8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Radni dosadnymi słowami krytykowali burmistrza. "Wstyd mi za współpracę z panem"

Opublikowano 05.04.2020 00:35:00 Zaktualizowano 06.04.2020 07:19:20 pan

Limanowa. Burzliwa dyskusja towarzyszyła omawianiu projektów dotyczących zmian w statucie LDK i przyjęciu programu osłonowego, w związku z planowaną przez władze Limanowej reorganizacją szkolnych stołówek. Radni w dosadnych słowach krytykowali burmistrza Władysława Biedę.

Burmistrz wnioskował o zdjęcie punktu dotyczącego zmian w statucie LDK z porządku obrad, na co jednak nie zgodzili się radni. Jak tłumaczył, analiza prawna wykazała jednak, że w obecnym statucie są już zapisy pozwalające jednostce na prowadzenie szkolnych stołówek.

Choć nie było potrzeby, by procedować uchwałę, przewodnicząca Jolanta Juszkiewicz wyjaśniała, dlaczego radni postanowili zająć się sprawą na sesji. - Otrzymaliśmy tyle próśb, by zatrzymać stołówki w szkołach, że zdecydowaliśmy się procedować tę uchwałę. Zależy nam na tym, by kwota wsadu do kotła, którą ponoszą rodzice, zostały utrzymane – mówiła. Przyznała też, że radni negatywnie zaopiniowani projekt programu osłonowego, zakładającego dofinansowanie do posiłków. - Mówię o tym, żeby państwo nie mysleli, że chcemy dokuczyć wam i waszym dzieciom; my jesteśmy z państwem, liczymy że burmistrz przemyśli sprawę i doprowadzi do rozmów w rodzicami – oznajmiła przewodnicząca.

Na jej słowa zareagował Władysław Bieda. - Proszę, by publicznie nie wprowadzać w błąd mieszkańców. To co mówi pani przewodnicząca jest nieprawdą. Nikt nie zamierza likwidować stołówek czy kuchni w poszczególnych szkołach i przedszkolach. Posiłki będą przygotowywane w tych samych kuchniach, w tych samych naczyniach, na tym samym sprzęcie; mało tego - przez tych samych pracowników. Zmiana polega na tym, że będzie inny pracodawca i będzie nim LDK. Nie będzie żadnego cateringu i dowożenia gotowej żywności, będzie ona przyrządzana na miejscu. Szerzony jest defetyzm, że chcemy coś zabrać, żeby ktoś nie miał co jeść – powiedział Władysław Bieda.

Zobacz również:

Burmistrz dodał, że w jego opinii rodzice są wprowadzani w błąd i że jest to przykre, że „przez radnych i nauczycieli”. Dalej tłumaczył, że planowane zmiany pozwolą na pozyskanie dodatkowych środków rządowych na sfinansowanie części kosztów zatrudnienia, których teraz nie można doliczyć do kosztów przygotowania posiłków. To z kolei ma odciążyć budżet. Władysław Bieda wskazywał, że są to poważne wydatki – jak zobrazował, dodatkowa wysokość środków wpływających do miejskiej kasy z tytułu ubiegłorocznej podwyżki podatków nie wystarcza, by pokryć pensje pracowników szkolnych stołówek.

- Ktoś powiedział, że nic tak nie gorszy, jak powiedzenie prawdy. Do tej pory posiłek dla nauczyciela w szkole kosztował 6 zł. To jest powodem nastawiania rodziców przeciwko zmianom – uznał. - Zaproponowaliśmy program osłonowy, miasto chce dofinansować posiłki dla dzieci. Projekt tego programu został jednak zaopiniowany negatywnie, radni nie chcą, żebyśmy dopłacili dzieciom do posiłków – ocenił.

Propozycja władz miasta w kwestii dofinansowania do posiłków sprowadza się do trzech progów finansowych – kryterium to dochód netto (a także bez wliczonego świadczenia 500+). Na dopłatę nie będę mogli liczyć uczniowie, w przypadku których dochód na jednego członka rodziny przekroczy 1300 zł netto. - Myślę, że w takim przypadku, koszt 20 czy 21 obiadów w wysokości 130 zł miesięcznie nie przewróci do góry nogami budżetu tej rodziny – powiedział Bieda.

Burmistrz dodał też, że wszystkie propozycje mają perspektywę przyszłego roku, ale decyzje muszą być podjęte teraz.

- Nikt radnych nie rozliczy z budżetu, to odpowiedzialność – łącznie z odpowiedzialnością karną – burmistrza miasta. Dziś nikt nie wie, jak długo gospodarka będzie zatrzymana, jakie będzie bezrobocie, ile środków wpłynie z podatku PIT, z którego do budżetu miasta wpływa 40%. Na palcach u jednej ręki mogę policzyć radnych, którzy się nad tym zastanawiają. Czy radni i mieszkańcy będą zadowoleni, jak jesienią trzeba będzie podatki podnosić? Trzeba patrzeć do przodu przynajmniej na rok, a nie na miesiąc – powiedział Władysław Bieda. - W wyborach nie obiecywałem, że będę szastał pieniędzmi mieszkańców miasta, proszę więc tego ode mnie nie oczekiwać.

Po słowach burmistrza wywiązała się dyskusja z udziałem radnych. - Babcie i dziadkowie uczniów pytają nas, co burmistrz wyprawia. Pan naprawdę nie chodzi wśród ludzi? Nie widzi jak jest naprawdę? - pytała przewodnicząca Jolanta Juszkiewicz.

- Przykro było słuchać tego, co mówił burmistrz. Cieszę się, że nie pracuję już w szkole i nie muszę zjeść tego obiadu. Właśnie dowiedzieliśmy się, że całym złem są nauczyciele – powiedziała radna Irena Grosicka, wskazując na ustawowy zapis, gwarantujący nauczycielowi możliwość zjedzenia posiłku w szkole. Radna przypomniała, że w niektórych lokalnych firmach to pracodawca zapewnia swoim pracownikom darmowe posiłki regeneracyjne. - Dostrzegam, że w uchwale mamy podział uczniów na 3 grupy, w zależności od dochodów na członka rodziny. Czy jest to równe traktowanie wszystkich mieszkańców? - pytała Irena Grosicka.

Dosadnie działania burmistrza skrytykował radny Jan Winiewski. - Byłem dumy z tego, że współpracowaliśmy z panem burmistrzem przez dziewięć lat. Przez to, co pan powiedział, jest mi teraz za tą współpracę bardzo wstyd. Mówił pan do nas, „co to jest dać 8 zł za obiad”. Panie burmistrzu, syty nigdy nie zrozumie głodnego.

- Pan Winiewski mowi, że chcemy skrzywdzić dzieci. Publicznie oskarżył mnie pan, że jestem krzywdzicielem dzieci. Nie można tak robić, to poważne oskarżenie – odpowiedział Władysław Bieda.

Piotr Musiał zgłosił wniosek o zakończenie dyskusji. - Należy przerwać ten spektakl przed mieszkańcami i przejść do głosowania – powiedział.

Z jego stanowiskiem nie zgodził się jednak radny Adam Król. - To normalna rozmowa na trudne tematy, które są w tej chwili najważniejsze dla mieszkańców miasta – wskazał, dodając że czasem należy mówić o problemach, a nie tylko o sukcesach w postaci wielomilionowych inwestycji. - Jesteśmy tu po to, żeby te tematy zostały publicznie omówione, nikt tu teatru nie odgrywa.

W pierwszym głosowaniu nad projektem uchwały wprowadzającym zmiany w statucie LDK, w pierwszym głosowaniu 4 radnych opowiedziało się za, 10 było przeciwko, a 1 wstrzymał się od głosu. Na wniosek radnych zarządzono reasumpcję głosowania, po ponownym wynik się zmienił – nikt nie zagłosował za, 14 radnych było przeciwko, a 1 wstrzymał się od głosu.

Przy następnym głosowaniu przewodnicząca ze śmiechem poleciła radnym, by „się pilnowali”. Również wieloletni program osłonowy nie został przyjęty – tylko 2 osoby zagłosowały za, przeciwko było 11, a od głosu wstrzymało się 2 radnych.

Komentarze (47)

tezet
2020-04-05 06:49:18
0 0
Zupełnie nie rozumiem mieszania w tych kuchniach. Gdzie oszczędność gdy szefem kuchni będzie inny zespół? Kuchnia jest elementem szkoły i rządzić nią ma szkoła.
Odpowiedz
breko535
2020-04-05 07:55:15
0 0
https://www.youtube.com/watch?v=42EIQUDP4L0 burmistrz ma racje !!! a nauczyciele za pensje swoje stac ich na obiad a nie całymi rodzinami zywic sie za półdarmo
Odpowiedz
edytaz
2020-04-05 08:24:53
0 0
Wszyscy radni nagle popierają socjalizm. Chyba za dużo się naoglądali lekcji matematyki w TVP i stracili umiejętność liczenia, nawet w zakresie dodawania. Żenada i populizm,
Odpowiedz
aramis
2020-04-05 08:28:57
0 0
Stołówka szkolna jest dla uczniów.
Nauczyciel jeśli chce powinien za obiad zapłacić cenę rynkową tj. 14 - 16 zł.
Może wystarczy już tych przywilejów dla tych "zapracowanych" nauczycieli
Odpowiedz
tookiloki00
2020-04-05 08:36:18
0 0
Oczywiście aramis, święta racja ileż to można inaczej zmienić pracę tam bedzie lepiej
Odpowiedz
Gozilla
2020-04-05 08:37:09
0 0
Dokładnie, nie widzę ani pół powodu żeby dotować nauczycielom obiady.
Odpowiedz
Jozek123
2020-04-05 08:50:04
0 0
Wszystko będzie tak samo ale nie tak samo
powiem tak jedzenie będzie takie jak ten dworzec i autobusy
obsługa będzie pracować morze na kilku stołówkach na raz
i jeszcze na 1/2 etatu tu nie chodzi o nauczycieli
zastanówcie sie na czym morzna oszczędzić na jjakości produktów
do wytwarzania żywnosci i na ludziach tam pracujacych
Odpowiedz
aramis
2020-04-05 09:11:12
0 0
Droga Pani nauczycielko niektórzy pracownicy a raczej robotnicy dostają darmowe obiady ale za pracę po 10 godzin dziennie "przy łopacie" w trudnych warunkach atmosferycznych.
Porównajcie swoją "Pracę " do innych
Odpowiedz
adamuser
2020-04-05 09:13:48
0 0
W obecnej sytuacji radni powinni podjąć uchwałę zakazującą likwidacji stołówek i zakazu łączenia klas, żeby Burmistrz miał jasną sytuację. Jeżeli Burmistrz jako powód likwidacji podaje korzystanie z tanich obiadów przez nauczycieli, to wystarczy wprowadzić pełną odpłatność dla nauczycieli, a nie rewolucje organizować.
Odpowiedz
szrek
2020-04-05 09:36:42
0 0
Mieszkańcy,którzy niebardzo wiedzą o co chodzi z obiadami lepiej niech się nie wypowiadają i szczują przeciwko tym którży bronią naszych dzieci w szkole. W mieście przede wszystkim szuka sie oszczędności w szkołach i tak naprawd krzywdzi się teo najsłabsze ogniwo bo dzieci same się nie obronią. Mam pytanie ile już wydano na budowę pięknego i wspaniałego LDK więcej od kwoty która była w przetargu. nie to jest szastanie na prawo i lewo kasą mieszkańców. Dziwnym trafem w Limanowej wygrywa zawsze ten sam inwestor.
Odpowiedz
zabawny
2020-04-05 09:39:20
0 0
Koronawirus zapobiegł rękoczynom ? . :)
Odpowiedz
radca
2020-04-05 09:42:15
0 0
Aramis! Dlaczego Ty tak bardzo nie lubisz szkoły i nauczycieli ? Bądź tak u przejmy i napisz na jakiej "uczelni zakończyłeś swoją edukację ? Bez nauczycieli i osiągnięć nauki, nie mógł byś nic dukać na portalu!
Odpowiedz
kris500
2020-04-05 09:59:18
0 0
Nauczyciele podpuszczaja rodziców bo widza że mogą stracić tanie żywienie nie tylko dla siebie ale i dla swoich rodzin.
Latwo się wymadrzac krytykować gdy się nie odpowiada za budżet miasta a tylko za podnoszenie ręki
Panie Winiewski pokaz mi instytucję która za taką kwotę żywi w naszym mieście nie dotyczy uczniów w szkole.
Dzieciom się należy i nikt tego im nie zabiera .
A radni to i mogą obiecywać nam przysłowiowe gruszki na wierzbie.
Odpowiedz
Dagi
2020-04-05 10:06:35
0 0
Pani przewodnicząca powinna się dobrze zastanowić za nim coś powie, "Babcie i dziadkowie uczniów pytają nas co ten burmistrz wyprawia". A niby co on wyprawia?, niech to pani dokładnie wyjaśni, ustosunkuje się do swojej wypowiedzi, bo nie chodzi chyba o te obiady, gdyż burmistrz merytorycznie sytuację wyjaśnił, a to są poważne pomówienia.
Pani Grosicka kilka razy podkreśla, że nie pracuje już w szkole, ale ani razu nie powiedziała, iż odeszła na emeryturę, bo za nią weszła córka, hipokryzja.
Panie Winiewski wstydzić się za burmistrza pan nie musi, oceniają go mieszkańcy, a jak widać po wyborach-wysoko,bardzo dobrze, a pan może się wstydzić tylko za siebie.
Budżet miasta w przyszłym roku, albo już w tym może się poważnie zachwiać, co będzie jak trzeba będzie podnieść opłaty, podatki od nieruchomości, zagłosujecie ręka w rękę ? , czy mieszkańcy będą zadowoleni?, no chyba, ze te babcie i dziadkowie.
Proszę niech radni pamiętają, iż reprezentują wszystkie grupy społeczne w mieście nie tylko oświatę.
Co ciekawe, że w porządku obrad sesji nie znalazł się punkt dotyczący obecnej sytuacji ,pandemii koronawirusa, dobrze , iż pan Zoń poruszył w jakimś stopniu ten temat.
Wszystkim życzę opamiętania i zdrowia.
Odpowiedz
aramis
2020-04-05 10:12:39
0 0
@Dagi - popieram rzeczowa wypowiedź
Odpowiedz
niski
2020-04-05 10:33:07
0 0
na wielu stołówkach szkolnych widziany był proceder pakowania obiadów na wynos "do domów nauczycieli". Nic dziwnego 6 zł za pełnowymiarowy obiad.
"Nic tak nie gorszy jak powiedzenie prawdy"
Odpowiedz
aramis
2020-04-05 10:47:11
0 0
Drogi radco mogę mieć tytuł doktora a to nie zwalnia mnie od patrzenia obiektywne no sprawę a nie tylko widzieć czubek swojego nosa.
Od nas z wyższym wykształceniem można tego wymagać .
I pisać komentarze na temat.
Odpowiedz
kris500
2020-04-05 10:48:09
0 0
Burmistrz chce uporządkować patologie w systemie żywienia .
Buntuja się rodzice pidpusxczeni przez nauczycieli którym dalej się marzy obiad za 6zl.
Radni do tego przykładzie się.
Mam pytanie czy można zrobić obiad za 6 zł w domu Panie Winiewski skoro po Pana wypowiedziach można wywnioskować że się Pan na wszystkim zna.
A żeby jeszcze żywić z naszych podatków osoby trzecie to już grsndacw biały dzień.
I Rada Miasta to akceptuje.
Opamietsjcie się a jak już tego chcecie to oddajcie swoje diety na ten cel.
Odpowiedz
blizniaksyjamski
2020-04-05 10:53:34
0 0
Gratuluje jakości poruszonego tematu w TYM CZASIE..
Odpowiedz
szaradaa
2020-04-05 10:56:07
0 0
Niektórzy, na przykład nauczyciele biorą chyb przykład z Cyganów,którym 'wszystko się należy", a przecież to jest jego zawód i za to dostaje pensję więc dlaczego ma mieć zniżkę na obiad a to, że wielu ludzi państwo oduczyło roboty wszelakiej maści dodatkami+++ to inna sprawa, ale życie czasami pisze swój scenariusz a koronawirus na pewno wiele zmieni na gorsze o ile go przeżyjemy
Odpowiedz
A22
2020-04-05 11:31:47
0 0
I tak to właśnie będzie wyglądało... gdy osoby w radzie to nauczyciele- nigdy nie będą obiektywni...zawsze będą patrzeć żeby im było dobrze...Ktoś kiedyś powiedział ,, nauczyciele to grupa społeczna, która przetrwa wszystkie kryzysy''.... coś w tym jest...
Odpowiedz
vvv
2020-04-05 11:46:29
0 0
Też mi się tak wydawało, że w tym sporze o stołówki za hasłem o dobro dziecka ukryło się inne dobro. A teraz szach mat szanowni nauczyciele. Rodzice i radni zostali wkręceni w cały ten spór. Łączenie klas też wiąże się ze spadkiem ilości godzin nadwymiarowych które obecnie wpływają na wynagrodzenie nauczycieli. Sprawą oczywistą jest, że tworzenie liczebnie dużych klas jest nie wskazane le czasem konieczne. System organizacji i finansowania oświaty musi być wreszcie mądrze podkreślam jeszcze raz mądrze zreformowany. Być może obecna sytuacja tego będzie wymagać. Radni tak obcesowo krytykujący burmistrza niech zaczną myśleć i posługiwać się własnym rozumem i zdrowym rozsądkiem.
Odpowiedz
ciemnylud
2020-04-05 11:52:10
0 0
Jak czytam te wszystkie wpisy to wnioskuje że nauczyciele podpuscili rodziców by zachować siebie i dla swoich bliskich tanie żywienie kosztem podatników.
Rada Miasta była przeciwna burmistrzowi który chce uporządkować chory system organizacji żywienia i odpłatności gdzie za 6 zł żywią się wybrani kosztem ogółu z ich podatków.
Co na to dzisiaj powie Pani Przewodnicząca nauczyciel Pan Winiewski niczym historyczny Rejtan oraz pozostali radni którzy to popierali.
To jest pieniądz publiczny i za budżet odpowiada burmistrz.
Cześć i chwała takiemu gospodarzowi.
Odpowiedz
ciemnylud
2020-04-05 12:10:02
0 0
Burmistrz pokazał nam co to znaczy być gospodarzem miasta i dbać o nasze wspólne dobro a nie jak Ci radni którzy swoim głosowaniem bronią partykularnych interesów nauczycieli .
Życie publiczne to nie prywata szanowni radni wstyd mi za was a szczególnie za radnego który wstydzil się burmistrza.
Szanowny Panie Winiewski miasta ma takiego burmistrza że tylko dziękować mieszkańcom ich decyzji takiego wyboru gospodarza miasta bo nie daj Boże gdyby wybrali osobę pokroju radnych którzy są za utrzymaniem przywilejów dla wybranych.
Odpowiedz
szrek
2020-04-05 13:02:04
0 0
Ciekawe kto Was przygotował do tego, że tak pięknie sie wypisujecie. Ciekawe kto uczy Wasze dzieci, żeby były przygotowane do życia bo prawda jest taka , że w wiekszości rodzin rodzice nie maja czasu dla własnych dzieci - do Waszej wiadomości - TO WŁAŚNIE CI NAUCZYCIELE ZNIENAWIDZENI PRZEZ WAS, KTÓRZY PRZECIEŻ NIC NIE ROBIĄ A TYLE ZARABIAJA I WAM ZABIERAJĄ
.
Odpowiedz
AS25
2020-04-05 13:42:30
0 0
I znowu nienawiść do nauczycieli zasłania prawdziwy problem. Burmistrz specjalnie używa kwoty 6zł za obiad nauczycielski, żeby bezkarnie podnieść dziecku z 3,50 na 7 i więcej. Doskonale wie, że nienawiść społeczeństwa skupi się na tym, żeby "dowalić" tym ...... nauczycielom. Niektórzy się obudzą dopiero w momencie, kiedy trzeba będzie zapłacić 130zł za miesiąc. Poza tym szkoły stracą kuchnie wraz z całym wyposażeniem, kucharki stracą pracę, a jeśli ceny wzrosną, to nowy właściciel się nie utrzyma, bo nie będzie tylu chętnych na obiady. Programy pomocowe owszem są, ale wymagają starań, zaświadczeń, wywiadów itp. , a i tak większość rodziców gotuje w domu obiad , więc nie będzie płacić. Stracą tylko dzieci, które będą zwyczajnie chodzić głodne. Ale cóż, ktoś zobaczył dobry interes, rodzic zrobi wszystko dla swojego dziecka, a zwłaszcza, gdy sam nie ma dla niego czasu, podobnie zrobiono w MECHANIKU, kuchnia istnieje, ale ilu uczniów z niej korzysta, jedno danie za kilkanaście złotych i w dodatku nie można się najeść, więc kończy się na hot-dogach w ŻABCE, czy naprawdę tego chcecie dla waszych dzieci?
Odpowiedz
AS25
2020-04-05 13:50:10
0 0
Zabrać szkołom kuchnie, żeby wybudować kościołowi parking, coś tu chyba nie halo?
Odpowiedz
luxemburg
2020-04-05 13:52:54
0 0
Żenujący spektakl w dobie pandemii. Zamiast podejmować decyzje jak w tym trudnym czasie pomóc mieszkańcom, służbom które walczą o zdrowie i życie ludzi, uczestnicy tego spotkania zafundowali wszystkim kabaret na żywo. Wstydźcie się wszyscy po kolei, a najbardziej wobec tych którzy teraz ciężko pracują by pomóc innym.
Odpowiedz
ciemnylud
2020-04-05 14:29:05
0 0
A gdzie piszą mówią że mają likwidować kuchnię i zwalniać kucharki.
Prawda jest taka że osoby mające możliwości korzystają z tego by się stolowac za 6 zł i to jest ok.
W dzisiejszej sytuacji są sprawy ważniejsze ale nie można przejść obojętnie by nadal funkcjonował system obiadow za 6 zlotych a rzeczywistymi kosztami był obciążony podatnik miasta by pewnej grupie osób było lepiej.
Ci co uważają że tak dalej być powinno niech im wykupią obiady w restauracjach i po krzyku.
Najlepiej to się mądrzyć gdy się za to nie odpowiada tylko skad na to brać.
Odpowiedz
Bocian12
2020-04-05 14:38:15
0 0
Zgadzam się z burmistrzem, rodzice mają za co kupić dziecku obiad i nauczycieli też stać aby kupić sobie obiad.
Odpowiedz
kris500
2020-04-05 14:43:34
0 0
I ja się z Tobą bocian zgadzam.
Nie można drodzy nauczyciele wykorzystywać dzieci i ich rodziców by pozostawić sobie przywilej obiadu za 6 zł.
Odpowiedz
kris500
2020-04-05 14:45:09
0 0
I czy wy wstydu nie macie jaki przykład dajecie .
Odpowiedz
111ksiadz
2020-04-05 16:26:47
0 0
Nie czas żeby to oceniać i komentować. Z utęsknieniem czekam na złotą myśl Pana Tusika.Uważam że Pan Burmistrz działa jak prawdzimy menago.Ja też w pracy wychodzę na lunch ale sam go płacę.Jeżeli nauczyciele i ich rodziny obrzeraja sie za pół darmo (jak piszą niektórzy) to przepraszam.Przypomina to mi głęboką komunę......moja mama tam pracuje więc mam wszystko za darmo.
Odpowiedz
powrotdzedaja
2020-04-05 17:02:11
0 0
A kadziorka to co? Znowu tylko po wypłatę przyszedł? Ten to umie się zakręcić. Nic w życiu nie osiągnąć, a tak daleko zajść. Wiem, z kim trzymać i komu się podlizywać. I tak całe życie.
Odpowiedz
powrotdzedaja
2020-04-05 17:14:24
0 0
Mało przywilejów mają nauczyciele? Jeszcze darmowe posiłki?
Odpowiedz
abc58
2020-04-05 17:39:22
0 0
Nie ma co zatykać gęby nauczycielami. Jeśli radni uważają , że można budżetem karmić kolejnych prywaciarzy do obsługi stołówek to niech zrezygnują z diet do końca kadencji.
Odpowiedz
LimE
2020-04-05 18:43:39
0 0
Jest trudno a będzie jeszcze gorzej . Wiele firm zwalnia pracowników bo rynek się załamał . Nie słyszę natomiast by nauczyciele martwili się o swoje posady czy tez wynagrodzenia chociaż do pracy nie chodzą i prędko nie pójdą !! . Kto płaci i będzie płacił wynagrodzenia tym kucharką ?? Dzieci tez prędko z tych obiadów nie skorzystają . Burmistrz i zresztą nie tylko on musi ciąć koszty aby obniżyć podatki bo firmy nie dadzą rady ich płacić . A jak firmy nie będą działały to wypłaty dla was drodzy nauczyciele nie będzie . Zgodzę się natomiast ze zdaniem iż LDK źle zaprojektowane i przesadnie . To samo rynek . Brzydki i tyle !! Ale to moja subiektywna ocena .
Odpowiedz
burmistrz85
2020-04-05 19:52:19
0 0
Oszczedności należy szukać w urzędnikach którzy siedzą po pare osób w jednym pomieszczeniu i nie jednokrotnie nic nie robią gapiąc się w zegarek byle do 15 druga sprawa burmistrz zapomina że to nie on rządzi tylko rada która daje mu zadania do realizacji.Całe te urzedy to porażka myślą że to komuna i im wszystko wolno.
Odpowiedz
kris500
2020-04-05 22:20:58
0 0
@burmistrz85 proponuje byś się najpierw zapoznał z ustawą o samorządzie a później wygłaszał swoje tezy kto kim rządzi. bo nie jest tak do końca jak piszesz.
Odpowiedz
dawids
2020-04-06 07:24:29
0 0
Pan burmistrz już zna opinie na ten temat rodziców , na temat stołówek i łączenia klas to co wyprawia to wstyd szukając oszczędności na dzieciach...a co do obiadków dla nauczycieli ludzie ,ale jesteście zawistni wy jak byście byli nauczycielami chcielibyście mieć taniej ale jak już nie jesteś to dlaczego on ma mieć ehhh żal ,że człowiek człowiekowi wrogiem powinniśmy sie wspierać bo sama widziałam jak nauczyciele walczą za nasze dzieci spierając sie w nierównej walce z Burmistrzem ...a teraz doceńcie ich pracę zobaczcie jak nam jest ciężko teraz jak mamy po dwoje , troje dzieci i trzeba z nimi pracować przerobić materiał wcześniej to oni robili i nie z jednym ,a wieloma i różnymi dziećmi ...ktoś kto widzi tylko czubek własnego nosa będzie kierował się tym co tu wypisują ludzie ...oni też ciężko pracują ,a jak mogą mieć też taniej dlaczego nie co was to tak boli? ...mam nadzieję że i naszym dzieciom nie podniosą i nauczycielom ,a nasz Pan Burmistrz sie opamięta i przestanie tylko przedstawiać cyferki gdzie i ile na naszych dzieciach przyoszczędzi ....jest źle? to po co koncerty ?wytłumaczyć mieszkańcom że jest taka potrzeba i w tym roku się ograniczymy żeby nie szukać potem oszczędności na dzieciach , ale nie po co dzień kobiet i inne atrakcje przecież to kosztuje, a stres dzieci rodziców , nauczycieli...wstyd co tu sie wyprawia i tyle a jak sobie ktoś z czymś nie radzi , coś kogoś przerosło to niestety trzeba zejść ze sceny i oddać miejsce innym..komuś nowemu świeżemu z nowymi pomysłami.
Odpowiedz
kris500
2020-04-06 07:36:38
0 0
@dawids a gdzie ty widzisz wykorzystanie dzieci w propozycjach burmistrza. WSKAŻ tylko konkretnie a nie baju baju.
To osoby korzystające z obiadu za 6 zł podpusciły rodziców z wykorzystaniem dzieci że jakoby im pociechom coś się zmieni.
Już tak się nie uzalaj nad losem nauczycieli każdy ma ciężko i nie można jednych stawiać nad drugimi.

A MOZE TY JESTES Z TYCH SZEŚĆIOZŁOTOWYCH

Odpowiedz
dawids
2020-04-06 09:13:30
0 0
kris - nie nie jestem, ale jak ktoś ma możliwość mieć coś lepiej dlaczego nie... a tu trzeba było iść na posiedzenia rady odnośnie obiadów i łączenia klas to byś sie nasłuchał...i to ze obiady pójdą w górę to nie nauczyciele sobie wymyślili tylko z tym się wiążą zmiany a Pan włodarz wspominał na radzie o tym w rozmowach z rodzicami wiec z tym się wiążą te cudowne zmiany , jak ktos ma więcej dzieci w szkole to dla niego nawet te 20 zł na dziecko to będzie dużo uwierz wiem co mówię..i nie użalam się nad nimi mówię że tak jak i inni wykonują swoją robotę i do każdego mam szacunek i dla tego który pracuje za najniższą i do tych co mają spore dochody jeśli sobie na to zapracowali uczciwie ....zresztą powiedziałam swoje nikogo nie bronię ale tu nie chodzi tylko o nauczycieli bo obiadki mają podnieść wszystkim....no chyba że jesteś mniejszością to im sie zawsze wszystko należy bez jakiegokolwiek gadania ..pozdrawiam
Odpowiedz
dawids
2020-04-06 09:21:10
0 0
kirs aha pytałeś gdzie widziałam że kosztem dzieci? Na sesji z rodzicami gdzie nasze dzieci według burmistrza były pionkami które można sobie przesunąć z jednej klasy do drugiej (dla dziecka obcej) bo w czym problem? ,a tyam połączy oddziały i zlikwiduje klasę tym sposobem będzie oszczędność dla miasta ,... a dzieci w domach płakały bo sie bały ,że to o ich klasy chodzi ,ze po 6 latach ich rozdzielą i jak sie do tego masz...a co z psychiką dzieci to ze one nie mogą nic to wiadomo, ale my jako rodzice w sumie też nie wiele ale ile możemy to walczymy w imieniu naszych dzieci bo od nich zależy wiele teraz i w przyszłości...miłego dnia bez zawiści życzę.. pora się zacząć brać za lekcję bo przez najbliższy czas nikt z naszymi dziećmi tego za nas nie zrobi;)
Odpowiedz
hajduk41
2020-04-06 14:21:51
0 0
kris- dla Twojej wiadomości:
Art. 106. Prawo oświatowe
Stołówka
1. W celu zapewnienia prawidłowej realizacji zadań opiekuńczych, w szczególności wspierania prawidłowego rozwoju uczniów, szkoła może zorganizować stołówkę.
2. Korzystanie z posiłków w stołówce szkolnej jest odpłatne.
3. Warunki korzystania ze stołówki szkolnej, w tym wysokość opłat za posiłki, ustala dyrektor szkoły w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę.
4. Do opłat wnoszonych za korzystanie przez uczniów z posiłku w stołówce szkolnej, o których mowa w ust. 3, nie wlicza się wynagrodzeń pracowników i składek naliczanych od tych wynagrodzeń oraz kosztów utrzymania stołówki.
5. Organ prowadzący szkołę może zwolnić rodziców albo pełnoletniego ucznia z całości lub części opłat, o których mowa w ust. 3:
1) w przypadku szczególnie trudnej sytuacji materialnej rodziny;
2) w szczególnie uzasadnionych przypadkach losowych.
6. Organ prowadzący szkołę może upoważnić do udzielania zwolnień, o których mowa w ust. 5, dyrektora szkoły, w której zorganizowano stołówkę.

Kto zatem bronił podnieść cenę posiłku np. nauczycielom?

I jeszcze to: "Tak ustalone opłaty nie mają (i nie mogą mieć) charakteru komercyjnego. Przesądza o tym brzmienie art. 106 ust. 4 u.p.o., który wskazuje, jakie koszty dyrektor szkoły oraz organ prowadzący powinni wziąć pod uwagę dokonując kalkulacji opłat za posiłki, a jakich kosztów nie można uwzględniać kalkulując opłatę za szkolne obiady. Zgodnie z treścią tego przepisu do opłat wnoszonych za korzystanie przez uczniów z posiłku w stołówce szkolnej nie wlicza się wynagrodzeń pracowników i składek naliczanych od tych wynagrodzeń oraz kosztów utrzymania stołówki. Z przepisu tego wynika zatem, że poza kosztem tzw. wkładu do kotła, który ponoszą rodzice (lub opiekunowie) dzieci uiszczając stosowne opłaty, pozostałe wydatki związane z zapewnieniem uczniom wyżywienia powinny być ponoszone przez gminę jako organ prowadzący szkoły".

Odpowiedz
AS25
2020-04-06 15:24:09
0 0
HAJDUK 41, STOŁÓWKI SZKOLNE TAK, STOŁÓWKI DOMOKULTUROWE NIE SĄ OBJĘTE TĄ USTAWĄ I TU TKWI HACZYK.
Odpowiedz
szaradaa
2020-04-06 17:54:20
0 0
Czytając komentarze i użalanie niektórych, że trzeba brać się do odrabiania lekcji z dziećmi zastanawiam się czy temu też jest winien Burmistrz, że szkoły pozamykane no może i powinien guwernantki zatrudnić do nauczania dzieci w domach a myślę ,że biedę [nie chodzi o Burmistrza] to będziemy dopiero mieli - dotychczas to było ELDORADO.
Odpowiedz
Doris84
2020-04-07 21:59:06
0 0
Przykro mi to wszystko czytać. Nie jestem bardzo stara,ale chyba z innej epoki. Mnie wychowywano tak ,aby mieć szacunek do ludzi w tym również nauczycieli. A tu czytam tyle jadu,tyle złośliwości!!! Do czego Pan chce doprowadzić Burmistrzu Miasta? to waśni między obywatelami. A czy ktoś zastanowił się jaki procent nauczycieli je te obiady, wydaje mi się ,że niewielki, Jakie jest zdanie na ten temat nauczycieli, może warto zapukać do sąsiadki która nią jest i zapytać. Jakie są powody tego zakupu obiadu, a może ta nauczycielka jest osobą samotną i miło jej zjeść w towarzystwie choćby dzieci, a może ma trudną sytuację życiową? A może po prostu jest jej przyjemnie zjeść ze swoimi wychowankami i zależy jej na integracji oraz chce zachęcić dzieci do dobrych nawyków żywieniowych. Łatwo nam oceniać i anonimowo wyżywać się na innych w tak wyjątkowym czasie przedświątecznym ,który powinien być czasem pojednania. Szkoda,że tak jest kosztem dzieci, bo to jest istota problemu, a nie cena obiadu dla nauczycieli. Zaznaczam ,że nie jestem nauczycielem.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Radni dosadnymi słowami krytykowali burmistrza. "Wstyd mi za współpracę z panem""
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]