8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Jeden dworzec - zobacz umowy

Opublikowano 06.10.2012 07:31:57 Zaktualizowano 05.09.2018 10:45:22 top

Limanowa. W odpowiedzi na informacje 'Oświadczenie trzech przewoźników' miasto Limanowa opublikowało tekst umowy dzierżawy pomiędzy Miastem Limanowa, a Spółką Pasyk&Gawron oraz umowę pomiędzy Miastem Limanowa, a przewoźnikami.

- W tej sprawie Miasto przeprowadziło rozmowy ze Spółką PKS Pasyk&Gawron i wydzierżawiło plac na obecnym dworcu autobusowym. Wszyscy podróżni będą mieli prawo w pełni skorzystać z urządzeń dworcowych. Ponadto zapowiadane będą odjazdy, a podróżni nie będą stać na deszczu i w błocie w obawie, że nie zauważą odjazdu swojego busa. Spółka zapowiedziała też poważną modernizację dworca, która znacznie podniesie obecny standard i rozbuduje ofertę usługowo-gastronomiczną - odpowiada na tekst "Oświadczenie trzech przewoźników" miasto. Poprzednie władze też podejmowały próby utworzenia jednego dworca, jednak wtedy próby te rozbiły się o protesty części przewoźników. Dzisiaj część przewoźników też protestuje i szuka innych rozwiązań. Nie zmieni to determinacji Miasta dążącego do znormalizowana sytuacji. Utworzenie jednego dworca komunikacji zbiorowej nie jest złośliwym wymysłem, tylko powrotem do krajowych i europejskich standardów.W mieście wielkości Limanowej powinien być jeden dworzec, na który wjeżdżają autobusy i busy wszystkich linii. Powinien też być jeden zsynchronizowany rozkład jazdy, którego przewoźnicy będą przestrzegać. Mamy spokojną pewność, że podjęte dzisiaj prace organizacyjno-logistyczne przyniosą wcześniej czy później, pozytywne skutki, ponieważ są zgodne z logiką, interesem społecznym oraz obowiązującym prawem.

Zobacz treści umów:

Umowa dzierżawy pomiędzy Miastem Limanowa, a Spółką Pasyk&Gawron
Umowa pomiędzy Miastem Limanowa, a przewoźnikami

Komentarze (34)

marlehill
2012-10-06 08:40:50
0 0
Prywatny właściciel PKS Pasyk & Gawron , zmodernizuje dworzec,podniesie standard i rozbuduje ofertę usługowo-gastronomiczną a będąc monopolistą będzie szkodził słabszej konkurencje i wpłynie to na CENY biletów.
I za 10 lat będziemy się zastanawiać jak mając dobre intencje i będąc niegłupim gościem udało się Biedzie tyle spraw spieprzyć.
Odpowiedz
konto usunięte
2012-10-06 08:47:15
0 0
hahaha, teraz pokazują treść umowy, czyli ci co podpisali jej pewnie nie widzieli, ale numer, umowy w ciemno, takie rzeczy pokazuje się na początku a nie po obiedzie, a może jeszcze mieli podpisać in blanco...?
Odpowiedz
Doradca
2012-10-06 09:18:44
0 0
No tak gdy się okazało, że nie było tak jak przedstawiano trzeba koniecznie znaleźć winnego byle tylko nie przyznać się do tego, że to nie walka Miasta z Przewoźnikami a li tylko walka przewoźników między sobą.

Przecież wcześniej wiedziano, że umowa ma być do 40 lat i wszystko było załatwiane pod stołem.

Umowa dzierżawy jest na 20 lat i złotówka (1 pln). Gdzie są te podstępne zapisy w umowach?.

Padły wszystkie argumenty. Pozostało znaleźć winnego:) Najlepiej żeby to był Pan Burmistrz.
Odpowiedz
kpiarz
2012-10-06 09:22:48
0 0
Przeczytałem obie umowy i dalej nie rozumieniem, o co tym „wywrotowcom z Z. A. chodzi. Wszystko jasno określone. Dzierżawa dworca na 20 lat. Wzrost cen zgodnie z wskaźnikiem GUS-owskim, czyli opłata nie wzrośnie z roku na rok z 1 zł na 40 zł, jak to prorokowani niektórzy „globerzy”, bowiem roczny wskaźnik wzrostu cen plasuje się na pozycji miedzy 2% a 3%. Zatem w 2013 okaże się, że zamiast 1 zł opłata będzie wynosić 1,03zł. No proszę, Panowie nie rozśmieszajcie mnie swoimi „wróżbami”. Co do kolejnego zarzutu, że Pan Gawron może rozwiązać umowę po roku – owszem jest taki punkt, że może z 12 miesięcznym wypowiedzeniem. Tylko, że w umowie z przenośnikiem znalazłem następujący § 5 p.2 „W razie odmowy uiszczania opłaty Miasto wypowie umowę ze skutkiem natychmiastowym”. Czyli Pan Gawron ma 12 m-cy wypowiedzenia, a przewoźnicy mogą to zrobić natychmiast. Wystarczy podejść lub napisać pismo, że od 1-go nie zamierza się regulować opłat i umowa zostanie automatycznie rozwiązana. To czego tu się bać? Czas na znalezienie „oranego na Z.A.” zawsze jest…
Odpowiedz
lim
2012-10-06 09:26:50
0 0
mam nadzieje że jednak uda sie zrobić porządek z busami,teraz jest szopa a trn z max busa niech jedzie do siebie na wieś robić transport.Transport busów przypomina osiedle cygańakie.
Odpowiedz
Rita25
2012-10-06 09:29:35
0 0
'Nikt się jeszcze nie urodził , żeby wszystkim dogodził' Święte słowa zwłaszcza w tej sytuacji. Naprawdę wreszcie dzieje się coś pozytywnego w Limanowej. Jestem pasażerką busów i autobusów ponieważ nie mam samochodu to wiem ile się trzeba było nabiegać z jednego końca miasta na drugi aby gdzieś pojechać. To było chore!!!Bardzo mi się podoba pomysł jednego dworca i porządku w nim. Wiem, że wszyscy mieszkańcy są za tym.Odnośnie umowy pomiędzy firmami jest normalne że każdy musi umowy dotrzymać to logiczne.Włodarze Miasta trzymajcie się nie dajcie się przewoźnikom. Musicie być konsekwentni to wtedy mieszkańcy uwierzą w Was.Życzę powodzenia Wam w tym przedsięwzięciu.
Odpowiedz
sza
2012-10-06 10:43:15
0 0
Czy Burmistrz popełnił błąd i odbije się to czkawką?

URZĄD MIASTA NIE MIAŁ PRAWA WTRĄCAĆ SIĘ W ORGANIZACJĘ KOMUNIKACJI, NIE JEST TO TRANSPORT PUBLICZNY!, NIE MA ANI JEDNEJ LINII PUBLICZNEJ! KONCESJA NA TRANSPORT PRYWATNY NIE JEST W KOMPETENCJI BURMISTRZA!

Czy Burmistrz zamierza zostać Marszałkiem Województwa?

Z tego co mi wiadomo koncesję na transport prywatny między innymi przydziela Marszałek Województwa. Czy Burmistrz swoimi decyzjami „bezprawnymi” chce zostać Marszałkiem?

Kalendarium zdarzeń

Dlaczego od początku czyli od 15 stycznia nie zainicjowano rozmów z Busiarzami? Zaproszono ich na końcu jak już o wszystkim zdecydowano. To się nazywa Wysoki Poziom Zarzadzania?
W Kalendarium powinno się znaleźć jeszcze jedno zdarzenie. Busiarze złożyli odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego. (nie ma nic na ten temat w artykule, a szkoda)
Odpowiedz
Doradca
2012-10-06 11:22:54
0 0
@ sza czyżbyś negował kwalifikacje Pana Radcy między innymi Starostwa Powiatowego w Limanowej?.

Piszesz bzdury.

Czy Ty byłeś doradzającym przewoźnikom?. Napisz jeszcze, że Rada Miasta nie miała prawa podejmować uchwały bo Miasto nie jest Gminą:)
Odpowiedz
DamianM122
2012-10-06 12:23:58
0 0
firmie maxbus ten pomysł na jeden dworzec nie podoba się z tego względu że oni lubią puszczać swoje busy zaraz przed innymi aby im zabierać pasażerów, wiem to z własnego doświadczenia...
Odpowiedz
blizniak
2012-10-06 13:01:30
0 0
O obwodnicę proszę się starać! A nie tematami zastępczymi się zajmować!
Odpowiedz
konto usunięte
2012-10-06 18:11:44
0 0
'sza' co Ty za bzdury wypisujesz ? Urząd nie miał prawa się wtrącać w organizację komunikacji?? Masz rację nie miał prawa bo ma OBOWIĄZEK zapewnić komunikację na swoim terenie i tak jak wszystkie pozostałe samorządy !! Mało tego jeśli jakiś rejon miasta czy gminy nie ma zapewnionej komunikacji publicznej powinien dofinansować przewoźnikowi aby dana miejscowość komunikację miała zapewnioną. Zezwolenia są wydawane prywatnym przewoźnikom i państwowym na jednakowych zasadach i takie zezwolenie czyni busy i autobusy komunikacją publiczną. Na przewoźniku ciążą również obowiązki do stosowania zniżek na przejazdy , które gwarantuje państwo ; inwalidom , kombatantom , dzieciom itp. Koszty zniżek są refundowane przez Urząd Marszałkowski . To są podstawowe prawa nasze - czyli mieszkańców , nie są respektowane bo nikt się nie dopomina :-). Po co wprowadzać zniżki i czekać na refundację jeśli można kazać sobie płacić za bilet 100% i mieć pieniążki w dniu przejazdu. Wystarczy przeczytać przepisy , i domagać się ich przestrzegania.
Czy ktokolwiek się stosuje do przepisu , że bus,autobus komunikacji regularnej nie ma prawa zatrzymać się na przystanku na którym nie ma umieszczonego rozkładu jazdy danego przewoźnika. Prawo przewozowe mamy dobre ale z przestrzeganiem i samowolką - dyktaturą przewoźników nikt nie walczy. Są już przepisy o publicznym organizatorze transportu zbiorowego , mają być przetargi na linie komunikacyjne itp ale to dopiero przyszłość.
Pozdrawiam zapraszając do lektury i życzę przyjemnej podróży.
Odpowiedz
exkalibur
2012-10-06 20:06:09
0 0
pani Zon zastepco burmistrza vel @kpiarz mam pomysl przeniesiemy Urzad Miasta do starostwa bo wszystko bedzie w jednym miejscu bo niechce mi sie latac z tymi papierkami tam i nazod haha aha mala lyszka tez pan sie naje
Odpowiedz
ABS0LLUT
2012-10-06 20:10:11
0 0
@exkalibur: Co to jest owa *lyszka*?
Odpowiedz
exkalibur
2012-10-06 20:25:42
0 0
@absolutt to pojecie kulinarne haha jak sie jest mistrzem kuchni to sie wie haha ajak sie nieumie to lepiej sie niebrac
Odpowiedz
patyczek7
2012-10-06 20:28:24
0 0
Może wreszcie będzie dworzec z prawdziwego zdarzenia bo z tymi odjazdami busów to jest szopka - 'odjazd z czterech stron świata'
Odpowiedz
Doradca
2012-10-06 21:05:30
0 0
@ exkalibur to się kpiarz ucieszy już kiedyś żądał części wynagrodzenia za każdy przypisany etat.
Odpowiedz
Doradca
2012-10-06 21:16:53
0 0
Widzę Bracie kpiarzu,że wielu chciało by cię znaleźć,
wielu chciało by ci obić twarz:(
Odpowiedz
Janek64
2012-10-06 21:32:24
0 0
@ exkaliubur czy oni musza tak Ciebie wkurzac ? Milego wieczoru
Odpowiedz
exkalibur
2012-10-07 07:58:15
0 0
@janek 64 nikt mnie niedenerwuje bo niema czym zaduzo mam lat i niejednego widzialem burmistrza przychodza i odchodza
Odpowiedz
glober
2012-10-08 17:00:58
0 0
zapraszamy serdecznie na stronę : www.limanowa-bus.pl a w szczególności panie kpiarz i doradco i jakis komentarz
Odpowiedz
Doradca
2012-10-08 17:39:08
0 0
Nie wiem co miałbym komentować.

Widać jak na dłoni, że przewoźnicy nie rozumieją iż dzierżawcą dworca jest Miasto.

Może warto przeczytać dokładnie umowę dzierżawy, a nie brnąć w dalszym ciągu w zaparte w to, że Miasto jest ich wrogiem.

A może tak nie jest?
Odpowiedz
glober
2012-10-09 16:43:59
0 0
widać gościu ze jesteś z urzędu miasta.... ewidentnie... ; a ukrywanie niektórych faktów przez miasto w kalendarium chyba o czymś świadczy przepraszam nie pisanie wszystkiego... ;zarządcą i koordynatorem rozkładów jazdy miał być pasyk gawron 'konkurent' z tej samej branzy... ; pozdrawiam serdecznie panie doradco
Odpowiedz
glober
2012-10-09 18:19:55
0 0
i gdzie jest napisane co będzie i jakie konsekwencje poniesie firma pasyk gawron gdy zerwie umowę z miastem?? a może to zrobić w każdej chwili nie??
Odpowiedz
Doradca
2012-10-09 18:36:32
0 0
@ glober- nie jestem z urzędu miasta.
Odpowiedz
Janek64
2012-10-09 18:48:34
0 0
no to ze wsi jestes @Doradco ha ha zartuje oczywiscie Pozdrawiam
Odpowiedz
Doradca
2012-10-09 19:02:08
0 0
@ glober przeczytaj tę umowę jak nie zrozumiesz przeczytaj po raz drugi, gdy to nie pomoże poproś o pomoc prawnika.

@Janek64 nie jestem z urzędu miasta już to wielokrotnie pisałem,co jakiś czas znajdzie się ktoś mądry i przypisuje mnie do urzędu. Nie jestem, nie byłem i nie zamierzam być urzędnikiem żadnego urzędu.
Odpowiedz
Janek64
2012-10-09 19:08:48
0 0
@ Doradco i masz racje nie idz droga urzednika oni to maja przechlapane he he Pozdrawiam urzednikow Ciebie rowniez
A tak na marginesie to pamietasz to co miales pamietac ha ha .
Odpowiedz
Doradca
2012-10-09 19:20:09
0 0
Pamiętam, pamiętam -po 21 października.
Odpowiedz
Janek64
2012-10-09 19:23:03
0 0
Ok fajnie. Milego wieczorka
Odpowiedz
glober
2012-10-09 19:28:03
0 0
doradco jaki ty 'mądry' jesteś dziękuje ci serdecznie za podpowiedz... pozdrawiam
Odpowiedz
glober
2012-10-09 19:29:36
0 0
doradco widziałeś pismo z urzędu jakie dostali przewoźnicy?? (ten skan na dole)i kto zrywa umowę od 1 informując strony zainteresowane tego samego dnia??
Odpowiedz
Doradca
2012-10-09 21:08:09
0 0
@ glober coś mi się wydaje, że Ty nie po naukę przyszedłeś.
Ja przeczytałem wszystko po parę razy i powiem Ci tak tu nie chodzi o to, że ma być jeden dworzec, tylko o to dlaczego ten dworzec jest własnością tych właścicieli i wiesz co Ci powiem gdyby dworzec był własnością Pana Pociechy też by było źle powiem inaczej gdyby dworzec był własnością kogokolwiek prócz Was też by było źle gdyby był Miasta może byście się dogadali ale tylko na Waszych warunkach.

Nie jest ważne że umowa jest na 20 lat podobno przeszkadzało Tobie że będzie do 40 lat,
są zapewnione jak najniższe koszty, nie jest ważne że pasażerowie będą mogli czekać w budynku, że nie będą się zastanawiać z którego miejsca Bus do danej miejscowości odjeżdża ważne jest to, że patrzeć na siebie wzajemnie nie możecie.

A o tym byście mieli dostosować się do poleceń umowy i odjeżdżać z tego samego miejsca to moim zdaniem Urząd Miasta może tylko pomarzyć.

I proszę tylko nie pisz o kolejnych terminach. Nawet dwa lata by nie starczyło co ja piszę żaden termin nie byłby dobry bo Wy do Pasyka i Gawrona nie będziecie wjeżdżać. I nie ważne, że Miasto jest dzierżawcom. NIE bo NIE i basta.

Wasza platoniczna wzajemna miłość jest znana.
Odpowiedz
KaKropka
2012-10-09 21:28:56
0 0
@glober ciekawą masz ankietę na stronie ;)
tak przy okazji, kiedy podrożały bilety do Krakowa? Wydawało mi się, że niedawno kosztowały jeszcze 12 zł?
Odpowiedz
Doradca
2012-10-09 21:38:28
0 0
A Wasza stronka jest potwierdzeniem moich słów, teraz dopiero na niej byłem nie wcześniej, ankieta jest super właśnie o tym pisałem powyżej.

Dobrej nocy i zastanowienia życzę.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Jeden dworzec - zobacz umowy"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]