8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Problemy kadrowe limanowskiego SOR'u

Opublikowano 11.01.2014 08:54:48 Zaktualizowano 05.09.2018 08:24:04 top

Limanowa. Zewnętrzna firma z Krakowa „wysyła” swoich lekarzy do pracy na limanowskim SORze - to jeden ze sposobów rozwiązania problemów kadrowych. Szpital cały czas szuka internistów, jak jednak twierdzi starosta Jan Puchała, ci nie chcą pracować w Limanowej, bo w Nowym Sączu zarabiają znacznie więcej.

Szpital Powiatowy w Limanowej boryka się z problemami kadrowymi w Szpitalnym Oddziale Ratunkowym - brakuje lekarzy chętnych do pracy. Temat poruszony został podczas ostatniej sesji Rady Powiatu Limanowskiego.

- Dyrektor miał taki okres, że przyszedł do Zarządu i pytał, co ma zrobić. Nie ma chętnych do dyżurowania. Jak ma funkcjonować SOR, jak mamy mieć lekarzy? Jeżeli szpital w Nowym Sączu płaci lekarzom po 200 czy 250 złotych, to nikt nie przyjdzie do Limanowej, do Gorlic, do Krynicy, dyżurować za 50 - 70 złotych. Szpital sądecki jest bankrutem i stać go na takie stawki? - nie dowierzał starosta. - Choćby nie wiem co dyrektor Radzięta zrobił, nie jest w stanie zapewnić opieki całodobowej. Mamy w tej chwili lekarzy z Krakowa, mamy firmę która wykonuje nam usługi, bo nie znaleźliśmy chętnych za te pieniądze - tłumaczy Jan Puchała.

Częściowym rozwiązaniem problemu ma być właśnie kontrakt z zewnętrznym podmiotem z Krakowa, który kieruje do pracy na limanowskim SOR swoich specjalistów. Mimo to, Szpital Powiatowy nie przestaje zabiegać o wykwalifikowanych lekarzy. Jak mówi dyrektor szpitala, potrzebni są zwłaszcza interniści.

- Rzeczywiście, cały czas staramy się o lekarzy do pracy na SOR mimo że, mam nadzieję, najtrudniejsze chwile za nami. Szczególnie brakuje internistów. W ostatnim czasie udało nam się znaleźć kilku specjalistów spoza powiatu limanowskiego - mówi Marcin Radzięta, dyrektor Szpitala Powiatowego w Limanowej. - Ponadto, zawarłem umowę z podmiotem zewnętrznym z Krakowa, który w ramach tej umowy wspiera nas, wysyłając swoich lekarzy do świadczenia usług medycznych, gdy tylko zajdzie taka potrzeba. Oprócz tego od miesiąca listopada 2013 roku udało się uregulować palący od dawna problem dostępu do niezbędnych badań radiologicznych na SOR poprzez wydłużenie pracy lekarza radiologa do godziny 19:00 w ramach nowej organizacji Zespołu Pracowni Techniki Obrazowej - dodaje.

- Na pewno nie jest idealnie - mówił starosta o funkcjonowaniu SOR, zwracając się do radnych. - Ale nie raz przyglądałem się temu problemowi, dyrektor cały czas ma pewne pomysły. Faktem jest, że potrzeba wdrażania dodatkowych zmian. Ale to nie sytuacja w szpitalu jest zła, to chory jest system. Dopóki nie będzie zmiany ustawodawstwa o lecznictwie zbiorowym, o ratownictwie medycznym i w ogóle o służbie zdrowia, nie zrobimy nic - twierdzi Jan Puchała. - Nie zrobimy nic, są tak chore procedury - dodaje.

- Problemy kadrowe w Szpitalnym Oddziale Ratunkowym wynikają przede wszystkim z tego, że jest to bardzo ciężka i stresująca praca - zaznacza Marcin Radzięta. - Nie znam szpitala w Polsce, który przy takim finansowaniu i przy takiej ilości lekarzy funkcjonuje bez problemów. Ciężko jest o chętnych lekarzy do pracy na SOR, nawet za bardzo dobre pieniądze i wydaje się, że to nie jest problem finansów, tylko tego, że praca jest bardzo trudna, stresująca i niewdzięczna - twierdzi dyrektor limanowskiego szpitala. - Także pozostały personel pracujący na SOR ma bardzo trudno - przypomina.

Jak przypomina Marcin Radzięta, ostatni raport Najwyższej Izby Kontroli wykazał, że 80 proc. osób, które trafiają na SOR, w ogóle nie powinny się tam znaleźć.

Do sprawy powrócimy.

Zobacz również:

Komentarze (57)

marlehill
2014-01-11 09:09:17
0 0
czyli winni są pacjenci szukający pomocy w szpitalu...........


a powinni się leczyć ;w prywatnych gabinetach,przez internet albo przez modlitwę i nie zawracać głowy dyrektorowi czy urzędnikom....
Odpowiedz
JAN
2014-01-11 09:32:34
0 0
Zupełnie nie można się zgodzić z argumentacją p.Starosty, a szczególnie dyr. Szpitala. W SORze jest zła organizacja pracy a dyr. nie ma pojecia o pracy całego Szpitala. Nie ogarnia problemów dnia codziennego co widać,bo jeździ do Zarządu pytać o radę. Albo jest ubezwłasnowolniony albo nie ma pojęcia. Wszystkim również wiadomo,że lekarzom z zewnątrz oferowane są duże wyższe stawki niż miejscowym - dlaczego ? I gdzie tu cierpiący pacjent w tym wszystkim ? Pacjent 'Ma prawo do godnego umierania' wypis z Regulaminu dla pacjenta wiszący na korytarzu w SORze!
Odpowiedz
Doradca
2014-01-11 09:33:17
0 0
Jest postęp w myśleniu. ' Nie zrobimy nic, są tak chore procedury'

Dobrze, że Pan Starosta to zauważył lepiej późno jak wcale.

Poprzednio winny był temu Dyrektor, teraz jest chory system i procedury.

„Ale to nie sytuacja w szpitalu jest zła, to chory jest system'

'Kupą mości panowie kupą ' będzie super, ba już jest super.
Odpowiedz
mari
2014-01-11 09:48:40
0 0
No dobrze, ale co stoi na przeszkodzie żeby lekarze z Krakowa obsługiwali SOR? Czy mają gorsze kwalikacje? Chyba nie. A czy muszą być na 'etacie' żeby dobrze zdiagnozować pacjenta? Też nie. Jeśli będzie dobrze przygotowana umowa na 'obsługę' SOR to Ci lekarze mogą przyjeżdżać i z Gdańska. Ważne żeby wykonywali swoje obowiązki. A swoją drogą to śledzę oferty pracy w gminie limanowskiej od kilku lat i ani razu nie natknęłam się na ofertę zatrudnienia w szpitalu limanowskim. Owszem, lekarz to nie sprzedawca i na limanowa.in nie ma sensu umieszczać oferty zatrudnienia- ale urząd pracy czy pracuj.pl? Czemu nie? A może ze 'wschodu' zatrudnić internistę? Język podobny więc szybko się nauczą polskiego. Ale wygodniej jest narzekać.
Odpowiedz
robotnik
2014-01-11 09:52:14
0 0
'Dyrektor miał taki okres, że przyszedł do Zarządu i pytał, co ma zrobić' - i co Zarząd pomógł dyrektorowi, bo przypuszczam, że nic! bardziej uwierzyłbym,że mogło być na odwrót
Dyrektor Radzięta jest jednym z najbardziej prężnych i merytorycznych dyrektorów. Myślę, że wielka przyszłość przed nim i to wielu może nie pasować...
Odpowiedz
MAJA12
2014-01-11 10:06:35
0 0
@JAN @Doradco

MACIE 100% RACJI

Starosta KŁAMIE. NIE wierze w ani jedno jego słowo Starosta kłamie, zawsze to inni wini, albo chore prawo.
W tym przypadku to nie chodzi na pewno o pieniądze. Na rzeczy musi być coś innego.

'Ponadto, zawarłem umowę z podmiotem zewnętrznym z Krakowa, który w ramach tej umowy wspiera nas, wysyłając swoich lekarzy do świadczenia usług medycznych, gdy tylko zajdzie taka potrzeba'

Panie dyrektorze, czy medycy z Krakowa będą pracować gratis, Jeżeli w Sączu zarabiają po 200 czy po 250 zł to tym bardziej w Krakowie będą zarabiać więcej. Przestańcie bić piane. Dyrektor jak i Starosta nie radzą sobie z tym problemem, sami sobie temu winni. Rada powiatu powinna odwołać Pana Jana Puchałę z pełnienia funkcji starosty.
Odpowiedz
MAJA12
2014-01-11 10:31:44
0 0
TO JEST 'LIMANOWSKI UKŁAD ZAMKNIĘTY'
Odpowiedz
konto usunięte
2014-01-11 10:59:38
0 0
Moją problem, ponieważ organizacja leczenia jest do bani.
Dlaczego odsyłają pacjentów z Całodobowej Opieki Medycznej na SOR?
Powinni robić odwrotnie, pacjentów u których nie ma zagrożenia życia, odsyłać do opieki całodobowej.
Oddziały te istnieją po sąsiedzku.
Odpowiedz
Ted1
2014-01-11 11:07:27
0 0
Jeśli nawet padło takie pytanie to pewnie jest ono wyrwane z kontekstu dłuższej dyskusji. Dla mnie to jest bardzo profesjonalne podejście do sprawy i swojej pracy. Nie jest problemem generowanie długu w wysokości 38.000.000 zł, chowanie sprawy do szuflady, tylko szukanie rozwiązań problemu wszędzie gdzie jest tylko taka możliwość.
Odpowiedz
antymon
2014-01-11 11:15:38
0 0
@Maja12
' to tym bardziej w Krakowie będą zarabiać więcej. '

Gadasz głupoty, nie znasz tematu, ktoś kto ma ogólne pojecie o problemie braku specjalistów czytając Twoje wypociny płacze ze śmiechu.

Robisz kampanię wyborczą dla siebie i kilku kolegów.
Piszesz ghlupoty, uprawiasz populizm i kłamiesz.

Jeśli wypisujesz takie argumenty popieraj je konkretnymi przykladami.
Wypisujesz przypuszczenia i rzucasz pustymi hasłami.
KONKRETY i FAKTY a nie kampania wyborcza i czarny PR!
Nie mieszaj szpitala do polityki bo pokazujesz swój idiotyzm!
Odpowiedz
Doradca
2014-01-11 11:43:16
0 0
@ antymon ustal ile zarabiają lekarze na SOR w Krakowie żebyśmy mieli pełny obraz problemu.

Rozmawiam z lekarzami w Krakowie to łapią się za głowę, że takie ich stawki przedstawiane są na tzw. prowincji.
Jak to jest z tymi stawkami @ antymon ?.

@ MAJA12 co Ci ten Pan Starosta tak nagle zaczął przeszkadzać ?.
Mówi prawdę Szpital niczemu nie jest winien, winne są procedury, które są od lat takie same .

@ Ted1 Szpital w Nowym Sączu da sobie radę .

Ten Szpital to wielki plac budowy. Zapytaj ile zdobyli środków zewnętrznych ?.
Odpowiedz
Ted1
2014-01-11 12:38:37
0 0
Doradco jaki plac budowy? Radioterapia o której wdrażaniu wiele można pisać... Owszem poradzą sobie bo według planu naprawczego mają zwolnić 100 pracowników. A za 38 mln to co zrobili? Patrząc na limanowski szpital to też wielki ciągły plac budowy, a jakoś długów brak i widać na każdym kroku ogrom pracy obecnego dyrektora.
Odpowiedz
MAJA12
2014-01-11 12:39:39
0 0
@ antymon
Od czasu zmiany dyrektora są same problemy z lekarzami. Dlaczego nie słyszymy o takich problemach w Tarnowie, Krynicy, Rabce,Sączu itd., dlaczego?

@Doradco
' co Ci ten Pan Starosta tak nagle zaczął przeszkadzać ?. '

Od kiedy Pan Puchała zaczął pełnić funkcję Starosty to nie spotkałem się, aby choć raz powiedział tak pomyliłem się nie miałem racji. Zasze jest to prawo jest winne, to takie są procedury, to chory system, to Burmistrz, czy Wójt winny, Rada miasta, lub Gminy winna. Ile już spraw powiat przegrał sądach?

Masz raje Starosta powiedział prawdę. 'Winne są procedury, które są takie same od lat' inni sobie z tym radzą, a Limanowej nie można sobie z tym poradzić, po prostu szkoda słów.
Odpowiedz
Ted1
2014-01-11 12:53:55
0 0
MAJA12 zdejmij klapki z oczu! Gdzie sobie sobie radzą z problemami w lecznictwie? Twoja tendencyjność zakrawa na miarę absurdu. Przeczytaj choćby informacje z dzisiaj o Kamiennej Górze. Poczytaj trochę o Sączu i innych szpitalach. Reszty nawet nie komentuję.
Odpowiedz
robotnik
2014-01-11 13:07:51
0 0
@MAJA,takiej obłudy i braku elementarnej wiedzy dawno nie widziałem. Inne szpitale sobie radzą?
niedawno media opisywały wiele sytuacji i poświęcały wiele czasu organizacji SOR. Wystarczy trochę poczytać a nie pieprzyć głupot.

No chyba, że dobra organizacja SOR wg Ciebie to sytuacja opisywana ostatnio w N. Saczu, gdzie dyrektor medyczny po 60 godzinach pracy (bo nie miał kto mimo, ze stawka jest 2 razy większa niż w Limanowej)dostał zawału. To jest super organizacja pracy. Zresztą kto był w Sączu to wie i dicenia limanowski SOR.
Odpowiedz
blizniak
2014-01-11 13:45:26
0 0
Bzdury ludzie piszecie. Pojęcia nie macie. Perełki.
Odpowiedz
rumburak2
2014-01-11 13:47:11
0 0
rząd PO ciągle coś bruździ i refofmy robią tylko takie żeby udupić podatników tak by stali w kolejkach tak długo ,aż stwierdzą że muszą wziąść pożyczke na leczenie.Leci teraz reklama związana z tą okolicznosci,a później i tak wykorkuje człowiek a bank zajmie majątek.Prosta rzecz bogaty dalej będzie się bogacił a biedny umrze w nędzy.Jest zły podział płac na poszczegulnych stanowiskacz gdyby właza ustawodawcza była nie dochodowa lub ta sama płaca co tego odwalającą ciężka prace nie pchali by sie ludziska tak do koryta,a tak to jakaś premia ,dieta, delegacja i uzbiera sie spora sumka sa NIC
Odpowiedz
tygrysek
2014-01-11 14:53:56
0 0
Panie Dyrektorze niech pan bzdur nie plecie bo internista na SOR w nowym sączu zarabia 100-130 na kontrakcie!!!!!! więc skąd Pan ma info że to są kwoty 200-250????? Niestety każdy chce zarabiać lepiej za to samo-musi to Dyrektor Szpitala ZROZUMIEĆ!!!!a i w sączu np.parking dla personelu jest za free a w limanowej od 50-100zł :))
Odpowiedz
tygrysek
2014-01-11 15:02:28
0 0
A tak w gwoli ciekawości 'zewnętrzna' firma z Krakowa na każdej godzinie lekarza musi zarobić bo takie sa warunki rynku to lekarze z krakowa pewnie dostają max 50 zeta.....a więc jakiej jakości są specjaliści jak robią za te pieniądze??? albo dyrektor manipuluje kwotami??? na przykład kwota netto dla lekarza z krakowa???;) a kwota brutto w sączu???
Odpowiedz
robotnik
2014-01-11 15:13:56
0 0
@tygrysek
a gdzie dyrektor powiedział, że na SOR w Sączu zarabiają 200-250 zł??????
czytaj człowieku ze zrozumieniem.
Odpowiedz
tygrysek
2014-01-11 15:38:59
0 0
@robotnik-słowa wypowiedział Starosta gdyż Dyrektor przyszedł do starostwa:Dyrektor miał taki okres, że przyszedł do Zarządu i pytał, co ma zrobić. Nie ma chętnych do dyżurowania. Jak ma funkcjonować SOR, jak mamy mieć lekarzy? Jeżeli szpital w Nowym Sączu płaci lekarzom po 200 czy 250 złotych, to nikt nie przyjdzie do Limanowej, do Gorlic, do Krynicy, dyżurować za 50 - 70 złotych. Szpital sądecki jest bankrutem i stać go na takie stawki? -TAK więc informacje Starosta oparł na słowach Dyrektora.
@robotnik -jest jeszcze coś takiego jak logika i zrozumienie tekstu;)
Odpowiedz
tygrysek
2014-01-11 15:41:22
0 0
moje informacje-internista pracujący w limanowej od kilku lat 50-60 brutto(kontrakt) Nowy Sącz 100zł brutto na dzień dobry.
Odpowiedz
bearchen
2014-01-11 16:31:20
0 0
Chorych przybywa, lekarzy ubywa.
Tusk obiecal, ze zmniejsza sie kolejki w tym roku do lekarzy.
Hmmm... a moze tak biurokracje ograniczyc, bo sama wizyta i badanie pacjenta trwa 10 min, a wypisywanie papierow 0,5 godziny. Gdzie w tym wszystkim logika?

A lekarz jak bedzie z powolaniem to nie bedzie patrzyl na kase.
Tylko lapiduchy, ktore wybieraja ten zawod, zeby sie dorobic nie przyjmia takiej posady.
Odpowiedz
Doradca
2014-01-11 16:38:16
0 0
Okazuje się że to kolejna informacja biała na jasnym a czarna na białym jest ciut ciut czytaj parę zetów inna.

I to żaden PR bo u nas nie jest tak źle.
Odpowiedz
Janek64
2014-01-11 16:40:51
0 0
@ Ted1 masz racje . Chory system ? byc moze tak -bo jezeli o zdrowiu i zyciu decyduje Pan wojewoda to jak ma byc? . Prosze poczekac do kwietnia jak zabraknie w mszanskiej karetce lekarza co sie wydarzy ano to ze Limanowski SOR bedzie oblegany i kolejka bedzie do Sowil .
Przeciez kazdy kto sie zle poczuje bedzie dowieziony na izbe przyjec .

Ktos pisze ze Pan dyrektor sobie nie radzi a wlasnie sobie radzi ! Ja pytam gdzie ma Doradce ktorego zatrudnia szpital gdze radca prawny ktory ma pelny etat w szpitalu .
W tym szpitalu trzeba wylaczyc polityke!
Pan dyrektor jest bardzo dobrym dyrektorem i sobie doskonale poradzi jezeli inni mu nie beda przeszkadzac .Pozdrawiam
Odpowiedz
Dagi
2014-01-11 17:01:32
0 0
Tylko komu, po co i na co, Starosta i Dyrektor tłumaczą i usprawiedliwiają, że problem w limanowskim SOR wynika z braku odpowiednich wykwalifikowanych lekarzy, czyli co?, jak ktoś trafi na SOR i nie otrzyma należytej pomocy, więc powinien to zrozumieć i tylko liczyć na Miłosierdzie Boże.

Brak należytej organizacji, to niekompetencja władz, dyrekcji.
Odpowiedz
111ksiadz
2014-01-11 17:11:45
0 0
Pierwsza sprawa-nasza cała służba zdrowia jest chora,ale nie jest to wytłumaczenie dla limanowskiego szpitala.Mogę podać masę przykładów gdzie radzą sobie znakomicie.Przyrzekłem sobie że nie będę w Nowym Roku bliźnim robił przykrości,ale jak tu można jak po przeczytaniu tego tekstu zęby bolą.Co ten Pan Starosta wygaduje ..chory system,Pan dyrektor ma pomysły...ble,ble.Pan dyrektor ma pomysły i zwraca się o pomoc do starostwa.Może niech im ktoś cenzuruje te ich wypowiedzi,będzie mniej wpadek.Nie chcę nikomu robić przykrości,ale śmieszno i straszno.
Odpowiedz
Janek64
2014-01-11 17:18:20
0 0
Tak nasza sluzba zdrowia jest chora to prawda czy pomoze jej reanimacja Pana minstra czas pokaze .Dobrze ze Pan J. Owsiak ratuje nasza sluzbe zdrowia bo takie mamy Panstwo chore .Pozdrawiam
Odpowiedz
namoR
2014-01-11 17:32:23
0 0
'Jak przypomina Marcin Radzięta, ostatni raport Najwyższej Izby Kontroli wykazał, że 80 proc. osób, które trafiają na SOR, w ogóle nie powinny się tam znaleźć.'

Wedlug mnie, raport ten wskazuje na jeden z powodow, dlaczego jest tak a nie inaczej.

Juz kiedys podawalem te linki do ciekawych publikacji, poczytajcie troche jak to wyglada:

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/2029020,114871,13641530.html

http://wloclawskie24.pl/articles/10859-jak-naprawde-wyglada-praca-na-szpitalnym-oddziale-ratunkowym

Taka jest prawda, jak to jest na SOR-ach i dlaczego lekarze nie sa zbyt chetni do pracy na tych oddzialach, jeszcze dodajmy do tego superowy PR, jaki na temat szpitala limanowskiego byl w ostatnich miesiacach czy latach 'kreowany' przez media, z pewnoscia juz wkrotce ustawi sie kolejka lekarzy chetnych do podpisania kontraktu, sluzby i pracy dla Was...

Najlepiej i najlatwiej jest 'sikac i sr..c' we wlasne gniazdo, najlepiej na necie, wypisywac o niekompetencji tamtego lub owego, nie zdajac sobie sprawy, gdzie lezy glowny problem.

I jak ma byc lepiej w naszej Ojczyzne, jezeli osadzacie rzeczywistosc i problemy sluzby zdrowia na podstawie wlasnego lokalnego szpitala, podejmujac proby wytykania bledow lub znalezienia powodow lokalnie, nie zdajac lub zdajac sobie sprawe, ze glowny problem lezy zupelnie gdzie indziej.

Milego weekendu zycze.
Odpowiedz
blizniak
2014-01-11 17:41:10
0 0
eksperci w każdej dziedzinie.
Odpowiedz
tygrysek
2014-01-11 17:46:00
0 0
@Janek64 -tak a pro po p.Owsiaka to nie on ratuje służbę zdrowia tylko część pieniędzy od darczyńców-a pan Owsiak zbiera po raz drugi od darczynców daninę którą płacimy w składkach na ZUS!!!!
A wiesz może co jest z inkubatorami darowanymi w świetle jupiterów i mediów przez pana wsiaka szpitalowi w Prokocimiu????????
Siedzą w piwnicy bo p.Owsiak 'darował' inkubatory bez polskich atestów......... tomografy darowane szpitalom których nie stać na utrzymanie urządzeń itd. itp. ........ RESZTA JEST MILCZENIEM.....
Odpowiedz
namoR
2014-01-11 17:49:05
0 0
Masz racje @blizniak, jest tych expertow kilku tutaj, ktorzy uleczyliby sluzbe zdrowia w calej Ojczyznie w ciagu jednego tygodnia, gdyby tylko byli na miejscu Dyrektora lub Starosty.

Pozdrawiam.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-01-11 19:14:22
0 0
PRZEPRASZAM, ZE ZAPYTAM ALE JAK TO MOZLIWE ZE INTERNISTA W LIMANOWEJ ZARABIA 50 ZL BRUTTO
TO NA MIESIAC BY ZAROBIL NA REKE MNIEJ NIZ 3 TYSIACE?

NIE ROZUMIEM..
ZWYKLY PRACOWNIK BUDOWLANY ZARABIA W POLSCE MINIMUM 3 TYSIACE A LEKARZ KTORY RATUJE ZYCIA LUDZKIE MIALBY MNIEJ

KTOS CHYBA KLAMIE
Odpowiedz
kinia434
2014-01-11 19:17:20
0 0
'brakuje chętnych lekarzy do pracy' dziwujecie się od paru miesięcy jest taka nagonka na limanowski szpital i lekarzy,że każdemu szanowanemu się lekarzowi odchodzi ochota na pracę w takim społeczeństwie gdzie plujemy jeden po drugim jak popadnie.Starosta i Dyrektor wszystko robią ,żeby szpital funkcjonował należycie i nadal udzielał pomocy chorym,niczemu nie są winni za taki stan i braki personelu oraz długie kolejki do specjalistów, mamy chory system NFZ i jego trzeba najpierw uleczyć.
Odpowiedz
anilec
2014-01-11 20:40:47
0 0
Pan Starosta powiedział: 'to chory jest system'
Kiedy będą przeprosiny dla odwołanego dyrektora szpitala?
Pytam ponieważ ten system nie 'zachorował' w dniu mianowania na stanowisko Pana Radzięta, lecz z podobnymi problemami borykał się poprzedni Dyrektor Dariusz Socha.

Pan Socha pomimo kłód pod nogami ze strony Pana Starosty, radził sobie o niebo lepiej.

SORKI !!! czemu ja pytam o przeprosiny ? mam UWIELBIAĆ, a nie zadawać pytania.

ps. 'nic nie poradzisz bracie mój, gdy na tronie siedzi Jan'
Odpowiedz
111ksiadz
2014-01-11 21:16:55
0 0
namoR-z całym szacunkiem,ale chciałbym Ci przypomnieć że pan Radzięta zna się tak na medycynie jak ja.Pan Radzięta ma być dobrym dyrektorem-menagerem a ja w to bardzo wątpię.Moi znajomi lekarze z Krakowa biorą chętnie dyżury w Limanowej bo kasa lepsza niż na klinice,zaznaczam że nie znam dokładnie sytuacji na SOR,ale taki znakomity fachowiec zwłaszcza przy pomocy Pana Starosty powinien sobie z tym problemem poradzić.
Odpowiedz
Doradca
2014-01-11 22:14:12
0 0
Żebym nie był gołosłowny to przytoczę wypowiedź Pana Dyrektora Puszko z Nowosądeckiego Szpitala z zaprzyjaźnionego portalu tak żeby białe było białe a czarne, czarne.

Tu jest czarno na białym:

'Ponoć sądecki szpital psuje rynek, bo płaci najwięcej.

- Wcześniej za godzinę dyżuru na SOR płaciliśmy do 100 złotych. Teraz to się zmieniło. Stawki wahają się od 40 do 80 zł brutto. Gdzie indziej, m.in. w Tarnowie stawki są wyższe? Ale rzeczywiście mamy najwyższe pensje dla lekarzy pracujących na podstawie umowy o pracę (etatowych). 4,5 Tys. zł dla lekarza z drugim stopniem specjalizacji, 3.6 Tys. zł dla lekarza posiadającego „jedynkę” i 3,1 tys. dla tego bez specjalizacji. Są oddziały, gdzie lekarze zarabiają nawet 5 tys. zł, m.in. noworodkowy i anestezjologiczny. Są to oczywiście kwoty brutto. Do tego dochodzą dodatki, wysługa lat i np. dodatek funkcyjny. Wyznaję zasadę, że za dobrą pracę należy się dobra płaca' Artykuł z 04-10-2013 roku.

Komu płacili po 200-250 zeta i kiedy?. „ Płaciliśmy do 100 złotych brutto teraz stawki wahają się od 40 do 80 zł brutto.


Nie mam prawa nie wierzyć Panu Staroście, więc wierzę.
Odpowiedz
111ksiadz
2014-01-11 22:36:50
0 0
Może mnie nikt nie będzie straszył prokuratorem ale wieść gminna niesie i chyba czytałem na tym portalu,że od nowego roku niektóre grupy zawodowe,szczególnie niższy personel medyczny ma otrzymać podwyżkę uposażeń.Słyszałem też że nikt ci tyle nie da co obieca ci Radzięta.
Odpowiedz
Doradca
2014-01-11 23:33:43
0 0
Pan Puszko, Dyrektor Nowosądeckiego Szpitala twierdzi, że nie płacił więcej jak 100 złotych brutto a obecnie stawki wahają się od 40 do 80 złotych brutto.


Nie mam prawa nie wierzyć Panu Staroście, więc wierzę.
Odpowiedz
tygrysek
2014-01-12 00:22:40
0 0
po kilkua głęszych powiem tak ......beaz ogródek=dyrek lim.szpitalt ma wytyczne AAAAA nie radzi soobie bo nie jest specem od ekonomiii-tu trzeba też NFZ zrobić w wała-jak to ????Doniu mówi BY ŻYŁO ŚIĘ LEPEJ.......nie w tym systemie rozliczeń-płatnik-ZUS-NFZ....bo tu kasa ginie i znika bezpowrotie.....SMUTNE ALE PRAWDZIE....
Odpowiedz
antymon
2014-01-12 05:23:05
0 0
Tygrysek. Po kilku głębszych to Ty idź spać bo się będziesz w poniedziałek tłumaczył filipinką lub działaniem witamin nieporządanym. Jeśli SOR w Limanowej ma taki kłopot a zdaniem propagandy wyborczej kilku kolegów wszędzie jest tak cudownie to znowu przywołamy złotą myśl: ruszcie cztery litery o powiat dalej i sprawdzcie jak jest pięknie w Myslenicach lub Bochni. Życzę powodzenia w odkrywaniu uroków tych miejsc :)
Odpowiedz
MAJA12
2014-01-12 08:42:56
0 0
Sprawując stanowiska kierownicze trzeba mieć choć za grosz honoru, a nie być arbitralny. Od kilku lat mamy do czynienia z kłamstwem i wprowadzanie opinii publicznej w błąd. To jest narażanie ludzkiego życia. Kto ma władze ten rządzi. Taka jest nasza transparetna nasza władza powiatu. Od dłuższego czasu można zauważyć, że nie liczy się dobro mieszkańców powiatu, której tak dużo się mówi, a jedynie układy i pchanie się na stołki. Już chyba najwyższy czas przestać oszukiwać ludzi.
Odpowiedz
HenrykV
2014-01-12 09:34:20
0 0
Nieelegancko umywać ręce, Panie Starosto, w stylu Piłata. Jak Panu wręczano medal to chwalił się Pan choćby blokiem operacyjnym, a przecież budował go Szpital, nie Powiat. A jak są problemy, to zamiast zakasać rękawy, spróbować przyciągnąć specjalistów, choćby z Dolnego Śląska, gdzie podobno dużo szpitali się likwiduje to się rączki myje i mówi, że to wina systemu. Żenada.
Jak sukcesy to pierś wypięta, jak problemy to się w szafie siedzi.
Odpowiedz
antymon
2014-01-12 10:27:34
0 0
Maja12, Henryk V, czy cos poza sloganami kampani wyborczej macie ciekawego do powiedzenia?

Kto Wam te poematy pisze?

Maja12, może jakieś konkrety, przykłady, bo piszesz filozoficzne wywody które nie mają żadnego pokrycia w faktach.

Podaj przykłady do każdego wyborczego sloganu jaki napisałeś.
Henryk z racji koligacji i konotacji pisać musi jak każą.
Odpowiedz
romcio1985
2014-01-12 10:33:35
0 0
jak wam się tak chce żreć nawzajem?
Odpowiedz
JAN
2014-01-12 10:59:10
0 0
Czy to aby nie jest temat zastępczy aby nie mówić o kapitalnym remoncie bloku operacyjnego który po 2 latach zaczął się rozsypywać i dziwne,że nie ma winnych ?
Odpowiedz
HenrykV
2014-01-12 11:56:39
0 0
@antymon - troche smiesznie jak Ty akurat udajesz sprawiedliwego.
Wyjmij belke z oka potem recenzuj innych
Odpowiedz
MAJA12
2014-01-12 12:15:48
0 0
@antymon
Konkrety podał Ci Doradca o wynagrodzeniach. Nie urządzam żadnej kampanii wyborczej nikogo tu nie foruje.
Tylko wytykam błędy władzy, która szuka winny w innych, tak jak napisał HenrykV 'wyjmij belkę z oka potem recenzuj innych' wszyscy inni winni tylko nie WŁADZA powiatu są naprawdę wspaniali. Bo kto wszedł miedzy wrony to ma krakać tak jak one (czyje to słowa). To nie jest FOLWARK Pana Starosty i nie Białoruś.
Odpowiedz
Doradca
2014-01-12 15:17:22
0 0
@ antymon to, jakie są te stawki w Krakowie?

Nie mów, że masz problem z ustaleniem.

Żądasz przykładów, proszę przeczytaj komentarz lekarza pracującego w Niemczech, który zajął stanowisko, w sprawie braków w obsadzie na SOR nowosądeckiego szpitala:

'Jestem lekarzem pracującym w niemieckim szpitalu i czytając wywiad z Dyrektorem szpitala stwierdzam, że jego wyznania nie układają się w logiczną całość. Jeśli szpital dostał kontrakt od NFZ na obsługę oddziału ratunkowego, to znaczy, że zobowiązał się do świadczenia opieki w ramach tego oddziału. Czyli, że szpital dysponuje lekarzami różnych specjalizacji, którzy są zdolni do zdiagnozowania pacjentów pojawiających się w SOR. Jeśli tak, to szpital ma obowiązek zapewnić tych lekarzy na SOR! To nie jest tak, że chirurg pracujący na oddziale może odmówić skonsultowania pacjenta przyjętego na SOR, jeśli sam SOR nie ma akurat dyżurującego chirurga. Rozumiem, że chirurg nie zszedł do SORu, bo nie ma tego w zakresie swoich obowiązków i czuje się bezkarnie. To nie jest sprawa uznaniowa - pojawić się czy nie na SOR. Takie rzeczy muszą być uregulowane w umowach o pracę. Zapewne w sądeckim szpitalu tego nie ma, skoro są takie problemy. W związku z tym szpital nie zapewnia kompleksowej obsługi'

SOR-DE

Czy ten lekarz twoim zdaniem ma rację?.
Odpowiedz
kot
2014-01-12 20:29:20
0 0
Przykre to ale nie każdy nadaje się na dyrektora szpitala.Starosta może chciał dobrze,ale ogromnie się pomylił.
Odpowiedz
Doriska
2014-01-13 09:01:35
0 0
'Jak przypomina Marcin Radzięta, ostatni raport Najwyższej Izby Kontroli wykazał, że 80 proc. osób, które trafiają na SOR, w ogóle nie powinny się tam znaleźć.'- Panie Radzięta! Czy to wina ludzi iż lekarze w przychodni mają limit i nie chcą przyjmować a na całodobówce za często dają skierowanie na SOR??? Niech Pan pomyśli co pisze!!! Z utratą przytomnosci gdzie ma pacjent trafic????? na dalszą diagnostyke???? oj Pan sie nie nadaje na to stanowisko, grubo się kiedys pomyliłam...
Odpowiedz
Doradca
2014-01-13 09:40:12
0 0
Oj tam, oj tam Pani @ Dorisko. Ale to nie sytuacja w szpitalu jest zła, to chory jest system.
Odpowiedz
Doriska
2014-01-13 09:54:02
0 0
@Doradco- z tego co wiem dawno powinien zostać zatrudniony lekarz na Sor... Do tej pory nie ma i P.Radzięta ma z tym problemy... W Sączu lekarze nie zarabiają tyle co podano w artykule... Chcecie dowodów- służę pomocą...
Odpowiedz
Doradca
2014-01-13 09:56:41
0 0
@ Doriska 'Chcecie dowodów- służę pomocą' bardzo proszę :)
Odpowiedz
Doriska
2014-01-13 10:05:01
0 0
Rozmawiałam z lekarzem który pracuje na SOR w N.Sączu, szpital. Śniadeckiego... Wyśmiał się z podanych danych... Wystarczy iż To zadzwoni do tego szpitala i wszystkiego sie dowie...
Również Prokocim... gdyby nie dodatkowe dyżury lekarze nie mieliby cudów... Weźmy szpital JP, oddział zakaźny... nie zarabiają kokosów...
Odpowiedz
racjonalny
2014-01-13 13:57:25
0 0
Skoro szpital 'przynosi zyski' jak to pisano kilka tygodni temu na tym portalu to czy nie można zapłacić godziwych pieniędzy za pracę, którą sam dyrektor uważa za ciężką?

Lepiej zatrudniać ludzi po wylewach, emerytach i innych żeby obniżyć koszty. Nie ma młodych ambitnych lekarzy w okolicy?
Odpowiedz
szogun
2015-10-15 12:13:43
0 0
Nie głosować na łysego!!!!!!!
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Problemy kadrowe limanowskiego SOR'u"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]