2°   dziś 1°   jutro
Czwartek, 21 listopada Janusz, Konrad, Albert, Maria, Regina

Czy program 100 obwodnic zostanie utrzymany? Posłanka o obwodnicy Limanowej

Opublikowano 26.11.2023 06:30:00 Zaktualizowano 27.11.2023 08:46:50 pan

Limanowa. Bieżąca kadencja parlamentarna, z większością sejmową dla dotychczasowej opozycji, rodzi pytania co do przyszłości niektórych projektów rządu PiS, w tym programu budowy 100 obwodnic. Urszula Nowogórska, parlamentarzystka z Limanowszczyzny, podkreśla potrzebę kontynuowania starań o budowę obwodnicy Limanowej, wskazując na jej znaczenie dla miasta.

100 obwodnic - niepewność co do kontynuacji programu

W minionej kadencji parlamentu rząd ogłosił program budowy stu obwodnic, którego realizację przewidziano na lata 2020 - 2030. W ramach projektu w całej Polsce ma powstać 100 nowych dróg o łącznej długości ponad 800 km. Na ich przygotowanie i budowę Rada Ministrów przewidziano ok. 28 miliardów zł. 

W Małopolsce ma powstać 7 obwodnic - Chrzanowa i Trzebini, Nowego Targu, Piwnicznej-Zdroju, Tarnowa, Wadowic, Makowa Podhalańskiego i Limanowej. Trzy ostatnie odcinki powstaną w ciągu DK28. 

W bieżącej kadencji parlamentarnej większość sejmową ma dotychczasowa opozycja. Już w kampanii z ust polityków koalicyjnych ugrupowań można było usłyszeć zapowiedzi zmian w kwestii niektórych pomysłów rządu Prawa i Sprawiedliwości. W tym kontekście najczęściej mówi się o budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego, która stoi pod znakiem zapytania. 

Zobacz również:

Urszula Nowogórska: "miasto potrzebuje obwodnicy"

A co będzie z programem budowy 100 obwodnic? To pytanie zadaliśmy Urszuli Nowogórskiej, jedynej parlamentarzystce z Limanowszczyzny. 

Czy cały program 100 będzie utrzymany, tego nie wiem. Natomiast ja, jako poseł Ziemi Limanowskiej, na pewno zrobię wszystko, by proces budowy obwodnicy Limanowej był kontynuowany. Nie ma wątpliwości, że miasto potrzebuje obwodnicy i tę kwestię należy doprowadzić do finału - odpowiada Urszula Nowogórska.  

Przy okazji naszego zapytania parlamentarzystka przywołała temat tzw. wariantu społecznego przebiegu obwodnicy. Okazuje się, że posłanka jest za przeprowadzeniem dokładnej analizy propozycji trasy proponowanej przez grupę mieszkańców.    

Przychodzą do mojego biura poselskiego mieszkańcy, optujący za tzw. wariantem społecznym przebiegu drogi. Mają prawo się wypowiedzieć i dobrze, że to robią. Uważam, że aby uszanować ich głos, należy wykonać dokładną analizę tej propozycji. Nie sądzę, by miało to znacząco przedłużyć okres realizacji inwestycji. Za to z pewnością uspokoi to nastroje społeczne, a przede wszystkim pozwoli wybrać wariant najkorzystniejszy z perspektywy miasta i jego mieszkańców - mówi Urszula Nowogórska. 

Etapy realizacji inwestycji

W planach GDDKiA, po uzyskaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach nastąpi opracowanie koncepcji programowej, której elementem są m.in. badania geologiczne terenu. 

Następnie planowane jest ogłoszenie przetargu na wykonanie tej inwestycji w formule “zaprojektuj i wybuduj”. Przewidywany czas realizacji to lata 2025-2029. 

Nowa trasa będzie miała długość ok. 6 km. Będzie to droga jednojezdniowa, z jednym pasem ruchu w każdym kierunku i pasem awaryjnym, klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego).  


O przebiegu obwodnicy pisaliśmy m.in. w artykule: Jest wniosek o decyzję środowiskową obwodnicy Limanowej


Jako wariant preferowany inwestor wskazał W1A. Jego przebieg w dużej mierze pokrywa się z korytarzem na obwodnicę przewidzianym w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego. W tym przypadku zakłada się wybudowanie dwóch mostów nad Suchą Sowliną i Sowlinką oraz dwóch estakad o długości ponad 300 metrów każda. Pierwsza będzie przechodzić nad Sowlinką oraz ulicami Piastowską, Sikorskiego i Józefa Marka; druga nad potokiem Jabłonieckim i ulicą Wiejską.  Planowana jest również budowa dwóch wiaduktów, którymi ulice Lipowa i Łokietka będą przebiegać nad obwodnicą. 

Nowa trasa będzie połączona z siecią istniejących już dróg. Rozpocznie się rondem na ulicy Krakowskiej, następnie przewidziano budowę dwóch skrzyżowań - z ulicami Biedronia i Grunwaldzką oraz z ulicą Żwirki i Wigury. Koniec obwodnicy to rondo łączące trasę z ul. Kościuszki. 

Spór wokół przebiegu obwodnicy

Mieszkańcy zrzeszeni w społecznym komitecie proponują “odsunięcie” obwodnicy od miejskich osiedli, ale GDDKiA odrzuca ich argumenty, stwierdzając, że proponowany wariant jest najdłuższy, kłopotliwy i drogi. 

O tym, jak wyglądają rozmowy GDDKiA oraz mieszkańców pisaliśmy m.in. w artykule: Trzy godziny rozmów, część mieszkańców zawiedziona.  

(Fot.: GDDKiA)

Czy program budowy 100 obwodnic powinien zostać utrzymany?

TAK NIE
Dziękujemy za oddanie głosu !
TAK: 295 NIE: 49

Komentarze (70)

bho
2023-11-26 06:41:53
2 10
Już tyle obietnic było z ust pani poseł ale to tak naprawdę nic od niej nie zależy, tak samo jak nic nie jest zależne od PSL. Najlepiej żeby cały czas robić ,, analizy analiz" i grać na czas , bo koalicja już się wycofuje z większości obietnic. Tak to już tło bywa po wyborach.
5555
2023-11-26 06:58:19
0 3
Posłowie dbają tylko o swoje inwestycje rodzinne
Odpowiedz
konto usunięte
2023-11-26 08:00:13
2 6
W Limanowej potrzebne są dwie albo nawet trzy nowe trasy. I ta która wewnątrz miasta udrożni przejazd i faktyczne obwodnice północna i południowa , Najważniejsza jest ta która udrożni miasto. Większość problemów stwarzają ludzie przemieszczający się do pracy rano z jednego końca na drugi . Oni nie będą poruszać się proponowaną obwodnicą puszczoną w taki czy inny sposób przez Lipowe. Proste jak cepy.
rotator
2023-11-26 10:20:29
0 1
Może jeszcze metro zbudujmy?
Odpowiedz
konto usunięte
2023-11-26 08:17:05
3 7
kogo wy pytacie ...nic nie pomoze jak przy moscie pontonowym ...PSL nic nie moze wchodzi narracja piniedzy nima i nie bedzie bedzie h.....j du.pa i kamieni kupa czyli demontaz panstwa polskiego
konto usunięte
2023-11-26 11:33:15
3 2
nie ma już co demontować bo PISowcy wszystko ROZKRADLI a resztę co została to na tłuste koty przePISali :):):):)
saxon
2023-11-26 15:53:53
0 1
Jakby nie było to by się nie pchali do KOryta :):):)
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
byle_nie
2023-11-26 08:48:40
2 7
Pani poseł proszę nie mieszać i mącić w głowach mieszkańcom, analizy były robione i wybrano wariant W1A. Jeśli nie będzie obwodnicy to tylko przez kilku mieszkańców i Panią.
szaradaa
2023-11-26 17:50:49
0 0
Póki co to odprawy tym dwutygodniowym ministrom trzeba będzie wypłacić, dlatego ci wszyscy " fachowcy" to nowe twarze bo to tak działa, trzymiesięczna pensja ministra plus inne dodatki za dwa tygodnie nic nie robienia oprócz zamieszania.
Mogło by raz trafić to wszystko i byłby święty spokój !
Odpowiedz
znany
2023-11-26 08:59:41
4 7
Pewność budowy obwodnicy i szybkiej kolei do Krakowa dawało, wyłącznie, wejście w koalicję z Prawem i Sprawiedliwością. Niezrozumiałym jest strzelanie fochów i udawanie obrażonego, kiedy cała ta totalna opozycja której byliście członkami obrażała haniebnie i ile wlezie, nie tylko władze PIS, ale również wyborców.
No chyba, że chodzi o jakieś inne profity, a sprawy regionu zejdą na dalszy plan.
Jeżeli inwestycje się opóźnią, lub zostaną zaniechane, to myślę, że mieszkańcy tym razem surowo rozliczą Was wszystkich i to na wiele wiele lat.
rotator
2023-11-26 10:21:50
0 2
Dokładnie PSL zdrajcy
TSilver
2023-11-26 16:10:53
0 2
Dlatego nie głosowałem na PSL a kusiło mnie... ze względu na to że oni zawsze do po ciągną... Jeszcze ten rotacyjny płaczący marszałek, jeszcze bardziej mnie zraziło by nie głosować tzw 3 drogę. W sumie tusk ich już rozegrał... Miałem nadzieje że Kamysz nie da się... a jednak brak mu charyzmy
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
pikaap77
2023-11-26 09:05:15
5 5
@jeday chciałbym żeby to co przewidujesz się nie spełniło choć mam tak samo jak ty bardzo poważne obawy że tak może sie stać. Obawy moje biorą się stąd że niektóre osoby proponowane do przyszłego rządu wielokrotnie pokazały anypolską i antyspołeczną postawę wobec Polski i Polaków szczególnie tych słabszych materialnie. Mam tu na myśl Tuska,Sikorskiego,Schetynę, Sienkiewicza i wielu innych. Pani poseł życzę aby udało się zrealizować to co już jest zaplanowane i niech
nie próbuje rozmywać to co już jest posunięte daleko w realizacji bo innym to będzie woda na młyn. Szczególnie tym którzy będą dążyć do rewanżyzmu politycznego.
konto usunięte
2023-11-26 11:08:14
3 2
A tak oprócz tego co p....ą w TVP potrafisz powiedzieć na czym polega antypolskość np. Sikorskiego i Sienkiewicza. Żeby móc okazać społeczną ( w przeciwieństwie do anty) muszą być ludzie którzy opłacą podatki ze swoich ZAROBIONYCH i WYPRACOWANYCH pieniędzy , żeby można było wykazać się prospołeczną aktywnością. Upadek Azotów , brak rozwoju sieci odbierających energię , brak inwestycji w zieloną energię i.t.p. inwestycje typu Ostrołęka które należało rozebrać , angażowanie sędziów dublerów , sędziów wątpliwej reputacji niszczących tych z wysokim morale co zaskutkowało brakiem KPO podsłuchiwanie opozycji to jest prawdziwy obraz formacji , którą tak ochoczo reklamujesz.
konto usunięte
2023-11-26 12:18:40
1 0
a PISowcy 8 LAT KRADLI to tez działania ANTYPOLSKIE
TSilver
2023-11-26 16:16:33
0 0
@coco odpowiem ci to co wygaduje sikorski to co było u sowy nie słyszałaś? nie mów... to jest ich postawa pro Polska?? hymm . Druga rzecz wraca tuba przed 2015 gdzie wszystko miało po psl , wtedy nie będzie podziału jak teraz tylko bedzie tvp po i tvn po Plus to że tusk będzie niszczył prawicowe media... zejdź na ziemię przypomnij sobie co się wtedy działo. Jak za po inwigilowani byli dziennikarze, albo wtargnięcie to gazety wprost by nosiniki zabierać. To Twoim jest demokracja??
Pokaż wiecej (2)
Odpowiedz
malarz
2023-11-26 09:19:31
4 6
(dla dorosłych )
kulawy już zaczynał zbiory gruszek , które rosły na wierzbie a tu mu drabina mu łeb spadła
( jak niejakiemu znanemu)
konto usunięte
2023-11-26 12:16:36
1 1
złodziejski PISi suweren drabinę kulawemu zaPISdził :):):):):)
Odpowiedz
tofik
2023-11-26 09:20:57
0 12
O obwodnicy marzycie? A droga krajowa zamknięta..Te marzenia się nie spełnią. Jeśli naprawa 100 metrów drogi zajmie ok. 2 lata to obwodnicę może wybudują pewno za 100 lat. A swoją drogą to wkrótce nie będą produkować samochodów spalinowych tylko elektryki na które większości stać nie będzie. Więc czy nie lepiej budować drogi wiejskie utwardzane pod furmanki? Na konia i wóz większość ma kasę...
j60
2023-11-26 10:10:08
0 0
Święta racja. Mrzonki....
Odpowiedz
leo7171
2023-11-26 10:51:07
0 0
Sześć km w 4 lata!!!!!!!!
Odpowiedz
alim
2023-11-26 11:02:35
9 4
Narzekaliście na PiS, to teraz prawdziwe dziadostwo dopiero zobaczycie. Co niektórzy się obudzą z ręką w nocniku albo palcem w dupie
konto usunięte
2023-11-26 11:14:32
1 2
To już było przez ostatnie8 lat
konto usunięte
2023-11-26 11:18:37
1 3
większego DZIADOSTWA jak PISie DZIADOSTWO to się już nie da .
saxon
2023-11-26 16:00:06
0 0
Jest . Wystarczy że popatrzysz w lustro
Pokaż wiecej (2)
Odpowiedz
konto usunięte
2023-11-26 11:20:50
2 7
JANCZYK Z PIS juz w 2015 OBWODNICE WYDEPTAŁ :):):):)
Odpowiedz
Jaworina
2023-11-26 11:27:14
2 5
Programy PISiorków mają jedną wspólną cechę - pozostają do końca programami a w tym czasie członkowie tej mafii państwowej inkasuja grube miliony na stołkach na których za nic się nie odpowiada. Są na to liczne przykłady a mam nadzieję że o szczegółach dowiemy się za parę miesięcy. A liczba tych " dojnych programów rośnie lawinowo przed wyborami. Pinokio nawet po przegranych wyborach obudził się i chce wprowadzić koniecznie nowe programy na które wcześniej nie zapewnił ani grosza w budżecie który konstruował i przegłosował.
konto usunięte
2023-11-26 11:37:01
1 1
napisz wprost KRADNĄ jak RUSKA MAFIA bo co tępy PISi suweren zrozumie ze słowa inkasują
wang30
2023-11-26 13:32:49
0 2
Hermes10 widząc twoje komentarze, to wlasnie widzę bardzo dużą inteligencje i mądrość życiową. To obrazuje jaki suweren jest po drugiej stronie i Wy niby nazywacie się elita Polskiego narodu. Jeśli tak wygląda osoba kulturalna na poziomie mądra, inteligentna szanująca drugą osobę to współczuje takich czasów, by tacy ludzie mnie reprezentowali na arenie politycznej.
TSilver
2023-11-26 18:46:17
0 3
@Jaworina te twoje teorie spiskowe, podaj sobie rękę z hermes10. Już nie raz ci zwracałem uwagę że masz krótką pamięć ... albo jesteś za młoda. (Pójdę twoim językiem)by pamiętać rządy POpapranców (delikatnie mówiąc) i kru(ó)la europy rudego pierwszego
Pokaż wiecej (2)
Odpowiedz
konto usunięte
2023-11-26 11:38:18
2 3
8 lat ku.rwy ZŁODZIEJSKIE miały i NIC nie zrobiły tylko KRADLI
Odpowiedz
konto usunięte
2023-11-26 11:40:28
2 7
jak każdy PISIi program zostaje tylko programem :):):):):). jedyne co zrobili to za pożyczone 1,5 BILIONA przekupili suweren pińcetem który trzeba ODDAĆ
Odpowiedz
konto usunięte
2023-11-26 11:41:26
2 4
jak z CPK wszyscy słyszeli ale nikt tnie widział :):):):):):)
konto usunięte
2023-11-26 11:52:32
1 2
sorki HORAŁA i PISia BANDA widzą MILIONY na koncie
Odpowiedz
enterek
2023-11-26 11:43:55
1 1
Posłanka próbuje wykorzystać nie zadowolonych z przebiegu drogi, może uda się rozmydlić temat, no i Władysław by ją pochwalił. Musi punktować- ambicje sięgały ministerstwa, a tu jak na razie i ho ho.
konto usunięte
2023-11-26 11:58:14
3 1
PISdzielce to ZŁODZIEJE i NIEROBY przez 8 lat nic nie zrobili tylko KRADLI i przePISywali co ukradli
Poludnie
2023-11-26 14:00:34
0 1
Lewacki idiotka !!!!!!!!!
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
konto usunięte
2023-11-26 11:55:10
2 4
moment moment to PISi program , 8 lat mieli to niech teraz PISowce za to NIEUDACZNICTWO BIORA ŁOPATY I ZAPIER.DALAJA na 3 zmiany przy budowie
Odpowiedz
vvv
2023-11-26 12:09:12
2 4
Przyjęty wariant jest już na etapie decyzji środowiskowej więc proszę nie mieszać, bo nawet jeden rok przesunięcia realizacji obwodnicy to stracony czas. Przecież dobrze wiemy , że nie ma takiego rozwiązania żeby wszyscy byli zadowoleni, bo zawsze będzie ktoś kto straci dom i działkę. Najeży przede wszystkim zadbać o to aby właściciele otrzymali należyte odszkodowanie za utracone budynki i grunty.
byle_nie
2023-11-26 15:30:06
1 1
Pani poseł nie w temacie, ale dobre i co zabłysnąć. Nie była na spotkaniu ale kilku radnych podało tej Pani błędne informacje w sprawie obwodnicy.
pkygen
2023-11-26 16:10:21
2 1
Myślę ze Pani posel jako jedna z najbardziej trzezwo patrzacych na temat obwodnicy. Duzo wiecej wie na temat obwodnicy niz jasnie nam panujacy.
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
majsterek95
2023-11-26 12:16:24
0 3
Fajna dyskusja jedni na drugich zrzucają odpowiedzialność i jakieś dziwne opinie czy nawet zarzuty a prawda jednak jest taka że zarówno jedni przez 8 lat jak i drudzy przez 8 lat zrobili niewiele dobrego ażeby nie powiedzieć nic dobrego... taka oto refleksja przychodzi... no ale zbliżają się wybory samorządowe wiec pozostaje mieć nadzieję na lepsze jutro ..
Odpowiedz
pikaap77
2023-11-26 12:54:40
1 2
Da Bóg pożyjemy, zobaczymy i oby wszyscy pozostali przy swoich nickach.
Miłej niedzieli.
Odpowiedz
drewniany
2023-11-26 13:33:54
3 4
Zostawcie te sprawę generalnej dyrekcji dróg i nie zabierajcie na ten cel pieniędzy. Rozpędzacie się z invitro, sbekom zaczniecie wypłacać emerytury, a z pustego nikt nie naleje. Znowu będziemy mieli Państwo z kartonu, szkoda dorbku PISu i szkoda ze nie będą realizowane duże inwestycje, elektrownie, CPKA, dobrze że z Mierzeja Wiślana zdążyli bo Tusk na pewno wstrzymałby również te inwestycje po to żeby być zależnym od ruskow. Lemingi przy urnach zgotowały nam niepewne czasy
Odpowiedz
pkygen
2023-11-26 14:39:49
2 2
Obwodnica potrzebna jest, kazdy to wie, tylko w jakim wariancie. Czy tnaca miasto na pol idaca po osuwiskach jest napewno odpowiednia ??? A Pani Urszula jedyna normalna konkretna osoba z obecnych poslow nas reprezentujacych. Janczyk to powienien sie od niej uczyc, oby przeanalizowali wariant spoleczny, stwierdzili czy jest od do... czy tez nie... ( myślę ze raczej nie) I wzieli sie za konkretna robote. Pozdrawiam wszystkie osoby z urzedu miasta komentujace jaki to wariant w1a jest cudowny I daje perspektywe rozwoju dla miasta ( haha)
vvv
2023-11-26 20:12:15
0 0
Bo wariant społeczny jest lepszy bo nie zabiera twojej działki i do tego jest lepszy . Tak to rozumiesz ?
Odpowiedz
konto usunięte
2023-11-26 16:16:01
0 1
A ja tam wierze w Terleckiego ze pomoze wybudowac ta obwodnice. On tak kocha nasza limanowska ziemie, bo to swoj chlop jest przeciez. Nie szkodzi ze nie wyszlo mu w ostatnich wyborach ale na nastepne bedzie chcial szybciej dotrzec do nas, do ludzi tej ziemi tak bardzo mu bliskich. Nie uda nam sie tego osiagnac bez przychylnosci
posła Ryszarda Terlec Ryszardzie, Ryśku, Rysiu, to na ciebie czeka łopata byś mogł pierwszy ja wbic na placu budowy i dac nam wszystkich nadzieje, ze wreszcie dotarla do nas ta obiecana "dobra zmiana".........,wierze w niego!
Odpowiedz
konto usunięte
2023-11-26 16:28:12
0 0
A ja tam wierze w Terleckiego, ze pomoze wybudowac ta obwodnice. On tak kocha nasza limanowska ziemie, bo to swoj chlop jest przeciez. Nie szkodzi, ze nie wyszlo mu w ostatnich wyborach ale na nastepne bedzie chcial szybciej dotrzec do nas, do ludzi tej ziemi tak bardzo mu bliskich. Nie uda nam sie tego osiagnac bez przychylnosci posła Ryszarda Terleckiego ktory zawsze i bezinteresownie popiera nasza obwodnice. Przyjecie zrobimy, takze na jego czesc i bedzie dobrze. Ryszardzie, Ryśku, to na ciebie czeka łopata byś mogł pierwszy ja wbic na placu budowy i dac nam wszystkich nadzieje, ze wreszcie dotarla do nas ta obiecana "dobra zmiana".........,wierze w niego bo wiem ze gdy wypowiada slowo "Limanowa", ma przed oczami przeniczny kłos wyrosly na tej ziemi i znajome boćki co przycupneły na przyjaznej limanowskiej chacie..... No mistrz!
Odpowiedz
ciekawy
2023-11-26 17:29:48
0 4
po co obwodnice skoro można wprowadzić strefe wolna od samochodów tak jak zrobiono to w Krakowie i Warszawie???
TSilver
2023-11-26 18:31:57
0 0
będzie się działo :D ja pracuje w krk ciekawie to widzę haha
Odpowiedz
Spokojny
2023-11-26 18:00:28
3 0
Przez 8 lat PIS kradł i obiecywał nic nie robiąc. Teraz nowy powinien niby wykonać obietnice PIS i oczywiście swoje. Proponuję pomagać tak jak PIS tylko gminom,powiatom i województwom gdzie mają poparcie jednym słowem nic dla Laskowej czy Limanowej. Takie były metody PISuaru
TSilver
2023-11-26 18:21:24
1 3
co ci ukradł? kto zrobił zamach na ofe? co? kto pierwszy? PiS w porównaniu do po jakieś obietnice zrealizował. A po ? nima pinidzy i nie będzie. A co z podatkiem 23% która to rocznica wprowadzenia ów podatku? A co ze 100 obietnicami ko? już się wycofują rakiem! jak wchodzi się na ich strony widać usuwanie i modyfikacje. Skąd ty takie dziwne info bierzesz haha z tvnpo? od razu mówię nie oglądam tvppis
Odpowiedz
enterek
2023-11-26 18:07:46
0 1
To opłacany przez pewną panią głupi trol
Odpowiedz
Jaworina
2023-11-26 18:09:42
3 0
spokojny @ to by było może sprawiedliwe, ale czym by się różnili od tej PISiorskiej mafii kolesiów w spółce wiadomo z kim.
Odpowiedz
luxemburg
2023-11-26 18:19:44
0 1
Nie ma strachu, Terlecki, Paluchowa, Adamczyk itp. na pewno załatwią.
Odpowiedz
TSilver
2023-11-26 18:28:02
1 3
kupiliście już popcorn ?Jak radził Marszałek rotacyjny, dają igrzyska by coś ukryć? Czy po prostu nie czepiać się ministrów nie udolnych i skompromitowanych typ sienkiwicz czy też sikorski ... ciekawe... @Hermes10
poluzuj majty, bo przez tą nienawiść żyłka ci pęknie ... dziwi mnie że admin nic z twoimi postami nie robi, jak opluwasz, bez żadnej Merytoryki
konto usunięte
2023-11-26 20:17:16
0 1
Mnie też dziwi ta pisanina @Hermes10 i nie chodzi o treść, bo to jest sieczka i plewy a styl i forma jeszcze gorsza Jest taki portal Elektroda o tematyce technicznej tam moderator nie przepuści wpisu nie zgodnego z zasadami gramatyki
Odpowiedz
liman1202
2023-11-26 18:58:06
1 4
VVV nie ma Pan racji, ponieważ nie chodzi tu o kilku mieszkańców Limanowej a o 1600 podpisów mieszkańców miasta, którzy złożyli protest w sprawie obwodnicy o czym władze miasta dobrze wiedzą a to jest zdecydowana różnica.
vvv
2023-11-26 20:22:15
1 0
Liman1202 nie masz racji, bo wiem, że podpisy złożyli wg.zdady jesteśmy przeciw . Obwodnica jest konieczna i niestety to jest jedyny sensowny wariant do przyjęcia
liman1202
2023-11-26 21:01:36
0 0
Czy może mi Pana wytłumaczyć co to znaczy że "podpisy złożyli wg.zdady jesteśmy przeciw" bo nie rozumiem.
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
mars1
2023-11-26 19:45:28
1 3
Obwodnica w wersji W1a nie daje rozwiązania problemów komunikacyjnych w Limanowej ponieważ obwodnica dzieli miasto na pół co spowoduje jeszcze większe problemy dla mieszkańców z dojazdem do urzędów, przychodni, szkół, przedszkoli, itp. które znajdują się w centum miasta.
Wersja ta była planowana w latach 70-tych ubiegłego wieku, kiedy nie było tak gęstej zabudowy a Władze Miasta nie wiadomo dlaczego preferują od początku tylko tą wersję, a wariantów było 3 plus społeczny.
vvv
2023-11-26 20:27:06
2 0
Głupoty piszesz, jakie dzielenie miasta na pół?
Odpowiedz
saxon
2023-11-26 20:49:30
0 2
Na co nam obwodnica ?
Przecież w Berlinie jest .
NSZ155
2023-11-27 07:35:40
0 1
Posłanka heheh

komunistka z Pisarzowej dawne nazwisko Słowiak

Rodzina tworzyła ORMO w Pisarzowej w dawnych latach
co wyprawiali UB-SB donosy cuda były...

córka idzię tą samą drogą

ale mało tego pieniędzy z KPO nie b ędzie bo Rudy Tusk załatwil kase i kupimy wiatraki niemieckie od upadającej firmy siemens
będziemy ratować siemensa naszym kosztem bo to KPO to droga pożyczka zupełnie nie potrzebna

atak na glapińskiego bo szybko trzeba wprowadzić euro
nasze 314 ton złota wyląduje we frankfurcie w zabezpieczeniu!!!

masakra co sie zaczyna
NSZ155
2023-11-27 07:36:49
0 0
eeeeee
Pokaż wiecej (1)
Odpowiedz
NSZ155
2023-11-27 07:37:43
0 2
Posłanka heheh

komunistka z Pisarzowej dawne nazwisko Słowiak

Rodzina tworzyła ORMO w Pisarzowej w dawnych latach
co wyprawiali UB-SB donosy cuda były...

córka idzię tą samą drogą

ale mało tego pieniędzy z KPO nie b ędzie bo Rudy Tusk załatwil kase i kupimy wiatraki niemieckie od upadającej firmy siemens
będziemy ratować siemensa naszym kosztem bo to KPO to droga pożyczka zupełnie nie potrzebna

atak na glapińskiego bo szybko trzeba wprowadzić euro
nasze 314 ton złota wyląduje we frankfurcie w zabezpieczeniu!!!

masakra co sie zaczyna
Odpowiedz
NSZ155
2023-11-27 07:39:53
0 1
likwidacja CPK bo bo co w polsce duże z tego pieniądze jak mogą być w Niemczech

po co porty niemcy tracą duże pieniądze

po co nam atom jak nasze firmy są do sprzedaży i likwidacji
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Czy program 100 obwodnic zostanie utrzymany? Posłanka o obwodnicy Limanowej"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]