nie usiadli przy jednym stole podczas lub przed budowa tego basenu. Mam na mysli potencjalnego wlasciciela tej dzialki, kogos z powiatu i kogos z UM. Szkoda ze nie porozmawiali i ustalili wszystkiego tak aby to bylo czarno na bialym, tak aby kazdy z nich wiedzial, gdzie bedzie granica basenu, gdzie ogrodzenie, gdzie droga do sasiadujacej dzialki, gdzie mur oporowy itd...


Ja moge budowac sobie ogrodzenia jakie tylko chce na mojej dzialce, wzdluz w poprzek i na ukos, wedlug oczywiscie ustalonych wczesniej praw nadzoru budowlanego zwiazanego z biezpieczenstwem.

Ten Wasz spor nie jest o bezpieczenstwo z powodu muru oporowego czy ogrodzenia lub drogi, to jest 'batalia' wlascicieli sasiadujacych dzialek.

Jest to spor sasiedzki, a nie sprawa bezpieczenstwo dzieci grajacych na boisku szkolnym, ktorego ogrodzenie jest polaczone z murem oporowym (na ktory nota bene investor nie ma stosownego pozolenia) i inspector nadzoru budowlanego ma co do tego faktu zastrzezenia.

Ej ludzie ludzie...tak to wyglada z daleka...

...normalnie jak niesamowity i z prawdziwego zdarzenia goralski upor :))

...no ale zawsze jest jakis plus z tego wszystkiego, portale maja o czym pisac, czytelnicy moga sobie poczytac te 'seriale' i popisac wlasne uwagi i opinie a sady maja pelne rece roboty...:))

Pozdrawiam i milego dnia wszystkim zycze.

PS.
Najlepiej to by bylo, gdybyscie jak najszybciej zakonczyli te wszystkie spory, batalie, wojenki i budowali dalej dla przyszlosci kolejnych pokolen pieknej i drogiej mi limanowszczyzny.
Odpowiedz
namoR
2014-09-25 17:00:19
0 0
Panie Przemyslawie
Dziekuje za ta publikacje. Jeszcze wczoraj nie wiedzialem o co chodzi w tej batalii przy basenie, dzisiaj juz sprawa jest dla mnie bardziej klarowna.

Jesli Pan bedzie powracal do tego tematu kiedys w przyszlosci, bardzo prosze o wiecej informacji z przeprowadzonych rozmow z inspectorem powiatowym, z wlascicielem dzialki i z UM.

Kto, komu, co i z czym sprzedal?

Prosze siegnac do dokumentacji, map, zrodel i korzenii tej nikomu niepotrzebnej sasiedzkiej 'batalii'.

Pozdrawiam.
Odpowiedz
HenrykV
2014-09-25 17:23:09
0 0
Panie @namoR - sprytnie Pan zaciemnia temat. Otóż przy krytej pływalni są dwie sprawy:
pierwsza dotyczy opisanej w dzisiejszym artykule samowoli budowlanej dotyczącej budowy ogrodzenia wokół basenu;
druga - budowy muru oporowego przy parkingu basenu, który to wg Pana Piszczka został wybudowany na drodze, która biegła do jego działki.

Ja prosiłem o komentarz dotyczący samowolnego wybudowania ogrodzenia przez Powiat. Jak Pan przeczytał Wojewódzki Inspektor i Sąd Administracyjny uważają, że to samowola budowlana.
A ponieważ tak bardzo się Pan bulwersował sprawą boiska, gdzie ewentualna (decyzja PINB wg Burmistrza została zaskarżona) rozbiórka dotyczy 50 m siatki ogrodzeniowej pytam Pana o samowolę Powiatu Limanowskiego, gdzie trzeba będzie rozebrać całe ogrodzenie lub zapłacić opłatę legalizacyjną?
Zgodnie z Pana stwierdzeniami w USA stanowisko inspectora byłoby świętością i nikt nawet nie odważyłby się z nim dyskutować.
Odpowiedz
namoR
2014-09-25 18:27:19
0 0
Henryku
1. Nie jest moim zamiarem cokolwiek zaciemniac, pisze tak jak ja to widze. Jezeli jestem w bledzie, popraw mnie i moze czegos nowego sie naucze nie tylko od Ciebie. Jest dla mnie bardzo istotnym sluchanie drugiej osoby czy rozmowcy i zrozumienie jego punktu widzenia.

2. Sprawa jest bardzo prosta, siatka ogrodzeniowa bedzie musiala byc prawdopodobnie rozebrana jak zakoncza sie te wszystkie niepotrzebne sady i odwolania. Z tego co widze, wyglada na to, ze jedne wojewodztwa w Polsce potrzebuja pozwolenia na ogrodzenia a inne nie. Cytowalem wyzej jako przyklad kilka zdan prawidlowego rozroznienia tych obiektow przez WSA w Opolu.

3. Na temat drogi i muru pisalem juz moja opinie powyzej. Prosze zapytac i poszukac gdziekolwiek, czy jest gdzies stosowne pozwolenie na budowe tego muru przy basenie czy nie?

Nie chce sie powtarzac, ale chetnie chcialbym dotrzec do zrodel tego sporu sasiedzkiego.

Jak to jest mozliwe, ze wedlug wlasciciela dzialki, mur oporowy zostal wybudowany na Jego drodze? Prosze dopytac i poszukac w planach, gdzie byla lub powinna czy miala byc ta droga, prosze popytac o wczesniejsze plany zagospodarowania przy przetargu lub sprzedazy tej dzialki itd itp. Ktos i gdzies musial popelnic jakis blad papierkowy. Przeciez Wam tam na miejscu jest duzo latwiej i z pewnoscia mozecie dojsc do korzeni tego niepotrzebnego sporu i rozwiazac go jak najszybciej.

PS.
'Nie znalazlem' Twojego komentarza na temat muru oporowego i ogrodzenia przy tym boisku. Jaka jest Twoja opinia na ten temat?
Odpowiedz
GPP
2014-09-25 19:44:18
0 0
HenrykV jeżeli rozbiórka będzie dotyczyć 50 metrów muru oporowego (cały narożnik) wraz z piłkochwytem wówczas część płyty boiska, chodnik i oświetlenie przestanie istnieć i trzeba będzie zamknąć obiekt?
Odpowiedz
kpiarz
2014-09-25 20:05:50
0 0
I doczekaliśmy się na kazanie bł. Romana z US'y :)

'I zaprawdę powiadam ci mur ten murem onym nie jest a ogrodzenie ogrodzeniem, gdy przez powiat wybudowan, nawet w drogi poprzek, stać ma więc po wsze czasy. Jednak kiedy przez miasto budowanym on, to mur ogrodzeniem się staje, a ogrodzenie murem i zburzony być powinien. Bowiem nie masz wyższego słowa nad słowa słońca powiatu i woli wyższej nad jego wolę, choćby się prawem budowlanym mieniła. Tako jego prorokowie rzekli, takoż i być powinno.'

Dobrej nocy :)
Odpowiedz
namoR
2014-09-25 20:57:55
0 0
Widzicie jak wyglada z Wami dyskusja?

Gdy ktos mnie o cos pyta, staram sie odpowiadac. Natomiast gdy ja pytam i zachecam do blizszego i szczegolowego spojrzenia na dany temat ...nastepuje 'cicho sza'.

Ej ludzie ludzie...czekalem i bylem chetny na jakas konstruktywna wymiane zdan, aby zrozumiec Wasz punkt widzenia, porownac do mojego i do publikacji z innych zrodel, a tu nagle wszyscy uciekli...:)

Dla mnie w takim razie tez dosc pisania na dzisiaj, ide grac w tenisa, poniewaz widze iz ciezko z niektorymi dojsc do jakiegokolwiek porozumienia i konsensusu na tym portalu...
Odpowiedz
namoR
2014-09-25 21:01:01
0 0
kpiarzu
Wielka szkoda, ze tylko tyle masz do powiedzenia pod ta publikacja...:(

Dobrej nocy rowniez Ci zycze.

PS.
Niech Ci sie przysni cos zwiazanego z ponizszym cytatem:

'Czasem prawda wychodzi na jaw, chociaż nikt jej nie szukał' - Menander
Odpowiedz
CUDNA
2014-09-25 21:15:59
0 0
@namoR
Panie Romanie straszne głupoty na temat pana wypisują hi,hi.
http://www.styl.pl/wrozby/imiennik/imie-roman,id,266874
Odpowiedz
HenrykV
2014-09-25 21:22:30
0 0
@GPP - wydany przez PINB nakaz rozbiórki przy miejskim boisku nie dotyczy muru oporowego lecz wyłącznie siatki ogrodzeniowej

20 sierpnia Piotr Mamak, Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Limanowej, wydał decyzję nakazującą rozbiórkę siatki ogrodzeniowej boiska zamontowanej na słupach stanowiących część ściany oporowej, na dwóch bokach o długości 9 i 44 metrów, którą wykonano już po wydaniu decyzji o wstrzymaniu wszelkich prac budowlanych - cytat z http://www.limanowa.in/wydarzenia/news,18941.html
Odpowiedz
GPP
2014-09-25 21:51:45
0 0
Na ogrodzenie (też nie do końca) nie jest wymagane pozwolenie budowlane i dokumentacja, a i na mur oporowy jak najbardziej więc czego dotyczy nakaz rozbiórki to się okaże 'Henryku V' dlaczego zatem PINBUD Limanowa nakazuje rozebrać coś co jest zgodne z prawem bud. (podlega zgłoszeniu lub uzgodnieniu z sąsiadem) podobnie - całe boisko i infrastruktura jest na zgłoszenie prac budowlanych.
Odpowiedz
Doradca
2014-09-25 22:04:56
0 0
@ namoR polecam dzień świra 'Moja jest tylko racja i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza'

Najlepiej uczyć się golić na cudzej brodzie.
Odpowiedz
kpiarz
2014-09-25 22:10:47
0 0
Panie Romku, ależ ja wszystko powiedziałem już w obu sprawach. Ba, nawet sam zwracałem uwagę pod artykułami o ogrodzeniu boiska na podobną sytuację koło basenu. Tyle że w stosunku do miasta samowole budowlaną zarzucił PINB, zaś w stosunku do powiatu trzykrotnie MWINB (nieco wyższa instancja). Jednak Pan z uporem maniaka i 'moralnością Kalego' będzie bronił 'swojego' ukochanego słońca. To po co dyskusja? Cokolwiek nie zostanie powiedziane Pan pozostanie przy swoim. Bezsensowną jest dyskusja z człowiekiem, który nie zważa na fakty i argumenty, bo co by nie zostało powiedziane, on i tak będzie trwał w swoim uporze :)

A co do prawdy - wszyscy widzą ją gołym okiem, nie musi wychodzić. Przyjdzie czas, to się niektórzy zdziwią :)

Ps. Wziąłby się Pan lepiej za podszkolenie z angielskiego swojego przyjaciela muszkietera Janka, bo sadzi gafy aż przykro ;)
Odpowiedz
namoR
2014-09-26 00:33:14
0 0
@Doradca
@kpiarz
Jestem z powrotem a Wy pewnie juz sobie spicie smacznie...:)

Jaka racja? Jaki dzien swira? Jaka moralnosc Kalego? Jaki upor maniaka?

Przeciez napisalem wyzej, ze to ogrodzenie bedzie prawdopodobnie rozmontowane, napisze teraz wiecej, powinno byc rozebrane! Zarowno to wokol basenu jak i boiska jezeli taki jest nakaz sadow czy inspectorow.

Jeszcze raz powtorze, iz wedlug mnie, sprawa boiska to sprawa bezpieczenstwa dzieci i otwarcia obiektu uzytku publicznego pomimo nakazu rozbiorki czesci tego obiektu.

Natomiast ciagnaca sie 'batalia' o ogrodzenie basenu to 'wojenka' sasiedzka pomiedzy inspectorami nadzoru budowlanego a wlascicielem sasiadujacej dzialki o dojazd. Czy ja cos zle tutaj rozumuje?

Czy Wy nie potraficie tego zobaczyc, ze mi najbardziej 'rozchodzi sie' o odpowiedz na pytanie, dlaczego dochodzi do takich anomalii u Was, gdzie investorzy, w tym przypadku samorzady nie potrafia przygotowac dokumentacji tak, aby podczas budowy czegokolwiek i po jej zakonczeniu nie bylo sporow, sadow, odwolan, wnioskow, zakazow i nakazow?

Czy Wy nie widzicie tego, iz poszukuje zrodla i korzenii tych niepotrzebnych wasni?

Zadalem tyle pytan powyzej dotyczacych sprzedazy tej dzialki, budowy tego muru czy drogi i co?

Nikt nic nie wie?

PS.
Mam rozumiec, ze niedlugo bede czytal artykuly o tym, jak to sasiedzi remontowanej 'krajowki' skladaja zbiorowy protest bo cos tam!?

Bo chodnik jest przesuniety o trzy centymetry!? Bo dwa drzewa zostaly sciete!? Bo wjazd jest zablokowany!? Bo przejscie dla pieszych jest w innym miejscu!? Bo kraweznik jest za wysoki lub za niski? Bo wczesniej ktos mogl sobie parkowac, a teraz jest zakaz!? Bo kolor betonu czy asfaltu jest za ciemny!? itd.

Czy to po prostu juz jest norma, ze klocic i sadzic sie trzeba w Limanowej czy w naszej Ojczyznie o wszystko? Nie wazne o co, ale byle sie sadzic i prowadzic wojenki i klotnie?

Ej ludzie ludzie...nieladnie to wyglada, bardzo nieladnie...

Milego dnia :)
Odpowiedz
ABS0LLUT
2014-09-26 01:06:23
0 0
Myślę, że najwyższa pora podelektować się miłym popołudniem *investorom* i *inspectorom* oraz wyspać się inwestorom, inspektorom i wszelkiej innej maści użytkownikom portalu, którzy na nasz czas wstają rano do pracy.
Odpowiedz
namoR
2014-09-26 02:29:50
0 0
Tych, ktorych to razi, przepraszam za wszystkie literowki i inne bledy stylistyczne lub skladniowe.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-09-26 05:13:10
0 0
To jeszcze niech ten wojewódzki inspektorat wypowie się na temat fuszerki Biedy na szkolnym boisku. Tak żeby uciszyć starowiejskie klakierstwo, bo po tygodniach milczenia wypełźli już spod swoich kamieni :D
Odpowiedz
konto usunięte
2014-09-26 05:17:20
0 0
@kpiarzuś:

Ty się lepiej poducz tego angielskiego, bo może ci się przydać już w listopadzie ;)


@HenrykV:

Gruby radca aktywował swoje drugie konto i teraz będzie spamować jako Heniu-warchoł :D
Rozumiem, że prawda w oczy kole żołnierzu Biedy? Niech twój mentor stawia sobie takie ogrodzenia w Starej Wsi jak sąsiedzi się zgodzą.


@MAJA12:

A czy twój mentor z własnej kieszeni płaci za prywatne zabawy z przewoźnikami? Więc zamilcz.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-09-26 05:23:52
0 0
@HenrykV:

'Ja prosiłem o komentarz'

Ale gdy twój mentor zrobił sobie taką samowolę budowlaną na szkolnym boisku, to wtedy milczałeś. Teraz od niego oczekujesz komentarza. Kolejny raz pokazujesz swoją hipokryzję i warcholstwo.


@kpiarz:

Natomiast kazaniem kpiarza z Starej Wsi powinien zainteresować się psychiatra. Przecież ty głosisz słowo swego pana z UM i jesteś winien żyć według jego zasad, więc nie widzę sensu tej dyskusji.


@MAJA12:

A co to jest 'chura'? hahaha analfabetko, weź się za naukę :) Polszczyzna rodem ze Starej Wsi :) Poziom Biedy i Zonia :D
Odpowiedz
Doradca
2014-09-26 08:11:38
0 0
@ Wislak stosowne wynagrodzenie za przypisywany mi etat proszę przelać na konto nr.53 8804 0000 0000 0021 9718 0001.

@ namoR z daleka od Ciebie tak to wygląda:

http://www.youtube.com/watch?v=47kRj2b8SXw
Odpowiedz
kpiarz
2014-09-26 09:03:26
0 0
Panie Romku, jest różnica między 'chodnikiem przesunietym o trzy centymetry' a zagrodzeniem drogi dojazdowej wybudowanym murem :) Pańskie 'opinie z daleka' są tak miarodajne, jak opinie gościa próbującego wyczuć chropowatość skały przez rękawice hutniczą.

Miłego kaznodziejskiego dnia życzę :)
Odpowiedz
blp
2014-09-26 10:26:19
0 0
@namoR

Szanowny Panie istnieje coś takiego jak. Http://geoportal.gov.pl/start
Znajdzie Pan plan Miasta Limanowa z podziałem działek, następnie na stronie Ministerstwa Sprawiedliwości RP po wpisaniu numeru księgi wieczystej działki znajdzie Pan jej przeznaczenie jakie jest zapisane w miejscowym planie zwanym mpzp Miasta Limanowa.
Wszystkie to żeby było dla Pana wiarygodne to proponuje wystąpić na podstawie ustawy o dostępie do informacji publicznej do burmistrza Miasta Limanowa o udzielenie informacji.
Takiej informacji burmistrz musi udzielić w terminie 14 dni i nic to nie kosztuje
1. Podanie nr.działki i nr. księgi. wieczystej.
2. Podanie informacji jakie ma przeznaczenie działka na której wybudowano mur w mpzp.
Odpowiedz
exkalibur
2014-09-26 16:54:19
0 0
ej wy magistry za piatke tak niedopelnic obowiazkow i zaco kase bierzecie ,tylko propagande umiecie siac i ludzi oszukiwac ,sami fachmani sa w tym UM, brzydze sie takimi personami ,czy wy myslicie ze dalej cale miasto bedziecie wodzic za nos ? to sie przekonamy 16.11.2014 po wyborach.
Odpowiedz
GPP
2014-09-26 17:31:52
0 0
@blp zagalopowałeś się okropnie, aby uzyskać nr KW trzeba spełnić wiele warunków (to ochrona danych osobowych) mimo iż księgi wieczyste są jawne, co ma przeznaczenie działki w planie zagospodarowania przestrzennego do budowy która jest samowolą budowlaną i nie posiada jakiejkolwiek dokumentacji technicznej?
Odpowiedz
blp
2014-09-26 17:54:01
0 0
@GPP
Przeczytaj jeszcze raz o co pyta namoR.
Musisz się jeszcze trochę doszkolić bo tren na który wybudowano basen, drogę i ogrodzenie jest mieniem publicznym, więc jaka ochrona danych osobowych?
Odpowiedz
GPP
2014-09-26 18:22:49
0 0
To uzyskaj nr KW ?
Odpowiedz
namoR
2014-09-26 18:31:05
0 0
@GPP
@blp
Dziekuje Wam za kontynuacje komentowania, za rady i swietny link.

Dzisiaj przy porannej kawie poszperalem troche tu i tam. Nie dotarlem do ksiag wieczystych w Ministerstwie Sprawiedliwosci z powodu braku prawidlowych numerkow. Nie wiem kto z Was ma racje odnosnie ochrony danych osobowych, ale mniejsza z tym.

Prosze Was, pomozcie mi zrozumiec kilka spraw zwiazanych z tym sasiedzkim sporem wokol basenu, poniewaz z Doradca i kpiarzem nie da sie wymienic nawet kilku konstruktywnych zdan.

Gdy brakuje im argumentow zaczynaja sie filmiki do Youtube i rozne ich wlasne opinie na temat mojej osoby. Jak ktos gdzies tam napisal ze 'są to osoby odpowiednio wyszkolone w dziedzinie prowokacji na portalu'. Zaczynam wierzyc w to swierdzenie...a szkoda.

Nie chce sie rozpisywac na temat ogrodzenia, poniewaz bylo juz tyle sadow i wyrokow ze to ogrodzenie powinno byc rozebrane.

Na temat tego muru oporowego natomiast chce jednak poznac kilka szczegolow, poniewaz jedni pisza tutaj ze ten mur zostal wybudowany na drodze dojazdowej do tej siasadujacej dzialki, inni twierdza ze jest on zbudowany na dzialce sasiadujacego wlasciciela itp.

1. Pierwszy przetarg na ta dzialke nr 51/7 byl ogloszony juz w 2004 roku. http://bip.malopolska.pl/umlimanowa/Article/get/id,555231.html
'Działka ta częściowo leży w terenach osuwiskowych i predysponowanych do osuwania się w związku z powyższym lokalizacja obiektów budowlanych winna być poprzedzona szczegółową opinią geologiczno inżynierską.'

Patrzac na zdjecia satelitarne wnioskuje ze to ta dzialka zostala sprzedana przez miasto Limanowa. Moge sie mylic, moze tutaj chodzi o dzialke 51/6 lub 51/8 ?

2. Zatwierdzenie calego projektu budowlanego wraz z udzielenia pozwolenia na budowe krytej plywalni dla Powiatu Limanowskiego nastapilo gdzies w marcu 2008 roku wraz z wszystkimi planami nie tylko arcitektonicznymi obejmujacymi dzialki z nr. 33/5, 50/1, 51/3, 51/5, 51/6, 51/7, 51/8 , 52, 53/3.

3. Pan Bogdan P., wygrywajac przetarg zakupil ta sasiadujaca dzialke w 2010 roku, czyli juz pod koniec budowy tej jakze potrzebnej i cieszacej sie wielka popularnoscia inwestycji. Nie moge znalezc nigdzie wyniku zakonczenia tego przetargu czy sprzedazy tej sasiadujacej dzialki na BIP-ie. Czasami trace cierpliwosc w szukaniu a z pewniscia gdzies tam ten dokument jest. Moze Wy bedziecie miec lepsze szczescie i oczy...

4. Budowa basenu zostala odebrana w listopadzie 2010. Pamietam slynne skoki do wody pana Starosty i pana Burmistrza..:)

5. ...no i dalej zaczely sie rozne skargi i wnioski pana Bogdana P. o stwierdzenie niewaznosci ...'decyzji Starosty Limanowskiego nr 717/2008 z dnia 03.09.2008 znak BA 7351-5-157/08 w sprawie zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia Powiatowi Limanowskiego pozwolenia na budowę krytej pływalni '
W ocenie Wojewody nie doszlo do naruszenia prawa. http://www.powiat.limanowa.pl/pl/1631/84068/aktualnosci.html

Podstawowym i bardzo waznym pytaniem jest:

Czy pan Bogdan P, nowy wlasciciel tej dzialki, ktory rzekomo twierdzi, iz mur oporowy zostal wybudowany na drodze dojazdowej do Jego dzialki, przedstawil komukolwiek akt notarialny, w ktorym jest wpisana droga dojazdowa obok plywalni ?

Czy w dokumentach tego przetargu i sprzedazy przez miasto Limanowa jest zaznaczona droga, wjazd i wyjazd z tej dzialki?

W tym miejscu moje poszukiwania sie koncza, poniewaz nie mam dostepu do prywatnych aktow wlasnosci lub notarialnych wraz z mapkami, na ktorych powinno byc wszystko dokladnie zaznaczone, nie tylko granice dzialek lacznie z droga dojazdowa.

Pozdrawiam i milego dnia Wam zycze.

PS
Mysle,ze jest to dobry material sledczy dla Redakcji :)
Odpowiedz
GPP
2014-09-26 18:44:08
0 0
Już na etapie wydzielenia działki jest warunek konieczny zapewnienia dostępu do drogi publicznej dla nowej działki (kilka możliwości) bez tego warunku urząd (w tym wypadku UM Limanowa) nie może wydać pozytywnej opinii o podziale działki więc temat dojazdu znany jest na długo przed sprzedażą działki w organie decydującym o podziale.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-09-26 19:03:38
0 0
@namur ty widzisz to co chcesz widzieć,słyszysz to co chcesz słyszeć!!!
Odpowiedz
Ratownik
2014-09-26 19:36:23
0 0
Nie on widzi to co Słońce Beskidu Wyspowego każe mu widzieć i słyszy to co Geniusz, Wódz, Magister i Uwielbiany Przywódca każe mu słyszeć
Odpowiedz
konto usunięte
2014-09-26 19:55:20
0 0
Po prostu trzeba l.ć na mur
Odpowiedz
blp
2014-09-26 20:17:01
0 0
@namoR
Odnoszę rażenie, że Twoim celem jest obrona urzędasów przekrętasów. Pozwolenie na budowę domu, garażu, zakładu musi zaznaczam musi być wydane zgodnie w warunkami MPZP a jeżeli brak jest planu to z WZ. W tym konkretnym przypadku zostało wydane na podstawie MPZP bo jest i obowiązuje. Planie miejscowym są wyznaczone grunty o różnym przeznaczeniu między innymi pod drogi i z tego mi wiadomo na działce przeznaczonej pod drogę postawiono mur. To że wojewoda nie widzi naruszenia prawa to nic dziwnego PINB też uważa ,że wszystko jest ok.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-09-26 20:35:32
0 0
Raczka rączkę myje
Odpowiedz
Doradca
2014-09-26 20:46:38
0 0
@ namoR dziękuję za jakże pouczającą opinię na mój temat w zamian przesyłam Ci dedykację:

http://www.youtube.com/watch?v=dyFqIFRq9X4
Odpowiedz
konto usunięte
2014-09-26 21:07:18
0 0
@lamur się zawstydził
Odpowiedz
namoR
2014-09-26 21:30:22
0 0
@blp
Moim celem jest dojscie do zrodla i poczatku tej niepotrzebnej 'batalii'.

Ktos, gdzies musial popelnic blad papierkowy, za ktory to, ten ktos powinien poniesc odpowiedzialnosc. Przeciez w tej inwestycji od samego poczatku planowania, braly udzial zarowno Urzad Starostwa jak rowniez Urzad Miasta Limanowa, z pewnoscia wielu architektow, inzynierow i pewno radcow prawnych.

Z jednej strony, jest mi ciezko uwierzyc, aby p. Bogdan P. kupil ta dzialke bez drogi i jak pisze GPP, 'Już na etapie wydzielenia działki jest warunek konieczny zapewnienia dostępu do drogi publicznej dla nowej działki (kilka możliwości) bez tego warunku urząd (w tym wypadku UM Limanowa) nie może wydać pozytywnej opinii o podziale działki więc temat dojazdu znany jest na długo przed sprzedażą działki w organie decydującym o podziale'

Kazdy przeciez przed przystapieniem do przetargu weryfikuje nawet najmniejszy szczegol zakupu i calej transakcji lacznie z wszystkim co dotyczy tej dzialki.

Z drugiej zas strony, nie moge rowniez uwierzyc w to, ze wykonawca tego muru, czyli urzad Starostwa nie mial odpowiednich pozwolen na jego wykonanie.

Na koniec zas, z tej trzeciej strony, niech ktos udowodni to stosownymi pismami, ze ten mur oporowy NIE BYL lub BYL w planach czescia budowy tego basenu, ze NIE BYL lub BYL potwierdzony gdzies w roznych dokumentach czy aktach notarialnych przez odpowiedni urzad przed rozpoczeciem lub w czasie budowy tego basenu w ten sposob, aby spelnial wszystkie warunki Waszego prawa czy planu zagospodarowania przestrzennego miasta Limanowa a szczegolnie tego terenu w okolicy basenu przed przetargiem i po jego zakonczeniu.

Sprawa wyglada nie tak prosto, ale niech tylko ktos przedstawi kilka waznych dokumentow...i znajdziecie winnego papierkowego bledu, ktory doprowadzil do tej nikomu nie sluzacej 'batalii'.

Powodzenia...:)
Odpowiedz
konto usunięte
2014-09-26 22:17:24
0 0
@namur głupie pytanie jakby Słonce ciebie nie oświeciło.
Prawdziwy z ciebie nawiedzony hamerkanski kaznodzieja!!!
Cały czas odwracasz kota ogonem.
Odpowiedz
Doradca
2014-09-26 22:52:12
0 0
@ namoR 'Na koniec zas, z tej trzeciej strony, niech ktos udowodni to stosownymi pismami, ze ten mur oporowy NIE BYL lub BYL w planach czescia budowy tego basenu, ze NIE BYL lub BYL potwierdzony gdzies w roznych dokumentach czy aktach notarialnych przez odpowiedni urzad przed rozpoczeciem lub w czasie budowy tego basenu w ten sposob, aby spelnial wszystkie warunki Waszego prawa czy planu zagospodarowania przestrzennego miasta Limanowa a szczegolnie tego terenu w okolicy basenu przed przetargiem i po jego zakonczeniu'

Na temat przetargu na sprzedaż działki, lodowiska, pływalni napisałem wszystko pod poprzednimi artykułami z 2011, 2012,2013 roku więc nie zamierzam się powtarzać a z dokumentów o które pytasz @ namoR przedstawię Ci stanowisko GINB

'Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego stwierdził, że decyzja starosty limanowskiego dotycząca „wzmocnienia skarpy nad placem manewrowym” - mur oporowy przy limanowskim basenie, została wydana z rażącym naruszeniem prawa, czyli ustawy Prawo budowlane. Czytaj: Mur oporowy powstał z naruszeniem prawa'

Ty dobrze o tym wiesz więc nie rób z komentujących wariatów.
Odpowiedz
Ratownik
2014-09-27 00:28:45
0 0
Namorek cierpi na chorobę, którą leczy jedynie Słoneczko Nasze, Nieomylny i Uwielbiany PrzyWódca karmiąc go witaminą D (jak dukaty)
Odpowiedz
blp
2014-09-27 14:59:54
0 0
@namoR
To Twoje Słonko bardzo mocno świeci w Twoim kierunku, że Ty dalej nic nie widzisz, więc czy pamiętasz to: https://www.youtube.com/watch?v=aX79MaRzlis
Jeżeli z winy Twojego SŁONKA doszło by do podobnej tragedii bo basen wybudowany jest np: z naruszeniem przepisów to dalej będziesz go bronił
Odpowiedz
namoR
2014-09-29 16:21:25
0 0
@Doradca
Jak tam po weekendzie? Ja myslalem, ze Wy daliscie sobie juz spokoj z tym tematem, a tu dalej komentujecie...;)

Proponuje rozwalic ten mur oporowy, ktorego nigdzie i nigdy nie bylo w planach, czekac az ziemia sie osunie na budynek basenu i wtedy zbudujecie drugi mur lub wzmocnicie ta skarpe 'wedlug prawa', nastepnie sprawa trafi do sadu i 'wkolo Macieju' to samo przez najblizsze kilkanascie lat...:)...czemu nie?

Przeciez wzajemne oskarzanie sie tak 'po limanowsku' to norma, wiec jak to bedzie trwalo przez nawet kilkadziesiat lat, nic sie nie stanie...:))
Odpowiedz
namoR
2014-09-29 16:23:00
0 0
@Ratownik
Dziekuje za diagnoze :)
Odpowiedz
namoR
2014-09-29 16:27:07
0 0
@blp
Na warunki atmosferyczne nie narzekam i lubie jesienne wschody i zachody slonca.

Jezeli uwazasz ze np. basen limanowski jest teraz juz w calosci wybudowany z naruszeniem prawa, grozi zawaleniem i tragedia o ktorej wspominasz, postaraj sie o odpowiedni wniosek zamkniecia od dzisiaj na czas nieokreslony lub do czasu budowy nowego budynku bez naruszania prawa.

Dobrego tygodnia Wam wszystkim zycze.

PS.
...a ja chcialem tylko spojrzec na ta 'batalie' z szerszym horyzontem, z roznych stron i dowiedziec sie kilka szczegolow z przeszlosci dotyczacych planowania i budowy tego basenu...dla dobra wszystkich.

Niestety, wielu z Was ma oczy skierowane tylko w jednym okreslonym celu lub kierunku i ja nic na to nie poradze... moze ktos kiedys znajdzie ten zloty srodek, aby wszyscy byli zadowoleni...czego Wam serdecznie zycze.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Ogrodzenie basenu samowolą?"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]