8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Znane nazwiska na liście ORMO-wców

Opublikowano 18.02.2019 06:47:00 Zaktualizowano 19.02.2019 06:53:45 pan

Ponad tysiąc pozycji liczy rejestr członków ORMO z terenu powiatu limanowskiego z lat 1956 – 1982, znajdujących się w archiwach Instytutu Pamięci Narodowej. Na liście są nazwiska m. in. były kierowników instytucji i samorządowców.

Udało się nam dotrzeć do rejestru wydanych legitymacji członkom ORMO z terenu powiatu limanowskiego. Dokumenty wytworzone przez organy bezpieczeństwa PRL, znajdujące się teraz w archiwach Instytutu Pamięci Narodowej, obejmują okres od pierwszej połowy lat 50. do 1982 roku.

Rejestr obejmuje przeszło tysiąc pozycji. Nazwiska członków formacji są uporządkowane – przypisane do komisariatów i posterunków w poszczególnych gminach Limanowszczyzny. Przy każdym z nazwisk znajduje się data wydania i numer legitymacji wraz z informacjami o datach przedłużenia ważności dokumentu, ewentualnego wydania duplikatu oraz uwagi – na przykład informacje o wykreśleniu danej osoby z szeregów ORMO, najczęściej z powodu śmierci, zwolnienia na własne żądanie bądź zatrudnienie w milicji.

Przy niektórych nazwiskach są adnotacje dotyczące miejsca zatrudnienia poszczególnych osób. To pracownicy zakładów takich jak limanowski oddział MERA-KFAP mieszczący się w Sowlinach, limanowskiego PBRol-u czy ŁPPD w Łososinie Górnej.

Zobacz również:

Na liście są również urzędnicy, członkowie jednostki LOK oraz przedstawiciele służby zdrowia, w tym dwie osoby, które w przeszłości pełniły funkcję dyrektora limanowskiego szpitala. Znaleźliśmy też nazwiska osób które obecnie lub w ostatnich latach pełniły różne funkcje publiczne, w instytucjach i samorządach, w tym jednego z byłych burmistrzów Limanowej.

Powołana w 1946 roku Ochotnicza Rezerwa Milicji Obywatelskiej miała wspomagać milicję w utrzymaniu bezpieczeństwa i porządku publicznego. Początkowo członkowie ORMO uczestniczyli w walkach z partyzantami. W kolejnych latach organizacja została całkowicie podporządkowana PZPR. Niechlubnie wsławiła się w pacyfikacji strajków studenkich w marcu 1968 r., a później w tłumieniu wielu innych demonstracji. Wraz z upływem czasu zmieniała się struktura organizacji oraz upranienia jej członków, którzy ściśle współpracowali z funkcjonariuszami ZOMO przy patrolach czy obstawianiu dużych wydarzeń – pochodów, festynów i manifestacji. Zajmowali się również nadzorowaniem ruchu drogowego. Mieli prawo do legitymowania osób, stosowania pouczeń, a nawet stosowania siły.

Do dziś Ochotnicze Rezerwy Milicji Obywatelskiej uznaje się za jeden z najbardziej negatywnych symboli aparatu represji PRL, bo wielu członków tej formacji swoje braki w przygotowaniu do podejmowanych interwencji starało się „nadrabiać” brutalnością.

Komentarze (54)

peres
2019-02-18 07:25:42
1 28
I co w związku z tym? Przecież chyba niemal wszyscy wiedzą, co to było ORMO i raczej żadną nowością jest informacja, że działali w tej formacji ludzie z limanowszczy. W całej Polsce tak było. Trzeba było podać trochę nazwisk, a jeżeli nie wolno, to po co komu taki śmieszny artykuł?
Odpowiedz
joga
2019-02-18 07:52:34
4 10
Ten artykuł jest po to by nadal siać miłośc i miłosierdzie, bo mało tych uczuć wokół. Autor tegoz felietonu głosno krzyczy "kocham was rodacy". Aż dziw bierze, że nie wydalił go" znany rezyser".
Odpowiedz
BRZEGI
2019-02-18 07:52:49
0 7
....to taka informacja ...z tzw wkurzających ...na początek dnia ...i nic nie podająca....chyba dla zwiększenia poczytności ...
....od lat 1990 minęło prawie 30 lat .... ci co mieli 30 lat maja 60 ..chyba emeryci lub renciści
ci co mieli 40 lat to już całkowici emeryci.......
.....wszak wielu z aktywistów ORMO PZPR SB ..."to zasłużeni ludzie w nowej tzw demokratycznej Polsce ..i uznani demokraci..."a jak ktoś inaczej uważa to straszą sądami.....z filmu " rzewne jaja"....
'
"
Odpowiedz
34607szczawa
2019-02-18 08:04:41
1 17
Jak są znane to proszę je opublikować z podzialem na gminy.
Odpowiedz
edytaz
2019-02-18 08:06:32
5 12
PZPRowski prokurator Stanisław Piotrowicz pełni teraz OFICJALNIE, bez utajniania, krycia się, ważną funkcję w obecnym PAŃSTWIE i RZĄDZIE, zasiada w kościelnych ławkach wśród biskupów, obok prezydenta, premiera, a wy... wyskakujecie z jakimiś małymi płotkami w randze powiatowej, które to płotki były co najwyżej tępymi narzędziami do machania pałką. Myślicie, że zrobicie tym sensację? Po co to wszystko, skoro w strukturach obecnego rządu są - jawnie i bez żenady - hołubione takie osoby jak piotrowicz?
Odpowiedz
royal30
2019-02-18 09:15:13
0 4
he he bardzo dobrze, ormo to najgorszy gatunek ludzi, coś na poziomie karalucha
Odpowiedz
aviator
2019-02-18 09:19:16
0 7
Liczyłem, że zobacze liste a tu ... Tanią sensacją nie można ukazać prawdy. Następna tajemnica poliszynela. Bez pełnej publikacji dokumentów pozodtawia się tylko otwarte drzwi domysłom i dywagacją. Zamiast potępiać ormowców rykoszetem dostaną postronni.
Odpowiedz
Jaworina
2019-02-18 09:28:50
5 5
To " najlepszy" i najbardziej sensacyjny artykuł XXI wieku. Wprost - klękajcie narody i odkrycie Ameryki.
Trzy pytania:
- kto pisze takie badziewie
- kto to puszcza
- po co piszą i puszczają
Odpowiedz
34607szczawa
2019-02-18 09:41:53
1 9
Jedynym sposobem aby ten cały cyrk zakończyć jest upublicznienie całej prawdy a nie co wybory to jakieś sensacje. Ja zatanawiam się ilu towarzyszy zasiada w ug kamienica?
Odpowiedz
34607szczawa
2019-02-18 09:58:27
4 3
Czy będzie jakiś artykuł o wspaniałej przyjaźni polsko-izraelskiej jaką nam PiS zaoferował?
Odpowiedz
konto usunięte
2019-02-18 10:04:09
0 13
Przychylam się do wniosku o upublicznienie tych nazwisk . Mieszkancy limanowszczyzny mają prawo wiedzieć z kim mamy do czynienia.
Przeczytajcie politykę facebooka, ona jasno mówi o możliwości sprzedawania, udostępniania danych osobowych swoich użytkowników, skoro oni mogą to robić i nie przejmują się RODO, to tutaj ze względu na interes SPOŁECZNY, tym bardziej można te dane upublicznyć, prawda??
Odpowiedz
awandrzej
2019-02-18 10:04:16
7 1
A właściwie co to kogo obchodzi. Donosiciele są i dziś i bedą jutro i pojutrze. Może tamci robili to dla ideologi ,a dzisiejsi robią to dla pieniędzy i władzy, którzy są gorsi - proszę ich osadzić?. Polityka jest pełna zakłamania i nikt jakoś ni osądza jednego z drugim za opowieści, które mijają się z faktami. Jak to mówił Baca o prawdzie - jest prawda , tys prowda i g....o prowada. Zależy, którą się wybierze ta drogą się idzie, a tutaj nie ma znaczenia w co się jest ubrany jeden z drugim - czy to jest habit czy garnitur czy drelich.
Odpowiedz
konto usunięte
2019-02-18 10:13:49
2 4
@awandrzej Masz racje w temacie tych donosicieli, to obecny rzad stworzył instytucje SYGNALISTY i tym samym prawnie zobowiązał do donoszenia na swoich ludzi, w tym, na czlonków najbliższej rodziny.

Zaiste jest to hańbiące , niezgodne z naszymi wartościami.
Taka "kultura " obowiązuje też w UK, My takich antywartości nie potrzebujemy.

Są jednak uzasadnione WYJĄTKI w których należy zgłaszać stosowym organom możliwość popełnienia przestępstwa, szczególnie gdy zachodzi UZASADNIONE podejrzenie popełnienia przestępstwa typu grożby pozbawienia życia , zabójstwo czy też uporczywego prześladowania.
Odpowiedz
elf1
2019-02-18 10:47:10
3 0
Po co wam lista .To również wasi krewni ,.być może ojcowie ,wujki lub chrzestni .Gruba kreska zapewniła im bezkarność i możliwość udawania dalej swego patriotyzmu..
Odpowiedz
konto usunięte
2019-02-18 11:13:20
0 3
@elf1 Pytasz się po co jest Nam taka lista?
W normalnie funkcjonującym państwie ludzie nawzajem się szanują, wspomagają i swoim DOBRYM przykładem tworzą normalnie funkcjonujące społeczeństwo. Ci , którzy odstają od takich norm w naturalny sposób nie są akceptowani przez innych.
Taki model w naturalny sposób powoduje zmiane zachowań na lepsze tych , którzy "kiwają " innych.
Żaden sposób donoszenia nie powoduje integracji ludzi, wręcz przeciwnie.

Rzeczą oczywistą jest , że publikacja tych danych NIE SPOWODUJE osadzenia tych ludzi przez sąd,, to jest zbędne, natomiast same społeczenstwo może zadecydować o NIE WYBIERANIU tych ludzi w przyszlości do samorzadów, tudzież innych decyzyjnych instytucji, gdyż nie są oni wiarygodni.

Rządy III RP miały taką sznse, którą zaprzepaszczono, tym samym pokazali, że nie zależy im na normalnie funkcjonującym państwie, społeczeństwie.
W strefie CHAOSU ,, braku odsunięcia ludzi od decyzyjnych stanowisk z dawnego aparatu przemocy, daje się PRZYZWOLENIE na kontynuacje NIEPRAWIDŁOWYCH działań tych ludzi na decyzyjnych stanowiskach.
Brak "kary" czyni ludzi stawiających się ponad prawem, daje im przyzwolenie na bycie ludźmi w tzw. zamkniętych układów , LUDZI nietykalnych.

Podczas gdy ludzi " na dole" rozlicza się za każde uchybienie, te faktyczne, jak i te urojone- gdy Ci ludzie nie wpisują się w te układy lub nagłaśniają NIEPRAWIDŁOWOŚCI ludzi z tzw. sitw.
Malo tego takich ludzi, którzy pokazują przekręty ludzi z tzw. "elit" w tym z wymiaru sprawiedliwości , często okrzykuje się wariatami i wysyła na badania psychiatryczne.
To jest dopiero patologia systemowa.
" Nękanie Polaków przez system psychiatryczny i sądowniczy - T. Jakubowski. "
https://www.youtube.com/watch?v=GQayO8RARXg

Takich przykładów jak ten w l;inku powyżej mogę wklejać setkami, tysiacami lub podawać źrodla książkowe takich patologii.
Warunkiem nieodzownym dla powrotu do dawnych wartości, tj. braterstwa, współpracy, solidarności ludzkiej, wspierania się , miłosierdzia , uczciwości itp jest ROZLICZENIE ludzi z dawnego aparatu opresji, poprzez upublicznienie ich danych osobowych.

Odpowiedz
pacho
2019-02-18 11:18:48
0 2
Proponuje co 2 tygodnie wypuszczać 2 nazwiska, będzie o czym gadać i kogo potępić, wzrośnie klikalność a "kochany reżyser" będzie mógł regularnie napisać jakiś wspaniały felieton. Jeśli jest ok 1000 osób z powiatu jest szansa ze w każdej większej rodzinie ktoś taki był, więc i temat do rozmów przy niedzielnym obiedzie się znajdzie. Telenowele oceniam na 1000 tygodni , czyli jakieś 20lat projekcji, żyć nie umierać, Polak potrafi....
Odpowiedz
konto usunięte
2019-02-18 11:46:50
1 6
@pacho Ogólna liczba mieszkańcow powiatu limanowskiego ( stan na 2016 rok) to 130289 ludzi.
Te 1000 osób stanowi TYLKO ok. 0,77 % całego spoleczeństwa, nie przesadzajmy więc z tymi ojcami, wujkami czy innymi krewnymi. ;-))
Odpowiedz
pacho
2019-02-18 12:09:55
0 3
@GH
fakt, poniosło mi wyobraźnię......
Odpowiedz
34607szczawa
2019-02-18 12:10:31
1 4
elf1 no i co z tego? Opublikować!
Odpowiedz
elf1
2019-02-18 12:22:23
3 0
34607szczawa ,Anglicy przedłużyli tajność dokumentów z drugiej wojny do 120 lat . Ma to jakiś cel. Zastanów się czy chcesz stracić dotychczasowych przyjaciół znajomych a być może krewnych.Wiadomo że nie wszyscy , jak i ich czyny czy zasługi są jednoznaczne.
Odpowiedz
JohnDoe
2019-02-18 12:43:17
0 9
Opublikować !!! Zresztą należy wszystkich TW ujawnić. Skoro "ochotniczo" zgłosili się pomagać milicji niech teraz ludzie poznają nazwiska tych bohaterów.
Odpowiedz
34607szczawa
2019-02-18 12:46:58
0 12
Elf1 wolę bolesną prawdę niż żyć w kłamstwie. Jestem za opublikowaniem teczek, aneksu WSI i list ormowców.
Odpowiedz
34607szczawa
2019-02-18 13:00:59
0 7
Co do Anglików to nie ździwiłbym się jakby chodziło o polskie złoto i śmierć gen. Sikorskiego.
Odpowiedz
34607szczawa
2019-02-18 13:05:12
0 0
Pan jakby można było trochę posprzątać ... błąd wyskoczył.
Odpowiedz
maciekm
2019-02-18 13:32:23
0 3
Jak można dostać się do takiej listy?
Odpowiedz
zajec
2019-02-18 13:33:40
0 0
Mój znajomy był w AK . Rodzina bardzo porządna i bogobojna. Syn został księdzem. Znajomy handlował mięsem, co było zakazane. No i zapisał się do tego orma, żeby mieć spokój po wojnie, a tym samym, żeby sobie spokojnie handlował. To jego też upublicznić ?
Odpowiedz
Hiena
2019-02-18 14:10:26
0 2
ORMO składało się z debili, którzy nie zostali przyjęci do pracy w SB bo byli wprost zbyt głupi ale, że byli też nadgorliwi nie wcielano ich nawet do MO, poprostu mieli donosić i kapować. Na wzór tej formacji PiS chce wprowadzić ustawą o jawności życia publicznego formację tzw. Sygnalistów. Te same oczekiwania tylko inna nazwa dla ochotnika. A takich co donoszą, nagrywają itp możemy nawet na łamach niniejszego portalu spotkać.
Odpowiedz
JohnDoe
2019-02-18 14:17:33
0 1
Zajec sam wspomniałeś ze zapisał się by czerpać z tego korzyści. Chory kraj skoro usprawiedliwiasz człowieka który na pewno musiał się jakoś wykazać by zostać ORMO i nielegalnie handlować. To ze syn został księdzem nie znaczy ze ojciec był aniołem. Co ta za AKowiec który dla zysku wstąpił do ORMO? A co z tymi co się nie zapisali i musieli cierpieć biedę , prześladowania?
Odpowiedz
kojot
2019-02-18 14:19:28
0 2
@grazynahayes. Łyżka dziegciu całą beczkę miodu zepsuje. Albo za, albo przeciw. Nie jak Bolek. Te 0,77%, to wspomaganie rzeszy, czyli zbrojnego ramienia PZPR, które dodatkowo wspierało rzeszę ok 3 mln członków tej komuszy. Licząc jak Ty wynosiło ono ok. 2,3% społeczeństwa. @pacho, czy Ty sugerujesz, ze całe rodziny, albo choćby jeden z nich, to był ormowiec? Osobiście znałem, lub znam byłych ORMO-wców, którzy na mnie donieśli. No i co? Nawet im nie dokopałem do d...y, bo to żałośni ludzie. Są bo są. Nie stanowią oni obiektu nienawiści, jak ktoś na tym portalu usiłuje wmówić i przestrzegać przed tym. Powiedziałbym, że nawet ostracyzm nie jest stosowany w stosunku do tych ludzi. Myślę, że ludzie wiedzą kto kim był. Wiedzą też, że w tamtych czasach PO Magdalenkowych też wiadomo było kto kim był, bo nie wszyscy mogli być biznesmenami. Więc kto mógł nim być. Byli też uczciwi, ale tych to w znikomym procencie.
Odpowiedz
kojot
2019-02-18 14:25:15
0 1
@34600szcawa, tu się zgadzam z Tobą. Anglicy mają swoje "mocarstwowe" plany i tajemnice. Ale jak na razie i póki co, to możemy sobie tylko "pogdybać".
Odpowiedz
kojot
2019-02-18 14:34:51
0 0
@zajec, spotyka się dwóch znajomych sprzed wojny. Jeden na drugiego spogląda z niedowierzaniem. Jak świetnie wyglądasz i tak dobrze ubrany. A ty co? Pyta przygarbionego i zmęczonego człowieka. Wiesz......odpowiada. Byłem w AK i mnie..... No dobra, mówi ten pierwszy. Ja też byłem w AK. Tylko żeśmy się nie dogadali. Po prostu byłem W Afrika Corps. Nie kombinuj, bo TE CZASY dokładnie pamiętam.
Odpowiedz
aviator
2019-02-18 14:53:58
0 2
@34607szczawa przepraszam za minusa ,pomyłka miała być zielona !
Odpowiedz
konto usunięte
2019-02-18 16:56:07
0 2
@kojot masz rację w tym stwierdzeniu :
" Łyżka dziegciu całą beczkę miodu zepsuje " Znam inne bardziej dosadne powiedzenie, nie jest ono jednak eleganckie.
Jestem ZA ujawnieniem nazwisk przecież wyraźnie o tym pisałam. Jestem ZA ujawnieniem TW oraz całej agentury , tej tajnej (dawne WSI) oraz tych wszystkich agentów , którzy działają na niekorzyść POLSKIEJ RACJI STANU. (agentura obca)

Obawiam się TYLKO, że niektóre biura poselskie mogłyby być zamknięte oraz niektórzy samorządowcy musieliby skończyć swoje samorzadowanie, ciekawe jak sprawa wyglądałaby w wymiarze sprawiedliwości??>
Wiele posad straciliby ludzie w Malopolsce, a nawet w całej Polsce.

Wtedy musiałaby zacząć się tzw. OPCJA ZEROWA, zaczęcie o poczatku budowanie struktur państwa, ale z NOWYM przychylnym obywatelom RP ustrojem polityczno-gospodarczym.

Mam jednak bardzo dobrą wiadmość, są grupy ludzi, którzy już opracowali tzw, PROGRAM NAPRAWCZY dla Polski.
Osobiście zmodyfikowalabym ten program nieco , napisze o tym w następnym komentarzu.
Odpowiedz
royal30
2019-02-18 17:04:30
0 2
DRKidler nie komentuje? pewnie na Białoruś ucieknie :D
Odpowiedz
konto usunięte
2019-02-18 17:51:02
0 1
@34607szczawa Poszukaj sobie kto zawsze latał z gen. Sikorkim do Londynu, i zauważ fakt nie lecenia tej opsoby z generalem Sikorskim w dniu tego tragicznego lotu( jak tego nie znajdziesz to podam Tobie nazwisko, gość był z Malopolski) . Tutaj szukaj odpowiedzi. Podpowiem tylko , to że ten mason nie polecial z innym masonem, a latali wcześniej tak chętnie do siedziby masonerii w Anglii,, tam też są walki frakcyjne, " koszą się" nawazajem.
Odnośnie zlota, też podobna historia, zdrajcy wywieżli to złoto do Anglii.

Teraz też Premier Morawiecki kupił złoto i wywiózł je do Anglii, historia kołem się toczy.
Poseł Robert Majka twierdzi iż ma informacje iż te zloto( pewna jego część) wywiezione przez Morawieckiego jest zapezpieczeniem dla żydowskich roszczeń majątkowych.
Pytanie o polskie zloto w Anglii padło W 53 minucie 57 sekundzie tego NAGRANIA oraz po co teraz te złoto zakupiono i zdeponowano w Anglii :

" Pilne! Poseł Majka u Roli: "W Polsce nie ma wolności słowa"! O handlu dziećmi, aneksie WSI i III RP! "
https://www.youtube.com/watch?v=i-K-0krbyrg

Cały temat roszczeń od ok. 43 minuty 15 sekundy tego nagrania

Natomiast w tym linku poniżej , poseł Majka mowi o przeznaczeniu części zakupionego ostatnio złota na REPARACJE. !!!
TJ. 49 MINUTA 5 SEKUNDA nagrania W LINKU PONIŻEJ :
https://www.youtube.com/watch?v=5kwKy0vS5SU&list=UUiwsDgj8mJnsGOr6oN-2OVQ&index=45

To kwestie złota i gen Sikorskiego uważamy za zamknięte????

.
Odpowiedz
zabawny
2019-02-18 17:57:30
0 3
Miejsce ORMO-wców jest i będzie, na dnie piekła.
Problem z ormowcami POWINIEN byś uregulowany zaraz po okrągłym stole - teraz to można wrednym staruchom naskoczyć .....
Co stało się z najmłodszymi donosicielami, tymi z lat 1982 i do końca istnienia tej przeklętej organizacji ? .

było to za komuny:
/Spowiadał się chłop, że zabił ormowca, spowiednik przerwał i mówi mu - NAJPIERW WYZNAJ WSZYSTKIE GRZECHY, A PO SPOWIEDZI MOŻESZ POCHWALIĆ SIĘ DOBRYMI UCZYNKAMI./
:)))
Odpowiedz
konto usunięte
2019-02-18 18:04:49
0 1
@34607szczawa Przepraszam za pomyłkę w tym zdaniu powinno być słowo ROSZCZENIA, a nie reparacje, jak poprzednio napisałam.
" atomiast w tym linku poniżej , poseł Majka mowi o przeznaczeniu części zakupionego ostatnio złota na REPARACJE. "
Oto poprawione zdanie.
" atomiast w tym linku poniżej , poseł Majka mowi o przeznaczeniu części zakupionego ostatnio złota na ROSZCZENIA".
Odpowiedz
cichy1
2019-02-18 19:27:07
0 2
No fajnie ja walczę o wyrwanie ojczyzny z powojennej okupacji brata ze wschodu / notabene ,który zawarł układ z Hitlerem i najechał Nas 17. 09.1939 i stworzył piekło znamiennym obywatelom Polski w Katyniu ,między innemu mojemu Dziadkowi .Potem formacja O.R.MO . ABY WZMOCNIĆ SWOJĄ AGENTURĘ, C.C..C.R.ESPUBLIK. Wielu właśnie z limanowszczyzny Nas lało między innymi w 1968 a i potem Zomowcy w latach 80-tych właśnie z limanowszczyzny oberwałem od nich na ulicy Florjańskiej w Krakowie podczas manifestacji na rzecz wolności jak i w Nowej hucie po mszach za Ojczyznę przy Arce za ,którą mieściły się koszary Z.O.M.O. dziękuję Redakcji za ten artykuł, bo może społeczeństwo zrozumie ,która częsć polski była najbardziej zarażona komuną,w szerszym słowa tego znaczenia.;
Odpowiedz
konto usunięte
2019-02-18 19:33:11
0 2
Czlowiekiem, ktory wystawil gen. Sikorskiego był angielski agent, mason, Polak Jozef RETINGER.
" Polak, który stworzył światowy rząd. Józef Retinger i Klub Bilderberg "
https://gadzetomania.pl/2971,polak-ktory-stworzyl-swiatowy-rzad-jozef-retinger-i-klub-bilderberg,all
https://www.polskieradio.pl/39/156/Artykul/1421395,Jozef-Retinger-szara-eminencja-emigracji
cichy1 Niestety Krakow jest siedliskiem ciemnych sił, Retnger też był z Krakowa, a jakie piękne masońskie znaki są na jego byłym budynku.



Odpowiedz
DRKidler
2019-02-18 19:52:42
0 1
@royal30: Co stęskniłeś(aś) się za mną. Nigdzie nie uciekam i nie mam zamiaru. To pogadajcie jeden z drugim z ludźmi którzy żyli w tamtych czasach to wam powiedzą, że jak w tamtych czasach zginął rower to jeszcze tego samego dnia zostałby znaleziony i nie było żadnej papierologii (i nie tylko dlatego, że nie wszyscy milicjanci potrafili pisać), dzięki takim ormowcom Wasi ojcowie i matki mogli spokojnie wrócić do domu w nocy, bo każdy był pod nadzorem. Dziś policja jest wykorzystywana jeszcze bardzie politycznie niż wtedy a ormowców nie potrzeba bo sami się wypucujecie przed władzą jak będzie trzeba. Można to rozpatrywać jako kolejny negatywny skutek komuny - zbrzydzenia ludziom wszelkich możliwych form samoorganizacji, nawet jeśli byłyby pozytywne. Teraz jak ktoś wybija szyby na przystanku to wszyscy mają to gdzieś(przykład gmina Laskowa). Już widzę dwucyfrówkę minusów za ten komentarz, ale to tylko pokazuje jak bardzo jesteśmy zmanipulowanym społeczeństwem i jak niewiele trzeba żeby nas zaprogramować na coś :) Możesz jako obywatel być w każdej chwili pod nadzorem władzy i uwierz mi zrobią z Tobą co będą chcieli, po prostu mają w dupie co myślisz i co robisz, bo wiedzą, że mogą wszystko.
Odpowiedz
niski
2019-02-18 20:16:31
3 3
o proszę. Historycy od lat się spierają czy śmierć Sikorskiego to zwykły wypadek, czy może coś więcej a tu Pani Hayes z palca rozwiązała zagadkę. Wczoraj podliczyła Żydów w całej Europie przed II wojną światową, a jeszcze wcześniej dokonała wiążącej wykładni Pisma Świętego. WOW, czekam na informacje na temat życia pozaziemskiego (a przepraszam Pani Grażyna juz je podała), zabójcy Kennedy'ego, płaskowyżu Nasca i tego gdzie żyje Elvis.
Odpowiedz
konto usunięte
2019-02-18 20:45:24
0 0
@niski Czy Ty z choinki się urwałeś?? Podaje źródla wiedzy w tym raport FBI oraz raport ponad 600 stronowy Międzynarodowego Czerwonego Krzyża- te dwa żródla dotyczące danych ludności żydowskiej w Europie w latach 1930-1940 a Ty mi przypisujesz taki geniusz??? ;-))Według tych oraz innych źródeł wynosiła ona 2 miliony Żydów , a Ci zaiste byli prawdziwymi Żydami a nie CHAZARAMI, którzy jak się wydaje piszą legendy.

Nie przypisujcie mi proszę wiedzy z czasów kiedy mnie nawet na świecie nie było . ;-)))
Odnośnie życia pozaziemskiego, NIC mi na ten temat nie jest wiadome, poza życiem po śmierci (duszy), po sadzie ostatecznym, o jakiej pisze się w Piśmie Swiętym (Biblii)- tego chyba nie zakwestionujesz???
To jest zapisów biblijnych???

Może to Ciebie wyciszy, uspokoi??
Muzyka lagodzi obyczaje. ;-)))
https://www.youtube.com/watch?v=woGtdTKI3eM&list=RDwoGtdTKI3eM&start_radio=1

P.s. Nawet niektórzy Anglicy wiedzą o spisku masońskim przeciwko gen. Sikorskiemu, no cóż Nam wiedzieć tego nie można, gdyż tutaj to TYLKO ślepe poddaństwo i służalstwo, o którym mówi się np, w tym linku:
https://www.youtube.com/watch?v=f1C3zTmxo6g

Wydaje się, że Tobie taki zamordyzm i wąskie horyzonty myślowe odpowiadają. Mnie taki zamordyzm i ciemnogród NIGDY nie odpowiadały i odpowiadać nie bedą.
Pozdrawiam.


Odpowiedz
CUDNA
2019-02-18 21:00:50
0 0
ORMOwiec podpisywał przyrzeczenie
https://limanowa.in/app/default/assets/news/65c1db3cefea74cd3c95cc54f1124145.jpg?v=1550469133
jak się ma sytuacja obecnych etatowych płatnych donosicieli czy tez podpisują jakieś ślubowanie czy to odbywa się tylko na gębę. hi,hi
Odpowiedz
bonia
2019-02-18 21:13:51
0 1
Kiedy nazwiska z listy będą udostępnione? Byłam za mała gdy w 1991 je wywieszono, zresztą i tak kartki zaraz zniknęły dziwnym trafem....
Odpowiedz
cichy1
2019-02-18 21:23:19
0 4
Szanowna Redakcjo - opublikować w trybie natychmiastowym,te nazwiska. O0d czegoś trzeba zacząć . no i jeszcze współpracowników S.B . Ja czekam na to od okrągłego stołu . Mimo,że znam te nazwiska indywidua bo sprawdziłem to w I.P.N . TO UWAŻAM,ŻE SZANOWNA REDAKCJA NA TAKI AUTORYTET ,ŻE MOŻE TO WRESZCIE DOTRZE TO DO ROZUMU LUDZI ,KTO NAMI RZĄDZI wTAK ZWANYCH MAŁYCH OJCZYZNACH .
Odpowiedz
konto usunięte
2019-02-18 21:46:35
0 1
Skoro lista jest to tylko kwestia czasu jak będzie publiczna. Pan redaktor kierując się własnym interesem opublikuje ją w kilkunastu odcinkach.
W niektórych komentarzach widać mrowienie po plecach.
Odpowiedz
untenberg
2019-02-18 23:21:35
0 1
A gdzie są nazwiska? Chcę wiedzieć, czy mój sąsiad, a może jaki"ujek" ???? Dlaczego nie można poznać tych nikczemników,. To były najgorszego sortu szuje....
Odpowiedz
konto usunięte
2019-02-19 00:33:06
0 2
@untenberg Królu zloty, tak to były szuje dużego kalibru. Jak to mawia Prof. Jerzy Nowak tacy "Polakożercy"
Mogą krzyczeć skamlać, straszyć , a My i tak będziemy mowić prawde, jak rownież i tą prawde jaka się stała kilka dni temu, gdzie na oczach całego swiata PLULI NAM w twarz , i mówili, że to tylko deszcz pada (to taka przenośnia)
Wkurzyli wielu Polaków, nawet Wojciech Sumlinski, który do niedawna bronił Kaczyńskiego mocno się zdenerwował :
https://www.youtube.com/watch?v=g9x70vu6WuA

Specjaliście od stosunków polsko-żydowskich Prof, Jerzemu Nowakowi puściły tak nerwy, że po raz pierwszy przeklinał, co mu się wcześniej nigdy nie zdarzyło publicznie:
https://www.youtube.com/watch?v=xcCEcVAKnfk&t=934s

Ujawnić proszę wszystkie nazwiska , co Nas nie zabije , to Nas wzmocni.
Nie będą Niemiecy, Ruscy czy środowiska żydowskie pluć Nam w twarz, mówmy PRAWDE i ją pokazujmy.
Nie po to moj dziadek oraz wielu dzielnych Polakow przelewali krew za Polskę, ratowali Zydow, aby teraz kopać Nas w cztery litery i bezszczelnie klamać o rzekomych zbrodniach polskiego NARODU.


Odpowiedz
walter
2019-02-19 06:16:58
0 1
A w Mszanie to rodzinami działali w ORMO - ojciec z synami a dzisiaj majówki procesje jakby nic się w przeszłości nie stało.
Odpowiedz
Poludnie
2019-02-19 06:52:51
0 1
Obydwiema rękami za publikacją nazwisk, mój Boże, ileż to razy mój śp tato pomstował na ormowców, ileż to razy mówił że chodzą po pod oknami, donoszą na ludzi, ileż to razy powtarzał, jak można tak nisko upaść żeby się do ORMO zapisać.
Odpowiedz
DRKidler
2019-02-19 07:45:26
0 0
To zdjęcie przyrzeczenia mogliście bardziej zamazać, gdyż dla wprawnego oka jest do odczytania, kto to przyrzeczenie składał, a już tym bardziej jest możliwość bardzo dobrego odczytania, kto odbierał.
Odpowiedz
konto usunięte
2019-02-19 10:33:27
0 1
@Poludnie Mojemu dziadkowi proponowano po II wojnie wstąpienie do Milicji, ale odmówił, wzamian sam się zdeklarowal walczyć w bandami UPA w Podkarpackiem.

Widział on wiele ludzkiego cierpienia, tragedii m,usial z tym żyć do końca swoich dni , z odlamkami w nogach.
Pomimo tego, że był wielkim patriotą , dzielnymi prawym człowiekiem, byłym kawalerzystą, partyzantem , jeńcem w niemieckim obozie , skąd udalo mu się uciec ( prozaicznie pomógł mu w tym żołnierz niemiecki, gdy kopali pod lasem doły, chyba jako przyszle mogiły dla nich), był żołnierzem , a i tak jego wraz z rodziną gnębił ich sowiecki system.

Za czasów Bieruta nazywano go kułakiem i mieli obowiązkowe kontygenty, mojemu ojcu z tego tytułu robiono problemy w dostaniu się na studia, gdyż według nich był synem kułaka, wrogiem narodu czyli ich wyobrazeniu o narodzie.
Na krótko przed śmiercią marzył o wolnej od sowietów Polsce w której nie będzie SBków, UKeków i innych gamoni w aparcie opresji.
Powiedziałam jemu , iż czuje ze niedługo to się stanie. Za kilka lat mieliśmy "porozumienie " pookrągłostowłowe, mieliśmy nadzeje.

Bardzo się myliłam gdyż jedni zdrajcy zawarli umowę z drugimi zdrajcami i tam oszukiwali Nas przez 30 lat.
Teraz na oczach sałego świata napluli Nam w twarz , czytamy z mężem prasę anglojęzyczną, tam wszędzie piszą bardzo żle POLSKIM NARODZIE, wynią Nas za rzekome zbrodnie na ŻYDACH.

Powiem szczerze, w Anglii mowiono o polskich obozach śmierci, o rzekomym udziale Polaków w tych zbrodniach.
Walczyłam jak mogłam z tymi kłamstwami. Prawda jest jednak taka, że środki masowego przekazu na świecie . takie kłamstwa powielają , tak też uczy się ich w szkołach.

Sieje się nienawiść do narodu polskiego , a te wszystkie rzady III RP się do tego przyczyniały.
Winie te rządy za taki stan rzeczy , gdyż na pochyłe drzewo każda koza skacze.

Prezydent Duda ośmiesza się powielaniem legendy o rzekomej tysiacletniej przyjażni pomiędzy Nami i Żydami, o rzekomym państwie Polin, tak samo jak i Kwasniewski przepraszając w imieniu narodu za Jedwabne.
Nikt z Nas nie dał im takiego pozwolenia.
Uczestnicy Ruchu Odrodzenioa Zydowskiego w Polsce , które miało miejsce w Berlinie w 2012 , sami SMIALI się z Polakow, oraz z holokaustu . Mówli Oni o , że do obozów zaglady trzeba wpuscić zwierzęta, aby jadly te prochy i ŚMIALI się z tego. !!!! To kto niepoważnie podchodzi do tematu holokaustu???
https://www.youtube.com/watch?v=pUaV2S9CEoE
Teraz podżygają naród , prowokują do wojny z Iranem,. cóż za PODLOŚĆ nad podlościami.
Jak dlugo jeszcze te wszystkie marionetki będą pozwalać na upokożenie narodu polskiego, na szerzącą się nienawiść i pogardę do Nas Polaków???

Teraz My staniemy w obronie Naszej godności, gdyż tym wszystkim lokajom brakuje odwagi. !!!
Mam nadzieje, że niektórzy z nich nawrócą się na dobrą drogę, jak kiedyś zrobił to Kmicic.
Czołem wielkiej duchem i wiarą katolickiej Polsce i Polakom.




Odpowiedz
jarekz
2019-02-20 18:47:58
0 0
Ci tzw. szanowani obywatele, to najczęściej zwykłe dziady. Historia zawsze się powtarza.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Znane nazwiska na liście ORMO-wców"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]