0°   dziś 1°   jutro
Piątek, 22 listopada Marek, Cecylia, Wszemiła, Stefan, Jonatan

Wstyd mi za Limanową!

Opublikowano 25.02.2021 08:54:00 Zaktualizowano 26.02.2021 10:38:10 pawel_zastrzezynski

„Najpierw policja i sanepid, teraz sąd. Cała machina przeciwko mnie; za to, że wyszłam na rynek i powiedziałam, że boję się w tym kraju rodzić i być w przyszłości mamą – mówi nam 17-letnia Małgorzata. Sąd Rejonowy w Limanowej uznał, że nastolatka, organizując w październiku Strajk Kobiet, złamała prawo. Sąd za naruszenie przepisów zakazujących organizowania zgromadzeń powyżej pięciu osób w czasie epidemii COVID-19 oraz niezgłoszenie zgromadzenia w urzędzie ukarał dziewczynę naganą i zwolnił z pokrycia kosztów sądowych. Ale jednocześnie uniemożliwił jej obronę. Wyrok wydano bowiem bez udziału stron” – czytamy w Gazecie Wyborczej 24 lutego 2021 r. I tu należy postawić pytanie o prawa obywatelskie? A może inaczej, może trzeba wziąć w obronę tę kobietę!

Myślę, że jestem dla wielu ostatnią osobą, która powinna stanąć w obronie Małgorzaty, gdyż jednoznacznie stanąłem w obronie życia. Dla mnie osobiście to co postanowił Trybunał Konstytucyjny było puentą, jednak nie tą dotyczącą mojego życia. Nie mnie osobiście, a życia dr Wandy Półtawskiej. I to doświadczenie cierpienia począwszy od obozu koncentracyjnego w Ravensbrück, nie pozwala przejść obojętnie, gdy dzieje się krzywda. 

Wanda Półtawska miała 16 lat gdy była aresztowana przez Gestapo i wydano na nią wyrok śmierci. Następnie przewieziono do obozu koncentracyjnego z tym wyrokiem. Tam przeprowadzano na niej operacje pseudomedyczne. To właśnie w obozie, gdy zobaczyła jak esesmani wrzucają żywe dziecko do pieca krematoryjnego, podjęła decyzję, że będzie bronić każdego życia. W tym roku ta kobieta będzie obchodziła 100 urodziny. 

Pani Małgorzata pierwszy raz w swoim życiu zetknęła się z bezdusznym wyrokiem, który w jej mniemaniu jest całkowicie niesprawiedliwy i nieuzasadniony. Ona zwyczajnie chciała walczyć o swoje prawa. W jej pojęciu nie zrobiła nic złego, a wręcz wykazała się odwagą. Za to została skazana. Została winna. Wyrok wydano w imieniu Rzeczpospolitej Polskiej. Przeczytano uzasadnienie, że złamała zakazy. Jednak dla mnie to jest jakiś mechanizm, tak daleki od człowieka, że przeraża swoją całkowitą bezdusznością!

Zobacz również:

A co do innych spraw i różnic w postrzeganiu świata. Ja osobiście jeszcze nie znalazłem nikogo takiego samego jak ja. Co myśli tak samo jak ja! A co do Strajku Kobiet to bardzo uważnie śledzę, to co się wydarzyło. Jednak patrzę na to przez pryzmat zjawiska. I tak ze spokojem myślę, że może komuś zwyczajnie brak jest miłości, obecności, ale nade wszystko SZCZEROŚCI!

No właśnie…

Komentarze (69)

andi
2021-02-25 09:27:47
0 12
Brak miłości i szczerości no właśnie....
nic dodać nic ująć
Odpowiedz
Hiena
2021-02-25 09:31:36
35 37
Uroki prowincji i miasteczka z mieszkańcami w 95% ze wsi zapadłej...
Odpowiedz
podlesiok
2021-02-25 09:55:44
5 13
Hiena,mylisz się w ocenie zjawiska,to nie "wieś zapadła" jest praprzyczyną tylko zwykły konformizm prostych i z natury spokojnych ludzi.Za komuny władza też "walczyła" na wszelakie sposoby z patologią np.alkocholową by dać poczucie jakiegoś ładu i sprawiedliwości właśnie takiemu społeczeństwu.Pis z premedytacją wstrzelił się w takie własnie zapotrzebowanie i snuje ułudę porządku i niby sprawiedliwości społecznej dławiąc to co obnaża powierzchowność działań.Ja akurat dobrze pamiętam tamte czasy i kipiące bagno pod przykrywką "opieki władzy" Teraz o ironio "antykomuniści" powielają ten schemat zamiast zmierzyć się z problemami u żródła,no ale na to to brakuję niestety woli,umiejętności,empatii.
Odpowiedz
RAGTIME
2021-02-25 10:20:42
35 20
Ale wyrok , nagane można otrzymać od sądu koleżeńskiego i takim się stał sąd rejonowy w Limanowej, zwolniona z kosztów sądowych, podatnicy zapłacą za wybryk małolatki. zaistniała w mediach przy najbliższych wyborach ma pewne miejsce na lewackich listach ,
Odpowiedz
Poludnie
2021-02-25 10:41:10
40 30
Ogłoście ją jeszcze świętą, męczennica od siedmiu boleści, niech rodzi na Marsie, tylko wcześniej niech prosi Boga o macierzyństwo, bo różnie bywa. Jeszcze na dodatek to Gów... wyborcze, przechodzicie samych siebie, żeby promować ludzi którzy chcą ZABIJAĆ nienarodzone istoty !!!!!!
Odpowiedz
Poludnie
2021-02-25 10:55:00
34 24
Jeszcze jedno, to Limanowej wstyd że ma takie ameby w swoich zasobach.
Odpowiedz
maat
2021-02-25 10:55:14
19 32
A kiedy "pani" Małgorzata zeknęła się z życiem, że żąda prawa do mordowania! Matko, ojcze tej dziewuchy, gdzie jesteście!? Gdzie rozmowa!? Gdzie wiedza o szacunku i wartościach niesprzedajnych?
Odpowiedz
jerykrol
2021-02-25 10:56:21
19 27
SŁUSZNIE KARAĆ I NIE CERTOLIĆ SIĘ Z DZIKUSAMI
Odpowiedz
konto usunięte
2021-02-25 10:58:42
19 19
No to się dziewojka załapała na chwilę sławy! Brawo ty i twoi rodzice!
Odpowiedz
niko21
2021-02-25 11:00:07
9 17
Ragtime i Poludnie jak zawsze w formie, jeszcze Grażyna i będzie tercet egzotyczny.
Odpowiedz
JAN
2021-02-25 11:06:27
1 17
Niestety w Limanowej w dalszym ciągu paliwo najdroższe w Polsce ! Kto tu dyktuje ceny aby były droższe np. od Krakowa o 58 gr, na litrze ?
Odpowiedz
pacho
2021-02-25 11:06:44
0 12
no jednak do represji Gestapo bym tego nie porównywał w żadnym calu

tym niemniej sprawa praw obywatelskich jest bardzo ważna i jednym z tych praw jest prawo do zgromadzeń czy np wolności gospodarczej

stad każdy wyrok w imieniu Państwa za korzystanie z powyższych musi być dokładnie obserwowany

@Hiena, wierz mi że Limanowskie to jednak nie jest wieś zapadła
Odpowiedz
zajec
2021-02-25 11:18:03
6 18
Jakie to szczęście jest, że koło wynaleziono przed powstaniem kościoła, bo byłby też przeciw, jak zawsze.
Odpowiedz
jarekz
2021-02-25 11:38:45
21 19
Bardzo dobrze, dowalić tym świrom. Prawo obowiązuje każdego. Mi wstyd za takich ludzi, jak ta tutaj !
Odpowiedz
wojanow
2021-02-25 12:40:26
2 16
jarekz - pisze Pan/Pani "Prawo obowiązuje każdego.". Rozumiem, że organizatorzy obu nielegalnych zgrupowań, bo powyżej 5 osób, zostali ukarani? Bez względu na to czego bronili?
Odpowiedz
RAGTIME
2021-02-25 12:56:01
4 4
Doradcze ciało sołtysa się uaktywnia .
Odpowiedz
konto usunięte
2021-02-25 13:01:19
18 24
Wstyd to jest, ale za 17letnią dziewuchę, która nie ma bladego pojęcia o historii, o cierpieniu ludzi, o kobietach torturowanych, prześladowanych, aresztowanych i mordowanych! Schowaj się w kącie Małgosiu i doedukuj się, bo hańbę przynosisz swoimi wypowiedziami! Obnażasz własne braki edukacyjne i swoją bezczelną impertynencję wobec tych, którzy zginęli, byś teraz mogła żyć i wykrzykiwać te brednie!
Odpowiedz
niko21
2021-02-25 13:17:56
1 8
@Ragtime jak masz taki ścisk dupy to ujawnij się, bo cały czas swoimi wpisami próbujesz mnie straszyć że wiesz kim jestem. Szczerze powiewa mi to. Zachowujesz się jak dziecko w przedszkolu.
Odpowiedz
konto usunięte
2021-02-25 13:23:21
10 16
Widać wyraźnie jak na takich prowincjach jak limanowskie rzadzą układy układy i układziki. Przecież tam każdy z każym urzędnik się zna. Rzady pana wójta i plebana. Tu sąd nie mógł wydać innego wyroku bo jak by na sędziego patrzył kolega urzędnik pisowski albo proboszcz w kościele?
To jest patologia do potęgi n-tej. Prawo ściśle uznaniowe lokalne. To co teraz pis chce narzucić całemu krajowi, i czym kupił "prosty lud" z takich miejscowości, własnie taka prowincjonalność i uznaniowość, że "my tu mamy swoje porzadki" , po to, by narzucac ideologie i tępić kogoś kto sie wychyla. Taki system rodzi wiele patologii wewnętrznych, zastrasza odmieńców, podcina skrzydła tym co by chcieli zmian nie pasujących klice pan-wójt-pleban..
Paradoksem jest, ze to na limanowszczyźnie w kościołach gromadziły się tłumy mimo obostrzeń sanepidu i ci sami którzy by zlinczowali młodą Małgorzatę za udział w proteście z równym zapałem linczują osoby które zgłaszały tłumy w kościołach.. ksiądz grozi, że zgłoszenie to "donosicielstwo" i nie da rozgrzeszenia, ... w Biedronkach tłumy - i nic się nie dzieje... przy kościele w czasie manifestacji była kontrmanifa - której prowodyrem i organizatorem był lokalny wysoko postawiony urzędas pisowski... - i gdzie jest mandat dla niego?
Pisowcy lokalni upatrzyli sobie najsłabsza ofiarę - młodą dziewczynę - by ją zgnoić i zastraszyć dla przykładu. Liczyli że będzie łatwo zaszczuć w lokalnym smrodliwym grajdołku "ja tu żądzą i nie bedzie gówniara podskakiwać!". Żałosność ich postawy i tchórzostwo jest wręcz odrażające.
Odpowiedz
drewniany
2021-02-25 13:52:17
14 19
Dzieci wyszły promować zabijanie dzieci, a wy tutaj murem za tym. No wstyd wstyd, sumienie włączcie, a wyłączcie nienawiść.
Odpowiedz
konto usunięte
2021-02-25 13:58:27
1 3
@allut nic dodać nic ująć a raczej jeszcze coś dodać
Odpowiedz
konto usunięte
2021-02-25 14:02:22
2 4
@niko21 już proponowałem kiedyś żeby zebrać jegomościów w jakiejś restauracji np mogielica zajazd ragtime południe mnimitz Yaris i koniecznie jaworina i sobie pogadac przy piwku bo tutaj nie docierają żadne argumenty do nichnormalnie
Odpowiedz
niko21
2021-02-25 14:10:05
1 4
@DANIELL to nigdy nie wypali. Boją się. Najlepiej klepać literki przez internet i próbować innych zastraszyć. Typowa pisowska akcja. Nie mam nic na sumieniu aby uciekać przed czymkolwiek. Ale zrzuty ekranu z śmiesznych prywatnych konwersacji posiadam. Był nawet jeden gagatek który myślał że jak napisze kilka paragrafów z KK to ja umrę na zawał.
Odpowiedz
podlesiok
2021-02-25 14:28:28
2 8
Drewniany,pomyślunek to też masz chyba drewniany,te "dzieci" będą przyszłaścią i to od ich woli zależy ciągłość narodu,zastraszanie nic tu nie da,tym bardziej od grupy której przyszłaścią w większości jest już bycie tylko nawozem.
Odpowiedz
have_u_seen_chef
2021-02-25 14:42:41
4 14
Ludzie chyba nie rozumieją założeń tego całego strajku. KAŻDY W TYM PAŃSTWIE Z KARTONU przejmuje się tymi chorymi dziećmi tylko do momentu urodzenia ,a potem każdy ma JE W D*PIE. Kto ma rodzicom tych dzieci pomóc finansowo ? Kościółek zajęty zapychaniem ust ministrantom ? Czy PiSiory niszczące doszczętnie ten kraj póki mają władzę ? Wychowanie takiego dziecka to O WIELE WIĘKSZY KOSZT niż wychowanie zdrowego dziecka .Komentujący to typowy polski zaścianek: "Póki mnie to nie dotyczy to niech będzie jak chce". Niech państwo da wsparcie takim rodzinom zamiast co miesiąc ładować 500+ w patologię. Wtedy nie będzie trzeba strajkować
Odpowiedz
szaradaa
2021-02-25 14:45:53
1 10
W człowieku zawsze rodzi się przekora wobec zakazów i nakazów, ale jest więcej niż pewne, że ci co wyszli na ulice nie zabijali by tak szybko nie narodzonych dzieci gdyby kiedyś przyszło im stanąć przed takim wyborem.
Jest to raczej sprzeciw i przejaw buntu wobec wprowadzania durnowatych przepisów.
Cała ta kościelna mafia jak za pieniądze ludzi prowadzi niby do nieba to jest cacy.
Odpowiedz
jarek59
2021-02-25 15:30:49
1 2
RAGTIME kto cię rzeźbił że tak z pieprzył złóż reklamację
Odpowiedz
jarek59
2021-02-25 15:32:34
1 2
Poludnie zedrzyj łacha to ci na łbie sie polepszy
Odpowiedz
konto usunięte
2021-02-25 15:34:02
1 6
@have_ ta narracja "bo protest jest o to żeby móc zabijać!" to specjalny zabieg zindoktrynowanych fanatyków pis niestety łatwo kupowany przez mniej światłych ludzi. W ten sposób każdą dyskusję o faktycznym prawie do życia, decydowania, wsparciu najsłabszych, prawie do wolności osobistej w stanowieniu o sobie , godności osobistej kobiety, niebezpieczeństwie zakusów państwa w narzucaniu obywatelom fanatyzmów (w tym religijnych) można sprowadzić do absurdu. Dzięki utrzymywaniu narracji "protest był wyłącznie o prawo do zabijania" poparcie ma pis i kasa płynie do rydzykopodobnych. Mało kto na prowincji widzi, że jak sie milczy gdy po kolei sa odbierane innym prawa - to za kilka lat będzie się żyło w państwie gdzie samemu nawet pierdnąć bez zgody władzy nie będzie wolno.
Odpowiedz
jarek59
2021-02-25 15:35:19
1 2
jarekz jędruś wstyd to z dupy spaść i głupoty pisać
Odpowiedz
jarek59
2021-02-25 15:38:02
0 0
niko21 pewno to któryś z kiecaków regionalnych
Odpowiedz
dziamorka4
2021-02-25 16:15:59
1 4
aż oczy bolą jak się to czyta... 99,9 % wypowiadają się panowie, pewnie połowa z was już nawet rodziła i jest taaaaka mądra i w ogóle wszystko wie. Łatwo oceniać innych, prawda ?
Odpowiedz
magda82
2021-02-25 17:31:01
10 5
Uważam, że decyzja Sądu była słuszna.
Odpowiedz
scholastyka
2021-02-25 18:15:20
9 6
Dziecko 17 letnie chce poprawiać P. Boga i dekalog. Gdzie rodzice, szacunek dla życia. Każde życie jest cenne i święte.
Odpowiedz
kali81
2021-02-25 18:18:04
3 5
Wstyd to nam za ciebie a nie za Limanowa
Odpowiedz
newman
2021-02-25 18:28:33
2 11
Wczoraj napisałem, że wyrok ten nie znajduje oparcia w aktualnych przepisach. Dobitnie to wykazał sąd w Krakowie, który uznał, iż nie można ukarać za zgromadzenie na Wawelu (nota bene notabli z PISu) gdyż przepisy o zakazie zgromadzeń są niekonstytucyjne. Ile już takich wyroków zapadło? Dziesiątki, albo setki. Ja wiem, że w Polsce nie ma prawa precedensu, ale istnieje coś takiego jak judykatura czy linia orzecznicza, z którą Sąd Rejonowy powinien się zapoznać. Chodzi o podstawową zasadę, iż wyrok wydaje się w imieniu Rzeczypospolitej i linia orzecznicza w podobnych sprawach ma być spójna.
W danej sprawie Sąd dokonał wykładni – moim zdaniem – nie na gruncie prawa, a etyki lub własnego oglądu i oceny, a to jest bardzo niebezpieczne. Nie ma podstaw do ograniczeń swobody zgromadzeń, dopóki nie wprowadzi się przewidzianych w konstytucji ustaw – o stanie wyjątkowym (klęski żywiołowej) lub stanie wojny. Rząd celowo tego nie zrobił – ma prawo. Ale dlatego właśnie, na podstawie rozporządzenia o stanie epidemii można poczynić wiele (np. budować szpitale polowe, wydłużyć czas pracy medykom itp.), ale nie można zakazać obywatelom wychodzić z domu, czy zakazać prowadzenia działalności gospodarczej.
Pani Małgorzata zasługuje na uznanie i szacunek. Za swoją odwagę i determinację. I należy ją w tym wspierać. Stała się symbolem wiatru zmian - wind of change.
The wind of change
Blows straight into the face of time
Like a storm wind that will ring the freedom bell
For peace of mind
Odpowiedz
podlesiok
2021-02-25 18:39:49
0 7
Scholastyka,a może by tak użyć choć troszeczkę małego rozumku,a nie powielać komunały .Otwórz oczęta nieco szerzej,oprócz Limanowej z bazyliką jest jeszcze "trochę" innego świata,ludzi, wzorców kulturowych,że nie wspomnę o wyznaniach.
Odpowiedz
leo7171
2021-02-25 18:42:55
5 6
Teraz zabijanie nienarodzonych a potem eutanazja bo tak wygodnie brawo młode pokolenie.

Odpowiedz
drewniany
2021-02-25 19:02:11
6 2
@podlesiok, nie obrażaj! Bo hejtowanie Ci tylko wychodzi, to jaka będzie przyszłość jak będzie można dokonać aborcji na życzenie? Sam sobie zaprzeczasz w jednym zdaniu. Popatrz na zdjęcie nie widzisz tam dzieci? I takie małolat mają decydować o tym czy aborcja ma być dozwoloną, przez tekturkę z tekstem "aborcja jest ok". Wyrwała się dzicz na rynek i dała sobie upust
Odpowiedz
szymek22
2021-02-25 19:09:21
0 0
"Newman" co to znaczy sprawy podobne. Mieszasz i upraszczasz temat i to zdrowo. To są dwie sprawy i dwa różne zarzuty. Co niby nie zgłoszenie zgromadzenia ma związek z przepisami covidowymi?
Odpowiedz
konto usunięte
2021-02-25 19:11:34
0 8
Ludzie tu chodzi o to ze jak płód ma wadę jest uszkodzony czyli rodzi się z połową głowy i jest sto procent że po porodzie umrze można usunąć, nie pracujecie na porodówce nie macie pojęcia jakie sa teraz deformację, tu nie chodzi o prawo do zabijania zdrowych płodów kościół i PiS zrobił wam sieczkę w głowę
Odpowiedz
drewniany
2021-02-25 19:23:59
2 3
@daniel pojmujesz zbyt prosto, chodzi raczej o to że przez możliwość aborcji otwiera się furtkę do abortowania dzieci zdrowych. Ale Ty ludzi postępujących wg 5 przykazania uważasz za "katopisiorowska społeczność"
Odpowiedz
Yaris
2021-02-25 19:26:40
3 0
@daniell znowu do mnie pijesz chociaż głosu nie zabrałem. Za mały masz rozumek by mnie zakwalifikować, a usilnie to robisz., Myślisz, że jak dużo szczekasz to masz rację?
Odpowiedz
Yaris
2021-02-25 19:34:29
3 6
@drewniany jeśli jesteś zainteresowany dużą ilością porodów i związanej z tym dzietności, to przestudiuj historię powojenną Polski i jak wyglądał przyrost naturalny. I wyobraź sobie, ze największy przyrost był wtedy, gdy panowała pełna swoboda aborcyjna, tak jak nazywasz aborcja na życzenie. Dziwne prawda? Może warto pomyśleć co było na rzeczy?
Nie 500+, nie naprotechnologia, ale dowolność aborcji dawała przyrost. Bo kobiety nie bały się ciąży.
Odpowiedz
drewniany
2021-02-25 19:46:53
5 2
@Yaris nie na temat, mowa o aborcji a ty o ilości urodzeń i przyroście naturalnym. "dowolność aborcyjna dawała przyrost" no większej głupoty dawno nie przeczytałem.
Odpowiedz
bigi18
2021-02-25 20:12:38
0 7
Drewniany i jemu podobni. Kto jest wierzący, to czy prawo mu pozwoli czynie to i tak nie powinien z aborcji korzystać! Ale nie kazujcie być wszystkim w Polsce katolikami! Państwo powinno być dla wszystkich i powinno umożliwiać wszystkim normalne funkcjonowanie! Czy to padał czy katolik wobec państwa powinien być rownoprawnym Polakiem! Nie wprowadzajmy prawa koscielnego do prawa państwowego! Poza tym każdy katolik powinien wiedzieć, że od oceniania grzechów ludzkich jest Bóg i to on zdecyduje co zrobiliśmy dobrze a co zle. Dajmy ludziom wybór. Kto są chce rodzić chore dzieci niech sobie rodzi. Nikt mu tego nie zabrania! I niech nikt nie zabrania drugiemu tego robić! To Bóg nam dał wolna wole i indywidualizm żebyśmy mogli wybierac co chcemy!
Odpowiedz
bigi18
2021-02-25 20:16:19
0 9
Co do tego że to małolaty. Uważam że to w rękach młodzieży jest przyszłość również nasza. I młodzież w wieku 15-16 lat za 3-4 lata będzie dorosła i będzie miała prawo wyboru więc walczy o swoje prawa. Sam bym chciał aby moje dzieci miały prawo wyboru, a nie żeby ksiądz czy polityk decydował za nich.
Odpowiedz
podlesiok
2021-02-25 20:45:24
1 3
Yaris,szkoda zachodu,takie osobniki jak drewniany,scholastyka i inne południa nie potrafią włączyć analityki,za trudne,poza tym zburzyłoby niby poukładany świat,parafrazując klasyka,jak nie otworzymy oczu to i ciemności nie zobaczymy.
Odpowiedz
konto usunięte
2021-02-25 20:47:30
0 0
@ myślę że w wielu w sprawach masz rację a w wielu nie masz i niestety nie masz na tyle odwagi i honoru żeby mi przyznać rację i przyznać się do błędu i powiedzieć dobrze chłop gadał, a już o spotkaniu w barze i pogadaniu to science-fiction, konwersacja polega na wymianie poglądów i to że się nie zgadzamy nie oznacza że mamy się nienawidzić i ubliżać sobie choć zaczynając tutaj właśnie to doświadczyłem na mojej osobie od wielu i wśród tych wielu też tam byłeś
Odpowiedz
drewniany
2021-02-25 20:47:53
2 4
Czy one nie wiedzą ze sa zabezpieczenia i nie trzeba usuwać,moze szkolenie nauczanie im potrzebne, chyba że traktują aborcję jako antykoncepcje bo to przecież wg lewaków tylko zlepek

Odpowiedz
drewniany
2021-02-25 20:59:32
3 4
Lewactwo a szczególnie komuchy zawsze były i będą za aborcja na zyczenie dla nich nie istnieje coś takiego jak cud narodzin czy stan błogosławiony, bo to nie zgodne z teorią marksistowsko-leninowską
Odpowiedz
podlesiok
2021-02-25 21:10:04
1 8
No i widzisz drewniany,indolencja w temacie wypłynęła .te dziewczyny nie tylko wiedzą o tych sprawach duuużo więcej ,ale jeszcze ich to dotyczy.Jeżeli protestują to oznacza że chcą mieć dzieci,zdrowe i chciane dzieci ale w przeciwieństwie do Tobie podobnych znają ryzyko ciąż wadliwych i pojęcie gwałtów małżeńskich.
Odpowiedz
newman
2021-02-25 21:18:58
0 1
@szymek22 – już Ci odpowiadam. Ja nic nie mieszam. Wypowiedź moja dotyczyła zapadłych już wyroków w wolnych sądach w sprawach o tzw. naruszenie przepisów zakazujących organizowania zgromadzeń powyżej pięciu osób w czasie epidemii COVID-19. To są regularne zarzuty stawiane przez Policję do postępowań nakazowych w sądach. I taki też zarzut był postawiony Pani Małgorzacie przez Policję i podtrzymany w wyroku sądowym. Cyt.: „Sąd za naruszenie przepisów zakazujących organizowania zgromadzeń powyżej pięciu osób w czasie epidemii COVID-19 oraz niezgłoszenie zgromadzenia w urzędzie ukarał dziewczynę (…)”. Oba zarzuty są śmieszne, bo nie zgłasza się „spontanicznych zgromadzeń”. „Zgromadzenia spontaniczne” jako pewna nazwana forma zgromadzeń występują w systemach prawnych w całym cywilizowanym demokratycznym świecie i uznawane są za przejaw najwyższych standardów demokratycznych.
Pytasz się „co niby nie zgłoszenie zgromadzenia ma związek z przepisami covidowymi?” Ano w tym właśnie rzecz, że nic. Przynajmniej na gruncie prawa. I o tym był mój post.
Odpowiedz
konto usunięte
2021-02-25 21:28:00
2 0
Mnie wstyd jest natomiast za ZAPRZANCÓW, OBSZYMURKÓW, którzy zarejestrowali wszystkie decyzyjne instytucje w państwie jako firmy na usługach swoich OBCYCH zleceniodawców,
Kancelaria prezydenta, premiera , sejm, senat WSZYSTKIE SLUŻBY w tym policja, ministerstwa ZUS, SąD NAJWYŻSZY, Trybunał KONSTYTUCYJNY, główny inspektorat sanepidu , Trybunał Konstytucyjny to wszystko są zarejestrowane firmy, KORPORACJE na usługach OBCYCH OŚRODKOW wrogich interesom polskiego NARODU , POLAKOW,

Te zaprzańce śmią jeszcze robić Nam cyrk w takimi małolatami, narzędziem w ręku manipulantów obcych interesów?

Gdzie wy chcecie szukać sprawiedliwości w KORPORACJACH NA USLUGACH OBCYCH??

Odpowiedz
konto usunięte
2021-02-25 21:40:00
2 2
Mnie wstyd że limanowa ,in usuwa niewygodne komentarze niezgodne z doktryną katopisiorów
Odpowiedz
drewniany
2021-02-25 21:46:59
2 0
@podpododlesioku ty się zastanów kogo Ty bronisz bo można się pogubić, ja staje w obronie dzieci
Odpowiedz
ro123
2021-02-26 01:06:30
1 4
Sądy nie interesuje sprawiedliwość robią jak PiS karze
Odpowiedz
joga
2021-02-26 07:17:42
0 3
Gocha! nie pzrejmuj sie. Niech rodzice ci przypomną, jak z początkiem lat 90-tych XXw wyroki skazujące z czasów PRL były nobilitacją do grona nowej elity. Dla reszty społeczeństwa- takie mamy podziękowanie ze strony SR za jego obronę podczas pseudoreformy sądowej Gowina / nie ma znaczenia, kto po jakiej stronie jest- będzie rządziła obecna opozycja- Sąd w L-wej będzie skazywał obecnych fanów władzy np. przypomni sobie, że faktycznie, pzreciez była i druga maniofestacja...... /.
Odpowiedz
beemka
2021-02-26 07:42:34
5 3
do przedszkola dziewczynko ......a portal po co jej daje jeszcze sie wypowiadac,,,kim ta gowniara jest?
Odpowiedz
Manitou
2021-02-26 09:07:06
2 3
Boi się rodzić?? A co ma to wspólnego z chęcią mordowania?? Z tego co wiem to te strajki nie są w obronie dzieci tylko za prawem do ich mordowania jeszcze najlepiej na NFZ
Odpowiedz
szymek22
2021-02-26 09:16:34
0 0
Newman oczywiście, że mieszasz i upraszczasz sprawę. A kto niby stwierdził, że mowa jest o zgromadzeniu spontanicznym? ..."Nastolatka organizując strajk kobiet złamała prawo". To było nazwyczajne zgromadzenie. Przyjąłeś sobie swoją interpretację i przywołujesz jakieś wyroki. Dlatego jak pisałem wyżej, są to różne sprawy i różne zarzuty, których zresztą dokładnie nie znamy.
Odpowiedz
negocjacje
2021-02-26 09:39:44
0 0
W Limanowej działa zorganizowana szajka prokuratorów i sędziów zapomnij o niezawisłości ustalają wyroki z uśmiechem na ustach zanim wejdziesz do sądu masz wyrok
Odpowiedz
pacho
2021-02-26 10:26:47
0 0
@Manitou
no aborcja nie jest mordowaniem dzieci, co przyznaje nawet obecnie zaostrzone tylnymi drzwiami prawo,
generalnie poza organizacjami religijnymi (choć co ciekawe w islamie na przykład dopiero po 120 dniach dusza wstępuje w ciało płodu) biologowie są zgodni że z płodem mamy do czynienia od 9 tygodnia.
Odpowiedz
szaradaa
2021-02-26 11:12:08
0 1
Negocjacje@ Nie tylko prokuratorów i sędziów, ale tymi "paciorkami jednego różańca" są byli starostowie ,wójtowie, prawnicy na usługach poszczególnych kast ,geodeta, aby mógł robić matactwa upycha kogoś z rodziny w wydziale Ksiąg wieczystych ,aby ten podmienił albo wyczyścił to co niewygodne, urzednicy co przychodzą następni są godnymi wykonawcami testamentu tej sfory co odeszła - można by wymieniać w nieskończoność tylko co to da?
Myślę, że ci rozmodleni pseudokatolicy nie zdają sobie sprawy, że ten Bóg którym się tak zasłaniają i afiszują z tą swoją pobożnością zapyta ich kiedyś "a ty co przede mną ukrywasz'
Ale to jest tylko pobożne marzenie!
Odpowiedz
podlesiok
2021-02-26 11:29:18
0 0
Pacho,daruj sobie polemikę z kimś co ma ewidentne problemy z ogarnięciem słowa pisanego,mówionego inaczej niż w TVP zresztą też.To są tz.zachowania stadne,nie wynikające z jakiś ugruntowanych poglądów,tylko z potrzeby przynależności do frakcji stada.Trochę nobilituje,ale więcej ogłupia bo zabija resztki własnego pomyślunku.
Odpowiedz
drewniany
2021-02-26 13:40:50
0 0
@Pacho daruj sobie te opowieści, za chwilę przesuniesz ten wiek dziecka może do ukończenia przen nie 1 roku życia bo przecież np nie chodzi i wg jakichs uczonych czy którejś religii będzie to dozwolone, po prostu czytam i nie wierze
Odpowiedz
scholastyka
2021-03-20 17:16:39
0 0
Co się dzieje z tą młodzieżą z Pasierbca! Pewno wierząca i praktykująca, rodzice także. Aborcja to tylko taki drobny zabieg...
Odpowiedz
wir
2021-03-26 22:02:40
0 0
limanowa to klerykańska wieś
Odpowiedz
roomserwis
2021-03-26 23:27:41
0 0
nowy porządek świata wydaje się być sprawą nieuniknioną, i wszelkie dewagacje, wydaje się, są zbędne.
chociaż ... siła narodu może zdziałać dużo.
tylko że ta siła, zdeprawowana komunizmem, ma bardzo ograniczony zasób myślenia i jest poza zasięgiem rzeczywistych wartości ...
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Wstyd mi za Limanową!"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]