8°   dziś 10°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

TVN24: 'Nazwa zobowiązuje vs. to tylko symbolika, czyli aborcja w szpitalu im. Miłosierdzia Bożego'

Opublikowano 13.07.2016 00:14:36 Zaktualizowano 04.09.2018 18:44:58 pan

Wczoraj w programie publicystycznym Andrzeja Morozowskiego „Tak jest”, emitowanym na antenie TVN24, dyskutowano na temat kontrowersyjnego pisma proboszcza parafii Matki Boskiej Bolesnej w Limanowej, ks. Wiesława Piotrowskiego, skierowanego do Marcina Radzięty, dyrektora Szpitala Powiatowego im. Miłosierdzia Bożego w Limanowej.

Przed przeszło tygodniem informowaliśmy, że proboszcz limanowskiej parafii wystosował pismo, w którym – powołując się na dane Narodowego Funduszu Zdrowia – prosił dyrektora szpitala powiatowego o wyjaśnienie informacji na temat wykonywanych w placówce zabiegów aborcji. Marcin Radzięta tłumaczył, że od 20 lat szpital nie realizuje takich procedur, a cała sprawa jest nieporozumieniem wywołanym przez wspólny kod NFZ przypisywany zarówno aborcji, jak i usuwaniu obumarłych ciąż.
Po naszej publikacji temat podjęły regionalne i ogólnopolskie media. Tarnowska kuria pytana przez dziennikarzy odpowiadała, że skoro na nadanie szpitalowi imienia Miłosierdzia Bożego musiał zgodzić się biskup diecezjalny, to placówka winna postępować zgodnie z nauką Kościoła katolickiego.
Na ten temat rozmawiali goście Andrzeja Morozowskiego we wczorajszym wydaniu programu „Tak jest” emitowanego na antenie TVN24 – publicyści Tomasz Wiścicki i Sławomir Sierakowski.
Pierwszy nie był zaskoczony interwencją proboszcza. - Nie czujecie dyskomfortu mówiąc o aborcji w szpitalu „Miłosierdzia Bożego”? Mnie się włosy jeżą na głowie - mówił Wiścicki. - Nie chodzi o ideę, tylko o zabijanie ludzi - dodał.
- Czyli uważa pan, że nazwa która ma charakter symboliczny, ma zobowiązywać do tego żeby się podporządkować od góry do dołu, w tym praktykę lekarską, która powinna kierować się kodeksem nauki? - pytał z niedowierzaniem Sierakowski. - Szpital jest instytucją świecką - zaznaczył.
Dyskusja skupiła się na samej aborcji – publicyści nie doszli do porozumienia, przedstawiając odmienne poglądy na temat momentu poczęcia i tego, od kiedy zarodek powinien być uznawany za człowieka.
Wczorajszy program „Tak jest” można obejrzeć tutaj.
Zobacz również:

Komentarze (40)

swiatloserca
2016-07-13 03:43:58
3 8
Dlaczego do dymisji poddał się dyrektor medyczny szpitala?
Odpowiedz
zajec
2016-07-13 06:25:27
3 6
Jeżeli rozwija się ciąża pozamaciczna, to też nie można?
Odpowiedz
TuronGorski
2016-07-13 07:25:34
4 6
czyli ,np.złapanego złodzieja powinien sądzić proboszcz. lub inny ksiądz ,lub wyznaczona niewiasta, lub wyznaczony kościelny sędzia ?
Odpowiedz
joga
2016-07-13 07:49:26
6 8
Rozumiem, że np świetny lekarz ale ateista nie ma czego szukać w naszym szpitalu. Podobnie jak ciężarna z zagrożeniem życia, które można uratować tylko min poprzez aborcję
Odpowiedz
JAN
2016-07-13 10:31:48
4 3
TVN24 'cała prawda całą dobę' !!!
Odpowiedz
Hiena
2016-07-13 11:33:44
7 7
,,Tarnowska kuria pytana przez dziennikarzy odpowiadała, że skoro na nadanie szpitalowi imienia Miłosierdzia Bożego musiał zgodzić się biskup diecezjalny, to placówka winna postępować zgodnie z nauką Kościoła katolickiego' Czy kuria albo biskup są organem finansującym szpital powiatowy? Warto czasem się zastanowić zanim nada się imię instytucji tak kretyńskie,że aż śmieszne. Zasadniczo w myśl nauki kościoła należy zaprzestać farmakologicznego leczenia pacjentów szpitala, odstawić leki, zaniechać czynności medycznych i czekać, czekać na ,, miłosierdzie boże' Tylko szkoda,że czegoś takiego nie ma...KK niech krzewi sobie swoją naukę wśród ciemnoty,bo jak dotąd niczego mądrego nie wymyślił.
Odpowiedz
Grzes83457
2016-07-13 11:54:11
6 4
według mnie zabicie człowieka w każdym stadium rozwoju jest Morderstwem .A zostawianie rurznych furtek bo to bo tamto stwarza możliwość manipulacjom iprzekretom ażycie ludzkie jest jeddno .Zabicie człowieka to jest zabicie Zastanówcie się nad tym.Pozdrawiam
Odpowiedz
CHATTAHOOCHEE
2016-07-13 11:54:47
1 3
@joga
Nie wiem czy wiesz, ale KK rozróżnia aborcję niekonieczną, na życzenie, od aborcji w przypadku zagrożenia życia matki. W tym wszystkim chodzi o ratowanie życia, a kiedy zagrożone jest życie matki, ratuje się jej życie, nie zmusza się jej do poświęcenia życia swojego i dziecka.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-13 12:00:01
4 5
Rozimię, że takżdy na swoje poglądy czy opinie, ale żeby ksiądź ingerował w politykę niezależnej placówki służby zdrowia to jest już ogromna przesada i totalna porażka. Aż trudno w to uwierzyć aby móc się aż tak daleko posunąć,w ingerencjii i wchodzić w cudze kompetencje. A odnośnie TVN24 i te wszystkie resortowe dzieci jako prowadzący (dzieci dawnych SB-ów, UB-ków)to raczej nie moje klimaty, choć nie powiem najwięcej sensacji i zaklinania rzeczywistości tam znajdziemy:)
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-13 12:02:08
1 0
Rozumię , że każdy ................. znowu literówka przepraszam :)
Odpowiedz
MagPi13
2016-07-13 12:51:09
2 8
TVN uwielbia sensacyjne tematy, bo takie mają najlepszą oglądalność...
Proboszcz miał prawo zapytać, dyrektor szpitala kulturalnie odpowiedział i powinno być po sprawie.
Szpital wybrał sobie nazwę - a to chyba też do czegoś zobowiązuje, trzeba było być zwykłym szpitalem powiatowym i nie mieszać Miłosierdzia Bożego do leczenia ludzi...
Odpowiedz
Doradca
2016-07-13 14:28:40
5 5
Atakujecie Kościół całkiem niepotrzebnie. Kościół powinien dbać o życie od samego poczęcia do naturalnej śmierci. Trzeba nadmienić, że Kościół to też my wszyscy.

Sedno sprawy tkwi całkiem gdzie indziej.

Zastanówmy się. Proboszcz zapytał dyrekcję oficjalnie mógł wykorzystać fakt, że jego Ksiądz jest kapelanem i mieszkają pod jednym dachem wyglądało to tak jakby ze sobą obaj księża nie rozmawiali. I to wszystko, o co można było mieć pretensje.

Dane z NFZ są ogólnie dostępne. Dyrekcja odpowiedziała, „ że od 20 lat szpital nie realizuje takich procedur, a cała sprawa jest nieporozumieniem wywołanym przez wspólny kod NFZ przypisywany zarówno aborcji, jak i usuwaniu obumarłych ciąż”.

Trzeba zapytać, co się dzieje Panie Dyrektorze, że, w co drugi dzień w ciągu roku wliczając w to niedziele i święta musicie usuwać obumarłe ciąże ?

Co się dzieje, że w naszym pięknym powiecie, który zaprasza, bowiem ten region jak reklamuje powiat to prawdziwa Ostoja Natury i Zdrowia tyle oczekujących Matek traci swoje dzieci poprzez obumarcie płodu?.

Przecież mieliśmy 2015 rok medycyna jest tak wysoko rozwinięta, że operuje się dzieci w łonie matek i ratuje się te dzieciaki z dużym powodzeniem.

Był 2015 rok a u nas w powiecie z takim „ kodem” straciliśmy bagatela około 15 klas Szkół wiejskich gdzie dzieciaków jest od 10- 16 w jednej klasie.

Czy lekarze prowadzący ciężarne właściwie opiekują się swoimi pacjentkami ?.

A może Szpital mylnie kwalifikował i stąd to całe zamieszanie?.
Odpowiedz
wartownik
2016-07-13 14:34:04
6 4
Grześku83457@ mam dla Ciebie dobrą wiadomość za miesiąc Pisiory przyjmą projekt zakazu aborcji dla kobiet zgwałconych , a zła wiadomość dla Ciebie za 3 lata Tusk powróci do obecnej ustawy
Odpowiedz
MagPi13
2016-07-13 14:40:35
3 7
ZNALEZIONE W SIECI....

Zmartwiona kobieta udała się do swojego ginekologa i powiedziała:

„Doktorze, mam poważny problem i bardzo potrzebuję pana pomocy! Moje dziecko nie ma nawet jednego roku życia, a ja jestem ponownie w ciąży. Nie chcę dzieci w tak małym odstępie czasu. '

Tak więc lekarz odpowiedział: „Dobrze, czego pani ode mnie oczekuje?”

Odpowiedziała: “Chcę przerwać moją ciążę i liczę na pańską pomoc w tej sprawie.”

Lekarz zastanowił się chwilę, po chwili ciszy powiedział do kobiety: “Wydaje mi się, ze znalazłem lepsze rozwiązanie pani problemu. Będzie to również bezpieczniejsze dla pani.”

Uśmiechnęła się myśląc, że lekarz zamierza przyjąć jej prośbę.

Następnie kontynuował: “Widzi pani, aby nie musiała pani zajmować się dwójką dzieci w tym samym czasie, zabijmy to, które trzyma pani w ramionach. W ten sposób odpocznie pani zanim następne się urodzi. Jeśli mamy zamiar zabić jedno z nich, to nie ma znaczenia, które to jest. Nie byłoby ryzyka dla pani ciała, jeśli wybierze pani to, które trzyma w ramionach.

Ta pani była przerażona i powiedziała: „Nie, doktorze! To okropne! Zabicie dziecka to przestępstwo!”

„Zgadzam się” odpowiedział lekarz. “Ale wydawało się, że pani to nie przeszkadza, więc pomyślałem, ze może byłoby to najlepsze rozwiązanie.”

Lekarz uśmiechnął się, wiedząc, że osiągnął swój zamiar.

Przekonał matkę, że nie ma różnicy w zabiciu dziecka, które już się narodziło a takim, które jest jeszcze w łonie matki. Przestępstwo jest takie samo!

Razem możemy zaoszczędzić cenne życie!

Miłość mówi: 'Poświęcenie siebie dla dobra drugiej osoby.' Aborcja mówi: 'Poświęcenie drugiej osoby, dla dobra samego siebie.'
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-13 14:51:37
5 0
Czyli jeśli mam nazwisko Bogacz- to co do zasady mam mieć kasę, nieruchomości i pozycję z racji nazwy:P
A jak nazwisko Gęgotek, to mam gęgać zamiast mówić ;) A jak nazwisko Lipa to muszę sadzić w ogródku lipy, albo produkować buble? ;)
Odpowiedz
111ksiadz
2016-07-13 14:52:46
3 4
Panie@Doradco-nikt nie atakuje Kościoła,jeśli to najwyżej sukienkowego.Przy obecnie rządzących zaczęli się panoszyć jak sekretarze za ponurej komuny.Jak sam Pan pisze mógł zapytać kapelana i byłoby po sprawie,ale nie On jest najważniejszy! Z resztą-temat rzeka.Dla katolika nie zabijaj to nie zabijaj! Sukienkowi jak piersi dogadywali się po cichu z rządzącymi-coś za coś! Ale wiadomo Oni dla profitów zawrą pakt nawet z diabłem.
Odpowiedz
zajec
2016-07-13 15:18:41
4 3
Święty Tomasz z Akwinu , Ojciec Kościoła , stwierdził, że płód staje się człowiekiem z chwilą pierwszego oddechu, kiedy to zasysa duszę z zewnatrz do organizmu.
Nie słyszałem, żeby ktoś anulował Świętego Tomasza.
Jezeli chodzi o miłosierdzie Boże, to jakoś trudno w wypowiedziach Jezusa znależc to miłosierdzie, raczej są same pogróżki i zapowiedzi całkowitego unicestwienia ciała razem z duszą w razie braku przyporządkowania sie nowy naukom.
Odpowiedz
Rejka
2016-07-13 17:49:29
1 1
@ Doradca Operowanie obumarłej ciąży to jak operowanie zwłok. Do życia ich nie przywróci. Choroba płodu nie zawsze jest operowalna i nie zawsze operacja ma sens. Trzeba rozróżniać między uporczywym leczeniem a ratowaniem życia. Poczytaj sobie książkę księdza Kaczkowskiego. Nie każdą chorobę płodu można stwierdzić i uleczyć na czas i ciąża obumiera naturalnie. Żadna matka ani żaden lekarz nie może temu zapobiec. Wiem o czym mówię, bo to przeżyłam, z tygodnia na tydzień. Co do prowadzenia pacjentek w ciąży i nie tylko przez lekarzy ze szpitala w Limanowej można pisać historie i te dobre i te złe. Nim zaczniesz wypisywać takie jednostronne komunały dobrze się zastanów czy sam wszystko w życiu robisz dobrze. Pomyłka lekarska, to zwykle przykre lub tragiczne skutki i oby było ich jak najmniej. A o zmianę kodów jednostek chorobowych powinien postarać się NFZ. Ani szpital ani lekarz nie ustala ich sam.
Odpowiedz
Julek
2016-07-13 19:00:01
2 2
@Grzes83457 'rurznych' - bomba, długo myślałem o co chodzi!

@grazynahayes 'Rozimię' ; 'Rozumię' - pierwsza to ponoć literówka, druga to błąd, bo mówi się i pisze 'rozumiem'!

Ludzie jakie wy szkoły kończyliście?
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-13 20:17:02
2 1
@Julek
gdyby jedynym przestępstwem ludzi były tylko błędy w pisowni to statystycznie około 90% populacji świata siedziałoby w więzieniach :) Pytanie jest tylko takie: kto by na nich pracował? Zaiste ubawiłam się do łez!!!!!
Choć przyznaję popełniłam błąd. Moja wina, moja wina, moja bardzo wielka wina.:)
Przepraszam i pozdrawiam a szkoły to już sobie zostawmy bo to nie koncert talentów :)
Odpowiedz
cowysemyslicie
2016-07-13 20:32:03
5 2
Dobrze że kościół ingeruje w takie sprawy .Ja wiem że ci co się czepiają kościoła koniec końców dostali by po mordach od jego zwolenników bo są słabsi fizycznie to niech zamkną ryje kpiarze i prowokatorzy.
Odpowiedz
34607szczawa
2016-07-13 21:15:29
0 3
Magpi13 zgadza się we wcześniejszym artykule napisałem że chciał zapytac wiec to zrobił i tyle. Niestety ktoś ciągnie ten temat żeby odwrócić uwagę od innych ważnych spraw. Dlaczego TVN nie zajmie się np. starostą limanowskim? Temat dotyczy przecież złamania ustawy. Kolejny to oskarżenia Tomasza Arabskiego i tu znowu starosta, porokuratura itd. Jest pełno równie ważnych tematów a tylko ten nagłaśniają.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-13 22:28:23
0 1
@34607szczawa
Zgadzam się tzw. tematy zastępcze, dla odwrócenie uwagi od istotnych spraw. Mam jednak dobre wiadomości, rusza machina naprawy patologii systemowych: póki co mamy nową ustawę o komornikach z ograniczeniem ich uprawnień i zwiększoną kontrolę nad ich pracą, obcięto stawki radcom prawnym, obcięto emerytury dawnym UB-kom i SB-kom , nowa ustawa o reformie systemu sądownictwa w drodze, projekt nowej ustawy w walce ze skorumpowanymi sędziami i prokuratorami ze wskazaniem do 3lat pozbawienia wolności za korupcje, zaczynają się procesy bohaterów afer polskich , zaczęto sprawy przeciwko czyścicielom kamienic, lewe afery z tzw. reprywatyzacją niby prawnych spadkobierców dawnych właścicieli nieruchomości a jak zapewnie dobrze wiesz stoi i stało za tym procederem wielkie lobby finansowe, biznesowe, polityczne i niektórych grup adwokackich. Ba to są przekręty bo już dawno temu dekretem Bieruta te sprawy załatwiono ( spłate dawnych włascicieli) póki co ruszyła sprawa afery Amber Gold i wiele innych w tym walka z dopalaczami i narkotykami, Oj będzie się działo.......... Po tych czystkach to i właściwe organy się obudza i wezma za swoja prace. Jak dobrze wiesz trzeba zacząć od naprawy patologii w Polsce.
Pozdrawiam
Odpowiedz
czarnes
2016-07-13 23:19:27
2 0
'Płynie się zaw­sze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie'. Z. Herbert

Tak sobie pomyślałem:

Kupujemy sadzonkę kwiatu przez Nas wybranego
Sadzimy w doniczce,
Pielęgnujemy

Dajemy mieszankę ziemi odpowiednią,
mikroelementy do wody dodajemy,
Zapewniamy światło albo cień.

W zależności jak dana roślina,
Ma potrzeby.

Nie myślimy czy :
'Roślina ma mózg czy może rdzeń kręgowy'
Będąc jeszcze w ziemi..........

Po co zwykłemu 'rolnikowi'
O tym myśleć,
Skoro zasadził nasionko.

Po to,
by Je pielęgnować.

Po to by wyrosło
Na to,
By Nas cieszyć.

By mogło żyć.

A jeżeli
Padnie
Nim Wzejdzie......

Co może
Powiedzieć
Wtedy

Zwykły
Rolnik.

Trzeba być Nim
By zrozumieć.

Tak po prostu.

Smutno mu będzie
I wielki żal
Że nie ochronił.

Dlaczego tyle szumu z powodu zwykłego pytania,
Dlaczego tyle interpretacji 'życia' z pytaniem tym związanym.

Czy poczęcie nie jest tak jak zasianie roślinki w doniczce?
Inaczej.... Zapytajmy Tych co chcą mieć dzieci...
Ile ... kosztuje Ich nie moc ...
Jak to przeżywają..... czy porównują w którymś momencie Swoje pragnienia i chęci
Do słów P. Redaktora ' do trzech miesięcy nie ma mózgu i rdzenia'....
.... ale później Ma!

Komu zależy wie o co walczyć!
I trzy ciężkie miesiące nie zrażą JĄ/ICH by wytrwać!
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-13 23:51:47
0 0
grazynahayes
'...Mam jednak dobre wiadomości, rusza machina naprawy patologii systemowych...'

Rzeczywiście, trudno się nie zgodzić, szczególnie na przykładzie limanowskiej Prokuratury o ile to co pisze Arabski101 jest prawdą. Dalej, na przykładzie łamania prawa w Starostwie limanowskim, gdzie koalicje rządzącą tworzą radni Prawa i Sprawiedliwości i chowają głowy w piasek, udając że nic się nie dzieje.
Dlaczego w obydwóch instytucjach nie było jeszcze interwencji najbardziej prawego z prawych i najbardziej sprawiedliwego ze sprawiedliwych, pierwszego szeryfa RP Ministra Ziobry!?!

p.s. A teraz Pani Grażyno z innej beczki, każdego 11 dnia miesiąca mają się odbywać pod biurami posłów i Senatorów Prawa i Sprawiedliwości tzw miesięcznice wołyńskie. Mają one na celu upamiętnienie bestialsko pomordowanych rodaków przez nacjonalistów z UON i UPA, do momentu aż rząd nie uczci ich godnie specjalną ustawą. Prawdopodobnie pod biurami limanowskich parlamentarzystów też ma być coś organizowane. Osobiście nie mieszkam na co dzień w Limanowej, ale mam nadzieję, że przekaże Pani tą wiadomość i zaprosi Pani swoich prawych i sprawiedliwych kolegów i koleżanki, którzy podobno walczą o godną, prawą i sprawiedliwą Polskę oraz o prawdziwą pamięć historyczną, a miesięcznice nie są im obce : )

Wszak, Minister Macierewicz twierdzi, iż za Rzeź Wołyńską nie są odpowiedzialni ukraińscy szowiniści kolaborujący z niemieckim okupantem, tylko winni są Rosjanie, więc zgodnie z liną partii PiS, obecność winna być niemal obowiązkowa : )

Pozdrawiam
Odpowiedz
Doradca
2016-07-14 00:23:34
1 0
Poczytałem @ Rejka sprawdzałem i wcale mądrzejszy nie jestem .
M16 Zagrażające lub dokonane poronienie, zakończenie ciąży obumarłej
M17 indukcja poronienia w katalogu świadczeń dotyczy zarówno usunięcia z organizmu matki płodów martwych, jak i żywych.
Podobne zastrzeżenie jakie stawiał Ksiądz Proboszcz miał Gość Niedzielny w stosunku do Szpitali Dolnego Śląska i rozpętała się burza.

Gość Niedzielny prostował swoje oskarżenia po artykule „Na Dolnym Śląsku setki zabitych dzieci” z dnia 13.03.2015 pisząc 'Jednak nie zabijają?' 20.03.2015

Proszę przeczytać : http://wroclaw.gosc.pl/doc/2389248.Na-Dolnym-Slasku-setki-zabitych-dzieci



http://wroclaw.gosc.pl/doc/2399486.Jednak-nie-zabijaja
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-14 00:34:38
0 0
@RNlimanowa
Ile jeszcze razy mam tutaj pisać i ciągle powtarzać internautą że nie byłam i nie jestem członkinią żadnej partii. Jestem pewna że pisałam o tym w wielu artykułach w których opiniowaniu brałeś udział.
To o czym napisałam powyżej dotyczy wszystkich bez wyjątku bez względu na przynależność społeczną, partyjną, etniczną etc. Naprawa patologii musi bez wyjątku dotyczyć wszystkich którzy się do niej przyczynili bądź wciąż ją kontynuują. Pisałam również niejednokrotnie że nieodzowne jest rozpocząć proces wychowywania pokoleń opartych na właściwym systemie wartości to jest: uczciwość, prawość, poszanowanie dla siebie i innych bez względu na ich poglądy i przynależności, traktowanie pracy jako dobro samo w sobie. Wtedy tylko będziemy mieli pewność że przyszłe społeczeństwo będzie prawe i sprawiedliwe!!!!!!!!!!! Niestety większość z nas jest wychowywana na 'wartości' miłości tylko dla pieniądza zamiast do 2-go człowieka, wiary w to że 1-wszy milion należy ukraść itp. itd. jak to mówią Anglicy typowy bullshit.
Takie wychowywanie pokoleń dawało i nadal daje wielu ludziom społeczne przyzwolenie aby kiwać wszystkich dookoła. Pisałam również wielokrotnie że niestety nigdy nie było i nie ma żadnej organizacji. partii, społeczności itp. w której/-ych wszyscy są uczciwi bądź kierują się właściwymi zasadami, postępowaniem. Zawsze optujemy pomiędzy taką możliwością wyboru: wybór między większym a mniejszym złem- niestety. Odnośnie ewentualnej interwencji Pana Ziobry w Limanowej to moim skromnym zdaniem to jest chyba żart!!! Ponieważ po 1-wsze ktoś musi go o tym powiadomić co się tutaj dzieje, nie podejrzewam bowiem że posiada zdolności paranormalne, wróż karskie :)nie ma też takich uprawnień według zasady użycia wcześniej tzw. drabinki służbowej gdyby wszyscy ministrowie reagowaliby na poziomie samorządów to po co te ostatnie plus organy kontrolne na tym etapie rozwiązywania konfliktu? Dodatkowo z powodu poprzednich afer nota bene tylko w 1-wszej kadencji rządów PO WYKAZANO PONAD 800 link do tego dołączę później .plus afery i nadużycia w następnej kadencji następne około 800 Po to właśnie te nowe ustawy antykorupcyjne, naprawy systemu sądowniczego, prokuratury i komornicza m.inn. aby wyleczyć chory system. No chyba że ktoś chce go w samorządach aby świadomie odciągnąć go od zadań za odpowiada i został do tychże zadań powołany :)
Odpowiedz
Doradca
2016-07-14 00:37:31
1 0
Jest taki mały szkopuł tam tylko Uniwersytecki Szpital Kliniczny im. Mikulicza-Radeckiego we Wrocławiu miał więcej takich usług od Limanowej .
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-14 00:38:33
0 0
odciągnąć go od zadań za które odpowiada.........
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-14 00:48:25
0 0
A oto link z wykazem wszystkich afer rządów PO tylko 1-wszej kadencji dokładnie 748 afer
http://markd.pl/afery-po-0-748-i-kadencja-rzadow/
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-14 01:00:32
2 0
Kwestia następna: cenię obecne rządy PIS bo jako jedyni póki co walczą z korupcją, naprawiają zepsuty system i nie rozkradają majątku polskiego tylko co mogą ratują i odzyskują a i ile mogą oddają pieniądze podatnikom . inwestują w Polskę i Polaków cenią wartości patriotyczne itp., itd. Tak ich oceniam i podziwiam i mam do tego niezbyte prawo. Każdy ma swój system wartości i poglądy ale nie odrażam ludzi o odmiennych poglądach. Odnośnie rzezi wołyńskiej potwierdzam było to haniebne zdarzenie. Wiele przykrych zdarzeń znam tylko z historii z przekazów moich dziadków i rodziców te z niedalekiej historii też poznałam osobiście i potrafię sama je ocenić. Kończę na dzisiaj bo jest już późno.
Pozdrawiam
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-14 01:16:00
0 0
Dodam tylko tyle że pochodzę z bardzo patriotycznej rodziny mój dziadek był kawalerzystą, partyzantem, uciekł z niewoli niemieckiej , żołnierzem , walczył z bandami UPA, od niego po raz pierwszy słyszałam o Katyniu w czasach kiedy było to zabronione, był bardzo prawym człowiekiem. Uratował kilkoro dzieci żydowskich choć jak sam mówił żydzi przed wojną nie za bardzo szanowali warszawiaków często im mówiąc' wasze ulice nasze kamienice. Za czasów Bieruta i nie tylko też im umilano życie.Temat morze.
Odpowiedz
34607szczawa
2016-07-14 07:18:17
0 0
Pani Grażyno wszystko pięknie ale zaniepokoiły mnie działania np. wojewody. Niszczenie Szczawy blisko 10 lat starań i w trybie obiegowym zniszczyli działania obywatelskie można książki napisać. Nie wydaje mi się żeby teraz zmienili działania i powiedzieli że popełnili błąd. Rozliczą poprzedników i na tym poprzestaną a nam zostanie to samo co było czyli wielkie nic. Normalny obywatel łamiąc prawo idzie siedzieć a oni nie i są jeszcze chronieni.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-14 16:16:20
0 2
@34607szczawa
Z moich osobistych doświadczeń , obserwacji i nie tylko mojej ale również tych którym do tej pory udało mi się pomóc wynika jasno, że w naszym powiecie wiele organizacji i instytucji nie wywiązuje się ze swoich zadań i celów należycie. To tak nawiasem mówiąc bardzo delikatne określenie. Tutaj zupełna zgoda!
W celu rozwiązania wielu zaistniałych problemów jednak potrzebne a wręcz nieodzowne są następujące działania:
1. Uruchomić i wykorzystać wszystkie możliwe i określone prawem lub zwyczajowo dostępne 'narzędzia' i instytucje.
2. Wszystkie podjęte działania w tym celu należy dokumentować tylko i wyłącznie w formie pisemnej.
3. Zgromadzone dokumenty, pisma przechowywać jako dowód w sprawie aby w przyszłości można je było wykorzystać do dalszych działań, nie zawsze jednak są one konieczne bo póki co mnie się udało część swoich i innych ludzi spraw załatwić już na tym etapie, szczególnie gdy rzeczone pisma podparte były dobrymi faktami i podstawami prawnymi.
4. W trudniejszych sprawach trzeba przejść na wyższy etap działań z wykorzystaniem wszystkich możliwych środków typu: media- im więcej ich tym lepiej, wszystkie określone prawem organy kontrolne , tudzież odwoławcze i nagłaśniać je do' bólu'. Wszystkie jednak wskazane instytucje zazwyczaj potrzebują dokumentacje w sprawie aby wszcząć , uruchomić swoje działania. Jednym słowem nie należy dać im powodu do odrzucenia interwencji.
5. Po drodze można powiadomić odpowiedniego rzecznika a to do spraw obywatelskich lub praw człowieka. Jego rodzaj zależy od natury sprawy.
6. Jeśli wyczerpie się wszystkie środki na tym poziomie wtedy przechodzi się do województwa lub ostatecznie Ministerstwa ale wciąż z całą zgromadzoną dokumentacją.
To jest teoria , teraz praktyka na poziomie działań to inna sprawa. Zaraz ją sprecyzuje.
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-14 16:47:02
0 0
W tzw. trudnych sprawach za którymi kryją się poważne lobby mamy sytuacje rodzaju walki Goliata z Dawidem. Tutaj więc kłania się wizja dłuższej potyczki lub jak w przypadku Dawida wykazanie się sprytem i wiedzą. Po drodze wydaje się bardzo pomocny proces przysłowiowego oddzielana ziarna od plew.
Ten proces to nic innego jak ustawy antykorupcyjne te we wszystkich wskazanych prawem instytucjach i organach i to jest rola rządu by skrócić i ułatwić uczciwe procesy czy też kontrole. Można oczywiście osiągnąć cel bez tego ale trzeba nastawić się na dłuższą i bardziej uciążliwą potyczkę.
A teraz sprawa najważniejsza od której powinnam zacząć: nie ma , nie było i nie będzie nawet najsilniejszej jednostki która sam rozwiąże wszystkie sprawy nawet największe rewolucje wymagały dużej dobrze zorganizowanej grupy ludzi zjednoczonych wspólnym celem, dobrym systemem wartości i lojalnych swoim ideą. Jeśli oczywiście liczyły na długotrwały sukces. My mamy bowiem do czynienia z systemem naczyń powiązanych.
Osobiście miałam w swoim życiu takie szczęście że udawało mi się zorganizować wokół siebie ludzi uczciwych, zorganizowanych, oddanych sprawie i bardzo lojalnych. W tym tylko upatruje sukces do rozwiązania bardzo trudnych spraw z długotrwałym sukcesem
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-14 17:01:56
0 0
Zorganizowane grupy najlepiej funkcjonują w związkach zawodowych( tutaj nie możemy jednak mówić o tym rozwiązaniu) , zrzeszeniach a najlepiej w stowarzyszeniach gdyż łączą one ze sobą ludzi o wspólnych interesach, ideach i lojalności względem sprawy i ludzi. Na takim etapie jesteśmy a idee tego podjął jeden z bardzo aktywnych i skutecznych w działaniu człowiek. Głównym celem stowarzyszenia będzie rozwiązywanie problemów regionu poprzez konkretne działania- chętnych zapraszamy do współpracy a i członkowie zrzeszenia otrzymają pomoc w rozwiązywaniu ich problemów. Póki co sama jestem na etapie rozpoznawania kilku spraw w regionie, wykonałam kilka rozmów z niezależnymi ludźmi , nic więcej nie mogę napisać.
Pozdrawiam
Odpowiedz
konto usunięte
2016-07-14 17:23:48
0 0
członkowie stowarzyszenia a nie zrzeszenia przepraszam za błąd.
Pozdrawiam
Odpowiedz
anea
2016-07-14 18:15:27
0 0
HIENA obserwując Twoje wypowiedzi od kilku lat zauważyłam, że to Ty nie potrafisz wymyślić nic konstruktywnego i w każdej wypowiedzi używasz skrótu KK hmmm czyżby jakaś obsesja ? a do tego wszystkiego słowo ciemnota może sam masz jakiś kompleks?
Odpowiedz
stranger
2016-07-15 19:03:42
2 1
Ciekaw jestem czy biskup posiada patent na nazwę 'miłosierdzie boże' jakkolwiek by to rozumieć?
Skąd wymóg jego zgody? Co ma biskup do świeckiej placówki przeznaczonej dla wszystkich? Czy to prawda, że niedługo by być przyjętym do szpitala trzeba będzie okazać świadectwo chrztu?
A może wkrótce leczenie będzie polegało na kropieniu wodą święconą (hmm, to już chyba było)?
Odpowiedz
zajec
2016-07-19 05:18:20
0 0
Faktem jest, obiektywnie patrząc, że Szpital Miłosierdzia powinien mieć 100% wyzdrowień
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"TVN24: 'Nazwa zobowiązuje vs. to tylko symbolika, czyli aborcja w szpitalu im. Miłosierdzia Bożego'"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]