8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Powstaną dwa kolejne ronda?

Opublikowano 22.04.2014 06:44:51 Zaktualizowano 05.09.2018 08:13:21 top

Limanowa. Budowę dwóch rond proponuje limanowski samorząd władzom powiatu. Skrzyżowanie z ruchem okrężnym ma powstać przy zbiegu ul. Zygmunta Augusta z ul. Józefa Marka, drugie zaś przy ul. Żwirki i Wigury. Planowana jest również modernizacja skrzyżowania z DK 28 – ul. Kościuszki. Wszystko to w ramach uporządkowania komunikacji na pobliskim osiedlu.

W minioną środę miejski samorząd przedstawił władzom powiatu koncepcję przebudowy ul. Zygmunta Augusta w Limanowej. Jak powiedział nam dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg Marek Urbański, Powiat Limanowski już trzy lata temu proponował Miastu Limanowa włączenie się w remont tej drogi powiatowej.

W przyszłości zadanie ma zostać zrealizowane w związku z planowanym uporządkowaniem komunikacji na terenie tamtejszego osiedla. Według Marka Urbańskiego, po roboczych uzgodnieniach przyjdzie pora na starania o pozyskanie dofinansowania do tej inwestycji - rok 2015 to ostatnia szansa na uzyskanie środków z Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych, czyli tzw. „schetynówek”.

Propozycja Miasta Limanowa to przebudowa dwóch istniejących skrzyżowań, ul. Józefa Marka z ul. Zygmunta Augusta oraz ul. Zygmunta Augusta z ul. Żwirki i Wigury, na skrzyżowania z ruchem okrężnym. Nie wiadomo jednak, czy koncepcję zaproponowaną przez Miasto zaakceptuje Zarząd Powiatu.

- Przedstawiliśmy w Powiatowym Zarządzie Dróg koncepcję przebudowy ul. Zygmunta Augusta wraz z przebudową całego osiedla, ul. Jordana i kilku dróg miejskich. Teraz pytanie, w jakim zakresie ta przebudowa do wniosku na tzw. „schetynówkę” zostanie zaakceptowana przez Zarząd Powiatu. Będzie to przedmiotem rozmów w przyszłym tygodniu - mówi zastępca burmistrza Limanowej, Wacław Zoń.

Zdaniem Wacława Zonia, budowa rond to sposób na rozładowanie korków i usprawnienie komunikacji w mieście. - Zależy nam na tym, aby na skrzyżowaniu ul. Zygmunta Augusta i ul. Józefa Marka powstało rondo, bo widzimy jak w mieście te ronda po prostu załatwiają sprawę korków i problemy związane z włączaniem się do ruchu, obserwowane coraz częściej właśnie na ul. Zygmunta Augusta - tłumaczy. - Proponujemy również przebudowę skrzyżowania na skrzyżowanie z ruchem okrężnym na ul. Zygmunta Augusta i ul. Żwirki i Wigury oraz przebudowę skrzyżowania z DK 28, czyli z ul. Kościuszki. To ostatnie polegałoby w zasadzie tylko na budowie pasa rozbiegowego w kierunku Nowego Sącza.

W kwestii modernizacji ul. Zygmunta Augusta, poza przebudową trzech skrzyżowań koncepcja obejmuje także nową nawierzchnię, chodniki oraz zatoki przystankowe.

- Czekamy teraz na stanowisko Zarządu Powiatu. Tak jak zapowiedział starosta, w przyszłym tygodniu ten temat będzie podejmowany - mówi zastępca burmistrza.

Do sprawy powrócimy.

W ostatnich kilku latach w Limanowej powstały już trzy ronda, oprócz proponowanych teraz przez miasto władzom powiatu, ma powstać rondo budowane przez GDDKiA na skrzyżowaniu w Sowlinach.

Zobacz również:

Komentarze (66)

jacex28
2014-04-22 07:25:12
0 0
Czy komuś poza mną ronda na Z. Augusta wydają się zbyteczne?
Odpowiedz
konto usunięte
2014-04-22 08:07:54
0 0
Dobry pomysł z tymi rondami.
Odpowiedz
znamy
2014-04-22 08:30:19
0 0
ta bida jeno obiecuje przecie za 4 lata zadow nic nie zrobila zadnej drogi czy co za moich czasow bylo lepi ale wybrali taka bide ze wsi ludziska moze przezra na oczy i nie wybiorom go
Odpowiedz
1234567
2014-04-22 08:58:53
0 0
znany ratuj, Burmistrz rozwala stare układy /komunikacyjne/ w Limanowej!!!
Odpowiedz
adamsky
2014-04-22 09:12:25
0 0
Szanowni, odchodzi się od rond wszędzie a u nas odwrotnie. Szanowni, za kilka lat zamiast wjazdu do domu trza będzie rondo budować. Przecie.
Odpowiedz
JAN
2014-04-22 09:19:06
0 0
Największa tragedia to jest droga krajowa 28 czyli ul.Piłsudskiego od Dworca kolejowego do Sowlin. No ale jak widać słaowa posła Czerwińskiego z PO sprawdzają się w 100%. A o jakie słowa chodzi to może TOP przypomni !.
Odpowiedz
JAN
2014-04-22 09:23:36
0 0
Ale jeżeli te ronda będą budowane z wielkimi 'kołami' i wąskimi ścieżakmi dookoła to nie usprawni ruchu i nie rozładuje korków. Dlaczego nie można od razu wybudować rond np. z dwoma pasami ruchu dookoła skoro jest dużo miejsca ? Ronda przy ul.Targowej i ul M B Bolesnej zbudowane są na 'wczoraj' a nie na przyszłość.
Odpowiedz
jendreczek
2014-04-22 10:30:37
0 0
Szanowny panie @adamsky a gdzież to się od tych rond odchodzi bo wie pan troszkę sobie w życiu pojeździłem i jakoś trudno mi było zauważyć by gdzieś w Polsce bądź w europie jakieś rondo znikło.
Odpowiedz
nonez2609
2014-04-22 10:37:08
0 0
Macie racje ,ronda powinny byc przemyslane na przyszlosc i rozwoj motoryzacji.Budowa takich rond jak na ul grunwaldzkiej to nadaje sie do nauki jazdy dla rowerzystow.Ale wladze miasta sa zadowoleni bo powstal nowy obiekt i pieniazki zostaly wydane,a wy kierowcy jakos przejedziecie!i tu jest pies pogrzebany.
Odpowiedz
Mateo
2014-04-22 10:58:02
0 0
Jak obecna władza zostanie na kolejną kadencję to za 4 lata w Limanowej będziemy mieli więcej rond niż w Krakowie. Remont ul. Z.A. jak najbardziej bo już fatalna nawierzchnia tam jest, ale rondo przy ul. Żwirki i Wigury? Będzie spełniało taką samą rolę jak to przy Kopernika i Targowej - będzie utrudniać poruszanie się samochodem. Jedyne sensowne rondo jakie powstało w Limanowej znajduje się koło sądu, a za pieniądze z pozostałych można było wyremontować więcej ulic i wtedy by się dopiero polepszyła komunikacja.

Swoją drogą byłem trochę zdziwiony, że przy moście koło cmentarza (obecnie remontowanym) nie zrobili rond... po obu stronach - znacznie by to uporządkowało komunikację w tamtym rejonie, ale cóż, władza swoje zrobiła, remont był, a kierowcy niech się dalej męczą i stoją w korkach.

A ja mam taki pomysł na początek następnej kadencji:
http://bi.gazeta.pl/im/6/7104/z7104786Q.jpg
6 w 1. Jeden remont, a norma na 4 lata wyrobiona ;)
Odpowiedz
Mateo
2014-04-22 10:59:57
0 0
A rondo przy ul. Grunwaldzkiej pozostawiam bez dłuższego komentarza, bo na szczęście zostało tak zrobione, że da się przez nie prosto przejechać więc jest ok.
Odpowiedz
Doradca
2014-04-22 11:11:46
0 0
Może na Żwirki i Wigury wystarczyłoby takie skrzyżowanie 'maskujące rondo' jak to :


http://www.limanowa.in/img/big_dzi/01/58/19_1.jpg
Odpowiedz
ebi
2014-04-22 11:12:24
0 0
jeśli ktokolwiek z krytykujących, zaproponuje lepsze rozwiązanie skrzyżowania dróg ( nie mówimy oczywiście o bezkolizyjnych) - to czekam na takie propozycje - jeśli nie, to jest to krytyka dla krytyki.
proszę się przejechać do Dobrej - główne skrzyżowanie w centrum miejscowości przebudowano na jakieś wysepki - czy to jest lepsze rozwiązanie?
Kto jeszcze pamięta korki na ulicy Targowej - ile czasu trzeba było czekać aby się włączyć do ul. MBBolesnej?
Odpowiedz
ebi
2014-04-22 11:18:51
0 0
mateo - jak myślisz - która droga po przebudowie ulicy Czecha powinna mieć pierwszeństwo na skrzyżowaniu z Ul. Grunwaldzką? według mnie nie Grunwaldzka tylko Czecha - wyobrażasz sobie korki od sądu do skrzyżowania tych samochodów które jadą dalej ul. Grunwaldzką?
Odpowiedz
GPP
2014-04-22 11:19:36
0 0
Co mają rozwiązać kolejne ronda ?
Przepustowość dróg się zmieni, zmniejszy się liczba samochodów ?, od kiedy o rozwiązaniach komunikacyjnych decydują władze miasta, a nie specjaliści z zakresu rozwiązań komunikacyjnych?
Odpowiedz
ebi
2014-04-22 11:28:25
0 0
a gdzie ktoś napisał, że to nie specjaliści zaproponowali?
oczywiście, że ronda poprawiają przepustowość dróg - skrzyżowań - wystarczy zdrowy rozsądek i obserwacja i widać 'gołym ' okiem ,że tak jest.
Odpowiedz
GPP
2014-04-22 11:40:48
0 0
@ebi poprawiają jak mamy gdzie 'upłynnić' ruch i skierować go puste drogi, a nie kolejne zakorkowane ronda i ulice które nie przyjmują tej ilości pojazdów. Co do specjalistów to nie ma żadnych nazwisk autorów rozwiązań kolejnych dwóch rond.
Odpowiedz
terorist
2014-04-22 17:17:14
0 0
Rondo pod ZUSem się przyda, ale po co to drugie, to nie mam pojęcia.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-04-22 17:32:46
0 0
Architekt rond ze Starej Wsi nadal w swoim żywiole :D Ja proponuję, żeby Bieda zbudował sobie rondo w SW, koło własnego domu. Oczywiście za swoje własne pieniądze. Niech tam jeździ sobie w kółko a mieszkańców Limanowej zostawi w spokoju.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-04-22 17:53:27
0 0
@ebi:

Mam pomysł dla ciebie, najwierniejszy żołnierzu Biedy. Lepiej zajmij się własną robotą, bo o 11:00 w UM trzeba przerzucić trochę papierów. Nie ma co siedzieć przed kompem i spamować na Limanowa.in.


@Doradca:

Może jeszcze przeloguj się na Henryka albo kpiarza, żeby było was 'więcej' :P


@adamsky:

No widzisz, przeszkadzają ci te ronda ale przecież to jest sztandarowy projekt twojego mentora. Teraz syczysz ale w listopadzie i tak zagłosujesz na Biedę i będziesz narzekać przez kolejne 4 lata ;)
Odpowiedz
HenrykV
2014-04-22 18:04:21
0 0
cała Europa przebudowała skrzyżowania ulic na ronda - to nie tylko kwestia większej przepustowości ale przede wszystkim bezpieczeństwa. Dzięki rondom zdecydowanie mniej jest wypadków śmiertelnych związanych z wymuszaniem pierwszeństwa czy niedostosowaniem się do sygnałów świetlnych czy znaków. Najlepiej to widać po rondzie na Wesołej, pod sądem, czy pod Biedronką. Tam teraz, odpukać, praktycznie w ogóle nie ma wypadków, a poprzednio były normą. Przy rondach mamy co najwyżej do czynienia ze stłuczkami - samochody jadą powoli, nie da się jechać na wariata.

Rondo pod ZUS-em na pewno poprawiłoby bezpieczeństwo ruchu i ułatwiło przejazd od J. Marka w stronę Z.Augusta, co dzisiaj staje sie coraz większym problemem.

Ale o tym taki @wislak to długo jeszcze nie będzie wiedział. On ma zamiast mózgu tylko tabliczkę z napisem - 'wszystko co robi burmistrz jest be'. Więc tylko ryczy wszem i wobec. A jak to mówił gazda - krowa, która dużo ryczy mało mleka daje.
Odpowiedz
HenrykV
2014-04-22 18:10:47
0 0
a żeby nie było, że to ja jestem taki mądry (prawie jak doradca) poniżej przedstawiam dwa fragmenty artykułu :Ronda:bezpieczne i opłacalne z portalu edroga.pl

1.W stosunku do tradycyjnych skrzyżowań ronda umożliwiają znaczącą redukcję zdarzeń niebezpiecznych, to jest kolizji od 30 do 60%, wypadków z rannymi od 40 do 90%, a z ofiarami śmiertelnymi od 70 do 95%. Dowodzą tego badania wykonane w Holandii i we Francji. Nie odbiegają od tego wyniki uzyskane w innych państwach, gdzie prowadzono analizy efektywności rond w poprawie bezpieczeństwa ruchu drogowego. I co ważne, z tych danych wynika, że dzięki temu typowi skrzyżowań przede wszystkim poprawia się bezpieczeństwo kierujących pojazdami oraz pieszych. Ronda bowiem eliminują bądź zmniejszają liczbę zdarzeń takich jak zderzenia czołowe, zderzenia boczne z prawej strony, wypadki ze skrętami w lewo, najechania na pieszych.

Ronda swój efekt w poprawie brd uzyskują dzięki zdecydowanie mniejszej liczbie potencjalnych tzw. punktów konfliktu, a więc miejsc stwarzających zagrożenie. Ponadto istotne znaczenie ma odpowiednio zmniejszona prędkość podczas przejazdu rondem. Natomiast czytelność i prostota rozwiąznia ruchu na tym rodzaju skrzyżowania sprzyja łatwości podejmowania decyzji przez kierujących pojazdami, co oczywiście ma też swoje przełożenia na ochronę pieszych.

Polska może poszczycić się już sporą liczbą funkcjonujących rond. W mniejszym jednak zakresie niż państwa Zachodu dysponuje analizami dotyczącymi zmian, jakie wnoszą przebudowy zwykłych skrzyżowań na ronda. Niemniej, na bazie dotąd zebranych danych, również Polska może dowieść, że efekt rond w poprawie brd jest znamienny. Na przykład Politechnika Gdańska podjęła próbę porównania „przed” oraz „po” przebudowie na ronda jednopasowe. Analizą objęto ronda wybudowane w ciągach dróg krajowych. W badaniu ujęto analizy dla dwuletnich okresów „przed” i „po”. Okazało się, że wynikiem zmian było ponad dwukrotne zmniejszenie średniej liczby kolizji w roku. Liczba wypadków zmniejszyła się o blisko 70%, a ich ofiar o 80%,

2. Argumentem za koniecznością rozwijania idei rond jest badanie wykonane przez Norweską Służbę Drogową (Statens Vegvesen). Wykonała ona analizę ekonomiczną, sprawdzającą o ile bardziej opłacalne jest budowanie rond w stosunku do tradycyjnych skrzyżowań? Do podsumowania tego swoistego rachunku posłużyło około tysiąc zrealizowanych rond. Okazało się, że po wyliczeniu wszystkich kosztów społecznych, a więc strat jakie ponosi społeczeństwo w wyniku następstw wypadków (m.in. leczenie, rehabilitacja itd.) wyszło, iż każde rondo generuje rocznie oszczędności na poziomie około 1,13 mln koron norweskich. Są to wyłącznie oszczędności w kosztach społecznych. W tych kalkulacjach nie uwzględniono strat materialnych, jakie pokrywane są z polis ubezpieczeniowych. Średni koszt budowy ronda sięga od 2,5 do 3 mln koron. Zatem w stosunku do oszczędności czas zwrotu takiej inwestycji następuje w ciągu 2,5 roku. Bezpieczne ronda są więc opłacalne.

Cytaty powyższe pochodzą z artykułu Pani Agnieszki Serbeńskiej /tamże/.
Odpowiedz
marlehill
2014-04-22 18:26:41
0 0
w takiej np Francji ronda budują od II wojny światowej czyli jesteśmy- w plecy- dwa i pół pokolenia
amen
Odpowiedz
konto usunięte
2014-04-22 18:45:05
0 0
Jak będziemy mieć takich specjalistów jak wislak to trzy pokolenia jest mało. Niech ktoś nauczy go jeżdźić na na rondzie albo wytłumaczyć co to jest
Odpowiedz
kinia434
2014-04-22 19:04:38
0 0
Henrykv ..pięknie napisane,ale jak już tak się wysiliłeś i takie przykłady podałeś, to napisz jeszcze różnicę między Polskim kierowcą a np Holenderskim ,jak w Holandii sa traktowani kierowcy po przekroczeniu 30/h (poza autostradami)maja prokuratora i sąd na karku,od 30-50/h traci się juz prawo jazdy. a u nas co jest? kto więcej koni pod maską ma i noga do dechy..więc myślę że to nie wynik rond tylko normalnej przepisowej jazdy i wysokich kar za przekraczanie jej..nie było by tyle m.in. wypadków ,leczenia rehabitacji ofiar śmiertelnych i kalectw dożywotnych.
Odpowiedz
AdamKnight
2014-04-22 19:27:09
0 0
Pod zusem się korkuje, owszem, ale na Żwirki? Tam nie robić ronda, bo nie zagłosuję!
Odpowiedz
Dagi
2014-04-22 19:53:43
0 0
Taka jest propozycja miasta, a znając rzeczywistość, to starostwo tego nie zaakceptuje, więc tak dla pocieszenia dla tych, co te ronda im tak przeszkadzają, wręcz utrudniają komunikację.
Odpowiedz
HenrykV
2014-04-22 20:04:58
0 0
@kinia - skoro u nas kierowcy gorsi to tym bardziej się opłaca te ronda budować. Szybsza stopa zwrotu :-)
Odpowiedz
kinia434
2014-04-22 20:08:50
0 0
HenrykV a może zaostrzyć prawo,,bo ronda nie rozwiążą tych problemów o których piszesz..
Odpowiedz
bearchen
2014-04-22 20:14:37
0 0
'W minioną środę miejski samorząd przedstawił władzom powiatu koncepcję przebudowy ul. Zygmunta Augusta w Limanowej. Jak powiedział nam dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg Marek Urbański, Powiat Limanowski już trzy lata temu proponował Miastu Limanowa włączenie się w remont tej drogi powiatowej.'

To sie Miasto obudzilo... po 3 latach?
Na propozycje odpowiadaja propozycja?
Odpowiedz
HenrykV
2014-04-22 20:15:51
0 0
@kinia - w sporze czy zaostrzyć w Polsce prawo dla kierowców czy poprawić bezpieczeństwo poprzez budowę i przebudowę dróg jestem po stronie budowy dróg. Porządne drogi cywilizują kierowców. Samo prawo nie wystarczy bo w Polsce jest ono po prostu durne. Przykład??? Zgodnie z przepisami o ruchu drogowym nie wolno mi samochodem przekroczyć podwójnej linii ciągłej. I wyobraź sobie sytuację (dość życiową przecież), że jadąc do Limanowej od Sącza spotykam na Wysokim ciągnik rolniczy jadący np. z krową na targ w Limanowej. Zgodnie z przepisami powinienem od Wysokiego aż do Limanowej jechać za tym ciągnikiem, bo wyprzedzając go przekraczam linię ciągłą, a zatem łamię przepisy. Nie powiesz mi, że to normalne i 'europejskie''. Takim przepisom mówię PRECZ.
Odpowiedz
HenrykV
2014-04-22 20:19:35
0 0
panno @bearchen - Powiat mógł się nie pytać tylko po prostu drogi te przebudować. W końcu to drogi powiatowe były i nadal są. Po co im zgoda Miasta była??? Niby 120% dróg powiatowych zostało przebudowane, a wystarczy 10 minutowy spacer po wyjściu z budynku starostwa żeby na drogach powiatowych zastać Średniowiecze.
Odpowiedz
GPP
2014-04-22 20:31:56
0 0
@HenrykV biorąc pod uwagę matematyczne wyliczenia: łączną długość dróg powiatowych (wyremontowanych) do dróg do remontu na terenie powiatu i zestawiając taki sam rachunek dla miasta to miasto według twojej nomenklatury znajdzie się w epoce neolitu ?
Odpowiedz
Dagi
2014-04-22 20:35:52
0 0
Starostwo nie wspomaga żadnych inwestycji w mieście, więc dlaczego liczą na pomoc miasta, przecież to droga powiatowa.
Z.Augusta już dawno powinna być przebudowana, Limanowa, to wizytówka powiatu.
Odpowiedz
kinia434
2014-04-22 20:45:28
0 0
@HenryV..masz linie przerywaną na Wysokim między szkołą a cpn 'Lotos' to wyprzedzaj jak Ci się spieszy,nie podoba Ci się 'europejskie' to dlaczego podajesz przykład badania przeprowadzonego w Holandii i Francji? też jestem za budową dróg ale żeby z ronda zjeżdżać i praktycznie w następne wjeżdżać i tak kilka razy pod rząd to lekka przesada.
Odpowiedz
HenrykV
2014-04-22 20:48:58
0 0
@kinia - po prostu nie wiem o co ci chodzi. Pozostańmy przy swoich zdaniach - chociaż nie wiem jakie jest Twoje w zakresie tematu artykułu.
Odpowiedz
marlehill
2014-04-22 20:51:15
0 0
to nareszcie wiem dlaczego baby jagi ze starostwa(wydział komunikacji )są takie sfrustrowane

im mniej furmanek i samochodów na drogi wyjedzie tym lepiej dla dróg
Odpowiedz
bearchen
2014-04-22 21:00:01
0 0
Ten niedobry Starosta!
Dlaczego nie wyremontowal drog?
Najlepiej tych wszystkich dziurawych w miescie?
Pewnie by tak juz dawno uczynil, ale niestety miejskich nie moze remontowac.

A jak okreslisz drogi Henryku ulice Jonca?
Tez sredniowiecze? Bo ja przejezdzajac tamtedy zastanawiam jak to mozliwe, ze w Afryce maja lepsze nawet, ze nieasfaltowe. A takich 'joncow' jest jeszcze duzo w miescie. Porownaj ta ulice z ul J.Marka, gdzie tej powiatowej przejezdza dziennie setki samochodow, a po tej lokalnej kilka na dzien.
Ktora ma prawo sie szybciej zniszczyc?
Na powiatowej jeszcze mi nic nie urwalo w samochodzie na miejskich owszem.
Teraz kolejna sprawa. Zjazd do szpitala z ul. Pilsudskiego i na dol do blokow i sklepow. Przeciez tam pacjent z lozka w karetce moze spac. Dziura na dziurze! To powinno byc jako pierwsze zrobione! Zadnych chodnikow, nic kazdy idzie, jedzie jak mu sie podoba, parkowanie przy drodze. Tragedia!

Henryku duzo zostalo wyremontowane w miescie, szczegolnie te glowne i to jest wielki plus,ale nie wytykaj innym gdy sami nie macie calkowitego porzadku na swoim podworku
Odpowiedz
Dagi
2014-04-22 21:27:36
0 0
No tak po Burmistrzu się ujeżdża, bo w ciągu jednej kadencji nie potrafił wyremontować, przebudować..wszystkich ulic w mieście,/bo praktycznie wszystkie tego wymagały/ a Starosta kończy drugą kadencję i nie zdążył przebudować tak ważnej drogi powiatowej jak Z. Augusta i powtórzę Limanowa jest wizytówką powiatu.
Odpowiedz
kinia434
2014-04-22 21:43:52
0 0
@HenrykV..nie wiesz o co mi chodzi? powiem Ci,dajesz przykłady z Europy przebudowań skrzyżowań ulic na ronda,podajesz fragmenty artykułów z badań ale które sa wykonane w państwach Europejskich- ale gdy piszę jak tam wygląda jazda kierowców i przepisy drogowe to burzysz się i piszesz że to nie 'nie normalne i europejskie' i takim 'przepisom PRECZ' to jak chcesz zrobić z Limanowej Holandię czy Francję w same ronda to i przepisy zrób takie jak tam obowiązują,to wtedy będzie może miało jakiś to sens.
Odpowiedz
kinia434
2014-04-22 21:47:40
0 0
@Dagi..Idz se legnij,bo kury juz dawno poszły spać.
Odpowiedz
HenrykV
2014-04-22 21:48:32
0 0
@kinia - trochę po Europie pojeździłem i wierz mi - nie widziałem drogi krajowej po której można jechać za ciągnikiem rolniczym przez 10 km bez mozliwości wyprzedzenia. To nie są przepisy europejskie tylko głupie, typowe dla naszego kraju, prowokujące do łamania prawa i kompletnie nieżyciowe. I jeszcze raz powtarzam - ronda zwiększają bezpieczeństwo na drogach, głupie, nieżyciowe przepisy nie.
Odpowiedz
bearchen
2014-04-22 21:49:09
0 0
Dagi
Pan Starosta ma na glowie 12 gmin i 2 miasta.
Drogi ktore remontuje nie maja po kilkaset metrow.
Chcecie wygode w miescie, droge powiatowa jak stol, ale co z pozostalymi mieszkancami z innej czesci powiatu? Co z turystami, ktorzy tez chca sie wygodnie poruszac po calym powiecie.
Im sie drogi nie naleza?
To sa drogi najczesciej przelotowe, odciazajace te krajowe.
Czy uwazasz, ze malo zrobil za swojej kadencji?

Piszesz, ze ujezdzamy na Burmistrza.
Odswiez pamiec i cofnij sie kilka miesiecy wsteczy kiedy to wlasnie tutaj na portalu zaczela sie nagonka nie na Burmistrza a na Staroste. Po co to bylo?

Kiedys pisalas do namoR chyba:
'Nie popieram komentarzy ubliżających, wyzywających, a Tobie, co można zauważyć takie komentarze są na rękę, ale jak tylko nie dotyczą starostwa, Starosty.'
W Twoim przypadku jest dokladnie tak samo tylko Staroste i Starostwo zastapilabym Burmistrzem, Urzedem Miasta.
Odpowiedz
Dagi
2014-04-22 22:02:32
0 0
@kinia Skoro z takim tekstem do mnie wyskoczyłaś, tak ni w pięć ni w dziewięć, to może napisz o co Ci chodzi?
Odpowiedz
kinia434
2014-04-22 22:08:50
0 0
Dagi..nie wiesz o co mi chodzi? ano o to żebys się nie wypowiadała na tematy o których nie masz pojęcia.
Odpowiedz
bearchen
2014-04-22 22:30:55
0 0
@kinia434

Wez nie szalej, bo niedawno Ci konto zablokowali a juz nie daj Boze, nie pisz, ze popierasz moje komentarze, bo sie Pan absolut wkurzy i dopiero wtedy zacznie grzebac w twoim...zyciorysie?
Pozdrawiam Cie.
Odpowiedz
Dagi
2014-04-22 22:35:08
0 0
@bearchen
Ja jestem mieszkanką Limanowej i głównie interesują mnie problemy tego miasta, a Starostwo w tej kadencji nie zrobiło nic, ale to nic w mieście, oczywiście to co do powiatu należy, już pomijając jakiekolwiek wsparcie powiatu w inwestycjach miejskich. Czy miasto Limanowa nie należy do powiatu?
Oczywiście napisałam, że nie popieram komentarzy ubliżających, wyzywających i tak jest. Z takimi osobami raczej nie wchodzę w żadną dyskusję, bo to i tak nie ma sensu.
Ale Ci co piszą uzasadnione komentarze, przedstawiają prawdę, rzeczywistość jak dane sprawy wyglądają, a dotyczą starostwa, to i tak przez @namoRa są ciągle pouczani, krytykowani, wręcz napisał, że nikt tu Panu Staroście nawet do pięt nie dorasta, a cóż on może wiedzieć, kto jest kim, co sobą reprezentuje,itp. Natomiast jeżeli padają obraźliwe wyzwiska, kłamstwa pod adresem Burmistrza, to wszystko fajnie, nawet namoR apeluje cyt' pozwólcie się panu @znanemu wypowiedzieć'. To tak dla wyjaśnienia.
Odpowiedz
Dagi
2014-04-22 22:45:31
0 0
@kinia Niech Ci będzie, ale czy Ty masz pojęcie jak bredzisz?
Gdacz dalej, ja se idę legnąć.
Odpowiedz
kinia434
2014-04-22 22:51:36
0 0
@Dagi..idz idz Kogut lubi wyspane kwoki:) dobrej nocy
Odpowiedz
Doradca
2014-04-22 22:58:22
0 0
@ kiniu434 czy ktoś Ci zablokował konto ?. Kiedy to było?.
Odpowiedz
Doradca
2014-04-22 23:00:50
0 0
@ bearchen czy ABS0LLUT grzebał w Twoim życiorysie ?.
Odpowiedz
bearchen
2014-04-22 23:15:59
0 0
Dagi
Osobiscie uwazam, ze nawet gdyby Pan Starosta gwiazdke z nieba Wam przychylil,z kazdej strony wjazd/wyjazd do Limanowej mial po 6 pasow, podgrzewane chodniki itp.krytyka pod jego adresem nie ustanie. Bo tutaj o nic innego nie chodzi jak o wladze. To widac szczegolnie na tym portalu w komentarzach o artykulach nie wspominajac. Takie jest moje prywatne zdanie, osoby w zaden sposob nie zwiazanej ani ze Starostwem ani z UM. Nie klepie komentarzy po to, zeby utrzymac stolek, albo sie na niego wdrapac.

Uwazam, ze na wszystko znajdzie sie rozsadny sposob.Nie trzeba kogos publicznie osmieszac, szkalowac, zeby go pozbawic stanowiska. To mieszkancy wybieraja Radnych, Radni Staroste. Jezeli Ci uznaja, ze sie nie sprawdzil, bedzie ktos inny.
Tak to dziala w innych krajach, dlaczego u nas nie moze? Tak po ludzku, zwyczajnie? Bez chamstwa i obludy? Bez wzajemnego podjudzania?

Dobrej nocy.
Odpowiedz
namoR
2014-04-22 23:28:53
0 0
Przejezdzam dziesiatki tysiecy kilometrow za kierownica samochodu w ciagu jednego roku i wiecie co, tesknie za rondami...:))

Nie wiem czemu w ogole ich u nas nie buduja. Moze zdarzy mi sie raz lub dwa razy na rok przejechac przez takie jedno.;) Ale za to mam wielka frajde jak podrozuje po Europie.:))

@bearchen
Bardzo dobre pytanie. Czekam na odpowiedz od 'wszystkowiedzacych'...:))
Pozdrawiam
Odpowiedz
Dagi
2014-04-23 07:54:20
0 0
Mieszkańcy Limanowej mogą, mają do tego prawo wyrazić swoje zdanie, jak widzą, spostrzegają działania Starosty dotyczące miasta i absolutnie nie wiązałabym tego z polityką.

Natomiast absolutnie dla mnie niezrozumiałe jest, że osoby z gmin, notorycznie ryją pod Burmistrzem Limanowej i tu śmiało można stwierdzić, iż działa pewny układ polityczny, bo osoba pana Biedy na stanowisku Burmistrza jest komuś zwyczajnie nie na rękę, właśnie przez te szkalujące publiczne wypowiedzi trzeba Go niszczyć.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-04-23 08:39:45
0 0
I tu zgadzam się z @Dagi -
mam to samo odczucie i tak samo reaguję - bez żadnego wiązania tej 'reakcji' z polityką, lecz merytorycznie:

Domaganiem się wyremontowania czegoś, co jest dla nas i dla kilku tysięcy ludzi codziennym utrapieniem... czy to dużo, czy mało ludzi?
Odpowiedz
konto usunięte
2014-04-23 08:48:32
0 0
Po prostu każdy wie co jest dobre dla miasta.
Grunt to nie słuchac co takie gbury @namury,@bearchen mówia czy pisza poniewaz co innego myslą a co innego robia!!!
Odpowiedz
konto usunięte
2014-04-23 09:08:26
0 0
Mało wam?
dla miasta nic?
A kto wam łobuzy basen zbudował?
Ja na jego miejscu w życiu bym złotówki nie dołożył.!!!!
Odpowiedz
konto usunięte
2014-04-23 09:11:26
0 0
@gucio
Ale ty nie jesteś na jego miejscu!!!
Odpowiedz
Doradca
2014-04-23 09:30:18
0 0
Nie tylko basen. A buzodrom ?.

Nie umieją ludzie docenić wszystkich tych inwestycji które w tej kadencji Pan Starosta dla miasta zrobił.

Wszystkie powiatowe drogi w 99 % z nowymi asfaltowymi nawierzchniami już w 2012 roku były zrobione a wy co a wy widzicie jeszcze jakieś dziury, wam nikt nie dogodzi.

Dróg powiatowych zabrakło to chcecie żeby wam Pan Starosta miejskie remontował.

Ileż ten człowiek może dla tego Miasta jeszcze zrobić.

Trzeba Panu Bogu dziękować, że mamy takiego Starostę który dla dobra mieszkańców ponad podziałami dla zgody waszej i naszej tyle milionów w Miasto w tej kadencji wpompował.

Gdyby nie Pan Starosta nic kompletnie nic by Limanowa nie zrobiła.

Bo zgoda buduje niezgoda rujnuje i tylko głusi i ślepi to słyszą i widzą.
Odpowiedz
ebi
2014-04-23 09:42:01
0 0
drucio i inni,
basen był współfinansowany po 50%? czy się mylę?
Proponuję, aby wszyscy którzy uważają, że ważniejsze jest remontowanie drogi np. w łostówce, złożyli wniosek do Pana Starosty o przeniesienie siedziby właśnie do Łostówki! wtedy będzie raj.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-04-23 10:41:36
0 0
Bo padnę. A 50% w takiej inwestycji jak kryty basen to mało!!??!! TO psi obowiązek tzw. miasta limanowa by wybudować basen.
To może powiedźcie mądrale ile dołożyliście do remontu dróg powiatowych w okolicy limanowej???? Hello obudźcie się. Wasze argumenty zbijają dzieci z przedszkola!!!
O chodnikach pewnie już zapomnieliście.... które gminy chciały powiat dopłacał. Łobuzeria.
Ile wam płacą za posta???
Widać za mało bo na wyżynach to wy nie stoicie. Oj nie.
Odpowiedz
Mateo
2014-04-23 11:33:38
0 0
Mimo też zażartej i jakże ciekawej merytorycznie dyskusji chciałbym wrócić na momencik do tematu rond.

Do tych, którzy głoszą argumenty o tym jak zajebiście bezpieczne są ronda. Chciałem zauważyć, że nikt tu nie zaprzeczył, że zwykłe skrzyżowania są bezpieczniejsze niż te z ruchem okrężnym. Ruch okrężny jest bezpieczniejszy i wydaje mi się, że tego się nie da zaprzeczyć. A to z jednego prostego powodu - przez większość rond nie da się przejechać z taką samą prędkością (celowo nie użyłem słowa szybkość) jak przez zwykłe skrzyżowanie, trzeba zwolnić, a już sam ten fakt poprawia bezpieczeństwo. Podobnie progi zwalniające. Po co są? Żeby ograniczyć szybkość, a przez to poprawić bezpieczeństwo. Tylko zauważcie, że w powyższym tekście nie użyto ani jednego słowa 'bezpieczeństwo' lub jego synonimów. Argumentem jest 'rozładowanie korków i usprawnienie komunikacji w mieście'. I teraz należałoby się pochylić nad tym, co pan burmistrz, czy też jego zastępca i pozostali, rozumieją pod pojęciem 'korek' i 'usprawnienie'. Jeżeli samochód skręca w lewo z drogi z pierwszeństwem, a za nim stoi 6 lub 7 samochodów i czekają powiedzmy ok. minuty, gdzie po opuszczeniu skrzyżowania przez pierwszy samochód mogą spokojnie kontynuować jazdę, czy to jest korek? Moim zdaniem nie. Jeżeli samochód skręca w lewo z drogi podporządkowanej i musi odczekać nawet ze dwie minuty i przez ten czas za nim ustawi się kilka kolejnych samochodów, czy to jest korek? Moim zdaniem nie. Są to normalne sytuacje drogowe. (przykłady w odniesieniu do skrzyżowania koło ZUS) Na rondzie równie możliwym jest sytuacja gdzie będzie trzeba odczekać kilka minut na wjazd. Teraz usprawnienie komunikacji. Pominę fakt, iż pod pojęciem usprawnienia komunikacji w mieście mieści się także zorganizowany transport zbiorowy. W mojej opinii mówiąc o usprawnieniu ruchu należy myśleć o dwóch rzeczach - szybkość i płynność jazdy (czyli bez zbędnego zwalniania, przyspieszania). Pokonując rondo (budowane w warunkach limanowskich, czyli gdzie nie ma za wiele miejsca na nie) kierowcy wjeżdżający z co najmniej dwóch stron muszą zwolnić oraz zmienić kierunek jazdy, gdzie na skrzyżowaniu (w kształcie litery T) tylko ci z drogi podporządkowanej. Domyślnie drodze z pierwszeństwem przypisuje większy ruch. Zatem usprawnienia tu nie mamy.
Podsumowując. Rondo trzywylotowe (ZUS oraz Żwirki i Wigury) ma sens wtedy, gdy występuje wyraźnie nadmierne przeciążenie zwykłego skrzyżowania (np. Piłsudskiego/Krakowska/Witosa; ZUS i ŻiW zdecydowanie nie) lub gdy nastąpiła znacząca zmiana w natężeniu ruchu na/z drogi podporządkowanej w stosunku do drogi głównej - ZUS i ŻiW raczej nie.
A jeśli ktoś koniecznie upiera się, że bezpieczeństwo jest najważniejsze to równie dobrze można w odległości powiedzmy 100 m od skrzyżowania postawić ze dwa progi zwalniające - będzie bezpieczniej? Będzie. A ile taniej niż budowa ronda.


A pomyśleliście jak w legalny sposób kilka osób może sparaliżować ruch poruszając się po rondzie...? Sytuacja mało prawdopodobna, ale możliwa.
Odpowiedz
Dagi
2014-04-23 11:35:06
0 0
@drucio8 Basen jest własnością powiatu, miasto przekazało starostwu tereny pod inwestycję, współfinansowało budowę w 50% i dopłaca do utrzymania również 50%. Natomiast miasto nie miało nic do powiedzenia przy realizacji budowy, jak i obecnie nie ma żadnego prawa co do zarządzania basenem.
I ten sukces przypisuje sobie wyłącznie starostwo, nie miasto.
Inwestycja jak najbardziej trafna i służy na co dzień mieszkańcom całego powiatu.
Odpowiedz
Doradca
2014-04-23 11:36:39
0 0
Jak Pawlak z Kargulem:

http://www.youtube.com/watch?v=Cg0HN3TYhnk
Odpowiedz
kinia434
2014-04-23 12:22:37
0 0
aleś wymyslił..a do kogo niby mam? którego z trójcy? ciekawy jesteś ? tak tak pan moderator siedział po 22 i czekał na nasze komentarze by w 15 sek je wykasować-gratulacje i brawo Pani e Dunior a może Panie Absollut za taką szybkośc i oby tak szybko zawsze działaliście kiedy zachodzi taka potrzeba!!!
Odpowiedz
namoR
2014-04-23 17:33:30
0 0
@Dagi
Dopiero teraz zauwazylem iz wspominasz w swoim 47 komentarzu o mnie...:)

Podaj mi ze trzy powody, dlaczego ja mam wierzyc w Twoje napisane slowo tutaj, a nie np. niektore komentarze pana Zygmunta Sowy (nick 'znany') jako bylego Radnego UM Limanowa.?

Przeciez Ty jestes dla mnie tylko 'anonimowym' Uzytkownikiem o pseudominie Dagi. Ja natomiast jestem tylko jakims tam namorem z daleka. Nie interesuje mnie kompletnie co i kogo soba reprezentujesz.

Pozwol mi prosze oceniac Wasza rzeczywistosc lub jak sprawy wygladaja na podstawie publikacji i komentarzy wszystkich osob sie tutaj udzielajacych, a nie tylko na podstawie tych, z ktorymi Ty sie zgadzasz lub ktorzy popieraja i zgadzaja sie z kazda Twoja opinia lub komentarzem.

Jezeli ktos wedlug Ciebie pisze nieprawde, obrazliwe wyzwiska i klamstwa, zglaszaj do moderacji lub do odpowiednich instytucji.

Milego dnia.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Powstaną dwa kolejne ronda?"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]